Side 15 af 19

Re: Volkswagen ID.4

: 15. mar 2021, 20:27
af KMDTHY
i-s skrev:
15. mar 2021, 18:23
@KMDTHY : Super godt review.
Det med at vurdere sæder skal man være lidt forsigtig med. Dine sæder i Superb'en er vel også ved at være "satte" med det km-tal, så ID4's sæder skal være noget bedre for at de er sammenlignelige når ID4'eren har kørt 400kkm.
Good point... de er selvfølgelig ved at være godt brugte.

Re: Volkswagen ID.4

: 16. mar 2021, 08:48
af kGlerup
i-s skrev:
15. mar 2021, 11:16
kGlerup skrev:
14. mar 2021, 18:16
I morgen låner vi en 1st Max som vi har til tirsdag morgen.
Hvis nogen af jer har nogle spørgsmål eller vil have jeg skal se efter eller prøve nogen ting af, så sig lige til Billede
Vil godt høre din mening om sæderne.
Håber lige jeg kan finde tid til en lidt mere fyldestgørende beskrivelse af 250km i en ID4 senere i dag..
Men sæderne i 1st Max, ErgoActive, er meget svært at sige noget negativt om!
Jeg er til faste sæder, hvilket disse absolut er. Justeringsmulighederne er omfangsrige, så alle bør kunne finde en ideel indstilling.
Eneste negative (for nogen), sammenlignet med vores Sportsvan har man benene mere fremad, da bunden er ret høj pga batteriet. Her kunne jeg godt have brugt en mellemting.
Men alt i alt var den yderst komfortabel at køre længere strækninger i.

Re: Volkswagen ID.4

: 16. mar 2021, 12:32
af Kevinff
Carwow har lige lavet et review af ID.4. Synes han kommer med nogle gode pointer.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Volkswagen ID.4

: 16. mar 2021, 14:57
af u9center
Carwow:

Re: Volkswagen ID.4

: 16. mar 2021, 15:09
af BrianB
Kørte forbi én i går, stadigvæk en meget blot bil i levende live. Jeg er stadig ikke voldsomt begejstret for den smallere front som VW er begyndt at smide på deres modeller, men udover det er ID4 en yderst flot bil. Klart en af de pæneste el-biler i klassen.

Re: Volkswagen ID.4

: 16. mar 2021, 16:52
af Fabia4444
kGlerup skrev:
16. mar 2021, 08:48
i-s skrev:
15. mar 2021, 11:16
kGlerup skrev:
14. mar 2021, 18:16
I morgen låner vi en 1st Max som vi har til tirsdag morgen.
Hvis nogen af jer har nogle spørgsmål eller vil have jeg skal se efter eller prøve nogen ting af, så sig lige til Billede
Vil godt høre din mening om sæderne.
Håber lige jeg kan finde tid til en lidt mere fyldestgørende beskrivelse af 250km i en ID4 senere i dag..
Men sæderne i 1st Max, ErgoActive, er meget svært at sige noget negativt om!
Jeg er til faste sæder, hvilket disse absolut er. Justeringsmulighederne er omfangsrige, så alle bør kunne finde en ideel indstilling.
Eneste negative (for nogen), sammenlignet med vores Sportsvan har man benene mere fremad, da bunden er ret høj pga batteriet. Her kunne jeg godt have brugt en mellemting.
Men alt i alt var den yderst komfortabel at køre længere strækninger i.
Vil gerne høre om sammenligningen med netop en sportsvan. Gerne udsyn, indstigning, er der mere dørtrins kant benene skal slæbes over ? Lige netop det du beskriver med benene er mere vandrette, har jeg læst før, som en ulempe.
En sportsvan er en god sammenligning, da den er god på rigtig mange punkter.

Re: Volkswagen ID.4

: 16. mar 2021, 16:58
af kGlerup
Fabia4444 skrev:
16. mar 2021, 16:52
Vil gerne høre om sammenligningen med netop en sportsvan. Gerne udsyn, indstigning, er der mere dørtrins kant benene skal slæbes over ? Lige netop det du beskriver med benene er mere vandrette, har jeg læst før, som en ulempe.
En sportsvan er en god sammenligning, da den er god på rigtig mange punkter.
Udsyn: Markant, som i rigtig markant, ringere i ID.4. Sportsvan føles som at sidde i et akvarie i sammenligning. I ID.4 føler man sig mere afhængig af spejle og kameraer. Forenden virker dog overskuelig, da man kan se motorhjelmen fra førersædet.
Indstigning: Anderledes.. Sædet i en god højde, men "indstigningsteknikken" er anderledes da højre fod skal løftes mere. Vi havde ikke problemer med det.
Vi kunne sagtens leve med siddepositionen, som vel bedst kan sammenlignes med en Octavia/Passat, bare med det hele løftet op.
Generelt krævede det tilvænning at bilen virkede noget mere uoverskuelig.

Re: Volkswagen ID.4

: 17. mar 2021, 18:17
af Cyppen
Var ude og prøve den i dag.
Kabine, sædder, design. Lækkert lækkert.

Men hold kæft hvor er den sløv.
0-100 på 8,5 sek.
virker dog sindssygt meget langsommere end vores O3 som er 0-100 på 8,7 sek.
må være el, og ingen gear der snyder måske.

Jeg er i hvertfald skuffet.

Re: Volkswagen ID.4

: 17. mar 2021, 18:26
af GaSelle
Du mangler nok fornemmelsen af gearskift, motorlyd osv - for på papiret er den da hurtigere.

Re: Volkswagen ID.4

: 17. mar 2021, 18:31
af Cyppen
Det snyder nok også det med at den ikke har de døde punkter ved gearskift.
Men har bestilt Enyaq. Men overvejer at bestille nu. Er godt nok skuffet.

Re: Volkswagen ID.4

: 17. mar 2021, 20:00
af GaSelle
Afbestille fordi du har følelsen af, at den er langsommere? Det forstår jeg ikke :) Synes også tit store/høje biler føles sløvere, end de er. Måske det er højden over vejen, der gør det.

Jeg er også i tvivl, og det er angstprovokerende at prøve noget nyt. Men bordet fanger, min er på vej fra fabrikken (en 3’er, godt nok).

Re: Volkswagen ID.4

: 17. mar 2021, 20:59
af kGlerup
Cyppen skrev:Var ude og prøve den i dag.
Kabine, sædder, design. Lækkert lækkert.

Men hold kæft hvor er den sløv.
0-100 på 8,5 sek.
virker dog sindssygt meget langsommere end vores O3 som er 0-100 på 8,7 sek.
må være el, og ingen gear der snyder måske.

Jeg er i hvertfald skuffet.
Forstår jeg slet ikke. Vores Sportsvan 1.5 TSI er slet ikke så hurtigt afsted fra stilstand som ID.4, medmindre den kommer helt op i begrænseren.
Ved alt dagligdagskørsel virker el bare meget mere smidigt og kvikt.
Men smag og behag Billede

Re: Volkswagen ID.4

: 17. mar 2021, 21:14
af BrianDS
GaSelle skrev:Afbestille fordi du har følelsen af, at den er langsommere? Det forstår jeg ikke :) Synes også tit store/høje biler føles sløvere, end de er. Måske det er højden over vejen, der gør det.

Jeg er også i tvivl, og det er angstprovokerende at prøve noget nyt. Men bordet fanger, min er på vej fra fabrikken (en 3’er, godt nok).
Man skal da ikke købe en bil man er i tvivl om? Hvis man er skuffet inden køb, så er det da svært at gøre bedre?

Sendt fra min KB2003 med Tapatalk


Re: Volkswagen ID.4

: 17. mar 2021, 21:36
af GaSelle
BrianDS skrev:
17. mar 2021, 21:14
GaSelle skrev:Afbestille fordi du har følelsen af, at den er langsommere? Det forstår jeg ikke :) Synes også tit store/høje biler føles sløvere, end de er. Måske det er højden over vejen, der gør det.

Jeg er også i tvivl, og det er angstprovokerende at prøve noget nyt. Men bordet fanger, min er på vej fra fabrikken (en 3’er, godt nok).
Man skal da ikke købe en bil man er i tvivl om? Hvis man er skuffet inden køb, så er det da svært at gøre bedre?

Sendt fra min KB2003 med Tapatalk
Han nævner kun, at det er hans opfattelse af, at den føles sløv, som det eneste negative - det er jo subjektivt.

Og hvis det er mig du mener, så er tvivlen dels begrundet i de mange fejl ID’erne har døjet med (skulle være løst med en opdatering nu) og dels at elbiler bare, for os, er en ny og ‘farlig’ verden. Så tvivl eller spænding, kald det hvad du vil. Det er dog kun som bil nr. 2, så uanset hvad klarer vi den nok ;)

Re: Volkswagen ID.4

: 18. mar 2021, 01:31
af KMDTHY
Altsåæ... hvad det med folk og elbiler. Det hele skal bare være en raket? Jeg har kørt ca 400 km i en ID.4. Bevares.... det er da ikke en Tesla, men altså den er ikke ringere end min Superb som jeg trods alt har haft i 8 år. Den har 200hk og 400nm. Det er fint. Jeg behøver i hvert fald ikke komme hurtigere til bageren. Forstår ikke den opfattelse der er omkring elbiler.

Re: Volkswagen ID.4

: 18. mar 2021, 06:31
af BrianDS
KMDTHY skrev:Altsåæ... hvad det med folk og elbiler. Det hele skal bare være en raket? Jeg har kørt ca 400 km i en ID.4. Bevares.... det er da ikke en Tesla, men altså den er ikke ringere end min Superb som jeg trods alt har haft i 8 år. Den har 200hk og 400nm. Det er fint. Jeg behøver i hvert fald ikke komme hurtigere til bageren. Forstår ikke den opfattelse der er omkring elbiler.
Jeg er helt enig Billede

En hypotese kunne være at mange har hørt om eller prøvet en Tesla i de hurtige varianter og forventer derfor at en elbil er hurtig som en sportsvogn
Når en Tesla (og alle andre biler) køres normalt vil man sjældent få brug for accelerationen som de kan være i stand til, og bruger man det alligevel, så går det ud over rækkevidden.

Jeg havde en ID.3 til låns, jeg kunne godt mærke vægten, men den var jo ikke langsom.
I starten af accelerationen fra stilstand var ID.3 kvik, men sådan generelt i hverdagen ville jeg ikke vælge at skifte til en 204 HK elbil fra VAG for at få en bil der føles hurtig - ved normal kørsel FØLES den ikke hurtigere end min 150 HK Touran TDI Billede


Sendt fra min KB2003 med Tapatalk


Re: Volkswagen ID.4

: 18. mar 2021, 07:34
af GaSelle
Vi skifter heller ikke for at få noget hurtigere - tværtimod er den langsommere. Det er en Life 58KW med 146hk, vi har på vej. Det er en pendler, ikke en racer :)

Re: Volkswagen ID.4

: 18. mar 2021, 08:38
af DanielB12
Hvad ligger rabatten på, kontant? Er 6k på en 77 Life det man kan forvente?

Ved ikke hvad jeg havde forventet - nok omkring det dobbelte.

Re: Volkswagen ID.4

: 18. mar 2021, 09:27
af GaSelle
Jeg tror ikke jeg hørt nogen der har opnået rabat på dem i ID grupperne på FB, men spørg Micki, der får du nok det bedste bud.

Er du blevet tilbudt 6K på en Life? En 77Kwh er en Tour - Life er 58Kwh.

Re: Volkswagen ID.4

: 18. mar 2021, 09:37
af DanielB12
GaSelle skrev:
18. mar 2021, 09:27
Jeg tror ikke jeg hørt nogen der har opnået rabat på dem i ID grupperne på FB, men spørg Micki, der får du nok det bedste bud.

Er du blevet tilbudt 6K på en Life? En 77Kwh er en Tour - Life er 58Kwh.
Det er Micki der har budt de 6k, ikke til mig, men til en kollega. Så tænker heller ikke han får en bedre pris hos nogen andre forhandlere. Var bare overrasket - og troede man i hvert fald var på 10k.. Men skal selvfølgelig tage højde for den manglende afgift.

Det er en 77 kwh Life.. Der er slet ikke en model der hedder tour, jf. prislisten for ID.4..

Re: Volkswagen ID.4

: 18. mar 2021, 09:52
af Dennis2k
Min opfattelse er at rabat muligheder ved ID.4 er begrænset, hvor de ved Enyaq er lidt bedre når man hælder lidt udstyr i.

Re: Volkswagen ID.4

: 18. mar 2021, 10:11
af GaSelle
DanielB12 skrev:
18. mar 2021, 09:37
GaSelle skrev:
18. mar 2021, 09:27
Jeg tror ikke jeg hørt nogen der har opnået rabat på dem i ID grupperne på FB, men spørg Micki, der får du nok det bedste bud.

Er du blevet tilbudt 6K på en Life? En 77Kwh er en Tour - Life er 58Kwh.
Det er Micki der har budt de 6k, ikke til mig, men til en kollega. Så tænker heller ikke han får en bedre pris hos nogen andre forhandlere. Var bare overrasket - og troede man i hvert fald var på 10k.. Men skal selvfølgelig tage højde for den manglende afgift.

Det er en 77 kwh Life.. Der er slet ikke en model der hedder tour, jf. prislisten for ID.4..
Arh, sorry, det er fordi jeg snakker ID.3 - og du ID.4. Så gir´ det mening. Jeg har ringet til tre lokale forhandlere her i området, og der var 0 rabat på en ID.3.

Re: Volkswagen ID.4

: 18. mar 2021, 10:12
af DanielB12
Tænkte godt du snakkede 3'eren :) Hans sammenligningsgrundlag er vidst en Kia e-niro som er noget billigere. Kender ikke forskellen på de to biler dog, ift. størrelse, udstyr etc, så ved ikke om det er en fair sammenligning

Re: Volkswagen ID.4

: 18. mar 2021, 10:36
af SteenC
Jeg tror, jeg er bilforhandlerens yndlingskunde, jeg er i hvert fald super dårlig til at prutte om priser. :?
Fik en rabat på ca. 1300,- på den ID.4 jeg bestilte, men det kan måske også blive svært med større rabatter, qua der ingen afgift er at lege med.

Re: Volkswagen ID.4

: 18. mar 2021, 11:17
af magre
Jeg har selv lige trillet en kort tur, 50 km-ish i en ID.4 - Turen var lidt godt og blandet, by-, lande- og motorvej - jeg er ikke imponeret - jeg ved godt at motoren ikke "larmer" som i min egen gamle spand af en V6'er men jeg vil stadig påstå at hjul- & vindstøjen har en meget anderledes, langt mere markant profil som jeg ikke bryder mig om.

Jeg føler ikke at den har +200hk/400Nm - den virker ikke decideret undermotoriseret men absoulut heller ikke kvik. Jeg sammenligner den ikke med en Tesla men det ville også være urimeligt, fordi der er så stort et spring imellem de to biler at det er hovedrystende - på mange fronter!

Ud over at jeg er enig i kritikken omkring udsyn/overskuelighed så er jeg også enig i at interiør virker ret lækkert. Sæderne er gode, instrumenteringen er måske lidt for simpel til min smag men heads-up display var meget fint og bestemt et plus!

Jeg synes det var anderledes med touch knapperne på rattet men de virkede ok - dog mangler jeg stadig nogle kanter som gør at min fingre kan navigere uden brug af øjnene, det føler jeg at jeg kan i min Superb. Touch knapperne/Infotainment var irriterende meget anderledes, og det virkede på mange af skærmbillederne som om at menuerne var designet til en langt mindre skærm - og igen, touch knapper til klima bliver bare aldrig min favorit løsning.

Jeg beholder vist min Superb lidt endnu.

Re: Volkswagen ID.4

: 18. mar 2021, 11:34
af Abyssinier
ID3, ID4 og Enyaq i 204 hk udgaven har altså "kun" 310 NM.

Jeg synes ikke at ID4 føles som en raket men det er knap så vigtigt for os. Det er mere komfort, plads, "value for money" mm. som betyder noget for os.

ID4 er ca. lige så hurtig/langsom til 100 km/t som vores nuværende benzinbil men jeg synes faktisk den føles langsommere. Måske fordi kræfterne leveres mere lineært end i en brændstofbil og at der ikke er "larm" fra motoren. En ID4 er en rigtig tung bil.

Re: Volkswagen ID.4

: 18. mar 2021, 11:40
af kGlerup
DanielB12 skrev:Hvad ligger rabatten på, kontant? Er 6k på en 77 Life det man kan forvente?

Ved ikke hvad jeg havde forventet - nok omkring det dobbelte.
På vores ID.4 1st non-Max endte vi på omkring 12k i ren handel. Det er jo Vestjylland Billede

Re: Volkswagen ID.4

: 18. mar 2021, 11:45
af DanielB12
kGlerup skrev:
18. mar 2021, 11:40
DanielB12 skrev:Hvad ligger rabatten på, kontant? Er 6k på en 77 Life det man kan forvente?

Ved ikke hvad jeg havde forventet - nok omkring det dobbelte.
På vores ID.4 1st non-Max endte vi på omkring 12k i ren handel. Det er jo Vestjylland Billede
Ja, det er jo samme vejl. pris som en Life.

Re: Volkswagen ID.4

: 18. mar 2021, 11:51
af magre
Abyssinier skrev:
18. mar 2021, 11:34
ID3, ID4 og Enyaq i 204 hk udgaven har altså "kun" 310 NM.
Korrekt - jeg har rettet min post - det ændrer ikke ved min opfattelse.
Abyssinier skrev:
18. mar 2021, 11:34
Jeg synes ikke at ID4 føles som en raket men det er knap så vigtigt for os. Det er mere komfort, plads, "value for money" mm. som betyder noget for os.
Det forstår jeg godt - jeg har heller ikke brug for at det er en raket og det er det bestemt heller ikke - mht. komfort er jeg ikke uenig, relativt behagelig køretur men plads, jeg føler at jeg har lige så meget plads i min Superb, måske på nær bredden på bagsædet - jeg er dog lodret uenig i din value for money anskuelse - jeg synes det samlede billede efterlader indtryk af at det er en meget ny model fra VW som forventeligt vil modtage store/væsentlige opdateringer i årene fremover... hvilket er årsagen til at jeg pt. vurderer at jeg holder fast i min gamle fossil koger :twisted:
Abyssinier skrev:
18. mar 2021, 11:34
ID4 er ca. lige så hurtig/langsom til 100 km/t som vores nuværende benzinbil men jeg synes faktisk den føles langsommere. Måske fordi kræfterne leveres mere lineært end i en brændstofbil og at der ikke er "larm" fra motoren. En ID4 er en rigtig tung bil.
Nu lige i mit tilfælde er den langsommere på alle parametre - og det er selvfølgelig aldrig sjovt - men jo, den manglende lyd og det linære træk kan godt være medvirkende til at den også virker langsommere end den reelt set er :lol:

Re: Volkswagen ID.4

: 18. mar 2021, 13:10
af KBoesen
magre skrev:
18. mar 2021, 11:17
Jeg føler ikke at den har +200hk/400Nm - den virker ikke decideret undermotoriseret men absoulut heller ikke kvik. Jeg sammenligner den ikke med en Tesla men det ville også være urimeligt, fordi der er så stort et spring imellem de to biler at det er hovedrystende - på mange fronter!
Du er godt med på, at bilen vejer over 2 tons ikke?

Bare lige så du prøver at smide sandsække i din egen kasse, så den vejer de der 2,1 tons og prøv så at køre en tur.

Ved godt det ikke hjælper på følelsen af kvik, men fysikkens love kan man altså ikke gøre det store ved. :-)