Ny bil - PHEV eller el?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Swoelf
Nyt medlem
Indlæg: 113
Tilmeldt: 14. jul 2013, 11:20
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 20 times
Been thanked: 28 times

Ny bil - PHEV eller el?

Indlæg af Swoelf » 7. okt 2020, 19:12

Jeg har egentligt en Ford Kuga PHEV i produktionen. Den skulle have været her nu, men som nogen måske ved, så er der en her del problemer med den... Ud fra forskelige fora er der opstået en tvivl om, hvorvidt bilen egentligt overhovedet kommer hertil og kan indregistreres inden årskiftet. Jeg går derfor med overvejelsen om at annullere min ordre og finde noget andet.
Vores primære bil solgte jeg selvfølgelig privat for en måned siden, idet der på det tidspunkt ikke var nogen tvivl om, at Ford'en ville komme... Så pt. har jeg lejet en Renault Clio, som jeg kører rundt i... Magen til møgbil skal efter min mening lede længe efter, så napper kærestens citi'go, når muligheden byder sig.
I mellemtiden har vi også fået installeret en ladestander herhjemme - den vil jeg være ked af at skulle have ned, idet jeg sikkert også vil skulle have et større slagsmål med Clever om betalingen for denne...
Jeg hælder derfor mest til at skulle have en PHEV eller evt. en ren el. Jeg vil være træt af at skulle smide mere end 400.00, så syntes udvalget er en smule begrænset. Dog synes jeg, at en Passat GTE ser ret spændende ud og prisen er også rimelig. Har også overvejet at maxe ud og købe en Audi e-tron, men tror dog den bliver alt for dyr dog. Hvad har folk af erfaringen med passaten? og også gerne nogen med erfaringen fra dens søster i Superben.
Og hvis nogen skulle kunne trække en kanin op ad hatten, så er jeg også åben for det.

ANAJ
Nyt medlem
Indlæg: 290
Tilmeldt: 9. apr 2017, 15:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 159 times

Re: Ny bil - PHEV eller el?

Indlæg af ANAJ » 7. okt 2020, 19:31

Der er en som lige har hentet en E-tron fra Tyskland med en tilsyneladende betydelig besparelse. Jeg kan ikke huske hvem, eller hvad besparelsen er, men det er der sikkert nogen som kan byde ind med.




Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4951
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4440 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: Ny bil - PHEV eller el?

Indlæg af DanielB12 » 7. okt 2020, 19:39

ANAJ skrev:
7. okt 2020, 19:31
Der er en som lige har hentet en E-tron fra Tyskland med en tilsyneladende betydelig besparelse. Jeg kan ikke huske hvem, eller hvad besparelsen er, men det er der sikkert nogen som kan byde ind med.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Superbezzzzzzzz...zzzz..zz
These users thanked the author DanielB12 for the post:
superbeszzz
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: Ny bil - PHEV eller el?

Indlæg af Tonny » 7. okt 2020, 19:51

Gå fuld el, PHEV er kun en overgangsfase alligevel :)
These users thanked the author Tonny for the post (total 3):
jansomKMDTHYgudhjem

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4951
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4440 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: Ny bil - PHEV eller el?

Indlæg af DanielB12 » 7. okt 2020, 19:56

Tonny skrev:
7. okt 2020, 19:51
Gå fuld el, PHEV er kun en overgangsfase alligevel :)
Enig. En hybrid er en tosset dobbeltkonstruktion..
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
majland
Medlem
Indlæg: 1357
Tilmeldt: 17. mar 2011, 14:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 68 times
Been thanked: 256 times

Re: Ny bil - PHEV eller el?

Indlæg af majland » 7. okt 2020, 20:46

DanielB12 skrev:
7. okt 2020, 19:56
Tonny skrev:
7. okt 2020, 19:51
Gå fuld el, PHEV er kun en overgangsfase alligevel :)
Enig. En hybrid er en tosset dobbeltkonstruktion..
Men kan være interessant hvis ens kørselsbehov ikke er til ren el og pga afgiftsrabatten i forhold tli en brændstofbli - og ens grønne glorie :-)

Golf GTE er jo næten Golf GTI performance til en bedre pris :-) Altså indtil batteriet er tomt.
These users thanked the author majland for the post:
Target
Anders Majland
Billede2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
Billede2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
Billede2020 Yamaha Ténéré 700
Billede2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus

Brugeravatar
VWAU
Medlem
Indlæg: 1252
Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 226 times
Been thanked: 644 times

Re: Ny bil - PHEV eller el?

Indlæg af VWAU » 7. okt 2020, 21:28

Min ven Ole har en kollega der bor på Fyn og arbejder i Albertslund (godt 200 km hver vej), hvor der på arbejdspladsen er flere hurtigladere. Det giver rigtig god mening for ham at eje en EL-bil og besparelsen i forhold til diesel er næsten 3.000,- pr. måned. At det så er en uudholdelig, støjende og ukomfortabel 2020 Hyundai Kona er en anden sag.
Min egen kollega der bor under 5 km fra vores arbejdsplads har en 2021 Passat GTE som han lader med et mormor-kabel via en separat gruppe. Han kører sjældent på langfart men et par gange om måneden kører han over 400 km - for ham er en lade-hybrid den helt rigtige løsning.
Svaret på PHEV eller EL er vel i meget høj grad afhængig af hvordan man bruger sin bil :!: Og generelt findes der mange lækre PHEV til under ½ mio. Lækre El-biler med en OK rækkevide til under ½ mio. er pt. en mangelvare. Det ændres måske når Skoda Enyaq / Audi Q4 kommer.
These users thanked the author VWAU for the post:
Soeren C

Brugeravatar
mertodinlo
Medlem
Indlæg: 642
Tilmeldt: 14. jan 2009, 11:19
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Wettingen - CH
Has thanked: 427 times
Been thanked: 228 times

Re: Ny bil - PHEV eller el?

Indlæg af mertodinlo » 7. okt 2020, 21:55

Tonny skrev:Gå fuld el, PHEV er kun en overgangsfase alligevel :)
Jeg var egentlig også klar på ren el, konens daglige kørsel ligger på 30-50km.
Prisen for en PHEV er dog 7-800 kr mindre i måneden end ren el (leasing) så jeg må indrømme jeg bliver lidt nærig.

Abyssinier
Nyt medlem
Indlæg: 204
Tilmeldt: 7. jan 2010, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 49 times
Been thanked: 37 times

Re: Ny bil - PHEV eller el?

Indlæg af Abyssinier » 7. okt 2020, 22:02

Jeg synes heller ikke at plugin hybriderne skal dømmes ude på forhånd for de kan give rigtig god mening afhængig af ens behov, men jo mere elbilerne udvikles og kommer ned i pris, for mere vil plugin hybrider nok blive en niche. Vi kører primært korte ture (5-10 km flere gange dagligt) og ca. 1-2 dage i måneden i gennemsnit har vi ture på over 100 km. Her synes jeg at en plugin hybrid giver rigtig god mening (f.eks. Skoda Octavia Combi).

Alternativet er en elbil, men skal vi have plads til hundebur og kunne køre med en havetrailer er en VW ID3 eller Kia e-niro /Hyundai Kona ikke en mulighed. Biler hvor interiøret er præget af billig plastic på trods af priser på 300-400K. Kigger vi i VAG verden, kan den kommende VW ID4 eller Skoda Enyaq være interessant (og jeg udelukker bestemt ikke denne mulighed, afhængig af hvordan afgifter mm. kommer til at se ud men det bliver dyrere med en større bil og en SUV) men giver det mere mening eller er det mere miljørigtigt at købe en bil med 58 eller 77 kWh batteri når en bil med 13 kWh batteri kan klare behovet de fleste dage? Et Clever abonnement til elbiler er pt. ca. 4500 kr. dyrere om året end til en plugin hybrid og det kan der trods alt lavet noget service for (både benzin og el drivlinje).

Jeg synes ikke at tingene er så sort og hvid som nogle vil gøre det til. Vi skal passe på ikke at trække vores egne behov og præferencer ned over andre.
These users thanked the author Abyssinier for the post (total 3):
mertodinloGaSelleSoeren C
Nuværende bil: 2021 Skoda Enyaq 80
Quartz grå, 20" Vega fælge, Design Selection ecuSuite kabine, svingbart anhængertræk med elektrisk frigørelse, Assisted Drive Plus, Convenience Plus, Drive Sport Basis, Familie Plus, Infotainment Plus, Klima Plus, Komfort sæde Plus, Lyn & Syn Basis, Parkering Plus, Transportpakke, Varmepumpe og Lynopladning 135 kW DC.
Tidligere bil: 2014 Skoda Octavia Combi Elegance 1,4 TSI DSG 140 hk.

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: Ny bil - PHEV eller el?

Indlæg af Tonny » 8. okt 2020, 07:06

VWAU skrev:
7. okt 2020, 21:28
Min egen kollega der bor under 5 km fra vores arbejdsplads har en 2021 Passat GTE som han lader med et mormor-kabel via en separat gruppe. Han kører sjældent på langfart men et par gange om måneden kører han over 400 km - for ham er en lade-hybrid den helt rigtige løsning.
Svaret på PHEV eller EL er vel i meget høj grad afhængig af hvordan man bruger sin bil :!:
Hvorfor er PHEV rigtigt for ham? 400km et par gange i måneder er da intet problem for en BEV. Det største problem pt er vel at den biltype han måske ønsker ikke kan fåes som BEV, men kun PHEV?
Jeg ved godt jeg har sagt det før, men 400km rækkevidde og hurtig opladning så behøver man faktisk ikke mere for at komme rundt i danmark. Måske hvis man til dagligt kører Europa ture....

superbeszzz
Aktiv medlem
Indlæg: 2001
Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 291 times
Been thanked: 486 times

Re: Ny bil - PHEV eller el?

Indlæg af superbeszzz » 8. okt 2020, 10:38

Abyssinier skrev:
7. okt 2020, 22:02
Jeg synes heller ikke at plugin hybriderne skal dømmes ude på forhånd for de kan give rigtig god mening afhængig af ens behov, men jo mere elbilerne udvikles og kommer ned i pris, for mere vil plugin hybrider nok blive en niche. Vi kører primært korte ture (5-10 km flere gange dagligt) og ca. 1-2 dage i måneden i gennemsnit har vi ture på over 100 km. Her synes jeg at en plugin hybrid giver rigtig god mening (f.eks. Skoda Octavia Combi).

Alternativet er en elbil, men skal vi have plads til hundebur og kunne køre med en havetrailer er en VW ID3 eller Kia e-niro /Hyundai Kona ikke en mulighed. Biler hvor interiøret er præget af billig plastic på trods af priser på 300-400K. Kigger vi i VAG verden, kan den kommende VW ID4 eller Skoda Enyaq være interessant (og jeg udelukker bestemt ikke denne mulighed, afhængig af hvordan afgifter mm. kommer til at se ud men det bliver dyrere med en større bil og en SUV) men giver det mere mening eller er det mere miljørigtigt at købe en bil med 58 eller 77 kWh batteri når en bil med 13 kWh batteri kan klare behovet de fleste dage? Et Clever abonnement til elbiler er pt. ca. 4500 kr. dyrere om året end til en plugin hybrid og det kan der trods alt lavet noget service for (både benzin og el drivlinje).

Jeg synes ikke at tingene er så sort og hvid som nogle vil gøre det til. Vi skal passe på ikke at trække vores egne behov og præferencer ned over andre.
Du kan nærmest få en E-tron nu, til det samme som en Enyaq formentlig kommer til at koste.
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE

Brugeravatar
_Jensen
Medlem
Indlæg: 1382
Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 88 times
Been thanked: 421 times

Re: Ny bil - PHEV eller el?

Indlæg af _Jensen » 8. okt 2020, 10:45

500K?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4951
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4440 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: Ny bil - PHEV eller el?

Indlæg af DanielB12 » 8. okt 2020, 10:47

superbeszzz skrev:
8. okt 2020, 10:38
Abyssinier skrev:
7. okt 2020, 22:02
Jeg synes heller ikke at plugin hybriderne skal dømmes ude på forhånd for de kan give rigtig god mening afhængig af ens behov, men jo mere elbilerne udvikles og kommer ned i pris, for mere vil plugin hybrider nok blive en niche. Vi kører primært korte ture (5-10 km flere gange dagligt) og ca. 1-2 dage i måneden i gennemsnit har vi ture på over 100 km. Her synes jeg at en plugin hybrid giver rigtig god mening (f.eks. Skoda Octavia Combi).

Alternativet er en elbil, men skal vi have plads til hundebur og kunne køre med en havetrailer er en VW ID3 eller Kia e-niro /Hyundai Kona ikke en mulighed. Biler hvor interiøret er præget af billig plastic på trods af priser på 300-400K. Kigger vi i VAG verden, kan den kommende VW ID4 eller Skoda Enyaq være interessant (og jeg udelukker bestemt ikke denne mulighed, afhængig af hvordan afgifter mm. kommer til at se ud men det bliver dyrere med en større bil og en SUV) men giver det mere mening eller er det mere miljørigtigt at købe en bil med 58 eller 77 kWh batteri når en bil med 13 kWh batteri kan klare behovet de fleste dage? Et Clever abonnement til elbiler er pt. ca. 4500 kr. dyrere om året end til en plugin hybrid og det kan der trods alt lavet noget service for (både benzin og el drivlinje).

Jeg synes ikke at tingene er så sort og hvid som nogle vil gøre det til. Vi skal passe på ikke at trække vores egne behov og præferencer ned over andre.
Du kan nærmest få en E-tron nu, til det samme som en Enyaq formentlig kommer til at koste.
E61A01C9-D536-49E9-8046-E3720A27F4EC.gif
E61A01C9-D536-49E9-8046-E3720A27F4EC.gif (889.02 KiB) Vist 1677 gange
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

JKBP
Nyt medlem
Indlæg: 323
Tilmeldt: 18. okt 2015, 14:33
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 27 times

Re: Ny bil - PHEV eller el?

Indlæg af JKBP » 8. okt 2020, 10:56

Tonny skrev:
VWAU skrev:
7. okt 2020, 21:28
Min egen kollega der bor under 5 km fra vores arbejdsplads har en 2021 Passat GTE som han lader med et mormor-kabel via en separat gruppe. Han kører sjældent på langfart men et par gange om måneden kører han over 400 km - for ham er en lade-hybrid den helt rigtige løsning.
Svaret på PHEV eller EL er vel i meget høj grad afhængig af hvordan man bruger sin bil :!:
Hvorfor er PHEV rigtigt for ham? 400km et par gange i måneder er da intet problem for en BEV. Det største problem pt er vel at den biltype han måske ønsker ikke kan fåes som BEV, men kun PHEV?
Jeg ved godt jeg har sagt det før, men 400km rækkevidde og hurtig opladning så behøver man faktisk ikke mere for at komme rundt i danmark. Måske hvis man til dagligt kører Europa ture....
Nu er det jo ikke alle steder man lige har en lader til rådighed. Og slet ikke en hurtiglader. Er også selv mest til PHEV indtil videre.

Sendt fra min SM-G981B med Tapatalk


superbeszzz
Aktiv medlem
Indlæg: 2001
Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 291 times
Been thanked: 486 times

Re: Ny bil - PHEV eller el?

Indlæg af superbeszzz » 8. okt 2020, 10:58

_Jensen skrev:
8. okt 2020, 10:45
500K?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Det er klart, at der er tale om en lettere brugt, men man bør kunne komme komme i mål til 600.000 for en e-tron 55. Så er det klart, at den ikke er fyldt med alt det vilde udstyr osv. Det er Skodaen nok heller ikke til 500.000.

Sådan en kal, som den her bør lande omkring de 600.000 inkl . import, afgift, syn etc.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 4a2520e279
These users thanked the author superbeszzz for the post (total 2):
_JensenDanielB12
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE

Brugeravatar
_Jensen
Medlem
Indlæg: 1382
Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 88 times
Been thanked: 421 times

Ny bil - PHEV eller el?

Indlæg af _Jensen » 8. okt 2020, 11:01

Jeg gider godt den nye Q4 E-tron ID.4 er IMO alt for “billige” at se på indvendig.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
These users thanked the author _Jensen for the post:
VWAU
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4951
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4440 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: Ny bil - PHEV eller el?

Indlæg af DanielB12 » 8. okt 2020, 11:04

superbeszzz skrev:
8. okt 2020, 10:58
_Jensen skrev:
8. okt 2020, 10:45
500K?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Det er klart, at der er tale om en lettere brugt, men man bør kunne komme komme i mål til 600.000 for en e-tron 55. Så er det klart, at den ikke er fyldt med alt det vilde udstyr osv. Det er Skodaen nok heller ikke til 500.000.

Sådan en kal, som den her bør lande omkring de 600.000 inkl . import, afgift, syn etc.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 4a2520e279
Hvad står din i?
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: Ny bil - PHEV eller el?

Indlæg af Tonny » 8. okt 2020, 11:06

JKBP skrev:
8. okt 2020, 10:56
Nu er det jo ikke alle steder man lige har en lader til rådighed. Og slet ikke en hurtiglader. Er også selv mest til PHEV indtil videre.
Hvorfor skulle man dog også have en lader alle steder? :) Det er jo sådan at hvis jeg har brug for at køre 500km i min elbil med 400km rækkevidde så har jeg brug for at lade op 1 time på en alm lader eller 10-15 på en lynlader. De her 10-15 min kan jeg jo placere mellem km 100 og km 400 sådan i runde tal, og jeg har endnu aldrig prøvet at jeg på en sådan tur ikke kunne finde en lynlader og udnytte de 10-15 til at spise/skide/få frisk luft :)
These users thanked the author Tonny for the post:
superbeszzz

kuno
Medlem
Indlæg: 524
Tilmeldt: 2. mar 2014, 19:34
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 110 times

Re: Ny bil - PHEV eller el?

Indlæg af kuno » 8. okt 2020, 11:38

Jeg kan kun sige jeg er godt tilfreds med min Ford Kuga PHEV - også selv om vi ikke må oplade lige p.t. - men der skulle vist være noget lige på trapperne - og for det bøvl som det har givet - har vi fået 3 års ekstra garanti - så 5 år ialt

Den kører op til de 55 km. på ren El - det gør jeg kan køre ren el i 2 dage på arbejde - det passer mig fint

Nu hvor jeg så ikke oplader - kører den alligevel en del på el - så gennemsnit på benzin/el giver ca. 20 km/L - det er jeg ganske godt tilfreds med

Så jeg ville afvente den bestilte Ford Kuga PHEV hvis det var mig.
ID.5 PRO Performance 2022

superbeszzz
Aktiv medlem
Indlæg: 2001
Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 291 times
Been thanked: 486 times

Re: Ny bil - PHEV eller el?

Indlæg af superbeszzz » 8. okt 2020, 13:40

kuno skrev:
8. okt 2020, 11:38
Jeg kan kun sige jeg er godt tilfreds med min Ford Kuga PHEV - også selv om vi ikke må oplade lige p.t. - men der skulle vist være noget lige på trapperne - og for det bøvl som det har givet - har vi fået 3 års ekstra garanti - så 5 år ialt

Den kører op til de 55 km. på ren El - det gør jeg kan køre ren el i 2 dage på arbejde - det passer mig fint

Nu hvor jeg så ikke oplader - kører den alligevel en del på el - så gennemsnit på benzin/el giver ca. 20 km/L - det er jeg ganske godt tilfreds med

Så jeg ville afvente den bestilte Ford Kuga PHEV hvis det var mig.
Vildt, at du siger den kan holde 20 km/l uden opladning. Det kommer alligevel som en overraskelse. Det er altså et virkelig stærkt køb sådan en Kuga.
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE

kuno
Medlem
Indlæg: 524
Tilmeldt: 2. mar 2014, 19:34
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 110 times

Re: Ny bil - PHEV eller el?

Indlæg af kuno » 8. okt 2020, 15:02

ja det er lidt overraskende med den gode brændstoføkonomi - Det er taget ud fra FordPass appen

Og i dag kom der mail fra Ford at vi får gavekort på kr. 3700 til dækning af ekstraudgift til benzin som kompensation for at vi ikke p.t. kan lade

Det var aldrig sket fra VW - de vil hellere benægte alle fejl
These users thanked the author kuno for the post (total 2):
GaSellesuperbeszzz
ID.5 PRO Performance 2022

Swoelf
Nyt medlem
Indlæg: 113
Tilmeldt: 14. jul 2013, 11:20
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 20 times
Been thanked: 28 times

Re: Ny bil - PHEV eller el?

Indlæg af Swoelf » 8. okt 2020, 15:18

Fedt med deling af Jeres tanker!
Ingen tvivl om, at jeg helst vil have Kuga... For hold da op, hvor synes jeg egentligt man får meget for pengene dér! Forhandleren var dog idag ikke synderlig optimist, og foreslog selv, at jeg begyndte at arbejde på en anden løsning. Alternativt tilbød han mig en bil at køre i gratis, men ved en evt. afgiftsstigning ville jeg selv skulle æde den.
Jeg har dog været ude at kigge på lidt forskelligt i dag. E-tron'en bliver desværre for dyr - en halv million kan nemlig ikke gøre det helt...
Har været ude at se på et par Mercedes af deres plug-in. Vildt lækre - specielt CLA SB. De er dog udfordret ved, at der ikke er andet en 2-3 i produktion, som kommer til landet. Så ingen medbestemmelse overhovedet og det blev også nævnt, at de formentligt ville være solgt indenfor få dage.
BMW 330e var vildt lækker, og har tidligere haft BMW af forskellige slags, som jeg var meget begejstret for. Den er dog også meget dyr, hvis der skal lidt udstyr i.
Så var jeg forbi VW for at kigge på en id3. Og den overraskede mig godt nok positivt. Jovist, så kunne kabinekvaliteten godt være bedre, men har da også set værre. Til vores kørselsmønster vil den også være perfekt.
I morgen går turen til Volvo for at prøve en XC40 samt en tur til Peugeot for at se deres phev... (men synes godt nok den id3 er lidt spændende og sjov)

kuno
Medlem
Indlæg: 524
Tilmeldt: 2. mar 2014, 19:34
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 110 times

Re: Ny bil - PHEV eller el?

Indlæg af kuno » 8. okt 2020, 15:28

ellers er muligheden for at købe en brugt Kuga - f.eks

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/ ... 5d/4867351
ID.5 PRO Performance 2022

Letten
Nyt medlem
Indlæg: 132
Tilmeldt: 13. sep 2019, 18:07
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 50 times

Re: Ny bil - PHEV eller el?

Indlæg af Letten » 8. okt 2020, 15:30

ID3 er bestemt en fin bil, bare du er indstillet på at være prøvekanin mens VW øver sig at udvikle software :roll:
Passat 2.0 150hk TDI EVO DSG Elegance (2020), DP, DC

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5577
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 320 times
Been thanked: 368 times

Re: Ny bil - PHEV eller el?

Indlæg af GranTurismo » 8. okt 2020, 15:31

majland skrev:
7. okt 2020, 20:46
Golf GTE er jo næten Golf GTI performance til en bedre pris :-) Altså indtil batteriet er tomt.
Slet ikke. Den er meget tungere og det mærkes både i sving og især når der skal bremses. Og GTI er også markant kvikkere.
These users thanked the author GranTurismo for the post:
VWAU
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Sace
Medlem
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjyllannd
Has thanked: 89 times
Been thanked: 157 times

Re: Ny bil - PHEV eller el?

Indlæg af Sace » 8. okt 2020, 15:38

Letten skrev:
8. okt 2020, 15:30
ID3 er bestemt en fin bil, bare du er indstillet på at være prøvekanin mens VW øver sig at udvikle software :roll:
Det tror jeg næsten ikke du undgår i dag. Min A-klasse har været et glimrende eksempel på halvfærdig software som så bliver fikset løbende. Det er nok noget vi skal vænne os til med den kompleksitet vi ser i bilerne i dag.
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo

Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5577
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 320 times
Been thanked: 368 times

Re: Ny bil - PHEV eller el?

Indlæg af GranTurismo » 8. okt 2020, 15:45

Jeg ved ikke hvornår den kan leveres, men Tiguan GTE er vel det nærmeste på Kuga som VAG kan tilbyde?

https://fdm.dk/nyheder/nyt-om-biler/202 ... -mere-sort
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Brugeravatar
_Jensen
Medlem
Indlæg: 1382
Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 88 times
Been thanked: 421 times

Ny bil - PHEV eller el?

Indlæg af _Jensen » 8. okt 2020, 17:06

Tvivler på Tiguan GTE bliver “billige” mit bud startpris 450 - 475K.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG

Brugeravatar
Frederik DH
Medlem
Indlæg: 989
Tilmeldt: 15. jun 2008, 13:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 6731
Has thanked: 35 times
Been thanked: 105 times

Re: Ny bil - PHEV eller el?

Indlæg af Frederik DH » 8. okt 2020, 18:09

449.900,- på Life modellen med 2020-afgifter. Men introduceres først næste år. Elegance kommer i år, men starter på 504.900,-
Frederik DH

'22 ID.5 Pro Performance
'17 move up!

Brugeravatar
_Jensen
Medlem
Indlæg: 1382
Tilmeldt: 15. jul 2015, 19:27
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 88 times
Been thanked: 421 times

Re: Ny bil - PHEV eller el?

Indlæg af _Jensen » 8. okt 2020, 18:32

Så var jeg da pænt tæt på


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Bh John
2024 Xpeng G9 Performens
2022 ID.4 GTX
2019 Tiguan 2.0 TDI IQ.Drive 150 HK DSG
2018 Passat Variant 1.4 TSI Highline 150 HK DSG
2016 Golf Variant 1.4 TSI Comfortline 125 HK DSG

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"