Cleaver ladestander

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
joeblach
Medlem
Indlæg: 686
Tilmeldt: 7. jul 2008, 16:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Greve
Has thanked: 3 times
Been thanked: 19 times

Cleaver ladestander

Indlæg af joeblach » 14. okt 2020, 14:00

Jeg har lige monteret 2 standene hos en erhvervskunde. Samtidig har min kammerat fået tilbud fra cleaver på privataftale.
8000,- i montering og 800,- i mdl. Abb.
Men kan det svare sig.. Jag kan montere en ladebox til 4-5000,-.. Han har en Tesla. Og kører fra Karlslunde til lyngby 4 dage om ugen..Hvor meget kan han lade derhjemme for 800,-...eller under ... Eller er cleaver abb. rentabelt...?


Sent from my iPhone using Tapatalk
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 150 HK 2020

Abyssinier
Nyt medlem
Indlæg: 204
Tilmeldt: 7. jan 2010, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 49 times
Been thanked: 37 times

Re: Cleaver ladestander

Indlæg af Abyssinier » 14. okt 2020, 14:37

Hvis man selv køber og får opsat en ladestander uden abonnement, betaler man for opsætning samt elforbrug. Lader man andre steder end hjemme, koster dette (kan være dyrt).

Hvis man vælger en ladestander med f.eks. Clever abonnement, betaler man for opsætning samt elforbrug men får (indtil videre) et beløb retur svarende nogenlunde til hvad elforbruget koster (refusionsordning). Man kan lade "gratis" på offentlige Clever ladestandere da det er med i abonnementet. Dette gælder måske kun for privatkunder.

Køber man f.eks. en VAG, mener jeg at Clever ladeboks typisk følger med (medmindre man ikke ønsker dette) og for de 749 kr. abonnement koster i måneden, kan man altså lade ubegrænset hjemme og ude. Så det er en fordel hvis man kører meget eller bare ønsker en stabil og kendt udgift.

Jeg kan forestille mig at finanslovsforhandlingerne, udover registreringsafgift, også i 2021 eller senere måske kan komme til at påvirke abonnementsordningerne hvis der pilles ved refusionsordningen. Refusionsordningen er nemlig ikke uvæsentlig og noget som jeg ikke selv var opmærksom på i starten da jeg begyndte at lege med tanken om en elbil næste gang. Forventer dog ikke at gøre noget før til foråret når der er mere klarhed over regler og afgifter og VW kommer med ID4 og Skoda med Enyaq (hvis de altså bliver til at betale).
Nuværende bil: 2021 Skoda Enyaq 80
Quartz grå, 20" Vega fælge, Design Selection ecuSuite kabine, svingbart anhængertræk med elektrisk frigørelse, Assisted Drive Plus, Convenience Plus, Drive Sport Basis, Familie Plus, Infotainment Plus, Klima Plus, Komfort sæde Plus, Lyn & Syn Basis, Parkering Plus, Transportpakke, Varmepumpe og Lynopladning 135 kW DC.
Tidligere bil: 2014 Skoda Octavia Combi Elegance 1,4 TSI DSG 140 hk.

Brugeravatar
majland
Medlem
Indlæg: 1357
Tilmeldt: 17. mar 2011, 14:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 68 times
Been thanked: 256 times

Re: Cleaver ladestander

Indlæg af majland » 14. okt 2020, 15:23

Med til billedet hører også hvad man i forvejen giver for strøm. Er ens bolig el opvarmet får man en god rabat på afgifterne og der skal væsenligt mere kørsel/ladning til for at Clever mf er interessante

Der er også mellem løsninger hvor det ikke er flatrate men stadig afgiftsrefusion som f.eks https://fdm.dk/vi-tilbyder/fdm-ladeboks ... gin-hybrid

Jeg aner ikke hvad en tesla bruger på en 4dages uge fra karslunde til lyngby og lige så vigtigt hvor meget han ellers kører privat med hjemmeladning - og om han kan nøjes med det eller regner med at skulle lade undervejs hver weekend ....

Der er for mange ubekendte til at give et klart svar.

Men jeg vil godt betale lidt ekstra for at selv at eje ladeboksen og derfor ikke være bundet til et bestemt selskab. Som min får sat laderen op således at den er nem at udskifte uden at skulle rode i tavlen. Kan være så nemt at den er tilsluttet med et 16/32A CEE stik. Så en ny lade operatør bare er at skrue en ny lader op og sætte stikket i ....
Anders Majland
Billede2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
Billede2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
Billede2020 Yamaha Ténéré 700
Billede2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus

yBFoxb8N6P
Nyt medlem
Indlæg: 188
Tilmeldt: 16. okt 2016, 07:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 16 times
Been thanked: 37 times

Re: Cleaver ladestander

Indlæg af yBFoxb8N6P » 14. okt 2020, 15:50

Der er ikke noget enkelt svar. Det afhænger af antal km årligt, hvor km lades der hjemme vs ude, hvilken bil, hvor langt kører den på en kWh, hvor ofte du skal lade ude, hvor skal du lade ude; har du solceller, har du elopvarmet hus, hvor meget du stoler på politikerne, etc.

Du må i gang med et regneark og regne på alle muligheder.

I mit specifikke tilfælde (25tkm årligt heraf 5tkm lades på farten; ingen behov for at lade i byerne; solceller; jordvarme; stoler absolut ikke på politikerne) endte jeg med at købe egen lader.
Elbilsejer

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Cleaver ladestander

Indlæg af fjeppe » 14. okt 2020, 15:52

Jeg havde et Clever unlimited med stander, men efter vi fik Wiser installeret fik jeg et bedre billede af hvad vi reelt, og så droppede jeg det, så købt jeg min egen stander istedet, den tager så 1 års tid at tjene hjem, så det er fint nok.

Det handler alt sammen om kørselsbehov, vi kører gennemsnitlig 100km om dagen og det kan ikke svarer sig for os.

Men så snart man har brug for en ladestander ude i byen så begynder det hurtigt at blive dyrt ikke at have et abonnement.

joeblach
Medlem
Indlæg: 686
Tilmeldt: 7. jul 2008, 16:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Greve
Has thanked: 3 times
Been thanked: 19 times

Re: Cleaver ladestander

Indlæg af joeblach » 14. okt 2020, 15:59

Han kan lade gratis på de der Tesla godkendte standene... jeg ville også mene egen stander er smartest


Sent from my iPhone using Tapatalk
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 150 HK 2020

Voigt1
Nyt medlem
Indlæg: 169
Tilmeldt: 22. nov 2017, 12:49
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 10 times
Been thanked: 26 times

Re: Cleaver ladestander

Indlæg af Voigt1 » 14. okt 2020, 16:57

joeblach skrev:
14. okt 2020, 15:59
Han kan lade gratis på de der Tesla godkendte standene... jeg ville også mene egen stander er smartest


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nu kan man kun lade gratis hvis man har Tesla Model S fra bestemte årgange - ellers koster det 2,90 kr /kw
Nuværende bilpark: TESLA MODEL 3 Performance 2020, Toyota Yaris 2012 , Mercedes SLK 230 1997

superbeszzz
Aktiv medlem
Indlæg: 2001
Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 291 times
Been thanked: 486 times

Re: Cleaver ladestander

Indlæg af superbeszzz » 14. okt 2020, 19:07

Jeg har jordvarme og dermed billig el i forvejen. Jeg har valgt et all-inclusive fra Clever. Jeg er nået frem til, at hvis der er en besparelse ved almindelig afregning må den være marginal. Altså, hvor meget kan man spare på drivmiddel, hvis man kører 30.000 om året og man betaler 9.600 i drivmiddel?

Derudover er der vidst mange selskaber, der ikke tilbyder ordninger til os, der har nedsat pris på el.
These users thanked the author superbeszzz for the post:
Abyssinier
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE

yBFoxb8N6P
Nyt medlem
Indlæg: 188
Tilmeldt: 16. okt 2016, 07:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 16 times
Been thanked: 37 times

Re: Cleaver ladestander

Indlæg af yBFoxb8N6P » 14. okt 2020, 20:09

superbeszzz skrev:
14. okt 2020, 19:07
Jeg har jordvarme og dermed billig el i forvejen. Jeg har valgt et all-inclusive fra Clever. Jeg er nået frem til, at hvis der er en besparelse ved almindelig afregning må den være marginal. Altså, hvor meget kan man spare på drivmiddel, hvis man kører 30.000 om året og man betaler 9.600 i drivmiddel?

Derudover er der vidst mange selskaber, der ikke tilbyder ordninger til os, der har nedsat pris på el.
Problemet er at Clever ejer boksen, så hvis du ønsker at skifte til anden leverandør eller egen ladeboks, så vil du have en udgift på 5000-10000kr. Det kan blive aktuelt hvis/når ordningen med processstrøm udløber med udgangen af 2021. Den er dog blevet forlænget i sidste øjeblik mange gange, men det skaber en vis usikkerhed.
Elbilsejer

superbeszzz
Aktiv medlem
Indlæg: 2001
Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 291 times
Been thanked: 486 times

Re: Cleaver ladestander

Indlæg af superbeszzz » 14. okt 2020, 20:52

yBFoxb8N6P skrev:
14. okt 2020, 20:09
superbeszzz skrev:
14. okt 2020, 19:07
Jeg har jordvarme og dermed billig el i forvejen. Jeg har valgt et all-inclusive fra Clever. Jeg er nået frem til, at hvis der er en besparelse ved almindelig afregning må den være marginal. Altså, hvor meget kan man spare på drivmiddel, hvis man kører 30.000 om året og man betaler 9.600 i drivmiddel?

Derudover er der vidst mange selskaber, der ikke tilbyder ordninger til os, der har nedsat pris på el.
Problemet er at Clever ejer boksen, så hvis du ønsker at skifte til anden leverandør eller egen ladeboks, så vil du have en udgift på 5000-10000kr. Det kan blive aktuelt hvis/når ordningen med processstrøm udløber med udgangen af 2021. Den er dog blevet forlænget i sidste øjeblik mange gange, men det skaber en vis usikkerhed.
Helt bestemt.

Det er en klar udfordring med Clevers “offering”.
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Cleaver ladestander

Indlæg af fjeppe » 15. okt 2020, 12:17

yBFoxb8N6P skrev:
14. okt 2020, 20:09
superbeszzz skrev:
14. okt 2020, 19:07
Jeg har jordvarme og dermed billig el i forvejen. Jeg har valgt et all-inclusive fra Clever. Jeg er nået frem til, at hvis der er en besparelse ved almindelig afregning må den være marginal. Altså, hvor meget kan man spare på drivmiddel, hvis man kører 30.000 om året og man betaler 9.600 i drivmiddel?

Derudover er der vidst mange selskaber, der ikke tilbyder ordninger til os, der har nedsat pris på el.
Problemet er at Clever ejer boksen, så hvis du ønsker at skifte til anden leverandør eller egen ladeboks, så vil du have en udgift på 5000-10000kr. Det kan blive aktuelt hvis/når ordningen med processstrøm udløber med udgangen af 2021. Den er dog blevet forlænget i sidste øjeblik mange gange, men det skaber en vis usikkerhed.
Hvordan kommer du frem til de 5000-10000kr?

yBFoxb8N6P
Nyt medlem
Indlæg: 188
Tilmeldt: 16. okt 2016, 07:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 16 times
Been thanked: 37 times

Re: Cleaver ladestander

Indlæg af yBFoxb8N6P » 15. okt 2020, 14:00

Antagelsen er at du skal have en anden ladeboks.

De koster 4000-8000kr plus lidt til din elektriker for at pille den gamle ned og sætte den nye op.

Hvis du skifter fra Clever til eon eller modsat så skal du af med 8000kr som de tager i opstartsgebyr + nedtagelsesgebyr for den gamle boks.
Elbilsejer

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Cleaver ladestander

Indlæg af fjeppe » 15. okt 2020, 15:21

yBFoxb8N6P skrev:
15. okt 2020, 14:00
Antagelsen er at du skal have en anden ladeboks.

De koster 4000-8000kr plus lidt til din elektriker for at pille den gamle ned og sætte den nye op.

Hvis du skifter fra Clever til eon eller modsat så skal du af med 8000kr som de tager i opstartsgebyr + nedtagelsesgebyr for den gamle boks.
Sådan kan det ikke stilles op bare fordi man dropper Clever, du kan jo sagtens leve med de offentlige ladestandere eller overgå til anden leverandør som tilbyder gratis montering.

Jeg havde 0kr i udgift da jeg opsagde Clever og afleverede ladestanderen retur, og ja jeg havde så en udgift til en ny ladestander, men det havde jeg også hvis jeg aldrig havde indgået en aftale med dem, så det er for mig blot en udskudt udgift.

Brugeravatar
mertodinlo
Medlem
Indlæg: 642
Tilmeldt: 14. jan 2009, 11:19
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Wettingen - CH
Has thanked: 422 times
Been thanked: 228 times

Re: Cleaver ladestander

Indlæg af mertodinlo » 15. okt 2020, 15:31

fjeppe skrev:
15. okt 2020, 15:21
Sådan kan det ikke stilles op bare fordi man dropper Clever, du kan jo sagtens leve med de offentlige ladestandere eller overgå til anden leverandør som tilbyder gratis montering.

Jeg havde 0kr i udgift da jeg opsagde Clever og afleverede ladestanderen retur, og ja jeg havde så en udgift til en ny ladestander, men det havde jeg også hvis jeg aldrig havde indgået en aftale med dem, så det er for mig blot en udskudt udgift.
Hvis man kan leve med offentlige ladestandere, så gør man vel det fra starten af?
Hvis en Clever box skal pilles ned, så kræver det vel også et stykke arbejde fra elektrikeren af, selvom det kun er demontage? Kan man få tilsluttet en Clever box til et 16/32A CEE stik uden videre eventuelt?

yBFoxb8N6P
Nyt medlem
Indlæg: 188
Tilmeldt: 16. okt 2016, 07:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 16 times
Been thanked: 37 times

Re: Cleaver ladestander

Indlæg af yBFoxb8N6P » 15. okt 2020, 21:00

fjeppe skrev:
15. okt 2020, 15:21

Sådan kan det ikke stilles op bare fordi man dropper Clever, du kan jo sagtens leve med de offentlige ladestandere eller overgå til anden leverandør som tilbyder gratis montering.

Jeg havde 0kr i udgift da jeg opsagde Clever og afleverede ladestanderen retur, og ja jeg havde så en udgift til en ny ladestander, men det havde jeg også hvis jeg aldrig havde indgået en aftale med dem, så det er for mig blot en udskudt udgift.
Altså du betalte 7500kr til Clever oprindeligt (ja ja, på papiret kunne den være "gratis" i form af rabat på en bil, men du har stadig betalt den).

Hvis du har fået taget Clever laderen ned gratis er det enten fordi du selv er elektriker eller kender en elektriker som arbejder gratis. Hvis det er sidstnævnte så vil jeg gerne meget have nummeret :)

Og vis mig det selskab som sætter en ladeboks op gratis :)
Elbilsejer

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Cleaver ladestander

Indlæg af fjeppe » 16. okt 2020, 11:26

mertodinlo skrev:
15. okt 2020, 15:31
fjeppe skrev:
15. okt 2020, 15:21
Sådan kan det ikke stilles op bare fordi man dropper Clever, du kan jo sagtens leve med de offentlige ladestandere eller overgå til anden leverandør som tilbyder gratis montering.

Jeg havde 0kr i udgift da jeg opsagde Clever og afleverede ladestanderen retur, og ja jeg havde så en udgift til en ny ladestander, men det havde jeg også hvis jeg aldrig havde indgået en aftale med dem, så det er for mig blot en udskudt udgift.
Hvis man kan leve med offentlige ladestandere, så gør man vel det fra starten af?
Hvis en Clever box skal pilles ned, så kræver det vel også et stykke arbejde fra elektrikeren af, selvom det kun er demontage? Kan man få tilsluttet en Clever box til et 16/32A CEE stik uden videre eventuelt?
Vi kunne sagtens nøjes med offentlige ladestandere, men det tager så bare det mere tid når man skal vente på at den er færdig fremfor at den står klar hver morgen, men det var nu heller ikke det min pointe var.

Nu fik jeg en bekendt der er elektriker til at gøre det, men jeg vil sige at det er ikke raketvidenskab at pille den ned, han hev sikringen, pillede kablerne ud af selve sikringen, og klippede kablet lige ved selve boksen, det tog ham under 5 minutter.

Du kan sagtens få et kabel hvor der er påmonteret et CEE stik du kan smide på (Har et liggende som medfulgte min ene ladestander), men dette er ikke noget Clever mig bekendt tilbyder.
Senest rettet af fjeppe 16. okt 2020, 11:34, rettet i alt 1 gang.

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Cleaver ladestander

Indlæg af fjeppe » 16. okt 2020, 11:33

yBFoxb8N6P skrev:
15. okt 2020, 21:00
fjeppe skrev:
15. okt 2020, 15:21

Sådan kan det ikke stilles op bare fordi man dropper Clever, du kan jo sagtens leve med de offentlige ladestandere eller overgå til anden leverandør som tilbyder gratis montering.

Jeg havde 0kr i udgift da jeg opsagde Clever og afleverede ladestanderen retur, og ja jeg havde så en udgift til en ny ladestander, men det havde jeg også hvis jeg aldrig havde indgået en aftale med dem, så det er for mig blot en udskudt udgift.
Altså du betalte 7500kr til Clever oprindeligt (ja ja, på papiret kunne den være "gratis" i form af rabat på en bil, men du har stadig betalt den).

Hvis du har fået taget Clever laderen ned gratis er det enten fordi du selv er elektriker eller kender en elektriker som arbejder gratis. Hvis det er sidstnævnte så vil jeg gerne meget have nummeret :)

Og vis mig det selskab som sætter en ladeboks op gratis :)
Gjorde jeg det? Men hvad har det med nedtagningsudgiften at høre?

Læs nu indlægget som helhed, det er jo ligesom når man skifter mobil leverandør, det gør man jo også ofte kun når det rigtige tilbud kommer, ligesom der løbende er udbydere der kommer med kampagner, både Clever og E.ON har været aggressive for nogen år tilbage og der kommer flere på markedet i takt med at der kommer flere elbiler på markedet, så der skal nok komme nogen der tilbyder gratis opsætning for at erobre markedsandele, lige nu gør det de bare i forbindelse med bilkøb, men lur mig ikke om de store følger med for alle kunder, også med eksisterende elbil.

Jeg henviser blot til at det er muligt, og at det ikke behøver at koste penge, hvordan man gør det er så op til den enkelte om de muligheder man har, men Clever sender ikke nogen regning for nedtagning, hvilke var min pointe.

Brugeravatar
mertodinlo
Medlem
Indlæg: 642
Tilmeldt: 14. jan 2009, 11:19
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Wettingen - CH
Has thanked: 422 times
Been thanked: 228 times

Re: Cleaver ladestander

Indlæg af mertodinlo » 16. okt 2020, 13:24

fjeppe skrev:
16. okt 2020, 11:26
Nu fik jeg en bekendt der er elektriker til at gøre det, men jeg vil sige at det er ikke raketvidenskab at pille den ned, han hev sikringen, pillede kablerne ud af selve sikringen, og klippede kablet lige ved selve boksen, det tog ham under 5 minutter.

Du kan sagtens få et kabel hvor der er påmonteret et CEE stik du kan smide på (Har et liggende som medfulgte min ene ladestander), men dette er ikke noget Clever mig bekendt tilbyder.
Jeg er også selv trikker og jeg vil foretrække selv at lave min installation, både for at spare pengene og jeg så kan få det som jeg vil have det :)

Jeg vil jo så helst have et CEE udtag monteret på væggen hvor jeg vil have ladestanderen, så kan jeg skifte udbyder ligesom det lyster mig, uden at skulle påregne x antal tusinde i installation. Jeg kan dog ikke gennemskue om denne fremgangsmåde er godkendt af de forskellige udbydere, ellers er der jo ikke meget fidus i det.

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Cleaver ladestander

Indlæg af fjeppe » 16. okt 2020, 17:03

mertodinlo skrev:
16. okt 2020, 13:24
fjeppe skrev:
16. okt 2020, 11:26
Nu fik jeg en bekendt der er elektriker til at gøre det, men jeg vil sige at det er ikke raketvidenskab at pille den ned, han hev sikringen, pillede kablerne ud af selve sikringen, og klippede kablet lige ved selve boksen, det tog ham under 5 minutter.

Du kan sagtens få et kabel hvor der er påmonteret et CEE stik du kan smide på (Har et liggende som medfulgte min ene ladestander), men dette er ikke noget Clever mig bekendt tilbyder.
Jeg er også selv trikker og jeg vil foretrække selv at lave min installation, både for at spare pengene og jeg så kan få det som jeg vil have det :)

Jeg vil jo så helst have et CEE udtag monteret på væggen hvor jeg vil have ladestanderen, så kan jeg skifte udbyder ligesom det lyster mig, uden at skulle påregne x antal tusinde i installation. Jeg kan dog ikke gennemskue om denne fremgangsmåde er godkendt af de forskellige udbydere, ellers er der jo ikke meget fidus i det.
Montering skal ske ved brug af udbyderens egen samarbejdspartner, har endnu ikke hørt om nogen selv har fået lov. Nedtagning må du dog gerne selv stå for, ihvertfald hos Clever.

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1842
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 58 times
Been thanked: 206 times

Re: Cleaver ladestander

Indlæg af Jannik » 16. okt 2020, 18:41

Da jeg fik min Clever ladeboks sat op tilbage i januar 2018, måtte den ikke forbindes til et CEE stik.
Ved ikke om det stadig er sådan.

Jeg har sidenhen flyttet boksen fordi jeg skulle rokere lidt om garagen, det er der sq ikke noget svært i. Dermed skal det dog ikke siges, at alle og enhver selv skal rode med det.

For en trikker, burde det ikke tage mere end 15 at pille boksen ned. Hvad der skal ske med installationen efterfølgende varierer naturligvis.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1735
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 692 times

Re: Cleaver ladestander

Indlæg af Thor-thor » 16. okt 2020, 20:58

mertodinlo skrev:
16. okt 2020, 13:24
......
Jeg vil jo så helst have et CEE udtag monteret på væggen hvor jeg vil have ladestanderen, så kan jeg skifte udbyder ligesom det lyster mig, uden at skulle påregne x antal tusinde i installation. Jeg kan dog ikke gennemskue om denne fremgangsmåde er godkendt af de forskellige udbydere, ellers er der jo ikke meget fidus i det.
Så vidt jeg husker har evse.dk en model, hvor du bare kan sætte den i et kraftstik. Men synes ikke jeg har set det andre steder (men har heller ikke ledt efter det)

Brugeravatar
mertodinlo
Medlem
Indlæg: 642
Tilmeldt: 14. jan 2009, 11:19
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Wettingen - CH
Has thanked: 422 times
Been thanked: 228 times

Re: Cleaver ladestander

Indlæg af mertodinlo » 16. okt 2020, 22:15

Thor-thor skrev:
mertodinlo skrev:
16. okt 2020, 13:24
......
Jeg vil jo så helst have et CEE udtag monteret på væggen hvor jeg vil have ladestanderen, så kan jeg skifte udbyder ligesom det lyster mig, uden at skulle påregne x antal tusinde i installation. Jeg kan dog ikke gennemskue om denne fremgangsmåde er godkendt af de forskellige udbydere, ellers er der jo ikke meget fidus i det.
Så vidt jeg husker har evse.dk en model, hvor du bare kan sætte den i et kraftstik. Men synes ikke jeg har set det andre steder (men har heller ikke ledt efter det)
Dytten vi ser på bliver leveret med Clever, så det er dem vi går med i første omgang.
Jeg må sætte en IP68 undertavle op istedet for så Billede

yBFoxb8N6P
Nyt medlem
Indlæg: 188
Tilmeldt: 16. okt 2016, 07:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 16 times
Been thanked: 37 times

Re: Cleaver ladestander

Indlæg af yBFoxb8N6P » 17. okt 2020, 07:09

fjeppe skrev:
16. okt 2020, 11:33

Gjorde jeg det? Men hvad har det med nedtagningsudgiften at høre?

Læs nu indlægget som helhed, det er jo ligesom når man skifter mobil leverandør, det gør man jo også ofte kun når det rigtige tilbud kommer, ligesom der løbende er udbydere der kommer med kampagner, både Clever og E.ON har været aggressive for nogen år tilbage og der kommer flere på markedet i takt med at der kommer flere elbiler på markedet, så der skal nok komme nogen der tilbyder gratis opsætning for at erobre markedsandele, lige nu gør det de bare i forbindelse med bilkøb, men lur mig ikke om de store følger med for alle kunder, også med eksisterende elbil.

Jeg henviser blot til at det er muligt, og at det ikke behøver at koste penge, hvordan man gør det er så op til den enkelte om de muligheder man har, men Clever sender ikke nogen regning for nedtagning, hvilke var min pointe.
Ja ja, jeg har forstået det, men jeg fastholder nu at for en gennemsnitlig elbilist som rent faktisk har brug for en hjemmelader samt ikke kender en elektriker som vil arbejde gratis, så vil man have en udgift på 4000-8000kr hvis man vil skifte fra Clever.

Alt kan selvfølgelig gøres billigere. Du kan måske finde en brugt hjemmelader til 2500kr og give din elektriker-ven 500kr sort for at sætte den op. Eller bruge mormor-laderen indtil det rette tilbud dukker op (hvis du har en egnet stikkontakt).
Elbilsejer

fjeppe
Medlem
Indlæg: 1311
Tilmeldt: 10. okt 2011, 08:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 46 times

Re: Cleaver ladestander

Indlæg af fjeppe » 17. okt 2020, 12:50

yBFoxb8N6P skrev:
17. okt 2020, 07:09
fjeppe skrev:
16. okt 2020, 11:33

Gjorde jeg det? Men hvad har det med nedtagningsudgiften at høre?

Læs nu indlægget som helhed, det er jo ligesom når man skifter mobil leverandør, det gør man jo også ofte kun når det rigtige tilbud kommer, ligesom der løbende er udbydere der kommer med kampagner, både Clever og E.ON har været aggressive for nogen år tilbage og der kommer flere på markedet i takt med at der kommer flere elbiler på markedet, så der skal nok komme nogen der tilbyder gratis opsætning for at erobre markedsandele, lige nu gør det de bare i forbindelse med bilkøb, men lur mig ikke om de store følger med for alle kunder, også med eksisterende elbil.

Jeg henviser blot til at det er muligt, og at det ikke behøver at koste penge, hvordan man gør det er så op til den enkelte om de muligheder man har, men Clever sender ikke nogen regning for nedtagning, hvilke var min pointe.
Ja ja, jeg har forstået det, men jeg fastholder nu at for en gennemsnitlig elbilist som rent faktisk har brug for en hjemmelader samt ikke kender en elektriker som vil arbejde gratis, så vil man have en udgift på 4000-8000kr hvis man vil skifte fra Clever.

Alt kan selvfølgelig gøres billigere. Du kan måske finde en brugt hjemmelader til 2500kr og give din elektriker-ven 500kr sort for at sætte den op. Eller bruge mormor-laderen indtil det rette tilbud dukker op (hvis du har en egnet stikkontakt).
Ikke korrekt, Clever tager 2500kr for nedtagning, og du kan få en til at gøre det for under halvdelen uden problemer, at du så montere egen stander efterfølgende har intet med skiftet væk fra Clever at gøre, denne udgift kunne lige så godt være der uden du har haft Clever eller anden leverandør, så denne udgift skal altså fjernes fra regnestykket.

Og ved køb af egen stander ejer du den også og er ikke en udgift der som sådan ikke har tilført noget værdi.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"