Luftundervogn og lyd ændres i app?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Okonomen
Helt nyt medlem
Indlæg: 57
Tilmeldt: 23. apr 2020, 10:54
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Luftundervogn og lyd ændres i app?

Indlæg af Okonomen » 20. okt 2020, 13:14

Hej,

Jeg ser ofte nogle BiTDI hvor man kan styre luftundervogn eller lyd i en App. Er det fordi det er uorginalt eller?
Jeg har en Audi A6 fra 2014 - 3.0 BiTDI 313 HK. Den har orginal Audi Active Sound Boost (I Dynamic skifter lyden til en "V8"), kan denne lyd ændres via en app eller lignende? Enten så den ikke er så effektiv, lys eller mørk i tonen?

Den har også orginal luftundervogn - kan denne ligeledes ændres i en app.? Eller hvad køber man hvis man ønsker overstående?

Derudover har jeg et spørgsmål til nogle sæder hvor der er lidt slitage, om nogle ved om dette kan fikses:

https://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic. ... d#p1682928

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14507
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 844 times
Kontakt:

Re: Luftundervogn og lyd ændres i app?

Indlæg af Watcher » 20. okt 2020, 14:05

Køber soundbooster modul med appstyring og køber et appstyret undervogns modul også.


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
Schmidt
Nyt medlem
Indlæg: 365
Tilmeldt: 16. jun 2008, 09:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus C.
Has thanked: 31 times
Been thanked: 73 times
Kontakt:

Re: Luftundervogn og lyd ændres i app?

Indlæg af Schmidt » 20. okt 2020, 14:17

Jeg har også en A6 3.0, dog benziner, også fra 2014.
Hos streetpoint.dk har jeg købt og fået installeret undervognsmodulet: https://streetpoint.dk/produkt/digital- ... til-a6-4g/

Det virker super godt. Så snart det er sat op på appen bruges dit indbyggede "drive select" til de forskellige højder.
Sig til hvis du har spørgsmål eller lign. til det. Jeg ved at streetpoint også har soundbooster modulet fra samme producent :)

Har skrevet lidt mere om det her: viewtopic.php?f=79&t=149859&p=1647658&h ... t#p1647658
Audi A6 · 3.0 TFSI Quattro · Daytona Grey
Suzuki Jimny 2006

Okonomen
Helt nyt medlem
Indlæg: 57
Tilmeldt: 23. apr 2020, 10:54
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Luftundervogn og lyd ændres i app?

Indlæg af Okonomen » 21. okt 2020, 08:07

Super fedt - det var noget af en pris for "lidt sjovt" :) Det må blive en anden gang, ha ha!
Men FED bil! Super godt lavet!

Grundet app til lyd er at jeg gerne vil kunne slå den helt fra. Når den står i Auto så synes jeg stadig bruger højtaleren. Nogle der ved om man kan slå det fra og til på en nem måde? Jeg har i Individuel mode mulighed for : Comfort, Auto og Dynamic i Engine Sound..

Brugeravatar
Schmidt
Nyt medlem
Indlæg: 365
Tilmeldt: 16. jun 2008, 09:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus C.
Has thanked: 31 times
Been thanked: 73 times
Kontakt:

Re: Luftundervogn og lyd ændres i app?

Indlæg af Schmidt » 21. okt 2020, 09:32

Okonomen skrev:
21. okt 2020, 08:07
Super fedt - det var noget af en pris for "lidt sjovt" :) Det må blive en anden gang, ha ha!
Men FED bil! Super godt lavet!
Jeg var også mange veje omkring og havde slået det ud af hovedet, men da jeg så skulle bestille fælge ved Streetpoint og de så forhandlede boksen, tog drengerøven over. :roll:
Kombinationen af at man kan få den godt ned på maven, men samtidig altid kan forcere diverse fartbump, kantstene osv. gjorde det for mig.

Opkørslen til vores garage ville ikke gøre det muligt for mig at have en lav bil, så dette er super for mig. Ja, det er mange penge for en elektronisk boks, men sammenlignet med at købe en god gevind eller luftundervogn er det jo relativt. Derudover synes jeg det er fedt at det virker fuldstændig som originalt i bilen, så selv fruen kan finde ud af det :)

Jeg har læst på andre forums at man også kan "snyde" bilen med VCDS og derved sænke den lidt, dog maks en 15-20mm udover "Dynamic" settingen, som jeg lige husker det :)
Audi A6 · 3.0 TFSI Quattro · Daytona Grey
Suzuki Jimny 2006

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"