Ny bil 2021

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
LowDog
Medlem
Indlæg: 885
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:28
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Trailerparken
Has thanked: 3 times
Been thanked: 86 times

Ny bil 2021

Indlæg af LowDog » 3. dec 2020, 06:40

Hej

Jeg har altid haft en drengedrøm om at eje en RS6 - nu har jeg så heldigvis muligheden, men set med fornuft hatten, ved jeg ikke om det er det rigtige.

Kan overtage en 2015 Audi RS6 i Nardo Grå med fuld udstyr og original træk til februar (flex på min egen udløber til sommer engang)
Den er chippet og har 700hk / +1000nwm iflg. ejer, samt noget Scorpion udstødning.
Prisen virker også meget fornuftig.

De absolut fleste kilometer den vil køre vil være med en Campingvogn bagpå. Så ja, det virker måske lidt dumt. Men vi tænker lige tilbage til drengedømmen, samt de ture uden Campingvogn.

Min SQ5 duer ellers rigtigt godt til denne opgave, og det optimale / fornuftige, var nok at vente til min egen kontrakt udløb, og så hoppe på en nyere SQ5 eller SQ7.

Meeeeen, ville det gå med en RS6 som Campingtrækker ? Kan den holde til det ?

Vil ikke have en decideret arbejdsbil og så noget sjovt ved siden af, da de fleste kilometer køres med Campingvogn, vil jeg gerne have det er der jeg har komforten/motoroverskuddet.
Seneste biler: Hvid SQ5 380HK / Daytona SQ5 380HK / RS6
Current: Hvid Q8 286HK

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4949
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4438 times
Been thanked: 1957 times
Kontakt:

Re: Ny bil 2021

Indlæg af DanielB12 » 3. dec 2020, 07:07

Tror ikke på, at den ikke kan holde til det. Det kan en A6, så selvfølgelig kan en RS6 også det.

Jeg ville nok tænke i 2+1 baner

1) Komfort som arbejdsbil

2) Komfort som campingtrækker

3) Signalværdi over for kunder og samarbejdspartnere.


Uddybning:

1) Man sidder hammer lavt, den er lav at komme ind i, den har hård affjedring, den larmer, dyr i benzin etc.. Ved ikke hvor meget tingene betyder for dig, men ville da tænke over det, i forhold til hvordan din arbejdsdag ser ud.

2) De samme ting som over for, men nok særligt den hårde affjedring. Plus det jo også afhænger af hvor campingvognene står - er det på perlegrus eller asfalt er det lige meget, men står de på en mudret græsplæne, så ved jeg kke hvor meget semi-slick 20" dæk og quattro reelt virker :lol:

3) Ved ikke om det har relevans, men kommer man i en bil, der i folkeøjne koster 3-4.000.000 kr. så sender det jo et signal.. Hvad det er, afhænger af øjnene der ser, men nogen ville nok tænke at man så betaler en enorm overpris for en billig campingvogn, mens andre at det bare er fedt.


Jeg ved dog, selvfølgelig, godt hvad jeg ville vælge :lol: :twisted: Især hvis du blot nøjedes med en periode på et års tid, og så kan skifte den ud til en Q7 eller sådan noget.

Dog ville jeg personligt gøre som jeg skrev i din anden tråd - købe en ladvogn så du kan køre med 2-3 vogne adgangen..
These users thanked the author DanielB12 for the post (total 2):
MadmaxHansH
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10869
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1899 times

Re: Ny bil 2021

Indlæg af GaSelle » 3. dec 2020, 07:19

Helt 100% enig i det, Daniel skrev + benzinforbrug, reparationer/vedligehold og afskrivning (det lyder til, du kører langt).

Signalværdien vil givetvis, som Daniel skriver, være et problem - i hvert fald i Jylland. Nogle ville tænke, at det er gået dig godt - andre ville tænke at du har tørret dem, når du har råd til sådan en balje.

Drengedrøm eller ej, så havde jeg fundet noget andet, til at slæbe campingvogne med.

Brugeravatar
Ozona
Medlem
Indlæg: 1097
Tilmeldt: 3. dec 2008, 19:11
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 95 times
Been thanked: 66 times

Re: Ny bil 2021

Indlæg af Ozona » 3. dec 2020, 08:00

Min allerførste tanke var "JA FOR HELVEDE" - (Total misundelig, det er også min drøm) - så begyndte folk at skrive deres kommentarer. Jeg er ansat i en virksomhed med 40 medarbejdere, når direktøren skal ud på kundebesøg, så låner han en bil af en af os andre, og lader sin Porsche cabriolet stå.

Jeg tror desværre signalværdien betyder for meget + det som de andre har skrevet.
Jan 2024 ID7 Style + Eksteriørpakke Plus(Bestilt) - Midlertidig firmabil: Mercedes A220 D
Apr 2022 - Dec. 2023 VW Passat B8 DSG R-Line 190 HK, Highlights: Matrix, Panorama, Fyr, Massage, DCC O.M.A
Apr 2018 - Mar 2022 VW Passat B8 Variant Comfortline Premium 2.0 150 HK DSG + DK. LED Pakke
Jan 2014- Mar 2018 VW Passat 3C Variant Sportline Individual 2010 170 Hk. TDI DSG "Mit the ganze molevitten!"

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13245
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3208 times
Been thanked: 4541 times

Re: Ny bil 2021

Indlæg af HansH » 3. dec 2020, 08:08

+++ til det Daniel skriver (god analyse!), samt også GaSelle's supplerende kommentar om driftomkostninger og værditab på det setup.

Signalværdi skal ikke undervurderes.
Jeg ville nok finde en lidt mere .. "jovial" ekvipage til dit formål.
Kendere vil vide at en SQ5 også er en fin og dyr bil, men den er alligevel bare meget mere afdæmpet i sin udstråling end en RS6.

Jeg tror de fleste vil have fuld forståelse for, at en SUV med god motorkraft er en simpel nødvendighed for dig.
Hvorimod en RS6 vil putte dig i en anden kasse ... hos nogen.

Jeg ville blive i SUV segmentet. Personligt synes jeg nyeste model af Touareg er vildt flot, men hvis du helst vil have Audi, så synes jeg dit eget forslag om nyere SQ5 eller SQ7 lyder fint og passende.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
vandhunden
Medlem
Indlæg: 1343
Tilmeldt: 25. maj 2010, 11:39
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 47 times
Been thanked: 138 times

Re: Ny bil 2021

Indlæg af vandhunden » 3. dec 2020, 08:41

Jeg er enig med de andre omkring det med signalværdi

RS6 er kun til privat regi og så et fejeblad med jydekrog til at hente campingvogne med eller en firhjulstrækker.

De fleste kender ikke forskellen på en Q5 og en SQ5 og det giver mening for de fleste, at man har en stor firhjulstrækker når man handler med campingvogne.
Nuværende køretøjer: VW Passat 2,0 TDI BMT Variant 190 HK DSG6 & Honda 1100 CBR BlackBird

Brugeravatar
MichaelSmed
Aktiv medlem
Indlæg: 2159
Tilmeldt: 29. nov 2011, 19:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 175 times
Been thanked: 103 times

Re: Ny bil 2021

Indlæg af MichaelSmed » 3. dec 2020, 08:53

Hvis man ser bort fra janteloven, så køb den hvis det er en drøm eje sådan en. Ville misunde dig gevaldigt.
Signalværdi eller ej, livet er for kort til kedelige biler.
Hvis budgettet er til en RS6, og du drømmer om sådan en, så gør det.
These users thanked the author MichaelSmed for the post (total 4):
Cuno_golf3PacsKBoesenu_bull

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Indlæg: 4124
Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 36 times
Been thanked: 478 times

Re: Ny bil 2021

Indlæg af Realtor » 3. dec 2020, 09:17

Signalværdien er hvad man gør det til og hvordan man præsentere sig selv. Nogle enkelte kan øffe over det, men hvor meget vil det betyde reelt? Du er der vel fordi du skal købe/sælge noget, og det ændre bilen vel næppe på.

Jeg mener dog, når det er sagt, at en RS6 ikke signalere så meget som f.eks. en porsche mv. Vil faktisk tro at mange blot vil tro det er en alm. A6.

Drift og økonomi, ja det skriver du jo selv, så er det blot et spørgsmål om du vil betale det eller ej.

Personligt - jeg havde gjort det. Nardo grå er så flot!
These users thanked the author Realtor for the post:
DanielB12
2020 Audi E-tron 55

JanVil
Nyt medlem
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:50
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 34 times

Re: Ny bil 2021

Indlæg af JanVil » 3. dec 2020, 09:18

Tænker i virkelig alle sådan?
Jeg ville tænke at den mand må være dygtig til det han laver, så ham vil jeg gerne tale og evt. handle med.
Ville aldrig have ondt i røven over at andre har succes.
These users thanked the author JanVil for the post (total 6):
MichaelSmedjansomAAMSCuno_golf3SonnesenKBoesen
'21 iX3 Charged plus

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6251
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2071 times
Been thanked: 673 times

Re: Ny bil 2021

Indlæg af jansom » 3. dec 2020, 09:54

Hvis du starter op som selvstændig, ved ikke om du har truffet beslutningen, så var det personligt et sted jeg ville spare. Det er skørt at have så store udgifter på en bil, der bruges så meget som du vil komme til.
These users thanked the author jansom for the post:
DanielB12
-No one is more hated than he who speaks the truth-

jokskilove
Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 9. jun 2013, 13:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 64 times

Re: Ny bil 2021

Indlæg af jokskilove » 3. dec 2020, 09:57

Jeg ved ikke, hvor mange gange jeg har fået at vide, at jeg må tjene godt, fordi jeg havde købt en 6 år gammel Audi TT (nypris 650.000).

Folk har ingen anelse om, hvad ting koster, men Audi lyder bare dyrt.
/Jørgen
Audi S1 2.0 TFSI quattro '14
Seat Ibiza Cupra Gti 2.0 16v '99 solgt - Audi S4 3.0 TFSI quattro '09 solgt - Audi TT Coupé 2.0 TFSI '07 solgt

Brugeravatar
Roeden
Medlem
Indlæg: 1103
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 70 times
Been thanked: 70 times

Re: Ny bil 2021

Indlæg af Roeden » 3. dec 2020, 10:09

Tænker det samme som mange andre her, hvis ikke bliver udsat negativt påvirkning i relation til kunder (ved ikke hvor bilkyndige de er) så gør det.
som nævnt, så tror jeg det ville være værre med en Porsche, uanset model.
Det er jo trods alt "kun" en ældre "A6" som der køre rigtigt mange af.

Roeden
Sommer: 07' MB CLK63 Cab
Hele året: 24' BMW i4 M50
Fruens:
21' MB GLE
tidligere:
22'Cupra Formentor VZ 310
21' MB S205 300d 9G-Tronic AMG night

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ny bil 2021

Indlæg af martinta » 3. dec 2020, 10:15

Det er sjovt med den signal værdi - personligt ligger jeg ikke noget i det.

Når det så er sagt, så var jeg ansat et sted for nogle år siden hvor drift chefen kørte en Mercedes ML350 og direktøren i en BMW 5 GT - dette i en virksomhed med 6 medarbejdere. Og alligevel, så studsede jeg over at de på et tidspunkt skulle skifte rengøringfirma på kontoret, og her blev en valgt fra fordi de mente de blev snydt når hun også kom kørerne i en mercedes ML'er.

Så ja, signalværdi er noget sjovt nok, alle vil gerne vise sig, og mange bliver misundelige når andre viser sig :roll:

Men hvad er det du laver? Hvis du sælger campingvogne (som tråden giver indtryk af) så er der vel ingen der kan se om det er din eller en kundes bil der holder derude?

molz
Nyt medlem
Indlæg: 161
Tilmeldt: 14. jun 2008, 13:05
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 30 times

Re: Ny bil 2021

Indlæg af molz » 3. dec 2020, 10:57

Er det ikke meget billigere at skille tingene ad? Altså lease den RS6 til dig selv og bruge den i "fritiden" og så købe/lease en varevogn eller alternative bil med lad som Daniel foreslår til at trække med CV? Drift af en transporter burde være noget billigere end på den RS6 og så kan du bare køre den som ren firmabil. Så har du et stabilt setup i firmaet og behøver så ikke tænke så meget over om den "sjove" bil kan trække eller ej ;)

Brugeravatar
fkm66
Nyt medlem
Indlæg: 161
Tilmeldt: 18. maj 2018, 10:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 28 times
Been thanked: 21 times

Re: Ny bil 2021

Indlæg af fkm66 » 3. dec 2020, 11:01

Kender du historikken på bilen, ved godt at det er en fed bil men chip m.v. ville jeg lige undersøge nærmere.

Og men campingvogn må du jo alligevel kun køre 100 gennem Europa, hvis trækket er synet til det
VW Golf GTE 2017
Tidligere: VW Golf 6 1,4 TSI 2011
Tidligere: VW Golf 5 1,6 FSI 2004
Tidligere: VW Polo 6n2 1,4 2001

martinta
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ny bil 2021

Indlæg af martinta » 3. dec 2020, 11:08

fkm66 skrev:
3. dec 2020, 11:01
Kender du historikken på bilen, ved godt at det er en fed bil men chip m.v. ville jeg lige undersøge nærmere.

Og men campingvogn må du jo alligevel kun køre 100 gennem Europa, hvis trækket er synet til det
Hvis det er tempo 100 du mener, så gælder tempo 100 godkendelsen jo kun til enkelte lande.

Så der er én til Danmark som kun gælder i Danmark og én til Tyskland - alle øvrige lande (minus frankrig) er grænsen 80 km/t

Dertil er det ikke hele trækket som skal være synet til det (længere), du er selv ansvarlig for at bilen lever op til kravene for tempo 100, men det skal ikke længere tjekkes af nogen (medmindre du bliver stoppet hvor politiet så kan tjekke om de er enige i bilen må køre tempo 100 med den givne vogn), derimod er der krav til campingvognen bla slingekobling, bremser og alder på dæk. og er det en dansk tempo 100 skal den synes hver 2. år, er det en tysk tempo 100 skal den ikke synes efter den har fået tilladelsen.
These users thanked the author martinta for the post:
DanielB12

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1733
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 692 times

Re: Ny bil 2021

Indlæg af Thor-thor » 3. dec 2020, 12:33

Er enig i mange af de tidligere betragtninger.

Mht. signalværdien tænker jeg at det kan betyde noget, i nogen tilfælde. Men som jeg forstår din forretning, er det lidt "hit and run", hvor du mødes med kunden, handlen er semi-aftalt på forhånd og der handles på stedet? Tænker ikke at det burde være et problem der. Jeg ville i højere grad være bevidst om signalværdien i forbindelse med længevarende forhandlingsforløb, hvor intet er aftalt/besluttet på forhånd og modparten også har tid til at forholde sig følelsesmæssigt til ens fremtoning/køretøj mv., hvor en lidt for kæk profil kan blive et problem.
Derudover er en RS6 trods alt relativ "lav profil". For den uindviede, tænker jeg at de bare tror at det er en A6 med store hjul ;) Omgås du speederen med forsigtighed i de tilfælde, hvor du gerne vil være anonym, tænker jeg ikke at det betyder det store....

Men jeg synes at du skal tænke alvorligt over, hvordan "drengedrøm møder hverdagspraktik" i forhold til komfort, praktik, driftsomkostninger, værditab etc. kommer til at hænge sammen...

I forhold til praktik/komfort, arbejdskørsel med mange km (og den medfølgende økonomi) etc. havde jeg satset på at beholde SQ5 i første omgang (og fortsat i nogenlunde samme spor) når den skal videre.

Men det er bare mig. Jeg ville blive træt af at tænke på værditab/drift på en RS6 med mange km (og ville hellere bruge pengene på noget andet) og samtidig ved jeg, at jeg ville blive irriteret dagligt over den lave kørekomfort, ud/ind af lav bil etc. (ja, er ved at blive gammel) og for mig ville det ikke blive opvejet af de fede køreoplevelser, som man kunne få i fritiden.

Men det er kun dig selv, der kan lave den afvejning.....
Senest rettet af Thor-thor 3. dec 2020, 13:49, rettet i alt 2 gange.
These users thanked the author Thor-thor for the post (total 2):
HansHDanielB12

Brugeravatar
Skoulsen
Medlem
Indlæg: 558
Tilmeldt: 25. mar 2009, 10:20
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gedved
Has thanked: 12 times
Been thanked: 31 times

Re: Ny bil 2021

Indlæg af Skoulsen » 3. dec 2020, 12:48

Det os drømmebilen her - så forstår dig udemærket
Nu campere vi selv en gang imellem, og de pladser man nogle gange skal kringle bilen rundt på, havde jeg ikke nerver til og gøre det med en så flot/lav/dyr bil.
Men det måske mest asfalterede steder de blir hentet?
Audi A4 B8.5 - 3.0 TDI 245 s-tronic Quattro.

Brugeravatar
LowDog
Medlem
Indlæg: 885
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:28
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Trailerparken
Has thanked: 3 times
Been thanked: 86 times

Re: Ny bil 2021

Indlæg af LowDog » 3. dec 2020, 17:10

Drift og økonomi kan vi bare holde ude af regnestykket. Det er mere om bilen kan holde til det, det er jo ikke ligefrem det den er bygget til, men naturligvis kører jeg ikke fra 0-100 (80) på 4sek med Campingvogn bagpå. Der gør jeg heller ikke med SQ5'eren.

Men ja signalværdi er lidt blandet. Jeg får i forvejen en del kommentarer for SQ5'eren, de fleste aner ikke det er en SQ5 dog, de ser bare de 4 ringe og tænker den er dyr, så det ville nok være det samme med Q2 :lol: og jeg tænker det ville være det samme med en RS6.

Jeg henter også på campingpladser osv. Så den skal selvfølgelig kunne stå fast, men det tænker jeg også kan med quattro (ligesom min nuværende). Der er også luftundervogn på så den kan hæves.

Regner kun med at have den 1 års tid, så måske bare man skal sige YOLO.
These users thanked the author LowDog for the post (total 4):
magreMichaelSmedKBoesenu_bull
Seneste biler: Hvid SQ5 380HK / Daytona SQ5 380HK / RS6
Current: Hvid Q8 286HK

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1733
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 692 times

Re: Ny bil 2021

Indlæg af Thor-thor » 3. dec 2020, 18:06

LowDog skrev:
3. dec 2020, 17:10
Drift og økonomi kan vi bare holde ude af regnestykket. Det er mere om bilen kan holde til det, det er jo ikke ligefrem det den er bygget til, men naturligvis kører jeg ikke fra 0-100 (80) på 4sek med Campingvogn bagpå. Der gør jeg heller ikke med SQ5'eren.
.......
Regner kun med at have den 1 års tid, så måske bare man skal sige YOLO.
Man kan jo ødelægge alt, hvis man insisterer ;)
Men en RS6 tager næppe skade af at rulle stille og roligt afsted med en CV på slæb (men vil da gerne høre en tilbagemelding på CV tilstand efter en max. start 0-80. ;) )

Det lyder som om du er afklaret med økonomi/praktik.

Så der er vel kun tilbage at råbe: KØB, KØB, KØB :D

magre
Medlem
Indlæg: 681
Tilmeldt: 29. nov 2013, 08:25
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg - DK
Has thanked: 155 times
Been thanked: 114 times

Re: Ny bil 2021

Indlæg af magre » 3. dec 2020, 18:14

LowDog skrev:
3. dec 2020, 17:10
...så måske bare man skal sige YOLO
+1
Tesla Model Y Performance, kongeblå :mrgreen:
[Afleveret] Opel Crossland :?
[Solgt] Skoda Superb Combi Elegance 3.6 FSI V6 4x4 DSG 3T Billede
[Solgt] Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG 1Z Billede

The Micktrix / Dk
Aktiv medlem
Indlæg: 1899
Tilmeldt: 16. jun 2008, 16:55
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 334 times
Been thanked: 216 times

Re: Ny bil 2021

Indlæg af The Micktrix / Dk » 3. dec 2020, 18:23

Self kan den holde til det. Du hammer jo ikke afsted med campingvogn. Det ville jeg ikke værre bekymeret for.

Og hvis vedligehold os kan holdes uden af den ligning, jamen så er der kun signal værdien tilbage.

Det er jo Jylland og du for vel nok for lidt og hører for det. Om det koster en handel eller 2. Hvem ved, det ved du om et år :D
Kender lidt folk som os har kørt en del rundt med salg. Den ene kørte Bmw M4 cab. Den fik han altså noget og hører for. For der er bare mange, som tænker. Ja ja det går nok godt, han kan nok godt klemmes lidt på prisen osv.

Men egen mening er, jeg tror faktisk ikke jeg gad kører i en Audi RS6 og trækker campingvogn. Det hænger bare ikke sammen i mit hovede. Det sjove går af det og det. Så heller kun en bil til firma kørsel. Evt varevogn og så RS6 til sjov og balade.

Så for den heller ikke banket alt for mange km af ;)
Mercedes w124 280TE sommervogn 8-)

Mercedes w204 200 kompressor

Datsun 240z

Before: Golf 2 GTI 16v KR - Golf 2 GTI 16v Edition One - Golf 2 GTI 8v Edition One - Polo 2 1300 GT Coupe - and + 70

ferraridk
Nyt medlem
Indlæg: 182
Tilmeldt: 20. jan 2010, 23:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 11 times

Re: Ny bil 2021

Indlæg af ferraridk » 3. dec 2020, 18:42

Jeg synes at du skal overtage den og nyde den 1 år. Lyder sm at du kan lave det for en overskuelig økonomi.

Mht signalværdi så er den for de fleste bare an Audi, navnlig hvis den er uden RS6 skilte bag, skilte på forskærme og quattro i frontgrillen. RS6eren i den modelårgang er ret afdæmpet, hvorimod den ny fra 2019 og frem er noget mere voldsom.

Og ja den ka holde. Den kører med den sædvanlige 8 trins ZF automat som de andre højmoment biler som er holdbar. 95% af tiden kører sådan en bil med meget lav belastning, og navnlig hvis den har kørt i DK er det begrænset hvor meget høj hastighed belastning den har kørt med.

Så er der en V8, der er til at holde vedlige. Ikke sm den gamle V10 hvor motoren var for stor til bilen, bilen var ikke fra starten designet til motoren, så her er vedligehold voldsomt dyrt. Ikke på denne.
Og turboerne er ikke hot-V mellem cylinderrækkerne som den ny model hvor actuatorer med mere kører for varmt, her sidder de uden på cylinderrækkerne.

Med luftundervogn er komforten fin.

Jeg kører ikke RS6 men dog en A6 Competition. Jeg har aldrig fået kommentarer til bilen når jeg har besøgt kunder.

Lease den, kør i den og nyd den. Et år er en overskuelig tid og så er det prøvet.
Senest rettet af ferraridk 3. dec 2020, 20:12, rettet i alt 2 gange.

jokskilove
Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 9. jun 2013, 13:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 64 times

Re: Ny bil 2021

Indlæg af jokskilove » 3. dec 2020, 18:53

Derudover er der faren ved at man vænner sig til at være godt kørende - det er svært at gå et niveau ned ;)
/Jørgen
Audi S1 2.0 TFSI quattro '14
Seat Ibiza Cupra Gti 2.0 16v '99 solgt - Audi S4 3.0 TFSI quattro '09 solgt - Audi TT Coupé 2.0 TFSI '07 solgt

ferraridk
Nyt medlem
Indlæg: 182
Tilmeldt: 20. jan 2010, 23:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 11 times

Re: Ny bil 2021

Indlæg af ferraridk » 3. dec 2020, 19:03

Nu er alternativet i dette tilfælde SQ5/SQ7, så nedgraderingen er ikke voldsom stor.

Brugeravatar
Cuno_golf3
Medlem
Indlæg: 796
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:44
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 26 times
Been thanked: 4 times

Re: Ny bil 2021

Indlæg af Cuno_golf3 » 3. dec 2020, 20:07

Put i kurv. Det er da den perfekte grocerygetter.

Sendt fra min CLT-L29 med Tapatalk

I fantasien kan man alt; materialer og bygningsdele kan ikke altid det hele, men man skal vælge og sammensætte de dele, der kommer nærmest på at gøre visionerne til virkelighed - det er kunsten.

ANAJ
Nyt medlem
Indlæg: 290
Tilmeldt: 9. apr 2017, 15:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 75 times
Been thanked: 159 times

Ny bil 2021

Indlæg af ANAJ » 3. dec 2020, 20:11

Nu har jeg prøvet at vedhæfte en meme 3 gange uden held...

Do it!

Brugeravatar
vw4ever
Aktiv medlem
Indlæg: 4072
Tilmeldt: 5. sep 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 339 times
Been thanked: 204 times

Re: Ny bil 2021

Indlæg af vw4ever » 3. dec 2020, 21:57

Mere nervøs for om de lidt ældre campingvogne kan holde til Audien :mrgreen:
Vw Polo GTI 2,0 2020
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995

Superbil
Nyt medlem
Indlæg: 240
Tilmeldt: 20. jun 2008, 16:59
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Re: Ny bil 2021

Indlæg af Superbil » 4. dec 2020, 09:50

Jeg vil også være total ligeglad med andre folks mening. Jeg udlevede også min bildrøm ud for et par år tilbage, og selvom det var en mega dyr oplevelse ville jeg aldrig være den foruden.

Heller dø med minder end med drømme 8-)

Brugeravatar
CULT
Aktiv medlem
Indlæg: 1888
Tilmeldt: 15. jun 2008, 14:11
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 6000 Kolding
Has thanked: 5 times
Been thanked: 117 times

Re: Ny bil 2021

Indlæg af CULT » 4. dec 2020, 12:24

Bare få originalt software i den og så bare afsted.
Jeg har næsten lige lavet en rs6 der havde skudt hul i tre cylindre pga nogle tumper havde chippet den som de absolut ikke kunne finde ud af.

Har man mulighed for at ha sin drømmebil så skal man absolut gøre det. Jeg havde drømt om en C63 AMG i 11år så den chancen kom for et halvt års tid siden hoppe jeg på og har ikke fortrudt det et sekund siden


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
These users thanked the author CULT for the post:
DanielB12
BLANZ SOCIETY
Wörthersee Tour 2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
Schafflund 2000-2001-2002-2003-2004-2005-2006-2007-2008-2009-2010
2017 Skoda Superb 2.0 tsi 280hk 4X4
2000 AUDI S3
2002 LUPO 3L med servo
1983 GOLF GTI PIRELLI
1976 PUCH MAXI K

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"