Bilafgifter 2021

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Indlæg: 4114
Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 35 times
Been thanked: 475 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af Realtor » 24. feb 2021, 10:25

den ser satme også fed ud. mini s-klasse
These users thanked the author Realtor for the post:
DanielB12
2020 Audi E-tron 55

LasseP
Aktiv medlem
Indlæg: 1682
Tilmeldt: 15. jun 2008, 22:14
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Viborg, 8830
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times
Kontakt:

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af LasseP » 24. feb 2021, 11:02

Kenho skrev:
9. feb 2021, 17:05
Så blev der trykket “køb” på en 530e M-sport sedan som firma raket :)
Jeg henter en 330i M-sport Touring med lidt ekstra, i Esbjerg på mandag... det glæder jeg mig til at prøve... :mrgreen:
These users thanked the author LasseP for the post (total 3):
BrianDSeichmeierThe Micktrix / Dk
Med venlig hilsen
Lasse P
BMW 330i M-Sport Touring, 2021
VW Polo 90, 1.2 TSI DSG7, 2017

Kenho
Nyt medlem
Indlæg: 325
Tilmeldt: 23. okt 2012, 07:31
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 9 times
Been thanked: 17 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af Kenho » 24. feb 2021, 21:19

LasseP skrev:
24. feb 2021, 11:02
Kenho skrev:
9. feb 2021, 17:05
Så blev der trykket “køb” på en 530e M-sport sedan som firma raket :)
Jeg henter en 330i M-sport Touring med lidt ekstra, i Esbjerg på mandag... det glæder jeg mig til at prøve... :mrgreen:
Det er godt nok også en fin bil ... med overraskende sprød lyd på trods af den kun har 4 patter :D

Fik besked i mandags omkring levering som er estimeret til 3 juli 2021 :?
2020 Audi A3 cabriolet 2.0 tfsi Quattro Stronic
2021 BMW 530e M-sport

PhillOS
Medlem
Indlæg: 761
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 159 times
Been thanked: 249 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af PhillOS » 2. apr 2021, 07:29

Kenho skrev:
24. feb 2021, 21:19
LasseP skrev:
24. feb 2021, 11:02
Kenho skrev:
9. feb 2021, 17:05
Så blev der trykket “køb” på en 530e M-sport sedan som firma raket :)
Jeg henter en 330i M-sport Touring med lidt ekstra, i Esbjerg på mandag... det glæder jeg mig til at prøve... :mrgreen:
Det er godt nok også en fin bil ... med overraskende sprød lyd på trods af den kun har 4 patter :D

Fik besked i mandags omkring levering som er estimeret til 3 juli 2021 :?
FYI så er der software opdateringer som fjerne den fede lyd.

Min ven har en 2021 330i i sedan, og den lød rigtig godt de første måneder, en morgen kom han med og så havde den opdateret sig selv, og bar pludselig helt stille.
.

Bopjensen
Aktiv medlem
Indlæg: 2233
Tilmeldt: 23. jan 2010, 13:37
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 3 times
Been thanked: 94 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af Bopjensen » 2. apr 2021, 08:11

Må de godt det?? Manden kunne jo have købt den istedet for en anden netop pga. lyden.

ascaria
Nyt medlem
Indlæg: 193
Tilmeldt: 7. mar 2021, 10:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 68 times
Been thanked: 125 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af ascaria » 2. apr 2021, 08:34

PhillOS skrev:
2. apr 2021, 07:29
Kenho skrev:
24. feb 2021, 21:19
LasseP skrev:
24. feb 2021, 11:02


Jeg henter en 330i M-sport Touring med lidt ekstra, i Esbjerg på mandag... det glæder jeg mig til at prøve... :mrgreen:
Det er godt nok også en fin bil ... med overraskende sprød lyd på trods af den kun har 4 patter :D

Fik besked i mandags omkring levering som er estimeret til 3 juli 2021 :?
FYI så er der software opdateringer som fjerne den fede lyd.

Min ven har en 2021 330i i sedan, og den lød rigtig godt de første måneder, en morgen kom han med og så havde den opdateret sig selv, og bar pludselig helt stille.
Hvad siger BMW til det? Mon ikke det bare er en fejl?

PhillOS
Medlem
Indlæg: 761
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 159 times
Been thanked: 249 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af PhillOS » 2. apr 2021, 08:48

ascaria skrev:
2. apr 2021, 08:34
Hvad siger BMW til det? Mon ikke det bare er en fejl?
Jamen svaret var, at det skyldtes et stenslag :lol:
Bopjensen skrev:
2. apr 2021, 08:11
Må de godt det?? Manden kunne jo have købt den istedet for en anden netop pga. lyden.
Lige netop det som min ven og jeg argumenterer for.
.

Brugeravatar
mobworld
Medlem
Indlæg: 586
Tilmeldt: 21. okt 2008, 22:02
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: DK
Has thanked: 77 times
Been thanked: 104 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af mobworld » 4. apr 2021, 23:28

toldbod skrev:
18. feb 2021, 22:33
Umiddelbart er min sat til levering i April men det er også 10 dage siden jeg bestilte. Hvad farve endte du med?
Hej,
Ved du om dit leveringstidspunkt stadig holder ? Vi kiggede på en Tiguan rline hybrid idag, og der var meldingen at produktionen først starter i uge 23. Levering til aug/sept ca

Mvh
2022 BMW IX3 M Sport III
2019 VW California Ocean 150 TDI DSG
2017 VW Move Up

---------------------------------
2012 VW Passat Variant 170 TDI DSG 4Motion
2006 VW Passat Variant 170 TDI DSG
2001 VW Passat Variant 130 TDI, 1996 VW Polo 100 16v

toldbod
Nyt medlem
Indlæg: 201
Tilmeldt: 15. jun 2008, 14:33
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 10 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af toldbod » 6. apr 2021, 08:23

mobworld skrev:
4. apr 2021, 23:28
Hej,
Ved du om dit leveringstidspunkt stadig holder ? Vi kiggede på en Tiguan rline hybrid idag, og der var meldingen at produktionen først starter i uge 23. Levering til aug/sept ca

Mvh
Jeg snakkede med sælger midt i marts hvor han meddelte at levering var rykket til slut maj - måske omkring 1. juni. Jeg læste senere på motor-talk.de at det hvis havde noget at gøre med at der generelt er leveringsproblemer på microchips i verden.
Men at produktionen på R-Line først starter i uge 23 lyder da lidt mærkeligt? Der er da massere tilsalg på mobile.de

Syndicate
Aktiv medlem
Indlæg: 1587
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7100 Vejle
Has thanked: 358 times
Been thanked: 168 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af Syndicate » 6. apr 2021, 08:28

jespert skrev:
9. feb 2021, 17:38
Og tager et billigt år mere i panameraen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg elsker det!

Panamera og billigt i samme sætning!

De fattige er sku så kedelige!

Men 100 % positivt ment Jesper.
Er misundelig på den helt og aldeles positive måde :-)
2014 Skoda Octavia 1.2 TSI Combi Elegance

Brugeravatar
mobworld
Medlem
Indlæg: 586
Tilmeldt: 21. okt 2008, 22:02
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: DK
Has thanked: 77 times
Been thanked: 104 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af mobworld » 6. apr 2021, 14:54

toldbod skrev:
6. apr 2021, 08:23
Men at produktionen på R-Line først starter i uge 23 lyder da lidt mærkeligt? Der er da massere tilsalg på mobile.de
Hmm, det kan jeg da godt se... Tror jeg hører ved en anden forhandler.
2022 BMW IX3 M Sport III
2019 VW California Ocean 150 TDI DSG
2017 VW Move Up

---------------------------------
2012 VW Passat Variant 170 TDI DSG 4Motion
2006 VW Passat Variant 170 TDI DSG
2001 VW Passat Variant 130 TDI, 1996 VW Polo 100 16v

Gasolin82
Nyt medlem
Indlæg: 214
Tilmeldt: 5. apr 2021, 21:22
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 55 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af Gasolin82 » 13. apr 2021, 20:26

Er der nogle som har helt styr på de nye afgiftsregler?
Her tænker jeg på hybriderne.

Som jeg kan forstå, er der lagt op til, at afgifterne gradvist skal stige hvert år.
Det hele skal så munde ud i en fuldstændig udfasning.

Lad os tage BMW 545e som et eksempel. Listeprisen for denne bil med m sport pakken er 657.000kr.
Hvad vil denne bil så koste i 2022, 2023 osv.?

Umiddelbart skal man vel slå til i år, hvis stigningerne trods alt kan mærkes.

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5991
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6407 times
Been thanked: 1620 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af BrianDS » 14. apr 2021, 05:44

Gasolin82 skrev:Er der nogle som har helt styr på de nye afgiftsregler?
Her tænker jeg på hybriderne.

Som jeg kan forstå, er der lagt op til, at afgifterne gradvist skal stige hvert år.
Det hele skal så munde ud i en fuldstændig udfasning.

Lad os tage BMW 545e som et eksempel. Listeprisen for denne bil med m sport pakken er 657.000kr.
Hvad vil denne bil så koste i 2022, 2023 osv.?

Umiddelbart skal man vel slå til i år, hvis stigningerne trods alt kan mærkes.
Afgift rabatten er nu 55% på PHEV, men vil falde til 35%, og det samme med bundfradraget vil også falde.
Det gælder så også elbiler som også reguleres allerede i 2025 og derved skal betale mere i afgift
https://fdm.dk/nyheder/bilist/2020-12-n ... -regnes-ud

Afgifterne er også steget på BEV og PHEV i år, men bundfradraget gør at mange BEV slipper helt for afgifter (op til omkring 500.000 kr), men det nedtrappes også.
I 2035 er der ingen afgift rabat at hente.

FDM artiklen er dog ikke skarp på stigningerne, men Bilmagasinet skriver at PHEV vil stige 5 procentpoint årligt indtil 2025, så de 45% i 2021, bliver 50% i 2022, 55% i 2023, 60% i 2024 og 65% i 2025
I 2026 og frem er stigningen så på 3 procentpoint til 80% i 2030, og derfra 4 procentpoint til 100% i 2035

For elbiler stiger de først fra 2026, dog med 8 procentpoint til 80% i 2030, og derefter på samme måde som PHEV.

Det ser dog ud til at fradragene falder allerede fra næste år også.

https://bilmagasinet.dk/bil-nyheder/bre ... -paa-plads

Uha, hvor er den rød den afgiftlov, der er ikke meget grønt over det BilledeBillede
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Gasolin82
Nyt medlem
Indlæg: 214
Tilmeldt: 5. apr 2021, 21:22
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 55 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af Gasolin82 » 14. apr 2021, 07:16

BrianDS skrev:
14. apr 2021, 05:44
Gasolin82 skrev:Er der nogle som har helt styr på de nye afgiftsregler?
Her tænker jeg på hybriderne.

Som jeg kan forstå, er der lagt op til, at afgifterne gradvist skal stige hvert år.
Det hele skal så munde ud i en fuldstændig udfasning.

Lad os tage BMW 545e som et eksempel. Listeprisen for denne bil med m sport pakken er 657.000kr.
Hvad vil denne bil så koste i 2022, 2023 osv.?

Umiddelbart skal man vel slå til i år, hvis stigningerne trods alt kan mærkes.
Afgift rabatten er nu 55% på PHEV, men vil falde til 35%, og det samme med bundfradraget vil også falde.
Det gælder så også elbiler som også reguleres allerede i 2025 og derved skal betale mere i afgift
https://fdm.dk/nyheder/bilist/2020-12-n ... -regnes-ud

Afgifterne er også steget på BEV og PHEV i år, men bundfradraget gør at mange BEV slipper helt for afgifter (op til omkring 500.000 kr), men det nedtrappes også.
I 2035 er der ingen afgift rabat at hente.

FDM artiklen er dog ikke skarp på stigningerne, men Bilmagasinet skriver at PHEV vil stige 5 procentpoint årligt indtil 2025, så de 45% i 2021, bliver 50% i 2022, 55% i 2023, 60% i 2024 og 65% i 2025
I 2026 og frem er stigningen så på 3 procentpoint til 80% i 2030, og derfra 4 procentpoint til 100% i 2035

For elbiler stiger de først fra 2026, dog med 8 procentpoint til 80% i 2030, og derefter på samme måde som PHEV.

Det ser dog ud til at fradragene falder allerede fra næste år også.

https://bilmagasinet.dk/bil-nyheder/bre ... -paa-plads

Uha, hvor er den rød den afgiftlov, der er ikke meget grønt over det BilledeBillede
Tak for oplægget.
De punkter det bliver skitseret der, er ligeledes dem jeg har set.

Kan dog stadig ikke helt gennemskue, hvordan det vil påvirke priserne.

Hvis vi tager udgangspunkt i mit forrige eksempel. En BMW 545e som står til 657.000kr uden ekstraudstyr.

Hvad vil den koste de kommende år, med den afgiftsstigning der er lagt op til?

Nogle som kan gennemskue det?

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5991
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6407 times
Been thanked: 1620 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af BrianDS » 14. apr 2021, 08:50

Gasolin82 skrev:
BrianDS skrev:
14. apr 2021, 05:44
Gasolin82 skrev:Er der nogle som har helt styr på de nye afgiftsregler?
Her tænker jeg på hybriderne.

Som jeg kan forstå, er der lagt op til, at afgifterne gradvist skal stige hvert år.
Det hele skal så munde ud i en fuldstændig udfasning.

Lad os tage BMW 545e som et eksempel. Listeprisen for denne bil med m sport pakken er 657.000kr.
Hvad vil denne bil så koste i 2022, 2023 osv.?

Umiddelbart skal man vel slå til i år, hvis stigningerne trods alt kan mærkes.
Afgift rabatten er nu 55% på PHEV, men vil falde til 35%, og det samme med bundfradraget vil også falde.
Det gælder så også elbiler som også reguleres allerede i 2025 og derved skal betale mere i afgift
https://fdm.dk/nyheder/bilist/2020-12-n ... -regnes-ud

Afgifterne er også steget på BEV og PHEV i år, men bundfradraget gør at mange BEV slipper helt for afgifter (op til omkring 500.000 kr), men det nedtrappes også.
I 2035 er der ingen afgift rabat at hente.

FDM artiklen er dog ikke skarp på stigningerne, men Bilmagasinet skriver at PHEV vil stige 5 procentpoint årligt indtil 2025, så de 45% i 2021, bliver 50% i 2022, 55% i 2023, 60% i 2024 og 65% i 2025
I 2026 og frem er stigningen så på 3 procentpoint til 80% i 2030, og derfra 4 procentpoint til 100% i 2035

For elbiler stiger de først fra 2026, dog med 8 procentpoint til 80% i 2030, og derefter på samme måde som PHEV.

Det ser dog ud til at fradragene falder allerede fra næste år også.

https://bilmagasinet.dk/bil-nyheder/bre ... -paa-plads

Uha, hvor er den rød den afgiftlov, der er ikke meget grønt over det BilledeBillede
Tak for oplægget.
De punkter det bliver skitseret der, er ligeledes dem jeg har set.

Kan dog stadig ikke helt gennemskue, hvordan det vil påvirke priserne.

Hvis vi tager udgangspunkt i mit forrige eksempel. En BMW 545e som står til 657.000kr uden ekstraudstyr.

Hvad vil den koste de kommende år, med den afgiftsstigning der er lagt op til?

Nogle som kan gennemskue det?
Det kan du ikke bare regne ud, det er et komplekst system, så jeg tænker de allerede nu er i gang med at regne det ud.
Det er jo ikke sådan at man kan sige bilen stiger med 5%

Du skal beregne alle afgifter for en bil med fradrag, tillæg og skalaknæk, og når det så er regnet ud tager du 45% af dette og lægger oveni bilens pris, til næste år er det så 50% i stedet for.
Hvis afgiften er 45.000 kr i år, så er den måske 51.000 kr næste år, eller mere, da man ikke kan regne procentpoint alene, for der ændres også på fradragene.

Så det præcise svar kan ikke gives, men et godt gæt er at hvis du kender afgiften i år, så divider den med 45 og gang den med 51 eller 52, så er vi ved at være lidt tættere på - men det rammer helt forkert alligevel.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Gasolin82
Nyt medlem
Indlæg: 214
Tilmeldt: 5. apr 2021, 21:22
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 55 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af Gasolin82 » 14. apr 2021, 09:34

Det blev jeg sgu ikke klogere på :lol:

Grunden til jeg spørger er egentligt, for at få en indikation af hvor meget premium hybriderne i prislejet 5-800k stiger næste år.

Hvor travlt skal man egentlig have?

Jeg er selv på markedet, og skriver nok under i løbet af den næste måneds tid.
Er dog interesseret i at vide, om priserne stiger drastisk de kommende år på ovenstående biler.

De har trods alt fået nogle ordentlige rabatter.
Bmw 545e, har fået 220.000kr på listeprisen ift. sidste år!

hpo
Medlem
Indlæg: 922
Tilmeldt: 7. okt 2014, 21:55
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Skovlunde
Has thanked: 23 times
Been thanked: 78 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af hpo » 14. apr 2021, 12:05

Det skal ikke være nemt at gennemskue ellers kan de jo ikke forsætte i samme dur,det er voldsomt gennemtænk at man gerne vil have folk over at køre på el så derfor sætter vi prisen op hvor de vel alle andre steder giver rabat for at få folk over i elbiler,det er helt logisk :roll: og tæske tungt administrativt
These users thanked the author hpo for the post (total 2):
BrianDSTarget
A3 3,2 vr6

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5991
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6407 times
Been thanked: 1620 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af BrianDS » 14. apr 2021, 14:57

hpo skrev:Det skal ikke være nemt at gennemskue ellers kan de jo ikke forsætte i samme dur,det er voldsomt gennemtænk at man gerne vil have folk over at køre på el så derfor sætter vi prisen op hvor de vel alle andre steder giver rabat for at få folk over i elbiler,det er helt logisk :roll: og tæske tungt administrativt
Det er nemlig helt umuligt at gennemskue, og det er helt bevidst at man laver det så indviklet og endda så bevidst at man manipulerer til at tro elbilerne får mere rabat, selvom der faktisk har været en stor afgift stigning i rigtig rød ånd, nemlig prisbestemt ekstra afgift til de dyreste, ikke mwget vurdering af hvad der er bedst eller mest klimavenligt, men meget populistisk.

Afgifterne stiger ligeså stille på alle biler, PHEV bliver hårdest ramt de næste år, men er afgiften I dag 200.000 kr, så er det måske 10-15.000 den stiger til næste år i ren afgift stigning. Så kommer alt andet oveni.
These users thanked the author BrianDS for the post:
Target
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Fabia4444
Nyt medlem
Indlæg: 492
Tilmeldt: 28. okt 2016, 18:59
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 30 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af Fabia4444 » 15. apr 2021, 11:18

Nu er der priser på Mercedes C 2021 .
Men der er ikke priser på plug in modellen.
Spændende om der vil bliver samme difference på plug in, i forhold til almindelig benzin, som for E modellen, isåfald vil start prisen være omkring 430.000 kr.

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1834
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 41 times
Been thanked: 196 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af Jannik » 15. apr 2021, 15:30

Vedr. den nye C-klasse, så har jeg talt med Hessel idag, og beskeden derfra var, at priserne på PHEV versionen først kommer efter sommerferien, mens bilerne først dukker op i 2022.

Den “almindelige” C-klasse skulle begynde at dukke op i løbet af sommeren.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: VW e-Golf - 04/2020
Kommende til fruen: BMW iX1 eDrive20 M-Sport m. Premium, Driving Assistant og Komfort-pakker.
Tidligere biler: Udelukkende VAG

chrstn_olsen
Nyt medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 24. okt 2019, 21:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 169 times
Been thanked: 80 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af chrstn_olsen » 16. apr 2021, 06:24

Jannik skrev:
15. apr 2021, 15:30
Vedr. den nye C-klasse, så har jeg talt med Hessel idag, og beskeden derfra var, at priserne på PHEV versionen først kommer efter sommerferien, mens bilerne først dukker op i 2022.

Den “almindelige” C-klasse skulle begynde at dukke op i løbet af sommeren.
Gætter på at de ikke får solgt mange almindelige C-klasser og at folk venter på hybriderne - netop pga forventningen om at de vil være markant billigere. Mercedes påstår selv at brændstoføkonomi skulle være ca. 20% bedre på hybriderne selv om man aldrig lader dem. Det lyder ret vildt hvis det er rigtigt.
Nuværende bil: 2016 Audi A4 Avant 3.0 TDI Quattro
Næste bil: ?
Drømmebil: RSQ8-R
Realistisk drømmebil: A6 Allroad BiTDI
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.

chrstn_olsen
Nyt medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 24. okt 2019, 21:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 169 times
Been thanked: 80 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af chrstn_olsen » 16. apr 2021, 06:25

Fabia4444 skrev:
15. apr 2021, 11:18
Nu er der priser på Mercedes C 2021 .
Men der er ikke priser på plug in modellen.
Spændende om der vil bliver samme difference på plug in, i forhold til almindelig benzin, som for E modellen, isåfald vil start prisen være omkring 430.000 kr.
Ikke sikkert der er helt så meget at hente, men nok en del. Tror ikke det er helt skævt hvis man kigger på hvor meget fx 330e er billigere end 330i. De må være i samme prisleje som C-klassen.

Men BMW bliver godt nok presset på teknik-delen. Fuld tankstørrelse og 100km ren el i C-klassen mod 40 liter og 50-60km i 330e. Og Mercedes har over 60hk mere hvis man ser bort fra boost delen. 308 vs. 252..
Nuværende bil: 2016 Audi A4 Avant 3.0 TDI Quattro
Næste bil: ?
Drømmebil: RSQ8-R
Realistisk drømmebil: A6 Allroad BiTDI
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.

Brugeravatar
Target
Medlem
Indlæg: 1251
Tilmeldt: 9. dec 2019, 16:43
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holmegaard
Has thanked: 1082 times
Been thanked: 481 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af Target » 16. apr 2021, 06:37

chrstn_olsen skrev:
16. apr 2021, 06:25
Og Mercedes har over 60hk mere hvis man ser bort fra boost delen. 308 vs. 252..
Det giver kun en difference på 56hk. ;) :ugeek:
Nuværende bil: 2023 Hyundai Ioniq 5 AWD 325hk Ultimate
Tidligere biler: 2020 Skoda Superb Style Combi 4x4 2,0 i4 272hk, 2001 BMW 745i E65 4,4 V8 333hk, 2006 Hyundai Sonata 2,4 i4 165hk, 2005 Mazda 6 St. 2,3 i4 166hk, 2007 Kia Rio 1,4 i4 97hk, 2007 Toyota Avensis St. 2,0 D-4D i4 160hk, 2002 Renault Mégane 1,6 i4 107hk, 1999 Volkswagen Passat 3B2 (US) 2,8 V6 193hk, 1994 Lexus GS300 3,0 i6 212hk, 1988 BMW 320i E30 Touring 2,0 i6 129hk, 2004 Toyota Yaris 1,4 D-4D i4 75hk, 1987 Toyota Celica 1,6 20v 165hk, 1986 Toyota Celica 1,6 124hk

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5991
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6407 times
Been thanked: 1620 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af BrianDS » 16. apr 2021, 07:07

chrstn_olsen skrev:
Fabia4444 skrev:
15. apr 2021, 11:18
Nu er der priser på Mercedes C 2021 .
Men der er ikke priser på plug in modellen.
Spændende om der vil bliver samme difference på plug in, i forhold til almindelig benzin, som for E modellen, isåfald vil start prisen være omkring 430.000 kr.
Ikke sikkert der er helt så meget at hente, men nok en del. Tror ikke det er helt skævt hvis man kigger på hvor meget fx 330e er billigere end 330i. De må være i samme prisleje som C-klassen.

Men BMW bliver godt nok presset på teknik-delen. Fuld tankstørrelse og 100km ren el i C-klassen mod 40 liter og 50-60km i 330e. Og Mercedes har over 60hk mere hvis man ser bort fra boost delen. 308 vs. 252..
Det kommer måske også lidt an på hvor meget det går ud over det praktiske.
Batteri og fuld tank fylder en del
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

chrstn_olsen
Nyt medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 24. okt 2019, 21:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 169 times
Been thanked: 80 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af chrstn_olsen » 16. apr 2021, 07:55

Target skrev:
16. apr 2021, 06:37
chrstn_olsen skrev:
16. apr 2021, 06:25
Og Mercedes har over 60hk mere hvis man ser bort fra boost delen. 308 vs. 252..
Det giver kun en difference på 56hk. ;) :ugeek:
OK - det blev skrevet lidt tidligt :lol: men stadig en markant forskel.
These users thanked the author chrstn_olsen for the post:
Target
Nuværende bil: 2016 Audi A4 Avant 3.0 TDI Quattro
Næste bil: ?
Drømmebil: RSQ8-R
Realistisk drømmebil: A6 Allroad BiTDI
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.

chrstn_olsen
Nyt medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 24. okt 2019, 21:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 169 times
Been thanked: 80 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af chrstn_olsen » 16. apr 2021, 07:57

BrianDS skrev:
16. apr 2021, 07:07
chrstn_olsen skrev:
Fabia4444 skrev:
15. apr 2021, 11:18
Nu er der priser på Mercedes C 2021 .
Men der er ikke priser på plug in modellen.
Spændende om der vil bliver samme difference på plug in, i forhold til almindelig benzin, som for E modellen, isåfald vil start prisen være omkring 430.000 kr.
Ikke sikkert der er helt så meget at hente, men nok en del. Tror ikke det er helt skævt hvis man kigger på hvor meget fx 330e er billigere end 330i. De må være i samme prisleje som C-klassen.

Men BMW bliver godt nok presset på teknik-delen. Fuld tankstørrelse og 100km ren el i C-klassen mod 40 liter og 50-60km i 330e. Og Mercedes har over 60hk mere hvis man ser bort fra boost delen. 308 vs. 252..
Det kommer måske også lidt an på hvor meget det går ud over det praktiske.
Batteri og fuld tank fylder en del
Hvad for noget praktisk tænker du på? De får plads til det hele fordi bilen er designet fra grunden som hybrid. Og ikke som 330e hvor man skulle klemme det hele ned i en ICE platform. Både bagagerum og bagsædeplads ser ud til at være i C-klassens favør også. Og så kan man hurtiglade, hvilket begynder at blive relevant når batteriet kommer over 20Kwh. Så har du 100km elrækkevidde igen på 20 minutter.

Man bliver næsten helt ærgerlig over at man har bestilt PHEV allerede, men syntes prisen var så skarp på A6 50TFSI at jeg har svært ved at se en C-klasse PHEV blive mærkant billigere med 4WD. Og så har A6eren fordel af en lidt kraftigere benzinmotor. Og med den udvikling der sker lige nu, kan man jo vente for evigt, hvis man lige skal have den nyeste udvikling med :)
These users thanked the author chrstn_olsen for the post:
BrianDS
Nuværende bil: 2016 Audi A4 Avant 3.0 TDI Quattro
Næste bil: ?
Drømmebil: RSQ8-R
Realistisk drømmebil: A6 Allroad BiTDI
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.

Hybridbilen
Helt nyt medlem
Indlæg: 77
Tilmeldt: 20. dec 2020, 12:07
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 18 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af Hybridbilen » 16. apr 2021, 09:15

Jeg er spændt på om Mercedes ikke også vælger at lancere 2 version er af hybrid. Altså en med deres 200hk motor og en med deres 258hk. Det bliver de vel næsten nød til for at komme i nærheden af 45e modellerne fra BMW....?

Og så glææææder jeg mig til at se det hele samlet i den nye GLC der præsenteres 2. halvår. Det bliver formentligt min kommende hybrid :-)

Brugeravatar
Roeden
Medlem
Indlæg: 1103
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holte
Has thanked: 70 times
Been thanked: 70 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af Roeden » 16. apr 2021, 09:59

chrstn_olsen skrev:
16. apr 2021, 07:57
BrianDS skrev:
16. apr 2021, 07:07
chrstn_olsen skrev:
Ikke sikkert der er helt så meget at hente, men nok en del. Tror ikke det er helt skævt hvis man kigger på hvor meget fx 330e er billigere end 330i. De må være i samme prisleje som C-klassen.

Men BMW bliver godt nok presset på teknik-delen. Fuld tankstørrelse og 100km ren el i C-klassen mod 40 liter og 50-60km i 330e. Og Mercedes har over 60hk mere hvis man ser bort fra boost delen. 308 vs. 252..
Det kommer måske også lidt an på hvor meget det går ud over det praktiske.
Batteri og fuld tank fylder en del
Hvad for noget praktisk tænker du på? De får plads til det hele fordi bilen er designet fra grunden som hybrid. Og ikke som 330e hvor man skulle klemme det hele ned i en ICE platform. Både bagagerum og bagsædeplads ser ud til at være i C-klassens favør også. Og så kan man hurtiglade, hvilket begynder at blive relevant når batteriet kommer over 20Kwh. Så har du 100km elrækkevidde igen på 20 minutter.

Man bliver næsten helt ærgerlig over at man har bestilt PHEV allerede, men syntes prisen var så skarp på A6 50TFSI at jeg har svært ved at se en C-klasse PHEV blive mærkant billigere med 4WD. Og så har A6eren fordel af en lidt kraftigere benzinmotor. Og med den udvikling der sker lige nu, kan man jo vente for evigt, hvis man lige skal have den nyeste udvikling med :)
Tror man kommer til at tænke sådan flere gange, især som leveringstiderne skrider hele tiden, så er vi allerede bagud inden den er leveret, min er lige blevet skubbet 14 dage yderligere på den forventede produktionsdato :roll:
Roeden
Sommer: 07' MB CLK63 Cab
Hele året: 24' BMW i4 M50
Fruens:
21' MB GLE
tidligere:
22'Cupra Formentor VZ 310
21' MB S205 300d 9G-Tronic AMG night

ascaria
Nyt medlem
Indlæg: 193
Tilmeldt: 7. mar 2021, 10:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 68 times
Been thanked: 125 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af ascaria » 16. apr 2021, 10:06

chrstn_olsen skrev:
16. apr 2021, 07:57
Man bliver næsten helt ærgerlig over at man har bestilt PHEV allerede, men syntes prisen var så skarp på A6 50TFSI at jeg har svært ved at se en C-klasse PHEV blive mærkant billigere med 4WD. Og så har A6eren fordel af en lidt kraftigere benzinmotor. Og med den udvikling der sker lige nu, kan man jo vente for evigt, hvis man lige skal have den nyeste udvikling med :)
A6'eren er vel også en hel klasse større end C-klassen, så du får en masse plads med.
These users thanked the author ascaria for the post:
BrianDS

PhillOS
Medlem
Indlæg: 761
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 159 times
Been thanked: 249 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af PhillOS » 16. apr 2021, 10:10

chrstn_olsen skrev:
16. apr 2021, 06:24
Mercedes påstår selv at brændstoføkonomi skulle være ca. 20% bedre på hybriderne selv om man aldrig lader dem. Det lyder ret vildt hvis det er rigtigt.
Det tænker jeg man skal tage med et gran salt! Og hvad er det sammenlignet med for at få 20%, en sæk kartofler?
These users thanked the author PhillOS for the post:
BrianDS
.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"