Stedet hvor der snakkes VAG biler
-
JKBP
- Nyt medlem
- Indlæg: 323
- Tilmeldt: 18. okt 2015, 14:33
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
1 time
-
Been thanked:
27 times
Indlæg
af JKBP » 7. maj 2021, 13:39
SkodiaqDK skrev:JKBP skrev: ↑7. maj 2021, 13:14
SkodiaqDK skrev:Problemet med 45-50km rækkevidde er at det nok ca er 25km en kold vinterdag. Og for dem af os der har omkring de 50km totalt til og fra arbejde, så er det ikke den rette phev. For andre der bor 10km fra arbejde, giver den stadig god mening.
Tror de fleste ville vælge en x5 phev vs glc phev (kommende 2022 model), hvis man frit kunne få en af dem foræret. Set med de økonomiske og miljømæssige briller, så er den kommende glc nok den foretrukne.
Den nuværende glc phev er ikke så imponerende.
Har overvejet både nuværende glc og 545e, men vil ikke ha glc'en da der snart kommer en ny. Og jeg er ikke klar til at komme ned på jorden igen, selvom 545e har de 6. Og x5 er over budgettet. Ligesom gle.
Sååå jeg er også spændt på den nye glc. Hvis skodaen skal skiftes ud.
Min X5 45e kører uden problemer 50 km på en kold vinterdag. Så det er ikke det store problem. Fart er en meget større faktor end temperatur. Med varm bil inden afgang og varmepumpe er det ikke så slemt.
Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk
X5'erens batteri er så vidt jeg husker også dobbelt så stor som 545e's.
Troede det var den der blev skrevet om vs GLC bl.a...
Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk
-
Hybridbilen
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 77
- Tilmeldt: 20. dec 2020, 12:07
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
1 time
-
Been thanked:
18 times
Indlæg
af Hybridbilen » 7. maj 2021, 14:42
JKBP skrev: ↑7. maj 2021, 13:39
SkodiaqDK skrev:JKBP skrev: ↑7. maj 2021, 13:14
Min X5 45e kører uden problemer 50 km på en kold vinterdag. Så det er ikke det store problem. Fart er en meget større faktor end temperatur. Med varm bil inden afgang og varmepumpe er det ikke så slemt.
Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk
X5'erens batteri er så vidt jeg husker også dobbelt så stor som 545e's.
Troede det var den der blev skrevet om vs GLC bl.a...
Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk
Det jeg rejste er mere at der åbnes op for et helt andet marked når hybriderne pludselig kan køre op mod 100km vs 30-50km. Og at det kun er X5 fra BMW der kan det vs at alle Mercedes kommer til at kunne det. Og at BMW alt andet lige derfor også må i gang med at opgradere drivtoget til større batterier. og det er så afskrivninger deraf vi snakkede om
-
Kongelunden
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 24
- Tilmeldt: 3. sep 2018, 14:24
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
1 time
-
Been thanked:
1 time
Indlæg
af Kongelunden » 9. maj 2021, 16:01
baconbaronen skrev: ↑7. maj 2021, 05:42
Gasolin82 skrev: ↑6. maj 2021, 20:23
.
Du får altså en rækkesekser med m sport pakken og x drive til vejledende 656.000k. Så bliver den selvfølgelig noget dyrere, hvis man tilvælger en masse udstyr. Du får dog stadig rigtig meget bil for pengene.
Det er nærmest tyske priser. Det er helt uhørt.
Er der nogen der har et bud på hvad sådan en står i uden moms og afgift?
Vil umiddelbart vurdere at den såkaldte stålpris på en 545e med M sport pakken ligger omkring de 480.000kr, Det giver en listepris på cirka 660.000kr. I Tyskland koster 545e med M sport cirka 80.000 euro svarende til knap 600.000, men er usikker på om udstyrspakken er præcist den samme.
-
mickiii
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 7
- Tilmeldt: 7. jul 2012, 14:39
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
0
-
Been thanked:
0
Indlæg
af mickiii » 17. maj 2021, 13:39
Spørgsmål til dem der har lidt forstand på import fra Tyskland;
Jeg overvejer at købe en X5 xDrive 45e i Tyskland og importere den til Danmark, men jeg må indrømme at jeg ikke helt forstår de vurderinger Skat allerede er kommet med. De havner på omkring 550K afgift i snit og med en pris fra omkring 80K EUR for et fornuftigt brugt eksemplar der er over 6 mdr og plus 6000 km på tælleren, så giver det en samlet pris i DK efter afgift på omkring 1.150.000 (store tals lov) - er det korrekt forstået? Muligvis naivt, men jeg havde troet at der var lidt mere at hente. Når jeg kigger på bilbasen så ligger de fra omkring 1 mio, så tænker at der er noget jeg misser?
Her er et gennemsnitseksempel på de vurdering jeg har set:
https://motorregister.skat.dk/dmr-kerne ... 9824180834
-
JKBP
- Nyt medlem
- Indlæg: 323
- Tilmeldt: 18. okt 2015, 14:33
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
1 time
-
Been thanked:
27 times
Indlæg
af JKBP » 19. maj 2021, 19:51
mickiii skrev:Spørgsmål til dem der har lidt forstand på import fra Tyskland;
Jeg overvejer at købe en X5 xDrive 45e i Tyskland og importere den til Danmark, men jeg må indrømme at jeg ikke helt forstår de vurderinger Skat allerede er kommet med. De havner på omkring 550K afgift i snit og med en pris fra omkring 80K EUR for et fornuftigt brugt eksemplar der er over 6 mdr og plus 6000 km på tælleren, så giver det en samlet pris i DK efter afgift på omkring 1.150.000 (store tals lov) - er det korrekt forstået? Muligvis naivt, men jeg havde troet at der var lidt mere at hente. Når jeg kigger på bilbasen så ligger de fra omkring 1 mio, så tænker at der er noget jeg misser?
Her er et gennemsnitseksempel på de vurdering jeg har set:
https://motorregister.skat.dk/dmr-kerne ... 9824180834
Tænker de priser hos Skat hænger sammen med hvilket udstyr de har. Min egen har for ca en halv mil i ekstra udstyr. Det sætter jo sine spor i afgiften. Så hvis dem Skat bruger som eksempel alle er godt udstyret giver det jo mening
Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk
-
Realtor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4134
- Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9210
-
Has thanked:
37 times
-
Been thanked:
481 times
Indlæg
af Realtor » 19. maj 2021, 21:01
har du prøvet en forhåndsvurdering fra en selvanmelder?
2020 Audi E-tron 55