Bilafgifter 2021

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
chrstn_olsen
Nyt medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 24. okt 2019, 21:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 169 times
Been thanked: 80 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af chrstn_olsen » 21. jan 2021, 09:44

Realtor skrev:
21. jan 2021, 09:23
Kevinff skrev:
21. jan 2021, 00:18
Gad vide om der kommer en stigning i firmabiler der er 3 år gamle eller derover :-) det leasing selskab min far bruger fortæller at genberegning ikke gælder brugte leasing biler der bruges som firmabil.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg mener bestemt, at ved 3 år og derover, så kigges der kun på fakturapris og der laves ikke genberegninger.

Noget helt andet er, at jeg syntes det er tosset man i år 3 stadig beskattes af en pris fra måned 4, men det er et sidespring som ikke hører til i denne her tråd.
Enig, så skulle der være genberegning hvert år, så beskatningsværdien faldt med afskrivningen.
These users thanked the author chrstn_olsen for the post:
BrianDS
Nuværende bil: 2016 Audi A4 Avant 3.0 TDI Quattro
Næste bil: ?
Drømmebil: RSQ8-R
Realistisk drømmebil: A6 Allroad BiTDI
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Indlæg: 4114
Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 35 times
Been thanked: 475 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af Realtor » 21. jan 2021, 09:46

Noget helt andet - den nye Taycan kan du prebookes til 749.000 til ny afgift.

Den skal der nok komme nogen på gaden af.

https://www.porsche.dk/modeller/taycan/ ... er/taycan/
These users thanked the author Realtor for the post:
BrianDS
2020 Audi E-tron 55

superbeszzz
Aktiv medlem
Indlæg: 1994
Tilmeldt: 9. apr 2009, 07:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 290 times
Been thanked: 486 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af superbeszzz » 21. jan 2021, 10:13

Realtor skrev:
21. jan 2021, 09:46
Noget helt andet - den nye Taycan kan du prebookes til 749.000 til ny afgift.

Den skal der nok komme nogen på gaden af.

https://www.porsche.dk/modeller/taycan/ ... er/taycan/
Har du prøvet at konfigurere en?

du godeste, det går stærkt, når man tilføjer lidt ekstraudstyr. Jeg er helt rystet.
These users thanked the author superbeszzz for the post (total 2):
DanielB12BrianDS
Herrebil: 2022 BMW X5 e45 M-sport+ - Dravitgrå, Individual Merino ivory leather, B&W speakers, Laser light, Skylounge, HUD, 4-zone klima, sædevarme bag, 360 parkering, træk, oma.
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Porsche Taycan Cross Turismo, Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4410 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af DanielB12 » 21. jan 2021, 10:44

superbeszzz skrev:
21. jan 2021, 10:13
Realtor skrev:
21. jan 2021, 09:46
Noget helt andet - den nye Taycan kan du prebookes til 749.000 til ny afgift.

Den skal der nok komme nogen på gaden af.

https://www.porsche.dk/modeller/taycan/ ... er/taycan/
Har du prøvet at konfigurere en?

du godeste, det går stærkt, når man tilføjer lidt ekstraudstyr. Jeg er helt rystet.
av.. man ryger satme hurtigt op på en million...
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2411
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 204 times
Been thanked: 837 times
Kontakt:

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af TorbenRasmussen » 21. jan 2021, 12:34

Ja, Porches priser på ekstraudstyr er helt godnat. Læg dertil, at der mangler ret meget udstyr, som er dumt at stå uden, så hvis den skal være lidt sjov, så rækker 1/4 mill. ekstra ikke til ret meget lir.

Altså... der er ingen sædevarme, ingen adaptiv fartpilot, ingen parkeringskameraer, et std. lydanlæg, 2-zonet klima. Den har så navigation trods alt...
Senest rettet af TorbenRasmussen 21. jan 2021, 12:43, rettet i alt 1 gang.
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

tintin
Nyt medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 8. aug 2018, 18:57
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 61 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af tintin » 21. jan 2021, 12:41

TorbenRasmussen skrev:
21. jan 2021, 12:34
Ja, Porches priser på ekstraudstyr er helt godnat. Læg dertil, at der mangler ret meget udstyr, som er dumt at stå uden, så hvis den skal være lidt sjov, så rækker 1/4 mill. ekstra ikke til ret meget lir.
Og der skal ikke meget Tesla til for at køre fra den.

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2411
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 204 times
Been thanked: 837 times
Kontakt:

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af TorbenRasmussen » 21. jan 2021, 13:46

Men det har jo ikke rigtig noget med udstyrsniveauet at gøre? Du skal sammenligne med en Model S, som starter på 1.22 mill. hvis jeg konfigurerer en model uden andre tilvalg end autopilot på Teslas hjemmeside. Hvis jeg har 1.2 at gøre med, så kan jeg få en Taycan 4S, som er 0.2 s fra en Model S, men til gengæld, så kan Taycan launche mere end 2 gange i træk.

At du kan få en model 3, som er hurtigere kan ikke rigtig bruges til noget, da de to biler er helt forskellig i størrelse og målgruppe.
These users thanked the author TorbenRasmussen for the post (total 4):
spock123HalvlegBrianDSKorreborg
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4410 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af DanielB12 » 21. jan 2021, 14:01

En Porsche til 1.2 mill slår godt nok også en Tesla til 1.2 mill på alle parametre, måske lige ud over bredden på samlingerne :lol:

Havde jeg de penge til en elbil, så ville det i hvert fald være et meget nemt valg
These users thanked the author DanielB12 for the post (total 3):
Halvlegchrstn_olsenBrianDS
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

chrstn_olsen
Nyt medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 24. okt 2019, 21:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 169 times
Been thanked: 80 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af chrstn_olsen » 21. jan 2021, 15:04

TorbenRasmussen skrev:
21. jan 2021, 12:34
Ja, Porches priser på ekstraudstyr er helt godnat. Læg dertil, at der mangler ret meget udstyr, som er dumt at stå uden, så hvis den skal være lidt sjov, så rækker 1/4 mill. ekstra ikke til ret meget lir.

Altså... der er ingen sædevarme, ingen adaptiv fartpilot, ingen parkeringskameraer, et std. lydanlæg, 2-zonet klima. Den har så navigation trods alt...
Nu er jeg ikke den store udstyrs freak og jeg ville aldrig købe en elbil for at tage den på bane (som det ser ud nu i hvert fald), så man kunne vel evt egentlig leve med basisversionen - evt. lige med power pack til 50klik, så den bare kan tage den lille Tesla 3 :)

Så har man en sportsvogn der er rimelig hverdagsduelig. Eller hvad mener i som minimum man burde tilføje?

Jeg mener - har man en Porsche har man også P-kælder eller garage, så sædevarme..bob, bob. Adaptiv fartpilot - en Porsche vil jeg gerne selv køre og parkeringskamera har jeg aldrig haft - alm akkustisk sensor har gjort det fint og inden de blev standard klarede jeg også at parkere uden så vidt jeg husker :lol:
These users thanked the author chrstn_olsen for the post:
BrianDS
Nuværende bil: 2016 Audi A4 Avant 3.0 TDI Quattro
Næste bil: ?
Drømmebil: RSQ8-R
Realistisk drømmebil: A6 Allroad BiTDI
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2411
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 204 times
Been thanked: 837 times
Kontakt:

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af TorbenRasmussen » 21. jan 2021, 15:08

De options jeg nævner ville jeg godt nok nødig undvære, og det virker virkelig mærkeligt, at man ikke får noget så simpelt som sædevarme eller adaptiv fartpilot i en Porche til 3/4 million. Det er standard i min kones polo, som - inkl. afgifter! - koster 1/3.
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

tintin
Nyt medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 8. aug 2018, 18:57
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 61 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af tintin » 21. jan 2021, 16:26

TorbenRasmussen skrev:
21. jan 2021, 13:46
Men det har jo ikke rigtig noget med udstyrsniveauet at gøre? Du skal sammenligne med en Model S, som starter på 1.22 mill. hvis jeg konfigurerer en model uden andre tilvalg end autopilot på Teslas hjemmeside. Hvis jeg har 1.2 at gøre med, så kan jeg få en Taycan 4S, som er 0.2 s fra en Model S, men til gengæld, så kan Taycan launche mere end 2 gange i træk.

At du kan få en model 3, som er hurtigere kan ikke rigtig bruges til noget, da de to biler er helt forskellig i størrelse og målgruppe.
Jeg sagde heller ikke at det kan bruges til andet end at køre fra den basis Porsche. En Tesla S koster så heller ikke 1.2 mill. når de har rettet priserne til når de nye afgifter er vedtaget.
En Taycan basis holder jo nærmest stille når en Tesla M3 performance ligger fra land.

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5991
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6407 times
Been thanked: 1621 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af BrianDS » 21. jan 2021, 16:33

tintin skrev:
TorbenRasmussen skrev:
21. jan 2021, 13:46
Men det har jo ikke rigtig noget med udstyrsniveauet at gøre? Du skal sammenligne med en Model S, som starter på 1.22 mill. hvis jeg konfigurerer en model uden andre tilvalg end autopilot på Teslas hjemmeside. Hvis jeg har 1.2 at gøre med, så kan jeg få en Taycan 4S, som er 0.2 s fra en Model S, men til gengæld, så kan Taycan launche mere end 2 gange i træk.

At du kan få en model 3, som er hurtigere kan ikke rigtig bruges til noget, da de to biler er helt forskellig i størrelse og målgruppe.
Jeg sagde heller ikke at det kan bruges til andet end at køre fra den basis Porsche. En Tesla S koster så heller ikke 1.2 mill. når de har rettet priserne til når de nye afgifter er vedtaget.
En Taycan basis holder jo nærmest stille når en Tesla M3 performance ligger fra land.
Meeen ... der er intet - overhovedet intet der kunne få mig til at vælge en Tesla hvis jeg kunne gå en Porsche Billede

Der er lagt vægt på helt forskellige ting i bilerne
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

PL
Nyt medlem
Indlæg: 139
Tilmeldt: 15. jun 2012, 07:00
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 80 times
Been thanked: 70 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af PL » 21. jan 2021, 21:50

TorbenRasmussen skrev:
21. jan 2021, 13:46

At du kan få en model 3, som er hurtigere kan ikke rigtig bruges til noget, da de to biler er helt forskellig i størrelse og målgruppe.
Hvorfor kan man ikke bruge det til noget? Tesla er førerhunden indenfor Elbiler, så det er da lige præcis dem man skal sammenligne med.

Porschen er 50% dyrere end en M3P, alligevel er den langsommere, har kortere rækkevidde og er udstyret i et niveau der minder om en basis Dacia.
Den er givetvis bygget bedre og er klart smukkere end Teslaen, men en bedre bil??

En top spec 4S er klart værd at savle over, men i en skrabet discount udgave som denne er det imo bare rent røveri at skulle lægge 750K..
En BMW 316 compact har sgu heller aldrig været pengene værd selvom en M3 var drømmebilen.

Brugeravatar
Madmax
Medlem
Indlæg: 1096
Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 102 times
Been thanked: 465 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af Madmax » 21. jan 2021, 22:17

PL skrev:
Hvorfor kan man ikke bruge det til noget? Tesla er førerhunden indenfor Elbiler, så det er da lige præcis dem man skal sammenligne med.

Porschen er 50% dyrere end en M3P, alligevel er den langsommere, har kortere rækkevidde og er udstyret i et niveau der minder om en basis Dacia.
Den er givetvis bygget bedre og er klart smukkere end Teslaen, men en bedre bil??

En top spec 4S er klart værd at savle over, men i en skrabet discount udgave som denne er det imo bare rent røveri at skulle lægge 750K..
En BMW 316 compact har sgu heller aldrig været pengene værd selvom en M3 var drømmebilen.
TM3 og Taycan er da vidt forskellige segmenter. Det må være en Model S hvis man skal konkurrere lidt i samme segment. Og så kan man vægte hvor meget 0-100 betyder for en i dagligdagen. Hvor mener du man kan måle en Model 3 er en bedre bil end Taycan? 0-100? Udstyr? Det er der ligeså mange forskellige meninger om som der er mennesker i landet. Porsche kvalitet er noget man betaler ekstra for.
These users thanked the author Madmax for the post:
BrianDS

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2411
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 204 times
Been thanked: 837 times
Kontakt:

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af TorbenRasmussen » 21. jan 2021, 22:24

Så hvis jeg fandt en strippet og pumpet GR Yaris, der kunne nå ned på 4.8 fra nul til 100, så var den en konkurrent til en Taycan...? Vi drifter nok lidt fra emnet, men det giver ingen mening. Der er utallige andre biler vi kunne flette ind i sammenligningen, hvis præmissen blot er <5 s fra 0 til 100 til under 1.2 mill.
These users thanked the author TorbenRasmussen for the post (total 3):
BrianDSMorten HedenstedThe Micktrix / Dk
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

PL
Nyt medlem
Indlæg: 139
Tilmeldt: 15. jun 2012, 07:00
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 80 times
Been thanked: 70 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af PL » 21. jan 2021, 22:33

Pablo skrev:
21. jan 2021, 22:17
PL skrev:
Hvorfor kan man ikke bruge det til noget? Tesla er førerhunden indenfor Elbiler, så det er da lige præcis dem man skal sammenligne med.

Porschen er 50% dyrere end en M3P, alligevel er den langsommere, har kortere rækkevidde og er udstyret i et niveau der minder om en basis Dacia.
Den er givetvis bygget bedre og er klart smukkere end Teslaen, men en bedre bil??

En top spec 4S er klart værd at savle over, men i en skrabet discount udgave som denne er det imo bare rent røveri at skulle lægge 750K..
En BMW 316 compact har sgu heller aldrig været pengene værd selvom en M3 var drømmebilen.
TM3 og Taycan er da vidt forskellige segmenter. Det må være en Model S hvis man skal konkurrere lidt i samme segment. Og så kan man vægte hvor meget 0-100 betyder for en i dagligdagen. Hvor mener du man kan måle en Model 3 er en bedre bil end Taycan? 0-100? Udstyr? Det er der ligeså mange forskellige meninger om som der er mennesker i landet. Porsche kvalitet er noget man betaler ekstra for.
Jamen så lad os sammenligne med en model S, så taber Porchen endnu større. Fact is at vi snakker elbiler i performance segmentet.
Jeg skriver ikke at Teslaen er en bedre bil, men stiller spørgsmål ved om Porchen er det, nu den taber på de fleste parametre.
Når folk køber en Posche, så vil jeg give at påstå at performance har temmeligt meget at sige, nuvel betyder byggekvalitet da noget, men en discount Porsche er ikke ligefrem det samme som en håndbygget Bentley.

PL
Nyt medlem
Indlæg: 139
Tilmeldt: 15. jun 2012, 07:00
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 80 times
Been thanked: 70 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af PL » 21. jan 2021, 22:39

TorbenRasmussen skrev:
21. jan 2021, 22:24
Så hvis jeg fandt en strippet og pumpet GR Yaris, der kunne nå ned på 4.8 fra nul til 100, så var den en konkurrent til en Taycan...? Vi drifter nok lidt fra emnet, men det giver ingen mening. Der er utallige andre biler vi kunne flette ind i sammenligningen, hvis præmissen blot er <5 s fra 0 til 100 til under 1.2 mill.
Du kan da godt se det sjove i at sammenligne 2 elbiler i samme størrelse/segment og så inddrage en 3 cylindret benziner ;)

Udover 0-100 taber Porschen jo bla på rækkevidde, kun træk på en aksel og det at den er så lavt udstyret at det er skammeligt.

Jeg vil gerne understrege at jeg klart ville ønske at eje en 4S (hvis jeg havde råd) jeg kan bare ikke se at discount modellen er 750K værd når alt det fede undtaget designet, er sparet væk

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5991
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6407 times
Been thanked: 1621 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af BrianDS » 21. jan 2021, 22:41

PL skrev:
Pablo skrev:
21. jan 2021, 22:17
PL skrev:
Hvorfor kan man ikke bruge det til noget? Tesla er førerhunden indenfor Elbiler, så det er da lige præcis dem man skal sammenligne med.

Porschen er 50% dyrere end en M3P, alligevel er den langsommere, har kortere rækkevidde og er udstyret i et niveau der minder om en basis Dacia.
Den er givetvis bygget bedre og er klart smukkere end Teslaen, men en bedre bil??

En top spec 4S er klart værd at savle over, men i en skrabet discount udgave som denne er det imo bare rent røveri at skulle lægge 750K..
En BMW 316 compact har sgu heller aldrig været pengene værd selvom en M3 var drømmebilen.
TM3 og Taycan er da vidt forskellige segmenter. Det må være en Model S hvis man skal konkurrere lidt i samme segment. Og så kan man vægte hvor meget 0-100 betyder for en i dagligdagen. Hvor mener du man kan måle en Model 3 er en bedre bil end Taycan? 0-100? Udstyr? Det er der ligeså mange forskellige meninger om som der er mennesker i landet. Porsche kvalitet er noget man betaler ekstra for.
Jamen så lad os sammenligne med en model S, så taber Porchen endnu større. Fact is at vi snakker elbiler i performance segmentet.
Jeg skriver ikke at Teslaen er en bedre bil, men stiller spørgsmål ved om Porchen er det, nu den taber på de fleste parametre.
Når folk køber en Posche, så vil jeg give at påstå at performance har temmeligt meget at sige, nuvel betyder byggekvalitet da noget, men en discount Porsche er ikke ligefrem det samme som en håndbygget Bentley.
Vi drifter meget langt væk fra bilafgifter 2021

Men helt ærligt, Tesla er hurtigere på en 0-100 km/t (i hvert tilfælde nogen af dem og første gang), men jeg kan ikke rigtig finde andre parametre hvor den skulle slå en Taycan, men er 0-100 km/t det mest afgørende parameter?

Som en Porsche, og med danske afgifter, så synes jeg en Taycan er fed til prisen - jeg har dog stadig ikke økonomi til den Billede
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

chrstn_olsen
Nyt medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 24. okt 2019, 21:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 169 times
Been thanked: 80 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af chrstn_olsen » 22. jan 2021, 08:18

BrianDS skrev:
21. jan 2021, 22:41
PL skrev:
Pablo skrev:
21. jan 2021, 22:17


TM3 og Taycan er da vidt forskellige segmenter. Det må være en Model S hvis man skal konkurrere lidt i samme segment. Og så kan man vægte hvor meget 0-100 betyder for en i dagligdagen. Hvor mener du man kan måle en Model 3 er en bedre bil end Taycan? 0-100? Udstyr? Det er der ligeså mange forskellige meninger om som der er mennesker i landet. Porsche kvalitet er noget man betaler ekstra for.
Jamen så lad os sammenligne med en model S, så taber Porchen endnu større. Fact is at vi snakker elbiler i performance segmentet.
Jeg skriver ikke at Teslaen er en bedre bil, men stiller spørgsmål ved om Porchen er det, nu den taber på de fleste parametre.
Når folk køber en Posche, så vil jeg give at påstå at performance har temmeligt meget at sige, nuvel betyder byggekvalitet da noget, men en discount Porsche er ikke ligefrem det samme som en håndbygget Bentley.
Vi drifter meget langt væk fra bilafgifter 2021

Men helt ærligt, Tesla er hurtigere på en 0-100 km/t (i hvert tilfælde nogen af dem og første gang), men jeg kan ikke rigtig finde andre parametre hvor den skulle slå en Taycan, men er 0-100 km/t det mest afgørende parameter?

Som en Porsche, og med danske afgifter, så synes jeg en Taycan er fed til prisen - jeg har dog stadig ikke økonomi til den Billede
Jeg er helt enig - 0-100 er sekundært i den slags bil. Man køber Porsche fordi man vil have en lækkert bygget eksklusiv bil. Det får man selv i basisversionen. Når man sætter sig ind, så får man bare en fornemmelse af lækkerhed og kvalitet. At det skulle være negativt at den har baghjulstræk frem for 4 hjulstræk i den type bil, fortæller bare at vi slet ikke vurderer på samme parametre. For mig er det kun et plus at den har rent baghjulstræk.

Prisen skal ikke ses i forhold til andre elbiler som Tesla - prisen skal ses i forhold til andre Porscer. Og der er den jo et slagtilbud. Selv den mindste Macan koster 1.1 mio - der får man ikke mere udstyr og motoren er den fra Golf GTI performance. Det er ikke en discount Porsche, prisen er kun markant lavere end de andre modeller pga vores gakkede afgiftssystem.
These users thanked the author chrstn_olsen for the post (total 3):
BrianDSDanielB12Morten Hedensted
Nuværende bil: 2016 Audi A4 Avant 3.0 TDI Quattro
Næste bil: ?
Drømmebil: RSQ8-R
Realistisk drømmebil: A6 Allroad BiTDI
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2411
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 204 times
Been thanked: 837 times
Kontakt:

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af TorbenRasmussen » 22. jan 2021, 11:37

PL skrev:
21. jan 2021, 22:39
Du kan da godt se det sjove i at sammenligne 2 elbiler i samme størrelse/segment og så inddrage en 3 cylindret benziner ;)
Nej. Du sammenligner heller ikke to biler i samme segment. Hvis vi er ude i, at du også vil sammenligne en Octavia med en A4'er, så er det jo nok blot dit syn på biler, som er skævt ift. mit, men jeg ser bestemt ikke en 3'er, som noget der er et alternativ til en Taycan. En S'er er et alternativ, men så er vi også oppe i, at du får en Taycan 4S for samme penge.
These users thanked the author TorbenRasmussen for the post (total 3):
spock123BrianDSDanielB12
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

toldbod
Nyt medlem
Indlæg: 201
Tilmeldt: 15. jun 2008, 14:33
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 10 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af toldbod » 22. jan 2021, 12:46

Så er der priser på Tiguan eHybrid: https://prislister.volkswagen.dk/tiguan%20ehybrid

399.995 for en Elegance model ! Den er sgu skarp - Der blev alle andre motorer lige overflødige!
These users thanked the author toldbod for the post (total 2):
BrianDSTarget

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2411
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 204 times
Been thanked: 837 times
Kontakt:

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af TorbenRasmussen » 22. jan 2021, 14:55

Den sprinter ikke lige fra 0-100 på rekordtid, men for 540k kr. så har man nærmest alt udstyr undtaget hængertræk og lædersæder. Det er ikke skævt.
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

Fabia4444
Nyt medlem
Indlæg: 492
Tilmeldt: 28. okt 2016, 18:59
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 30 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af Fabia4444 » 23. jan 2021, 07:42

toldbod skrev:
22. jan 2021, 12:46
Så er der priser på Tiguan eHybrid: https://prislister.volkswagen.dk/tiguan%20ehybrid

399.995 for en Elegance model ! Den er sgu skarp - Der blev alle andre motorer lige overflødige!
Overflødige synes jeg nu ikke, ville selv hellere have en almindelig benzin og være fri for konstant opladning, ekstra tung bil og mindre bagagerum.
Men nu er Plug in modellen 70.000 kr. billigere end ren benzin udgaven og koster kun 430 kr i halvårlig vægtafgift (kontra ca 1200 kr.) det gør den til det bedste køb, hvis man kan leve med ulemperne.
These users thanked the author Fabia4444 for the post:
chrstn_olsen

Brugeravatar
jespert
Medlem
Indlæg: 700
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 1 time
Been thanked: 159 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af jespert » 24. jan 2021, 00:39

Jeg overvejer kraftigt at bestille taycan. Har konfigureret en til ca 950.000. Og ja ekstraudstyret er steget en del efter de nye afgifter. Men stadigvæk er det historisk at kunne bestille en sprit ny Porsche til under 1 million. En sammenlignelig panamera koster vel 2.5?

Og jeg er vild med man kan købe den strippet til 750 og så selv vælge udstyr. I Dubai gider de jo nok ikke have sædevarme feks. Og jeg har ikke brug for adaptiv fartpilot, luftundervogn, læderkabine til mit behov men vil hellere have bose anlæg og større batteri. Men smag og behag.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Har samlet nok flasker...! :lol:

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af Dakota » 24. jan 2021, 01:30

jespert skrev:
24. jan 2021, 00:39
Og jeg er vild med man kan købe den strippet til 750 og så selv vælge udstyr. I Dubai gider de jo nok ikke have sædevarme feks. Og jeg har ikke brug for adaptiv fartpilot, luftundervogn, læderkabine til mit behov men vil hellere have bose anlæg og større batteri. Men smag og behag.
Jeg tænker gensalgsværdien af en Taycan - om nogle år - uden adaptiv fartpilot (plus div. luksusudstyr) er ret lav, hvor alle nye biler må forventes at have det.
These users thanked the author Dakota for the post:
BrianDS

Brugeravatar
jespert
Medlem
Indlæg: 700
Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 1 time
Been thanked: 159 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af jespert » 24. jan 2021, 08:34

Dakota skrev:
jespert skrev:
24. jan 2021, 00:39
Og jeg er vild med man kan købe den strippet til 750 og så selv vælge udstyr. I Dubai gider de jo nok ikke have sædevarme feks. Og jeg har ikke brug for adaptiv fartpilot, luftundervogn, læderkabine til mit behov men vil hellere have bose anlæg og større batteri. Men smag og behag.
Jeg tænker gensalgsværdien af en Taycan - om nogle år - uden adaptiv fartpilot (plus div. luksusudstyr) er ret lav, hvor alle nye biler må forventes at have det.
Ja det kan du helt sikkert have ret i. Kan godt være at adaptiv fartpilot er et must. Personligt bruger jeg det Max 3 gange årligt men det har jo meget med kørselsmønster at gøre.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Har samlet nok flasker...! :lol:

Brugeravatar
Ozona
Medlem
Indlæg: 1094
Tilmeldt: 3. dec 2008, 19:11
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 94 times
Been thanked: 62 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af Ozona » 24. jan 2021, 09:41

Er det mig der er helt dum, jeg kan hverken på Skoda, VW, eller Audi hjemmeside mere finde hvor meget bilerne må trække...

Hvor fanden finder jeg det? :roll:
These users thanked the author Ozona for the post:
BrianDS
Jan 2024 ID7 Style + Eksteriørpakke Plus(Bestilt) - Midlertidig firmabil: Mercedes A220 D
Apr 2022 - Dec. 2023 VW Passat B8 DSG R-Line 190 HK, Highlights: Matrix, Panorama, Fyr, Massage, DCC O.M.A
Apr 2018 - Mar 2022 VW Passat B8 Variant Comfortline Premium 2.0 150 HK DSG + DK. LED Pakke
Jan 2014- Mar 2018 VW Passat 3C Variant Sportline Individual 2010 170 Hk. TDI DSG "Mit the ganze molevitten!"

Brugeravatar
Sgh2008ejs
Nyt medlem
Indlæg: 477
Tilmeldt: 16. jan 2012, 21:20
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sydfyn
Has thanked: 8 times
Been thanked: 100 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af Sgh2008ejs » 24. jan 2021, 13:26

jespert skrev:
24. jan 2021, 08:34
Dakota skrev:
jespert skrev:
24. jan 2021, 00:39
Og jeg er vild med man kan købe den strippet til 750 og så selv vælge udstyr. I Dubai gider de jo nok ikke have sædevarme feks. Og jeg har ikke brug for adaptiv fartpilot, luftundervogn, læderkabine til mit behov men vil hellere have bose anlæg og større batteri. Men smag og behag.
Jeg tænker gensalgsværdien af en Taycan - om nogle år - uden adaptiv fartpilot (plus div. luksusudstyr) er ret lav, hvor alle nye biler må forventes at have det.
Ja det kan du helt sikkert have ret i. Kan godt være at adaptiv fartpilot er et must. Personligt bruger jeg det Max 3 gange årligt men det har jo meget med kørselsmønster at gøre.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er sjovt som man er forskellige. Jeg bruger min ACC konstant :lol:
Kører altid på fartpilot når vejen går lige ud, også i byen. Vil tro jeg kører 90% af tiden minimum på fartpilot!
These users thanked the author Sgh2008ejs for the post (total 2):
BrianDSBnielsen
2022 Tesla Model 3
2019 Seat Mii Style

ReneJ
Helt nyt medlem
Indlæg: 49
Tilmeldt: 13. jan 2021, 21:26
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 15 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af ReneJ » 24. jan 2021, 13:40

toldbod skrev:
22. jan 2021, 12:46
Så er der priser på Tiguan eHybrid: https://prislister.volkswagen.dk/tiguan%20ehybrid

399.995 for en Elegance model ! Den er sgu skarp - Der blev alle andre motorer lige overflødige!

Jeg sidder og lurer på en Elegance model i moonstone grey med 20” alu😍😍

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5991
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6407 times
Been thanked: 1621 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af BrianDS » 24. jan 2021, 16:19

ReneJ skrev:
toldbod skrev:
22. jan 2021, 12:46
Så er der priser på Tiguan eHybrid: https://prislister.volkswagen.dk/tiguan%20ehybrid

399.995 for en Elegance model ! Den er sgu skarp - Der blev alle andre motorer lige overflødige!

Jeg sidder og lurer på en Elegance model i moonstone grey med 20” aluBilledeBillede
Opgraderingen til originale 20” er bare lidt af en udskrivning når det også kræver opgraderet undervogn (ifølge konfiguratoren) Billede
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"