Re: Bilafgifter 2021
: 24. feb 2021, 10:25
den ser satme også fed ud. mini s-klasse
Det er godt nok også en fin bil ... med overraskende sprød lyd på trods af den kun har 4 patter
FYI så er der software opdateringer som fjerne den fede lyd.
Hvad siger BMW til det? Mon ikke det bare er en fejl?PhillOS skrev: ↑2. apr 2021, 07:29FYI så er der software opdateringer som fjerne den fede lyd.
Min ven har en 2021 330i i sedan, og den lød rigtig godt de første måneder, en morgen kom han med og så havde den opdateret sig selv, og bar pludselig helt stille.
Jamen svaret var, at det skyldtes et stenslag
Lige netop det som min ven og jeg argumenterer for.
Hej,
Jeg snakkede med sælger midt i marts hvor han meddelte at levering var rykket til slut maj - måske omkring 1. juni. Jeg læste senere på motor-talk.de at det hvis havde noget at gøre med at der generelt er leveringsproblemer på microchips i verden.
Afgift rabatten er nu 55% på PHEV, men vil falde til 35%, og det samme med bundfradraget vil også falde.Gasolin82 skrev:Er der nogle som har helt styr på de nye afgiftsregler?
Her tænker jeg på hybriderne.
Som jeg kan forstå, er der lagt op til, at afgifterne gradvist skal stige hvert år.
Det hele skal så munde ud i en fuldstændig udfasning.
Lad os tage BMW 545e som et eksempel. Listeprisen for denne bil med m sport pakken er 657.000kr.
Hvad vil denne bil så koste i 2022, 2023 osv.?
Umiddelbart skal man vel slå til i år, hvis stigningerne trods alt kan mærkes.
Tak for oplægget.BrianDS skrev: ↑14. apr 2021, 05:44Afgift rabatten er nu 55% på PHEV, men vil falde til 35%, og det samme med bundfradraget vil også falde.Gasolin82 skrev:Er der nogle som har helt styr på de nye afgiftsregler?
Her tænker jeg på hybriderne.
Som jeg kan forstå, er der lagt op til, at afgifterne gradvist skal stige hvert år.
Det hele skal så munde ud i en fuldstændig udfasning.
Lad os tage BMW 545e som et eksempel. Listeprisen for denne bil med m sport pakken er 657.000kr.
Hvad vil denne bil så koste i 2022, 2023 osv.?
Umiddelbart skal man vel slå til i år, hvis stigningerne trods alt kan mærkes.
Det gælder så også elbiler som også reguleres allerede i 2025 og derved skal betale mere i afgift
https://fdm.dk/nyheder/bilist/2020-12-n ... -regnes-ud
Afgifterne er også steget på BEV og PHEV i år, men bundfradraget gør at mange BEV slipper helt for afgifter (op til omkring 500.000 kr), men det nedtrappes også.
I 2035 er der ingen afgift rabat at hente.
FDM artiklen er dog ikke skarp på stigningerne, men Bilmagasinet skriver at PHEV vil stige 5 procentpoint årligt indtil 2025, så de 45% i 2021, bliver 50% i 2022, 55% i 2023, 60% i 2024 og 65% i 2025
I 2026 og frem er stigningen så på 3 procentpoint til 80% i 2030, og derfra 4 procentpoint til 100% i 2035
For elbiler stiger de først fra 2026, dog med 8 procentpoint til 80% i 2030, og derefter på samme måde som PHEV.
Det ser dog ud til at fradragene falder allerede fra næste år også.
https://bilmagasinet.dk/bil-nyheder/bre ... -paa-plads
Uha, hvor er den rød den afgiftlov, der er ikke meget grønt over det
Det kan du ikke bare regne ud, det er et komplekst system, så jeg tænker de allerede nu er i gang med at regne det ud.Gasolin82 skrev:Tak for oplægget.BrianDS skrev: ↑14. apr 2021, 05:44Afgift rabatten er nu 55% på PHEV, men vil falde til 35%, og det samme med bundfradraget vil også falde.Gasolin82 skrev:Er der nogle som har helt styr på de nye afgiftsregler?
Her tænker jeg på hybriderne.
Som jeg kan forstå, er der lagt op til, at afgifterne gradvist skal stige hvert år.
Det hele skal så munde ud i en fuldstændig udfasning.
Lad os tage BMW 545e som et eksempel. Listeprisen for denne bil med m sport pakken er 657.000kr.
Hvad vil denne bil så koste i 2022, 2023 osv.?
Umiddelbart skal man vel slå til i år, hvis stigningerne trods alt kan mærkes.
Det gælder så også elbiler som også reguleres allerede i 2025 og derved skal betale mere i afgift
https://fdm.dk/nyheder/bilist/2020-12-n ... -regnes-ud
Afgifterne er også steget på BEV og PHEV i år, men bundfradraget gør at mange BEV slipper helt for afgifter (op til omkring 500.000 kr), men det nedtrappes også.
I 2035 er der ingen afgift rabat at hente.
FDM artiklen er dog ikke skarp på stigningerne, men Bilmagasinet skriver at PHEV vil stige 5 procentpoint årligt indtil 2025, så de 45% i 2021, bliver 50% i 2022, 55% i 2023, 60% i 2024 og 65% i 2025
I 2026 og frem er stigningen så på 3 procentpoint til 80% i 2030, og derfra 4 procentpoint til 100% i 2035
For elbiler stiger de først fra 2026, dog med 8 procentpoint til 80% i 2030, og derefter på samme måde som PHEV.
Det ser dog ud til at fradragene falder allerede fra næste år også.
https://bilmagasinet.dk/bil-nyheder/bre ... -paa-plads
Uha, hvor er den rød den afgiftlov, der er ikke meget grønt over det
De punkter det bliver skitseret der, er ligeledes dem jeg har set.
Kan dog stadig ikke helt gennemskue, hvordan det vil påvirke priserne.
Hvis vi tager udgangspunkt i mit forrige eksempel. En BMW 545e som står til 657.000kr uden ekstraudstyr.
Hvad vil den koste de kommende år, med den afgiftsstigning der er lagt op til?
Nogle som kan gennemskue det?
Det er nemlig helt umuligt at gennemskue, og det er helt bevidst at man laver det så indviklet og endda så bevidst at man manipulerer til at tro elbilerne får mere rabat, selvom der faktisk har været en stor afgift stigning i rigtig rød ånd, nemlig prisbestemt ekstra afgift til de dyreste, ikke mwget vurdering af hvad der er bedst eller mest klimavenligt, men meget populistisk.hpo skrev:Det skal ikke være nemt at gennemskue ellers kan de jo ikke forsætte i samme dur,det er voldsomt gennemtænk at man gerne vil have folk over at køre på el så derfor sætter vi prisen op hvor de vel alle andre steder giver rabat for at få folk over i elbiler,det er helt logisk og tæske tungt administrativt
Gætter på at de ikke får solgt mange almindelige C-klasser og at folk venter på hybriderne - netop pga forventningen om at de vil være markant billigere. Mercedes påstår selv at brændstoføkonomi skulle være ca. 20% bedre på hybriderne selv om man aldrig lader dem. Det lyder ret vildt hvis det er rigtigt.
Ikke sikkert der er helt så meget at hente, men nok en del. Tror ikke det er helt skævt hvis man kigger på hvor meget fx 330e er billigere end 330i. De må være i samme prisleje som C-klassen.
Det giver kun en difference på 56hk.chrstn_olsen skrev: ↑16. apr 2021, 06:25Og Mercedes har over 60hk mere hvis man ser bort fra boost delen. 308 vs. 252..
Det kommer måske også lidt an på hvor meget det går ud over det praktiske.chrstn_olsen skrev:Ikke sikkert der er helt så meget at hente, men nok en del. Tror ikke det er helt skævt hvis man kigger på hvor meget fx 330e er billigere end 330i. De må være i samme prisleje som C-klassen.
Men BMW bliver godt nok presset på teknik-delen. Fuld tankstørrelse og 100km ren el i C-klassen mod 40 liter og 50-60km i 330e. Og Mercedes har over 60hk mere hvis man ser bort fra boost delen. 308 vs. 252..
OK - det blev skrevet lidt tidligt men stadig en markant forskel.Target skrev: ↑16. apr 2021, 06:37Det giver kun en difference på 56hk.chrstn_olsen skrev: ↑16. apr 2021, 06:25Og Mercedes har over 60hk mere hvis man ser bort fra boost delen. 308 vs. 252..
Hvad for noget praktisk tænker du på? De får plads til det hele fordi bilen er designet fra grunden som hybrid. Og ikke som 330e hvor man skulle klemme det hele ned i en ICE platform. Både bagagerum og bagsædeplads ser ud til at være i C-klassens favør også. Og så kan man hurtiglade, hvilket begynder at blive relevant når batteriet kommer over 20Kwh. Så har du 100km elrækkevidde igen på 20 minutter.BrianDS skrev: ↑16. apr 2021, 07:07Det kommer måske også lidt an på hvor meget det går ud over det praktiske.chrstn_olsen skrev:Ikke sikkert der er helt så meget at hente, men nok en del. Tror ikke det er helt skævt hvis man kigger på hvor meget fx 330e er billigere end 330i. De må være i samme prisleje som C-klassen.
Men BMW bliver godt nok presset på teknik-delen. Fuld tankstørrelse og 100km ren el i C-klassen mod 40 liter og 50-60km i 330e. Og Mercedes har over 60hk mere hvis man ser bort fra boost delen. 308 vs. 252..
Batteri og fuld tank fylder en del
Tror man kommer til at tænke sådan flere gange, især som leveringstiderne skrider hele tiden, så er vi allerede bagud inden den er leveret, min er lige blevet skubbet 14 dage yderligere på den forventede produktionsdatochrstn_olsen skrev: ↑16. apr 2021, 07:57Hvad for noget praktisk tænker du på? De får plads til det hele fordi bilen er designet fra grunden som hybrid. Og ikke som 330e hvor man skulle klemme det hele ned i en ICE platform. Både bagagerum og bagsædeplads ser ud til at være i C-klassens favør også. Og så kan man hurtiglade, hvilket begynder at blive relevant når batteriet kommer over 20Kwh. Så har du 100km elrækkevidde igen på 20 minutter.BrianDS skrev: ↑16. apr 2021, 07:07Det kommer måske også lidt an på hvor meget det går ud over det praktiske.chrstn_olsen skrev:
Ikke sikkert der er helt så meget at hente, men nok en del. Tror ikke det er helt skævt hvis man kigger på hvor meget fx 330e er billigere end 330i. De må være i samme prisleje som C-klassen.
Men BMW bliver godt nok presset på teknik-delen. Fuld tankstørrelse og 100km ren el i C-klassen mod 40 liter og 50-60km i 330e. Og Mercedes har over 60hk mere hvis man ser bort fra boost delen. 308 vs. 252..
Batteri og fuld tank fylder en del
Man bliver næsten helt ærgerlig over at man har bestilt PHEV allerede, men syntes prisen var så skarp på A6 50TFSI at jeg har svært ved at se en C-klasse PHEV blive mærkant billigere med 4WD. Og så har A6eren fordel af en lidt kraftigere benzinmotor. Og med den udvikling der sker lige nu, kan man jo vente for evigt, hvis man lige skal have den nyeste udvikling med
A6'eren er vel også en hel klasse større end C-klassen, så du får en masse plads med.chrstn_olsen skrev: ↑16. apr 2021, 07:57Man bliver næsten helt ærgerlig over at man har bestilt PHEV allerede, men syntes prisen var så skarp på A6 50TFSI at jeg har svært ved at se en C-klasse PHEV blive mærkant billigere med 4WD. Og så har A6eren fordel af en lidt kraftigere benzinmotor. Og med den udvikling der sker lige nu, kan man jo vente for evigt, hvis man lige skal have den nyeste udvikling med
Det tænker jeg man skal tage med et gran salt! Og hvad er det sammenlignet med for at få 20%, en sæk kartofler?chrstn_olsen skrev: ↑16. apr 2021, 06:24Mercedes påstår selv at brændstoføkonomi skulle være ca. 20% bedre på hybriderne selv om man aldrig lader dem. Det lyder ret vildt hvis det er rigtigt.