Side 35 af 39

Re: Bilafgifter 2021

: 24. feb 2021, 10:25
af Realtor
den ser satme også fed ud. mini s-klasse

Re: Bilafgifter 2021

: 24. feb 2021, 11:02
af LasseP
Kenho skrev:
9. feb 2021, 17:05
Så blev der trykket “køb” på en 530e M-sport sedan som firma raket :)
Jeg henter en 330i M-sport Touring med lidt ekstra, i Esbjerg på mandag... det glæder jeg mig til at prøve... :mrgreen:

Re: Bilafgifter 2021

: 24. feb 2021, 21:19
af Kenho
LasseP skrev:
24. feb 2021, 11:02
Kenho skrev:
9. feb 2021, 17:05
Så blev der trykket “køb” på en 530e M-sport sedan som firma raket :)
Jeg henter en 330i M-sport Touring med lidt ekstra, i Esbjerg på mandag... det glæder jeg mig til at prøve... :mrgreen:
Det er godt nok også en fin bil ... med overraskende sprød lyd på trods af den kun har 4 patter :D

Fik besked i mandags omkring levering som er estimeret til 3 juli 2021 :?

Re: Bilafgifter 2021

: 2. apr 2021, 07:29
af PhillOS
Kenho skrev:
24. feb 2021, 21:19
LasseP skrev:
24. feb 2021, 11:02
Kenho skrev:
9. feb 2021, 17:05
Så blev der trykket “køb” på en 530e M-sport sedan som firma raket :)
Jeg henter en 330i M-sport Touring med lidt ekstra, i Esbjerg på mandag... det glæder jeg mig til at prøve... :mrgreen:
Det er godt nok også en fin bil ... med overraskende sprød lyd på trods af den kun har 4 patter :D

Fik besked i mandags omkring levering som er estimeret til 3 juli 2021 :?
FYI så er der software opdateringer som fjerne den fede lyd.

Min ven har en 2021 330i i sedan, og den lød rigtig godt de første måneder, en morgen kom han med og så havde den opdateret sig selv, og bar pludselig helt stille.

Re: Bilafgifter 2021

: 2. apr 2021, 08:11
af Bopjensen
Må de godt det?? Manden kunne jo have købt den istedet for en anden netop pga. lyden.

Re: Bilafgifter 2021

: 2. apr 2021, 08:34
af ascaria
PhillOS skrev:
2. apr 2021, 07:29
Kenho skrev:
24. feb 2021, 21:19
LasseP skrev:
24. feb 2021, 11:02


Jeg henter en 330i M-sport Touring med lidt ekstra, i Esbjerg på mandag... det glæder jeg mig til at prøve... :mrgreen:
Det er godt nok også en fin bil ... med overraskende sprød lyd på trods af den kun har 4 patter :D

Fik besked i mandags omkring levering som er estimeret til 3 juli 2021 :?
FYI så er der software opdateringer som fjerne den fede lyd.

Min ven har en 2021 330i i sedan, og den lød rigtig godt de første måneder, en morgen kom han med og så havde den opdateret sig selv, og bar pludselig helt stille.
Hvad siger BMW til det? Mon ikke det bare er en fejl?

Re: Bilafgifter 2021

: 2. apr 2021, 08:48
af PhillOS
ascaria skrev:
2. apr 2021, 08:34
Hvad siger BMW til det? Mon ikke det bare er en fejl?
Jamen svaret var, at det skyldtes et stenslag :lol:
Bopjensen skrev:
2. apr 2021, 08:11
Må de godt det?? Manden kunne jo have købt den istedet for en anden netop pga. lyden.
Lige netop det som min ven og jeg argumenterer for.

Re: Bilafgifter 2021

: 4. apr 2021, 23:28
af mobworld
toldbod skrev:
18. feb 2021, 22:33
Umiddelbart er min sat til levering i April men det er også 10 dage siden jeg bestilte. Hvad farve endte du med?
Hej,
Ved du om dit leveringstidspunkt stadig holder ? Vi kiggede på en Tiguan rline hybrid idag, og der var meldingen at produktionen først starter i uge 23. Levering til aug/sept ca

Mvh

Re: Bilafgifter 2021

: 6. apr 2021, 08:23
af toldbod
mobworld skrev:
4. apr 2021, 23:28
Hej,
Ved du om dit leveringstidspunkt stadig holder ? Vi kiggede på en Tiguan rline hybrid idag, og der var meldingen at produktionen først starter i uge 23. Levering til aug/sept ca

Mvh
Jeg snakkede med sælger midt i marts hvor han meddelte at levering var rykket til slut maj - måske omkring 1. juni. Jeg læste senere på motor-talk.de at det hvis havde noget at gøre med at der generelt er leveringsproblemer på microchips i verden.
Men at produktionen på R-Line først starter i uge 23 lyder da lidt mærkeligt? Der er da massere tilsalg på mobile.de

Re: Bilafgifter 2021

: 6. apr 2021, 08:28
af Syndicate
jespert skrev:
9. feb 2021, 17:38
Og tager et billigt år mere i panameraen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg elsker det!

Panamera og billigt i samme sætning!

De fattige er sku så kedelige!

Men 100 % positivt ment Jesper.
Er misundelig på den helt og aldeles positive måde :-)

Re: Bilafgifter 2021

: 6. apr 2021, 14:54
af mobworld
toldbod skrev:
6. apr 2021, 08:23
Men at produktionen på R-Line først starter i uge 23 lyder da lidt mærkeligt? Der er da massere tilsalg på mobile.de
Hmm, det kan jeg da godt se... Tror jeg hører ved en anden forhandler.

Re: Bilafgifter 2021

: 13. apr 2021, 20:26
af Gasolin82
Er der nogle som har helt styr på de nye afgiftsregler?
Her tænker jeg på hybriderne.

Som jeg kan forstå, er der lagt op til, at afgifterne gradvist skal stige hvert år.
Det hele skal så munde ud i en fuldstændig udfasning.

Lad os tage BMW 545e som et eksempel. Listeprisen for denne bil med m sport pakken er 657.000kr.
Hvad vil denne bil så koste i 2022, 2023 osv.?

Umiddelbart skal man vel slå til i år, hvis stigningerne trods alt kan mærkes.

Re: Bilafgifter 2021

: 14. apr 2021, 05:44
af BrianDS
Gasolin82 skrev:Er der nogle som har helt styr på de nye afgiftsregler?
Her tænker jeg på hybriderne.

Som jeg kan forstå, er der lagt op til, at afgifterne gradvist skal stige hvert år.
Det hele skal så munde ud i en fuldstændig udfasning.

Lad os tage BMW 545e som et eksempel. Listeprisen for denne bil med m sport pakken er 657.000kr.
Hvad vil denne bil så koste i 2022, 2023 osv.?

Umiddelbart skal man vel slå til i år, hvis stigningerne trods alt kan mærkes.
Afgift rabatten er nu 55% på PHEV, men vil falde til 35%, og det samme med bundfradraget vil også falde.
Det gælder så også elbiler som også reguleres allerede i 2025 og derved skal betale mere i afgift
https://fdm.dk/nyheder/bilist/2020-12-n ... -regnes-ud

Afgifterne er også steget på BEV og PHEV i år, men bundfradraget gør at mange BEV slipper helt for afgifter (op til omkring 500.000 kr), men det nedtrappes også.
I 2035 er der ingen afgift rabat at hente.

FDM artiklen er dog ikke skarp på stigningerne, men Bilmagasinet skriver at PHEV vil stige 5 procentpoint årligt indtil 2025, så de 45% i 2021, bliver 50% i 2022, 55% i 2023, 60% i 2024 og 65% i 2025
I 2026 og frem er stigningen så på 3 procentpoint til 80% i 2030, og derfra 4 procentpoint til 100% i 2035

For elbiler stiger de først fra 2026, dog med 8 procentpoint til 80% i 2030, og derefter på samme måde som PHEV.

Det ser dog ud til at fradragene falder allerede fra næste år også.

https://bilmagasinet.dk/bil-nyheder/bre ... -paa-plads

Uha, hvor er den rød den afgiftlov, der er ikke meget grønt over det BilledeBillede

Re: Bilafgifter 2021

: 14. apr 2021, 07:16
af Gasolin82
BrianDS skrev:
14. apr 2021, 05:44
Gasolin82 skrev:Er der nogle som har helt styr på de nye afgiftsregler?
Her tænker jeg på hybriderne.

Som jeg kan forstå, er der lagt op til, at afgifterne gradvist skal stige hvert år.
Det hele skal så munde ud i en fuldstændig udfasning.

Lad os tage BMW 545e som et eksempel. Listeprisen for denne bil med m sport pakken er 657.000kr.
Hvad vil denne bil så koste i 2022, 2023 osv.?

Umiddelbart skal man vel slå til i år, hvis stigningerne trods alt kan mærkes.
Afgift rabatten er nu 55% på PHEV, men vil falde til 35%, og det samme med bundfradraget vil også falde.
Det gælder så også elbiler som også reguleres allerede i 2025 og derved skal betale mere i afgift
https://fdm.dk/nyheder/bilist/2020-12-n ... -regnes-ud

Afgifterne er også steget på BEV og PHEV i år, men bundfradraget gør at mange BEV slipper helt for afgifter (op til omkring 500.000 kr), men det nedtrappes også.
I 2035 er der ingen afgift rabat at hente.

FDM artiklen er dog ikke skarp på stigningerne, men Bilmagasinet skriver at PHEV vil stige 5 procentpoint årligt indtil 2025, så de 45% i 2021, bliver 50% i 2022, 55% i 2023, 60% i 2024 og 65% i 2025
I 2026 og frem er stigningen så på 3 procentpoint til 80% i 2030, og derfra 4 procentpoint til 100% i 2035

For elbiler stiger de først fra 2026, dog med 8 procentpoint til 80% i 2030, og derefter på samme måde som PHEV.

Det ser dog ud til at fradragene falder allerede fra næste år også.

https://bilmagasinet.dk/bil-nyheder/bre ... -paa-plads

Uha, hvor er den rød den afgiftlov, der er ikke meget grønt over det BilledeBillede
Tak for oplægget.
De punkter det bliver skitseret der, er ligeledes dem jeg har set.

Kan dog stadig ikke helt gennemskue, hvordan det vil påvirke priserne.

Hvis vi tager udgangspunkt i mit forrige eksempel. En BMW 545e som står til 657.000kr uden ekstraudstyr.

Hvad vil den koste de kommende år, med den afgiftsstigning der er lagt op til?

Nogle som kan gennemskue det?

Re: Bilafgifter 2021

: 14. apr 2021, 08:50
af BrianDS
Gasolin82 skrev:
BrianDS skrev:
14. apr 2021, 05:44
Gasolin82 skrev:Er der nogle som har helt styr på de nye afgiftsregler?
Her tænker jeg på hybriderne.

Som jeg kan forstå, er der lagt op til, at afgifterne gradvist skal stige hvert år.
Det hele skal så munde ud i en fuldstændig udfasning.

Lad os tage BMW 545e som et eksempel. Listeprisen for denne bil med m sport pakken er 657.000kr.
Hvad vil denne bil så koste i 2022, 2023 osv.?

Umiddelbart skal man vel slå til i år, hvis stigningerne trods alt kan mærkes.
Afgift rabatten er nu 55% på PHEV, men vil falde til 35%, og det samme med bundfradraget vil også falde.
Det gælder så også elbiler som også reguleres allerede i 2025 og derved skal betale mere i afgift
https://fdm.dk/nyheder/bilist/2020-12-n ... -regnes-ud

Afgifterne er også steget på BEV og PHEV i år, men bundfradraget gør at mange BEV slipper helt for afgifter (op til omkring 500.000 kr), men det nedtrappes også.
I 2035 er der ingen afgift rabat at hente.

FDM artiklen er dog ikke skarp på stigningerne, men Bilmagasinet skriver at PHEV vil stige 5 procentpoint årligt indtil 2025, så de 45% i 2021, bliver 50% i 2022, 55% i 2023, 60% i 2024 og 65% i 2025
I 2026 og frem er stigningen så på 3 procentpoint til 80% i 2030, og derfra 4 procentpoint til 100% i 2035

For elbiler stiger de først fra 2026, dog med 8 procentpoint til 80% i 2030, og derefter på samme måde som PHEV.

Det ser dog ud til at fradragene falder allerede fra næste år også.

https://bilmagasinet.dk/bil-nyheder/bre ... -paa-plads

Uha, hvor er den rød den afgiftlov, der er ikke meget grønt over det BilledeBillede
Tak for oplægget.
De punkter det bliver skitseret der, er ligeledes dem jeg har set.

Kan dog stadig ikke helt gennemskue, hvordan det vil påvirke priserne.

Hvis vi tager udgangspunkt i mit forrige eksempel. En BMW 545e som står til 657.000kr uden ekstraudstyr.

Hvad vil den koste de kommende år, med den afgiftsstigning der er lagt op til?

Nogle som kan gennemskue det?
Det kan du ikke bare regne ud, det er et komplekst system, så jeg tænker de allerede nu er i gang med at regne det ud.
Det er jo ikke sådan at man kan sige bilen stiger med 5%

Du skal beregne alle afgifter for en bil med fradrag, tillæg og skalaknæk, og når det så er regnet ud tager du 45% af dette og lægger oveni bilens pris, til næste år er det så 50% i stedet for.
Hvis afgiften er 45.000 kr i år, så er den måske 51.000 kr næste år, eller mere, da man ikke kan regne procentpoint alene, for der ændres også på fradragene.

Så det præcise svar kan ikke gives, men et godt gæt er at hvis du kender afgiften i år, så divider den med 45 og gang den med 51 eller 52, så er vi ved at være lidt tættere på - men det rammer helt forkert alligevel.

Re: Bilafgifter 2021

: 14. apr 2021, 09:34
af Gasolin82
Det blev jeg sgu ikke klogere på :lol:

Grunden til jeg spørger er egentligt, for at få en indikation af hvor meget premium hybriderne i prislejet 5-800k stiger næste år.

Hvor travlt skal man egentlig have?

Jeg er selv på markedet, og skriver nok under i løbet af den næste måneds tid.
Er dog interesseret i at vide, om priserne stiger drastisk de kommende år på ovenstående biler.

De har trods alt fået nogle ordentlige rabatter.
Bmw 545e, har fået 220.000kr på listeprisen ift. sidste år!

Re: Bilafgifter 2021

: 14. apr 2021, 12:05
af hpo
Det skal ikke være nemt at gennemskue ellers kan de jo ikke forsætte i samme dur,det er voldsomt gennemtænk at man gerne vil have folk over at køre på el så derfor sætter vi prisen op hvor de vel alle andre steder giver rabat for at få folk over i elbiler,det er helt logisk :roll: og tæske tungt administrativt

Re: Bilafgifter 2021

: 14. apr 2021, 14:57
af BrianDS
hpo skrev:Det skal ikke være nemt at gennemskue ellers kan de jo ikke forsætte i samme dur,det er voldsomt gennemtænk at man gerne vil have folk over at køre på el så derfor sætter vi prisen op hvor de vel alle andre steder giver rabat for at få folk over i elbiler,det er helt logisk :roll: og tæske tungt administrativt
Det er nemlig helt umuligt at gennemskue, og det er helt bevidst at man laver det så indviklet og endda så bevidst at man manipulerer til at tro elbilerne får mere rabat, selvom der faktisk har været en stor afgift stigning i rigtig rød ånd, nemlig prisbestemt ekstra afgift til de dyreste, ikke mwget vurdering af hvad der er bedst eller mest klimavenligt, men meget populistisk.

Afgifterne stiger ligeså stille på alle biler, PHEV bliver hårdest ramt de næste år, men er afgiften I dag 200.000 kr, så er det måske 10-15.000 den stiger til næste år i ren afgift stigning. Så kommer alt andet oveni.

Re: Bilafgifter 2021

: 15. apr 2021, 11:18
af Fabia4444
Nu er der priser på Mercedes C 2021 .
Men der er ikke priser på plug in modellen.
Spændende om der vil bliver samme difference på plug in, i forhold til almindelig benzin, som for E modellen, isåfald vil start prisen være omkring 430.000 kr.

Re: Bilafgifter 2021

: 15. apr 2021, 15:30
af Jannik
Vedr. den nye C-klasse, så har jeg talt med Hessel idag, og beskeden derfra var, at priserne på PHEV versionen først kommer efter sommerferien, mens bilerne først dukker op i 2022.

Den “almindelige” C-klasse skulle begynde at dukke op i løbet af sommeren.

Re: Bilafgifter 2021

: 16. apr 2021, 06:24
af chrstn_olsen
Jannik skrev:
15. apr 2021, 15:30
Vedr. den nye C-klasse, så har jeg talt med Hessel idag, og beskeden derfra var, at priserne på PHEV versionen først kommer efter sommerferien, mens bilerne først dukker op i 2022.

Den “almindelige” C-klasse skulle begynde at dukke op i løbet af sommeren.
Gætter på at de ikke får solgt mange almindelige C-klasser og at folk venter på hybriderne - netop pga forventningen om at de vil være markant billigere. Mercedes påstår selv at brændstoføkonomi skulle være ca. 20% bedre på hybriderne selv om man aldrig lader dem. Det lyder ret vildt hvis det er rigtigt.

Re: Bilafgifter 2021

: 16. apr 2021, 06:25
af chrstn_olsen
Fabia4444 skrev:
15. apr 2021, 11:18
Nu er der priser på Mercedes C 2021 .
Men der er ikke priser på plug in modellen.
Spændende om der vil bliver samme difference på plug in, i forhold til almindelig benzin, som for E modellen, isåfald vil start prisen være omkring 430.000 kr.
Ikke sikkert der er helt så meget at hente, men nok en del. Tror ikke det er helt skævt hvis man kigger på hvor meget fx 330e er billigere end 330i. De må være i samme prisleje som C-klassen.

Men BMW bliver godt nok presset på teknik-delen. Fuld tankstørrelse og 100km ren el i C-klassen mod 40 liter og 50-60km i 330e. Og Mercedes har over 60hk mere hvis man ser bort fra boost delen. 308 vs. 252..

Re: Bilafgifter 2021

: 16. apr 2021, 06:37
af Target
chrstn_olsen skrev:
16. apr 2021, 06:25
Og Mercedes har over 60hk mere hvis man ser bort fra boost delen. 308 vs. 252..
Det giver kun en difference på 56hk. ;) :ugeek:

Re: Bilafgifter 2021

: 16. apr 2021, 07:07
af BrianDS
chrstn_olsen skrev:
Fabia4444 skrev:
15. apr 2021, 11:18
Nu er der priser på Mercedes C 2021 .
Men der er ikke priser på plug in modellen.
Spændende om der vil bliver samme difference på plug in, i forhold til almindelig benzin, som for E modellen, isåfald vil start prisen være omkring 430.000 kr.
Ikke sikkert der er helt så meget at hente, men nok en del. Tror ikke det er helt skævt hvis man kigger på hvor meget fx 330e er billigere end 330i. De må være i samme prisleje som C-klassen.

Men BMW bliver godt nok presset på teknik-delen. Fuld tankstørrelse og 100km ren el i C-klassen mod 40 liter og 50-60km i 330e. Og Mercedes har over 60hk mere hvis man ser bort fra boost delen. 308 vs. 252..
Det kommer måske også lidt an på hvor meget det går ud over det praktiske.
Batteri og fuld tank fylder en del

Re: Bilafgifter 2021

: 16. apr 2021, 07:55
af chrstn_olsen
Target skrev:
16. apr 2021, 06:37
chrstn_olsen skrev:
16. apr 2021, 06:25
Og Mercedes har over 60hk mere hvis man ser bort fra boost delen. 308 vs. 252..
Det giver kun en difference på 56hk. ;) :ugeek:
OK - det blev skrevet lidt tidligt :lol: men stadig en markant forskel.

Re: Bilafgifter 2021

: 16. apr 2021, 07:57
af chrstn_olsen
BrianDS skrev:
16. apr 2021, 07:07
chrstn_olsen skrev:
Fabia4444 skrev:
15. apr 2021, 11:18
Nu er der priser på Mercedes C 2021 .
Men der er ikke priser på plug in modellen.
Spændende om der vil bliver samme difference på plug in, i forhold til almindelig benzin, som for E modellen, isåfald vil start prisen være omkring 430.000 kr.
Ikke sikkert der er helt så meget at hente, men nok en del. Tror ikke det er helt skævt hvis man kigger på hvor meget fx 330e er billigere end 330i. De må være i samme prisleje som C-klassen.

Men BMW bliver godt nok presset på teknik-delen. Fuld tankstørrelse og 100km ren el i C-klassen mod 40 liter og 50-60km i 330e. Og Mercedes har over 60hk mere hvis man ser bort fra boost delen. 308 vs. 252..
Det kommer måske også lidt an på hvor meget det går ud over det praktiske.
Batteri og fuld tank fylder en del
Hvad for noget praktisk tænker du på? De får plads til det hele fordi bilen er designet fra grunden som hybrid. Og ikke som 330e hvor man skulle klemme det hele ned i en ICE platform. Både bagagerum og bagsædeplads ser ud til at være i C-klassens favør også. Og så kan man hurtiglade, hvilket begynder at blive relevant når batteriet kommer over 20Kwh. Så har du 100km elrækkevidde igen på 20 minutter.

Man bliver næsten helt ærgerlig over at man har bestilt PHEV allerede, men syntes prisen var så skarp på A6 50TFSI at jeg har svært ved at se en C-klasse PHEV blive mærkant billigere med 4WD. Og så har A6eren fordel af en lidt kraftigere benzinmotor. Og med den udvikling der sker lige nu, kan man jo vente for evigt, hvis man lige skal have den nyeste udvikling med :)

Re: Bilafgifter 2021

: 16. apr 2021, 09:15
af Hybridbilen
Jeg er spændt på om Mercedes ikke også vælger at lancere 2 version er af hybrid. Altså en med deres 200hk motor og en med deres 258hk. Det bliver de vel næsten nød til for at komme i nærheden af 45e modellerne fra BMW....?

Og så glææææder jeg mig til at se det hele samlet i den nye GLC der præsenteres 2. halvår. Det bliver formentligt min kommende hybrid :-)

Re: Bilafgifter 2021

: 16. apr 2021, 09:59
af Roeden
chrstn_olsen skrev:
16. apr 2021, 07:57
BrianDS skrev:
16. apr 2021, 07:07
chrstn_olsen skrev:
Ikke sikkert der er helt så meget at hente, men nok en del. Tror ikke det er helt skævt hvis man kigger på hvor meget fx 330e er billigere end 330i. De må være i samme prisleje som C-klassen.

Men BMW bliver godt nok presset på teknik-delen. Fuld tankstørrelse og 100km ren el i C-klassen mod 40 liter og 50-60km i 330e. Og Mercedes har over 60hk mere hvis man ser bort fra boost delen. 308 vs. 252..
Det kommer måske også lidt an på hvor meget det går ud over det praktiske.
Batteri og fuld tank fylder en del
Hvad for noget praktisk tænker du på? De får plads til det hele fordi bilen er designet fra grunden som hybrid. Og ikke som 330e hvor man skulle klemme det hele ned i en ICE platform. Både bagagerum og bagsædeplads ser ud til at være i C-klassens favør også. Og så kan man hurtiglade, hvilket begynder at blive relevant når batteriet kommer over 20Kwh. Så har du 100km elrækkevidde igen på 20 minutter.

Man bliver næsten helt ærgerlig over at man har bestilt PHEV allerede, men syntes prisen var så skarp på A6 50TFSI at jeg har svært ved at se en C-klasse PHEV blive mærkant billigere med 4WD. Og så har A6eren fordel af en lidt kraftigere benzinmotor. Og med den udvikling der sker lige nu, kan man jo vente for evigt, hvis man lige skal have den nyeste udvikling med :)
Tror man kommer til at tænke sådan flere gange, især som leveringstiderne skrider hele tiden, så er vi allerede bagud inden den er leveret, min er lige blevet skubbet 14 dage yderligere på den forventede produktionsdato :roll:
Roeden

Re: Bilafgifter 2021

: 16. apr 2021, 10:06
af ascaria
chrstn_olsen skrev:
16. apr 2021, 07:57
Man bliver næsten helt ærgerlig over at man har bestilt PHEV allerede, men syntes prisen var så skarp på A6 50TFSI at jeg har svært ved at se en C-klasse PHEV blive mærkant billigere med 4WD. Og så har A6eren fordel af en lidt kraftigere benzinmotor. Og med den udvikling der sker lige nu, kan man jo vente for evigt, hvis man lige skal have den nyeste udvikling med :)
A6'eren er vel også en hel klasse større end C-klassen, så du får en masse plads med.

Re: Bilafgifter 2021

: 16. apr 2021, 10:10
af PhillOS
chrstn_olsen skrev:
16. apr 2021, 06:24
Mercedes påstår selv at brændstoføkonomi skulle være ca. 20% bedre på hybriderne selv om man aldrig lader dem. Det lyder ret vildt hvis det er rigtigt.
Det tænker jeg man skal tage med et gran salt! Og hvad er det sammenlignet med for at få 20%, en sæk kartofler?