Bilafgifter 2021

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5992
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6411 times
Been thanked: 1622 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af BrianDS » 25. apr 2021, 14:41


Hybridbilen skrev:Jeg tror nogle af de elementer der kommer til at afgøre værditabet er batteriets størrelse samt ladeteknologi.

De biler der reelt kun kan køre 40-50km på strøm og lade med max 7kwh tror jeg kommer til at falde en del mere end f.eks dem der kan køre op mod 100kw og lade med 11-50kw.

BMW hænger lidt i bremsen på begge punkter, på nær X5e som har god rækkevidde dog langsom opladning. Mercedes har f.eks valgt alle deres nye hybrider skal kunne køre 100kw og lade op til 50kwh

Næste år kommer VW med V2G på alle deres hybrider og elbiler. Det er også et ret stor teknologisk spring.
Du bytter vist lidt rundt på enhederne?

Hvis du mener 100 kWh batteri og opladning op til 50 kW så svarer det til en elbil med en af de største batterier, men til gengæld den svageste DC ladeteknologi.

Hybrid teknologien har ikke så meget at bruge en 50 kW DC lader til, eftersom rækkevidden er forholdsvis kort og vi foregå hjemme det meste af tiden med 3,7 kW , 7,2 kW eller helt ekstraordinært 11 kW AC, det er ikke fordi de ikke kan lave det bedre, men det er dyrt og ikke nødvendigt for det lille batteri.

100 km på hybrid vil være rigtig fint, det kan så kombineres med benzin, diesel, brint, methanol eller noget helt andet. Kan den effektivt køre 5 km/kWh, så kræver det 20 kWh (måske 25-30 kWh er mere realistisk) batteri der kan lades op med 11 kW på et par timer - får den også 50 kW DC ladning, kan den lade fuldt op på en halv times tid, til gengæld er batteriet meget mindre end elbilerne. Det kommer nok men de hybridbiler vi ser i næste generation er nok ikke langt fra dette.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

JKBP
Nyt medlem
Indlæg: 323
Tilmeldt: 18. okt 2015, 14:33
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 27 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af JKBP » 25. apr 2021, 20:52

Man kan sagtens tjene penge på en hybrid. Har man købt en Kuga og netop fået den leveret står køberne i kø for at give 60-70.000 mere end du gav for den sidste år. Men det er nok også en undtagelse lige med den.
Til gengæld tror jeg heller ikke på der sker noget "vildt" foreløbigt. Og jo, der vil altid være et marked for en stor suv med rækkesekser. At den så tilmed kan køre det daglige på ren el er jo bare endnu bedre. Det vil der også være om 5 år. Alt andet vil være ulogisk at tro.

Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk


SkodiaqDK
Medlem
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 72 times
Been thanked: 163 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af SkodiaqDK » 25. apr 2021, 21:30

Der er 98 kuga phev til salg på biltorvet... tror du overvurderer efterspørgslen på den.

https://www.biltorvet.dk/soeg/19597361
These users thanked the author SkodiaqDK for the post:
BrianDS

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5992
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6411 times
Been thanked: 1622 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af BrianDS » 26. apr 2021, 05:42

JKBP skrev:Man kan sagtens tjene penge på en hybrid. Har man købt en Kuga og netop fået den leveret står køberne i kø for at give 60-70.000 mere end du gav for den sidste år. Men det er nok også en undtagelse lige med den.
Til gengæld tror jeg heller ikke på der sker noget "vildt" foreløbigt. Og jo, der vil altid være et marked for en stor suv med rækkesekser. At den så tilmed kan køre det daglige på ren el er jo bare endnu bedre. Det vil der også være om 5 år. Alt andet vil være ulogisk at tro.

Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk
Det var også tilfældet med Passat 3B i slutningen af 90'erne - der var vitterligt folk der fik dem hjem og solgte dem med det samme for så at købe noget dyrere med fortjenesten - jeg forstår stadig ikke hvorfor...

Jeg tror det er et særtilfælde og samtidig med at afgifterne ændrer sig så sker der nogle ting - men jeg tror ikke det er en efterspørgsel der holder ret længe, hvis der da er nogen der når at tjene penge på dem (men afgifterne er nok det der skal gøre forskellen)
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Hybridbilen
Helt nyt medlem
Indlæg: 77
Tilmeldt: 20. dec 2020, 12:07
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 18 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af Hybridbilen » 26. apr 2021, 07:16

BrianDS skrev:
25. apr 2021, 14:41
Hybridbilen skrev:Jeg tror nogle af de elementer der kommer til at afgøre værditabet er batteriets størrelse samt ladeteknologi.

De biler der reelt kun kan køre 40-50km på strøm og lade med max 7kwh tror jeg kommer til at falde en del mere end f.eks dem der kan køre op mod 100kw og lade med 11-50kw.

BMW hænger lidt i bremsen på begge punkter, på nær X5e som har god rækkevidde dog langsom opladning. Mercedes har f.eks valgt alle deres nye hybrider skal kunne køre 100kw og lade op til 50kwh

Næste år kommer VW med V2G på alle deres hybrider og elbiler. Det er også et ret stor teknologisk spring.
Du bytter vist lidt rundt på enhederne?

Hvis du mener 100 kWh batteri og opladning op til 50 kW så svarer det til en elbil med en af de største batterier, men til gengæld den svageste DC ladeteknologi.

Hybrid teknologien har ikke så meget at bruge en 50 kW DC lader til, eftersom rækkevidden er forholdsvis kort og vi foregå hjemme det meste af tiden med 3,7 kW , 7,2 kW eller helt ekstraordinært 11 kW AC, det er ikke fordi de ikke kan lave det bedre, men det er dyrt og ikke nødvendigt for det lille batteri.

100 km på hybrid vil være rigtig fint, det kan så kombineres med benzin, diesel, brint, methanol eller noget helt andet. Kan den effektivt køre 5 km/kWh, så kræver det 20 kWh (måske 25-30 kWh er mere realistisk) batteri der kan lades op med 11 kW på et par timer - får den også 50 kW DC ladning, kan den lade fuldt op på en halv times tid, til gengæld er batteriet meget mindre end elbilerne. Det kommer nok men de hybridbiler vi ser i næste generation er nok ikke langt fra dette.
Ja det var en tastefejl. Der skulle stå at Mercedes nye hybrider kan køre 100km på deres 25-32kwh batterier. (afhængig af vægt) Derfor kan kan opgradere til 50kwh lader så de kan lades lige så hurtigt op som 800v elbilerne. Så kan man køre 2/3 af vejen fra det jyske til KBH på el med et pitstop undervejs.

Mercedes C300E som blev præsenteret for små 2 mdr siden, har netop denne rækkevidde på 100km. Og det var i forbindelse med denne præsentation, Mercedes fortalte alle deres kommende hybrider bliver med de langt større batterier så de netop kan køre 100km. Næste præsentation bliver GLC til efteråret

JKBP
Nyt medlem
Indlæg: 323
Tilmeldt: 18. okt 2015, 14:33
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 27 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af JKBP » 26. apr 2021, 09:41

SkodiaqDK skrev:
25. apr 2021, 21:30
Der er 98 kuga phev til salg på biltorvet... tror du overvurderer efterspørgslen på den.

https://www.biltorvet.dk/soeg/19597361
Langt de fleste er forhandler annoncer. Mange af dem er biler der slet ikke findes, men måske er på vej. Hvis du finder ud af hvor mange du kan købe privat dags dato ser udvalget meget anderledes ud. Samt prisen er væsentligt højere end det de blev købt for sidste år. Har en kammerat der lige har fået sin, han er allerede blevet tilbudt væsentligt over købspris.

Det er ikke min holdning. Det er bare fakta på markedet pt.

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5992
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6411 times
Been thanked: 1622 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af BrianDS » 26. apr 2021, 16:33


Hybridbilen skrev:
BrianDS skrev:
25. apr 2021, 14:41
Hybridbilen skrev:Jeg tror nogle af de elementer der kommer til at afgøre værditabet er batteriets størrelse samt ladeteknologi.

De biler der reelt kun kan køre 40-50km på strøm og lade med max 7kwh tror jeg kommer til at falde en del mere end f.eks dem der kan køre op mod 100kw og lade med 11-50kw.

BMW hænger lidt i bremsen på begge punkter, på nær X5e som har god rækkevidde dog langsom opladning. Mercedes har f.eks valgt alle deres nye hybrider skal kunne køre 100kw og lade op til 50kwh

Næste år kommer VW med V2G på alle deres hybrider og elbiler. Det er også et ret stor teknologisk spring.
Du bytter vist lidt rundt på enhederne?

Hvis du mener 100 kWh batteri og opladning op til 50 kW så svarer det til en elbil med en af de største batterier, men til gengæld den svageste DC ladeteknologi.

Hybrid teknologien har ikke så meget at bruge en 50 kW DC lader til, eftersom rækkevidden er forholdsvis kort og vi foregå hjemme det meste af tiden med 3,7 kW , 7,2 kW eller helt ekstraordinært 11 kW AC, det er ikke fordi de ikke kan lave det bedre, men det er dyrt og ikke nødvendigt for det lille batteri.

100 km på hybrid vil være rigtig fint, det kan så kombineres med benzin, diesel, brint, methanol eller noget helt andet. Kan den effektivt køre 5 km/kWh, så kræver det 20 kWh (måske 25-30 kWh er mere realistisk) batteri der kan lades op med 11 kW på et par timer - får den også 50 kW DC ladning, kan den lade fuldt op på en halv times tid, til gengæld er batteriet meget mindre end elbilerne. Det kommer nok men de hybridbiler vi ser i næste generation er nok ikke langt fra dette.
Ja det var en tastefejl. Der skulle stå at Mercedes nye hybrider kan køre 100km på deres 25-32kwh batterier. (afhængig af vægt) Derfor kan kan opgradere til 50kwh lader så de kan lades lige så hurtigt op som 800v elbilerne. Så kan man køre 2/3 af vejen fra det jyske til KBH på el med et pitstop undervejs.

Mercedes C300E som blev præsenteret for små 2 mdr siden, har netop denne rækkevidde på 100km. Og det var i forbindelse med denne præsentation, Mercedes fortalte alle deres kommende hybrider bliver med de langt større batterier så de netop kan køre 100km. Næste præsentation bliver GLC til efteråret
50 kW lader bliver vel aldrig ligeså hurtig som en 800v / 350 kW lader, trods et mindre batteri, det er jo stadig peak.

Anyway, de 100 km er stadig teoretisk, så en tur København/Aarhus og retur er nok stadig en benzin hungrende tur - medmindre man har god tid til at lade flere gange.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

SkodiaqDK
Medlem
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 72 times
Been thanked: 163 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af SkodiaqDK » 26. apr 2021, 17:03

JKBP skrev:
26. apr 2021, 09:41
SkodiaqDK skrev:
25. apr 2021, 21:30
Der er 98 kuga phev til salg på biltorvet... tror du overvurderer efterspørgslen på den.

https://www.biltorvet.dk/soeg/19597361
Langt de fleste er forhandler annoncer. Mange af dem er biler der slet ikke findes, men måske er på vej. Hvis du finder ud af hvor mange du kan købe privat dags dato ser udvalget meget anderledes ud. Samt prisen er væsentligt højere end det de blev købt for sidste år. Har en kammerat der lige har fået sin, han er allerede blevet tilbudt væsentligt over købspris.

Det er ikke min holdning. Det er bare fakta på markedet pt.
Rettelse, 102 biler.

Vidste ikke forhandler annoncer ikke talte med, beklager.

Jeg tror ikke der er den store fortjeneste på bilerne. Indtil marts 2020 kørte ford med deres billigste kuga phev priser. Det er muligt dem der har bestilt bilen inden da kunne lave en lille fortjeneste. Der er rigeligt der vil af med dem igen. Og af den grund virker din fakta baseret på ét bud ikke retsvisende.

Fabia4444
Nyt medlem
Indlæg: 492
Tilmeldt: 28. okt 2016, 18:59
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 30 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af Fabia4444 » 1. maj 2021, 11:08

Er det ikke lidt mærkeligt, at en Mercedes A 250. Koster ca det samme om man vælger benzin eller plug in ?
Mange andre mærker er billigere i plug in indkøb.
Får mig til at tænke over, om det vil blive det samme for den kommende C model ?

Brugeravatar
Target
Medlem
Indlæg: 1252
Tilmeldt: 9. dec 2019, 16:43
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holmegaard
Has thanked: 1082 times
Been thanked: 483 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af Target » 1. maj 2021, 11:11

Fabia4444 skrev:
1. maj 2021, 11:08
Er det ikke lidt mærkeligt, at en Mercedes A 250. Koster ca det samme om man vælger benzin eller plug in ?
Mange andre mærker er billigere i plug in indkøb.
Får mig til at tænke over, om det vil blive det samme for den kommende C model ?
Jeg vil forvente, at forskellen bliver større på C-klassen. Alene fordi det er en dyrere bil, og forskellen i registreringsafgiften derfor bliver tilsvarende større.
Nuværende bil: 2023 Hyundai Ioniq 5 AWD 325hk Ultimate
Tidligere biler: 2020 Skoda Superb Style Combi 4x4 2,0 i4 272hk, 2001 BMW 745i E65 4,4 V8 333hk, 2006 Hyundai Sonata 2,4 i4 165hk, 2005 Mazda 6 St. 2,3 i4 166hk, 2007 Kia Rio 1,4 i4 97hk, 2007 Toyota Avensis St. 2,0 D-4D i4 160hk, 2002 Renault Mégane 1,6 i4 107hk, 1999 Volkswagen Passat 3B2 (US) 2,8 V6 193hk, 1994 Lexus GS300 3,0 i6 212hk, 1988 BMW 320i E30 Touring 2,0 i6 129hk, 2004 Toyota Yaris 1,4 D-4D i4 75hk, 1987 Toyota Celica 1,6 20v 165hk, 1986 Toyota Celica 1,6 124hk

Lasse179
Helt nyt medlem
Indlæg: 13
Tilmeldt: 29. maj 2020, 06:48
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af Lasse179 » 4. maj 2021, 21:38

Jeg ville ikke være bekymret for at købe en phev, og jeg har svært ved at se, hvad alternativet er. Afgifterne betyder, at det er håbløst at købe en ren fossilbil og ren elbil duer efter min mening ikke pga. rækkevidde og ladeinfrastruktur i kombination. Elbiler er derimod fantastiske som bil nummer 2 i kombination med phev. Så kan begge biler udnytte laderen, og man kan tage phev'en på ferieture og ture, hvor man ikke gider/kan lade undervejs.

Hvad tror du en brugt 545e med 100K på klokken til oprindeligt 660 koster i 2025 når en ny koster 780? Jeg har svært ved at se, at prisen kommer under 400 , og så er det vel ok?

For lidt reference, så koster den billigste 530i på bilbasen modelår 2017 og nyere og under 125K 410.000 og billigste 540i koster 600.000. Så det er altså også temmelig håbløst at købe en brugt fossilbil.

545e er desværre uden for mit bilbudget, men jeg har meget svært ved at se det som et dårligt køb.

Lasse179
Helt nyt medlem
Indlæg: 13
Tilmeldt: 29. maj 2020, 06:48
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af Lasse179 » 4. maj 2021, 21:43

Gasolin82 skrev:
24. apr 2021, 22:27

Mange tak for tallene.
Hvordan når du frem til de tal?

Det er netop derfor jeg tænker, at det vil holde hånden under brugtbilsmarkedet på de dyre hybrider.

Holder man bilen i fem år, vil den være steget 140k som ny, hvilket immervæk vil holde gensalgsværdien oppe.
Det er ren matematik. Jeg synes reglerne er ret godt forklaret her: https://am.dk/ny-bilafgift-paa-plads/

Hybridbilen
Helt nyt medlem
Indlæg: 77
Tilmeldt: 20. dec 2020, 12:07
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 18 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af Hybridbilen » 5. maj 2021, 21:48

Lasse179 skrev:
4. maj 2021, 21:38
Jeg ville ikke være bekymret for at købe en phev, og jeg har svært ved at se, hvad alternativet er. Afgifterne betyder, at det er håbløst at købe en ren fossilbil og ren elbil duer efter min mening ikke pga. rækkevidde og ladeinfrastruktur i kombination. Elbiler er derimod fantastiske som bil nummer 2 i kombination med phev. Så kan begge biler udnytte laderen, og man kan tage phev'en på ferieture og ture, hvor man ikke gider/kan lade undervejs.

Hvad tror du en brugt 545e med 100K på klokken til oprindeligt 660 koster i 2025 når en ny koster 780? Jeg har svært ved at se, at prisen kommer under 400 , og så er det vel ok?

For lidt reference, så koster den billigste 530i på bilbasen modelår 2017 og nyere og under 125K 410.000 og billigste 540i koster 600.000. Så det er altså også temmelig håbløst at købe en brugt fossilbil.

545e er desværre uden for mit bilbudget, men jeg har meget svært ved at se det som et dårligt køb.
Jeg tænker faktisk 545e og de andre bimmer vil falde noget mere i værdi end som sådan. Fordi jeg har svært ved at se andet end BMW bliver nød til at agre hurtigt i forhold til Mercedes. Altså komme med en ny drivlinje hvor de kan køre ca 100km på strøm og lade med op til 50kwh. Så jeg tænker der kommer en kæmpe opdatering i 2023. Og det så vil smitte noget mere af på den "ældre" generation. Fordi det er et meget stort spring.

Lad os se hvordan mercedes 300e reagere når den nye generation kommer omkring årsskiftet. Så har jeg svært ved at se andet end den nuværende falder signifikant. For det ER ete kæmpe spring med strøm til 100km. Det vil for mange betyde man kan køre plus 90% på ren el.

Dem der køber en 545e kan godt li fart. Trykker man lidt til den så er der sikkert ikke til meget mere end 20km på strøm
These users thanked the author Hybridbilen for the post:
DanielB12

Lasse179
Helt nyt medlem
Indlæg: 13
Tilmeldt: 29. maj 2020, 06:48
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af Lasse179 » 5. maj 2021, 22:59

Man køber da ikke en 545e for at spare benzin.

Hybridbilen
Helt nyt medlem
Indlæg: 77
Tilmeldt: 20. dec 2020, 12:07
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 18 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af Hybridbilen » 6. maj 2021, 08:01

Lasse179 skrev:
5. maj 2021, 22:59
Man køber da ikke en 545e for at spare benzin.
Nej men man finder ud af der heller ikke kan fyres så meget til den efter kort tid fordi batteriet så er drænet.

Min bevæggrund til at vil købe den kommende GLC hybrid med 100km er i høj grad at kunne køre på el. Ja naturligvis vil jeg også trykke speederen i bund og komme afsted på 5,5 sek. Men med det store batteri kan jeg også sagtens køre videre bagefter.

Så også april tal for salg i Tyskland. på top 20 listen over hybrid og elbiler havde Mercedes 4. Der var ingen BMW. Og nu kommer Mercedes så med 100km hybrid biler. Så er egentligt ikke i tvivl om hvad analysen er hos BMW. De skal hurtigst muligt have opdateret drivlinjen markant
These users thanked the author Hybridbilen for the post:
DanielB12

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 181 times
Been thanked: 281 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af claussor » 6. maj 2021, 08:18

Hybridbilen skrev:
6. maj 2021, 08:01
Lasse179 skrev:
5. maj 2021, 22:59
Man køber da ikke en 545e for at spare benzin.
Nej men man finder ud af der heller ikke kan fyres så meget til den efter kort tid fordi batteriet så er drænet.

Min bevæggrund til at vil købe den kommende GLC hybrid med 100km er i høj grad at kunne køre på el. Ja naturligvis vil jeg også trykke speederen i bund og komme afsted på 5,5 sek. Men med det store batteri kan jeg også sagtens køre videre bagefter.

Så også april tal for salg i Tyskland. på top 20 listen over hybrid og elbiler havde Mercedes 4. Der var ingen BMW. Og nu kommer Mercedes så med 100km hybrid biler. Så er egentligt ikke i tvivl om hvad analysen er hos BMW. De skal hurtigst muligt have opdateret drivlinjen markant
Batterier bliver da ikke drænet medmindre man kører ren el. Min GTE lader løbende hvis jeg kører aggressivt, så hvis den starter ud på 40 km vil den aldrig ende i 0 eller 5, den bliver blot mere aggressivt med at lade på det undervejs. Jeg tror det eneste scenarie hvor jeg kunne aflade det var ved at kørebanekørsel eller autobahn. Nu lader jeg hjemme, så jeg er totalt ligeglad med hastighed på opladning. Det vigtige er rækkevidde. Men kan kun tale for mig selv. Jeg gad dælme ikke rende og klatlade på et hybridbatteri ude i byen.

Hybridbilen
Helt nyt medlem
Indlæg: 77
Tilmeldt: 20. dec 2020, 12:07
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 18 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af Hybridbilen » 6. maj 2021, 08:33

Jeg bor i lejlighed så har ikke mulighed for at lade hjemme. Men kan lade på arbejde.

Jeg har 40km på arbejde, så den nye generation der kan køre 100km på el, åbner pludselig op for en del af os der bor i lejlighed også kan køre en stor del af vores forbrug på el

Med eet 25kw batteri så betyder ladehastighed pludselig også mere.

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 181 times
Been thanked: 281 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af claussor » 6. maj 2021, 08:49

Hybridbilen skrev:
6. maj 2021, 08:33
Jeg bor i lejlighed så har ikke mulighed for at lade hjemme. Men kan lade på arbejde.

Jeg har 40km på arbejde, så den nye generation der kan køre 100km på el, åbner pludselig op for en del af os der bor i lejlighed også kan køre en stor del af vores forbrug på el

Med eet 25kw batteri så betyder ladehastighed pludselig også mere.
Men selv en gammel GTE kan jo lade det op på en typisk 8 timers vagt. Hvis det havde et 25kw batteri. Min har et 7-8kw og det lades op på 2-3 timer med mormorlader i alm. stik.

Hybridbilen
Helt nyt medlem
Indlæg: 77
Tilmeldt: 20. dec 2020, 12:07
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 18 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af Hybridbilen » 6. maj 2021, 09:32

Flere og flere virksomheder, inkl min, sætter begrænsning på hvor lang tid man må være koblet op på lader på job. Netop for at flere skulle kunne lade på den samme lader i løbet af en arbejdsdag. Og så bliver det netop helt nødvendigt at kunne lade hurtigt op når der pludselig er 25-32kwh batteri i.

X5 45e kan ikke lades ret hurtigt i forhold til det kæmpestore batteri. Det får den også hug for i flere anmeldelser

Gasolin82
Nyt medlem
Indlæg: 214
Tilmeldt: 5. apr 2021, 21:22
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 55 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af Gasolin82 » 6. maj 2021, 19:21

Hybridbilen skrev:
6. maj 2021, 09:32
Flere og flere virksomheder, inkl min, sætter begrænsning på hvor lang tid man må være koblet op på lader på job. Netop for at flere skulle kunne lade på den samme lader i løbet af en arbejdsdag. Og så bliver det netop helt nødvendigt at kunne lade hurtigt op når der pludselig er 25-32kwh batteri i.

X5 45e kan ikke lades ret hurtigt i forhold til det kæmpestore batteri. Det får den også hug for i flere anmeldelser
Nu ved jeg ikke hvad din agenda er, men nu må du da simpelthen lige stoppe dig selv.
Fint at du er vild begejstret for Mercedes og sviner BMW til. Det er dit valg.
Men alle de eksempler du kommer med, er jo fuldstændig absurde!
At DU bor i lejlighed og DU ikke må det ene og det andet på arbejde, er da ikke ens betydende med, at hele den danske befolkning har det på samme måde. Altså come on.

Du skriver endvidere, at BMW x5 45e får hug i utallige anmeldelser. Den bliver nærmest ROST til skyerne i næsten alle anmeldelser jeg har set. Og det er rigtig mange. Prøv dog og have lidt fornuft med, når man poster på et offentligt forum.
Køb du din kommende GLC og hyg dig med den. Det er da dejligt.
Men ingen grund til at nedgøre en "kongebil" som x5 45e, som nærmest er en komplet SUV. Ikke kun i mine øjne, men langt langt de fleste anmeldelser.
Derudover skriver du, at den løber tør for kræfter, når batteriet er tomt. Undskyld mig. Der sidder en rækkesekser under motorhjelmen. Mon ikke den klarer det ;) Gør der egentlig det på din kommende GLC :D
Undskyld men kunne sgu ikke lade vær.

Ikke mere herfra.
Senest rettet af Gasolin82 6. maj 2021, 19:38, rettet i alt 1 gang.
These users thanked the author Gasolin82 for the post (total 2):
TargetBrianDS

Brugeravatar
mortenmol
Medlem
Indlæg: 852
Tilmeldt: 23. maj 2011, 18:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 100 times
Been thanked: 238 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af mortenmol » 6. maj 2021, 19:34

Gasolin82 skrev:
Hybridbilen skrev:
6. maj 2021, 09:32
Flere og flere virksomheder, inkl min, sætter begrænsning på hvor lang tid man må være koblet op på lader på job. Netop for at flere skulle kunne lade på den samme lader i løbet af en arbejdsdag. Og så bliver det netop helt nødvendigt at kunne lade hurtigt op når der pludselig er 25-32kwh batteri i.

X5 45e kan ikke lades ret hurtigt i forhold til det kæmpestore batteri. Det får den også hug for i flere anmeldelser
Nu ved jeg ikke hvad din agenda er, men nu må du da simpelthen lige stoppe dig selv.
Fint at du er vild begejstret for Mercedes og sviner BMW til. Det er dit valg.
Men alle de eksempler du kommer med, er jo fuldstændig absurde!
At DU bor i lejlighed og DU ikke må det ene og det andet på arbejde, er da ikke ens betydning med, at hele den danske befolkning har det på samme måde. Altså come on.

Du skriver endvidere, at BMW x5 45e får hug i utallige anmeldelser. Den bliver nærmest ROST til skyerne i næsten alle anmeldelser jeg har set. Og det er rigtig mange. Prøv dog og have lidt fornuft med, når man poster på et offentligt forum.
Køb du din kommende GLC og hyg dig med den. Det er da dejligt.
Men ingen grund til at nedgøre en "kongebil" som x5 45e, som nærmest er en komplet SUV. Ikke kun i mine øjne, men langt langt de fleste anmeldelser.
Derudover skriver du, at den løber tør for kræfter, når batteriet er tomt. Undskyld mig. Der sidder en rækkesekser under motorhjelmen. Mon ikke den klarer det ;) Gør der egentlig det på din kommende GLC :D
Undskyld men kunne sgu ikke lade vær.

Ikke mere herfra.
Han skriver ikke bilen som sådan får hug, men at den får hug for ladetiden


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author mortenmol for the post (total 2):
DanielB12Kevinff

Gasolin82
Nyt medlem
Indlæg: 214
Tilmeldt: 5. apr 2021, 21:22
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 55 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af Gasolin82 » 6. maj 2021, 19:44

mortenmol skrev:
6. maj 2021, 19:34
Gasolin82 skrev:
Hybridbilen skrev:
6. maj 2021, 09:32
Flere og flere virksomheder, inkl min, sætter begrænsning på hvor lang tid man må være koblet op på lader på job. Netop for at flere skulle kunne lade på den samme lader i løbet af en arbejdsdag. Og så bliver det netop helt nødvendigt at kunne lade hurtigt op når der pludselig er 25-32kwh batteri i.

X5 45e kan ikke lades ret hurtigt i forhold til det kæmpestore batteri. Det får den også hug for i flere anmeldelser
Nu ved jeg ikke hvad din agenda er, men nu må du da simpelthen lige stoppe dig selv.
Fint at du er vild begejstret for Mercedes og sviner BMW til. Det er dit valg.
Men alle de eksempler du kommer med, er jo fuldstændig absurde!
At DU bor i lejlighed og DU ikke må det ene og det andet på arbejde, er da ikke ens betydning med, at hele den danske befolkning har det på samme måde. Altså come on.

Du skriver endvidere, at BMW x5 45e får hug i utallige anmeldelser. Den bliver nærmest ROST til skyerne i næsten alle anmeldelser jeg har set. Og det er rigtig mange. Prøv dog og have lidt fornuft med, når man poster på et offentligt forum.
Køb du din kommende GLC og hyg dig med den. Det er da dejligt.
Men ingen grund til at nedgøre en "kongebil" som x5 45e, som nærmest er en komplet SUV. Ikke kun i mine øjne, men langt langt de fleste anmeldelser.
Derudover skriver du, at den løber tør for kræfter, når batteriet er tomt. Undskyld mig. Der sidder en rækkesekser under motorhjelmen. Mon ikke den klarer det ;) Gør der egentlig det på din kommende GLC :D
Undskyld men kunne sgu ikke lade vær.

Ikke mere herfra.
Han skriver ikke bilen som sådan får hug, men at den får hug for ladetiden


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er muligt.
Men læs lige hans sidste 3-4 indlæg i gennem. Det er jo det rene vås.
Ville egentlig ikke gå ind i sådan en diskussion, for han er tydeligt enøjet. Men filmen knækkede sgu, da han nævnte, at en 545e ville løbe tør for kræfter, når batteriet blev afladet. Helt ærlig, vi taler om en bil med en rækkesekser.
Til sammenligning er han imponeret over en bil med en 4 cylinders motor, fordi den kan gå 40 km. længere på el.
Nu er det jo ikke hele menneskeheden der udelukkende ser på rækkevidde i en hybridbil. Motoren under kølerhjelmen er da personligt langt vigtigere for mig.
Derudover er en rækkevidde på 40-50 km. rigeligt for langt de fleste danskere til at komme til og fra arbejde.
At han personligt bor i lejlighed og har længere på arbejde, er da ikke valide holdninger.

Det er fint, at det er hans behov. Ligeledes har man lov til at have sine egne meninger. Men at proklamere, at en 545e løber tør for kræfter, "eller ikke kan fyres af", når batteriet er afladet, er jo en lodret løgn.

SkodiaqDK
Medlem
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 72 times
Been thanked: 163 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af SkodiaqDK » 6. maj 2021, 20:14

Problemet med 45-50km rækkevidde er at det nok ca er 25km en kold vinterdag. Og for dem af os der har omkring de 50km totalt til og fra arbejde, så er det ikke den rette phev. For andre der bor 10km fra arbejde, giver den stadig god mening.

Tror de fleste ville vælge en x5 phev vs glc phev (kommende 2022 model), hvis man frit kunne få en af dem foræret. Set med de økonomiske og miljømæssige briller, så er den kommende glc nok den foretrukne.

Den nuværende glc phev er ikke så imponerende.

Har overvejet både nuværende glc og 545e, men vil ikke ha glc'en da der snart kommer en ny. Og jeg er ikke klar til at komme ned på jorden igen, selvom 545e har de 6. Og x5 er over budgettet. Ligesom gle.

Sååå jeg er også spændt på den nye glc. Hvis skodaen skal skiftes ud.
These users thanked the author SkodiaqDK for the post:
DanielB12

Gasolin82
Nyt medlem
Indlæg: 214
Tilmeldt: 5. apr 2021, 21:22
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 55 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af Gasolin82 » 6. maj 2021, 20:23

SkodiaqDK skrev:
6. maj 2021, 20:14
Problemet med 45-50km rækkevidde er at det nok ca er 25km en kold vinterdag. Og for dem af os der har omkring de 50km totalt til og fra arbejde, så er det ikke den rette phev. For andre der bor 10km fra arbejde, giver den stadig god mening.

Tror de fleste ville vælge en x5 phev vs glc phev (kommende 2022 model), hvis man frit kunne få en af dem foræret. Set med de økonomiske og miljømæssige briller, så er den kommende glc nok den foretrukne.

Den nuværende glc phev er ikke så imponerende.

Har overvejet både nuværende glc og 545e, men vil ikke ha glc'en da der snart kommer en ny. Og jeg er ikke klar til at komme ned på jorden igen, selvom 545e har de 6. Og x5 er over budgettet. Ligesom gle.

Sååå jeg er også spændt på den nye glc. Hvis skodaen skal skiftes ud.
Den skal nok holde sig på omkring de 30-35 km. en vinterdag.
Og ja, det kunne da godt være bedre. Men på den anden side får du altså som eneste hybrid sedan på markedet altså
en rækkesekser under motorhjelmen. Det får man hverken hos Mercedes, Audi eller andre bilmærker.
Det er et kæmpe plus i min bog.
Køber du en tilsvarende 540i med samme motor, er du nord for 1 mio., med bare enkelte krydser på udstyrslisten.

Du får altså en rækkesekser med m sport pakken og x drive til vejledende 656.000k. Så bliver den selvfølgelig noget dyrere, hvis man tilvælger en masse udstyr. Du får dog stadig rigtig meget bil for pengene.
Det er nærmest tyske priser. Det er helt uhørt.

tintin
Nyt medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 8. aug 2018, 18:57
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 61 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af tintin » 6. maj 2021, 20:58

Det er vel egentlig ret ligegyldig med den 545e, når der er 8 måneders leveringstid. X5 45e er endnu længere.
Jeg har engang ventet 6 måneder på en bil, og det gør jeg aldrig igen.
These users thanked the author tintin for the post:
DanielB12

Hybridbilen
Helt nyt medlem
Indlæg: 77
Tilmeldt: 20. dec 2020, 12:07
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 18 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af Hybridbilen » 6. maj 2021, 21:16

Gasolin82 skrev:
6. maj 2021, 19:21
Hybridbilen skrev:
6. maj 2021, 09:32
Flere og flere virksomheder, inkl min, sætter begrænsning på hvor lang tid man må være koblet op på lader på job. Netop for at flere skulle kunne lade på den samme lader i løbet af en arbejdsdag. Og så bliver det netop helt nødvendigt at kunne lade hurtigt op når der pludselig er 25-32kwh batteri i.

X5 45e kan ikke lades ret hurtigt i forhold til det kæmpestore batteri. Det får den også hug for i flere anmeldelser
Nu ved jeg ikke hvad din agenda er, men nu må du da simpelthen lige stoppe dig selv.
Fint at du er vild begejstret for Mercedes og sviner BMW til. Det er dit valg.
Men alle de eksempler du kommer med, er jo fuldstændig absurde!
At DU bor i lejlighed og DU ikke må det ene og det andet på arbejde, er da ikke ens betydende med, at hele den danske befolkning har det på samme måde. Altså come on.

Du skriver endvidere, at BMW x5 45e får hug i utallige anmeldelser. Den bliver nærmest ROST til skyerne i næsten alle anmeldelser jeg har set. Og det er rigtig mange. Prøv dog og have lidt fornuft med, når man poster på et offentligt forum.
Køb du din kommende GLC og hyg dig med den. Det er da dejligt.
Men ingen grund til at nedgøre en "kongebil" som x5 45e, som nærmest er en komplet SUV. Ikke kun i mine øjne, men langt langt de fleste anmeldelser.
Derudover skriver du, at den løber tør for kræfter, når batteriet er tomt. Undskyld mig. Der sidder en rækkesekser under motorhjelmen. Mon ikke den klarer det ;) Gør der egentlig det på din kommende GLC :D
Undskyld men kunne sgu ikke lade vær.

Ikke mere herfra.
Jeg synes det vil være fint hvis du reelt ville læse hvad jeg skriver, i stedet for at tolke en masse ind som jeg ikke har skrevet. Og dertil kan DU jo tænke over det er et offentligt forum i forhold til alm tone. Vi skal alle kunne debattere i ro og mage.

Jeg nævner specifikt 2 punkter. Ladetid på x5 45e som flere anmelder har fremhævet som et issue og så batteriets størrelse som vil blive signifikant forøget hvis BMW vil følge deres primære tyske konkurrent.

Dertil nævner jeg at 100km batteri ÅBNER markedet for mange flere. Alle os der bor i lejligheder. Og JA jeg ved flere virksomheder der begynder at rationere deres ladestander på jobbet hvorfor ladehastigheden får betydning på hybriderne. Elbilerne knap så meget.

Og nej har faktisk aldrig ejet en Mercedes. Heller ikke BMW. Men netop det faktum at de nu lancere 100km hybrider åbner bare for et nyt segment hvor de andre bliver presset til at følge efter. Og med store teknologispring vil der altid følge eet lidt større værditab.

Hybridbilen
Helt nyt medlem
Indlæg: 77
Tilmeldt: 20. dec 2020, 12:07
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 18 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af Hybridbilen » 6. maj 2021, 21:19

tintin skrev:
6. maj 2021, 20:58
Det er vel egentlig ret ligegyldig med den 545e, når der er 8 måneders leveringstid. X5 45e er endnu længere.
Jeg har engang ventet 6 måneder på en bil, og det gør jeg aldrig igen.
Ja så lige FDM nu er ude at "advare" folk i forhold til at bestille hybrider. Eller rettere rette opmærksomheden mod at der er s lange leveringstider at flere vil opleve afgiftsstigning, fordi de først bliver leveret i 2022.

Jeg tænker nu egentligt ikke jeg har noget problem med at vente, så længe jeg ved jeg har fået bestilt en god bil.

På arbejde er der også generelt lange leveringstider på div firmaerbiler

baconbaronen
Nyt medlem
Indlæg: 262
Tilmeldt: 3. feb 2017, 20:18
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 52 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af baconbaronen » 7. maj 2021, 05:42

Gasolin82 skrev:
6. maj 2021, 20:23
.

Du får altså en rækkesekser med m sport pakken og x drive til vejledende 656.000k. Så bliver den selvfølgelig noget dyrere, hvis man tilvælger en masse udstyr. Du får dog stadig rigtig meget bil for pengene.
Det er nærmest tyske priser. Det er helt uhørt.
Er der nogen der har et bud på hvad sådan en står i uden moms og afgift?
2020 Volvo XC90 B5 R-design
2021 Mercedes C200 cabriolet
2012 Golf Cabriolet (solgt)

JKBP
Nyt medlem
Indlæg: 323
Tilmeldt: 18. okt 2015, 14:33
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 27 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af JKBP » 7. maj 2021, 13:14

SkodiaqDK skrev:Problemet med 45-50km rækkevidde er at det nok ca er 25km en kold vinterdag. Og for dem af os der har omkring de 50km totalt til og fra arbejde, så er det ikke den rette phev. For andre der bor 10km fra arbejde, giver den stadig god mening.

Tror de fleste ville vælge en x5 phev vs glc phev (kommende 2022 model), hvis man frit kunne få en af dem foræret. Set med de økonomiske og miljømæssige briller, så er den kommende glc nok den foretrukne.

Den nuværende glc phev er ikke så imponerende.

Har overvejet både nuværende glc og 545e, men vil ikke ha glc'en da der snart kommer en ny. Og jeg er ikke klar til at komme ned på jorden igen, selvom 545e har de 6. Og x5 er over budgettet. Ligesom gle.

Sååå jeg er også spændt på den nye glc. Hvis skodaen skal skiftes ud.
Min X5 45e kører uden problemer 50 km på en kold vinterdag. Så det er ikke det store problem. Fart er en meget større faktor end temperatur. Med varm bil inden afgang og varmepumpe er det ikke så slemt.

Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk


SkodiaqDK
Medlem
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. apr 2018, 11:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 72 times
Been thanked: 163 times

Re: Bilafgifter 2021

Indlæg af SkodiaqDK » 7. maj 2021, 13:20

JKBP skrev:
7. maj 2021, 13:14
SkodiaqDK skrev:Problemet med 45-50km rækkevidde er at det nok ca er 25km en kold vinterdag. Og for dem af os der har omkring de 50km totalt til og fra arbejde, så er det ikke den rette phev. For andre der bor 10km fra arbejde, giver den stadig god mening.

Tror de fleste ville vælge en x5 phev vs glc phev (kommende 2022 model), hvis man frit kunne få en af dem foræret. Set med de økonomiske og miljømæssige briller, så er den kommende glc nok den foretrukne.

Den nuværende glc phev er ikke så imponerende.

Har overvejet både nuværende glc og 545e, men vil ikke ha glc'en da der snart kommer en ny. Og jeg er ikke klar til at komme ned på jorden igen, selvom 545e har de 6. Og x5 er over budgettet. Ligesom gle.

Sååå jeg er også spændt på den nye glc. Hvis skodaen skal skiftes ud.
Min X5 45e kører uden problemer 50 km på en kold vinterdag. Så det er ikke det store problem. Fart er en meget større faktor end temperatur. Med varm bil inden afgang og varmepumpe er det ikke så slemt.

Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk
X5'erens batteri er så vidt jeg husker også dobbelt så stor som 545e's.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"