Rabatniveau på A6-klassen

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Deerhunter
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 27. okt 2019, 20:41
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Rabatniveau på A6-klassen

Indlæg af Deerhunter » 6. jan 2021, 09:36

Nu hvor det ser ud til at den store mellemklasse (A6, MB E-klasse, BMW 5 mv.) er blevet mere realistiske som hybrider, overvejer jeg at hoppe med på vognen.

Har ikke tidligere købt i denne klasse, der jo typisk har været præget af firma-biler, og har derfor ikke den store indsigt i hvilken rabat man kan forvente sig som privatkunde? (ved ren handel - ingen brugtbil med i handlen)
Umiddelbart burde man jo stille sig tilfreds, da priserne er faldet kraftigt, men på den anden side er det jo afgifter der er fjernet, hvilket ikke burde påvirke forhandlerens fortjeneste - og der burde derfor kunne opnås samme rabat som tidligere eller?

Så opsummeret: Hvor stor en rabat kan man forvente at kunne opnå, enten som rabat på prisen eller i form af ekstraudstyr uden beregning?

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6016
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6451 times
Been thanked: 1637 times

Re: Rabatniveau på A6-klassen

Indlæg af BrianDS » 6. jan 2021, 09:52

Deerhunter skrev:Nu hvor det ser ud til at den store mellemklasse (A6, MB E-klasse, BMW 5 mv.) er blevet mere realistiske som hybrider, overvejer jeg at hoppe med på vognen.

Har ikke tidligere købt i denne klasse, der jo typisk har været præget af firma-biler, og har derfor ikke den store indsigt i hvilken rabat man kan forvente sig som privatkunde? (ved ren handel - ingen brugtbil med i handlen)
Umiddelbart burde man jo stille sig tilfreds, da priserne er faldet kraftigt, men på den anden side er det jo afgifter der er fjernet, hvilket ikke burde påvirke forhandlerens fortjeneste - og der burde derfor kunne opnås samme rabat som tidligere eller?

Så opsummeret: Hvor stor en rabat kan man forvente at kunne opnå, enten som rabat på prisen eller i form af ekstraudstyr uden beregning?
Rabatten blev vel forstærket af afgiften, både før og nu? Men mere før end nu.

Hvis rabatten var 10.000 kr + 150% afgift, så vil den nuværende rabat vel være 10.000 kr + 45% af 150% afgift?

Det vil sige omkring 25.000 kr, mod 16.750 kr?

Hvad man kan forvente i den type bil ved jeg ikke, jeg har ikke haft penge til dem Billede
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4437 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Rabatniveau på A6-klassen

Indlæg af DanielB12 » 6. jan 2021, 09:57

Du får ikke rabat på de nye hybrid.. De er jo allerede i restordre inden afgiftsnedsættelsen. Så du skal tænke ud af boksen.. Da vi købte vores A4 (som var hjemtaget som demo), var der heller ikke rabat, men vi fik så nogle småting med som i alt udgjorde for cirka 35.000 kr. i rabat. Bla. vinterdæk, 19" fælge med sommerdæk etc.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Deerhunter
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 27. okt 2019, 20:41
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Rabatniveau på A6-klassen

Indlæg af Deerhunter » 6. jan 2021, 10:20

DanielB12 skrev:
6. jan 2021, 09:57
Du får ikke rabat på de nye hybrid.. De er jo allerede i restordre inden afgiftsnedsættelsen. Så du skal tænke ud af boksen.. Da vi købte vores A4 (som var hjemtaget som demo), var der heller ikke rabat, men vi fik så nogle småting med som i alt udgjorde for cirka 35.000 kr. i rabat. Bla. vinterdæk, 19" fælge med sommerdæk etc.
Nu skal jeg ikke bruge bilen før i slutningen af året og det er vel kun i Danmark at hybriderne pludseligt er blevet så populære (hvis jeg boede i Tyskland, ville jeg temmeligt sikkert ikke vælge en hybrid). Så det er vel kun her og nu at der er så stor en efterspørgsel.
Når vi kommer et stykke hen på året, er der vel samme markedssituation for en hybrid, som der er for en hvilken som helst anden bil i samme pris-segment?
These users thanked the author Deerhunter for the post:
BrianDS

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4437 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Rabatniveau på A6-klassen

Indlæg af DanielB12 » 6. jan 2021, 10:22

Deerhunter skrev:
6. jan 2021, 10:20
DanielB12 skrev:
6. jan 2021, 09:57
Du får ikke rabat på de nye hybrid.. De er jo allerede i restordre inden afgiftsnedsættelsen. Så du skal tænke ud af boksen.. Da vi købte vores A4 (som var hjemtaget som demo), var der heller ikke rabat, men vi fik så nogle småting med som i alt udgjorde for cirka 35.000 kr. i rabat. Bla. vinterdæk, 19" fælge med sommerdæk etc.
Nu skal jeg ikke bruge bilen før i slutningen af året og det er vel kun i Danmark at hybriderne pludseligt er blevet så populære (hvis jeg boede i Tyskland, ville jeg temmeligt sikkert ikke vælge en hybrid). Så det er vel kun her og nu at der er så stor en efterspørgsel. Når vi kommer et stykke hen på året, er der samme markedssituation for en hybrid, som der er for en hvilken som helst anden bil i samme pris-segment?
Der har været stor efterspørgsel i hele europa. Ved ikke hvordan det står til nu, men min tidl. kollega i Semler ville have en, og det var ikke muligt før sommerferien.

Men generelt giver audi ikke de store rabatter som VW, Skoda etc. De kører hellere kampagne-modeller.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Vader
Nyt medlem
Indlæg: 198
Tilmeldt: 26. nov 2017, 16:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 21 times

Re: Rabatniveau på A6-klassen

Indlæg af Vader » 6. jan 2021, 13:31

Nå. Så er det nok bare for sjov de har en side til det.

https://www.audi.dk/dk/web/da/ny-bil/ak ... agner.html

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4437 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Rabatniveau på A6-klassen

Indlæg af DanielB12 » 6. jan 2021, 14:15

Vader skrev:
6. jan 2021, 13:31
Nå. Så er det nok bare for sjov de har en side til det.

https://www.audi.dk/dk/web/da/ny-bil/ak ... agner.html
Det er præcis det jeg skriver, jo.. 🤓
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Vader
Nyt medlem
Indlæg: 198
Tilmeldt: 26. nov 2017, 16:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 21 times

Re: Rabatniveau på A6-klassen

Indlæg af Vader » 6. jan 2021, 14:18

DanielB12 skrev:
6. jan 2021, 14:15
Vader skrev:
6. jan 2021, 13:31
Nå. Så er det nok bare for sjov de har en side til det.

https://www.audi.dk/dk/web/da/ny-bil/ak ... agner.html
Det er præcis det jeg skriver, jo.. 🤓
Ha! Jeg har lige hørt Sidney Lee og Holger Bech Nielsen. Der stod ikke lige før, det er mandela effekten :D

Deerhunter
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 27. okt 2019, 20:41
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Rabatniveau på A6-klassen

Indlæg af Deerhunter » 7. jan 2021, 11:57

MB E-klasse Hybrid virker altså meget interessant, ikke mindst pga. udstyrsniveauet (og en ret lækker kabine).

Er der nogen der kan oplyse lidt om deres "rabat-/afslagspolitik" på biler i denne klasse?

HamDenFede
Helt nyt medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 6. apr 2010, 19:50
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 25 times

Re: Rabatniveau på A6-klassen

Indlæg af HamDenFede » 7. jan 2021, 12:21

Prismæssigt er de meget interessante de Mercedes, både C og E klassen, men måden de har modificeret bagagerummet på, for at få plads til hybridteknik + batterier(som omtalt i en anden tråd), gør for mig det til et nej tak. Den ekstra kasse gør det umuligt at 'indrette' bare nogenlunde fornuftigt, og du kan sikkert glemme alt om at få plads til et hundebur etc. I GLC og GLE tror jeg dog de har flad bund, da hele gulvet vist er hævet.

Jeg kender ikke Mercedes' rabatpolitik, men jeg var lige til service med Volvo'en forleden, og deres klare udmelding ift. de nye priser, er at der ikke gives nogen rabat overhovedet. Man kan nok fortsat snakke sig til måtter etc. Der er i øvrigt lige kommet nye priser på Volvo igen i dag (både kontant og beskatningspriser), om end de fortsat er meget dyrere end de tyske mærker på deres store SUV modeller.

Brugeravatar
Fanoe
Nyt medlem
Indlæg: 407
Tilmeldt: 9. sep 2009, 13:35
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 39 times

Re: Rabatniveau på A6-klassen

Indlæg af Fanoe » 7. jan 2021, 14:01

Har en 2020 C300e T, og ja batterikassen er træls. Men hundeburet (cirka 50 cm i dybden og bredden) har fruen klaret med velvillig hjælp fra Kohberg - deres brødkasser passer lige i højden med batteriet så buret står plant.

Heldigvis giver pakken med batteri og benzinmotor jævnligt et smil på læben, så vi lever med besværet.

I forhold til prisen på konfiguratoren var der for et år siden et afslag på pænt over 150k. Men grundet diverse kampagner som den ikke tog højde for, var det reelle afslag lavere.

De fleste har i øvrigt misforstået hyldens funktion:

Sakset fra kvindernesbilmagasin.dk
Billedtekst: Den ekstra hylde bagerst i bagagerummet giver en del mere plads i et ellers lille bagagerum
E300-bagagerum.jpg
Jacob F.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"