Damm, dyrt tændrørsskifte
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1626
- Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Holte
- Has thanked: 143 times
- Been thanked: 201 times
Damm, dyrt tændrørsskifte
Min Octavia skal have skiftet sine 4 tændrør her ved 125.000 km. i forbindelse med service.
Har indhentet tilbud på servicet, der, udover visuel inspektion, kun omfatter udskiftning af tændrør.
Udskiftningen af 4 stk. tændrør vil de have 1.600 kr. for. Uden at have forstand på det, synes jeg, at det lyder ualmindeligt dyrt. Har I en mening om den pris.
Den visuelle inspektion vil de have 1.250 kr. for.
Har indhentet tilbud på servicet, der, udover visuel inspektion, kun omfatter udskiftning af tændrør.
Udskiftningen af 4 stk. tændrør vil de have 1.600 kr. for. Uden at have forstand på det, synes jeg, at det lyder ualmindeligt dyrt. Har I en mening om den pris.
Den visuelle inspektion vil de have 1.250 kr. for.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4947
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4436 times
- Been thanked: 1956 times
- Kontakt:
Re: Damm, dyrt tændrørsskifte
Vi gav vidst 1300 kr. for tændrør til Polo'en.. tror det er lejet..
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
- Henrik2800
- Medlem
- Indlæg: 1385
- Tilmeldt: 19. jul 2011, 14:07
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 218 times
Re: Damm, dyrt tændrørsskifte
Tændrør koster ca. 100kr/stk, hvis du køber fra Tyskland på nettet.
Hos THansen koster de ca. 150kr/stk.
Iridium eller Platin til VW TSI motor.
Hos THansen koster de ca. 150kr/stk.
Iridium eller Platin til VW TSI motor.
- These users thanked the author Henrik2800 for the post:
- carstenhjorth
VW Caddy 1.2 TSI, 2011.
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4947
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4436 times
- Been thanked: 1956 times
- Kontakt:
Re: Damm, dyrt tændrørsskifte
okHenrik2800 skrev: ↑6. jan 2021, 13:44Tændrør koster ca. 100kr/stk, hvis du køber fra Tyskland på nettet.
Hos THansen koster de ca. 150kr/stk.
Iridium eller Platin til VW TSI motor.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6016
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6451 times
- Been thanked: 1637 times
Re: Damm, dyrt tændrørsskifte
Derefter er du dermed også ude over garanti og kulance (hvis det er aktuelt)Henrik2800 skrev:Tændrør koster ca. 100kr/stk, hvis du køber fra Tyskland på nettet.
Hos THansen koster de ca. 150kr/stk.
Iridium eller Platin til VW TSI motor.
Det kræver jo så også at man selv kan skifte tændrørene, men så kan du sikkert også finde dem endnu billigere.
Husk den tid de bruger på at modtage bilen, tjekke den, sætte lader på (ja, det gør de), skifte tændrørene, prøvekøre, og udlevere bilen, du betaler for det hele
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1626
- Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Holte
- Has thanked: 143 times
- Been thanked: 201 times
Re: Damm, dyrt tændrørsskifte
Men, at skifte 4 tændrør kan vel ikke tage mere end 10 minutter, hvis man er langsom, eller er noget ændret på det område?
Bilen er i forvejen indskrevet til almindeligt service og skal prøvekøres, så det skal jeg jo ikke betale for igen.
Synes bare 1.600 er meget for så lidt arbejde. Indhenter nok tilbud på service og tændrør andetsteds.
Kulance bruges kun i meget begrænset omfang af forhandlere.
Bilen er i forvejen indskrevet til almindeligt service og skal prøvekøres, så det skal jeg jo ikke betale for igen.
Synes bare 1.600 er meget for så lidt arbejde. Indhenter nok tilbud på service og tændrør andetsteds.
Kulance bruges kun i meget begrænset omfang af forhandlere.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.
- carstenhjorth
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1853
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 19:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Tappernøje
- Has thanked: 290 times
- Been thanked: 226 times
Re: Damm, dyrt tændrørsskifte
Ja det bliver interessant at se forretningsmodellerne på de store glaspaladser når el-bilen bliver mere udbredt, så skal der tænkes nyt når der skal trækkes penge ud af folk
- These users thanked the author carstenhjorth for the post (total 4):
- styker • 383CI • QT1410 • larslyn
Carsten.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.
-
- Medlem
- Indlæg: 1156
- Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Østjyllannd
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 157 times
Re: Damm, dyrt tændrørsskifte
Jeg husker tændrørenes pris som værende langt størstedelen af prisen for tændrørsskiftet da jeg fik skiftet på min tidligere TSI'er. Det var ikke arbejdslønnen.peter w skrev: ↑6. jan 2021, 16:06Men, at skifte 4 tændrør kan vel ikke tage mere end 10 minutter, hvis man er langsom, eller er noget ændret på det område?
Bilen er i forvejen indskrevet til almindeligt service og skal prøvekøres, så det skal jeg jo ikke betale for igen.
Synes bare 1.600 er meget for så lidt arbejde. Indhenter nok tilbud på service og tændrør andetsteds.
Kulance bruges kun i meget begrænset omfang af forhandlere.
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo
Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09
Porsche Taycan Sport Tourismo
Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09
- Lau16
- Medlem
- Indlæg: 754
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 22:55
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 59 times
- Been thanked: 97 times
Re: Damm, dyrt tændrørsskifte
Mon ikke det er som prisen på olie
2020 VW Polo GTI
2016 SEAT Leon 1.2 TSI
2016 SEAT Leon 1.2 TSI
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Damm, dyrt tændrørsskifte
Godt være jeg er langsom, men jeg kan ikke gøre det ordentlig på 10 min.peter w skrev: ↑6. jan 2021, 16:06Men, at skifte 4 tændrør kan vel ikke tage mere end 10 minutter, hvis man er langsom, eller er noget ændret på det område?
Bilen er i forvejen indskrevet til almindeligt service og skal prøvekøres, så det skal jeg jo ikke betale for igen.
Synes bare 1.600 er meget for så lidt arbejde. Indhenter nok tilbud på service og tændrør andetsteds.
Kulance bruges kun i meget begrænset omfang af forhandlere.
Afmontere ledninger til tændspoler. Afmontere tændspoler. Puste ren med trykluft. Ud med gamle tændrør. Inspicere dem. Rengøre gevind i topstykke. Suge ren. Justere elektroder på de nye tændrør. Montere dem med moment, Montere tændspoler. Montere stik. Afprøve.
Jeg har købt Bosch tændrør hos KFZ24 til ca. 8€/stk når de har tilbud. Dvs. man kan selv gøre det på 20-30 min og for ca. 250 kr.
/Søren.
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 123 times
Re: Damm, dyrt tændrørsskifte
Tjae.
Har set kunder spænde tændrør med luftnøgle.
Knowhow koster.
Så der er penge at spare.
Har set kunder spænde tændrør med luftnøgle.
Knowhow koster.
Så der er penge at spare.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
-
- Medlem
- Indlæg: 546
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 30 times
Re: Damm, dyrt tændrørsskifte
Der er mange der har købt "originale" tændrør til en ok pris på Ebay/online for så at opdage at efter 10.000 km så brænder elektroden af og falder ned og smadre top og stempel...
Nuværende bil
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
-
- Medlem
- Indlæg: 518
- Tilmeldt: 21. sep 2009, 20:44
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Sound2Vision A/S, Viborg
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 62 times
Re: Damm, dyrt tændrørsskifte
Der er ingen fagfolk med bare marginal viden om markeder og kvalitet der køber "Originale nye reservedele" på EBAY. Jeg vil næsten sætte JohnDillermand på spil og antyde hele pisset er Kopi'er / fake's. Sådan er det i hvert fald med elektronik-reservedele.
1600,- er sgudda billigt for 4 nye tændrør, et par kopper kaffe og en Grill-pølse,, samt et par prøveture i nye biler mens man venter på Service. Eller er det kun i her i Det Mørke Jylland at det foregår på den måde ???
1600,- er sgudda billigt for 4 nye tændrør, et par kopper kaffe og en Grill-pølse,, samt et par prøveture i nye biler mens man venter på Service. Eller er det kun i her i Det Mørke Jylland at det foregår på den måde ???
- These users thanked the author Lars - Sound2Vision for the post (total 2):
- BrianDS • stadil
---
If it work's, don't fxxx with it...
- I øvrigt nu osse eneste autoriserede Mark Levinson værksted i Danmark, Sverige, Finland og Norge. ...
If it work's, don't fxxx with it...
- I øvrigt nu osse eneste autoriserede Mark Levinson værksted i Danmark, Sverige, Finland og Norge. ...
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 123 times
Re: Damm, dyrt tændrørsskifte
400,- pr. rør er vanvittigt.
Kaffe prøveture osv.
Fandme glad for jeg selv laver min bil.
Kaffe prøveture osv.
Fandme glad for jeg selv laver min bil.
- These users thanked the author Sorens2 for the post (total 2):
- MichaelSmed • larslyn
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
- vw4ever
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4072
- Tilmeldt: 5. sep 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 339 times
- Been thanked: 204 times
Re: Damm, dyrt tændrørsskifte
Du er ikke særlig glad for JohnDillermand, der findes sikkert kopivarer på eBay, men dem der handler med autodele og har mellem 100000 og 1000000 handler, Jeg tror ikke man kan leve så længe af at sælge kopivarer.Lars - Sound2Vision skrev: ↑15. jan 2021, 21:46Der er ingen fagfolk med bare marginal viden om markeder og kvalitet der køber "Originale nye reservedele" på EBAY. Jeg vil næsten sætte JohnDillermand på spil og antyde hele pisset er Kopi'er / fake's. Sådan er det i hvert fald med elektronik-reservedele.
1600,- er sgudda billigt for 4 nye tændrør, et par kopper kaffe og en Grill-pølse,, samt et par prøveture i nye biler mens man venter på Service. Eller er det kun i her i Det Mørke Jylland at det foregår på den måde ???
Men branchen vil sikkert påstå det
Flere tyske vw forhandlere sælger også på eBay, sælger de også kopivarer
Vw Polo GTI 2,0 2020
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 302
- Tilmeldt: 18. aug 2020, 08:37
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 85 times
Re: Damm, dyrt tændrørsskifte
Jeg er på et tidspunkt blevet præsenteret for en tilægspris på 1500 kr. for tændrørsskifte i forbindelse med årligt service, altså på et tidspunkt hvor vognen alligevel ville hænge på liften.
Og vi taler en helt standard række-3'er, uden twin-spark eller noget. Altså TRE tændrør
Fandt originale bilproducent specifikke tændrør, sendt til dansk adresse for 297 kr. fra tyske Ebay. Det var tændrør i original indpakning med bilproducentens logo og reservedelsnummer, sendt fra et autoriseret mærkeværksteds reservedelsafdeling.
Jeg blev godt nok nød til at købe en lang tændrørstop til 49 kr. Den kan genbruges næste gang.....
Tændrør er blevet det nye overlevelse på mærkeværkstederne...
Og vi taler en helt standard række-3'er, uden twin-spark eller noget. Altså TRE tændrør
Fandt originale bilproducent specifikke tændrør, sendt til dansk adresse for 297 kr. fra tyske Ebay. Det var tændrør i original indpakning med bilproducentens logo og reservedelsnummer, sendt fra et autoriseret mærkeværksteds reservedelsafdeling.
Jeg blev godt nok nød til at købe en lang tændrørstop til 49 kr. Den kan genbruges næste gang.....
Tændrør er blevet det nye overlevelse på mærkeværkstederne...
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13239
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3206 times
- Been thanked: 4540 times
Re: Damm, dyrt tændrørsskifte
Så skal man til at medbringe olie OG tændrør når man skal til service
Jeg helt enig med @carstenhjorth i nedenstående, og deler hans "nysgerrighed" mht værkstedernes eksistensgrundlag.
Og det gælder jo ikke kun de autoriserede.
Ja det bliver interessant at se forretningsmodellerne på de store glaspaladser når el-bilen bliver mere udbredt, så skal der tænkes nyt når der skal trækkes penge ud af folk
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- Korreborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3405
- Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 580 times
- Been thanked: 873 times
Re: Damm, dyrt tændrørsskifte
Pointen er at det stadig ikke er sikkert det er en original del. Dee laves jo så gode kopier at producenterne nogle gange selv bliver snydt.Avatar skrev:Fandt originale bilproducent specifikke tændrør, sendt til dansk adresse for 297 kr. fra tyske Ebay. Det var tændrør i original indpakning med bilproducentens logo og reservedelsnummer, sendt fra et autoriseret mærkeværksteds reservedelsafdeling.
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6016
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6451 times
- Been thanked: 1637 times
Re: Damm, dyrt tændrørsskifte
Der skal stadig skiftes dæk, rettes buler, tjekkes bremser mv.HansH skrev:Så skal man til at medbringe olie OG tændrør når man skal til service
Jeg helt enig med [mention]carstenhjorth[/mention] i nedenstående, og deler hans "nysgerrighed" mht værkstedernes eksistensgrundlag.
Og det gælder jo ikke kun de autoriserede.
Ja det bliver interessant at se forretningsmodellerne på de store glaspaladser når el-bilen bliver mere udbredt, så skal der tænkes nyt når der skal trækkes penge ud af folk
Elbiler kræver måske mindre service umiddelbart, og der er ingen tændrør/gløderør, olie, tandrem/kæde og færre filtre.
Til gengæld er der et mere avanceret elsystem, endnu mere software, og resten af bilen er der stadig.
Jeg tænker ikke mekanikerne bliver arbejdsløse, men de skal have lidt ekstra uddannelse. Og de næste mange vil der stadig være traditionelle ICE biler, der er trods alt stadig et stykke vej før BEV (og måske FCEV) kan afløse alle opgaver som ICEV løser i dag, og måske endnu mere indtil alle har råd
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 302
- Tilmeldt: 18. aug 2020, 08:37
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 85 times
Re: Damm, dyrt tændrørsskifte
Forholder det sig således, så er det, ifølge dine ord, heller ikke sikkert der bliver skruet 'ægte' tændrør i vognen når den hænger på liften på det autoriserede værksted....?
Kan det ske, er der nogen i reservedelsforsyningskæden til det autoriserede værksted der må have et forklaringsproblem...
- vw4ever
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4072
- Tilmeldt: 5. sep 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 339 times
- Been thanked: 204 times
Re: Damm, dyrt tændrørsskifte
Jeg tror da at rigtig mange forhandlere feks bruger FTZ som underleverandør på sliddele, da de leverer hurtigt og også flere gange om dagen, og det er vel ikke nødvendigvis originale dele.
Hvorom er, kan det jo også være svært at definere originale dele
De dele der sidder i en vw er jo ikke alle lavet af vw.
Hvorom er, kan det jo også være svært at definere originale dele
De dele der sidder i en vw er jo ikke alle lavet af vw.
Vw Polo GTI 2,0 2020
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13239
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3206 times
- Been thanked: 4540 times
Re: Damm, dyrt tændrørsskifte
Helt enig i dine betragtninger.BrianDS skrev: ↑16. jan 2021, 12:44Der skal stadig skiftes dæk, rettes buler, tjekkes bremser mv.
Elbiler kræver måske mindre service umiddelbart, og der er ingen tændrør/gløderør, olie, tandrem/kæde og færre filtre.
Til gengæld er der et mere avanceret elsystem, endnu mere software, og resten af bilen er der stadig.
Jeg tænker ikke mekanikerne bliver arbejdsløse, men de skal have lidt ekstra uddannelse. Og de næste mange vil der stadig være traditionelle ICE biler, der er trods alt stadig et stykke vej før BEV (og måske FCEV) kan afløse alle opgaver som ICEV løser i dag, og måske endnu mere indtil alle har råd
Den transition fra ICE til eldrift vil komme til at tage en del år, så det er ikke med samme hast som minkavlerne blev arbejdsløse, at vi vil se mekanikere uden job... heldigvis.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 123 times
Re: Damm, dyrt tændrørsskifte
Termen “org. dele” er sgu noget slidt.
SKF laver deres lejer.
NGK tændrør.
Mahle deres filtre.
Så når man køber FTZ dele er de absolut på højre med org. kvalitet.
De er i Thansen, Autodoc osv. man kan komme galt afsted.
SKF laver deres lejer.
NGK tændrør.
Mahle deres filtre.
Så når man køber FTZ dele er de absolut på højre med org. kvalitet.
De er i Thansen, Autodoc osv. man kan komme galt afsted.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 392
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:43
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 9 times
Re: Damm, dyrt tændrørsskifte
Jeg har da tit set autoriseret Skoda værksted få besøg af FTZ varevogn
- vw4ever
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4072
- Tilmeldt: 5. sep 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 339 times
- Been thanked: 204 times
Re: Damm, dyrt tændrørsskifte
Det er jo også min pointe Søren, hvis man køber SKF, NGK, Mahle osv på ebay, så er det nok tæt på originale dele.
I årevis sagde min gamle dækpuscher, at de dæk man købte på nettet var kopidæk og gamle overgemte dæk, men det ved vi jo godt i dag, at de dæk der kommer fra de store forhandlere ofte er meget nyproducerede og at dækkene fra den lille lokale nu er de gamle
Vw Polo GTI 2,0 2020
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995
- Korreborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3405
- Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 580 times
- Been thanked: 873 times
Re: Damm, dyrt tændrørsskifte
Der kommer fra tid til anden historier hvor en producent har fået dele ind, som viser sig at være et kopi produkt. Det vil sige at det er sket = Nogle kopier er så gode at de kan snyde, men med 99,99% sikkerhed, så har du en original del når du handler ved en VW selv.Avatar skrev: ↑16. jan 2021, 12:49Forholder det sig således, så er det, ifølge dine ord, heller ikke sikkert der bliver skruet 'ægte' tændrør i vognen når den hænger på liften på det autoriserede værksted....?
Kan det ske, er der nogen i reservedelsforsyningskæden til det autoriserede værksted der må have et forklaringsproblem...
Det var mere en generelt kommentar til, at du mente at fordi delen var pakket ind i papir med originale numre og udseende, så måtte det være en original del. Det mener jeg på ingen måde du kan være sikker på Når nogen laver en kopi, så gør de jo alt hvad de kan for at få den til at ligne den originale, og der er en plastpose med nogle numre noget af det letteste at kopiere. Men lad os lukke den her, da det ikke er det tråden går ud på. Om som sagt, så var det mere for at gøre opmærksom på at det ikke altid er så ligetil
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)