DSG gearkasse sveder lidt olie omkring Megatronic enhed -Passat B8

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
Ras
Medlem
Indlæg: 650
Tilmeldt: 28. aug 2008, 21:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 26 times
Been thanked: 77 times

DSG gearkasse sveder lidt olie omkring Megatronic enhed -Passat B8

Indlæg af Ras » 8. jan 2021, 21:20

Jeg har haft Passaten til service idag (kørt 105.000km).
Men fik at vide ved udlevering af bilen at de havde konstateret følgende fejl:
DSG gearkasse sveder lidt olie omkring Megatronic enhed -drypper ikke fra bunden af gearkassen.
De har svært ved at konstatere præcis hvor det kommer fra da gearkassen skal renses helt af før de kan fejlfinde yderligere... Det anbefaler han så jeg får booket en tid til hvor de kan have den 1-2 dage.

Da han/servicerådgiveren så begyndte at snakke om mulig kulance på noget af udgiften -da bilen jo har fået aut. service altid, blev jeg straks lidt nervøs = Det lyder som om det kan blive dyrt! :cry:
Hvis det skulle være selve Megatronic enheden der er defekt talte han om en ca. pris på 16-18.000kr :o
Men det er jo slet ikke sikkert det er den...
Nogen af jer der har hørt om tilsvarende fejl på DQ200?

Jeg overvejer i forvejen bilskifte I løbet af foråret -når jeg beslutter mig for hvad jeg vil have istedet.
Derfor er det fristende selv at holde lidt øje med det (jeg skruer selv lidt bil i garagen) da det ikke er ret meget kunne den nok sagtens gå i bytte til forhandler ved køb af anden bil. Hvad tænker i ? -er det for groft... ;)
VW E-Up 2015. (Bybil til alle de korte ture.)
Mercedes S212 E350 T Bluetec 9G. AMG pakker ude og inde. (Pendler og langturs familie container.)
Mercedes W124 300E. (Youngtimer/sommerbil.)

Tidligere biler: VW Passat Variant TSI DSG 2016. Octavia 1,8 TSI 2010. Passat Variant 1,8T 1998. Polo 1,6 1999. Golf 2 GTI 8V 1987.

Brugeravatar
BCBC
Medlem
Indlæg: 840
Tilmeldt: 15. mar 2013, 19:37
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 6 times
Been thanked: 12 times

Re: DSG gearkasse sveder lidt olie omkring Megatronic enhed -Passat B8

Indlæg af BCBC » 8. jan 2021, 22:37

Har du nogen problemer med gearkassen ud over at den sveder lidt olie?
Hvis ikke så er det vel ikke megatronicen der død? Mon ikke bare det er en pakning eller en pakdåse?
Tage en fornuftig snak med værksted, det er jo dig der bestemmer så længe de ikke har adskilt noget.
Du kunne også vælge at vaske gearkassen selv og se hvor det kommer ud. Ellers få en anden til at kigge på det også. Men vent med at panikke, du har jo ikke den store regning i hånden endnu.
These users thanked the author BCBC for the post:
Ras

Brugeravatar
Ras
Medlem
Indlæg: 650
Tilmeldt: 28. aug 2008, 21:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 26 times
Been thanked: 77 times

Re: DSG gearkasse sveder lidt olie omkring Megatronic enhed -Passat B8

Indlæg af Ras » 9. jan 2021, 00:04

BCBC skrev:
8. jan 2021, 22:37
Har du nogen problemer med gearkassen ud over at den sveder lidt olie?
Hvis ikke så er det vel ikke megatronicen der død? Mon ikke bare det er en pakning eller en pakdåse?
Tage en fornuftig snak med værksted, det er jo dig der bestemmer så længe de ikke har adskilt noget.
Du kunne også vælge at vaske gearkassen selv og se hvor det kommer ud. Ellers få en anden til at kigge på det også. Men vent med at panikke, du har jo ikke den store regning i hånden endnu.
Gearkassen køre fint, eller I hvertfald som den plejer, det er jo stadig en DQ200... ;)
Den har ingen fejlmeldinger med tester på.

Jeg hælder nok mest til selv at rense den helt af, og så selv starte med at kontrollere den løbende.
Hvis der skal gøres mere kunne jeg godt finde på at få den tjekket på andet værksted.
Synes ikke jeg havde det bedste indtryk af værkstedet denne gang. Savner den mere direkte kontakt man har på et mindre værksted hvor man kan være heldig at tale med den person der skruer på ens bil.
Måske tiden er inde til at skifte værksted.
Bilen er jo 5 år nu så tror ikke nødvendigvis autoriseret værksted er det bedste valg.
Men mobilitets garantien ryger jo desværre hvis man skifter.
VW E-Up 2015. (Bybil til alle de korte ture.)
Mercedes S212 E350 T Bluetec 9G. AMG pakker ude og inde. (Pendler og langturs familie container.)
Mercedes W124 300E. (Youngtimer/sommerbil.)

Tidligere biler: VW Passat Variant TSI DSG 2016. Octavia 1,8 TSI 2010. Passat Variant 1,8T 1998. Polo 1,6 1999. Golf 2 GTI 8V 1987.

Brugeravatar
Ras
Medlem
Indlæg: 650
Tilmeldt: 28. aug 2008, 21:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 26 times
Been thanked: 77 times

Re: DSG gearkasse sveder lidt olie omkring Megatronic enhed -Passat B8

Indlæg af Ras » 9. jan 2021, 09:49

Fandt lige denne video:
https://youtu.be/8BbjLT3yQ-8
Den viser meget godt hvordan det er skruet sammen. ;)
VW E-Up 2015. (Bybil til alle de korte ture.)
Mercedes S212 E350 T Bluetec 9G. AMG pakker ude og inde. (Pendler og langturs familie container.)
Mercedes W124 300E. (Youngtimer/sommerbil.)

Tidligere biler: VW Passat Variant TSI DSG 2016. Octavia 1,8 TSI 2010. Passat Variant 1,8T 1998. Polo 1,6 1999. Golf 2 GTI 8V 1987.

styker
Aktiv medlem
Indlæg: 1567
Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 177 times

Re: DSG gearkasse sveder lidt olie omkring Megatronic enhed -Passat B8

Indlæg af styker » 9. jan 2021, 12:49

Prøv lige at søge i forum, der er noget med et hus/dæksel der kan revne så olien render ud af den på dq200.
Rep sæt
https://kinergo.eu/products/obgt/dsg-re ... ar_cache=Y
These users thanked the author styker for the post:
Ras

Brugeravatar
Ras
Medlem
Indlæg: 650
Tilmeldt: 28. aug 2008, 21:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 26 times
Been thanked: 77 times

Re: DSG gearkasse sveder lidt olie omkring Megatronic enhed -Passat B8

Indlæg af Ras » 9. jan 2021, 15:48

Mange tak! Det ser rigtig interessant ud, jeg må igang med at observere og prøve at blive klogere på hvor det kommer fra. ;)
VW E-Up 2015. (Bybil til alle de korte ture.)
Mercedes S212 E350 T Bluetec 9G. AMG pakker ude og inde. (Pendler og langturs familie container.)
Mercedes W124 300E. (Youngtimer/sommerbil.)

Tidligere biler: VW Passat Variant TSI DSG 2016. Octavia 1,8 TSI 2010. Passat Variant 1,8T 1998. Polo 1,6 1999. Golf 2 GTI 8V 1987.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"