Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
ascaria
Nyt medlem
Indlæg: 193
Tilmeldt: 7. mar 2021, 10:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 68 times
Been thanked: 125 times

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

Indlæg af ascaria » 12. apr 2021, 14:26

chrstn_olsen skrev:
12. apr 2021, 08:13
Nævnte du lige Model S og Taycan i samme sætning? Altså som sammenlignelige :lol:
Gasolin82 skrev:
12. apr 2021, 08:41
En Porsche og en Tesla kan ikke sammenlignes. Det er simpelthen en hån mod Porsche.
Selvfølgelig kan de to biler sammenlignes, både på pris, performance og egenskaber. Enhver der påstår noget andet, har ikke kørt i en nyere Model S.

Kongelunden
Helt nyt medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 3. sep 2018, 14:24
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

Indlæg af Kongelunden » 12. apr 2021, 14:33

Jeg stod og skulle vælge mellem adaptive LED og laserlights, og endte med at gå med det sidste - delvist fordi de ser meget cool ud, men også fordi fruen derhjemme ikke bryder sig om at køre efter mørkets frembrud. Så forhåbentligt med det ekstra lys som laserlight giver vil hun føle en smule mere tryghed bag rattet ;)

Men det er bestemt en pæn ekstrapris at betale - kan ikke huske hvad prisforkellen er til adaptive LED, men forhåbentligt er det givet godt ud.

Prøvede at køre 530e, hvilket uden tvivl sagtens kunne dække vores daglige behov - men muligheden for at få en rækkesekser var bare for svær at sige nej til. Den lyder SÅ godt, og overgangen mellem el+benzin motor virkede på mig også mere smooth i 545e. Plus i 530e har man reelt "kun" 252 heste tilgængeligt, hvor de rapporterede 292hk kun er til stede ved elboost - samt benzinmotoren ligger på 184hk. Ved 545e har man i det mindste 286hk at gøre godt med, hvis batteriet løber tør - samt 394hk samlet set og vel at mærke uden brug af kortvarigt elboost 8-)

Har bestilt ved forhandler her i KBH, men de har ikke kunnet give en leveringsdato endnu. Forhåbentligt kommer den i denne uge, men det virker til at BMW har haft lynende travle de seneste uger - de gange jeg har været ude ved forhandleren har der virkeligt været proppet med besøgende. Så det virker til at der bliver lagt en del bestillinger ind......

chrstn_olsen
Nyt medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 24. okt 2019, 21:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 169 times
Been thanked: 80 times

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

Indlæg af chrstn_olsen » 12. apr 2021, 14:36

ascaria skrev:
12. apr 2021, 14:26
chrstn_olsen skrev:
12. apr 2021, 08:13
Nævnte du lige Model S og Taycan i samme sætning? Altså som sammenlignelige :lol:
Gasolin82 skrev:
12. apr 2021, 08:41
En Porsche og en Tesla kan ikke sammenlignes. Det er simpelthen en hån mod Porsche.
Selvfølgelig kan de to biler sammenlignes, både på pris, performance og egenskaber. Enhver der påstår noget andet, har ikke kørt i en nyere Model S.
Se min anden kommentar. 0-100 er ikke det der sælger Porscher i dag. Havde jeg råd til en Porsche eller Tesla Plaid+ ville jeg ikke engang overveje Teslaen.. Men en brugt standard Tesla S, skal jeg ikke udelykke. Der får man heller ikke meget Porsche til de penge ;-)
Nuværende bil: 2016 Audi A4 Avant 3.0 TDI Quattro
Næste bil: ?
Drømmebil: RSQ8-R
Realistisk drømmebil: A6 Allroad BiTDI
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.

Gasolin82
Nyt medlem
Indlæg: 214
Tilmeldt: 5. apr 2021, 21:22
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 55 times

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

Indlæg af Gasolin82 » 12. apr 2021, 15:25

chrstn_olsen skrev:
12. apr 2021, 14:36
ascaria skrev:
12. apr 2021, 14:26
chrstn_olsen skrev:
12. apr 2021, 08:13
Nævnte du lige Model S og Taycan i samme sætning? Altså som sammenlignelige :lol:
Gasolin82 skrev:
12. apr 2021, 08:41
En Porsche og en Tesla kan ikke sammenlignes. Det er simpelthen en hån mod Porsche.
Selvfølgelig kan de to biler sammenlignes, både på pris, performance og egenskaber. Enhver der påstår noget andet, har ikke kørt i en nyere Model S.
Se min anden kommentar. 0-100 er ikke det der sælger Porscher i dag. Havde jeg råd til en Porsche eller Tesla Plaid+ ville jeg ikke engang overveje Teslaen.. Men en brugt standard Tesla S, skal jeg ikke udelykke. Der får man heller ikke meget Porsche til de penge ;-)
Lige noget helt andet.
Kan se, at du har bestilt 50tfsi e.
Har du prøvekørt både 50 og 55, så du kan give en lille forklaring på dit valg?

Er differencen måske ikke så stor?
Eller er det udelukkende pga. besparelsen?

chrstn_olsen
Nyt medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 24. okt 2019, 21:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 169 times
Been thanked: 80 times

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

Indlæg af chrstn_olsen » 12. apr 2021, 15:45

Gasolin82 skrev:
12. apr 2021, 15:25
Lige noget helt andet.
Kan se, at du har bestilt 50tfsi e.
Har du prøvekørt både 50 og 55, så du kan give en lille forklaring på dit valg?

Er differencen måske ikke så stor?
Eller er det udelukkende pga. besparelsen?
Hellere end gerne få tråden tilbage på sporet (sorry ved godt jeg var en af "skurkene").

Begge biler (50/55) har samme benzin motor (252hk) og samme el-motor (140hk) så vidt jeg umiddelbart kan læse mig til. Så forskellen må ligge i hvordan motorstyringen får dem til at peake. 55eren skulle have nogen over nakken før den virkelig føltes markant hurtigere og sådan komme jeg slet ikke til at køre den i hverdagen. Overvejer lidt at sætte de 20K af til en ABT upgrade af benzinmotoren for at lukke lidt af det NM gap op til den 3,0TDI jeg kører i dag. Det ville jeg også overveje selv om jeg havde taget 55eren. Men nu skal jeg lige prøve den først på længere motorvejsstrækninger. Kan være det slet ikke er et problem.

Læste et sted at el-motor på 50eren skulle være lidt svagere, men selv om det skulle være tilfældet så er den i hvert fald stærkere end den i Q3 45 TFSIe som jeg pt har som lånebil og den er fin til bykørsel.

Derudover ville jeg gerne have en undervogn der var lidt blødere en S-undervognen og den ekstra frihøjde omend kun 15 mm er også et plus da jeg jævnligt kører på dårlige grusveje. Kunne man få en Allroad PHEV, var det helt sikkert blevet den.

Det er ingen hemmelighed at jeg helst ville have haft den store - primært pga de lækre læder/alcantara sæder og fælgene, men 90.000 i byttepris mellem de 2 konfigurationer jeg havde sat op var nok til at gøre udfaldet.
Nuværende bil: 2016 Audi A4 Avant 3.0 TDI Quattro
Næste bil: ?
Drømmebil: RSQ8-R
Realistisk drømmebil: A6 Allroad BiTDI
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.

Kongelunden
Helt nyt medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 3. sep 2018, 14:24
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

Indlæg af Kongelunden » 12. apr 2021, 16:23

Gasolin82 skrev:
12. apr 2021, 12:21

Jeg fik at vide, at man skulle forvente en leveringstid på ca. 5 måneder.
Ikke for at afspore debatten, men ville lige høre hvor i landet du havde fået fortalt om en forventet 5 måneders leveringstid? Ved ikke om der er regionale forskelle, men føler alligevel der er en vis forskel på at skulle vente 5 måneder (feks september) eller 3-4 måneder (tilsvarende Juli) når man netop har afgivet bestilling :?

Gasolin82
Nyt medlem
Indlæg: 214
Tilmeldt: 5. apr 2021, 21:22
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 55 times

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

Indlæg af Gasolin82 » 12. apr 2021, 16:26

chrstn_olsen skrev:
12. apr 2021, 15:45
Gasolin82 skrev:
12. apr 2021, 15:25
Lige noget helt andet.
Kan se, at du har bestilt 50tfsi e.
Har du prøvekørt både 50 og 55, så du kan give en lille forklaring på dit valg?

Er differencen måske ikke så stor?
Eller er det udelukkende pga. besparelsen?
Hellere end gerne få tråden tilbage på sporet (sorry ved godt jeg var en af "skurkene").

Begge biler (50/55) har samme benzin motor (252hk) og samme el-motor (140hk) så vidt jeg umiddelbart kan læse mig til. Så forskellen må ligge i hvordan motorstyringen får dem til at peake. 55eren skulle have nogen over nakken før den virkelig føltes markant hurtigere og sådan komme jeg slet ikke til at køre den i hverdagen. Overvejer lidt at sætte de 20K af til en ABT upgrade af benzinmotoren for at lukke lidt af det NM gap op til den 3,0TDI jeg kører i dag. Det ville jeg også overveje selv om jeg havde taget 55eren. Men nu skal jeg lige prøve den først på længere motorvejsstrækninger. Kan være det slet ikke er et problem.

Læste et sted at el-motor på 50eren skulle være lidt svagere, men selv om det skulle være tilfældet så er den i hvert fald stærkere end den i Q3 45 TFSIe som jeg pt har som lånebil og den er fin til bykørsel.

Derudover ville jeg gerne have en undervogn der var lidt blødere en S-undervognen og den ekstra frihøjde omend kun 15 mm er også et plus da jeg jævnligt kører på dårlige grusveje. Kunne man få en Allroad PHEV, var det helt sikkert blevet den.

Det er ingen hemmelighed at jeg helst ville have haft den store - primært pga de lækre læder/alcantara sæder og fælgene, men 90.000 i byttepris mellem de 2 konfigurationer jeg havde sat op var nok til at gøre udfaldet.
Ok, tak for uddybende svar.

I A7’ eren er der 60.000kr i forskel på 55 kontra 50.
Udover den lille optimering, får man sort optik pakke og mørktonede ruder oveni.
Alt andet udstyr er identisk.

Så differencen efter ovenstående lyder på 45.000kr.
Det er selvfølgelig ikke det helt store. Men jeg hører dig lidt sige, at køredynamikken i sig selv, ikke er særlig meget bedre i 55’ eren.
Ergo er det “spildte” penge.
Det er selvfølgelig en faktor, når jeg indenfor de næste par uger endelig beslutter mig.

Så lander prisen nemlig nærmest identisk på 545e kontra A7 TFSI e 50.

Har kun prøvet 55’ eren. Så fint lige med lidt input.
Var ikke synderligt begejstret for gearboxen ift. BMW’ ens. Måske jeg lige skal vænne mig til det.

Det er som du skriver, nogle feder læder/ alcantara sæder der er med som standard i A7’ eren.
Tænker du, at det er værd at opgradere til Volcano læder for 18k?
Senest rettet af Gasolin82 12. apr 2021, 16:39, rettet i alt 1 gang.

Gasolin82
Nyt medlem
Indlæg: 214
Tilmeldt: 5. apr 2021, 21:22
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 55 times

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

Indlæg af Gasolin82 » 12. apr 2021, 16:27

Kongelunden skrev:
12. apr 2021, 16:23
Gasolin82 skrev:
12. apr 2021, 12:21

Jeg fik at vide, at man skulle forvente en leveringstid på ca. 5 måneder.
Ikke for at afspore debatten, men ville lige høre hvor i landet du havde fået fortalt om en forventet 5 måneders leveringstid? Ved ikke om der er regionale forskelle, men føler alligevel der er en vis forskel på at skulle vente 5 måneder (feks september) eller 3-4 måneder (tilsvarende Juli) når man netop har afgivet bestilling :?
Det er helt i orden👍
Hos BAG i Århus.

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1719
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 686 times

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

Indlæg af Thor-thor » 12. apr 2021, 16:41

chrstn_olsen skrev:
12. apr 2021, 14:36
ascaria skrev:
12. apr 2021, 14:26
chrstn_olsen skrev:
12. apr 2021, 08:13
Nævnte du lige Model S og Taycan i samme sætning? Altså som sammenlignelige :lol:
Gasolin82 skrev:
12. apr 2021, 08:41
En Porsche og en Tesla kan ikke sammenlignes. Det er simpelthen en hån mod Porsche.
Selvfølgelig kan de to biler sammenlignes, både på pris, performance og egenskaber. Enhver der påstår noget andet, har ikke kørt i en nyere Model S.
Se min anden kommentar. 0-100 er ikke det der sælger Porscher i dag. Havde jeg råd til en Porsche eller Tesla Plaid+ ville jeg ikke engang overveje Teslaen.. Men en brugt standard Tesla S, skal jeg ikke udelykke. Der får man heller ikke meget Porsche til de penge ;-)
Nu er der jo en smule prisforskel, så man får heller ikke meget ny Porsche for tilsvarende nypriser på Tesla. En Plaid (ikke +) har langt bedre præstationer end en Taycan Turbo S, men er stadig langt billigere.
Plaid har samtidig mere plads, har set flere anmeldelser af Taycan, der siger at pladsmæssigt er den mindre end S (tættere på en Model 3).
En Plaid koster fra 1,15 mio, (ca. 1,25 med lak/store hjul), så du kan spare omkring 800k ift. Turbo S og endelig (og måske vigtigst i min elbils karakterbog: Model S har væsentlig længere rækkevidde, hvilket øger anvendeligheden betragteligt.

Taycan har helt sikkert sine forcer, men prisen er også meget højere og med ringere plads, ydelse og rækkevidde, så ikke ligefrem en 1:1 sammenligning....
These users thanked the author Thor-thor for the post:
ascaria

Gasolin82
Nyt medlem
Indlæg: 214
Tilmeldt: 5. apr 2021, 21:22
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 55 times

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

Indlæg af Gasolin82 » 12. apr 2021, 17:06

Thor-thor skrev:
12. apr 2021, 16:41
chrstn_olsen skrev:
12. apr 2021, 14:36
ascaria skrev:
12. apr 2021, 14:26



Selvfølgelig kan de to biler sammenlignes, både på pris, performance og egenskaber. Enhver der påstår noget andet, har ikke kørt i en nyere Model S.
Se min anden kommentar. 0-100 er ikke det der sælger Porscher i dag. Havde jeg råd til en Porsche eller Tesla Plaid+ ville jeg ikke engang overveje Teslaen.. Men en brugt standard Tesla S, skal jeg ikke udelykke. Der får man heller ikke meget Porsche til de penge ;-)
Nu er der jo en smule prisforskel, så man får heller ikke meget ny Porsche for tilsvarende nypriser på Tesla. En Plaid (ikke +) har langt bedre præstationer end en Taycan Turbo S, men er stadig langt billigere.
Plaid har samtidig mere plads, har set flere anmeldelser af Taycan, der siger at pladsmæssigt er den mindre end S (tættere på en Model 3).
En Plaid koster fra 1,15 mio, (ca. 1,25 med lak/store hjul), så du kan spare omkring 800k ift. Turbo S og endelig (og måske vigtigst i min elbils karakterbog: Model S har væsentlig længere rækkevidde, hvilket øger anvendeligheden betragteligt.

Taycan har helt sikkert sine forcer, men prisen er også meget højere og med ringere plads, ydelse og rækkevidde, så ikke ligefrem en 1:1 sammenligning....
Kan I ikke fortsætte denne diskussion i en anden tråd ;)
Der er en fin tråd angående elbiler.
These users thanked the author Gasolin82 for the post:
Kevinff

MK1981
Helt nyt medlem
Indlæg: 6
Tilmeldt: 11. apr 2021, 18:16
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

Indlæg af MK1981 » 12. apr 2021, 17:11

Gasolin82 skrev:
11. apr 2021, 19:14

Du har da vidst heller ikke sparet på udstyret i din kommende Audi.
Skal da love for, at der er sat nogle krydser :D

Ellers giver jeg dig fuldstændig ret ift. speedometervisningen i BMW´en.
Utroligt at de med deres ellers så konservative tilgang, ikke kan illustrere farten med den digitale "urskive".
Det er dog værd at bemærke, at de trods alt har afskaffet cd-afspilleren i LCI modellen :lol:

Med dit voldsomme kørselsbehov, tænker du så at en hybrid er sagen?
Går ud fra en stor del af dine km. er på motorvejen. Så er det trods alt en del "død" vægt med det tunge batteri.

Har Audi været gode ift. rabatter med bilen?
Det er godt nok et voldsomt spec.
Ja, jeg har vist fået det meste udstyr med (arbejder med udvikling af elektronik/software, så skal prøve de nye ting)- har haft en del af det før, men synes også det er lidt sjovere at sætte krydser, når nu afgiften er markant lavere end tidligere. :)

Jeg bor i Randers, og kommer til at tage en del ture til Kbh. Men jeg kan nå til færgehavnen i Aarhus på ren el, lade på færgen, og så køre på el, når jeg så er 35-40 km fra Kbh. Tilsvarende på vej hjem igen.
Men den største grund til at vælge en hybrid, er da helt sikkert afgifterne - og man kan pt. slet ikke bestille en almindelig A7. Hybriden kan jo sagtens køre på ren benzin, og så har den stadig samme ydelse, da den selv lader batteriet op, når det kommer for langt ned. Derudover regner jeg med at køre meget på el privat.

Jeg fik ca. 50k i rabat med det udstyr, som jeg har valgt.

MK1981
Helt nyt medlem
Indlæg: 6
Tilmeldt: 11. apr 2021, 18:16
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

Indlæg af MK1981 » 12. apr 2021, 17:21

Gasolin82 skrev:
12. apr 2021, 08:41
ascaria skrev:
12. apr 2021, 08:02
Selv om A7'eren MK1981 har bestilt isoleret set er en voldsomt fed bil, forstår jeg ikke helt ræsonnementet i at betale over 1 mio kr for en plugin-hybrid. Til den pris får man rene elbiler med vanvittig performance og komfort (Model S Plaid, Taycan m.fl.), som ikke byder på "dobbelte" udgifter til vedligehold af drivlinje og som ikke må formodes at være forældede om få år. I min optik giver plugin-hybrider kun mening, når de får en tilstrækkelig stor besparelse på afgiften, så det ikke kan svare sig at købe ICE-biler, fx. i Golf/Tiguan-klassen. Til den firedobbelte pris synes jeg ikke helt ræsonnementet er det samme...
En Porsche og en Tesla kan ikke sammenlignes.
Det er simpelthen en hån mod Porsche.

Ift. hybrid har du ret i, at vedligelholdesesudgifterne er højere.
Der er dog også nogle klare fordele.
Udover de enorme afgiftsbesparelser man får i premium segmentet, er det en fantastisk løsning for os, der har mulighed for opladning i garagen og et dagligt kørselsbehov på omkring 40-50km.

Derudover synes jeg sgu også det er rart på lange ture, at man ved, man har en benzinmotor siddende i. Så behøver man ikke nærmest planlægge sin tur med opladning diverse steder.
Der har man immervæk en fordel ift. rene el biler.
Jeg vil ikke være afhængig at at skulle ind at lade en ren el-bil. Den kan jo ikke nå fra Aarhus til Kbh. og hjem igen på en opladning. A7 PHEV har stadig en tank på 52 liter, så den har trods alt en fornuftig rækkevidde. I forhold til en almindelig A7 har jeg vel sparet 400-500k på en med tilsvarende motor og udstyr. Det kan jeg trods alt køre noget km for. Derudover kører jeg ca. 80% erhverv og 20% privat, så det giver en splitleasing ydelse privat på ca. 5.850 kr. om måneden alt inklusive. Hvis bilen kun skulle bruges rent privat, havde jeg ikke valgt så dyr en konfiguration.

nbryde
Nyt medlem
Indlæg: 394
Tilmeldt: 17. nov 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 55 times
Been thanked: 100 times

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

Indlæg af nbryde » 12. apr 2021, 18:06

MK1981 skrev:
Gasolin82 skrev:
11. apr 2021, 19:14

Du har da vidst heller ikke sparet på udstyret i din kommende Audi.
Skal da love for, at der er sat nogle krydser :D

Ellers giver jeg dig fuldstændig ret ift. speedometervisningen i BMW´en.
Utroligt at de med deres ellers så konservative tilgang, ikke kan illustrere farten med den digitale "urskive".
Det er dog værd at bemærke, at de trods alt har afskaffet cd-afspilleren i LCI modellen :lol:

Med dit voldsomme kørselsbehov, tænker du så at en hybrid er sagen?
Går ud fra en stor del af dine km. er på motorvejen. Så er det trods alt en del "død" vægt med det tunge batteri.

Har Audi været gode ift. rabatter med bilen?
Det er godt nok et voldsomt spec.
Jeg bor i Randers, og kommer til at tage en del ture til Kbh. Men jeg kan nå til færgehavnen i Aarhus på ren el, lade på færgen, og så køre på el, når jeg så er 35-40 km fra Kbh. Tilsvarende på vej hjem igen..
Tror ikke du skal regne med at kunne lade på færgen, har kun set elbiler står med stik i og ikke sikker på det passer med en phev? og hvis du kan lade den med så lidt at det dårligt rækker til mere end end håndfuld km.


Sent from my iPhone using Tapatalk

stadil
Medlem
Indlæg: 789
Tilmeldt: 8. jul 2008, 18:57
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 261 times
Been thanked: 118 times

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

Indlæg af stadil » 12. apr 2021, 18:28

Der er vist forskel på turboen og lidt andre dele i motoren mellem 50 og 55 tfsi e modellerne så ikke blot en “optimering”.. Mener Daniel eller en anden bruger allerede har kommenteret på det tidligere i tråden..
These users thanked the author stadil for the post:
DanielB12

Kenho
Nyt medlem
Indlæg: 325
Tilmeldt: 23. okt 2012, 07:31
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 9 times
Been thanked: 17 times

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

Indlæg af Kenho » 12. apr 2021, 18:59

Kongelunden skrev:
12. apr 2021, 14:33
Jeg stod og skulle vælge mellem adaptive LED og laserlights, og endte med at gå med det sidste - delvist fordi de ser meget cool ud, men også fordi fruen derhjemme ikke bryder sig om at køre efter mørkets frembrud. Så forhåbentligt med det ekstra lys som laserlight giver vil hun føle en smule mere tryghed bag rattet ;)

Men det er bestemt en pæn ekstrapris at betale - kan ikke huske hvad prisforkellen er til adaptive LED, men forhåbentligt er det givet godt ud.

Jeg fandt ud af det kostede ca. 21.000 for eftermonteret Laser BLACKLINE op imod adaptive LED til ca. 19.000 kr. .... så i praksis kun 2000 kr. i forskel. Laser ab. Fabrik koster ca. 40.000
2020 Audi A3 cabriolet 2.0 tfsi Quattro Stronic
2021 BMW 530e M-sport

Kongelunden
Helt nyt medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 3. sep 2018, 14:24
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

Indlæg af Kongelunden » 12. apr 2021, 19:44

Kenho skrev:
12. apr 2021, 18:59
Jeg fandt ud af det kostede ca. 21.000 for eftermonteret Laser BLACKLINE op imod adaptive LED til ca. 19.000 kr. .... så i praksis kun 2000 kr. i forskel. Laser ab. Fabrik koster ca. 40.000
BMW laserlys har været mest fordelsagtigt at få eftermonteret, da listeprisen som du skriver for fabriksmontering er på knap 40,000 - men med de reducerede afgifter på ekstraudstyr for PHEV biler kommer fabriksmontering af laserlys på en 545e tæt på samme pris som eftermontering. Ved ikke om der er nogen decideret forskel mellem fabriks- eller eftermontering mht til brugen eller integreringen af laserlys :?:

LIsteprisen på Adaptive LED ligger på ~20.000, så med reduceret PHEV afgift burde prisen for en fabriksmontering til 545e ligge omkring 13-14.000 ;)

Gasolin82
Nyt medlem
Indlæg: 214
Tilmeldt: 5. apr 2021, 21:22
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 55 times

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

Indlæg af Gasolin82 » 12. apr 2021, 20:07

Kongelunden skrev:
12. apr 2021, 19:44
Kenho skrev:
12. apr 2021, 18:59
Jeg fandt ud af det kostede ca. 21.000 for eftermonteret Laser BLACKLINE op imod adaptive LED til ca. 19.000 kr. .... så i praksis kun 2000 kr. i forskel. Laser ab. Fabrik koster ca. 40.000
BMW laserlys har været mest fordelsagtigt at få eftermonteret, da listeprisen som du skriver for fabriksmontering er på knap 40,000 - men med de reducerede afgifter på ekstraudstyr for PHEV biler kommer fabriksmontering af laserlys på en 545e tæt på samme pris som eftermontering. Ved ikke om der er nogen decideret forskel mellem fabriks- eller eftermontering mht til brugen eller integreringen af laserlys :?:

LIsteprisen på Adaptive LED ligger på ~20.000, så med reduceret PHEV afgift burde prisen for en fabriksmontering til 545e ligge omkring 13-14.000 ;)
Noget andet lækkert jeg nok vil sætte kryds ved er komfortadgang til 11.775kr.
Og opgradering til parking assistant plus (360 graders kamera) til 7852kr.

Kongelunden
Helt nyt medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 3. sep 2018, 14:24
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

Indlæg af Kongelunden » 12. apr 2021, 20:29

Gasolin82 skrev:
12. apr 2021, 20:07
Noget andet lækkert jeg nok vil sætte kryds ved er komfortadgang til 11.775kr.
Og opgradering til parking assistant plus (360 graders kamera) til 7852kr.
Ja, det er bestemt ikke svært at sætte kryds ved en masse lækkert udstyr :D Hvad har du ellers tænkt på at krydse ved?

Gasolin82
Nyt medlem
Indlæg: 214
Tilmeldt: 5. apr 2021, 21:22
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 55 times

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

Indlæg af Gasolin82 » 12. apr 2021, 20:53

Kongelunden skrev:
12. apr 2021, 20:29
Gasolin82 skrev:
12. apr 2021, 20:07
Noget andet lækkert jeg nok vil sætte kryds ved er komfortadgang til 11.775kr.
Og opgradering til parking assistant plus (360 graders kamera) til 7852kr.
Ja, det er bestemt ikke svært at sætte kryds ved en masse lækkert udstyr :D Hvad har du ellers tænkt på at krydse ved?
Det tilbud jeg har fået indeholder følgende udstyr udover standard;

BMW 545 e
M sport pakke (har en del som standard)
BMW laserlight
Metallak Black sapphire
19" 845 jet black
Ekstra tonede ruder bag
Komfortadgang
Parking assistant plus
Shadowline udvidet
Sensetec sæder
Klimaautomatik 4 zoner

Kongelunden
Helt nyt medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 3. sep 2018, 14:24
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

Indlæg af Kongelunden » 12. apr 2021, 21:31

Gasolin82 skrev:
12. apr 2021, 20:53
Det tilbud jeg har fået indeholder følgende udstyr udover standard;

BMW 545 e
M sport pakke (har en del som standard)
BMW laserlight
Metallak Black sapphire
19" 845 jet black
Ekstra tonede ruder bag
Komfortadgang
Parking assistant plus
Shadowline udvidet
Sensetec sæder
Klimaautomatik 4 zoner
Lækre valg. Det er da vist kun et spørgsmål om at takke ja til tilbuddet :P

chrstn_olsen
Nyt medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 24. okt 2019, 21:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 169 times
Been thanked: 80 times

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

Indlæg af chrstn_olsen » 13. apr 2021, 08:50

stadil skrev:
12. apr 2021, 18:28
Der er vist forskel på turboen og lidt andre dele i motoren mellem 50 og 55 tfsi e modellerne så ikke blot en “optimering”.. Mener Daniel eller en anden bruger allerede har kommenteret på det tidligere i tråden..
Har trowlet tråden igennem uden at finde noget. Kan ikke forestille mig at der er forskel i motoren når de begge yder 252hk (og i øvrigt begge står til at få samme extra effekt ud af en ABT optimering som ikke på nogen måde rammer elmotoren - det skriver de positivt).
Nuværende bil: 2016 Audi A4 Avant 3.0 TDI Quattro
Næste bil: ?
Drømmebil: RSQ8-R
Realistisk drømmebil: A6 Allroad BiTDI
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.

nbryde
Nyt medlem
Indlæg: 394
Tilmeldt: 17. nov 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 55 times
Been thanked: 100 times

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

Indlæg af nbryde » 13. apr 2021, 08:54

Kongelunden skrev:
12. apr 2021, 21:31
Gasolin82 skrev:
12. apr 2021, 20:53
Det tilbud jeg har fået indeholder følgende udstyr udover standard;

BMW 545 e
M sport pakke (har en del som standard)
BMW laserlight
Metallak Black sapphire
19" 845 jet black
Ekstra tonede ruder bag
Komfortadgang
Parking assistant plus
Shadowline udvidet
Sensetec sæder
Klimaautomatik 4 zoner
Lækre valg. Det er da vist kun et spørgsmål om at takke ja til tilbuddet :P
Jeg ville vælge elsæder med hukommelse med - must have i en bil i den klasse.

Gasolin82
Nyt medlem
Indlæg: 214
Tilmeldt: 5. apr 2021, 21:22
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 55 times

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

Indlæg af Gasolin82 » 13. apr 2021, 10:02

nbryde skrev:
13. apr 2021, 08:54
Kongelunden skrev:
12. apr 2021, 21:31
Gasolin82 skrev:
12. apr 2021, 20:53
Det tilbud jeg har fået indeholder følgende udstyr udover standard;

BMW 545 e
M sport pakke (har en del som standard)
BMW laserlight
Metallak Black sapphire
19" 845 jet black
Ekstra tonede ruder bag
Komfortadgang
Parking assistant plus
Shadowline udvidet
Sensetec sæder
Klimaautomatik 4 zoner
Lækre valg. Det er da vist kun et spørgsmål om at takke ja til tilbuddet :P
Jeg ville vælge elsæder med hukommelse med - must have i en bil i den klasse.
De har elektriske sportssæder som kan indstilles foran som standard i m sport pakken.

nbryde
Nyt medlem
Indlæg: 394
Tilmeldt: 17. nov 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 55 times
Been thanked: 100 times

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

Indlæg af nbryde » 13. apr 2021, 10:08

Mener nu det kun er delvist. Pakken med elsæder giver fuld justering, hukommelse for fører med 2 settings samt elratstamme og komfort entry, dvs. rattet kører op/ned for lettere ind/ud stigning,.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

Indlæg af GaSelle » 13. apr 2021, 10:30

Tror det er rigtigt nok. Elsæder er standard i en 5-serie, undtaget justering i længderetning og hukommelse. Det er ekstra.

Kongelunden
Helt nyt medlem
Indlæg: 24
Tilmeldt: 3. sep 2018, 14:24
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

Indlæg af Kongelunden » 13. apr 2021, 11:24

GaSelle skrev:
13. apr 2021, 10:30
Tror det er rigtigt nok. Elsæder er standard i en 5-serie, undtaget justering i længderetning og hukommelse. Det er ekstra.
Plus man får vist elektrisk justering af nakkestøtte (op/ned/frem/tilbage) og vist nok også elektrisk justering af lårstøtte i forhold til standard sportssæder. Jeg overvejede selv at addere memory+udvidet elektronisk justering af forsæde, men besluttede ikke at vælge det da det primært er mig som kommer at køre - så forventet minimal justering når først sæde er indstillet ;)

Gasolin82
Nyt medlem
Indlæg: 214
Tilmeldt: 5. apr 2021, 21:22
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 55 times

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

Indlæg af Gasolin82 » 13. apr 2021, 11:29

Kongelunden skrev:
13. apr 2021, 11:24
GaSelle skrev:
13. apr 2021, 10:30
Tror det er rigtigt nok. Elsæder er standard i en 5-serie, undtaget justering i længderetning og hukommelse. Det er ekstra.
Plus man får vist elektrisk justering af nakkestøtte (op/ned/frem/tilbage) og vist nok også elektrisk justering af lårstøtte i forhold til standard sportssæder. Jeg overvejede selv at addere memory+udvidet elektronisk justering af forsæde, men besluttede ikke at vælge det da det primært er mig som kommer at køre - så forventet minimal justering når først sæde er indstillet ;)
Det samme her.
Konen må sgu køre sin egen lille vogn :lol:

Og ift. krydserne, så kan man jo blive ved.
Nogle gange må fornuften sejre. Også selvom det i dette tilfælde ikke er en nem øvelse :lol:

nbryde
Nyt medlem
Indlæg: 394
Tilmeldt: 17. nov 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 55 times
Been thanked: 100 times

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

Indlæg af nbryde » 13. apr 2021, 12:08

jow jow, valgte bevidst elsæder med hukommelse i vores, dels fordi vi jævntligt er to benytter bilen men også fordi det er en lidt halv flad oplevelse at skulle manuelt justere sædet, det ser altså også lidt federe op med betjeningsknapper til sæde og hukommelse i dørsiden.

tintin
Nyt medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 8. aug 2018, 18:57
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 61 times

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

Indlæg af tintin » 13. apr 2021, 12:21

GaSelle skrev:
13. apr 2021, 10:30
Tror det er rigtigt nok. Elsæder er standard i en 5-serie, undtaget justering i længderetning og hukommelse. Det er ekstra.
Mener også lige at man skal huske at sætte kryds ved lænestøtte regulering.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

Indlæg af GaSelle » 13. apr 2021, 13:08

tintin skrev:
13. apr 2021, 12:21
GaSelle skrev:
13. apr 2021, 10:30
Tror det er rigtigt nok. Elsæder er standard i en 5-serie, undtaget justering i længderetning og hukommelse. Det er ekstra.
Mener også lige at man skal huske at sætte kryds ved lænestøtte regulering.
Hvis man ønsker det, ja - det er også ekstra.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"