chrstn_olsen skrev: ↑12. apr 2021, 15:45
Gasolin82 skrev: ↑12. apr 2021, 15:25
Lige noget helt andet.
Kan se, at du har bestilt 50tfsi e.
Har du prøvekørt både 50 og 55, så du kan give en lille forklaring på dit valg?
Er differencen måske ikke så stor?
Eller er det udelukkende pga. besparelsen?
Hellere end gerne få tråden tilbage på sporet (sorry ved godt jeg var en af "skurkene").
Begge biler (50/55) har samme benzin motor (252hk) og samme el-motor (140hk) så vidt jeg umiddelbart kan læse mig til. Så forskellen må ligge i hvordan motorstyringen får dem til at peake. 55eren skulle have nogen over nakken før den virkelig føltes markant hurtigere og sådan komme jeg slet ikke til at køre den i hverdagen. Overvejer lidt at sætte de 20K af til en ABT upgrade af benzinmotoren for at lukke lidt af det NM gap op til den 3,0TDI jeg kører i dag. Det ville jeg også overveje selv om jeg havde taget 55eren. Men nu skal jeg lige prøve den først på længere motorvejsstrækninger. Kan være det slet ikke er et problem.
Læste et sted at el-motor på 50eren skulle være lidt svagere, men selv om det skulle være tilfældet så er den i hvert fald stærkere end den i Q3 45 TFSIe som jeg pt har som lånebil og den er fin til bykørsel.
Derudover ville jeg gerne have en undervogn der var lidt blødere en S-undervognen og den ekstra frihøjde omend kun 15 mm er også et plus da jeg jævnligt kører på dårlige grusveje. Kunne man få en Allroad PHEV, var det helt sikkert blevet den.
Det er ingen hemmelighed at jeg helst ville have haft den store - primært pga de lækre læder/alcantara sæder og fælgene, men 90.000 i byttepris mellem de 2 konfigurationer jeg havde sat op var nok til at gøre udfaldet.
Ok, tak for uddybende svar.
I A7’ eren er der 60.000kr i forskel på 55 kontra 50.
Udover den lille optimering, får man sort optik pakke og mørktonede ruder oveni.
Alt andet udstyr er identisk.
Så differencen efter ovenstående lyder på 45.000kr.
Det er selvfølgelig ikke det helt store. Men jeg hører dig lidt sige, at køredynamikken i sig selv, ikke er særlig meget bedre i 55’ eren.
Ergo er det “spildte” penge.
Det er selvfølgelig en faktor, når jeg indenfor de næste par uger endelig beslutter mig.
Så lander prisen nemlig nærmest identisk på 545e kontra A7 TFSI e 50.
Har kun prøvet 55’ eren. Så fint lige med lidt input.
Var ikke synderligt begejstret for gearboxen ift. BMW’ ens. Måske jeg lige skal vænne mig til det.
Det er som du skriver, nogle feder læder/ alcantara sæder der er med som standard i A7’ eren.
Tænker du, at det er værd at opgradere til Volcano læder for 18k?