Side 2 af 13

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

: 6. apr 2021, 18:14
af GaSelle
Mogens K skrev:
6. apr 2021, 16:33
ascaria skrev:
6. apr 2021, 11:03
Jeg havde taget BMW'en. Flottere interiør, flottere eksteriør og bedre køreegenskaber.
Jeg skal ikke ha flere BMW på grund af den forringede kvalitet og manglende kulance ift. tidligere. Og Audi A7 har ingen plads i bagagerummet - ved jeg fra vor direktionsvogn i firmaet - så jeg gad godt vide, hvorfor Mercedes er valgt fra?
Forringede kvalitet? Det her er min anden 5-serie, og konen har haft en 1-serie. Der har ikke rigtigt været noget at udsætte. Kulance ved jeg ikke; det har ikke været aktuelt endnu, men deres politik kan næppe være værre end hos VW :mrgreen:

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

: 6. apr 2021, 18:41
af Gasolin82
Mogens K skrev:
6. apr 2021, 16:33
ascaria skrev:
6. apr 2021, 11:03
Jeg havde taget BMW'en. Flottere interiør, flottere eksteriør og bedre køreegenskaber.
Jeg skal ikke ha flere BMW på grund af den forringede kvalitet og manglende kulance ift. tidligere. Og Audi A7 har ingen plads i bagagerummet - ved jeg fra vor direktionsvogn i firmaet - så jeg gad godt vide, hvorfor Mercedes er valgt fra?
Uddyb gerne ift. forringet kvalitet.
Har kun hørt positivt om 5 serien.
Og køredynamisk er BMW altså bare bedre.

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

: 6. apr 2021, 18:43
af JKBP
Gasolin82 skrev:
JKBP skrev:
6. apr 2021, 10:53
Prøvede 545e men kunne ikke helt blive gode venner med bagagerum. Jeg valgte en X5 45e. Den har samme drivlinie og det spiller max.

Selv i en X5 kører den nemt over 60 km på ren el. Hvis man kører pænt. Bare en skam BMW kun kan lade med 11KW.

Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk
Ift. 545e.
Kan du fortælle lidt om motoren?
Køreoplevelsen og lyden?
Overgang fra el til benzin?

Har desværre ikke prøvet den endnu.
Kun 530e.

Er motoren i sig selv nok til, at jeg ikke burde overveje a7’ eren med en 4 cylinder?
Eneste negative ting er faktisk at den er for stille hvis man nu gerne vil lege lidt i sports mode. Der er nærmest aldrig noget lyd fra den motor. Det er til gengæld dejligt resten af tiden, og man hverken hører eller mærker når motor slår til eller fra. Det er til gengæld lidt specielt at man kan fornemme gearskift når man kører ren el. Kan ikke huske ruder med lyddæmpning er standard på 545e, ellers er det en lækker ting at have med.

Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk


Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

: 6. apr 2021, 18:57
af Gasolin82
JKBP skrev:
6. apr 2021, 18:43
Gasolin82 skrev:
JKBP skrev:
6. apr 2021, 10:53
Prøvede 545e men kunne ikke helt blive gode venner med bagagerum. Jeg valgte en X5 45e. Den har samme drivlinie og det spiller max.

Selv i en X5 kører den nemt over 60 km på ren el. Hvis man kører pænt. Bare en skam BMW kun kan lade med 11KW.

Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk
Ift. 545e.
Kan du fortælle lidt om motoren?
Køreoplevelsen og lyden?
Overgang fra el til benzin?

Har desværre ikke prøvet den endnu.
Kun 530e.

Er motoren i sig selv nok til, at jeg ikke burde overveje a7’ eren med en 4 cylinder?
Eneste negative ting er faktisk at den er for stille hvis man nu gerne vil lege lidt i sports mode. Der er nærmest aldrig noget lyd fra den motor. Det er til gengæld dejligt resten af tiden, og man hverken hører eller mærker når motor slår til eller fra. Det er til gengæld lidt specielt at man kan fornemme gearskift når man kører ren el. Kan ikke huske ruder med lyddæmpning er standard på 545e, ellers er det en lækker ting at have med.

Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk
Stille i sports mode?
Det er vel netop i sports mode, man kan høre den dejlige lyd fra række sekseren?

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

: 6. apr 2021, 19:13
af tintin
R6 fortryder man aldrig.

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

: 6. apr 2021, 19:47
af _Jensen
Klart BMW 545e


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

: 6. apr 2021, 19:56
af Gasolin82
_Jensen skrev:
6. apr 2021, 19:47
Klart BMW 545eBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Begrundelse 8-)

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

: 6. apr 2021, 20:04
af _Jensen
Der er flere. Men drivline i BMW slår IMO Audi med længder.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

: 6. apr 2021, 20:39
af Ras
Jeg havde også helt klart taget BMW 545e.
Den drivlinje med den fede række 6’er ville gøre valget nemt for mig. Desuden synes jeg også designet er mere klassisk på BMW’en hvilket tiltaler mig mest. Audi’en er måske en tand mere lækker i kabinen.
Men igen det er jo helt individuelt med smag og behag. Begge biler er uden tvivl fantastiske køremaskiner ;)

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

: 6. apr 2021, 20:49
af farouche
Uden tvivl BMW'en.

Enig i at Audien er cool, men den er også speciel. Lægger hellere pengene for noget sublim teknik, en fed motor og drivline end et design og noget coolness der nemt kan blive lidt for meget. Og det sidste er jo det du får i Audien som BMWen ikke har så meget af. Bevares teknikken fungerer da også ganske godt i Audien, det er bare ikke helt det samme.

Hvis du prioriter coolness og det specielle, så er det en anden sag

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

: 6. apr 2021, 21:34
af Tor Morrison
Audi'en er pænere i kabinen og jeg kan bedre lige designet på A7. Jeg foretrækker motoren i BMW'en.

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

: 6. apr 2021, 22:46
af JKBP
Gasolin82 skrev:
6. apr 2021, 18:57
JKBP skrev:
6. apr 2021, 18:43
Gasolin82 skrev:
Ift. 545e.
Kan du fortælle lidt om motoren?
Køreoplevelsen og lyden?
Overgang fra el til benzin?

Har desværre ikke prøvet den endnu.
Kun 530e.

Er motoren i sig selv nok til, at jeg ikke burde overveje a7’ eren med en 4 cylinder?
Eneste negative ting er faktisk at den er for stille hvis man nu gerne vil lege lidt i sports mode. Der er nærmest aldrig noget lyd fra den motor. Det er til gengæld dejligt resten af tiden, og man hverken hører eller mærker når motor slår til eller fra. Det er til gengæld lidt specielt at man kan fornemme gearskift når man kører ren el. Kan ikke huske ruder med lyddæmpning er standard på 545e, ellers er det en lækker ting at have med.

Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk
Stille i sports mode?
Det er vel netop i sports mode, man kan høre den dejlige lyd fra række sekseren?
Jeg synes bare ikke rigtigt man kan høre den nok. Bilen er simpelthen for stille i sports mode

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

: 7. apr 2021, 07:11
af Gasolin82
JKBP skrev:
6. apr 2021, 22:46
Gasolin82 skrev:
6. apr 2021, 18:57
JKBP skrev:
6. apr 2021, 18:43
Eneste negative ting er faktisk at den er for stille hvis man nu gerne vil lege lidt i sports mode. Der er nærmest aldrig noget lyd fra den motor. Det er til gengæld dejligt resten af tiden, og man hverken hører eller mærker når motor slår til eller fra. Det er til gengæld lidt specielt at man kan fornemme gearskift når man kører ren el. Kan ikke huske ruder med lyddæmpning er standard på 545e, ellers er det en lækker ting at have med.

Sendt fra min SM-G991B med Tapatalk
Stille i sports mode?
Det er vel netop i sports mode, man kan høre den dejlige lyd fra række sekseren?
Jeg synes bare ikke rigtigt man kan høre den nok. Bilen er simpelthen for stille i sports mode
Det overrasker mig godt nok.
Mon der er noget galt med hørelsen😂😂

Spøg til side, er en række 6’ er netop kendt for bl.a. lyden.
Det er også hvad jeg hører/læser i diverse anmeldelser.

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

: 7. apr 2021, 08:28
af Andy
Jeg har selv valgt 545e.

Jeg har været ude og prøve en 545e. I forhold til en 55 TFSI e (med 367hk, ikke opdateret version). Jeg synes at den havde en lidt mere el-bilsagtig respons når man kører på ren el og en mere jævn overgang fra el til benzin. Umiddelbart virker den også hurtigere end de 27hk burde resultere i. 0-100 km/t er også 1,2 sek. hurtigere på papiret.

Jeg har selv 2 drenge på 3 år og 5 år.

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

: 7. apr 2021, 08:52
af Gasolin82
Andy skrev:
7. apr 2021, 08:28
Jeg har selv valgt 545e.

Jeg har været ude og prøve en 545e. I forhold til en 55 TFSI e (med 367hk, ikke opdateret version). Jeg synes at den havde en lidt mere el-bilsagtig respons når man kører på ren el og en mere jævn overgang fra el til benzin. Umiddelbart virker den også hurtigere end de 27hk burde resultere i. 0-100 km/t er også 1,2 sek. hurtigere på papiret.

Jeg har selv 2 drenge på 3 år og 5 år.
Lyder godt.
Hvor købte du den og fik du rabat?

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

: 7. apr 2021, 19:33
af Mogens K
Gasolin82 skrev:
6. apr 2021, 18:13
Mogens K skrev:
6. apr 2021, 16:33
ascaria skrev:
6. apr 2021, 11:03
Jeg havde taget BMW'en. Flottere interiør, flottere eksteriør og bedre køreegenskaber.
Jeg skal ikke ha flere BMW på grund af den forringede kvalitet og manglende kulance ift. tidligere. Og Audi A7 har ingen plads i bagagerummet - ved jeg fra vor direktionsvogn i firmaet - så jeg gad godt vide, hvorfor Mercedes er valgt fra?
Simpelthen fordi, at e klassens eksteriør slet ikke tiltaler mig. Derudover har de ingen hybrid med en række sekser.
Havde du en bestemt Mercedes i tankerne?
Jeg har ikke sat mig ind i mulighederne (BMW 530e dumper fuldkommen i mine øjne).

Ift hybrid-drift har du kun alle hestekræfterne med fuldt batteri, så derfor ebber de jo hurtigt ud efter “lidt hurtig kørsel” på motorvejen. Ikke noget problem - man skal blot være klar over det.

Medio 2020 kørte sønnen og jeg en tur rundt til en række bilhandlere og testede Tesla (TM3 og TMX), Mercedes (EQC400) og Audi (e-tron 55 Advanced) for at prøve dem sammenlignende. Efterfølgende har vi prøvet BMW 530e, og der er ikke noget, der kører som en EQC - dejlig vogn.

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

: 7. apr 2021, 20:11
af GaSelle
Men at sammenligne en elektrisk SUV med hybrid sedan er vel også at sammenligne æbler med blomkål?

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

: 7. apr 2021, 21:01
af Gasolin82
Mogens K skrev:
7. apr 2021, 19:33
Gasolin82 skrev:
6. apr 2021, 18:13
Mogens K skrev:
6. apr 2021, 16:33

Jeg skal ikke ha flere BMW på grund af den forringede kvalitet og manglende kulance ift. tidligere. Og Audi A7 har ingen plads i bagagerummet - ved jeg fra vor direktionsvogn i firmaet - så jeg gad godt vide, hvorfor Mercedes er valgt fra?
Simpelthen fordi, at e klassens eksteriør slet ikke tiltaler mig. Derudover har de ingen hybrid med en række sekser.
Havde du en bestemt Mercedes i tankerne?
Jeg har ikke sat mig ind i mulighederne (BMW 530e dumper fuldkommen i mine øjne).

Ift hybrid-drift har du kun alle hestekræfterne med fuldt batteri, så derfor ebber de jo hurtigt ud efter “lidt hurtig kørsel” på motorvejen. Ikke noget problem - man skal blot være klar over det.

Medio 2020 kørte sønnen og jeg en tur rundt til en række bilhandlere og testede Tesla (TM3 og TMX), Mercedes (EQC400) og Audi (e-tron 55 Advanced) for at prøve dem sammenlignende. Efterfølgende har vi prøvet BMW 530e, og der er ikke noget, der kører som en EQC - dejlig vogn.
Det er jo netop derfor 545e er interessant.
Når den løber tør for strøm (hvilket den i realiteten ikke gør, den har altid strøm til boost, når du trykker speederen i bund), har bilen en række 6´er med små 300 heste.
Så det problem du beskriver, er netop ikke relevant med 545e. Tværtimod.

Derudover har du lyden fra den legendariske række 6´er. Det får du vidst ikke i en EQC :D

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

: 7. apr 2021, 21:28
af Andy
Og en dejligt droslet række 6'er.

Går fra cirka 394hk til 500hk og 600 nm til 800nm optimeret - hvis man tør med garanti på en ny bil :)

Og lidt mere + bedre lyd uden PPF + metalkatalysator - men det er jo en grøn øko bil, så det er verboten ;)

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

: 7. apr 2021, 21:32
af Gasolin82
Andy skrev:
7. apr 2021, 21:28
Og en dejligt droslet række 6'er.

Går fra cirka 394hk til 500hk og 600 nm til 800nm optimeret - hvis man tør med garanti på en ny bil :)

Og lidt mere + bedre lyd uden PPF + metalkatalysator - men det er jo en grøn øko bil, så det er verboten ;)
Må man spørge hvad du fik i rabat?
Har nemlig været i kontakt med et par forhandlere.
Så rart med sammenligningsgrundlag.

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

: 7. apr 2021, 21:53
af Mogens K
Gasolin82 skrev:
7. apr 2021, 21:01
Mogens K skrev:
7. apr 2021, 19:33
Gasolin82 skrev:
6. apr 2021, 18:13


Simpelthen fordi, at e klassens eksteriør slet ikke tiltaler mig. Derudover har de ingen hybrid med en række sekser.
Havde du en bestemt Mercedes i tankerne?
Jeg har ikke sat mig ind i mulighederne (BMW 530e dumper fuldkommen i mine øjne).

Ift hybrid-drift har du kun alle hestekræfterne med fuldt batteri, så derfor ebber de jo hurtigt ud efter “lidt hurtig kørsel” på motorvejen. Ikke noget problem - man skal blot være klar over det.

Medio 2020 kørte sønnen og jeg en tur rundt til en række bilhandlere og testede Tesla (TM3 og TMX), Mercedes (EQC400) og Audi (e-tron 55 Advanced) for at prøve dem sammenlignende. Efterfølgende har vi prøvet BMW 530e, og der er ikke noget, der kører som en EQC - dejlig vogn.
Det er jo netop derfor 545e er interessant.
Når den løber tør for strøm (hvilket den i realiteten ikke gør, den har altid strøm til boost, når du trykker speederen i bund), har bilen en række 6´er med små 300 heste.
Så det problem du beskriver, er netop ikke relevant med 545e. Tværtimod.

Derudover har du lyden fra den legendariske række 6´er. Det får du vidst ikke i en EQC :D
Hvad vejer en 545e til de 300 hk?

I EQC har du lyden fra et Burmester music system med surround - det spiller fremragende !

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

: 7. apr 2021, 21:58
af Andy
Gasolin82 skrev:
7. apr 2021, 21:32
Må man spørge hvad du fik i rabat?
Har nemlig været i kontakt med et par forhandlere.
Så rart med sammenligningsgrundlag.
Jeg har leaset min.

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

: 8. apr 2021, 07:20
af Gasolin82
Andy skrev:
7. apr 2021, 21:58
Gasolin82 skrev:
7. apr 2021, 21:32
Må man spørge hvad du fik i rabat?
Har nemlig været i kontakt med et par forhandlere.
Så rart med sammenligningsgrundlag.
Jeg har leaset min.
36 måneder formoder jeg.
Har kigget på muligeden. Det vil koste 345k for tre år.
Tænker godt jeg som minimum kan få en 500k. for en tre år gammel bmw 545e m sport.
Så værditabet vil være noget større for mig, hvis jeg leaser. Kan kun lease privat.

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

: 8. apr 2021, 08:24
af TorbenRasmussen
Hvorfor er EQC i spil her? Er det ikke to hybrider der ses på? Og nu vi har snakket om design, så falder EQC da helt igennem på dét punkt. Den vinder godt nok ikke nogen priser på design.

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

: 8. apr 2021, 09:51
af Andy
Gasolin82 skrev:
8. apr 2021, 07:20
36 måneder formoder jeg.
Har kigget på muligeden. Det vil koste 345k for tre år.
Tænker godt jeg som minimum kan få en 500k. for en tre år gammel bmw 545e m sport.
Så værditabet vil være noget større for mig, hvis jeg leaser. Kan kun lease privat.
36 måneder.

For mig så regnestykket cirka sådan her ud med en kontantpris på cirka 800.000 kr. og 75.000 kilometer over 36 måneder.

Leasing:
Oprettelse = 5.000 kr.
Ydelser = 36 * 10.895 kr. = 392.220 kr.
1. gangsydelse = 55.000 kr.
Total = 452.220 kr.

Kontant:
Oprettelse af banklån = 7.500 kr.
Renter over 36 måneder = 72.705 kr.
Serviceaftale = 18.000 kr.
Total = 98.205 kr.

Forskel cirka = 354.015 kr. svarende til et maksimalt værditab på 44 % af kontantprisen.

Det ender måske cirka samme sted, med den udvikling der sker på elbiler og hybrider, så tror jeg ikke at værditabet bliver meget under 44 % over 36 måneder og 75.000 kilometer.

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

: 8. apr 2021, 09:56
af JKBP
Mogens K skrev:
7. apr 2021, 21:53
Gasolin82 skrev:
7. apr 2021, 21:01
Mogens K skrev:
7. apr 2021, 19:33

Jeg har ikke sat mig ind i mulighederne (BMW 530e dumper fuldkommen i mine øjne).

Ift hybrid-drift har du kun alle hestekræfterne med fuldt batteri, så derfor ebber de jo hurtigt ud efter “lidt hurtig kørsel” på motorvejen. Ikke noget problem - man skal blot være klar over det.

Medio 2020 kørte sønnen og jeg en tur rundt til en række bilhandlere og testede Tesla (TM3 og TMX), Mercedes (EQC400) og Audi (e-tron 55 Advanced) for at prøve dem sammenlignende. Efterfølgende har vi prøvet BMW 530e, og der er ikke noget, der kører som en EQC - dejlig vogn.
Det er jo netop derfor 545e er interessant.
Når den løber tør for strøm (hvilket den i realiteten ikke gør, den har altid strøm til boost, når du trykker speederen i bund), har bilen en række 6´er med små 300 heste.
Så det problem du beskriver, er netop ikke relevant med 545e. Tværtimod.

Derudover har du lyden fra den legendariske række 6´er. Det får du vidst ikke i en EQC :D
Hvad vejer en 545e til de 300 hk?

I EQC har du lyden fra et Burmester music system med surround - det spiller fremragende !
BMW's Bower & Wilkins Diamond 3D er en del bedre end Burmester efter min mening. Ved dog ikke om EQC lider af samme sidndsyge placering af subwoofere som f.eks GLE gør. Men det er dælme noget skidt i hvert fald.

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

: 8. apr 2021, 10:10
af GaSelle
Mogens K skrev:
7. apr 2021, 21:53
Gasolin82 skrev:
7. apr 2021, 21:01
Mogens K skrev:
7. apr 2021, 19:33

Jeg har ikke sat mig ind i mulighederne (BMW 530e dumper fuldkommen i mine øjne).

Ift hybrid-drift har du kun alle hestekræfterne med fuldt batteri, så derfor ebber de jo hurtigt ud efter “lidt hurtig kørsel” på motorvejen. Ikke noget problem - man skal blot være klar over det.

Medio 2020 kørte sønnen og jeg en tur rundt til en række bilhandlere og testede Tesla (TM3 og TMX), Mercedes (EQC400) og Audi (e-tron 55 Advanced) for at prøve dem sammenlignende. Efterfølgende har vi prøvet BMW 530e, og der er ikke noget, der kører som en EQC - dejlig vogn.
Det er jo netop derfor 545e er interessant.
Når den løber tør for strøm (hvilket den i realiteten ikke gør, den har altid strøm til boost, når du trykker speederen i bund), har bilen en række 6´er med små 300 heste.
Så det problem du beskriver, er netop ikke relevant med 545e. Tværtimod.

Derudover har du lyden fra den legendariske række 6´er. Det får du vidst ikke i en EQC :D
Hvad vejer en 545e til de 300 hk?

I EQC har du lyden fra et Burmester music system med surround - det spiller fremragende !
En 545e xDrive vejer 2020 kilo som Limousine.

I den anden ende af skalaen kan jeg se, at BMW har lanceret en 520e i Tyskland også. Den må blive prisgunstig her i Dänemark. Spændende. i DE er den €3000 billigere end 530e. Det vil i DK betyde under 500K for en ny 520e Sport Line.

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

: 8. apr 2021, 11:57
af Gasolin82
TorbenRasmussen skrev:
8. apr 2021, 08:24
Hvorfor er EQC i spil her? Er det ikke to hybrider der ses på? Og nu vi har snakket om design, så falder EQC da helt igennem på dét punkt. Den vinder godt nok ikke nogen priser på design.
Kunne ikke være mere enig!

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

: 8. apr 2021, 14:46
af Gasolin82
Andy skrev:
8. apr 2021, 09:51
Gasolin82 skrev:
8. apr 2021, 07:20
36 måneder formoder jeg.
Har kigget på muligeden. Det vil koste 345k for tre år.
Tænker godt jeg som minimum kan få en 500k. for en tre år gammel bmw 545e m sport.
Så værditabet vil være noget større for mig, hvis jeg leaser. Kan kun lease privat.
36 måneder.

For mig så regnestykket cirka sådan her ud med en kontantpris på cirka 800.000 kr. og 75.000 kilometer over 36 måneder.

Leasing:
Oprettelse = 5.000 kr.
Ydelser = 36 * 10.895 kr. = 392.220 kr.
1. gangsydelse = 55.000 kr.
Total = 452.220 kr.

Kontant:
Oprettelse af banklån = 7.500 kr.
Renter over 36 måneder = 72.705 kr.
Serviceaftale = 18.000 kr.
Total = 98.205 kr.

Forskel cirka = 354.015 kr. svarende til et maksimalt værditab på 44 % af kontantprisen.

Det ender måske cirka samme sted, med den udvikling der sker på elbiler og hybrider, så tror jeg ikke at værditabet bliver meget under 44 % over 36 måneder og 75.000 kilometer.
Du kan nu også forhandle en rabat hjem ved køb. Den glemmer du lidt i ligningen.
En 545e omkring 400k om tre år, lyder ret billigt. Husk på afgiften gradvis stiger, hvilket vil betyde den vil koste noget
mere som ny. Derfor vil brugtvognsmarkedet selvfølgelig holde prisen bedre.

Og i øvrigt tak for den fine opsætning ;)

Re: Audi A7 55 tfsi e eller Bmw 545 e

: 8. apr 2021, 16:26
af chrstn_olsen
Gasolin82 skrev:
8. apr 2021, 14:46
Andy skrev:
8. apr 2021, 09:51
Gasolin82 skrev:
8. apr 2021, 07:20
36 måneder formoder jeg.
Har kigget på muligeden. Det vil koste 345k for tre år.
Tænker godt jeg som minimum kan få en 500k. for en tre år gammel bmw 545e m sport.
Så værditabet vil være noget større for mig, hvis jeg leaser. Kan kun lease privat.
36 måneder.

For mig så regnestykket cirka sådan her ud med en kontantpris på cirka 800.000 kr. og 75.000 kilometer over 36 måneder.

Leasing:
Oprettelse = 5.000 kr.
Ydelser = 36 * 10.895 kr. = 392.220 kr.
1. gangsydelse = 55.000 kr.
Total = 452.220 kr.

Kontant:
Oprettelse af banklån = 7.500 kr.
Renter over 36 måneder = 72.705 kr.
Serviceaftale = 18.000 kr.
Total = 98.205 kr.

Forskel cirka = 354.015 kr. svarende til et maksimalt værditab på 44 % af kontantprisen.

Det ender måske cirka samme sted, med den udvikling der sker på elbiler og hybrider, så tror jeg ikke at værditabet bliver meget under 44 % over 36 måneder og 75.000 kilometer.
Du kan nu også forhandle en rabat hjem ved køb. Den glemmer du lidt i ligningen.
En 545e omkring 400k om tre år, lyder ret billigt. Husk på afgiften gradvis stiger, hvilket vil betyde den vil koste noget
mere som ny. Derfor vil brugtvognsmarkedet selvfølgelig holde prisen bedre.

Og i øvrigt tak for den fine opsætning ;)
45% afskrivning er normalt meget fint over 3 år - godt nok stiger afgifterne på hybrider løbende, men udviklingen løber jo også hurtigt. Jeg tør i hvert fald ikke håbe på at den A6 jeg har bestilt er mere end 50% værd om 3 år.