Hvorfor er en Tiguan R-Line så meget dyrere?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
thg
Medlem
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Hvorfor er en Tiguan R-Line så meget dyrere?

Indlæg af thg » 11. apr 2021, 08:52

Ved godt ingen kan give et præcist svar, men alligevel undrer jeg mig over en Tiguan eHybrid koster 60.000 kr. mere som R-Line, kontra en Elegance. Husk på det er en hybrid, dvs. med væsentlig nedsat afgift, så forstår ikke at R-Line skal koste så meget ekstra?

Og når man ser på merprisen fra en Life til en Elegance i eHybrid, så er den kun 30.000 kr. hvor man får voldsomt meget dyrt ekstraudstyr med.

Elegance har jo i store træk nærmest identisk udstyr, forskellene er:
R-Line har 19" alufælge, Elegance har 18" alufælge
R-Line har R-Line hækspoiler og stødfangere
R-Line har nogle andre dekorindlæg (men tænker ikke de er dyrere end dem i Elegance)
Sædeindtrækket er lidt forskelligt udført, men ikke noget væsentligt jeg tænker gør det dyrere i R-Line
Elegance har tagrælinger i sølv (som er tilkøb på R-Line)
R-Line har sportsrat (en mindre ændring i området hvor man holder hænderne)
R-Line har måtter som standard
R-Line har panellister foran med R logo, hvor Elegance har med lys i (her tænker jeg at dem i Elegance må være dyrere)
R-Line har alupedaler


Så alt i alt har R-Line ikke de store ændringer, kontra en høj merpris, men R-Line hækspoiler og stødfangere syntes jeg nu er det der gør den bil perfekt, men syntes merprisen for dette er vanvittigt! Tager man en Seat så er deres Xcellence og FR udstyrsniveauer (som svarer til VW's Elegance og R-Line) mere eller mindre identiske priser!
These users thanked the author thg for the post:
BrianDS
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Hvorfor er en Tiguan R-Line så meget dyrere?

Indlæg af GaSelle » 11. apr 2021, 09:12

Har ikke tjekket priserne i DE, men det kunne vel være importøren, der igen kører en sjov prispolitik.

https://finans.dk/erhverv/ECE12866326/s ... ctxref=ext


Edit: R-Line er ca. 2500€ dyrere end Elegance i DE.
These users thanked the author GaSelle for the post:
BrianDS

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2411
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 204 times
Been thanked: 839 times
Kontakt:

Re: Hvorfor er en Tiguan R-Line så meget dyrere?

Indlæg af TorbenRasmussen » 11. apr 2021, 09:23

Mon ikke den krydser en grænse for emission når den kommer på 19” fælge? Det var tilfældet for min A5’er hvis man købte S-Line Sportpakke til den.
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

thg
Medlem
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Re: Hvorfor er en Tiguan R-Line så meget dyrere?

Indlæg af thg » 11. apr 2021, 09:34

GaSelle skrev:
11. apr 2021, 09:12
Har ikke tjekket priserne i DE, men det kunne vel være importøren, der igen kører en sjov prispolitik.

https://finans.dk/erhverv/ECE12866326/s ... ctxref=ext


Edit: R-Line er ca. 2500€ dyrere end Elegance i DE.

Jeg kan se at der er mere udstyr i en dansk Tiguan R-Line end i en tysk R-Line, så man kan ikke helt sammenligne det.
Senest rettet af thg 11. apr 2021, 09:39, rettet i alt 1 gang.
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

thg
Medlem
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Re: Hvorfor er en Tiguan R-Line så meget dyrere?

Indlæg af thg » 11. apr 2021, 09:38

TorbenRasmussen skrev:
11. apr 2021, 09:23
Mon ikke den krydser en grænse for emission når den kommer på 19” fælge? Det var tilfældet for min A5’er hvis man købte S-Line Sportpakke til den.

Kunne have været det, men tager jeg konfiguratoren og vælger en Elegance og tilføjer 19" fælge så stiger totalprisen kun med de ca. 7.000 kr. som er merprisen for fælgene alene.

Jeg tænker mere det er VW der "udnytter" at dem der vil have en R-Line de må også betale for navnet - kan nu ikke forstå man ikke hellere vil have nogle flere af dem ud at køre i det danske land, for flottere er de da og det vil da gavne mærket at flere tænker whau når sådan en R-Line kører forbi, for i den brede danske befolkning er der jo en rigtig stor del, af dem der ikke kører VW, der mener at VW har meget kedeligt, tidsløst og konservativt design og det syntes jeg at R-Line modellerne i stor stil gør lidt op med :)
These users thanked the author thg for the post (total 3):
BrianDSMorten HedenstedPhillOS
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5992
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6411 times
Been thanked: 1622 times

Re: Hvorfor er en Tiguan R-Line så meget dyrere?

Indlæg af BrianDS » 11. apr 2021, 09:49

Jeg har siddet og kigget Tiguan eHybrid flere gange, og jeg synes den er pæn i R-Line, men helt ærligt synes jeg ikke det er 60.000 kr værd. Jeg ville hellere have en Elegance med indfarvede paneler og evt. spoiler - eller bare de udvendige malede detaljer fra R-Line.

Skide være med fælgene (ville nok montere andre alligevel) og interiør.

Ligeledes undrer jeg mig over at man skal vælge aktiv undervogn for at tilvælge 20" fælge på en Elegance
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

thg
Medlem
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Re: Hvorfor er en Tiguan R-Line så meget dyrere?

Indlæg af thg » 11. apr 2021, 09:55

BrianDS skrev:
11. apr 2021, 09:49
Jeg har siddet og kigget Tiguan eHybrid flere gange, og jeg synes den er pæn i R-Line, men helt ærligt synes jeg ikke det er 60.000 kr værd. Jeg ville hellere have en Elegance med indfarvede paneler og evt. spoiler - eller bare de udvendige malede detaljer fra R-Line.

Skide være med fælgene (ville nok montere andre alligevel) og interiør.

Ligeledes undrer jeg mig over at man skal vælge aktiv undervogn for at tilvælge 20" fælge på en Elegance
Enig. Jeg syntes at ændringerne udvendigt på kofangere og spoiler gør en stor forskel, ja, det gør det til en væsentlig flottere/federe bil, men 60.000 kr. ekstra syntes jeg er absurt og de andre småting man mere får med, at der også max. 10.000 kr. ekstra værd.

Mht. fælge syntes jeg at til Tiguan der er alle mulighederne ualmindeligt kedelige/gammeldags, kontra udvalget man ellers har set igennem de sidste 10 år på VW med helt flad poleret overflade, i stedet for de lidt gammeldags sølv/grå/sorte lakeringer.

En anden ting der afskrækker mig fra VAG's eHybrid modeller er at over 110 km/t der slår el delen helt fra, det er ikke optimalt når man en rigtig stor del af tiden kører +110 km/t. Man burde kunne trykke på en knap og sikre eHybrid mode permanent uanset hastighed (måske optil 150 km/t) og dermed tilsikre at man kan køre rigtig man km/l over rigtig mange km. Syntes ikke det er optimalt at gøre ren el i "optil" 56 km. dvs. nok nærmere små 40 km. og herefter sluger den 150 hk. benziner nok en del brændstof (specielt på motorvej ved høje hastigheder og kø kørsel - den kommer nok ikke meget over 10-12 km/l) for så stor og tung en bil og kvik er den nok heller ikke med 150 hk. til så mange kg. når batteriet er løbet tør!
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1721
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 687 times

Re: Hvorfor er en Tiguan R-Line så meget dyrere?

Indlæg af Thor-thor » 11. apr 2021, 13:02

thg skrev:
11. apr 2021, 09:55

En anden ting der afskrækker mig fra VAG's eHybrid modeller er at over 110 km/t der slår el delen helt fra, det er ikke optimalt når man en rigtig stor del af tiden kører +110 km/t. Man burde kunne trykke på en knap og sikre eHybrid mode permanent uanset hastighed (måske optil 150 km/t) og dermed tilsikre at man kan køre rigtig man km/l over rigtig mange km. Syntes ikke det er optimalt at gøre ren el i "optil" 56 km. dvs. nok nærmere små 40 km. og herefter sluger den 150 hk. benziner nok en del brændstof (specielt på motorvej ved høje hastigheder og kø kørsel - den kommer nok ikke meget over 10-12 km/l) for så stor og tung en bil og kvik er den nok heller ikke med 150 hk. til så mange kg. når batteriet er løbet tør!
Synes jeg læste at E hybrid kan køre op til 130 km/t på el?

Hybriddelen er ikke beregnet til at tilføre noget ved jævn motorvejskørsel. Du får ingen regen. ifb. med opbremsninger etc. så evt. strøm skal produceres med benzin, hvilket er meget uøkonomisk. Samtidig brænder du strømmen af meget hurtigt ved motorvejshastighed, så el rækkevidden vil være kort ved høje hastigheder.
Så hvis du en "rigtig stor del af tiden kører +110" så er en hybrid næppe en fornuftig løsning.
Senest rettet af Thor-thor 11. apr 2021, 13:20, rettet i alt 1 gang.

thg
Medlem
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Re: Hvorfor er en Tiguan R-Line så meget dyrere?

Indlæg af thg » 11. apr 2021, 13:11

Thor-thor skrev:
11. apr 2021, 13:02
thg skrev:
11. apr 2021, 09:55

En anden ting der afskrækker mig fra VAG's eHybrid modeller er at over 110 km/t der slår el delen helt fra, det er ikke optimalt når man en rigtig stor del af tiden kører +110 km/t. Man burde kunne trykke på en knap og sikre eHybrid mode permanent uanset hastighed (måske optil 150 km/t) og dermed tilsikre at man kan køre rigtig man km/l over rigtig mange km. Syntes ikke det er optimalt at gøre ren el i "optil" 56 km. dvs. nok nærmere små 40 km. og herefter sluger den 150 hk. benziner nok en del brændstof (specielt på motorvej ved høje hastigheder og kø kørsel - den kommer nok ikke meget over 10-12 km/l) for så stor og tung en bil og kvik er den nok heller ikke med 150 hk. til så mange kg. når batteriet er løbet tør!
Synes jeg læste at E hybrid kan kører op til 130 km/t på el?

Hybriddelen er ikke beregnet til at tilføre noget ved jævn motorvejskørsel. Du får ingen regen. ifb. med opbremsninger etc. så evt. strøm skal produceres med benzin, hvilket er meget uøkonomisk. Samtidig brænder du strømmen af meget hurtigt ved motorvejshastighed, så el rækkevidden vil være kort ved høje hastigheder.
Så hvis du en "rigtig stor del af tiden kører +110" så er en hybrid næppe en fornuftig løsning.


Jeg har nok set forkert, kan ihvertfald læse at Golf 8 GTE kan man køre el optil 130 km/t som jeg også mener er forkert, specielt fordi der ofte er speedometer fejlvisning på små 10 km/t ved de hastigheder, så det er muligvis så kun ca. 120-122 km/t hvor man kan bruge el.

Jeg ønsker egentlig ikke at køre på el, jeg ønsker at køre en hel tankfuld (eller ihvertfald +500 km) hvor brændstof forbruget ligger på måske 30-40 km/l I gennemsnit ved permanent at kombinere el/benzin. Jeg syntes ikke det er optimalt at køre fra Sjælland til Jylland og så er batteriet tomt efter 30 min. og så kun køre 10-12 km/l resten af turen!
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1721
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 687 times

Re: Hvorfor er en Tiguan R-Line så meget dyrere?

Indlæg af Thor-thor » 11. apr 2021, 13:28

thg skrev:
11. apr 2021, 13:11
....jeg ønsker at køre en hel tankfuld (eller ihvertfald +500 km) hvor brændstof forbruget ligger på måske 30-40 km/l I gennemsnit ved permanent at kombinere el/benzin.....
Kombinationen er næppe økonomisk, med to systemer der kører samtidig (hvilket er en af "problemerne" ved hybrid) og især benzinmotoren har relativt ringe energiudnyttelse/højt "tomgangs forbrug".
Lange ture med jævn fart, er ikke specielt meningsfyldt med hybrid. Der er diesel eller ren el langt bedre.....

Morten Hedensted
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1722 times
Been thanked: 467 times

Re: Hvorfor er en Tiguan R-Line så meget dyrere?

Indlæg af Morten Hedensted » 11. apr 2021, 17:21

thg skrev:
11. apr 2021, 13:11
Thor-thor skrev:
11. apr 2021, 13:02
thg skrev:
11. apr 2021, 09:55

En anden ting der afskrækker mig fra VAG's eHybrid modeller er at over 110 km/t der slår el delen helt fra, det er ikke optimalt når man en rigtig stor del af tiden kører +110 km/t. Man burde kunne trykke på en knap og sikre eHybrid mode permanent uanset hastighed (måske optil 150 km/t) og dermed tilsikre at man kan køre rigtig man km/l over rigtig mange km. Syntes ikke det er optimalt at gøre ren el i "optil" 56 km. dvs. nok nærmere små 40 km. og herefter sluger den 150 hk. benziner nok en del brændstof (specielt på motorvej ved høje hastigheder og kø kørsel - den kommer nok ikke meget over 10-12 km/l) for så stor og tung en bil og kvik er den nok heller ikke med 150 hk. til så mange kg. når batteriet er løbet tør!
Synes jeg læste at E hybrid kan kører op til 130 km/t på el?

Hybriddelen er ikke beregnet til at tilføre noget ved jævn motorvejskørsel. Du får ingen regen. ifb. med opbremsninger etc. så evt. strøm skal produceres med benzin, hvilket er meget uøkonomisk. Samtidig brænder du strømmen af meget hurtigt ved motorvejshastighed, så el rækkevidden vil være kort ved høje hastigheder.
Så hvis du en "rigtig stor del af tiden kører +110" så er en hybrid næppe en fornuftig løsning.


Jeg har nok set forkert, kan ihvertfald læse at Golf 8 GTE kan man køre el optil 130 km/t som jeg også mener er forkert, specielt fordi der ofte er speedometer fejlvisning på små 10 km/t ved de hastigheder, så det er muligvis så kun ca. 120-122 km/t hvor man kan bruge el.

Jeg ønsker egentlig ikke at køre på el, jeg ønsker at køre en hel tankfuld (eller ihvertfald +500 km) hvor brændstof forbruget ligger på måske 30-40 km/l I gennemsnit ved permanent at kombinere el/benzin. Jeg syntes ikke det er optimalt at køre fra Sjælland til Jylland og så er batteriet tomt efter 30 min. og så kun køre 10-12 km/l resten af turen!
Du opnår aldrig 30-40 km/l hvis du har mange langture med relativ høj hastighed. Det er jo ikke sådan, at elmotoren driver bilen ved motorvejshastighed.
These users thanked the author Morten Hedensted for the post:
BrianDS
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport

Brugeravatar
Halvleg
Medlem
Indlæg: 580
Tilmeldt: 25. feb 2017, 00:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 124 times
Been thanked: 164 times

Re: Hvorfor er en Tiguan R-Line så meget dyrere?

Indlæg af Halvleg » 11. apr 2021, 17:22

Min erfaring med VAGS PHEVer over en tankfuld, den siger omkring 20-23 km/l. og så er der sgu langt op til de 30-40 du ønsker :)
These users thanked the author Halvleg for the post (total 2):
Morten HedenstedBrianDS
Tesla Model Y RWD 2024
Octavia RS iV Coupe 2021
Tidligere:
Arteon R-Line 2.0 TSi DSG 2018
Passat 1.4 TSI Variant Highline Plus DSG 2017

Brugeravatar
Madmax
Medlem
Indlæg: 1096
Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 102 times
Been thanked: 465 times

Re: Hvorfor er en Tiguan R-Line så meget dyrere?

Indlæg af Madmax » 11. apr 2021, 17:24

Min superb kunne køre op til 140 på el mener jeg. Jeg vil dog sige motorvej med 120 km/t så ryger strømmen meget hurtigt.

thg
Medlem
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Re: Hvorfor er en Tiguan R-Line så meget dyrere?

Indlæg af thg » 11. apr 2021, 17:26

Pablo skrev:
11. apr 2021, 17:24
Min superb kunne køre op til 140 på el mener jeg. Jeg vil dog sige motorvej med 120 km/t så ryger strømmen meget hurtigt.

Jeg ønsker netop ikke at køre ren el, jeg ønsker at køre kombi benzin/el så langt som muligt så jeg opnår fleste mulige km. hvor jeg kan køre væsentlig længere km/l end kun med en forbrændingsmotor.
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

Morten Hedensted
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1722 times
Been thanked: 467 times

Re: Hvorfor er en Tiguan R-Line så meget dyrere?

Indlæg af Morten Hedensted » 11. apr 2021, 17:54

thg skrev:
11. apr 2021, 17:26
Pablo skrev:
11. apr 2021, 17:24
Min superb kunne køre op til 140 på el mener jeg. Jeg vil dog sige motorvej med 120 km/t så ryger strømmen meget hurtigt.

Jeg ønsker netop ikke at køre ren el, jeg ønsker at køre kombi benzin/el så langt som muligt så jeg opnår fleste mulige km. hvor jeg kan køre væsentlig længere km/l end kun med en forbrændingsmotor.
Det du ønsker kan ikke lade sig gøre i praksis. Du kommer aldrig i nærheden af de forbrugstal du bringer i spil. En diesel passer nok bedre til de ønsker, men så sparer du jo ikke afgiften.
These users thanked the author Morten Hedensted for the post:
BrianDS
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport

thg
Medlem
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 26. aug 2008, 07:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 41 times

Re: Hvorfor er en Tiguan R-Line så meget dyrere?

Indlæg af thg » 11. apr 2021, 17:56

Hvad er så realistisk gns. km/l når man kører konstant kombi på en længere tur?
Golf 7 2.0 TDI 150 hk. Highline DSG (årg. 4/2013)

DK-pakke, Vienna læderkabine, xenonforlygter m. LED kørelys og kurvelys, LED-baglygter, Discover Pro, DAB+ modtager, panorama soltag, adaptiv fartpilot, bakkamera, Park assist, Lane assist, Road Sign assist, Dynamic Light assist, køreprofil indstilling, tyverialarm, sportsundervogn, tonede ruder bag, 18" VW Marseille alufælge, Golf R multifunktionsrat med shift paddles, Helix Soundsystem.

Brugeravatar
Halvleg
Medlem
Indlæg: 580
Tilmeldt: 25. feb 2017, 00:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 124 times
Been thanked: 164 times

Re: Hvorfor er en Tiguan R-Line så meget dyrere?

Indlæg af Halvleg » 11. apr 2021, 18:38

thg skrev:
11. apr 2021, 17:56
Hvad er så realistisk gns. km/l når man kører konstant kombi på en længere tur?
Regn med 20, det siger min egen erfaring mig. Testet på flere PHEVer jeg har haft lånt.
These users thanked the author Halvleg for the post (total 2):
BrianDSMorten Hedensted
Tesla Model Y RWD 2024
Octavia RS iV Coupe 2021
Tidligere:
Arteon R-Line 2.0 TSi DSG 2018
Passat 1.4 TSI Variant Highline Plus DSG 2017

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"