Skoda Octavia IV 2021 - flere fejl

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
Mathiasen
Medlem
Indlæg: 510
Tilmeldt: 8. dec 2009, 19:25
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 159 times
Been thanked: 166 times

Re: Skoda Octavia IV 2021 - flere fejl

Indlæg af Mathiasen » 20. jul 2021, 18:54

Morian87 skrev:
20. jul 2021, 18:37
Jeg forstår 100 % jeres frustrationer, især når biler skal være så hjernedødt dyre i DK - så må man forvente at det bare virker. Det jeg ikke helt forstår er hvorfor man gider kæmpe? Jeg læser da rigeligt med grunde til at man bare kan smide bilen retur med krav om det fulde beløb når man tydeligvis ikke har fået hvad man betalte for? Med alle de bilmærker og modeller der findes - kunne man så ikke finde noget helt andet? Hvad får folk til at holde ved? Jeg bebrejder ikke dem der gør, men jeg er nysgerrig på tankerne og bevæggrundene 😊 jeg selv havde leveret tilbage lige på stedet..
Det er jo nok noget med at man i første omgang har gjort sig en hel masse overvejelser, kigget vinduer, prøvekørt, regnet på kørselsmønster osv osv.. og dermed siet en masse potentielle modeller fra, for til sidst at finde den der passer perfekt.

Den venter man så x-antal måneder på at få leveret, glæder sig som et lille barn og er vildt glad for endelig at få den. Når det så viser sig at den er lort, så skal man tilbage og vælge mellem alle dem man valgte fra i første omgang.

Det er en stor opgave for mange og skal måske times, fordi man skal bruge en bil hver dag. Men hov.. der var ikke nogen af dem på lageret der havde det udstyr man havde bestilt.. så skal man igen bestille fra fabrikken og vente X-antal måneder... Så skal man låne/leje, købe en midlertidig bil... Man bliver helt træt ik? :roll: Personligt ville jeg først prøve at få dem til at fikse det de burde have leveret fra starten af, dernæst brokke mig over at de ikke kan fikse det, og som sidse udvej levere den tilbage.
Senest rettet af Mathiasen 20. jul 2021, 19:25, rettet i alt 1 gang.
These users thanked the author Mathiasen for the post:
LKCHR
Skoda Fabia Combi 1.6 TDI 90 2010

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Skoda Octavia IV 2021 - flere fejl

Indlæg af GaSelle » 20. jul 2021, 19:03

Det er jo heller ikke altid ‘bare lige’ at lade en handel gå retur.
These users thanked the author GaSelle for the post:
Frederik DH

LKCHR
Helt nyt medlem
Indlæg: 79
Tilmeldt: 9. jul 2017, 21:13
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 12 times

Re: Skoda Octavia IV 2021 - flere fejl

Indlæg af LKCHR » 20. jul 2021, 19:09

Morian87 skrev:
20. jul 2021, 18:37
Jeg forstår 100 % jeres frustrationer, især når biler skal være så hjernedødt dyre i DK - så må man forvente at det bare virker. Det jeg ikke helt forstår er hvorfor man gider kæmpe? Jeg læser da rigeligt med grunde til at man bare kan smide bilen retur med krav om det fulde beløb når man tydeligvis ikke har fået hvad man betalte for? Med alle de bilmærker og modeller der findes - kunne man så ikke finde noget helt andet? Hvad får folk til at holde ved? Jeg bebrejder ikke dem der gør, men jeg er nysgerrig på tankerne og bevæggrundene 😊 jeg selv havde leveret tilbage lige på stedet..
Tjoh, det har jeg da også overvejet. Jeg kender til mindst én dansk Octavia-ejer, der har gjort det.
Men dels skal man formentlig gennem en lang diskussion med forhandleren, og muligvis også have en jurist på banen - og det orker jeg ikke.
Dels - og det hører jo også med - er det jo en fin bil, hvis man ser bort fra fejlene. Dybest set er jeg ikke interesseret i at komme af med min bil. Jeg er interesseret i, at den fungerer som den skal.
Skoda Octavia Combi iV+ 2020

Morten Hedensted
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1722 times
Been thanked: 467 times

Re: Skoda Octavia IV 2021 - flere fejl

Indlæg af Morten Hedensted » 20. jul 2021, 19:26

Frederik DH skrev:
20. jul 2021, 17:07
Fair nok, hvis der var galde det skulle ud - om den lige var berettet på mig fordi jeg ser anderledes på det, så fint nok :)

Et hurtigt kig i min kamerarulle denne uge så har jeg haft komplet blackout på radioen (kunne løses med reset), fejl på de-/aktivering af start/stop, og komplet blackout på klimaanlægget, mens radioen ellers fungere. Det jeg slåsser mest med er at mine DSG selv skifter fra D til S

Men hvis ikke værkstedet har en update der kan løse det finder jeg det bare ikke rigtigt at klage min nød på nettet :)
Det handler ikke om galde der bare skal ud. Det handler om, at din tilgang virker arrogant. Jeg har en Passat stående i indkørslen, der har en listepris på lige knap 560.000 - Tænker du ikke, at det er rimeligt at forvente, at noget som infotainment og software i øvrigt fungerer?
These users thanked the author Morten Hedensted for the post (total 2):
LKCHRNaffe
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport

Brugeravatar
Frederik DH
Medlem
Indlæg: 988
Tilmeldt: 15. jun 2008, 13:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 6731
Has thanked: 35 times
Been thanked: 104 times

Re: Skoda Octavia IV 2021 - flere fejl

Indlæg af Frederik DH » 20. jul 2021, 19:32

Jeg synes bestemt det er rimeligt det skal fungere og har på mange måder lyst til at debattere videre. Men arrogant er nok et af de få ting jeg - håber jeg - er, og gider ikke at være skydeskive i en debat hvor en mening ikke må have lov at være anderledes end resten - så tænker jeg melder pas.
Frederik DH

'22 ID.5 Pro Performance
'17 move up!

Jan_Aalborg
Helt nyt medlem
Indlæg: 71
Tilmeldt: 2. jul 2016, 19:55
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6 times
Been thanked: 17 times

Re: Skoda Octavia IV 2021 - flere fejl

Indlæg af Jan_Aalborg » 5. aug 2021, 07:28

Vi fik en 2.0 TDI leverer i slut september 20.
Den kørte mest fejlfri indtil januar hvor den fik første opdatering. Herefter gik det slag i slag, masser af fejl, masser af værkstedsbesøg.
Blev efter en hård kamp leveret tilbage til Skoda i juni i år. Efterfølgeren er en Passat GTE der efter 4000 km. ikke har slået en forkert skid.
Mvh. Jan
Vw Passat GTE 2021

Brugeravatar
DUC-fan
Nyt medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 14. jan 2015, 19:06
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Midt på Djursland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 35 times

Re: Skoda Octavia IV 2021 - flere fejl

Indlæg af DUC-fan » 21. aug 2021, 12:25

Hej, vil lige følge op på denne tråd - hvad er status, bliver der stadig leveret Octavia’er med fejl, eller er der ved at være styr på softwaren?? Som jeg har læst det rundt omkring, bliver det bedre jo nyere bilen er eller er det ikke korrekt??
Er lige ved at trykke bestil på en RS’er derfor spørgsmålet.
/Henrik
2021 Enyaq IV 80 Plus
2021 VW Tiguan 2,0 TDI van Elegance Afleveret - anden firmabil skal findes engang :)
2015 Skoda Octavia Combi 1,6 TDI Ambition*Sønike's tysker*
2000 Honda VFR 800 FI *Sommer sjov*

Brugeravatar
VWAU
Medlem
Indlæg: 1231
Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 225 times
Been thanked: 626 times

Re: Skoda Octavia IV 2021 - flere fejl

Indlæg af VWAU » 21. aug 2021, 14:54

Jeg havde i foråret 2021 flere gange kontakt med en Semler-teknikker (jobrelateret). Da jeg (privat) spurgte ind til problemerne med MIB3 var svaret pr. mail:
"De udfordringer der fylder er serverrelateret og burde være løst til efteråret. 🙏"
Det er så meget snart....

PDY
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 5. aug 2021, 08:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times

Re: Skoda Octavia IV 2021 - flere fejl

Indlæg af PDY » 21. aug 2021, 21:32

Jeg fik min IV plus i uge 30.
Der lå en softwareopdatering to dage senere.
Har kun oplevet en fejl, nemlig at al lyd pludselig var væk - som i AL form for lyd.
Rundede værksted på vejen hjem, der prøvede at genstarte systemet uden det hjalp og gik derefter ind for at booke en rigtig værkstedstid til dybere gennemgang.
Da jeg gik ud igen og startede bilen, var alt i orden og jeg har 7-9-13 ikke haft andet bøvl.
Synes det er sjovt at mindes en gammel joke vi lavede i start 90'erne omkring windows og fremtidens biler, der sluttede med at man bare skulle slukke motoren, lukke alle vinduer og stige ud, for derefter at stige ind igen og vupti, så var bilen rebootet.
Det var så den eneste af fremtidsforudsigelserne der gik i opfyldelse. En anden var at bilerne kunne flyve, men i virkeligheden endte folk med at føle sig krænket af en is (eskimo).
These users thanked the author PDY for the post:
Torslunde

Brugeravatar
DUC-fan
Nyt medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 14. jan 2015, 19:06
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Midt på Djursland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 35 times

Re: Skoda Octavia IV 2021 - flere fejl

Indlæg af DUC-fan » 22. aug 2021, 07:30

Lyder som der er sket forbedringer! Undre mig dog over hvis fejl i MIB3 skulle stamme fra server problemer, mht. “connect” ja - men ikke alle de andre ting der bliver talt om, falske alarmer, skærm i sort, OSV, det må da være prg. bugs, som ikke er server relateret??
These users thanked the author DUC-fan for the post:
LKCHR
/Henrik
2021 Enyaq IV 80 Plus
2021 VW Tiguan 2,0 TDI van Elegance Afleveret - anden firmabil skal findes engang :)
2015 Skoda Octavia Combi 1,6 TDI Ambition*Sønike's tysker*
2000 Honda VFR 800 FI *Sommer sjov*

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Skoda Octavia IV 2021 - flere fejl

Indlæg af HansH » 22. aug 2021, 07:38

DUC-fan skrev:
22. aug 2021, 07:30
Undre mig dog over hvis fejl i MIB3 skulle stamme fra server problemer, mht. “connect” ja - men ikke alle de andre ting der bliver talt om, falske alarmer, skærm i sort, OSV, det må da være prg. bugs, som ikke er server relateret??
Enig.
Der er muligvis server side problemer, meeen.... det lyder helt klart også som om client side står for en del af festen.
Den sidste opdatering til bilerne har nok ikke set dagens lys endnu.
These users thanked the author HansH for the post:
LKCHR
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Skoda Octavia IV 2021 - flere fejl

Indlæg af Anders D » 22. aug 2021, 07:52

Som en der arbejder med problemløsning, i en IT kontekst, kan jeg godt genkende, at stå i de der situationer hvor teknikere, udviklere eller en leverandør, reelt ikke kan levere en plan for at undgå gentagelse, af en afvigelse fra den forventede performance.

Det er mega frustrerende, og når meldingerne til kunderne/brugerne er, at 'det burde være løst' på et ukonkret tidspunkt, er for mig et symptom på at de reelt ikke kender den grundlæggende, tekniske årsag, og det hele er endt i trial and error.

Eller også er planen for udbedring så kompleks, eller dyr, at de holder kunden hen med snik snak, fordi VW ikke har de rette aftaler med underleverandører til at have den nødvendige fremdrift mod løsning.

Og så står vi kunder her med vores dårlige kundeoplevelse 🤷‍♂️🧐🤨

Brugeravatar
Halvleg
Medlem
Indlæg: 580
Tilmeldt: 25. feb 2017, 00:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 124 times
Been thanked: 164 times

Re: Skoda Octavia IV 2021 - flere fejl

Indlæg af Halvleg » 22. aug 2021, 22:12

DUC-fan skrev:
21. aug 2021, 12:25
Hej, vil lige følge op på denne tråd - hvad er status, bliver der stadig leveret Octavia’er med fejl, eller er der ved at være styr på softwaren?? Som jeg har læst det rundt omkring, bliver det bedre jo nyere bilen er eller er det ikke korrekt??
Er lige ved at trykke bestil på en RS’er derfor spørgsmålet.
Ingen fejl endnu. Bilen har rundet 6500 km siden medio juni. Produceret maj.
Tesla Model Y RWD 2024
Octavia RS iV Coupe 2021
Tidligere:
Arteon R-Line 2.0 TSi DSG 2018
Passat 1.4 TSI Variant Highline Plus DSG 2017

Brugeravatar
VWAU
Medlem
Indlæg: 1231
Tilmeldt: 21. maj 2019, 20:14
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 225 times
Been thanked: 626 times

Re: Skoda Octavia IV 2021 - flere fejl

Indlæg af VWAU » 23. aug 2021, 07:12

HansH skrev:
22. aug 2021, 07:38
Enig.
Der er muligvis server side problemer, meeen.... det lyder helt klart også som om client side står for en del af festen.
Den sidste opdatering til bilerne har nok ikke set dagens lys endnu.
Nogle VAG-biler har en ICAS (In-Car-Applikation-Server) i selve bilen ;)

Brugeravatar
DUC-fan
Nyt medlem
Indlæg: 211
Tilmeldt: 14. jan 2015, 19:06
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Midt på Djursland
Has thanked: 32 times
Been thanked: 35 times

Re: Skoda Octavia IV 2021 - flere fejl

Indlæg af DUC-fan » 24. aug 2021, 19:27

Nogle VAG-biler har en ICAS (In-Car-Applikation-Server) i selve bilen ;)
Hvilke biler??
Kunne du uddybe det lidt - - altid godt at lære noget nyt :P
/Henrik
2021 Enyaq IV 80 Plus
2021 VW Tiguan 2,0 TDI van Elegance Afleveret - anden firmabil skal findes engang :)
2015 Skoda Octavia Combi 1,6 TDI Ambition*Sønike's tysker*
2000 Honda VFR 800 FI *Sommer sjov*

PDY
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 5. aug 2021, 08:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times

Re: Skoda Octavia IV 2021 - flere fejl

Indlæg af PDY » 31. aug 2021, 18:24

Hvis du sætter bilen i bakgear straks efter start og piller ved volumenknappen på rattet mens du bakker, så er der lukket for musikken, indtil efter motorstop/start, hvor det så kommer igen.

LKCHR
Helt nyt medlem
Indlæg: 79
Tilmeldt: 9. jul 2017, 21:13
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 12 times

Re: Skoda Octavia IV 2021 - flere fejl

Indlæg af LKCHR » 15. sep 2021, 16:21

Dagens sjove fejlmelding: ingen radio før efter genstart af bilen:
IMG_20210915_133418.jpg
IMG_20210915_133418.jpg (118.81 KiB) Vist 1929 gange
Skoda Octavia Combi iV+ 2020

PDY
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 5. aug 2021, 08:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times

Re: Skoda Octavia IV 2021 - flere fejl

Indlæg af PDY » 21. sep 2021, 18:50

Det skærmbillede fik jeg aldrig, da jeg oplevede det.
Til gengæld ringede værkstedet til mig i dag, da min bil 4 gange dagligt sender ham mails om mit kørelys/nærlys ikke virker ordentligt.
Jeg har intet selv bemærket og har ikke fået nogen meddelelser, hverken på display eller i app'en.

Jan_Aalborg
Helt nyt medlem
Indlæg: 71
Tilmeldt: 2. jul 2016, 19:55
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6 times
Been thanked: 17 times

Re: Skoda Octavia IV 2021 - flere fejl

Indlæg af Jan_Aalborg » 22. sep 2021, 19:55

Afleverede min Octavia retur i juni efter7 måneders helvede med en bil der fejlede hver dag.
Eneste der ville virke var 10 Octavia ejere og ekstrabladet.
Mvh. Jan
Vw Passat GTE 2021

LKCHR
Helt nyt medlem
Indlæg: 79
Tilmeldt: 9. jul 2017, 21:13
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 12 times

Re: Skoda Octavia IV 2021 - flere fejl

Indlæg af LKCHR » 29. okt 2021, 15:32

Så er der godt nyt! For en uges tid siden var min Octavia IV på værksted, hvor den bl.a. fik en softwareopdatering. Nu virker medieafspilleren - for første gang siden jeg købte bilen. Ifølge værkstedet skulle opdateringen også afhjælpe de periodevise black-outs på bak-kameraet - og det ser indtil videre ud til at være korrekt. Men allermest overraskende: En af dagene slog det mig, at jeg havde kørt rundt med Android Auto - uden at kablet havde været i min telefon. Trådløs AA, som jeg ellers helt havde afskrevet, virker med andre ord også!
Jeg tør næsten ikke skrive det, af frygt for at blive ramt af nemesis: men her og nu ser det ud som om alting spiller - og jeg er en glad mand! :D :D

Systeminfo efter opdatering:

Komponentnummer apparat:
SE3035816F
Hardware:
H56
Software:
1806
These users thanked the author LKCHR for the post:
Morten Hedensted
Skoda Octavia Combi iV+ 2020

Brugeravatar
BCBC
Medlem
Indlæg: 840
Tilmeldt: 15. mar 2013, 19:37
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 6 times
Been thanked: 12 times

Re: Skoda Octavia IV 2021 - flere fejl

Indlæg af BCBC » 30. nov 2021, 19:09

Har lige fået min Octavia 4 software opdateret i dag. Det var godt nok noget af en skuffelse. Den har tabt alt i opsætning, alle favoritter i navigatoren telefoner, Apple carplay, samtlige indstillinger osv.. Har lige brugt 2 timer på at få den nogenlunde tilbage til normalen. Syntes den fungerede bedre før. Loftlys køre nu separat så fordør kun tænder kabinelys foran og bagdør kun kabinelys bag ved. Ingen tilføjelse i menu så man selv kan vælge om den skal tænde det hele eller ej. Med andre ord nu har jeg en mørk kabine med et minimum af lys. Øv skoda. Desuden skulle de bruge bilen 3 dage for at lave den dårligere end den var på software siden og et 30000 km service. Dag 1, ja vi blev desværre ikke færdig med din bil. Dag 2, ja vi mangler lige en stump. Dag 3 ja nu er bilen færdig. Velkommen til software helvede. Den første bil jeg købt, der stod i manualen hvordan man stiller ventiler. Nu står der at man ikke må drikke syren i batteriet. Syntes det hele bliver mere og mere uintelligent med tiden.
These users thanked the author BCBC for the post:
holberg19

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Skoda Octavia IV 2021 - flere fejl

Indlæg af GaSelle » 30. nov 2021, 19:16

I det mindste har du loftslys. Det tænder ikke i en ID.3, når man åbner en dør, hvis bilen står oplåst fx i en garage. Så skal man låse op på nøglen, for at det tænder. Ambientelyset tænder mærkeligt nok uanset… :?

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Skoda Octavia IV 2021 - flere fejl

Indlæg af HansH » 30. nov 2021, 19:41

GaSelle skrev:
30. nov 2021, 19:16
Det tænder ikke i en ID.3, når man åbner en dør, hvis bilen står oplåst fx i en garage..
Seriøst ??

Og det er ikke et spgs.mål om indstilling af en kontakt ligesom i vores gamle biler ... eller en menu option ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

LKCHR
Helt nyt medlem
Indlæg: 79
Tilmeldt: 9. jul 2017, 21:13
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 12 times

Re: Skoda Octavia IV 2021 - flere fejl

Indlæg af LKCHR » 30. nov 2021, 20:17

BCBC skrev:
30. nov 2021, 19:09
Har lige fået min Octavia 4 software opdateret i dag. Det var godt nok noget af en skuffelse.
Jeg mistede også mine favoritter i navigationen, da jeg fik min opdateret. Det kom jeg så hurtigt over, da jeg stort set altid bruger Android Auto, og ikke har ret mange andre favoritter i Skodas egen navi end hjem og arbejde ;-) Der var også et par andre ting der skulle indstilles igen, bl.a. farven på ambiente-belysningen.
Til gengæld fik jeg pludselig trådløs Android Auto, hvor det før kun virkede med kabel. Min medieafspiller, som før fik hele systemet til at gå ned hvis man prøvede at afspille musik, virker (tilsyneladende) som den skal. Og mit bakkamera virker nu 99% af tiden, mod før ca. 85-90%.
Så jeg er alt i alt glad og tilfreds :-) Men jeg vil gi' dig ret så langt, at principielt burde der ikke gå noget tabt i opsætningen. Ja, faktisk burde det være sådan, at man selv kunne opdatere via wifi. Men måske en gang i fremtiden......
PS: Jeg har ikke bemærket om loftslys-funktionen har ændret sig. Det er ikke noget jeg lægger vægt på, og egentlig er det vel meget logisk, at den følger dørene? Men OK, det burde ikke være så svært at programmere en funktion, så man selv kunne vælge.
Skoda Octavia Combi iV+ 2020

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Skoda Octavia IV 2021 - flere fejl

Indlæg af GaSelle » 30. nov 2021, 20:18

HansH skrev:
30. nov 2021, 19:41
GaSelle skrev:
30. nov 2021, 19:16
Det tænder ikke i en ID.3, når man åbner en dør, hvis bilen står oplåst fx i en garage..
Seriøst ??

Og det er ikke et spgs.mål om indstilling af en kontakt ligesom i vores gamle biler ... eller en menu option ?
Supporten har bekræftet, at det er en ‘feature’. Forhåbentligt bliver der rettet op i en kommende opdatering…

Brugeravatar
BCBC
Medlem
Indlæg: 840
Tilmeldt: 15. mar 2013, 19:37
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 6 times
Been thanked: 12 times

Re: Skoda Octavia IV 2021 - flere fejl

Indlæg af BCBC » 30. nov 2021, 20:45

LKCHR skrev:
30. nov 2021, 20:17
BCBC skrev:
30. nov 2021, 19:09
Har lige fået min Octavia 4 software opdateret i dag. Det var godt nok noget af en skuffelse.
Jeg mistede også mine favoritter i navigationen, da jeg fik min opdateret. Det kom jeg så hurtigt over, da jeg stort set altid bruger Android Auto, og ikke har ret mange andre favoritter i Skodas egen navi end hjem og arbejde ;-) Der var også et par andre ting der skulle indstilles igen, bl.a. farven på ambiente-belysningen.
Til gengæld fik jeg pludselig trådløs Android Auto, hvor det før kun virkede med kabel. Min medieafspiller, som før fik hele systemet til at gå ned hvis man prøvede at afspille musik, virker (tilsyneladende) som den skal. Og mit bakkamera virker nu 99% af tiden, mod før ca. 85-90%.
Så jeg er alt i alt glad og tilfreds :-) Men jeg vil gi' dig ret så langt, at principielt burde der ikke gå noget tabt i opsætningen. Ja, faktisk burde det være sådan, at man selv kunne opdatere via wifi. Men måske en gang i fremtiden......
PS: Jeg har ikke bemærket om loftslys-funktionen har ændret sig. Det er ikke noget jeg lægger vægt på, og egentlig er det vel meget logisk, at den følger dørene? Men OK, det burde ikke være så svært at programmere en funktion, så man selv kunne vælge.
Har stadig tilgode at finde det der er blevet bedre. Bruger ikke android, tilgængelig var det et noget bip af få gang i apple carplay som ellers virkede upåklageligt før. De ting jeg fundet før opdateringen som jeg fandt irriterende eller ikke virkede, det er der desvære ikke lavet om på, kun tilføjet ting jeg er ked af, men tak for opmuntringen. :D
These users thanked the author BCBC for the post:
LKCHR

Brugeravatar
Ras
Medlem
Indlæg: 650
Tilmeldt: 28. aug 2008, 21:37
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 26 times
Been thanked: 77 times

Re: Skoda Octavia IV 2021 - flere fejl

Indlæg af Ras » 30. nov 2021, 21:19

Jeg synes godt nok det er trist læsning med alle de softwarefejl i VAG’s nye biler.
Det ville virkelig tage meget af glæden fra mig ved køb af ny bil, hvis der følger så meget bøvl med… 🤨
Jeg er nok ikke den eneste der pt. ikke har lyst til at smide penge efter en ny VAG bil med de -nu kende fejl.

-Jeg føler med jer og håber de snart får styr på tingene. ;)
These users thanked the author Ras for the post:
Random_Hero
VW E-Up 2015. (Bybil til alle de korte ture.)
Mercedes S212 E350 T Bluetec 9G. AMG pakker ude og inde. (Pendler og langturs familie container.)
Mercedes W124 300E. (Youngtimer/sommerbil.)

Tidligere biler: VW Passat Variant TSI DSG 2016. Octavia 1,8 TSI 2010. Passat Variant 1,8T 1998. Polo 1,6 1999. Golf 2 GTI 8V 1987.

PDY
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 5. aug 2021, 08:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times

Re: Skoda Octavia IV 2021 - flere fejl

Indlæg af PDY » 27. dec 2021, 17:32

Modsat mange andre, har jeg været rimeligt forskånet for fejl.
Til gengæld er jeg svært utilfreds med opdagelsen af manglende fartpilot, når der er sne på radaren foran.
Come on, det kan godt være du ikke kan afstandsbedømme og skåne fodgængere og holde adaptiv hastighed, men helt ærligt, en fast fart burde da kunne holdes.
Heldigvis var det på landevej, så en tur ind til siden og en klud over køleren, så virkede det igen.

Sace
Medlem
Indlæg: 1152
Tilmeldt: 16. jul 2008, 19:23
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Østjyllannd
Has thanked: 85 times
Been thanked: 156 times

Re: Skoda Octavia IV 2021 - flere fejl

Indlæg af Sace » 28. dec 2021, 09:28

PDY skrev:
27. dec 2021, 17:32
Modsat mange andre, har jeg været rimeligt forskånet for fejl.
Til gengæld er jeg svært utilfreds med opdagelsen af manglende fartpilot, når der er sne på radaren foran.
Come on, det kan godt være du ikke kan afstandsbedømme og skåne fodgængere og holde adaptiv hastighed, men helt ærligt, en fast fart burde da kunne holdes.
Heldigvis var det på landevej, så en tur ind til siden og en klud over køleren, så virkede det igen.
Sådan har ACC opført sig på alle de biler jeg har kørt i snevejr (Audi, VW, Skoda og Mercedes). Jeg ved ikke om der er noget lovteknisk der gør at man ikke må lade fartpiloten skifte fra en virkemåde til en anden, men umiddelbart er det helt normalt at sne = ingen fartpilot.
Mvh Anders
Porsche Taycan Sport Tourismo

Tidligere:
Audi A5 SB TDI ‘20
MB A200 ‘19
VW Golf TSI DSG R-Line '16
Audi A3 Sportback ‘09

Brugeravatar
xbn
Medlem
Indlæg: 1160
Tilmeldt: 2. apr 2011, 16:13
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 62 times
Been thanked: 264 times

Re: Skoda Octavia IV 2021 - flere fejl

Indlæg af xbn » 28. dec 2021, 11:37

Sace skrev:
28. dec 2021, 09:28
PDY skrev:
27. dec 2021, 17:32
Modsat mange andre, har jeg været rimeligt forskånet for fejl.
Til gengæld er jeg svært utilfreds med opdagelsen af manglende fartpilot, når der er sne på radaren foran.
Come on, det kan godt være du ikke kan afstandsbedømme og skåne fodgængere og holde adaptiv hastighed, men helt ærligt, en fast fart burde da kunne holdes.
Heldigvis var det på landevej, så en tur ind til siden og en klud over køleren, så virkede det igen.
Sådan har ACC opført sig på alle de biler jeg har kørt i snevejr (Audi, VW, Skoda og Mercedes). Jeg ved ikke om der er noget lovteknisk der gør at man ikke må lade fartpiloten skifte fra en virkemåde til en anden, men umiddelbart er det helt normalt at sne = ingen fartpilot.
På Toyota kan man vist godt skifte funktionsmåde på fartpiltot. Mon ikke tyskerne selv har valgt det, for at der ikke er nogen der er i tvivl/glemmer hvilken mode den er i?
Billede

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"