Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid

Stedet hvor der snakkes VAG biler
JGGH
Nyt medlem
Indlæg: 427
Tilmeldt: 2. jul 2011, 19:56
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vejen
Has thanked: 27 times
Been thanked: 17 times

Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid

Indlæg af JGGH » 20. maj 2021, 18:58

Tesla Model 3 Performance 235 wh/km siden 28-12-2020 og 10.000 km.
Hyundai Ionic 38kWh 185wh/km siden 13-11-2019 og 50.000 km.
Trods Tesla er med varmepumpe er den en sluger om vinteren specielt på korte tur. Så kan den faktisk komme ned og have samme rækkevidde som Ionic.
Begge biler køre primært motorvej med 130km/h
These users thanked the author JGGH for the post:
chrstn_olsen
Tesla model 3 Performance
Hyundai Ioniq 38kWh

chrstn_olsen
Nyt medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 24. okt 2019, 21:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 169 times
Been thanked: 80 times

Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid

Indlæg af chrstn_olsen » 21. maj 2021, 07:02

JGGH skrev:
20. maj 2021, 18:58
Tesla Model 3 Performance 235 wh/km siden 28-12-2020 og 10.000 km.
Hyundai Ionic 38kWh 185wh/km siden 13-11-2019 og 50.000 km.
Trods Tesla er med varmepumpe er den en sluger om vinteren specielt på korte tur. Så kan den faktisk komme ned og have samme rækkevidde som Ionic.
Begge biler køre primært motorvej med 130km/h
Det må betyde at du har en rækkevidde på TM3 på ca. 320-340km ved 130kmt. Det syntes jeg er godkendt.

Jeg har kigget på Polestar og den så jeg en praktisk test, hvor de lå nede omkring 220-250km på fuld opladning. Og batterierne er ca. samme effekt.
Nuværende bil: 2016 Audi A4 Avant 3.0 TDI Quattro
Næste bil: ?
Drømmebil: RSQ8-R
Realistisk drømmebil: A6 Allroad BiTDI
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1728
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 690 times

Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid

Indlæg af Thor-thor » 21. maj 2021, 11:58

BrianDS skrev:
20. maj 2021, 18:06
Thor-thor skrev:Mht. forbrug er det meget svært at få noget særlig præcist ud af andres erfaringer, medmindre man har rigtig mange parametre med og det bliver sjældent helt sammenligneligt.

Min erfaring er at man ved landevejskørsel med moderat fart og gunstige forhold/mild temp etc. ligger i omegnen af WLTP tallet.

Det er stadig billigt i "brændstof". Men viser også, hvor meget det svinger.
Men er WLTP tallet så forbruget i Wh/km eller opgivne rækkevidde? For jeg ser flere biler hvor der er en væsentlig forskel på de to tal?

De oplevelser jeg har med elbiler er nærmere et gennemsnit på 4 km/kWh fordelt over et helt år - men det er så ID serien, og lidt større elbiler.
Mht. WLTP plejer jeg at kigge på rækkevidde. Medmindre der er nogen der er kreative, er der vel direkte sammenhæng mellem den opgivne rækkevidde og forbrug?

stoffer
Nyt medlem
Indlæg: 107
Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 22 times
Been thanked: 5 times

Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid

Indlæg af stoffer » 21. maj 2021, 16:26

chrstn_olsen skrev:
21. maj 2021, 07:02

Det må betyde at du har en rækkevidde på TM3 på ca. 320-340km ved 130kmt. Det syntes jeg er godkendt.

Jeg har kigget på Polestar og den så jeg en praktisk test, hvor de lå nede omkring 220-250km på fuld opladning. Og batterierne er ca. samme effekt.
Har du et link til den polestar test? Overvejer en. Var ude og prøve en i sidste uge og var positivt overrasket

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6013
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6451 times
Been thanked: 1637 times

Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid

Indlæg af BrianDS » 21. maj 2021, 18:41

Thor-thor skrev:
BrianDS skrev:
20. maj 2021, 18:06
Thor-thor skrev:Mht. forbrug er det meget svært at få noget særlig præcist ud af andres erfaringer, medmindre man har rigtig mange parametre med og det bliver sjældent helt sammenligneligt.

Min erfaring er at man ved landevejskørsel med moderat fart og gunstige forhold/mild temp etc. ligger i omegnen af WLTP tallet.

Det er stadig billigt i "brændstof". Men viser også, hvor meget det svinger.
Men er WLTP tallet så forbruget i Wh/km eller opgivne rækkevidde? For jeg ser flere biler hvor der er en væsentlig forskel på de to tal?

De oplevelser jeg har med elbiler er nærmere et gennemsnit på 4 km/kWh fordelt over et helt år - men det er så ID serien, og lidt større elbiler.
Mht. WLTP plejer jeg at kigge på rækkevidde. Medmindre der er nogen der er kreative, er der vel direkte sammenhæng mellem den opgivne rækkevidde og forbrug?
Når jeg kigger de forskellige biler er der forskel.

ID.3 58 kWh WLTP 420 km og forbrug 158 Wh/km som jeg regner til 367 km, ellers skulle den være opgivet til 138 Wh/km

Tesla Model 3 Long Range 75 kWh (2021) WLTP 560 km og forbrug 160 Wh/km regner jeg til 469 km, ellers skulle den køre 134 Wh/km
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
Madmax
Medlem
Indlæg: 1107
Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 102 times
Been thanked: 471 times

Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid

Indlæg af Madmax » 21. maj 2021, 20:12

Er WLTP testmetoden ikke ens for biler på brændstof og el? Altså en test med by, landevej,motorvej osv? Wh/km er jo også forskelligt alt afhængigt af hvordan man kører.
Gennemsnit af WLTP er vel ikke nødvendigvis gennemsnit af Wh/kn

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 263 times
Been thanked: 666 times

Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid

Indlæg af Tonny » 21. maj 2021, 21:14

I morgen tidlig tager jeg en tur fra 7280 til storkbh og tilbage igen med det samme med en halvstor men flad trailer. En test her til aften sagde ca 150wh/km ved 86km/t på fartpilot som jeg også tænker den skal stå på på motorvejen med traileren. Jeg er spændt på hvad forbruget mon bliver med trailer.
These users thanked the author Tonny for the post (total 2):
BrianDSchrstn_olsen

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6013
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6451 times
Been thanked: 1637 times

Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid

Indlæg af BrianDS » 21. maj 2021, 22:51

Pablo skrev:Er WLTP testmetoden ikke ens for biler på brændstof og el? Altså en test med by, landevej,motorvej osv? Wh/km er jo også forskelligt alt afhængigt af hvordan man kører.
Gennemsnit af WLTP er vel ikke nødvendigvis gennemsnit af Wh/kn
Det står ikke helt klart her https://www.fstyr.dk/da/Krav-til-koeret ... DC-og-WLTP

Men begge af de tal jeg fandt er opgivet som forbrugstal og rækkevidde, jeg ved så ikke om det er gennemsnitsforbrug (WLTP kørsel), og maksimal rækkevidde der opgives, det vil jo forklare forskellen.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

baconbaronen
Nyt medlem
Indlæg: 262
Tilmeldt: 3. feb 2017, 20:18
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Holland
Has thanked: 174 times
Been thanked: 51 times

Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid

Indlæg af baconbaronen » 24. maj 2021, 09:04

Tonny skrev:
21. maj 2021, 21:14
I morgen tidlig tager jeg en tur fra 7280 til storkbh og tilbage igen med det samme med en halvstor men flad trailer. En test her til aften sagde ca 150wh/km ved 86km/t på fartpilot som jeg også tænker den skal stå på på motorvejen med traileren. Jeg er spændt på hvad forbruget mon bliver med trailer.
Hvordan gik turen?
These users thanked the author baconbaronen for the post:
donfetaful
2020 Volvo XC90 B5 R-design
2021 Mercedes C200 cabriolet
2012 Golf Cabriolet (solgt)

Brugeravatar
donfetaful
Aktiv medlem
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:58
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 493 times
Been thanked: 252 times

Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid

Indlæg af donfetaful » 24. maj 2021, 09:33

Abetterrouteplanner er generelt den mest præcise guide til forbrug og rækkevidde i elbiler (og fossil vel også) (og bedre end teslabjørns Ninja skills 😂)

Hvis man køber adgang til den betalte version tager den også højde for kø- og vejrforhold, hvilket har en del at sige i elbilernes forbrug.

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 263 times
Been thanked: 666 times

Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid

Indlæg af Tonny » 25. maj 2021, 10:33

Nå lidt om turen med trailer fra midtjylland (7280) til Islands Brygge:
Referencen var som sagt 150wh/km ved tilsvarende hastighed og vejr målt dagen før. Udgangspunktet var TM3 LR med well måske 75KWH batteri (der findes ikke et helt klart datablad). Batteriet var opladt til 100%. Traileren er en 1300kg's trailer, der dog er tom (ukendt egenvægt).

Vi ruller afsted og oplever 265wh/km ved de første ca 20km indtil vi rammer motorvejen. 78km/t på fartpilot, våd vej, sidevind.
Herefter 290wh/km v 85 på fartpilot, våd vej, kraftig modvind.
På vej mod øst har vi sidevind hele vejen og oplever alt fra 210-270wh/km. Da hastigheden passer og den adaptive fartpilot gør arbejdet ender vi hurtigt bag en lastbil, sætter fartpiloten til 90 (den regulerer selv ned jo). og oplever et fornuftigt forbrug omkring de 230wh/km. Vejen har nu tørre spor.

På vejen hjem igen starter vi ud i modvind, med læsset trailer, i kraftig regn. 300wh/km @ 90km/t kortvarigt (og over Storebælt). Generelt for turen så ender vi i et snit omkring de 250wh/km.

*Kopi postet i den tråd med elbiler også*
Vedhæftede filer
IMG_1292.jpg
IMG_1292.jpg (241.11 KiB) Vist 1243 gange
IMG_1293.jpg
IMG_1293.jpg (156.88 KiB) Vist 1243 gange
IMG_1289.jpg
IMG_1289.jpg (164.49 KiB) Vist 1243 gange
These users thanked the author Tonny for the post:
chrstn_olsen

chrstn_olsen
Nyt medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 24. okt 2019, 21:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 169 times
Been thanked: 80 times

Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid

Indlæg af chrstn_olsen » 25. maj 2021, 12:27

stoffer skrev:
21. maj 2021, 16:26
chrstn_olsen skrev:
21. maj 2021, 07:02

Det må betyde at du har en rækkevidde på TM3 på ca. 320-340km ved 130kmt. Det syntes jeg er godkendt.

Jeg har kigget på Polestar og den så jeg en praktisk test, hvor de lå nede omkring 220-250km på fuld opladning. Og batterierne er ca. samme effekt.
Har du et link til den polestar test? Overvejer en. Var ude og prøve en i sidste uge og var positivt overrasket
Kan ikke huske præcis hvilken, men jeg var også meget positivt overrasket efter prøveturen. Føltes helt igennem som gedigen kvalitet og designsproget tiltaler mig. Rækkevidden er dog ikke god nok endnu.
Nuværende bil: 2016 Audi A4 Avant 3.0 TDI Quattro
Næste bil: ?
Drømmebil: RSQ8-R
Realistisk drømmebil: A6 Allroad BiTDI
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.

Brugeravatar
Marshall
Nyt medlem
Indlæg: 330
Tilmeldt: 12. nov 2008, 10:33
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 25 times

Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid

Indlæg af Marshall » 25. maj 2021, 17:23

@Tonny Hvor mange % havde du på batteriet, da du kom frem? Måtte du lade?

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 263 times
Been thanked: 666 times

Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid

Indlæg af Tonny » 25. maj 2021, 17:42

Marshall skrev:[mention]Tonny[/mention] Hvor mange % havde du på batteriet, da du kom frem? Måtte du lade?
Ja se mit opslag i den tråd der ville du købe en elbil :)

Brugeravatar
Marshall
Nyt medlem
Indlæg: 330
Tilmeldt: 12. nov 2008, 10:33
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 25 times

Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid

Indlæg af Marshall » 25. maj 2021, 18:01

Tonny skrev:
25. maj 2021, 17:42
Marshall skrev:@Tonny Hvor mange % havde du på batteriet, da du kom frem? Måtte du lade?
Ja se mit opslag i den tråd der ville du købe en elbil :)
Tak! Den havde jeg ikke lige set :) Fed Harley btw!

Brugeravatar
donfetaful
Aktiv medlem
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:58
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 493 times
Been thanked: 252 times

Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid

Indlæg af donfetaful » 26. maj 2021, 06:04

"Stor undersøgelse: Her er de mest økonomiske elbiler - Bilbasen blog" https://blog.bilbasen.dk/undersogelse-e ... er-380674/

Læs lige ansnittet om tab af strøm ved ladning

Der er et par ekstreme tilfælde, Kona bruger over 100 kWh på at lade et 64 kWh batteri op.

Mercedes eqc 400 bruger 64 kWh til et 80 kWh batteri 🤔😂

Det er en ADAC test, så går ud fra de har styr på deres del...

tintin
Nyt medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 8. aug 2018, 18:57
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 61 times

Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid

Indlæg af tintin » 26. maj 2021, 06:39

donfetaful skrev:
26. maj 2021, 06:04
"Stor undersøgelse: Her er de mest økonomiske elbiler - Bilbasen blog" https://blog.bilbasen.dk/undersogelse-e ... er-380674/

Læs lige ansnittet om tab af strøm ved ladning

Der er et par ekstreme tilfælde, Kona bruger over 100 kWh på at lade et 64 kWh batteri op.

Mercedes eqc 400 bruger 64 kWh til et 80 kWh batteri 🤔😂

Det er en ADAC test, så går ud fra de har styr på deres del...
Det har ADAC så ikke styr på. Se lige EQC 400 den bruger kun 64,3kWh til at lade 80kWh.
Audi e.tron 93kWh til 95kWh. Det er da lige til en evighedsmaskine. :D
These users thanked the author tintin for the post (total 2):
BrianDSkGlerup

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2420
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 205 times
Been thanked: 851 times
Kontakt:

Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid

Indlæg af TorbenRasmussen » 26. maj 2021, 08:15

Der skal man da bare lige have sat telefoner og andet gøgl til i bilen, så du kan få noget ekstra ud af de mange gratis elektroner. Det er jo en fantastisk nyhed. Måske knap så fantastisk for ADAC og den journalist, der ukritisk har publiceret data...

Nu handler tråden jo så IKKE om pris pr. km, men det var ellers surverent resultat :D
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

chrstn_olsen
Nyt medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 24. okt 2019, 21:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 169 times
Been thanked: 80 times

Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid

Indlæg af chrstn_olsen » 26. maj 2021, 08:32

tintin skrev:
26. maj 2021, 06:39
donfetaful skrev:
26. maj 2021, 06:04
"Stor undersøgelse: Her er de mest økonomiske elbiler - Bilbasen blog" https://blog.bilbasen.dk/undersogelse-e ... er-380674/

Læs lige ansnittet om tab af strøm ved ladning

Der er et par ekstreme tilfælde, Kona bruger over 100 kWh på at lade et 64 kWh batteri op.

Mercedes eqc 400 bruger 64 kWh til et 80 kWh batteri 🤔😂

Det er en ADAC test, så går ud fra de har styr på deres del...
Det har ADAC så ikke styr på. Se lige EQC 400 den bruger kun 64,3kWh til at lade 80kWh.
Audi e.tron 93kWh til 95kWh. Det er da lige til en evighedsmaskine. :D
Noget med brutto/netto størrelse på batteri måske? En Etron har 95KWH brutto, men kan kun bruge 86kwh. Kan ikke lige se det tilsvarende for EQC400, men mon ikke det er noget lignende der gør sig gældende?
Nuværende bil: 2016 Audi A4 Avant 3.0 TDI Quattro
Næste bil: ?
Drømmebil: RSQ8-R
Realistisk drømmebil: A6 Allroad BiTDI
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10860
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1882 times

Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid

Indlæg af GaSelle » 26. maj 2021, 08:59

Har ikke lige læst dybt nok, om der står beskrevet, hvordan de har testet. Men det forbrug de har målt ID.3 til er godt nok en del højere, end det snit vi oplever. Men, det er jo nok individuelt...

Brugeravatar
ac242
Medlem
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:04
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 12 times
Been thanked: 23 times

Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid

Indlæg af ac242 » 26. maj 2021, 10:50

Damn. Den kopiering fra Adac er smækfyldt med fejl. Sad og kiggede på den for 6 dage siden.. sørgeligt de ikke lige tjekker op på om tallene er rigtige :roll:
Og fuck hvor jeg hader de skide piktogrammer her på vagcars.. skal klikke på dem alle for at finde den der er til links. Nå fandt det, come on… et piktogram der ligner håndjern eller skæve briller :twisted: :roll: hvorfor ikke bare lave en firkant og skrive URL inden i :idea: :shock:

Nå men her kommer linket.

https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/ ... adac-test/
These users thanked the author ac242 for the post:
donfetaful
Allan
2015 Skoda Octavia 2,0 tdi combi elegance Dsg
Skoda Fabia 1,2 Tsi combi style Dsg

Citroen C4 Cactus 1,2 aut.
tidligere vag biler: 2010 VW Golf VI 1,6 tdi Highline Variant bmt,
2006 Skoda octavia 2,0 tdi combi elegance dsg, 1996 VW Polo 1,6 Highline

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10860
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1882 times

Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid

Indlæg af GaSelle » 26. maj 2021, 11:42

Det må være fordi du bruger Tapatalk - det virker fint her.

chrstn_olsen
Nyt medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 24. okt 2019, 21:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 169 times
Been thanked: 80 times

Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid

Indlæg af chrstn_olsen » 26. maj 2021, 13:20

ac242 skrev:
26. maj 2021, 10:50
Damn. Den kopiering fra Adac er smækfyldt med fejl. Sad og kiggede på den for 6 dage siden.. sørgeligt de ikke lige tjekker op på om tallene er rigtige :roll:
Og fuck hvor jeg hader de skide piktogrammer her på vagcars.. skal klikke på dem alle for at finde den der er til links. Nå fandt det, come on… et piktogram der ligner håndjern eller skæve briller :twisted: :roll: hvorfor ikke bare lave en firkant og skrive URL inden i :idea: :shock:

Nå men her kommer linket.

https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/ ... adac-test/
Det ser mere rigtigt ud :)
Nuværende bil: 2016 Audi A4 Avant 3.0 TDI Quattro
Næste bil: ?
Drømmebil: RSQ8-R
Realistisk drømmebil: A6 Allroad BiTDI
Tidligere: 2017 Seat Leon ST 2.0TDI, 2014 Polo Blue GT, Ford S-max, Ford Fiesta og et par (eller 3) Skoda Fabia Combi.

Brugeravatar
donfetaful
Aktiv medlem
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:58
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 493 times
Been thanked: 252 times

Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid

Indlæg af donfetaful » 26. maj 2021, 16:35

Ja, de giver meget mere mening. Slut med at læse noget Simon har haft fingrene i.

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2420
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 205 times
Been thanked: 851 times
Kontakt:

Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid

Indlæg af TorbenRasmussen » 26. maj 2021, 20:38

bilbasen har fået slettet Hyundai Konas resultat og skiftet alle de resterende rækker én tak op, så det er iPace-resultatet de angiver som forbruget under opladning. Det er sq pinligt at man ikke tjekker det bedre.
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

Brugeravatar
xbn
Medlem
Indlæg: 1171
Tilmeldt: 2. apr 2011, 16:13
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 62 times
Been thanked: 271 times

Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid

Indlæg af xbn » 26. maj 2021, 22:07

Det passer nogenlunde med hvad Tesla selv opgiver. Resultatet vil nok variere efter hvor kraftig laderen er og om det er DC eller AC.
76B40E24-8778-4C17-8164-0498EE1131D4.jpeg
76B40E24-8778-4C17-8164-0498EE1131D4.jpeg (176.35 KiB) Vist 784 gange
These users thanked the author xbn for the post:
chrstn_olsen
Billede

allannissen
Nyt medlem
Indlæg: 182
Tilmeldt: 18. nov 2011, 05:19
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 42 times
Been thanked: 53 times

Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid

Indlæg af allannissen » 19. jun 2021, 10:03

En tur fra Viby J - Harrislee(DE) - Viby J her til morgen i Octavia IV Combi.
349km, fuldt batteri fra start, hybrid sports mode hele vejen, 130 km/t på fartpiloten på motorvejen.
Endte på 17,9km/l og 2,4kwh/100km, med 10% tilbage på batteriet.
These users thanked the author allannissen for the post:
chrstn_olsen
Octavia 1.4 TSI Hybrid DSG IV Plus Combi 2021 - Billede

Brugeravatar
Halvleg
Medlem
Indlæg: 580
Tilmeldt: 25. feb 2017, 00:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 124 times
Been thanked: 164 times

Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid

Indlæg af Halvleg » 19. jun 2021, 11:02

Slagelse-Valby i går med 100% tomt batteri

Det er stadig bedre end den T-Roc vi også har og den gamle Arteon.
Vedhæftede filer
C0767571-2363-4EB1-88A0-19D9C44EC117.jpeg
C0767571-2363-4EB1-88A0-19D9C44EC117.jpeg (216.34 KiB) Vist 628 gange
Tesla Model Y RWD 2024
Octavia RS iV Coupe 2021
Tidligere:
Arteon R-Line 2.0 TSi DSG 2018
Passat 1.4 TSI Variant Highline Plus DSG 2017

Brugeravatar
mortenmol
Medlem
Indlæg: 854
Tilmeldt: 23. maj 2011, 18:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 101 times
Been thanked: 241 times

Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid

Indlæg af mortenmol » 19. jun 2021, 11:46

Men det giver jo ingen mening, for du slæber rundt på et enormt batteri og ekstra motor
Og det er sågar med en alm Tfsi motor og ikke en Atkinson type.
Har du nu tjekket at køre computeren ikke er helt forkert og du i virkeligheden har kørt 11 km/l?


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author mortenmol for the post:
Swoelf

Brugeravatar
Halvleg
Medlem
Indlæg: 580
Tilmeldt: 25. feb 2017, 00:18
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 124 times
Been thanked: 164 times

Re: Praktiske erfaringer med rækkevidde elbil/hybrid

Indlæg af Halvleg » 19. jun 2021, 12:49

mortenmol skrev:
19. jun 2021, 11:46
Men det giver jo ingen mening, for du slæber rundt på et enormt batteri og ekstra motor Billede
Og det er sågar med en alm Tfsi motor og ikke en Atkinson type.
Har du nu tjekket at køre computeren ikke er helt forkert og du i virkeligheden har kørt 11 km/l? Billede

Sent from my iPhone using Tapatalk
De 16 km/l er rimelig nøjagtig i forhold til hvad jeg har tanket benzin for i dag. Har ikke fået strømmen klargjort hjemme endnu.
Tesla Model Y RWD 2024
Octavia RS iV Coupe 2021
Tidligere:
Arteon R-Line 2.0 TSi DSG 2018
Passat 1.4 TSI Variant Highline Plus DSG 2017

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"