VW touran 2018 2.0 tdi flere spørgsmål

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
DerpTractor
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 9. jan 2020, 14:16
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: TVA Multiservice
Geografisk sted: Sakskøbing
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

VW touran 2018 2.0 tdi flere spørgsmål

Indlæg af DerpTractor » 8. jun 2021, 11:58

Jeg sidder og kigger lidt på en ny touran, hvor jeg har flere spørgsmål :D

1:Jeg ved ikke om det skal være en 6 gears eller en 7 gears hvad er folks erfaringer?

2: jeg ville gerne have matrix lygter tror jeg de hedder? Jeg ved at politiet kører med dem, og de skulle give rimlig godt lys, men da de krav jeg har til en touran kun giver mig touraner til 350000+ med de lygter sidder jeg og tænker, hvad skal der til for at man kan få de her matrix lygter på en der har normale parabol led lygter eller halogen lygter?

3: hvad ville folk anbefale af heste? 150 eller 190? Og hvorfor?
VW Passat B6 variant 2.0 TDI 170 hk dpf(konebil)
VW Touran 1T1 7 pers. 2.0 TDI 140 hk DSG (min nye bil)
VW Passat B6 sedan 1.9 TDI 105 hk (min gamle bil med defekt turbo)

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: VW touran 2018 2.0 tdi flere spørgsmål

Indlæg af diskoboy » 8. jun 2021, 13:46

1 + 3: Ingen holdning :-)

2: Der findes ikke matrix lygter til Touran - kun til ny Passat. Det er DLA (dynamic light assist) lygter som bruger kameraet i forruden (omtalt som A5-kamera) - det er dem Politiet (og jeg bl.a.) har. Det virker super godt når det er mørkt. Jeg kan ligge bag én hvor jeg har det lange lys tændt fordi lygterne drejer ud og lyser op på hver side af forankørende.
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6016
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6451 times
Been thanked: 1637 times

Re: VW touran 2018 2.0 tdi flere spørgsmål

Indlæg af BrianDS » 8. jun 2021, 14:36

6 trins DSG er den "ældre" og 7 trins er den nyere - begge med vådkoblinger i 2.0 TDI.

Jeg har den "lille" LED pakke, og savner ikke den store, men det er meget bedre end halogen.

Hvad vil du opnå med den 190 HK?
Jeg overvejede begge, men endte med at merprisen for 40 HK på dengang 40.000 kr ikke var det værd. Bilen er kvik nok med de 150 HK i TDI.
Som sælgeren tilbød mig vil jeg også give tilbuddet videre "du kan give mig de 40.000 kr, så skal jeg nok fortælle alle at du har købt en 190 HK version"

Nå, mere vil have mere, jeg forstår godt hvis man gerne vil have de 190 HK, men de 150 HK passer fint til bilen
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

DerpTractor
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 9. jan 2020, 14:16
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: TVA Multiservice
Geografisk sted: Sakskøbing
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: VW touran 2018 2.0 tdi flere spørgsmål

Indlæg af DerpTractor » 8. jun 2021, 15:26

diskoboy skrev:
8. jun 2021, 13:46
1 + 3: Ingen holdning :-)

2: Der findes ikke matrix lygter til Touran - kun til ny Passat. Det er DLA (dynamic light assist) lygter som bruger kameraet i forruden (omtalt som A5-kamera) - det er dem Politiet (og jeg bl.a.) har. Det virker super godt når det er mørkt. Jeg kan ligge bag én hvor jeg har det lange lys tændt fordi lygterne drejer ud og lyser op på hver side af forankørende.
Havde bare hørt de hed matrix lygter :shock:
Men det er disse lygter her jeg tænker på https://www.need4street.de/LED-Headligh ... -Touran-5T jeg syntes bilen får et mere ondt look men du virker til at have styr på det, så hvad hvis den ikke har led baglygter kræver det en masse at skifte til det?
VW Passat B6 variant 2.0 TDI 170 hk dpf(konebil)
VW Touran 1T1 7 pers. 2.0 TDI 140 hk DSG (min nye bil)
VW Passat B6 sedan 1.9 TDI 105 hk (min gamle bil med defekt turbo)

DerpTractor
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 9. jan 2020, 14:16
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: TVA Multiservice
Geografisk sted: Sakskøbing
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: VW touran 2018 2.0 tdi flere spørgsmål

Indlæg af DerpTractor » 8. jun 2021, 15:29

BrianDS skrev:
8. jun 2021, 14:36
6 trins DSG er den "ældre" og 7 trins er den nyere - begge med vådkoblinger i 2.0 TDI.

Jeg har den "lille" LED pakke, og savner ikke den store, men det er meget bedre end halogen.

Hvad vil du opnå med den 190 HK?
Jeg overvejede begge, men endte med at merprisen for 40 HK på dengang 40.000 kr ikke var det værd. Bilen er kvik nok med de 150 HK i TDI.
Som sælgeren tilbød mig vil jeg også give tilbuddet videre "du kan give mig de 40.000 kr, så skal jeg nok fortælle alle at du har købt en 190 HK version" BilledeBillede

Nå, mere vil have mere, jeg forstår godt hvis man gerne vil have de 190 HK, men de 150 HK passer fint til bilen Billede
Jeg tænker heller ikke at en chip ikke ville kunne gøre forskellen 40.000 vs 5000 er alligevel en slant ;)
Jeg tænker mere hvad forskellen er på de 2 kasser udover gearet? Har hørt et par stykker sige deres dsg 7 dør omkring 200.000 km? Begge har dog været transportere så kan det være fordi gearkassen ikke holder til den mængde vægt at skulle flytte på?
VW Passat B6 variant 2.0 TDI 170 hk dpf(konebil)
VW Touran 1T1 7 pers. 2.0 TDI 140 hk DSG (min nye bil)
VW Passat B6 sedan 1.9 TDI 105 hk (min gamle bil med defekt turbo)

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: VW touran 2018 2.0 tdi flere spørgsmål

Indlæg af diskoboy » 8. jun 2021, 16:08

DerpTractor skrev:
8. jun 2021, 15:26
Havde bare hørt de hed matrix lygter :shock:
Men det er disse lygter her jeg tænker på https://www.need4street.de/LED-Headligh ... -Touran-5T jeg syntes bilen får et mere ondt look men du virker til at have styr på det, så hvad hvis den ikke har led baglygter kræver det en masse at skifte til det?
Shit de er dyre - men det er de rigtige :)

Fandt mine brugte til 5000 kr og solgte de org LED-low til 4500 kr :)

Baglygter er lidt ledning og lidt kodning.
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6016
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6451 times
Been thanked: 1637 times

Re: VW touran 2018 2.0 tdi flere spørgsmål

Indlæg af BrianDS » 8. jun 2021, 16:10

DerpTractor skrev:
BrianDS skrev:
8. jun 2021, 14:36
6 trins DSG er den "ældre" og 7 trins er den nyere - begge med vådkoblinger i 2.0 TDI.

Jeg har den "lille" LED pakke, og savner ikke den store, men det er meget bedre end halogen.

Hvad vil du opnå med den 190 HK?
Jeg overvejede begge, men endte med at merprisen for 40 HK på dengang 40.000 kr ikke var det værd. Bilen er kvik nok med de 150 HK i TDI.
Som sælgeren tilbød mig vil jeg også give tilbuddet videre "du kan give mig de 40.000 kr, så skal jeg nok fortælle alle at du har købt en 190 HK version" BilledeBillede

Nå, mere vil have mere, jeg forstår godt hvis man gerne vil have de 190 HK, men de 150 HK passer fint til bilen Billede
Jeg tænker heller ikke at en chip ikke ville kunne gøre forskellen 40.000 vs 5000 er alligevel en slant ;)
Jeg tænker mere hvad forskellen er på de 2 kasser udover gearet? Har hørt et par stykker sige deres dsg 7 dør omkring 200.000 km? Begge har dog været transportere så kan det være fordi gearkassen ikke holder til den mængde vægt at skulle flytte på?
Der er flere 7 trins DSG gearkasser, der er den berygtede DQ200 og så DQ381 (og sikker flere)

DQ200 er kun for biler med op til 250 NM, det er en 2.0 TDI ikke i risiko for Billede

Den 190 HK kan vist chippes til mere end 150 HK versionen, men som sagt, så er de 150 HK passende, de 190 HK er bare ekstra fint
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

DerpTractor
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 9. jan 2020, 14:16
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: TVA Multiservice
Geografisk sted: Sakskøbing
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: VW touran 2018 2.0 tdi flere spørgsmål

Indlæg af DerpTractor » 8. jun 2021, 18:38

BrianDS skrev:
8. jun 2021, 16:10
DerpTractor skrev:
BrianDS skrev:
8. jun 2021, 14:36
6 trins DSG er den "ældre" og 7 trins er den nyere - begge med vådkoblinger i 2.0 TDI.

Jeg har den "lille" LED pakke, og savner ikke den store, men det er meget bedre end halogen.

Hvad vil du opnå med den 190 HK?
Jeg overvejede begge, men endte med at merprisen for 40 HK på dengang 40.000 kr ikke var det værd. Bilen er kvik nok med de 150 HK i TDI.
Som sælgeren tilbød mig vil jeg også give tilbuddet videre "du kan give mig de 40.000 kr, så skal jeg nok fortælle alle at du har købt en 190 HK version" BilledeBillede

Nå, mere vil have mere, jeg forstår godt hvis man gerne vil have de 190 HK, men de 150 HK passer fint til bilen Billede
Jeg tænker heller ikke at en chip ikke ville kunne gøre forskellen 40.000 vs 5000 er alligevel en slant ;)
Jeg tænker mere hvad forskellen er på de 2 kasser udover gearet? Har hørt et par stykker sige deres dsg 7 dør omkring 200.000 km? Begge har dog været transportere så kan det være fordi gearkassen ikke holder til den mængde vægt at skulle flytte på?
Der er flere 7 trins DSG gearkasser, der er den berygtede DQ200 og så DQ381 (og sikker flere)

DQ200 er kun for biler med op til 250 NM, det er en 2.0 TDI ikke i risiko for Billede

Den 190 HK kan vist chippes til mere end 150 HK versionen, men som sagt, så er de 150 HK passende, de 190 HK er bare ekstra fint
Hvad skal man så kigge efter hvis jeg nu ikke ville bruge 25 jern på en gearkasse efter lad os sige 30000 km?
Men alt under 200 er jo for kvinder :P
Har ikke lige tjekket op på om hvad en 150 hk kan chippes til men så længe den bare kan rykke sig når man trykker den af så er jeg da tilfreds, skal jo ikke have en 4 sekunders bil så havde jeg købt noget supra eller skyline r34 det er vel en lille våd drenge drøm ;)
VW Passat B6 variant 2.0 TDI 170 hk dpf(konebil)
VW Touran 1T1 7 pers. 2.0 TDI 140 hk DSG (min nye bil)
VW Passat B6 sedan 1.9 TDI 105 hk (min gamle bil med defekt turbo)

DerpTractor
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 9. jan 2020, 14:16
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: TVA Multiservice
Geografisk sted: Sakskøbing
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: VW touran 2018 2.0 tdi flere spørgsmål

Indlæg af DerpTractor » 8. jun 2021, 18:40

diskoboy skrev:
8. jun 2021, 16:08
DerpTractor skrev:
8. jun 2021, 15:26
Havde bare hørt de hed matrix lygter :shock:
Men det er disse lygter her jeg tænker på https://www.need4street.de/LED-Headligh ... -Touran-5T jeg syntes bilen får et mere ondt look men du virker til at have styr på det, så hvad hvis den ikke har led baglygter kræver det en masse at skifte til det?
Shit de er dyre - men det er de rigtige :)

Fandt mine brugte til 5000 kr og solgte de org LED-low til 4500 kr :)

Baglygter er lidt ledning og lidt kodning.
Der står dog de kun virker med kamera? Så skal bilen vel have det kamera din passat har?
Det ikke dårligt, men tænker så at hvis den har LED-low har den så ikke det kamera?
Er det noget nye ledninger eller hvordan?
VW Passat B6 variant 2.0 TDI 170 hk dpf(konebil)
VW Touran 1T1 7 pers. 2.0 TDI 140 hk DSG (min nye bil)
VW Passat B6 sedan 1.9 TDI 105 hk (min gamle bil med defekt turbo)

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6016
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6451 times
Been thanked: 1637 times

Re: VW touran 2018 2.0 tdi flere spørgsmål

Indlæg af BrianDS » 8. jun 2021, 18:46


DerpTractor skrev:
BrianDS skrev:
8. jun 2021, 16:10
DerpTractor skrev: Jeg tænker heller ikke at en chip ikke ville kunne gøre forskellen 40.000 vs 5000 er alligevel en slant ;)
Jeg tænker mere hvad forskellen er på de 2 kasser udover gearet? Har hørt et par stykker sige deres dsg 7 dør omkring 200.000 km? Begge har dog været transportere så kan det være fordi gearkassen ikke holder til den mængde vægt at skulle flytte på?
Der er flere 7 trins DSG gearkasser, der er den berygtede DQ200 og så DQ381 (og sikker flere)

DQ200 er kun for biler med op til 250 NM, det er en 2.0 TDI ikke i risiko for Billede

Den 190 HK kan vist chippes til mere end 150 HK versionen, men som sagt, så er de 150 HK passende, de 190 HK er bare ekstra fint
Hvad skal man så kigge efter hvis jeg nu ikke ville bruge 25 jern på en gearkasse efter lad os sige 30000 km?
Men alt under 200 er jo for kvinder Billede
Har ikke lige tjekket op på om hvad en 150 hk kan chippes til men så længe den bare kan rykke sig når man trykker den af så er jeg da tilfreds, skal jo ikke have en 4 sekunders bil så havde jeg købt noget supra eller skyline r34 det er vel en lille våd drenge drøm ;)
Pas, man kan altid være uheldig.

Benzin Touran med fx 1.4, 1.5 og 1.8 TSI kører alle med DQ200, det samme med 1.6 TDI, men 2.0 TDI har dem med vådkoblinger, som dog skal have skiftet olie for hver 60.000 km - men de kører godt.

Jeg synes ikke en 150 HK behøver en chip, den kører godt, og er frisk nok, men det er ikke en racerbil, det er en Touran.
Den kan efter sigende chippes til knap 200 HK
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

DerpTractor
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 9. jan 2020, 14:16
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: TVA Multiservice
Geografisk sted: Sakskøbing
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: VW touran 2018 2.0 tdi flere spørgsmål

Indlæg af DerpTractor » 8. jun 2021, 18:50

BrianDS skrev:
8. jun 2021, 18:46
DerpTractor skrev:
BrianDS skrev:
8. jun 2021, 16:10
Der er flere 7 trins DSG gearkasser, der er den berygtede DQ200 og så DQ381 (og sikker flere)

DQ200 er kun for biler med op til 250 NM, det er en 2.0 TDI ikke i risiko for Billede

Den 190 HK kan vist chippes til mere end 150 HK versionen, men som sagt, så er de 150 HK passende, de 190 HK er bare ekstra fint
Hvad skal man så kigge efter hvis jeg nu ikke ville bruge 25 jern på en gearkasse efter lad os sige 30000 km?
Men alt under 200 er jo for kvinder Billede
Har ikke lige tjekket op på om hvad en 150 hk kan chippes til men så længe den bare kan rykke sig når man trykker den af så er jeg da tilfreds, skal jo ikke have en 4 sekunders bil så havde jeg købt noget supra eller skyline r34 det er vel en lille våd drenge drøm ;)
Pas, man kan altid være uheldig.

Benzin Touran med fx 1.4, 1.5 og 1.8 TSI kører alle med DQ200, det samme med 1.6 TDI, men 2.0 TDI har dem med vådkoblinger, som dog skal have skiftet olie for hver 60.000 km - men de kører godt.

Jeg synes ikke en 150 HK behøver en chip, den kører godt, og er frisk nok, men det er ikke en racerbil, det er en Touran.
Den kan efter sigende chippes til knap 200 HK
Det er rigtigt ;) men jeg slæber nu også nogle gange 200 kg mere end en touran må slæbe dog sjældent og der ville jeg gerne kunne trække det uden yderligere problemer, min gamle touran den havde problemer når den fik læs på, det hjalp meget da den også blev chippet :)
VW Passat B6 variant 2.0 TDI 170 hk dpf(konebil)
VW Touran 1T1 7 pers. 2.0 TDI 140 hk DSG (min nye bil)
VW Passat B6 sedan 1.9 TDI 105 hk (min gamle bil med defekt turbo)

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6016
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6451 times
Been thanked: 1637 times

Re: VW touran 2018 2.0 tdi flere spørgsmål

Indlæg af BrianDS » 8. jun 2021, 18:55

DerpTractor skrev:
BrianDS skrev:
8. jun 2021, 18:46
DerpTractor skrev: Hvad skal man så kigge efter hvis jeg nu ikke ville bruge 25 jern på en gearkasse efter lad os sige 30000 km?
Men alt under 200 er jo for kvinder Billede
Har ikke lige tjekket op på om hvad en 150 hk kan chippes til men så længe den bare kan rykke sig når man trykker den af så er jeg da tilfreds, skal jo ikke have en 4 sekunders bil så havde jeg købt noget supra eller skyline r34 det er vel en lille våd drenge drøm ;)
Pas, man kan altid være uheldig.

Benzin Touran med fx 1.4, 1.5 og 1.8 TSI kører alle med DQ200, det samme med 1.6 TDI, men 2.0 TDI har dem med vådkoblinger, som dog skal have skiftet olie for hver 60.000 km - men de kører godt.

Jeg synes ikke en 150 HK behøver en chip, den kører godt, og er frisk nok, men det er ikke en racerbil, det er en Touran.
Den kan efter sigende chippes til knap 200 HK
Det er rigtigt ;) men jeg slæber nu også nogle gange 200 kg mere end en touran må slæbe dog sjældent og der ville jeg gerne kunne trække det uden yderligere problemer, min gamle touran den havde problemer når den fik læs på, det hjalp meget da den også blev chippet :)
Okay, min 150 HK må slæbe 1.800 kg (12%)/ 2.000 kg (8%), slæber du 200 kg mere end det?

Jeg har ikke det store behov for tungt påhæng, så den del kan jeg ikke sige, men jeg tænker ikke du får problemer
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Morten Hedensted
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1722 times
Been thanked: 467 times

Re: VW touran 2018 2.0 tdi flere spørgsmål

Indlæg af Morten Hedensted » 8. jun 2021, 19:14

DerpTractor skrev:
8. jun 2021, 18:38
BrianDS skrev:
8. jun 2021, 16:10
DerpTractor skrev: Jeg tænker heller ikke at en chip ikke ville kunne gøre forskellen 40.000 vs 5000 er alligevel en slant ;)
Jeg tænker mere hvad forskellen er på de 2 kasser udover gearet? Har hørt et par stykker sige deres dsg 7 dør omkring 200.000 km? Begge har dog været transportere så kan det være fordi gearkassen ikke holder til den mængde vægt at skulle flytte på?
Der er flere 7 trins DSG gearkasser, der er den berygtede DQ200 og så DQ381 (og sikker flere)

DQ200 er kun for biler med op til 250 NM, det er en 2.0 TDI ikke i risiko for Billede

Den 190 HK kan vist chippes til mere end 150 HK versionen, men som sagt, så er de 150 HK passende, de 190 HK er bare ekstra fint
Hvad skal man så kigge efter hvis jeg nu ikke ville bruge 25 jern på en gearkasse efter lad os sige 30000 km?
Men alt under 200 er jo for kvinder :P
Har ikke lige tjekket op på om hvad en 150 hk kan chippes til men så længe den bare kan rykke sig når man trykker den af så er jeg da tilfreds, skal jo ikke have en 4 sekunders bil så havde jeg købt noget supra eller skyline r34 det er vel en lille våd drenge drøm ;)
Det er altså vigtigt at du forholder dig til, at uanset hvad, så bliver en Touran TDI aldrig rigtig hurtig - Eller kvik. Den har alt imod sig, vægten, vindmodstanden osv. Hvis det er vigtigt at den kan flytte sig bare lidt, så er der ingen vej udenom den med 190 HK, der er bare langt mellem dem, og dem der er, er ofte relativt dyre.

Hverken DQ250 med 6 trin, eller DQ381 med 7 trin, ville bekymre mig det mindst, i min optik kører DQ381 mere smooth. Men det er bare min mening, Begge er gode, stærke og stabile. Erfaringerne fra Transporter kan du ikke sammenligne med. Jeg tænker det handler om belastning/vægt i Transporter, hvor deres ry er lidt blakket.

Overordnet er jeg enig med Brian i, at 150 Hk passer godt til Touran, men den er ikke kvik. Den er harmonisk og velkørende.
These users thanked the author Morten Hedensted for the post:
BrianDS
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6016
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6451 times
Been thanked: 1637 times

Re: VW touran 2018 2.0 tdi flere spørgsmål

Indlæg af BrianDS » 8. jun 2021, 19:16

Morten Hedensted skrev:
DerpTractor skrev:
8. jun 2021, 18:38
BrianDS skrev:
8. jun 2021, 16:10
Der er flere 7 trins DSG gearkasser, der er den berygtede DQ200 og så DQ381 (og sikker flere)

DQ200 er kun for biler med op til 250 NM, det er en 2.0 TDI ikke i risiko for Billede

Den 190 HK kan vist chippes til mere end 150 HK versionen, men som sagt, så er de 150 HK passende, de 190 HK er bare ekstra fint
Hvad skal man så kigge efter hvis jeg nu ikke ville bruge 25 jern på en gearkasse efter lad os sige 30000 km?
Men alt under 200 er jo for kvinder Billede
Har ikke lige tjekket op på om hvad en 150 hk kan chippes til men så længe den bare kan rykke sig når man trykker den af så er jeg da tilfreds, skal jo ikke have en 4 sekunders bil så havde jeg købt noget supra eller skyline r34 det er vel en lille våd drenge drøm ;)
Det er altså vigtigt at du forholder dig til, at uanset hvad, så bliver en Touran TDI aldrig rigtig hurtig - Eller kvik. Den har alt imod sig, vægten, vindmodstanden osv. Hvis det er vigtigt at den kan flytte sig bare lidt, så er der ingen vej udenom den med 190 HK, der er bare langt mellem dem, og dem der er, er ofte relativt dyre.

Hverken DQ250 med 6 trin, eller DQ381 med 7 trin, ville bekymre mig det mindst, i min optik kører DQ381 mere smooth. Men det er bare min mening, Begge er gode, stærke og stabile. Erfaringerne fra Transporter kan du ikke sammenligne med. Jeg tænker det handler om belastning/vægt i Transporter, hvor deres ry er lidt blakket.

Overordnet er jeg enig med Brian i, at 150 Hk passer godt til Touran, men den er ikke kvik. Den er harmonisk og velkørende.
Billede
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

DerpTractor
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 9. jan 2020, 14:16
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: TVA Multiservice
Geografisk sted: Sakskøbing
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: VW touran 2018 2.0 tdi flere spørgsmål

Indlæg af DerpTractor » 8. jun 2021, 19:54

Morten Hedensted skrev:
8. jun 2021, 19:14
DerpTractor skrev:
8. jun 2021, 18:38
BrianDS skrev:
8. jun 2021, 16:10
Der er flere 7 trins DSG gearkasser, der er den berygtede DQ200 og så DQ381 (og sikker flere)

DQ200 er kun for biler med op til 250 NM, det er en 2.0 TDI ikke i risiko for Billede

Den 190 HK kan vist chippes til mere end 150 HK versionen, men som sagt, så er de 150 HK passende, de 190 HK er bare ekstra fint
Hvad skal man så kigge efter hvis jeg nu ikke ville bruge 25 jern på en gearkasse efter lad os sige 30000 km?
Men alt under 200 er jo for kvinder :P
Har ikke lige tjekket op på om hvad en 150 hk kan chippes til men så længe den bare kan rykke sig når man trykker den af så er jeg da tilfreds, skal jo ikke have en 4 sekunders bil så havde jeg købt noget supra eller skyline r34 det er vel en lille våd drenge drøm ;)
Det er altså vigtigt at du forholder dig til, at uanset hvad, så bliver en Touran TDI aldrig rigtig hurtig - Eller kvik. Den har alt imod sig, vægten, vindmodstanden osv. Hvis det er vigtigt at den kan flytte sig bare lidt, så er der ingen vej udenom den med 190 HK, der er bare langt mellem dem, og dem der er, er ofte relativt dyre.

Hverken DQ250 med 6 trin, eller DQ381 med 7 trin, ville bekymre mig det mindst, i min optik kører DQ381 mere smooth. Men det er bare min mening, Begge er gode, stærke og stabile. Erfaringerne fra Transporter kan du ikke sammenligne med. Jeg tænker det handler om belastning/vægt i Transporter, hvor deres ry er lidt blakket.

Overordnet er jeg enig med Brian i, at 150 Hk passer godt til Touran, men den er ikke kvik. Den er harmonisk og velkørende.
Jeg skal nu ikke have en bil der bare kan flyve til den, jeg var ekstrem glad for min gamle touran, og den flyttede sig rigeligt med de små 180 hk som skulle have.
Men jeg tror jeg springer på en 150 hestes :)
Så må jeg se hvilken gearkasse der er på, for mig er det ingen forhindring om den har 6 eller 7 gear, jeg har bare hørt skidt om 7 gears kassen, men jeg ville jo helst have noget der bare spiller, jeg skal ud og prøve både en 6 og 7 gears imorgen :) bare for at se hvad jeg føler der spiller bedst
VW Passat B6 variant 2.0 TDI 170 hk dpf(konebil)
VW Touran 1T1 7 pers. 2.0 TDI 140 hk DSG (min nye bil)
VW Passat B6 sedan 1.9 TDI 105 hk (min gamle bil med defekt turbo)

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: VW touran 2018 2.0 tdi flere spørgsmål

Indlæg af diskoboy » 8. jun 2021, 20:25

DerpTractor skrev:
8. jun 2021, 18:40
diskoboy skrev:
8. jun 2021, 16:08
DerpTractor skrev:
8. jun 2021, 15:26
Havde bare hørt de hed matrix lygter :shock:
Men det er disse lygter her jeg tænker på https://www.need4street.de/LED-Headligh ... -Touran-5T jeg syntes bilen får et mere ondt look men du virker til at have styr på det, så hvad hvis den ikke har led baglygter kræver det en masse at skifte til det?
Shit de er dyre - men det er de rigtige :)

Fandt mine brugte til 5000 kr og solgte de org LED-low til 4500 kr :)

Baglygter er lidt ledning og lidt kodning.
Der står dog de kun virker med kamera? Så skal bilen vel have det kamera din passat har?
Det ikke dårligt, men tænker så at hvis den har LED-low har den så ikke det kamera?
Er det noget nye ledninger eller hvordan?
Ja, du skal have kamera i forruden for at lygterne virker.

- Et par ekstra ledninger ud til hver boks
- Niveaureguleringsboks skal skiftes og stik laves om
- Datasæt skal indlæses. Man kan ikke kode sig ud af det. Jeg fandt en anden Touran med de rigtige lygter og via online adgang kopierede jeg indstillingerne fra den bil ned i min egen. Så slap jeg for at kode noget som helst manuelt :D
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Morten Hedensted
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1722 times
Been thanked: 467 times

Re: VW touran 2018 2.0 tdi flere spørgsmål

Indlæg af Morten Hedensted » 8. jun 2021, 20:34

DerpTractor skrev:
Morten Hedensted skrev:
8. jun 2021, 19:14
DerpTractor skrev:
8. jun 2021, 18:38
Hvad skal man så kigge efter hvis jeg nu ikke ville bruge 25 jern på en gearkasse efter lad os sige 30000 km?
Men alt under 200 er jo for kvinder :P
Har ikke lige tjekket op på om hvad en 150 hk kan chippes til men så længe den bare kan rykke sig når man trykker den af så er jeg da tilfreds, skal jo ikke have en 4 sekunders bil så havde jeg købt noget supra eller skyline r34 det er vel en lille våd drenge drøm ;)
Det er altså vigtigt at du forholder dig til, at uanset hvad, så bliver en Touran TDI aldrig rigtig hurtig - Eller kvik. Den har alt imod sig, vægten, vindmodstanden osv. Hvis det er vigtigt at den kan flytte sig bare lidt, så er der ingen vej udenom den med 190 HK, der er bare langt mellem dem, og dem der er, er ofte relativt dyre.

Hverken DQ250 med 6 trin, eller DQ381 med 7 trin, ville bekymre mig det mindst, i min optik kører DQ381 mere smooth. Men det er bare min mening, Begge er gode, stærke og stabile. Erfaringerne fra Transporter kan du ikke sammenligne med. Jeg tænker det handler om belastning/vægt i Transporter, hvor deres ry er lidt blakket.

Overordnet er jeg enig med Brian i, at 150 Hk passer godt til Touran, men den er ikke kvik. Den er harmonisk og velkørende.
Jeg skal nu ikke have en bil der bare kan flyve til den, jeg var ekstrem glad for min gamle touran, og den flyttede sig rigeligt med de små 180 hk som skulle have.
Men jeg tror jeg springer på en 150 hestes :)
Så må jeg se hvilken gearkasse der er på, for mig er det ingen forhindring om den har 6 eller 7 gear, jeg har bare hørt skidt om 7 gears kassen, men jeg ville jo helst have noget der bare spiller, jeg skal ud og prøve både en 6 og 7 gears imorgen :) bare for at se hvad jeg føler der spiller bedst
Den 7 trins du har hørt dårligt om, finder du ikke i en af de modeller du kigger på.


Sent from my iPhone using Tapatalk
These users thanked the author Morten Hedensted for the post:
BrianDS
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport

DerpTractor
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 9. jan 2020, 14:16
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: TVA Multiservice
Geografisk sted: Sakskøbing
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: VW touran 2018 2.0 tdi flere spørgsmål

Indlæg af DerpTractor » 8. jun 2021, 21:46

diskoboy skrev:
8. jun 2021, 20:25
DerpTractor skrev:
8. jun 2021, 18:40
diskoboy skrev:
8. jun 2021, 16:08

Shit de er dyre - men det er de rigtige :)

Fandt mine brugte til 5000 kr og solgte de org LED-low til 4500 kr :)

Baglygter er lidt ledning og lidt kodning.
Der står dog de kun virker med kamera? Så skal bilen vel have det kamera din passat har?
Det ikke dårligt, men tænker så at hvis den har LED-low har den så ikke det kamera?
Er det noget nye ledninger eller hvordan?
Ja, du skal have kamera i forruden for at lygterne virker.

- Et par ekstra ledninger ud til hver boks
- Niveaureguleringsboks skal skiftes og stik laves om
- Datasæt skal indlæses. Man kan ikke kode sig ud af det. Jeg fandt en anden Touran med de rigtige lygter og via online adgang kopierede jeg indstillingerne fra den bil ned i min egen. Så slap jeg for at kode noget som helst manuelt :D
tager jeg så fejl hvis jeg antager man skal have et bestemt kamera for at det virker? eller er det "bare" et hvilket som helst kamera? altså noget standart kamera? :)
VW Passat B6 variant 2.0 TDI 170 hk dpf(konebil)
VW Touran 1T1 7 pers. 2.0 TDI 140 hk DSG (min nye bil)
VW Passat B6 sedan 1.9 TDI 105 hk (min gamle bil med defekt turbo)

DerpTractor
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 9. jan 2020, 14:16
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: TVA Multiservice
Geografisk sted: Sakskøbing
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: VW touran 2018 2.0 tdi flere spørgsmål

Indlæg af DerpTractor » 8. jun 2021, 21:47

Morten Hedensted skrev:
8. jun 2021, 20:34
DerpTractor skrev:
Morten Hedensted skrev:
8. jun 2021, 19:14


Det er altså vigtigt at du forholder dig til, at uanset hvad, så bliver en Touran TDI aldrig rigtig hurtig - Eller kvik. Den har alt imod sig, vægten, vindmodstanden osv. Hvis det er vigtigt at den kan flytte sig bare lidt, så er der ingen vej udenom den med 190 HK, der er bare langt mellem dem, og dem der er, er ofte relativt dyre.

Hverken DQ250 med 6 trin, eller DQ381 med 7 trin, ville bekymre mig det mindst, i min optik kører DQ381 mere smooth. Men det er bare min mening, Begge er gode, stærke og stabile. Erfaringerne fra Transporter kan du ikke sammenligne med. Jeg tænker det handler om belastning/vægt i Transporter, hvor deres ry er lidt blakket.

Overordnet er jeg enig med Brian i, at 150 Hk passer godt til Touran, men den er ikke kvik. Den er harmonisk og velkørende.
Jeg skal nu ikke have en bil der bare kan flyve til den, jeg var ekstrem glad for min gamle touran, og den flyttede sig rigeligt med de små 180 hk som skulle have.
Men jeg tror jeg springer på en 150 hestes :)
Så må jeg se hvilken gearkasse der er på, for mig er det ingen forhindring om den har 6 eller 7 gear, jeg har bare hørt skidt om 7 gears kassen, men jeg ville jo helst have noget der bare spiller, jeg skal ud og prøve både en 6 og 7 gears imorgen :) bare for at se hvad jeg føler der spiller bedst
Den 7 trins du har hørt dårligt om, finder du ikke i en af de modeller du kigger på.


Sent from my iPhone using Tapatalk
lækkert :) så kigger jeg lige lidt ekstra efter en 7 trins :)
VW Passat B6 variant 2.0 TDI 170 hk dpf(konebil)
VW Touran 1T1 7 pers. 2.0 TDI 140 hk DSG (min nye bil)
VW Passat B6 sedan 1.9 TDI 105 hk (min gamle bil med defekt turbo)

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: VW touran 2018 2.0 tdi flere spørgsmål

Indlæg af diskoboy » 8. jun 2021, 22:09

DerpTractor skrev:
8. jun 2021, 21:46
tager jeg så fejl hvis jeg antager man skal have et bestemt kamera for at det virker? eller er det "bare" et hvilket som helst kamera? altså noget standart kamera? :)
Touran 2018 og frem har i hvert fald det rigtige kamera hvis bilen har Lane Assist. Ellers flasher man bare ny sw i det. Ingen problemer....
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"