Touran R-Line, ID.4 GTX eller?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 15. jun 2021, 19:25
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Touran R-Line, ID.4 GTX eller?
Hej Vagcars forum
Har brug for lidt råd til at vælge min næste bil inden udgangen af 2021, da min leasing løber ud.
Er en familie på 5, med 3 børn på 5,11,14
Køre 25.000km privat og 25.000km arbejdes km om året.
Har pt en Touran Comfortline, 2016 2.0 TDI med manuelt gear som privatleasingbil og den løser opgaven perfekt.
Nu har jeg kig på at købe en 2018 Touran med ca 50.000km på tælleren og alt i udstyr til ca 410.000kr, som denne.
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/to ... re_listing
Mit stor dilemma er afskrivningen på den de næste 2-3år. Hvad tænker i man kan sælge sådan en bil for når den er 6år gammel og har kørt 199.000km?
Er det helt skørt (mere end 200.000kr) og var det mere oplagt at forsøge at presse familien ind i en helt ny GTX (ID.4) og så acceptere en vinter rækkevidde på små 300-350km imod en drift besparrelse på min 1500kr/måned pga af forskellen på
diesel/el og ejerafgiften og samtidig have lettere ved at sælge en kun 3år gammel bil med 150.000km på tælleren om 3år?
De 350km rækkevidde kan godt dække midt behov, men gør det hele lidt mere besværligt!
På forhånd tak
Har brug for lidt råd til at vælge min næste bil inden udgangen af 2021, da min leasing løber ud.
Er en familie på 5, med 3 børn på 5,11,14
Køre 25.000km privat og 25.000km arbejdes km om året.
Har pt en Touran Comfortline, 2016 2.0 TDI med manuelt gear som privatleasingbil og den løser opgaven perfekt.
Nu har jeg kig på at købe en 2018 Touran med ca 50.000km på tælleren og alt i udstyr til ca 410.000kr, som denne.
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/to ... re_listing
Mit stor dilemma er afskrivningen på den de næste 2-3år. Hvad tænker i man kan sælge sådan en bil for når den er 6år gammel og har kørt 199.000km?
Er det helt skørt (mere end 200.000kr) og var det mere oplagt at forsøge at presse familien ind i en helt ny GTX (ID.4) og så acceptere en vinter rækkevidde på små 300-350km imod en drift besparrelse på min 1500kr/måned pga af forskellen på
diesel/el og ejerafgiften og samtidig have lettere ved at sælge en kun 3år gammel bil med 150.000km på tælleren om 3år?
De 350km rækkevidde kan godt dække midt behov, men gør det hele lidt mere besværligt!
På forhånd tak
Touran, 2.0 TDI 150HK
S-MAX Titanium TDCI 180HK
Audi A6 - Avant TDI 177HK
Opel Insignia Cosmo Diesel 160HK
Mazda 6 St.Car 2.3 Sport Benzin 166HK
Peugeot 307 SW 2.0 Benzin 140HK
Peugeot 206 S16 Benzin 110HK
S-MAX Titanium TDCI 180HK
Audi A6 - Avant TDI 177HK
Opel Insignia Cosmo Diesel 160HK
Mazda 6 St.Car 2.3 Sport Benzin 166HK
Peugeot 307 SW 2.0 Benzin 140HK
Peugeot 206 S16 Benzin 110HK
-
- Medlem
- Indlæg: 1086
- Tilmeldt: 18. jul 2019, 19:23
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 492 times
- Been thanked: 238 times
Re: Touran R-Line, ID.4 GTX eller?
Tjae det er mange penge for en 3 år Touran..Er det en hentet bil fra Tyskland, står synet i 2020..så den er måske kommet til landet i 2020 og ny ejer..så måske er ny køber 3 ejer..kan ikke lide når en bil har haft flere ejere på kort tid..
Ville tro, en ny elbil ville holde pris bedre end Touranen.
Du er selv inde på omkostninger i forhold til faste udgifter..
Lån ID4 og prøv det godt af, ku man måske leje en i en uge, så er lejen jo sparet ind, hvis det bare duer til Jer
Ville tro, en ny elbil ville holde pris bedre end Touranen.
Du er selv inde på omkostninger i forhold til faste udgifter..
Lån ID4 og prøv det godt af, ku man måske leje en i en uge, så er lejen jo sparet ind, hvis det bare duer til Jer
Hilsen Hallas
Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 15. jun 2021, 19:25
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Touran R-Line, ID.4 GTX eller?
Hej Hallas
Mange tak for dit svar.
Jeg har spurgt forhandleren om det samme, men de siger at bilen er købt hos dem fra ny og har haft 1 ejer, som nu har skiftet. Så skulle ikke være en tysk bil.
Jeg har lånt en ID4 et par gange nu, og vi kan godt sidde i den, da bagsædet virker til at være ret stort, dog ikke helt så stort midtersæde som i touranen vi har pt.
De 204hk til en alm ID.4s +2200kg gør at jeg synes den var lidt kedelig, men med de 299HK i GTX udgaven er det jo løst for ca 30.000kr mere med udstyr.
Så ja, jeg tror jeg lejer en ID4 et par uger/1 måned og ser om det er vores løsning.
Tak
Mange tak for dit svar.
Jeg har spurgt forhandleren om det samme, men de siger at bilen er købt hos dem fra ny og har haft 1 ejer, som nu har skiftet. Så skulle ikke være en tysk bil.
Jeg har lånt en ID4 et par gange nu, og vi kan godt sidde i den, da bagsædet virker til at være ret stort, dog ikke helt så stort midtersæde som i touranen vi har pt.
De 204hk til en alm ID.4s +2200kg gør at jeg synes den var lidt kedelig, men med de 299HK i GTX udgaven er det jo løst for ca 30.000kr mere med udstyr.
Så ja, jeg tror jeg lejer en ID4 et par uger/1 måned og ser om det er vores løsning.
Tak
Touran, 2.0 TDI 150HK
S-MAX Titanium TDCI 180HK
Audi A6 - Avant TDI 177HK
Opel Insignia Cosmo Diesel 160HK
Mazda 6 St.Car 2.3 Sport Benzin 166HK
Peugeot 307 SW 2.0 Benzin 140HK
Peugeot 206 S16 Benzin 110HK
S-MAX Titanium TDCI 180HK
Audi A6 - Avant TDI 177HK
Opel Insignia Cosmo Diesel 160HK
Mazda 6 St.Car 2.3 Sport Benzin 166HK
Peugeot 307 SW 2.0 Benzin 140HK
Peugeot 206 S16 Benzin 110HK
- fkm66
- Nyt medlem
- Indlæg: 160
- Tilmeldt: 18. maj 2018, 10:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 21 times
Re: Touran R-Line, ID.4 GTX eller?
En lille fodnote
Husk på at børnene vokser og hvis bagsædet i dag virker trangt, hvordan vil det så ikke være om 2-3 år, så kan den ekstra sæderække i en Touran være nyttig
Husk på at børnene vokser og hvis bagsædet i dag virker trangt, hvordan vil det så ikke være om 2-3 år, så kan den ekstra sæderække i en Touran være nyttig
VW Golf GTE 2017
Tidligere: VW Golf 6 1,4 TSI 2011
Tidligere: VW Golf 5 1,6 FSI 2004
Tidligere: VW Polo 6n2 1,4 2001
Tidligere: VW Golf 6 1,4 TSI 2011
Tidligere: VW Golf 5 1,6 FSI 2004
Tidligere: VW Polo 6n2 1,4 2001
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2307
- Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 202 times
Re: Touran R-Line, ID.4 GTX eller?
Jeg synes prisen er til den høje side. Jeg ved godt den er godt udstyret og alt det der - og stor motor.
Men jeg gav det halve for en 3 år gammel Passat med 90.000 på bagen - og man er jo ikke i tvivl om hvad en 6 år gammel dieselbil er værd i dag, når der kommer lidt kilometer på.
Det bliver en stor afskrivning på de år og km, hvis ikke usælgelig, så til foræringspris dog.
Men jeg gav det halve for en 3 år gammel Passat med 90.000 på bagen - og man er jo ikke i tvivl om hvad en 6 år gammel dieselbil er værd i dag, når der kommer lidt kilometer på.
Det bliver en stor afskrivning på de år og km, hvis ikke usælgelig, så til foræringspris dog.
Venligst Peder
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10849
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 656 times
- Been thanked: 1882 times
Re: Touran R-Line, ID.4 GTX eller?
Enig i, at prisen er helt gal.Peder skrev: ↑16. jun 2021, 11:49Jeg synes prisen er til den høje side. Jeg ved godt den er godt udstyret og alt det der - og stor motor.
Men jeg gav det halve for en 3 år gammel Passat med 90.000 på bagen - og man er jo ikke i tvivl om hvad en 6 år gammel dieselbil er værd i dag, når der kommer lidt kilometer på.
Det bliver en stor afskrivning på de år og km, hvis ikke usælgelig, så til foræringspris dog.
Jeg er dog ikke enig i, at en diesel er usælgelig om få år. I større biler giver en diesel stadig rigtig fin mening - fx i en Touran. Den føles lidt asmatisk med 1.4´eren, når der kommer læs på - der er momentet fra en diesel en god hjælp. Og det samme i andre større biler.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5992
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6411 times
- Been thanked: 1622 times
Re: Touran R-Line, ID.4 GTX eller?
Enig, og det kan skabe et behov om få år, når der i dag ikke bliver solgt ret mange diesel.GaSelle skrev:Enig i, at prisen er helt gal.Peder skrev: ↑16. jun 2021, 11:49Jeg synes prisen er til den høje side. Jeg ved godt den er godt udstyret og alt det der - og stor motor.
Men jeg gav det halve for en 3 år gammel Passat med 90.000 på bagen - og man er jo ikke i tvivl om hvad en 6 år gammel dieselbil er værd i dag, når der kommer lidt kilometer på.
Det bliver en stor afskrivning på de år og km, hvis ikke usælgelig, så til foræringspris dog.
Jeg er dog ikke enig i, at en diesel er usælgelig om få år. I større biler giver en diesel stadig rigtig fin mening - fx i en Touran. Den føles lidt asmatisk med 1.4´eren, når der kommer læs på - der er momentet fra en diesel en god hjælp. Og det samme i andre større biler.
Det er ukendt hvad værditabet bliver, men det kan gå både op og ned hvor stort tabet bliver.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2307
- Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 202 times
Re: Touran R-Line, ID.4 GTX eller?
Jeg overdriver måske også - men man kommer til at mærke et hug, da omdømmet er blevet en kende blakket og de grønner afgifter stiger 30% over de næste år - det medfører at en Passat som vores der går 22,2 km/literen stiger 1000 kr fra 4000 til 5000 - det er mange penge, når en Tesla med 300 hk koster 700 kr årligt og lader langt billigere end dieselmaskinens brændstof.GaSelle skrev: ↑16. jun 2021, 12:06
Jeg er dog ikke enig i, at en diesel er usælgelig om få år. I større biler giver en diesel stadig rigtig fin mening - fx i en Touran. Den føles lidt asmatisk med 1.4´eren, når der kommer læs på - der er momentet fra en diesel en god hjælp. Og det samme i andre større biler.
Venligst Peder
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10849
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 656 times
- Been thanked: 1882 times
Re: Touran R-Line, ID.4 GTX eller?
For mig er det "ulven kommer". Da jeg solgte min Superb Greenline i bytte på en ny 1.4 TSI tilbage i 2015/16 fik jeg at vide, at de kunne jo ikke give så meget, for diesel var ikke populært - bullshit. Den blev solgt videre på 5 dage 35K over den pris jeg fik for den. Så allerede dengang var der gang i de rygter.Peder skrev: ↑17. jun 2021, 08:12Jeg overdriver måske også - men man kommer til at mærke et hug, da omdømmet er blevet en kende blakket og de grønner afgifter stiger 30% over de næste år - det medfører at en Passat som vores der går 22,2 km/literen stiger 1000 kr fra 4000 til 5000 - det er mange penge, når en Tesla med 300 hk koster 700 kr årligt og lader langt billigere end dieselmaskinens brændstof.GaSelle skrev: ↑16. jun 2021, 12:06
Jeg er dog ikke enig i, at en diesel er usælgelig om få år. I større biler giver en diesel stadig rigtig fin mening - fx i en Touran. Den føles lidt asmatisk med 1.4´eren, når der kommer læs på - der er momentet fra en diesel en god hjælp. Og det samme i andre større biler.
Jeg er enig i, at diesel i mindre biler (Golf-størrelse og ned) er passé; men i større ser jeg ikke, at det lige umiddelbart bliver udstødt lige foreløbigt.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2307
- Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 202 times
Re: Touran R-Line, ID.4 GTX eller?
Men det har jo virket, du fik mindre for din bil. Og situationen er ikke bedre i dag.GaSelle skrev: ↑17. jun 2021, 08:39
For mig er det "ulven kommer". Da jeg solgte min Superb Greenline i bytte på en ny 1.4 TSI tilbage i 2015/16 fik jeg at vide, at de kunne jo ikke give så meget, for diesel var ikke populært - bullshit. Den blev solgt videre på 5 dage 35K over den pris jeg fik for den. Så allerede dengang var der gang i de rygter.
Venligst Peder
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10849
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 656 times
- Been thanked: 1882 times
Re: Touran R-Line, ID.4 GTX eller?
Det var dengang; den falder jeg ikke for igen. Fik en fin pris da jeg solgte min 520d sidste år og 118d tidligere i år.Peder skrev: ↑17. jun 2021, 08:43Men det har jo virket, du fik mindre for din bil. Og situationen er ikke bedre i dag.GaSelle skrev: ↑17. jun 2021, 08:39
For mig er det "ulven kommer". Da jeg solgte min Superb Greenline i bytte på en ny 1.4 TSI tilbage i 2015/16 fik jeg at vide, at de kunne jo ikke give så meget, for diesel var ikke populært - bullshit. Den blev solgt videre på 5 dage 35K over den pris jeg fik for den. Så allerede dengang var der gang i de rygter.
- klodsmajor
- Nyt medlem
- Indlæg: 117
- Tilmeldt: 13. feb 2016, 22:35
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 31 times
Re: Touran R-Line, ID.4 GTX eller?
Stiger ejerafgiften også på biler indregisteret før aftalen trådte i kraft?Peder skrev: ↑17. jun 2021, 08:12
Jeg overdriver måske også - men man kommer til at mærke et hug, da omdømmet er blevet en kende blakket og de grønner afgifter stiger 30% over de næste år - det medfører at en Passat som vores der går 22,2 km/literen stiger 1000 kr fra 4000 til 5000 - det er mange penge, når en Tesla med 300 hk koster 700 kr årligt og lader langt billigere end dieselmaskinens brændstof.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 15. jun 2021, 19:25
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Touran R-Line, ID.4 GTX eller?
Mange tak for alle jeres svar og tanker.
Fedt at i byder ind
Jeg spurgte en lokal VW forhandler hvad han tænkte om denne overvejelse og han pegede på at købe en Touran Diesel forsat var en god ide da den typenmotor er lavet til at kunne køre rigtig mange km og folk derfor forsat ville være OK med at købe den efter 190.000km, men han anbefalede også at finde en lidt billigere model, så afskrivningen ikke ville stikke helt af.
Han tænkte ikke det ville være let at sælge en brugt el-bil som ID4 GTX med 150.000 på tælleren, da folk ville være bange for at købe en elbil hvor garantien på batterierne er udløbet.
Jeg er helt enig med dig @f@fkm66 at den ekstra plads i touranen vil være endnu mere lækkert så alle 3 drenge bliver lidt større.
Så tog pilen peger på at køb/lease en Touran et par år mere og så se om ikke ID.6 er kommet på markedet i EU eller noget i den stil, som kan tager over for det praktisk i at have en Touran i dag.
Fedt at i byder ind
Jeg spurgte en lokal VW forhandler hvad han tænkte om denne overvejelse og han pegede på at købe en Touran Diesel forsat var en god ide da den typenmotor er lavet til at kunne køre rigtig mange km og folk derfor forsat ville være OK med at købe den efter 190.000km, men han anbefalede også at finde en lidt billigere model, så afskrivningen ikke ville stikke helt af.
Han tænkte ikke det ville være let at sælge en brugt el-bil som ID4 GTX med 150.000 på tælleren, da folk ville være bange for at købe en elbil hvor garantien på batterierne er udløbet.
Jeg er helt enig med dig @f@fkm66 at den ekstra plads i touranen vil være endnu mere lækkert så alle 3 drenge bliver lidt større.
Så tog pilen peger på at køb/lease en Touran et par år mere og så se om ikke ID.6 er kommet på markedet i EU eller noget i den stil, som kan tager over for det praktisk i at have en Touran i dag.
- These users thanked the author Henrik_7080 for the post:
- Wrekk
Touran, 2.0 TDI 150HK
S-MAX Titanium TDCI 180HK
Audi A6 - Avant TDI 177HK
Opel Insignia Cosmo Diesel 160HK
Mazda 6 St.Car 2.3 Sport Benzin 166HK
Peugeot 307 SW 2.0 Benzin 140HK
Peugeot 206 S16 Benzin 110HK
S-MAX Titanium TDCI 180HK
Audi A6 - Avant TDI 177HK
Opel Insignia Cosmo Diesel 160HK
Mazda 6 St.Car 2.3 Sport Benzin 166HK
Peugeot 307 SW 2.0 Benzin 140HK
Peugeot 206 S16 Benzin 110HK