Har du ikke sådan et Skoda Powerpass-ladekort?
Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10872
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 661 times
- Been thanked: 1900 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
- Mikael M109R
- Nyt medlem
- Indlæg: 441
- Tilmeldt: 5. jan 2012, 23:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 22 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
ja jo, kan godt se din pointe, det irriterer mig blot skal betale et energi tillæg for noget jeg selv leverer, clevers eneste udgift er tilbagebetaling som de selv får refunderet i et eller andet omang.BrianDS skrev: ↑12. okt 2022, 21:19Clevers udgift er præcis den samme uanset hvor du før din strøm fra, om du så giver 0 kr/kWh, 3 kr/kWh eller 10 kr/kWh, så er det stadig månedens gennemsnit i perioden 23-06 der afgør tilbagebetalingen, og månedens gennemsnit over døgnet fratrukket 2,25 kr/kWh der afgør energitillægget.Mikael M109R skrev: ↑5. okt 2022, 11:39...
Ja det er også min konklusion, vente og se hvad energitillæget (det faste 1/1-1/4) lander på og derefter sætte i bero pr.1/4.
Beholde ladestander men blot selv betale strømmen, det kan jeg bedre styre og forudse/ planlægge.
Kæden hopper af for mig når skal betale et variabelt energi tillæg baseret på dagsprisen, når jeg enten selv producerer strømmen eller køber den billigt ved min elleverandør. Clever har jo ingen variable udgifter i den forbindelse.
Kan forstå behovet der hvor de leverer strømmen (udeladning), eller hvis man har power løsningen.
Du kan så bare forsøge at optimere opladningen mest muligt selv.
Ved offentlig opladning og ved Clever Power er Clever lidt mere i kontrol med tingene, så der kunne de i teorien godt optimere lidt, men det er sikkert gynger og karusseller, så det bliver brugt til at betale for de mere usikre eller dyrere kunder.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13249
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3214 times
- Been thanked: 4543 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Jo, men uden abo. Dvs den plan jeg er på hedder "Charge Free".
Tidligere fulgte der ét års abo med levering af fabriksny bil, men det sluttede 01.04.2022 .... små 2 mdr før vi fik vores.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6026
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6457 times
- Been thanked: 1639 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Selv med Skoda PowerPass Charge Free og nyeste tariffer burde den Monta-lader i Tolbodgade i Gråsten gå til 4,09 kr/kWh, dog indtræder et spæregebyr efter 180 minutter (ifølge min app som har en pris på 2,90 kr/kWh og 0,37 kr/min i spærregebyr)
I Aabenraa har du Clever 50 kW til 5,66 kr/kWh og Ionity til 5,88 kr/kWh - altså med Skoda PowerPass Charge Free.
Takster fra seneste udgave af prislisten https://www.skoda.dk/_doc/42bfdc66-3f3b ... c8559e0596 / https://www.skoda.dk/elbiler/powerpass
Monta er fint, men umiddelbart kunne selv den gratis PowerPass måske spare lidt
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13249
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3214 times
- Been thanked: 4543 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Hvor ser du det med spærregebyr ? Syns jeg ik lige jeg ka finde...
Men super tip Brian, tak for det!
Jeg var ikke obs på at taksten kunne være lavere på en Monta-tilsluttet stander, ved at tage den via PowerPass ... fremfor at køre direkte over Monta.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6026
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6457 times
- Been thanked: 1639 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Hvem skulle betale for Clevers tilbagebetaling? Der er kun kunderne og deres abonnement og energitillæg til at betale.Mikael M109R skrev: ↑13. okt 2022, 13:15ja jo, kan godt se din pointe, det irriterer mig blot skal betale et energi tillæg for noget jeg selv leverer, clevers eneste udgift er tilbagebetaling som de selv får refunderet i et eller andet omang.BrianDS skrev: ↑12. okt 2022, 21:19Clevers udgift er præcis den samme uanset hvor du før din strøm fra, om du så giver 0 kr/kWh, 3 kr/kWh eller 10 kr/kWh, så er det stadig månedens gennemsnit i perioden 23-06 der afgør tilbagebetalingen, og månedens gennemsnit over døgnet fratrukket 2,25 kr/kWh der afgør energitillægget.Mikael M109R skrev: ↑5. okt 2022, 11:39...
Ja det er også min konklusion, vente og se hvad energitillæget (det faste 1/1-1/4) lander på og derefter sætte i bero pr.1/4.
Beholde ladestander men blot selv betale strømmen, det kan jeg bedre styre og forudse/ planlægge.
Kæden hopper af for mig når skal betale et variabelt energi tillæg baseret på dagsprisen, når jeg enten selv producerer strømmen eller køber den billigt ved min elleverandør. Clever har jo ingen variable udgifter i den forbindelse.
Kan forstå behovet der hvor de leverer strømmen (udeladning), eller hvis man har power løsningen.
Du kan så bare forsøge at optimere opladningen mest muligt selv.
Ved offentlig opladning og ved Clever Power er Clever lidt mere i kontrol med tingene, så der kunne de i teorien godt optimere lidt, men det er sikkert gynger og karusseller, så det bliver brugt til at betale for de mere usikre eller dyrere kunder.
Lige nu kan Clever søge refusion på elafgiften for de kunder der IKKE har solceller eller elbaseret opvarmning, så hele tilbagebetalingen kommer ud fra de abonnements- og energitillægsindtægter de har.
Hvis du ikke vil betale energitillæg, så kan du heller ikke forvente tilbagebetaling, men så er det jo nemt, så skal du lade udenom Clever laderen, så slipper du helt for det
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6026
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6457 times
- Been thanked: 1639 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Det med spærregebyret ligger inde i PowerPass appen, jeg kan ikke se om det er generelt på alle, men jeg mindes også at have set det i vilkårene engang.
Jeg har forsøgt at lade på Monta et par gange, det var der ikke den store succes med, men de gange jeg har fundet en Monta opkoblet lader, har PowerPass været billigere, nogle meget billigere, andre marginalt billigere.
https://app.emotion.mvv.de er nogle gange også billigere end Monta, og uden abonnement, den i Gråsten koster €0,44/kWh, og i perioden 07:00-23:59 er der et spærregebyr på €0,1/min, hvis man holder der over 240 minutter (så du skal bare smide bilen der så du ikke holder der i mere end 240 minutter i tidsrummet 07:00-23:59:
https://app.emotion.mvv.de/#/evse/DK*MON*E660290 - så kan du lade for 3,3 kr/kWh (altså såfremt alt virker taget min begrænsede erfaring med Monta med i regnestykket)
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- farouche
- Medlem
- Indlæg: 1312
- Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aarhus
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 125 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Ja nemt er det ikke at hitte ud af
2023 Polestar 2 LRSM Plus
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13249
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3214 times
- Been thanked: 4543 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Den der emotion mvv .... findes den som app ?? Synes kun jeg kan finde sådan et eller andet livsstils-fis i Google's Play Store .....BrianDS skrev: ↑13. okt 2022, 14:53https://app.emotion.mvv.de er nogle gange også billigere end Monta..
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6026
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6457 times
- Been thanked: 1639 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Det gør den angiveligt hvis du har en tysk mobil, men den fungerer fint som web-app, laver man en genvej åbner den i fuld skærm og fungerer ganske fint, men der er ikke adgang til deres app i den danske Google Play Store - tilsvarende i Apple App StoreHansH skrev: ↑13. okt 2022, 15:18Den der emotion mvv .... findes den som app ?? Synes kun jeg kan finde sådan et eller andet livsstils-fis i Google's Play Store .....BrianDS skrev: ↑13. okt 2022, 14:53https://app.emotion.mvv.de er nogle gange også billigere end Monta..
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13249
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3214 times
- Been thanked: 4543 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Modtaget.
Har du så prøvet at lade via deres løsning ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6026
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6457 times
- Been thanked: 1639 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Ja - ish, jeg har efterprøvet det en enkelt gang ved EON herhjemme, det virkede fint, det var inden jeg sendte min mor og hendes kæreste på tur i Tyskland væbnet med denne løsning, og det fede ved web-delen var at den ene gang hvor de var i tvivl, der kunne jeg logge på hjemmefra og starte opladningen hvor de stod.
De kom derned og hjem igen, de brugte Clever i Danmark (de har Unlimited+Power), og MVV i Tyskland - uden problemer
Jeg selv bruger PowerPass fordi det indtil videre er billigere end MVV med gratis abonnement første år
Men prøvede som sagt MVV den ene gang for at være sikker
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- Bjarkeh
- Nyt medlem
- Indlæg: 243
- Tilmeldt: 9. maj 2010, 19:22
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Frederiksværk
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 66 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Har læst par steder nu at Tesla sætter prisen på opladning ned om natten på deres Superchargers nogle steder i EU, ved dog ikke hvor meget eller om det gælder for DK, men kunne måske være en brugbar oplysning for nogle
Tesla’s charging network in Europe just reached over 10,000 Superchargers—with more to come.
As we expand, we’re also working to offer more cost-effective charging options. Starting on October 11, we’re offering an overnight discount at specific charging locations, with new locations being added over the coming weeks.
When you charge during non-peak hours, you’ll get a lower rate while reducing pressure on your local energy grid.
Ingen bil PT - Næste: Tesla Model 3 LR 2024 - Midlertidig lånebil Opel Corsa 1,3 CDTi
Tidligere:Tesla Model 3 SR+ 2021 | Volvo V40 D3 Cross Country Aut 2018 | | Vw Golf VI 1,6 TDi Bluemotion 2011 - Eftermonteret: GTD sæder, RCD-510, MF rat, BT, Tågelygter, Lys/regn sensor, LED baglygter, LED nummerpladelys, Xenon med drl, alt selvfølgelig originalt.
| Škoda Octavia - 1,9 TDi Ambiente 2003 | Škoda CitiGo 2012 Elegance GreenTec 3D, 60HK, Night Blue, Go pakke | Seat Ibiza 6K2 1,4 16V 2002 | Vw Golf VI 1,6 TDI VAN Bluemotion 2010 | Vw Golf III 1,9TDI variant van 1997 | Škoda Felicia 1,3 MPI 1999
Tidligere:Tesla Model 3 SR+ 2021 | Volvo V40 D3 Cross Country Aut 2018 | | Vw Golf VI 1,6 TDi Bluemotion 2011 - Eftermonteret: GTD sæder, RCD-510, MF rat, BT, Tågelygter, Lys/regn sensor, LED baglygter, LED nummerpladelys, Xenon med drl, alt selvfølgelig originalt.
| Škoda Octavia - 1,9 TDi Ambiente 2003 | Škoda CitiGo 2012 Elegance GreenTec 3D, 60HK, Night Blue, Go pakke | Seat Ibiza 6K2 1,4 16V 2002 | Vw Golf VI 1,6 TDI VAN Bluemotion 2010 | Vw Golf III 1,9TDI variant van 1997 | Škoda Felicia 1,3 MPI 1999
-
- Medlem
- Indlæg: 760
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:29
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 43 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Det gælder også dk, der er mellem kl. 22-24 og så kl. 24-06. Tror det er 3.75 kr det sættes ned til mellem 24-06.Nax skrev: ↑14. okt 2022, 15:42Har læst par steder nu at Tesla sætter prisen på opladning ned om natten på deres Superchargers nogle steder i EU, ved dog ikke hvor meget eller om det gælder for DK, men kunne måske være en brugbar oplysning for nogle
Tesla’s charging network in Europe just reached over 10,000 Superchargers—with more to come.
As we expand, we’re also working to offer more cost-effective charging options. Starting on October 11, we’re offering an overnight discount at specific charging locations, with new locations being added over the coming weeks.
When you charge during non-peak hours, you’ll get a lower rate while reducing pressure on your local energy grid.
Instagram: all_the_good_wine
- Thor-thor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 694 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Fik en mail om det for et par dage siden. Gælder også i DK, men ved ikke om det er alle steder, man må checke i bilen. Har faktisk ikke checket om man kun kan se den aktulle pris eller om man også kan se priser på andre tider på døgnet?Nax skrev: ↑14. okt 2022, 15:42Har læst par steder nu at Tesla sætter prisen på opladning ned om natten på deres Superchargers nogle steder i EU, ved dog ikke hvor meget eller om det gælder for DK, men kunne måske være en brugbar oplysning for nogle
As we expand, we’re also working to offer more cost-effective charging options. Starting on October 11, we’re offering an overnight discount at specific charging locations, with new locations being added over the coming weeks.
When you charge during non-peak hours, you’ll get a lower rate while reducing pressure on your local energy grid.
Det skulle være mellem 22-06, hvor prisen i Dk er i omegnen af 3,6,-
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6026
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6457 times
- Been thanked: 1639 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Det skulle gælde i DK, men umiddelbart kun for Tesla ejere - os andre der bare har en Tesla bruger, der er prisen stadig 6,40 og 5,45 med abonnement (i hvert tilfælde alle de steder jeg har tjekket via appen)Nax skrev: ↑14. okt 2022, 15:42Har læst par steder nu at Tesla sætter prisen på opladning ned om natten på deres Superchargers nogle steder i EU, ved dog ikke hvor meget eller om det gælder for DK, men kunne måske være en brugbar oplysning for nogle
Tesla’s charging network in Europe just reached over 10,000 Superchargers—with more to come.
As we expand, we’re also working to offer more cost-effective charging options. Starting on October 11, we’re offering an overnight discount at specific charging locations, with new locations being added over the coming weeks.
When you charge during non-peak hours, you’ll get a lower rate while reducing pressure on your local energy grid.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- Bjarkeh
- Nyt medlem
- Indlæg: 243
- Tilmeldt: 9. maj 2010, 19:22
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Frederiksværk
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 66 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Har lige fået en opdateringen i går, som skulle give mere info om SC inden i bilen, så måske der er med der i den, men har ikke set på det endnu.Thor-thor skrev: ↑14. okt 2022, 15:53Fik en mail om det for et par dage siden. Gælder også i DK, men ved ikke om det er alle steder, man må checke i bilen. Har faktisk ikke checket om man kun kan se den aktulle pris eller om man også kan se priser på andre tider på døgnet?Nax skrev: ↑14. okt 2022, 15:42Har læst par steder nu at Tesla sætter prisen på opladning ned om natten på deres Superchargers nogle steder i EU, ved dog ikke hvor meget eller om det gælder for DK, men kunne måske være en brugbar oplysning for nogle
As we expand, we’re also working to offer more cost-effective charging options. Starting on October 11, we’re offering an overnight discount at specific charging locations, with new locations being added over the coming weeks.
When you charge during non-peak hours, you’ll get a lower rate while reducing pressure on your local energy grid.
Det skulle være mellem 22-06, hvor prisen i Dk er i omegnen af 3,6,-
Men det er da god pris Lidt ærgerligt hvis de ikke åbner den lavere pris til andre på de åbne SC steder.
Ingen bil PT - Næste: Tesla Model 3 LR 2024 - Midlertidig lånebil Opel Corsa 1,3 CDTi
Tidligere:Tesla Model 3 SR+ 2021 | Volvo V40 D3 Cross Country Aut 2018 | | Vw Golf VI 1,6 TDi Bluemotion 2011 - Eftermonteret: GTD sæder, RCD-510, MF rat, BT, Tågelygter, Lys/regn sensor, LED baglygter, LED nummerpladelys, Xenon med drl, alt selvfølgelig originalt.
| Škoda Octavia - 1,9 TDi Ambiente 2003 | Škoda CitiGo 2012 Elegance GreenTec 3D, 60HK, Night Blue, Go pakke | Seat Ibiza 6K2 1,4 16V 2002 | Vw Golf VI 1,6 TDI VAN Bluemotion 2010 | Vw Golf III 1,9TDI variant van 1997 | Škoda Felicia 1,3 MPI 1999
Tidligere:Tesla Model 3 SR+ 2021 | Volvo V40 D3 Cross Country Aut 2018 | | Vw Golf VI 1,6 TDi Bluemotion 2011 - Eftermonteret: GTD sæder, RCD-510, MF rat, BT, Tågelygter, Lys/regn sensor, LED baglygter, LED nummerpladelys, Xenon med drl, alt selvfølgelig originalt.
| Škoda Octavia - 1,9 TDi Ambiente 2003 | Škoda CitiGo 2012 Elegance GreenTec 3D, 60HK, Night Blue, Go pakke | Seat Ibiza 6K2 1,4 16V 2002 | Vw Golf VI 1,6 TDI VAN Bluemotion 2010 | Vw Golf III 1,9TDI variant van 1997 | Škoda Felicia 1,3 MPI 1999
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4951
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4441 times
- Been thanked: 1958 times
- Kontakt:
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Clever i Køge kl 13.30ish. Det er vildt nok med kø, så tidligt.
Tesla-standeren havde 2 ledige pladser. Og der var rent faktisk også kø på Circle K
Tesla-standeren havde 2 ledige pladser. Og der var rent faktisk også kø på Circle K
- Vedhæftede filer
-
- 84DF7D65-AA21-492A-8228-7258259DED54.jpeg (262.81 KiB) Vist 585 gange
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
-
- Medlem
- Indlæg: 607
- Tilmeldt: 4. mar 2010, 17:15
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 148 times
- Been thanked: 147 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Vildt nok. Med 16 standere og en ladetid der for de fleste vel nok er under en halv time, så er der heldigvis hurtig noget løbende udskiftning, men det er da træls, at vente på.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
2018 Volvo V90 D4 Inscription
2022 Polestar 2 Long Range Single Engine
2022 Polestar 2 Long Range Single Engine
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 243
- Tilmeldt: 9. okt 2009, 12:31
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Hej
Med fare for at blive upopulær, tillader jeg mig at stille et lille spørgsmål i tråden her.
Jeg har nu brugt et par timer og nogle kopper kaffe på at læse tråden igennem, nu ved jeg rigtig meget om opladning af biler i hovedstadsområdet:-)
Hvis jeg nu bor i provinsen og har købt en Leon stc. Hybrid og gerne vil have en ladeløsning uden abonnement, da jeg selv har solceller og mit køre behov ikke overstiger 50km om dagen i 90 % af tiden. Hvilken løsning er så den bedste. Jeg tænker på om det er muligt at montere en 380/400v CEE dåse i indkørslen og købe et kabel der vil passe til den dåse? eller er der en anden installation der vil passe bedre til mit behov.?
Med fare for at blive upopulær, tillader jeg mig at stille et lille spørgsmål i tråden her.
Jeg har nu brugt et par timer og nogle kopper kaffe på at læse tråden igennem, nu ved jeg rigtig meget om opladning af biler i hovedstadsområdet:-)
Hvis jeg nu bor i provinsen og har købt en Leon stc. Hybrid og gerne vil have en ladeløsning uden abonnement, da jeg selv har solceller og mit køre behov ikke overstiger 50km om dagen i 90 % af tiden. Hvilken løsning er så den bedste. Jeg tænker på om det er muligt at montere en 380/400v CEE dåse i indkørslen og købe et kabel der vil passe til den dåse? eller er der en anden installation der vil passe bedre til mit behov.?
Leon FR stc Hybrid 2021
- Korreborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3406
- Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 580 times
- Been thanked: 876 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Du skal bare passe på med effektiviteten. En 11kW boks på væggen er der mindre tab ved mormor lader. Men det er nok også forskelligt fra lader til lader
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
- donfetaful
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2063
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:58
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 497 times
- Been thanked: 252 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Hvor mange kW regner du med at trække over flere timer?Wasp447 skrev: ↑15. okt 2022, 09:17Hej
Med fare for at blive upopulær, tillader jeg mig at stille et lille spørgsmål i tråden her.
Jeg har nu brugt et par timer og nogle kopper kaffe på at læse tråden igennem, nu ved jeg rigtig meget om opladning af biler i hovedstadsområdet:-)
Hvis jeg nu bor i provinsen og har købt en Leon stc. Hybrid og gerne vil have en ladeløsning uden abonnement, da jeg selv har solceller og mit køre behov ikke overstiger 50km om dagen i 90 % af tiden. Hvilken løsning er så den bedste. Jeg tænker på om det er muligt at montere en 380/400v CEE dåse i indkørslen og købe et kabel der vil passe til den dåse? eller er der en anden installation der vil passe bedre til mit behov.?
Hvor længe regner du med din nye installation i huset skal bruges til el bil ladning?
Skal den kunne bruges til andet? Feks et 400v udtag til kraft?
Skal du have flere ladere op i fremtiden?
Det kan du starte med at spørge dig selv om, og svare herinde
Kør og vær glad 🛻
- Thor-thor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 694 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Fik kigget i bilen. Man kan se priser på Tesla SuC for hele døgnet.
Ser ud til at det indtil videre kun er Århus, Middelfart og Slagelse der er med i DK. Pris 3,6/3,75/3,2 mellem 22-06
Ser ud til at det indtil videre kun er Århus, Middelfart og Slagelse der er med i DK. Pris 3,6/3,75/3,2 mellem 22-06
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 243
- Tilmeldt: 9. okt 2009, 12:31
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Hej
Jeg er ikke helt klar over hvor mange KW jeg skal trække. Men batteriet er ca. 12 KWh. og jeg arbejder både dag og aften. Så jeg kommer ofte hjem kl 22. Der havde jeg så forestillet mig at starte opladningen og succes kriteriet er så at bilen er fuldt opladet til afgang kl 0630, så kw er afhængig af hvor meget jeg skal bruge, for at kunne oplade batteriet på ca. 8 timer.
Jeg skal ikke bruge kraft udtag til andet, så intet ekstra kraftudtag, jeg regner heller ikke med at skulle bruge flere opladere i fremtiden, min kone kører 7500km om året.
Så tanken var om jeg bare skal få installeret et 220v stik udenfor, som kan klare Mormor opladeren, eller der findes et udtag så jeg kan oplade med 380/400v?
Jeg er ikke helt klar over hvor mange KW jeg skal trække. Men batteriet er ca. 12 KWh. og jeg arbejder både dag og aften. Så jeg kommer ofte hjem kl 22. Der havde jeg så forestillet mig at starte opladningen og succes kriteriet er så at bilen er fuldt opladet til afgang kl 0630, så kw er afhængig af hvor meget jeg skal bruge, for at kunne oplade batteriet på ca. 8 timer.
Jeg skal ikke bruge kraft udtag til andet, så intet ekstra kraftudtag, jeg regner heller ikke med at skulle bruge flere opladere i fremtiden, min kone kører 7500km om året.
Så tanken var om jeg bare skal få installeret et 220v stik udenfor, som kan klare Mormor opladeren, eller der findes et udtag så jeg kan oplade med 380/400v?
Leon FR stc Hybrid 2021
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4951
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4441 times
- Been thanked: 1958 times
- Kontakt:
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Vi lader vores i3 med et 33 kWh batteri op via mormorladeren.. sådan har vi gjort i et år nu, uden problemer - vi lader fra kl 22 til 07, fra 40-45 til 100%
Ladetabet må vi leve med indtil videre. På et eller andet tidspunkt er planen at få et kraftstik op, og så en eller anden form for oplader eller fortsætte med mormor-laderen, som alligevel kun kan bruges til 220V. Man kan dog få mormorladere til 400, men så er det nok lige så billigt at købe en rigtig lader.
Ladetabet må vi leve med indtil videre. På et eller andet tidspunkt er planen at få et kraftstik op, og så en eller anden form for oplader eller fortsætte med mormor-laderen, som alligevel kun kan bruges til 220V. Man kan dog få mormorladere til 400, men så er det nok lige så billigt at købe en rigtig lader.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
- Tonny
- Admin
- Indlæg: 9368
- Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
- Has thanked: 264 times
- Been thanked: 666 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Forklar mig lige din definition af en "mormorlader" og "rigtig lader"?
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4951
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4441 times
- Been thanked: 1958 times
- Kontakt:
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Mormorlader = nødlader
Rigtig lader = ladeboks med fast tilslutning
Rigtig lader = ladeboks med fast tilslutning
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
- Tonny
- Admin
- Indlæg: 9368
- Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
- Has thanked: 264 times
- Been thanked: 666 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Ahh så mormorlader = flytbar og rigtig = fastmonteret.
Jeg gad nok vide hvor min 22KW flytbare passer ind så
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4951
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4441 times
- Been thanked: 1958 times
- Kontakt:
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Ah ja, der er selvfølgelig undtagelser til alle
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
- farouche
- Medlem
- Indlæg: 1312
- Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aarhus
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 125 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Hvad kræver den af tilslutning?Tonny skrev:
Jeg gad nok vide hvor min 22KW flytbare passer ind så
Tænker den må have noget indbygget som sikrer den mod at riste installtionen bagved?
2023 Polestar 2 LRSM Plus