Spændende.. Vi har tomrør (Ø40) med snor i, til loftet.. så håber ikke det bliver et issue at de så skal trække den ned til kabelskabet.. jeg frygter dog lidt at de vil sætte et ekstra "relæ"(?) op og ikke putter det direkte ind i kabelskabet. Det har jeg set de har gjort flere steder, men om det er fordi der ikke er plads (vi har ca 3/4 af en række tilbage..)martinta skrev: ↑12. aug 2022, 08:04Godt nok lidt off topic, men alligevel lidt relevant oplevelse.
Har bestilt clever (i går eftermiddags)og blev så ringet op i dag fra elcon som Clever har samarbejde med. Altså, den første kontakt var - hvordan skal jeg sige det pænt - der er plads til forbedring.
Jeg har naturligvis været inde på deres hjemmeside og kigge inden vi bestilte, bla, på denne side.
https://intercom.help/cleverdenmark/da/ ... 1660213776
Vi har et hus som er 6 år gammelt, og jeg vil ikke se på metallister, så det kabel skal (ligesom den nuværende) ind i hulmuren. Tanken er så at den bliver placeret modsat den nuværende så kablerne formodentlig ville kunne bruges igen hvis vi en dag skifter væk fra clever. Og så er vi klar til når GLB'eren skal skiftes til el (engang i fremtiden)Skjult kabelføring
Installationen af Clevers ladeboks foregår med synlig kabelføring. Hvis du vil have kabelføringen skjult, skal du gøre os opmærksomme på det. Vores elektriker vil så aflægge dig et besøg, så vi kan sende dig et uforpligtende tilbud på den skjulte kabelføring til dig.
Jeg aftaler så en tid med elcon manden, og de har (til min overaskelse) tid allerede d. 31 August. Jeg fortæller ham så at jeg gerne vil have installationen skjult (som der jo står i beskrivelsen på clevers hjemmeside) og IKKE med udvendige kabler, hvilket han starter med at afvise med en sætning alá "Det gør vi ikke, hvis det skal være skjult skal der være tomrør med en snor, og ellers er det udvendigt" - det i sig selv er en rimelig konpromiløs måde at sige det på, jeg svarer så med at han nok ikke skal booke det ind så, for så skal jeg ikke have noget fra dem, og i samme omgang spørger jeg ham hvorfor clever så skriver på hjemmesiden at man kan få det med skjult installation.
Pludseligt kunne det godt lade sig gøre, men så blev det med beskrivlelser af længere ventetid (because?) øget pris (logisk nok) mm.
Så første oplevelse med en underleverandør til Clever var ikke en udpræget success. Jeg har forståelse for at man kan have en dårlig dag, men forestiller mig egentlig at en medarbejder der skal aftale hvad kunder skal have lavet burde vide og foreslå alternativer ud fra det kunden hører. Men det er måske bare mig der har for høje krav til at man ved hvad man sælger.
@HansH hvad kostede din løsning`?