TorbenRasmussen skrev: ↑2. dec 2022, 20:14
HansH skrev:TorbenRasmussen skrev: ↑2. dec 2022, 18:14
Til “udeladning” på et non-clever abonnement - er det da en E-On brik eller er der bedre/smartere måder at få strøm væk fra hjemmet. Og hvor ser man kWh-priserne uden at køre ud til en stander?
Men... var det ikke en TM3 I har købt ? Er det så ikke bare Tesla's eget ladenetværk man bruger ?
Måske. Jeg spørger
Okay, jamen jeg er jo også bare en novice der ikke har haft elbil særligt længe, og som går rundt med en slags grundopfattelse af at der er Tesla, som er lidt Apple-agtig med helt sit eget økosystem osv ...... og så alle os andre, som ligger og fedter rundt med ½ mio apps og betalingsløsninger til ude-opladning....
Men det kan godt være at tingene ikke er så enkle som jeg tror ... for Tesla-ejere
For det jeg kalder "alle os andre", vil jeg sige det nogenlunde sådan -
Det er desværre bare at gå i gang med at installere apps, oprette accounts og tilknytte betalingskort!
Jo flere jo bedre, hvis du vil jagte billigste pris.
Og så kræver det en manuel gennemgang ved hver ladeforegang, hvad der er det bedste lige i dag, lige dér hvor du befinder dig nu
Det er desværre på udeladningsområdet at jeg mener det totalt sejler i forhold til elbiler og overskuelighed for den almindelige forbruger.
Jeg har været ude for at opladning på samme fysiske stander, på samme tidspunkt, kunne findes til 3 forskellige priser, afhængig af hvilken app/betalingsløsning jeg valgte at bruge.
Og når man én gang har haft den "NÅ!"-oplevelse, så betyder det uvilkårligt at man næste gang igen tjekker hele skidtet igennem fra ende til anden, for man gider da ikke betale 5,- pr kWh, hvis man kan få det til 4,- i en anden app.
Erfaringsmæssigt har VAG-koncernens eget tilbud (Elli), som i Skoda-aftapningen hedder Powerpass, vist sig at være den mest konkurrencedygtige udeopladningsløsning (sikke et ord..) hidtil for mig.
Men det kan du jo ikke rigtigt bruge til noget som Tesla-mand.