Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
- mortenmol
- Medlem
- Indlæg: 852
- Tilmeldt: 23. maj 2011, 18:26
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 238 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Ellers er det at trykke på ladedækslet så åbner det (forudsat bilen er ulåst) og man kan låse kablet op på telefonen
Det er ikke det helt store problem
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er ikke det helt store problem
Sent from my iPhone using Tapatalk
- TorbenRasmussen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2411
- Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 204 times
- Been thanked: 839 times
- Kontakt:
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Så vidt jeg kan se, så koster det 800 kr ekstra at få knappen. Låser Easee-kablet fast i boksen eller kan det stjæles når det bare hænger?
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13175
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3171 times
- Been thanked: 4489 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Det kan du sætte i Easee appen til at være 'altid låst"
- These users thanked the author HansH for the post:
- TorbenRasmussen
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- TorbenRasmussen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2411
- Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 204 times
- Been thanked: 839 times
- Kontakt:
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Ahh smart. Så den kan låse alle kabler fast antager jeg (min boks kommer først op på tirsdag).
- These users thanked the author TorbenRasmussen for the post:
- HansH
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline
-
- Medlem
- Indlæg: 755
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:29
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 43 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Jep.TorbenRasmussen skrev: ↑3. dec 2022, 21:23Ahh smart. Så den kan låse alle kabler fast antager jeg (min boks kommer først op på tirsdag).
Instagram: all_the_good_wine
- Mikkel K
- Medlem
- Indlæg: 1155
- Tilmeldt: 23. jun 2008, 20:15
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 29 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Som hjælper i køb af en Tesla Model 3 er jeg nu også blevet en del af denne el-jungle.
Min logik siger mig, at når der ikke er noget Tesla netværk i nærheden (Viborg) så er den mulighed ligesom udelukket: https://www.tesla.com/da_dk/findus?v=2& ... arger%2Cpa
Det næste er så, at kommende ejer af TM3 bor i rækkehus hos alment boligselskab. Flere naboer har ladebokse, men viceværten er pludselig ikke sikker på, at der kunne komme flere på. Det skulle lige undersøges. Så hvis ikke det er en mulighed...
Og man nu er ude i et abonnement, hvad er forskellen - udover navn og pris - på EONs Drive Free Hybrid og Drive Free? https://www.eon.dk/privat/strom-til-din ... vaerk.html
Min logik siger mig, at når der ikke er noget Tesla netværk i nærheden (Viborg) så er den mulighed ligesom udelukket: https://www.tesla.com/da_dk/findus?v=2& ... arger%2Cpa
Det næste er så, at kommende ejer af TM3 bor i rækkehus hos alment boligselskab. Flere naboer har ladebokse, men viceværten er pludselig ikke sikker på, at der kunne komme flere på. Det skulle lige undersøges. Så hvis ikke det er en mulighed...
Og man nu er ude i et abonnement, hvad er forskellen - udover navn og pris - på EONs Drive Free Hybrid og Drive Free? https://www.eon.dk/privat/strom-til-din ... vaerk.html
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13175
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3171 times
- Been thanked: 4489 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Det ene (Free Hybrid) er beregnet til en plug-in hybrid bil, mens det andet (Free) er til en ren elbil.Mikkel K skrev: ↑5. dec 2022, 13:48Og man nu er ude i et abonnement, hvad er forskellen - udover navn og pris - på EONs Drive Free Hybrid og Drive Free? https://www.eon.dk/privat/strom-til-din ... vaerk.html
En ren elbil vil forventeligt skulle påfyldes mere strøm for at holdes kørende sammenlignet med en PHEV, og derfor er et flatrate abo naturligvis også en del dyrere.
Såå... Free Hybrid er ikke i spil til din kammi der kigger på Tesla
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- Bjarkeh
- Nyt medlem
- Indlæg: 230
- Tilmeldt: 9. maj 2010, 19:22
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Frederiksværk
- Has thanked: 71 times
- Been thanked: 65 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Mikkel K skrev: ↑5. dec 2022, 13:48Som hjælper i køb af en Tesla Model 3 er jeg nu også blevet en del af denne el-jungle.
Min logik siger mig, at når der ikke er noget Tesla netværk i nærheden (Viborg) så er den mulighed ligesom udelukket: https://www.tesla.com/da_dk/findus?v=2& ... arger%2Cpa
Det næste er så, at kommende ejer af TM3 bor i rækkehus hos alment boligselskab. Flere naboer har ladebokse, men viceværten er pludselig ikke sikker på, at der kunne komme flere på. Det skulle lige undersøges. Så hvis ikke det er en mulighed...
Og man nu er ude i et abonnement, hvad er forskellen - udover navn og pris - på EONs Drive Free Hybrid og Drive Free? https://www.eon.dk/privat/strom-til-din ... vaerk.html
Drive Free Hybrid - er kun til ejere af hybrid biler
eon.dk skrev:E.ON Drive Free Hybrid passer til plugin-hybrid biler og gælder i hele Danmark.
E.ON Drive Free passer til alle elbiler og gælder i hele Danmark.
Edit: Too slow
Tesla Model 3 SR+ 2021 - 145 Wh/km - over 57,185 Km
Tidligere: Volvo V40 D3 Cross Country Aut 2018 | | Vw Golf VI 1,6 TDi Bluemotion 2011 - Eftermonteret: GTD sæder, RCD-510, MF rat, BT, Tågelygter, Lys/regn sensor, LED baglygter, LED nummerpladelys, Xenon med drl, alt selvfølgelig originalt.
| Škoda Octavia - 1,9 TDi Ambiente 2003 | Škoda CitiGo 2012 Elegance GreenTec 3D, 60HK, Night Blue, Go pakke | Seat Ibiza 6K2 1,4 16V 2002 | Vw Golf VI 1,6 TDI VAN Bluemotion 2010 | Vw Golf III 1,9TDI variant van 1997 | Škoda Felicia 1,3 MPI 1999
Tidligere: Volvo V40 D3 Cross Country Aut 2018 | | Vw Golf VI 1,6 TDi Bluemotion 2011 - Eftermonteret: GTD sæder, RCD-510, MF rat, BT, Tågelygter, Lys/regn sensor, LED baglygter, LED nummerpladelys, Xenon med drl, alt selvfølgelig originalt.
| Škoda Octavia - 1,9 TDi Ambiente 2003 | Škoda CitiGo 2012 Elegance GreenTec 3D, 60HK, Night Blue, Go pakke | Seat Ibiza 6K2 1,4 16V 2002 | Vw Golf VI 1,6 TDI VAN Bluemotion 2010 | Vw Golf III 1,9TDI variant van 1997 | Škoda Felicia 1,3 MPI 1999
- Mikkel K
- Medlem
- Indlæg: 1155
- Tilmeldt: 23. jun 2008, 20:15
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 29 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
De skriver blot ikke noget om begrænsninger.
Jeg ved dog hvad en hybrid er.
Jeg ved dog hvad en hybrid er.
- Bjarkeh
- Nyt medlem
- Indlæg: 230
- Tilmeldt: 9. maj 2010, 19:22
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Frederiksværk
- Has thanked: 71 times
- Been thanked: 65 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Vil næsten skyde på at de kræver reg nummer på den bil som det skal bruges på
Tesla Model 3 SR+ 2021 - 145 Wh/km - over 57,185 Km
Tidligere: Volvo V40 D3 Cross Country Aut 2018 | | Vw Golf VI 1,6 TDi Bluemotion 2011 - Eftermonteret: GTD sæder, RCD-510, MF rat, BT, Tågelygter, Lys/regn sensor, LED baglygter, LED nummerpladelys, Xenon med drl, alt selvfølgelig originalt.
| Škoda Octavia - 1,9 TDi Ambiente 2003 | Škoda CitiGo 2012 Elegance GreenTec 3D, 60HK, Night Blue, Go pakke | Seat Ibiza 6K2 1,4 16V 2002 | Vw Golf VI 1,6 TDI VAN Bluemotion 2010 | Vw Golf III 1,9TDI variant van 1997 | Škoda Felicia 1,3 MPI 1999
Tidligere: Volvo V40 D3 Cross Country Aut 2018 | | Vw Golf VI 1,6 TDi Bluemotion 2011 - Eftermonteret: GTD sæder, RCD-510, MF rat, BT, Tågelygter, Lys/regn sensor, LED baglygter, LED nummerpladelys, Xenon med drl, alt selvfølgelig originalt.
| Škoda Octavia - 1,9 TDi Ambiente 2003 | Škoda CitiGo 2012 Elegance GreenTec 3D, 60HK, Night Blue, Go pakke | Seat Ibiza 6K2 1,4 16V 2002 | Vw Golf VI 1,6 TDI VAN Bluemotion 2010 | Vw Golf III 1,9TDI variant van 1997 | Škoda Felicia 1,3 MPI 1999
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13175
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3171 times
- Been thanked: 4489 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Det vil de helt sikkert.
Og så har vi diskuteret herinde, om der er nogen hos ladeoperatøren der sidder og følger op på en husstands forbrug, og regner på om det kan være rigtigt osv osv.
Selvfølgelig været oppe og vende i forb med Clever og deres Unlimited/All-In-One abo'er.
Jeg tror konklusionen var, at der endnu ikke er nogen der har hørt om repressalier i den forbindelse.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
- Realtor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4114
- Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9210
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 475 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Argh ikke helt rigtigt. I clevergruppen på facebook skrev en med en hybrid om han havde fået en advarsel fra clever. Han havde hjulpet nogen med at starte en ladning ( vidst mere end en gang ), og derfor kunne de se der var brugt væsentlig mere strøm end hvad hans bil kunne modtage, så derfor mente de gav ham det gule kort med risiko for lukning af abonementet hvis det skete igen.HansH skrev: ↑5. dec 2022, 16:24Det vil de helt sikkert.
Og så har vi diskuteret herinde, om der er nogen hos ladeoperatøren der sidder og følger op på en husstands forbrug, og regner på om det kan være rigtigt osv osv.
Selvfølgelig været oppe og vende i forb med Clever og deres Unlimited/All-In-One abo'er.
Jeg tror konklusionen var, at der endnu ikke er nogen der har hørt om repressalier i den forbindelse.
2020 Audi E-tron 55
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5992
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6411 times
- Been thanked: 1622 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Så vidt jeg har forstået kan alle tegne et Elli abonnement - hent Elli appen, og opret en bruger og vælg det abonnement du ønsker, og så kører det: https://www.elli.eco/en/tariffs
https://play.google.com/store/apps/deta ... droid.emsp
https://apps.apple.com/de/app/elli-char ... 1457901109
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5992
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6411 times
- Been thanked: 1622 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Jeg mener nu stadig det er væsentligt mere optimalt at sørge for at opladere i fremtiden er mere fleksible, end at diktere placeringen af ladestik på alle biltyper fremover.Thor-thor skrev: ↑28. nov 2022, 07:43Ville være en rigtig god ide at få samme placering på tværs af mærker, måske særligt ift. lynladning med kraftige og som regel korte kabler.DanielB12 skrev: ↑27. nov 2022, 13:18Om det er historisk eller hvad historien der gik ud på, er da ligegyldigt . Det er da skide irriterende at skulle slæbe kablet bag om bilen hver-hveranden dag, eller have det liggende tværs over ens gangsti/indkørsel etc etc.. havde da været nemmere hvis det bare var fælles .. du tanker i 5-6 min 2-3 om måneden, og hvis du dér ikke formår at vælge den rigtige stander, så det passer, så er det jo end egen skyld
Det er vel ikke så svært at lave en lader ligesom Uno-X - eventuelt uden tag, så man kan komme til fra begge sider, og både med og uden noget på krogen (hvilket også er en udfordring mange steder), så kan man også lave korte kabler uden problemer.
Circle K er også nogenlunde med, bortset fra at det er en parkeringsbås så man er lidt dikteret hvordan man skal køre ind.
Tesla er heller ikke så langt fra, hvis bare laderen var enten midt for båsen, eller man kunne komme ind fra begge sider
Eller de ikke var sub-optimeret så der skal holde to efter hinanden med kort afstand
Jeg tror at de der bygger ladestandere godt kan finde ud af at optimere det, uden at diktere en ensartet placering af ladestikket.
Vi ser forhåbentlig også andet end almindelige biler på el i fremtiden, og der kan være forskellige årsager til at stikket så ikke skal sidde ude i det ene hjørne, fx en ladbil, varebiler med speciel indretning, forskellige designs på bilerne, større køretøjer.
Hvis man så går efter en ensartet placering af ladestikket, hvem skal så "vinde"? Der er indtil videre flere forskellige placeringer på begge sider, samt for og bag. Vil Tesla lave alle deres ladere om hvis man bestemmer sig for at højre forskærm er det rigtige? (jeg tænker primært det vil være opmærkning hvis bilerne ændrer sig)
Det her er stadig det mest fleksible jeg har set:
Senest rettet af BrianDS 6. dec 2022, 08:14, rettet i alt 1 gang.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13175
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3171 times
- Been thanked: 4489 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Yes, det har jeg så også erfaret efterfølgende .... stødte på det ved en tilfældighed.
Troede faktisk at man skulle have en We Connect account OG et VAG stelnr osv osv osv, for at kunne bruge koncernes opladningsløsning.
Men dér blev jeg klogere, og du har ret
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5992
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6411 times
- Been thanked: 1622 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Det ville vel også være lidt fjollet at man skulle miste en kunde bare fordi de skifter bilHansH skrev: ↑6. dec 2022, 08:13Yes, det har jeg så også erfaret efterfølgende .... stødte på det ved en tilfældighed.
Troede faktisk at man skulle have en We Connect account OG et VAG stelnr osv osv osv, for at kunne bruge koncernes opladningsløsning.
Men dér blev jeg klogere, og du har ret
Men ja, i starten troede jeg også det kun var for VAG - eller at priserne var billigere for VAG, men det er de samme priser.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- Thor-thor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1721
- Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 687 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Forstår ikke helt hvorfor det skulle være mere optimalt at undlade en standardisering. Der er mig bekendt ikke nogen særlig grund til de forskellige placeringer af ladeport. For mange "gamle"producenter er det formentlig primært fordi "der har tankdækslet altid siddet" "Plejer" er sjældent en særlig god grund.BrianDS skrev: ↑6. dec 2022, 08:13Jeg mener nu stadig det er væsentligt mere optimalt at sørge for at opladere i fremtiden er mere fleksible, end at diktere placeringen af ladestik på alle biltyper fremover.Thor-thor skrev: ↑28. nov 2022, 07:43Ville være en rigtig god ide at få samme placering på tværs af mærker, måske særligt ift. lynladning med kraftige og som regel korte kabler.DanielB12 skrev: ↑27. nov 2022, 13:18Om det er historisk eller hvad historien der gik ud på, er da ligegyldigt . Det er da skide irriterende at skulle slæbe kablet bag om bilen hver-hveranden dag, eller have det liggende tværs over ens gangsti/indkørsel etc etc.. havde da været nemmere hvis det bare var fælles .. du tanker i 5-6 min 2-3 om måneden, og hvis du dér ikke formår at vælge den rigtige stander, så det passer, så er det jo end egen skyld
Jeg tror at de der bygger ladestandere godt kan finde ud af at optimere det, uden at diktere en ensartet placering af ladestikket.
Samtidig ville standardisering netop give mulighed for eks. optimering af pladsudnyttelse, ensartet adgang/kø afvikling (øget flow), korte kabler (med ingen/mindre behov for køling) etc.
Samtidig er det lige nu, hvor vi i begyndelsen af overgangen til eldrift, hvor det giver de mindste omkostninger at standardisere. Så har svært ved at finde argumenterne imod det.
Men er med på at det naturligvis ikke kommer til at ske: pga. traditioner/vi plejer, hvorfor er det os der skal ændre....
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5992
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6411 times
- Been thanked: 1622 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Der er vel ingen problemer i at lave fleksible ladepladser?Thor-thor skrev: ↑6. dec 2022, 16:55Forstår ikke helt hvorfor det skulle være mere optimalt at undlade en standardisering. Der er mig bekendt ikke nogen særlig grund til de forskellige placeringer af ladeport. For mange "gamle"producenter er det formentlig primært fordi "der har tankdækslet altid siddet" "Plejer" er sjældent en særlig god grund.BrianDS skrev: ↑6. dec 2022, 08:13Jeg mener nu stadig det er væsentligt mere optimalt at sørge for at opladere i fremtiden er mere fleksible, end at diktere placeringen af ladestik på alle biltyper fremover.
Jeg tror at de der bygger ladestandere godt kan finde ud af at optimere det, uden at diktere en ensartet placering af ladestikket.
Samtidig ville standardisering netop give mulighed for eks. optimering af pladsudnyttelse, ensartet adgang/kø afvikling (øget flow), korte kabler (med ingen/mindre behov for køling) etc.
Samtidig er det lige nu, hvor vi i begyndelsen af overgangen til eldrift, hvor det giver de mindste omkostninger at standardisere. Så har svært ved at finde argumenterne imod det.
Men er med på at det naturligvis ikke kommer til at ske: pga. traditioner/vi plejer, hvorfor er det os der skal ændre....
Ja, man kan sub-optimere på plads, men er det den vigtigste faktor?
Ved en standardisering af placeringer vil der altid være nogle kompromiser som går ud over andre ting.
Indrettet som nævnt ovenfor, det har fungeret for tankstationer i årtier, og kan også gøres med korte kabler.
Men ja, kø er et problem, det skal vi jo helst undgå
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- Thor-thor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1721
- Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 687 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Nej, hvis økonomi/pladskrav/effektivitet etc. er ligegyldig, kan man lige så godt lave "fleksible" ladestandere, for at kompensere for "fleksibel" placering af ladeport. "det har jo fungeret for tankstationer"?? "Plejer" skruet op på max?BrianDS skrev: ↑6. dec 2022, 17:55Der er vel ingen problemer i at lave fleksible ladepladser?Thor-thor skrev: ↑6. dec 2022, 16:55Forstår ikke helt hvorfor det skulle være mere optimalt at undlade en standardisering. Der er mig bekendt ikke nogen særlig grund til de forskellige placeringer af ladeport. For mange "gamle"producenter er det formentlig primært fordi "der har tankdækslet altid siddet" "Plejer" er sjældent en særlig god grund.BrianDS skrev: ↑6. dec 2022, 08:13
Jeg mener nu stadig det er væsentligt mere optimalt at sørge for at opladere i fremtiden er mere fleksible, end at diktere placeringen af ladestik på alle biltyper fremover.
Jeg tror at de der bygger ladestandere godt kan finde ud af at optimere det, uden at diktere en ensartet placering af ladestikket.
Samtidig ville standardisering netop give mulighed for eks. optimering af pladsudnyttelse, ensartet adgang/kø afvikling (øget flow), korte kabler (med ingen/mindre behov for køling) etc.
Samtidig er det lige nu, hvor vi i begyndelsen af overgangen til eldrift, hvor det giver de mindste omkostninger at standardisere. Så har svært ved at finde argumenterne imod det.
Men er med på at det naturligvis ikke kommer til at ske: pga. traditioner/vi plejer, hvorfor er det os der skal ændre....
.... det har fungeret for tankstationer i årtier....
Ved en standardisering af placeringer vil der altid være nogle kompromiser som går ud over andre ting.
Relativt sjældent at man hører at standardisering er dårligt ifb. med udførelse af triviel/gentagen løsning af samme opgave. Hvilke kompromiser?
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5992
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6411 times
- Been thanked: 1622 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Placering af ladeporten er som jeg skrev tidligere ikke nødvendigvis nemt at standardisere når der kommer flere biltyper.Thor-thor skrev: ↑7. dec 2022, 00:49...
Nej, hvis økonomi/pladskrav/effektivitet etc. er ligegyldig, kan man lige så godt lave "fleksible" ladestandere, for at kompensere for "fleksibel" placering af ladeport. "det har jo fungeret for tankstationer"?? "Plejer" skruet op på max?
Relativt sjældent at man hører at standardisering er dårligt ifb. med udførelse af triviel/gentagen løsning af samme opgave. Hvilke kompromiser?
Jeg ser ikke behovet for en dikteret placering, når nu nogle ladeoperatører godt kan finde ud af at lave fleksible ladestandere.
Der kan vel således ligeledes være tale om standardiserede løsninger til indretning af ladepladser?
Der kommer hele tiden nye bilmærker, og flere kontinenter bliver ikke enige omkring en dikteret placering af ladeporten, så der vil sikkert være argumenter for at den i USA skal sidde i venstre bag, i Europa i højre bag, i Australien i venstre for, i Kina midt på fronten, osv.
Så skal bilproducenter placere stikket forskelligt alt efter hvor de vil sælge samme bilmodel.
Hvor imod en placering og indretning af ladestandere kan være standard i fx EU, uden at det har en afgørende betydning for bilerne.
Jeg synes ikke det er "plejer for fuld skrue" at man lader erfaringer fra indretning af fossile tankstationer inspirere til fremtidige løsninger, fremfor at "opfinde den dybe tallerken igen" (hvis vi skal blive i flosklerne)
Kompromiser er det jo altid når der laves en standard, ikke alle kan blive tilfreds, men jeg ser en udfordring med fx ladbiler, kassevogne og lignende der har en fleksibel indretning ovenpå chassiset, her vil det ikke være muligt fx at placere stikket i den bagerste del af køretøjet, netop fordi der kan være forskellige opbygninger som laves efter bilen er produceret og leveret.
Så er vi ude i at stikket måske altid skal sidde foran, det giver sandsynligvis andre udfordringer, eller så kommer der to placeringer, og dernæst tre, osv.
Forskellige placeringer og fleksibel indretning af ladepladser er også et kompromis, skal alt være "perfekt" så bliver alt også "ens", hvilket jeg i sidste ende ikke tror vi ønsker.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- Thor-thor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1721
- Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 687 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Tænker heller ikke at den skal være ens på alt fra motorcykler til lastbiler.BrianDS skrev: ↑7. dec 2022, 06:51Placering af ladeporten er som jeg skrev tidligere ikke nødvendigvis nemt at standardisere når der kommer flere biltyper.Thor-thor skrev: ↑7. dec 2022, 00:49...
Nej, hvis økonomi/pladskrav/effektivitet etc. er ligegyldig, kan man lige så godt lave "fleksible" ladestandere, for at kompensere for "fleksibel" placering af ladeport. "det har jo fungeret for tankstationer"?? "Plejer" skruet op på max?
Relativt sjældent at man hører at standardisering er dårligt ifb. med udførelse af triviel/gentagen løsning af samme opgave. Hvilke kompromiser?
Men samme placering på personbiler ville være en rigtig god ide
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5992
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6411 times
- Been thanked: 1622 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Skal personbiler og varebiler ikke kunne lade på de samme pladser?Thor-thor skrev: ↑7. dec 2022, 20:19Tænker heller ikke at den skal være ens på alt fra motorcykler til lastbiler.BrianDS skrev: ↑7. dec 2022, 06:51Placering af ladeporten er som jeg skrev tidligere ikke nødvendigvis nemt at standardisere når der kommer flere biltyper.Thor-thor skrev: ↑7. dec 2022, 00:49...
Nej, hvis økonomi/pladskrav/effektivitet etc. er ligegyldig, kan man lige så godt lave "fleksible" ladestandere, for at kompensere for "fleksibel" placering af ladeport. "det har jo fungeret for tankstationer"?? "Plejer" skruet op på max?
Relativt sjældent at man hører at standardisering er dårligt ifb. med udførelse af triviel/gentagen løsning af samme opgave. Hvilke kompromiser?
Men samme placering på personbiler ville være en rigtig god ide
Og måske det samme med motorcykler, og små lastbiler?
Vi behøver heldigvis ikke være enige, og det tror jeg heller ikke vi bliver, for jeg synes ikke at der er nogen specielt gode ideer i en dikteret placering af ladestikket, heller ikke på personbiler alene
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Medlem
- Indlæg: 607
- Tilmeldt: 4. mar 2010, 17:15
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 147 times
- Been thanked: 147 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
I går kom der en Volvo lastbil (Den med en varekasse bag på) og skulle lade ved Clever(Drejebænken)
Det er den ladestation i hvert fald ikke designet til.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er den ladestation i hvert fald ikke designet til.
Sent from my iPhone using Tapatalk
2018 Volvo V90 D4 Inscription
2022 Polestar 2 Long Range Single Engine
2022 Polestar 2 Long Range Single Engine
- Thor-thor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1721
- Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 687 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Har ikke fintænkt over kategorier, måske skulle man overveje om mindre varebiler, så skulle have samme placering som personbiler.BrianDS skrev: ↑7. dec 2022, 20:32Skal personbiler og varebiler ikke kunne lade på de samme pladser?
Og måske det samme med motorcykler, og små lastbiler?
Men tænker at man kunne lave flest personbilsladere, hvor man kunne optimere forholdene til det. Ved siden af dette kunne man så have et antal "fleksible" ladepladser, som kunne anvendes af alle/flere kategorier.
Men som sagt kommer det ikke til at ske, så...
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5992
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6411 times
- Been thanked: 1622 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Hvis så disse personbil ladere havde laderen placeret på siden af pladsen, midtfor, og dermed at man både kan køre forlæns og baglæns ind, så er placeringen af ladestikket vel stort set ligegyldigt (måske bortset fra de der har dem midt på fronten)Thor-thor skrev: ↑8. dec 2022, 00:12Har ikke fintænkt over kategorier, måske skulle man overveje om mindre varebiler, så skulle have samme placering som personbiler.
Men tænker at man kunne lave flest personbilsladere, hvor man kunne optimere forholdene til det. Ved siden af dette kunne man så have et antal "fleksible" ladepladser, som kunne anvendes af alle/flere kategorier.
Men som sagt kommer det ikke til at ske, så...
Der er mange måder at optimere på, jeg tror bare der har været fokus på virksomhedernes egne ideer og dermed ikke at der kunne være variation.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- TorbenRasmussen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2411
- Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 204 times
- Been thanked: 839 times
- Kontakt:
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Flere n00b-spørgsmål. Easee-lader er endelig kommet op, kabel sat i og planlagt opladning konfigureret. Kabel låst. Så langt så godt.
Hvordan sikrer jeg mig at alle ikke kommer kørende og lader deres vogne imens jeg er på arbejde? Der er en knap i Easee-app til at ændre adgang fra åben til “kun nøgle”, men hvordan ved den hvad nøglen er? Hvordan tilføjer jeg en nøgle? Hvis jeg trykker på knappen så ændrer jeg blot indstillingen, men jeg har jo ikke fortalt den hvad nøglen er?
Hvordan sikrer jeg mig at alle ikke kommer kørende og lader deres vogne imens jeg er på arbejde? Der er en knap i Easee-app til at ændre adgang fra åben til “kun nøgle”, men hvordan ved den hvad nøglen er? Hvordan tilføjer jeg en nøgle? Hvis jeg trykker på knappen så ændrer jeg blot indstillingen, men jeg har jo ikke fortalt den hvad nøglen er?
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline
-
- Medlem
- Indlæg: 755
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:29
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 43 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Hvis det er "nøgle" så skal du have en brik, så det kun er dig der kan bruge den.
Instagram: all_the_good_wine
- Thor-thor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1721
- Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 687 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
https://support.easee.com/hc/en-gb/arti ... an-charge-TorbenRasmussen skrev: ↑8. dec 2022, 17:37Hvordan sikrer jeg mig at alle ikke kommer kørende og lader deres vogne imens jeg er på arbejde? Der er en knap i Easee-app til at ændre adgang fra åben til “kun nøgle”, men hvordan ved den hvad nøglen er? Hvordan tilføjer jeg en nøgle? Hvis jeg trykker på knappen så ændrer jeg blot indstillingen, men jeg har jo ikke fortalt den hvad nøglen er?
Søg evt. på hjemmesiden efter "key" for mere info
- TorbenRasmussen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2411
- Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 204 times
- Been thanked: 839 times
- Kontakt:
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Tak! Hvis man så bruger planlagt opladning, skal man så ud og swipe kortet når den starter eller gør man det når man sætter kablet i?
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline
-
- Medlem
- Indlæg: 789
- Tilmeldt: 8. jul 2008, 18:57
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 261 times
- Been thanked: 118 times
Re: Ladeløsning til elbil, abo, overvejelser, installation etc.
Har købt en Tesla til fruen og har en Clever boks som jeg ikke bruger da jeg netop har afleveret min firmabil A6 tfsi E 55 retur. Boksen er betalt af firmaet men Clever tilbyder nu at jeg kan overtage boksen gratis mod at tegne et abonnement.
Det lyder jo nemt og attraktivt MEN jeg syntes det lyder dyrt med deres faste gebyr og energitillæg pr 1/1. Forventer kun at bruge 200–250 kWh om måneden så hvad bør jeg gøre?
Forsætte med Clever og nyde en gratis boks med dyrt abonnement eller købe en ny boks og blot betale efter forbrug?
Ps er der ikke lidt at spare ved køb af ny nok når den skal sættes op et sted hvor der tidligere har været boks? Der burde vel være kabler, installation i tavle osv som alt andet lige må gøre det til rent plug and play?
Endeligt så er jeg lidt usikker på om boksen skal være en 11 eller 22 kWh - hvordan finder jeg ud af det?
Er ny i elbils verdenen så beklager de mange spørgsmål …
Det lyder jo nemt og attraktivt MEN jeg syntes det lyder dyrt med deres faste gebyr og energitillæg pr 1/1. Forventer kun at bruge 200–250 kWh om måneden så hvad bør jeg gøre?
Forsætte med Clever og nyde en gratis boks med dyrt abonnement eller købe en ny boks og blot betale efter forbrug?
Ps er der ikke lidt at spare ved køb af ny nok når den skal sættes op et sted hvor der tidligere har været boks? Der burde vel være kabler, installation i tavle osv som alt andet lige må gøre det til rent plug and play?
Endeligt så er jeg lidt usikker på om boksen skal være en 11 eller 22 kWh - hvordan finder jeg ud af det?
Er ny i elbils verdenen så beklager de mange spørgsmål …