Hybrid max lidt over 300k
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1791
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 185 times
- Been thanked: 287 times
Hybrid max lidt over 300k
Hej alle
Jeg har i et par år haft min Golf GTE og været fint tilfreds, men vil gerne have mere plads. Budgettet siger max 320-330 ca.
Stationcar - eller en liftback 5D (ikke en alm kort 5D hatchback som Golf).
Dem jeg har kigget på er Leon Ehybrid, Octavia hybrid samt Peugeot 508. Der er også lidt Passat (som jeg altid har været pjattet med) men den ser ikke ud til at kunne fås med det "store" 13 kwh batteri i den klasse når kravet er max 50.000 km og helst lidt mindre.
Jeg hører gerne til erfaringer og forslag, men derudover har jeg et specifikt spørgsmål:
Hvor er det Leon (har endnu ikke set den IRL) falder igennem i forhold til Octavia? Jeg kan se den har samme dimensioner og får mindst samme gode kritik. Men sådan var det også i sin tid i forrige generationer at Leon imponerer ved første øjekast, men i længden så har den ikke samme popularitet - typisk pga. mere støj, dårligere plastik etc. i forhold til Skoda og VW. Så hvor er minus? For priserne er noget lavere på Leon.
Har den hård plastik hvor Octavia har blød? Er dørlommerne foret som i en Golf? Osv.
Jeg har i et par år haft min Golf GTE og været fint tilfreds, men vil gerne have mere plads. Budgettet siger max 320-330 ca.
Stationcar - eller en liftback 5D (ikke en alm kort 5D hatchback som Golf).
Dem jeg har kigget på er Leon Ehybrid, Octavia hybrid samt Peugeot 508. Der er også lidt Passat (som jeg altid har været pjattet med) men den ser ikke ud til at kunne fås med det "store" 13 kwh batteri i den klasse når kravet er max 50.000 km og helst lidt mindre.
Jeg hører gerne til erfaringer og forslag, men derudover har jeg et specifikt spørgsmål:
Hvor er det Leon (har endnu ikke set den IRL) falder igennem i forhold til Octavia? Jeg kan se den har samme dimensioner og får mindst samme gode kritik. Men sådan var det også i sin tid i forrige generationer at Leon imponerer ved første øjekast, men i længden så har den ikke samme popularitet - typisk pga. mere støj, dårligere plastik etc. i forhold til Skoda og VW. Så hvor er minus? For priserne er noget lavere på Leon.
Har den hård plastik hvor Octavia har blød? Er dørlommerne foret som i en Golf? Osv.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1842
- Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 207 times
Re: Hybrid max lidt over 300k
Jeg har haft en Cupra Leon ST hybrid, som er helt samme bil som en Seat Leon ST hybrid.
Seat har sparet nogle sjove steder i kabinen i forhold til Skoda Octavia. Af dem jeg lige kan huske er der bl.a.:
- Ingen fastgørelse af bundmåtter i passagerside
- Ingen solbrilleholder
- Ingen forede dørlommer (er de det i Octavia?)
- Ingen foring i handskerum
- Ingen mulighed for matrix LED forlygter
- Ingen kessy i bagdørene
- Ingen sprinklerdyse v. bakkamera
- Intet låg over kopholdere
- Ingen mulighed for diskanter i bagdørene
- Ingen højdejustering af seler foran
Kan du leve uden ovenstående, er Seat Leon er fin bil.
Jeg skildte mig af med min Cupra fordi jeg aldrig blev glad for den pga. software gremlins.
Seat har sparet nogle sjove steder i kabinen i forhold til Skoda Octavia. Af dem jeg lige kan huske er der bl.a.:
- Ingen fastgørelse af bundmåtter i passagerside
- Ingen solbrilleholder
- Ingen forede dørlommer (er de det i Octavia?)
- Ingen foring i handskerum
- Ingen mulighed for matrix LED forlygter
- Ingen kessy i bagdørene
- Ingen sprinklerdyse v. bakkamera
- Intet låg over kopholdere
- Ingen mulighed for diskanter i bagdørene
- Ingen højdejustering af seler foran
Kan du leve uden ovenstående, er Seat Leon er fin bil.
Jeg skildte mig af med min Cupra fordi jeg aldrig blev glad for den pga. software gremlins.
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG
Fruens bil: BMW iX1 eDrive20 M-Sport - 04/2024 forhåbentligt
Tidligere biler: Udelukkende VAG
- DanielB12
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4949
- Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 4439 times
- Been thanked: 1957 times
- Kontakt:
Re: Hybrid max lidt over 300k
Jeg har haft en Peugeot 508 sw i 4 måneder - lige afleveret den i fredags.
Størrelse og komfort er den rigtig fin. Man sidder godt i den, både foran og bagved og den kører fin - jeg havde en diesel EAT8 der var sløv som en EPO-tom cykelrytter.
Men det der infotainment, og mange af de andre digitale løsninger, er simpelthen afsindig dumt lavet og designet.
Størrelse og komfort er den rigtig fin. Man sidder godt i den, både foran og bagved og den kører fin - jeg havde en diesel EAT8 der var sløv som en EPO-tom cykelrytter.
Men det der infotainment, og mange af de andre digitale løsninger, er simpelthen afsindig dumt lavet og designet.
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.
- vandhunden
- Medlem
- Indlæg: 1343
- Tilmeldt: 25. maj 2010, 11:39
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 138 times
Re: Hybrid max lidt over 300k
Svoger har en Kia Optima Stationcar som de er vældig glade for men ved ikke hvor stort batteriet er.
Alternativer ellers i den prisklasse er Opel Grandland eller Skoda Superb
Alternativer ellers i den prisklasse er Opel Grandland eller Skoda Superb
- These users thanked the author vandhunden for the post:
- claussor
Nuværende køretøjer: VW Passat 2,0 TDI BMT Variant 190 HK DSG6 & Honda 1100 CBR BlackBird
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 206
- Tilmeldt: 22. feb 2011, 19:15
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 4 times
Re: Hybrid max lidt over 300k
Hvis du er interesseret i måske at sælge golfen vil jeg gerne høre nærmere =)
2016 - Polo BlueGT 1.4 TSI ACT 150 HK DSG7 M Xenon, Adaptiv Cruise Control og Sportsundervogn.
2015 - Scirocco R 2010 DSG M Xenon og RNS510, DCC undervogn.
2015 - Solgte Scirocco 1.4 - Købte Scirocco R
2013 - Byttede Cruze med 1.4 TSI Scirocco 160 HK DSG
2011 - Købte Chevrolet Cruze fra ny
2015 - Scirocco R 2010 DSG M Xenon og RNS510, DCC undervogn.
2015 - Solgte Scirocco 1.4 - Købte Scirocco R
2013 - Byttede Cruze med 1.4 TSI Scirocco 160 HK DSG
2011 - Købte Chevrolet Cruze fra ny
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1791
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 185 times
- Been thanked: 287 times
Re: Hybrid max lidt over 300k
Tak for alle indlæggene folkens. Men puha... Så en Leon rummelig bil men ellers er jeg godt nok ikke imponeret. Billig plastik og triste løsninger mange steder. Gik så over i en Golf 8 der ikke var meget flottere. Golf 7 er langt mere indbydende at sidde i efter min mening. Tydeligt VAG sparer i kabinerne. Til sammenligning så jeg hurtigt på en Xceed (brugtvognsforhandler) den er bygget i flottere materialer. Trist. Men nok om det. Jeg mangler at se Octavia. Og så er der min favorit Passat også.
-
- Medlem
- Indlæg: 859
- Tilmeldt: 19. maj 2011, 22:52
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1722 times
- Been thanked: 467 times
Re: Hybrid max lidt over 300k
Hvis du vil bevare den kvalitetsoplevelse du har i din nuværende Golf og blive i VAG, så er der nok kun Passat tilbage. Octavia er også fornuftig, meeeen. Og når ja, du kan også finde noget Audi, men så er der nok noget med budgettet.claussor skrev: ↑26. jul 2022, 17:50Tak for alle indlæggene folkens. Men puha... Så en Leon rummelig bil men ellers er jeg godt nok ikke imponeret. Billig plastik og triste løsninger mange steder. Gik så over i en Golf 8 der ikke var meget flottere. Golf 7 er langt mere indbydende at sidde i efter min mening. Tydeligt VAG sparer i kabinerne. Til sammenligning så jeg hurtigt på en Xceed (brugtvognsforhandler) den er bygget i flottere materialer. Trist. Men nok om det. Jeg mangler at se Octavia. Og så er der min favorit Passat også.
Jeg er enig i, at Golf 8 er ringere end 7, men synes ikke det er så slemt igen. Jeg er måske farvet af konens ID 3.
2023 VW ID.7 Style
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport
2023 VW ID. Buzz Style
2006 Toyota Sportsvan 2.2 D-4D-D Cat Sport
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 290
- Tilmeldt: 9. apr 2017, 15:45
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 159 times
Re: Hybrid max lidt over 300k
Hvad med A3 etron? Fås den ikke som sportback? Så er den da en smule større end golf
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1791
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 185 times
- Been thanked: 287 times
Re: Hybrid max lidt over 300k
Jeg vil gerne have det store bagagerum og mere bagsædeplads. Der synes jeg ikke Audi imponerer.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1791
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 185 times
- Been thanked: 287 times
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 79
- Tilmeldt: 9. jul 2017, 21:13
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 12 times
Re: Hybrid max lidt over 300k
Men hvad?
Jeg har en Octavia iV combi. Det første halve år var jeg stærkt frustreret over fejl i softwaren. Men efter et par opdateringer er de (stort set) væk.
Nu er jeg vældig godt tilfreds. Hybridsystemet fungerer fint. Og en iV er Skodas højeste udstyrsniveau (der er så lidt ekstra i min), med DSG, adaptiv fartpilot, digital instrumentering, stor skærm, kessy, etc.
Jeg kan godt li' kabinedesignet (men det er jo smag og behag) Byggekvaliteten er gennemgående fin - kun et par enkelte steder bliver plasten lidt hård og billig.
Jeg skal ikke kunne sammenligne med Audi og VW. Men har bemærket at i sammenlignende tests mellem "søstermodeller" fra VAG, er det ikke usædvanligt at VW havner sidst......
Senest rettet af LKCHR 14. aug 2022, 17:15, rettet i alt 2 gange.
Skoda Octavia Combi iV+ 2020
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6022
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6456 times
- Been thanked: 1638 times
Re: Hybrid max lidt over 300k
Jeg synes ikke på nogen måde A3 Sportback er større end en tilsvarende model Golf, men det kan være jeg overser noget?
Skal der være plads, så tror jeg det er Octavia eller et skridt op til Passat og Superb før der er mere plads end i Golf
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- farouche
- Medlem
- Indlæg: 1312
- Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aarhus
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 125 times
Re: Hybrid max lidt over 300k
Med de krav du har til pris og km så er det primært Leon, Kia og Peugeot der dukker op.
Skal du have plads vi jeg også mene det hedder Octavia eller Passat, men de er ikke nemme at finde inden for budgettet.
Skal du have plads vi jeg også mene det hedder Octavia eller Passat, men de er ikke nemme at finde inden for budgettet.
2023 Polestar 2 LRSM Plus
- jansom
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6252
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
- Has thanked: 2071 times
- Been thanked: 673 times
Re: Hybrid max lidt over 300k
Hvorfor ikke en el bil?
-No one is more hated than he who speaks the truth-
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6022
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6456 times
- Been thanked: 1638 times
Re: Hybrid max lidt over 300k
Jeg tænker budget på 400.000 kr, god plads og hvis de så også vil have rækkevidden, så begynder det at knibe lidt?
En Skoda ENYAQ er i hver tilfælde ikke nem at finde med det store batteri til den pris. Kan man nøjes med en 50'er eller 60'er, så er det selvfølgelig muligt, og ENYAQ ville være et fint alternativ til en Octavia Combi
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
- jansom
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6252
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
- Has thanked: 2071 times
- Been thanked: 673 times
Re: Hybrid max lidt over 300k
Men han skriver intet om en min. rækkevidde?
Og til budgettet er der vel en del muligheder
Og til budgettet er der vel en del muligheder
-No one is more hated than he who speaks the truth-
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6022
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6456 times
- Been thanked: 1638 times
Re: Hybrid max lidt over 300k
Korrekt, intet om rækkevidde, for det er vel mindre relevant i en hybrid?
Rummelige elbiler som kan matche en stationcar til maks 400.000 kr synes jeg ikke der er overvældende udvalg af
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 79
- Tilmeldt: 9. jul 2017, 21:13
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 12 times
Re: Hybrid max lidt over 300k
....og hvis man ikke bryder sig om SUV-formatet, men bare gerne vil ha' en stationcar, så er udvalget tæt på 0
Skoda Octavia Combi iV+ 2020
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6022
- Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6456 times
- Been thanked: 1638 times
Re: Hybrid max lidt over 300k
Ja, desværre, både stationcar og MPV er temmelig begrænset i udvalg, sidstnævnte også i fossilbiler, og absolut ingen PHEV
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1791
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 185 times
- Been thanked: 287 times
Re: Hybrid max lidt over 300k
Jeg er ved at have snævret mig ind på en helt anden - men jeg er dybt forelsket - Mazda 6 med masser af udstyr. Dvs. ingen hybrid. Men nyere og større.
-
- Medlem
- Indlæg: 1159
- Tilmeldt: 8. maj 2019, 06:16
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 226 times
Re: Hybrid max lidt over 300k
Min søn har en cupra Leon at. Hybrid og de er galde for den.
Og de er især glade for deres transport omkostning. De har et clever abonnement, som nu er steget til 600 kr om måneden.
De har 40 km til arbejde og kan lade på clever stander ved arbejdet. Så det koster dem 600 at komme frem og tilbage på arbejde plus det løse, så det er billigt.
Sidst jeg var ude og kører med ham, havde den kørt 3500 på tanken og der var stadig benzin tilbage i tanken. Den havde kørt over 160 km pr l (+ strøm, selvfølgelig)
Og de er især glade for deres transport omkostning. De har et clever abonnement, som nu er steget til 600 kr om måneden.
De har 40 km til arbejde og kan lade på clever stander ved arbejdet. Så det koster dem 600 at komme frem og tilbage på arbejde plus det løse, så det er billigt.
Sidst jeg var ude og kører med ham, havde den kørt 3500 på tanken og der var stadig benzin tilbage i tanken. Den havde kørt over 160 km pr l (+ strøm, selvfølgelig)
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1791
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 185 times
- Been thanked: 287 times
Re: Hybrid max lidt over 300k
Enig hybrid er desværre blevet upopulært i folketinget - men vi er mange der udnytter dem maximalt - og så er de faktisk geniale. Jeg har bevæget mig væk fra Leon - jeg synes simpelthen den er for billigt lavet.perw skrev: ↑19. aug 2022, 18:33Min søn har en cupra Leon at. Hybrid og de er galde for den.
Og de er især glade for deres transport omkostning. De har et clever abonnement, som nu er steget til 600 kr om måneden.
De har 40 km til arbejde og kan lade på clever stander ved arbejdet. Så det koster dem 600 at komme frem og tilbage på arbejde plus det løse, så det er billigt.
Sidst jeg var ude og kører med ham, havde den kørt 3500 på tanken og der var stadig benzin tilbage i tanken. Den havde kørt over 160 km pr l (+ strøm, selvfølgelig)
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 7
- Tilmeldt: 8. jan 2022, 01:06
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 5 times
Re: Hybrid max lidt over 300k
Jeg var selv igennem samme overvejelser, og endte med at købe en Leon hybrid FR stationcar (1 år gammel import til).
Alle har forskellige behov, så det her er bare mine mening og erfaringer.
Leon vs Octavia vs Passat - Prøvede dem alle 3.
Passat er 100k dyrere, Octavia 50k dyrere .. og kvaliteten er selvfølgelig derefter på interiør osv, når nu drivlinerne er helt ens.
Leon køreegenskaber er bedre (opinion). Jeg prøvede også en Cupra Leon, men for at være helt ærlig de 40? ekstra heste føltes næsten det samme som Seat Leon FR.
Jeg prøvede også en Cupra Formentor, og jeg kan kun sige at en stationcar kører så meget bedre en en SUV klods.
Prøvede en Pøggot (den der stationcar hydrid), men der var bare et eller andet helt "forkert" ved kørestillingen og så det der mærkelige mikro rat haha Men ellers er det sikkert en ganske god bil (jeg havde en 407er før og det var en fin bil)
The Bad:
- Softwaren er sindsygt dårlig og ustabil, og der har ikke været en opdatering som nogle siger de har fået til deres Octavia.
- Udover at nogle gange starter ting bare ikke op før man rebooter, så tager den op til 20 sec før man f.eks. kan komme ind og slå Lane Assist fra (og det skal man HVER gang) ellers sætte hybrid mode. Android Auto reagerer håbløs langsomt (ved ikke om det er et generelt problem)
- Albueholderen i døren sidder alt for lavt til at man kan støtte på den og holde rattet.
The Good:
- Boost virker godt på motorvej, man klamper bare pedalen i bund og så får man et par sekunders el boost så man lynhurtigt kan komme fra 100 til 140.
- En sommerferie tur jeg lige er kommet hjem fra; 5300km på Motorvej og bjergveje i alperne hvor der ikke blev kørt morfarkørsel gav 16km literen i gennemsnit. En tur fra Viborg til Århus på landevej med acc på 80-90 bliver til 20km literen. Begge med tomt batteri og ren benzin. Det er bedre økonomi end jeg forventede.
- Fantastiske LED lygter.
Observationer:
- Hvis den er lav strøm (5-10% om sommeren, 25% om vinteren) skal man passe meget på ikke at trykke for hårdt på pedalen hvis man vil køre e-mode, ellers sætter benzinmotoren ind og den slukker ikke før den er varm (5-10 minutter senere).
- Når benzinmotoren sætter ind i lav lgear laver den et ryk der ikke virker "sundt" i det lange løb (dvs hvis man klamper den i bundt fra et lyskryds) - Jeg har vænnet mig til at holde den på elektrisk indtil den er kommet op på 50, og det er sådan set ok for den smutter fra de fleste på el aligevel (undtaget rene elbiler).
- 12V batteriet døde og blev skiftet på garanti ... på en bil der kun var 1 år gammel, det er virkeligt ringe. Forresten hvis der ikke er strøm på 12V batteriet er der intet der virker, den kunne ikke engang slå håndbremsen fra.
- Om sommeren har den 40km på el og om vinteren har den 25km på el. Det skal lige forklares: Når batteriet når ned på et vist niveau så har den så lidt accelerationskraft at benzinmotoren nemt slår til. Om sommeren kan den sikkert godt køre 50km hvis man er forsigtig. Om vinteren når batteriet aldrig at blive varmt på korte pendlerture, og dvs det kun har 70% kraft fuld opladet og når man så når ned på 30% batteri, så har man nok kun 50% kraft.. fra 100% til 30% om vinteren med varme sat til er det ca 20km. Snakkede med en ID4 ejer (ren el) og han siger også at hans bil kun kører 65% af det opgivede om vinteren, men til gengæld har han et større batteri så den bliver ikke sløv før den kommer under 5%.
Hvis du bare cruiser på landevej kan du sikkert få mere ... plus så betyder manglen på accelarations power heller ikke så meget.
Men pendle 25km hver vej på ren el i en hybrid er lidt af et stretch selvom den er opgivet til 60.
- 2 Stykker udstyr jeg fortryder jeg var for jyde nærig til at gå efter. Alcantara sæder (fordi standard sæderne i FR er dårlig kvalitet) og blindvinkel led lys i døren.
- Desværre kan man ikke få en Leon med 360 camera, det er ellers noget jeg gerne ville have betalt for .. den er umuligt at vurdere, selv efter et halvt år jeg har kørt den.
Er jeg tilfreds .. både og. Til prisen er den iorden. Jeg har haft Ibiza'er før og det var sq god kvalitet til pengene, men problemerne med den her har ikke ligefrem givet god mavefornemmelse for langtidsholdbarheden, men det er sq svært at sige. Men jeg har 5 års fabriksgaranti (original tilkøb), så jeg har nogle år at løbe på .. måske skal den aligevel skiftes inden da så /shrug.
Anyways, håber du kunne bruge det til noget.
Alle har forskellige behov, så det her er bare mine mening og erfaringer.
Leon vs Octavia vs Passat - Prøvede dem alle 3.
Passat er 100k dyrere, Octavia 50k dyrere .. og kvaliteten er selvfølgelig derefter på interiør osv, når nu drivlinerne er helt ens.
Leon køreegenskaber er bedre (opinion). Jeg prøvede også en Cupra Leon, men for at være helt ærlig de 40? ekstra heste føltes næsten det samme som Seat Leon FR.
Jeg prøvede også en Cupra Formentor, og jeg kan kun sige at en stationcar kører så meget bedre en en SUV klods.
Prøvede en Pøggot (den der stationcar hydrid), men der var bare et eller andet helt "forkert" ved kørestillingen og så det der mærkelige mikro rat haha Men ellers er det sikkert en ganske god bil (jeg havde en 407er før og det var en fin bil)
The Bad:
- Softwaren er sindsygt dårlig og ustabil, og der har ikke været en opdatering som nogle siger de har fået til deres Octavia.
- Udover at nogle gange starter ting bare ikke op før man rebooter, så tager den op til 20 sec før man f.eks. kan komme ind og slå Lane Assist fra (og det skal man HVER gang) ellers sætte hybrid mode. Android Auto reagerer håbløs langsomt (ved ikke om det er et generelt problem)
- Albueholderen i døren sidder alt for lavt til at man kan støtte på den og holde rattet.
The Good:
- Boost virker godt på motorvej, man klamper bare pedalen i bund og så får man et par sekunders el boost så man lynhurtigt kan komme fra 100 til 140.
- En sommerferie tur jeg lige er kommet hjem fra; 5300km på Motorvej og bjergveje i alperne hvor der ikke blev kørt morfarkørsel gav 16km literen i gennemsnit. En tur fra Viborg til Århus på landevej med acc på 80-90 bliver til 20km literen. Begge med tomt batteri og ren benzin. Det er bedre økonomi end jeg forventede.
- Fantastiske LED lygter.
Observationer:
- Hvis den er lav strøm (5-10% om sommeren, 25% om vinteren) skal man passe meget på ikke at trykke for hårdt på pedalen hvis man vil køre e-mode, ellers sætter benzinmotoren ind og den slukker ikke før den er varm (5-10 minutter senere).
- Når benzinmotoren sætter ind i lav lgear laver den et ryk der ikke virker "sundt" i det lange løb (dvs hvis man klamper den i bundt fra et lyskryds) - Jeg har vænnet mig til at holde den på elektrisk indtil den er kommet op på 50, og det er sådan set ok for den smutter fra de fleste på el aligevel (undtaget rene elbiler).
- 12V batteriet døde og blev skiftet på garanti ... på en bil der kun var 1 år gammel, det er virkeligt ringe. Forresten hvis der ikke er strøm på 12V batteriet er der intet der virker, den kunne ikke engang slå håndbremsen fra.
- Om sommeren har den 40km på el og om vinteren har den 25km på el. Det skal lige forklares: Når batteriet når ned på et vist niveau så har den så lidt accelerationskraft at benzinmotoren nemt slår til. Om sommeren kan den sikkert godt køre 50km hvis man er forsigtig. Om vinteren når batteriet aldrig at blive varmt på korte pendlerture, og dvs det kun har 70% kraft fuld opladet og når man så når ned på 30% batteri, så har man nok kun 50% kraft.. fra 100% til 30% om vinteren med varme sat til er det ca 20km. Snakkede med en ID4 ejer (ren el) og han siger også at hans bil kun kører 65% af det opgivede om vinteren, men til gengæld har han et større batteri så den bliver ikke sløv før den kommer under 5%.
Hvis du bare cruiser på landevej kan du sikkert få mere ... plus så betyder manglen på accelarations power heller ikke så meget.
Men pendle 25km hver vej på ren el i en hybrid er lidt af et stretch selvom den er opgivet til 60.
- 2 Stykker udstyr jeg fortryder jeg var for jyde nærig til at gå efter. Alcantara sæder (fordi standard sæderne i FR er dårlig kvalitet) og blindvinkel led lys i døren.
- Desværre kan man ikke få en Leon med 360 camera, det er ellers noget jeg gerne ville have betalt for .. den er umuligt at vurdere, selv efter et halvt år jeg har kørt den.
Er jeg tilfreds .. både og. Til prisen er den iorden. Jeg har haft Ibiza'er før og det var sq god kvalitet til pengene, men problemerne med den her har ikke ligefrem givet god mavefornemmelse for langtidsholdbarheden, men det er sq svært at sige. Men jeg har 5 års fabriksgaranti (original tilkøb), så jeg har nogle år at løbe på .. måske skal den aligevel skiftes inden da så /shrug.
Anyways, håber du kunne bruge det til noget.
- These users thanked the author kjempff for the post (total 3):
- HansH • DanielB12 • Morten Hedensted