Easee lader og e golf

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
martinjeppesen
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 2. jan 2019, 10:33
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Easee lader og e golf

Indlæg af martinjeppesen » 3. nov 2022, 13:55

Jeg fået opsat en easee lader til vores E Golf.
Jeg har valgt at vente med at få opsat refusionsaftale, så jeg bruger Easee appen.
Jeg har dog en del gange oplevet at ladning går galt når jeg sætter den til udsat start. Om morgenen kan jeg se at ladning er startet og sluttet indenfor et minut.
Bilen står altid til direkte ladning, så det er Easee der styrer hvornår der skal lades.

Er der en fremgangsmåde der altid virker eller er der andre der oplever det samme?
Jeg har prøvet at sætte kabel i bilen, hvorefter ladning går igang. Herefter går jeg i appen og pauser opladning ved at sætte den til udskudt start.
Yderligere har jeg prøvet først at gå i appen og sætte udskudt start inden jeg sætter kablet i bilen.
Jeg har dog oplevet manglende ladning ved begge metoder.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13234
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3204 times
Been thanked: 4540 times

Re: Easee lader og e golf

Indlæg af HansH » 3. nov 2022, 14:01

viewtopic.php?p=1824219#p1824219

Prøv at tjekke dette indlæg, afsnit 4) - e-Golf sleep mode vs Monta udskudt start.

Jeg har oplevet problemet i begge bilens opladnings "modes" - dvs oplad nu (øverste knap ved ladestikket) og med timer settings (nederste knap ved ladestikket).
Vi har derfor tilpasset vores rutine til at sætte kabel i umiddelbart når ladning skal begynde.
Det er dog langt fra optimalt hvis man gerne vil udnytte billige timer om natten osv :(

Men pointen er vel, at det er ikke din Easee lader der er noget galt med.... Det er bilen der er problemet.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Abo
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 8. jan 2013, 08:51
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times

Re: Easee lader og e golf

Indlæg af Abo » 6. nov 2022, 18:27

Jeg har også en e-golf og en easee lader. Jeg har aldrig brugt bilens programmeringsmulighed, jeg bruger kun easee appen, og det virker hver gang. Jeg går ind planlæg-ugeplan og sætter start/sluttid, og sætter stikket i bilen bagefter

martinjeppesen
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 2. jan 2019, 10:33
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Easee lader og e golf

Indlæg af martinjeppesen » 7. nov 2022, 14:56

Abo skrev:
6. nov 2022, 18:27
Jeg har også en e-golf og en easee lader. Jeg har aldrig brugt bilens programmeringsmulighed, jeg bruger kun easee appen, og det virker hver gang. Jeg går ind planlæg-ugeplan og sætter start/sluttid, og sætter stikket i bilen bagefter
Tak. Det vil jeg prøve fremadrettet.
Satte den dog til ladning igår, hvor den gik igang med at lade og stoppede efter et minut. Da jeg startede den igen kørte den uden problemer. Så ved ikke hvad det er som går galt når den 1 min efter opstart afviser opladning.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13234
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3204 times
Been thanked: 4540 times

Re: Easee lader og e golf

Indlæg af HansH » 7. nov 2022, 15:08

Foranlediget af tråden her, har jeg fået lidt blod på tanden igen mht at udfordre emnet "e-Golf og udskudt opladning" :)

I lørdags satte jeg stikket i den kl 17 og planlagde (i min Monta app) opladning til start kl 02:00, dvs 9 timer senere.
Da jeg kom op søndag morgen kunne jeg konstatere at det var gået helt efter planen.

Jeg har heller ingen opsætning i bilens e-Manager.
Hvis en række tests a la denne viser at det kører upåklageligt, så vil jeg mene det peger i retning af at problemet med for dyb dvale kun optræder når bilens e-Manager bringes i spil.

Jeg opdaterer her når jeg har tilvejebragt nogle flere testresultater.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Abo
Helt nyt medlem
Indlæg: 34
Tilmeldt: 8. jan 2013, 08:51
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times

Re: Easee lader og e golf

Indlæg af Abo » 7. nov 2022, 18:35

Jeg kan huske da vi hentede e-golfen for et par år siden, da spurgte jeg forhandleren om de 2 knapper der sidder ved lade stikket bag lågen. Og hans svar var, hold dig fra dem, det giver bare problemer :lol:

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"