Passat Variant GTE alternativ?

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
N
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 20 times

Passat Variant GTE alternativ?

Indlæg af N » 20. nov 2022, 21:16

Behovet for en større bil har meldt sig pga. snarlig familieforøgelse :D

Mine tanker gik oprindeligt på at skifte fruens Polo ud med en Passat Variant GTE. Efter et kritisk eftersyn af mit kørselsbehov er jeg dog kommet frem til, at det nok er på tide, at vi skære ned til én bil. Jeg bruger højest min bil 4-5 gange i løbet af en måned, og den står ofte stille mere end to uger ad gangen.

Men - hvis vi skal ned på kun at have en enkelt bil, så er en GTE bare ikke "nok". Sikkerhed og komfort er helt klart førsteprioritet, men jeg ved på forhånd, at GTE-drivlinjen bliver for kedelig. Spørgsmålet er bare, hvad det så skal være i stedet?

Krav:
- Pris: ~500.000
- Alder: Højest 3-4 år
- Drivmiddel: Hybrid eller ren el (dagligt kørselsbehov = 2x25-30 km. + det løse)
- ALT i sikkerhed/assistentsystemer
- Fuldt læderinteriør
- Mindst 250-300 hk

Jeg ville egentligt foretrække at blive i det velkendte VAG-univers, men pt. ligner Volvo V60 i enten T6 Recharge eller T8 Recharge varianten det mest oplagte alternativ. Jeg har ikke prøvet V60'eren, men havde for et par måneder siden en XC60 T6 Recharge lejebil i en uges tid - hvilket på alle måder var en positiv oplevelse!

I VAG-familien er A6 Avant TFSi e det mest interessante alternativ jeg har fundet, men den blegner lidt ved siden af V60. Dyrere, mere skrabet, langsommere, knap så køn...

Input og forslag modtages med kyshånd! :)

Jan_Aalborg
Helt nyt medlem
Indlæg: 73
Tilmeldt: 2. jul 2016, 19:55
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6 times
Been thanked: 17 times

Re: Passat Variant GTE alternativ?

Indlæg af Jan_Aalborg » 21. nov 2022, 07:03

Synes bestemt ikke GTE Passat er kedeligt.
Men en V60 er altså også lækker, har prøvet nogle stykker da jeg skal have valgt en firma gryde snart.
Men egentligt, bortset fra den har mindre hk, så kan jeg faktisk bedst lide måden Passaten kører på.
V60 har et meget underligt infotainment og drivlinje ikke så smooth.
Mvh. Jan
Vw Passat GTE 2021

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10864
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1895 times

Re: Passat Variant GTE alternativ?

Indlæg af GaSelle » 21. nov 2022, 08:54

Prøv lige pladsen først. En V60 er NOGET mindre end en Passat, specielt på bagsædet. Det er ikke sikkert det er et problem for dig/jer, men du efterlyser plads, og det udelukkede en V60 for os - vi kan ikke være der.
These users thanked the author GaSelle for the post:
DanielB12

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4437 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Passat Variant GTE alternativ?

Indlæg af DanielB12 » 21. nov 2022, 09:33

Skal det være stationcar? I det segment kan du få en del fine elbiler jo, men så er det SUV-segmentet..
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

magre
Medlem
Indlæg: 681
Tilmeldt: 29. nov 2013, 08:25
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg - DK
Has thanked: 155 times
Been thanked: 114 times

Re: Passat Variant GTE alternativ?

Indlæg af magre » 21. nov 2022, 11:35

Nu er smag og behag jo heldigvis forskelligt, men at du synes at en V60 er langt flottere end en A6'er forstår jeg ikke helt.. men dig om det :lol:

Men når du har budget på ½ mio. så er der meget godt at vælge imellem i VAGs elbils katalog;

Audi e-tron 55
Skoda Enyaq iV 80X
VW ID.4 GTX
VW ID.5 GTX

Det er selvfølgelig ikke st.car. men det har du ikke nævnt som et krav...
Jeg havde aldrig valgt en hybrid givet de krav og dit budget.
Tesla Model Y Performance, kongeblå :mrgreen:
[Afleveret] Opel Crossland :?
[Solgt] Skoda Superb Combi Elegance 3.6 FSI V6 4x4 DSG 3T Billede
[Solgt] Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG 1Z Billede

Brugeravatar
TorbenRasmussen
Aktiv medlem
Indlæg: 2420
Tilmeldt: 14. maj 2013, 21:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 205 times
Been thanked: 851 times
Kontakt:

Re: Passat Variant GTE alternativ?

Indlæg af TorbenRasmussen » 21. nov 2022, 11:58

Jeg er nu også på det team, som synes at V60 er flottere end A6, men jeg er mega biaset :D

E-tron 55 kommer til at have mange km på bagen, med mindre du tager en model uden det sjove udstyr.
ID.4/5/Enyaq har vel ikke læder?
These users thanked the author TorbenRasmussen for the post:
DanielB12
2023 BMW iX3 Charged Plus
2022 Tesla M3 Std. Range Plus
Tidligere: 2020 Volvo V60 T5 R-design , 2019 VW Polo 1.0 TSI Highline , 2016 Audi A5 Sportback LE, 2015 VW Polo 1.2 TSI Comfortline, 2014 Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2011 BMW 3 sedan, 2010 VW Polo 1.4 Comfortline

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3206 times
Been thanked: 4540 times

Re: Passat Variant GTE alternativ?

Indlæg af HansH » 21. nov 2022, 12:51

Enyaq kan fås med to forskellige fuldlæder kabiner - Suite (sort) og ecoSuite (cognacfarvet).
Og hvis den skal have mindst 250-300HK, så skal det være en 80x (265HK) .. som magre skriver.

Alternativet kunne være en coupé med 299HK, men så er det kun den sorte Suite kabine der fås i læder, og karosserifarver er begrænset til Mamba Green eller Energy Blue.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4947
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4437 times
Been thanked: 1956 times
Kontakt:

Re: Passat Variant GTE alternativ?

Indlæg af DanielB12 » 21. nov 2022, 12:57

Troede faktisk ecosuite var sådan noget fra plastikkøer, men det er åbenbart bearbejdning og farvning der er noget eco-halløj.
These users thanked the author DanielB12 for the post:
HansH
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3206 times
Been thanked: 4540 times

Re: Passat Variant GTE alternativ?

Indlæg af HansH » 21. nov 2022, 13:04

DanielB12 skrev:
21. nov 2022, 12:57
Troede faktisk ecosuite var sådan noget fra plastikkøer, men det er åbenbart bearbejdning og farvning der er noget eco-halløj.
Nemli ja ... læderet er behandlet med olie fra bæredygtigt planteavl. Noget i den stil..
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
N
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 20 times

Re: Passat Variant GTE alternativ?

Indlæg af N » 21. nov 2022, 14:47

Jan_Aalborg skrev:
21. nov 2022, 07:03
Synes bestemt ikke GTE Passat er kedeligt.
Men en V60 er altså også lækker, har prøvet nogle stykker da jeg skal have valgt en firma gryde snart.
Men egentligt, bortset fra den har mindre hk, så kan jeg faktisk bedst lide måden Passaten kører på.
V60 har et meget underligt infotainment og drivlinje ikke så smooth.
Jeg har kun prøvet Golf GTE, som jo er en noget mindre bil. Hvis ikke det var nok dér, så tvivler jeg på at det er nok i en Passat :)

Hvilken V60 drivlinje sammenligner du med? Jeg har som sagt kun prøvet Volvos hybridsystem i XC60, og det var en meget positiv oplevelse. Specielt når det kommer til assist-systemerne. XC60 spillede virkelig mht. fartpilot, kø-kørsel og skiltegenkendelse, i forhold til den Tiguan (21 model, mener jeg), som jeg havde til låns lidt tid forinden. På de tyske motorveje oplevede jeg adskillige gange, at den pludselig bremse ret hårdt, fordi den blev forvirret over fartgrænsen.
GaSelle skrev:
21. nov 2022, 08:54
Prøv lige pladsen først. En V60 er NOGET mindre end en Passat, specielt på bagsædet. Det er ikke sikkert det er et problem for dig/jer, men du efterlyser plads, og det udelukkede en V60 for os - vi kan ikke være der.
Ud fra YouTube reviews og de par stykker der holder parkeret i mit nabolag (tror jeg bevæger mig på grænsen af et polititilhold efterhånden! :lol:), så tror jeg at pladsen i V60 er tilstrækkelig. V90 har jeg også kigget meget på, men jeg tror at det bliver for stor en skude for min bedre halvdel i denne omgang. Efter et pars års akklimatisering kan den nok komme på tale.
DanielB12 skrev:
21. nov 2022, 09:33
Skal det være stationcar? I det segment kan du få en del fine elbiler jo, men så er det SUV-segmentet..
Jeg hælder absolut mest til en stationcar. Har altid været kæmpe fan af "sleeper wagon" konceptet, og ser umiddelbart kun ulemper ved en SUV (større vindmodstand, højere tyngdepunkt, tungere, dyrere, etc.). Ikke dermed sagt, at den rigtige bil ikke kunne overtale mig...
magre skrev:
21. nov 2022, 11:35
Nu er smag og behag jo heldigvis forskelligt, men at du synes at en V60 er langt flottere end en A6'er forstår jeg ikke helt.. men dig om det :lol:

Men når du har budget på ½ mio. så er der meget godt at vælge imellem i VAGs elbils katalog;

Audi e-tron 55
Skoda Enyaq iV 80X
VW ID.4 GTX
VW ID.5 GTX

Det er selvfølgelig ikke st.car. men det har du ikke nævnt som et krav...
Jeg havde aldrig valgt en hybrid givet de krav og dit budget.
Jeg synes desværre, at Audi er faldet lidt af på den i løbet af de seneste år. Der er gået for meget "plastikdims" og falske luftindtag/rørhaler i den. RS6 er nok det bedste eksempel på tendensen. For 10 år siden var det kun os bilnørder, som spottede ulven i fåreflokken. Nu skriger den nærmest på opmærksomhed!

Audi e-tron 55: Har kigget lidt på den, men designet skræmmer mig væk.
Skoda Enyaq iV 80X: Flot bil i det rigtige trim, men... Det er mange penge for en Skoda. Skal dog helt klart prøves.
VW ID.4/5 GTX: Har faktisk slet ikke kigget på dem. Prøvede en ID.3 da den blev lanceret. Gigantisk clusterfuck af en bil :shock:

Hvorfor ikke hybrid ud fra krav/budget?
HansH skrev:
21. nov 2022, 12:51
Enyaq kan fås med to forskellige fuldlæder kabiner - Suite (sort) og ecoSuite (cognacfarvet).
Og hvis den skal have mindst 250-300HK, så skal det være en 80x (265HK) .. som magre skriver.

Alternativet kunne være en coupé med 299HK, men så er det kun den sorte Suite kabine der fås i læder, og karosserifarver er begrænset til Mamba Green eller Energy Blue.
Det kræver vel næsten, at jeg skal i ud i at bestille fabriksny bil så - hvilket får det til at løbe koldt ned ad ryggen, ved tanken om det første lille stenslag! Jeg kender mig selv godt nok til at vide, at det ikke er noget jeg skal kaste mig ud i :lol:

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3206 times
Been thanked: 4540 times

Re: Passat Variant GTE alternativ?

Indlæg af HansH » 21. nov 2022, 14:57

N skrev:
21. nov 2022, 14:47
Det kræver vel næsten, at jeg skal i ud i at bestille fabriksny bil så - hvilket får det til at løbe koldt ned ad ryggen, ved tanken om det første lille stenslag! Jeg kender mig selv godt nok til at vide, at det ikke er noget jeg skal kaste mig ud i :lol:
Ja. Når du engang har fået den :?

Fabriksny er vist lidt en udfordring af varierende dimensioner pt, og der er Skoda Enyaq måske en af de "værste", vil rygterne vide.
Der gik 11 mdr fra underskrift på slutseddel til levering med vores, og det tror jeg faktisk ikke vi kan være specielt utilfredse med....
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

magre
Medlem
Indlæg: 681
Tilmeldt: 29. nov 2013, 08:25
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Esbjerg - DK
Has thanked: 155 times
Been thanked: 114 times

Re: Passat Variant GTE alternativ?

Indlæg af magre » 21. nov 2022, 16:12

N skrev:
21. nov 2022, 14:47
magre skrev:
21. nov 2022, 11:35
Nu er smag og behag jo heldigvis forskelligt, men at du synes at en V60 er langt flottere end en A6'er forstår jeg ikke helt.. men dig om det :lol:
Jeg synes desværre, at Audi er faldet lidt af på den i løbet af de seneste år. Der er gået for meget "plastikdims" og falske luftindtag/rørhaler i den. RS6 er nok det bedste eksempel på tendensen. For 10 år siden var det kun os bilnørder, som spottede ulven i fåreflokken. Nu skriger den nærmest på opmærksomhed!
Det kan vi sagtens blive enige om - desværre - men derfra og så til at sige at en Volvo er pænere... :lol:
N skrev:
21. nov 2022, 14:47
Audi e-tron 55: Har kigget lidt på den, men designet skræmmer mig væk
Har du været ude at køre i sådan én? Jeg synes at når man ser den udefra, særligt når man kommer fra en stationcar, at så ser den stor og måske endda lidt klodset ud men da jeg fik en prøvekørsel synes jeg at den er både letkørt og nærmest let at placere og manøvrere med. Jeg kørte Superb i mange år, måske det forklarer lidt...
N skrev:
21. nov 2022, 14:47
Skoda Enyaq iV 80X: Flot bil i det rigtige trim, men... Det er mange penge for en Skoda. Skal dog helt klart prøves.
VW ID.4/5 GTX: Har faktisk slet ikke kigget på dem. Prøvede en ID.3 da den blev lanceret. Gigantisk clusterfuck af en bil :shock:
Enyaq er en rigtig lækker bil, generelt så er din kommentar omkring "mange penge for en Skoda" efterhånden lidt dated...
Skoda laver rigtig lækre biler og har efterhånden gjort det i mange år.
Må dog indrømme at ID serien efterhånden er vokset lidt på mig men jeg synes stadig at fx instrumentet og knapper på rattet osv. lader meget tilbage at ønske - og netop på de to parametre der virker Enyaq langt mere tiltalende...
N skrev:
21. nov 2022, 14:47
Hvorfor ikke hybrid ud fra krav/budget?
Jeg er generelt ikke stor fan af hybrid, synes lidt at man betaler for begge dele uden egentlig at få glæde af nogen af dem. Selv i dit tilfælde hvor du egentlig har kort på arbejde så er de fleste hybrider ikke i stand til at fragte dig frem og tilbage uden at bruge benzinmotoren...
These users thanked the author magre for the post:
HansH
Tesla Model Y Performance, kongeblå :mrgreen:
[Afleveret] Opel Crossland :?
[Solgt] Skoda Superb Combi Elegance 3.6 FSI V6 4x4 DSG 3T Billede
[Solgt] Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG 1Z Billede

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3206 times
Been thanked: 4540 times

Re: Passat Variant GTE alternativ?

Indlæg af HansH » 21. nov 2022, 16:37

magre skrev:
21. nov 2022, 16:12
N skrev:
21. nov 2022, 14:47
Skoda Enyaq iV 80X: Flot bil i det rigtige trim, men... Det er mange penge for en Skoda. Skal dog helt klart prøves.
VW ID.4/5 GTX: Har faktisk slet ikke kigget på dem. Prøvede en ID.3 da den blev lanceret. Gigantisk clusterfuck af en bil :shock:
Enyaq er en rigtig lækker bil, generelt så er din kommentar omkring "mange penge for en Skoda" efterhånden lidt dated...
Skoda laver rigtig lækre biler og har efterhånden gjort det i mange år.
Må dog indrømme at ID serien efterhånden er vokset lidt på mig men jeg synes stadig at fx instrumentet og knapper på rattet osv. lader meget tilbage at ønske - og netop på de to parametre der virker Enyaq langt mere tiltalende...
.. og her må jeg bare istemme hvad du skriver, magre.

"Men det er jo en Skoda" er altså so much-et par-årtier-siden.
Vågn op til en ny realitet!! :)
Og det siger jeg ikke for at skulle "beskytte" mit eget valg. Det bakkes op af et pænt antal reviews af biljournalister, som bl.a. kan ses på YT.

Selvfølgelig - hvis man bare ER mærkeluder, og der SKAL stå Lacoste på trøjen og Gucci på bæltet, så kan man ikke bruge det til noget.
Og det anerkender jeg såmænd. Folk er drevet af forskellige ting .. sådan er det jo bare.
Men det siger bare ikke noget om hvorvidt produkterne uden de "rigtige" mærker skulle være noget skrammel.
These users thanked the author HansH for the post (total 2):
magrePF
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Jesper_christiansen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Passat Variant GTE alternativ?

Indlæg af Jesper_christiansen » 21. nov 2022, 18:14

Jeg har lige solgt min V60 igen efter 5 mdr ejerskab.

Virkelig lækker bil, min var en 190 hk diesel og det var for sløvt til mig.

Jeg prøvede også en hybrid før købet, men den var simpelthen for dyr.

Volvoen blev solgt efter 20.000 km og jeg holdt mine penge hjem og er nu tilbage i en Octavia.

Volvoens infotainment er genialt, en uges tid og man har vænnet sig til det.

Den næste bil kunne snildt blive en V60 igen, men i en mere hidsig version end dieselen.

En sænkning og større hjul, så er udseendet BilledeBillede

Sendt fra min SM-G986B med Tapatalk

These users thanked the author Jesper_christiansen for the post:
N

styker
Aktiv medlem
Indlæg: 1571
Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 178 times

Re: Passat Variant GTE alternativ?

Indlæg af styker » 21. nov 2022, 20:31

Hvad med en RAV4 plugin, den opfylder i hvert fald behovet ifht effekt, 306hk og 6s til 100.
Den har dog lige et par ting der måske ikke opfylder kravene, den har kunstlæder.
Og så er det ikke helt topmoderne den ikke har 100% digitalt instrument, det kommer med facelift lige om lidt sammen med en større skærm.
https://www.biltorvet.dk/bil/toyota/rav ... ut/2184878
Den kan så rent faktisk køre 70-80 km på en opladning, kontra de vel nærmere 30 en Passat GTE kan præstere.
Og så har den varmepumpe, så den kan både køle og varme kabinen før afgang.

LogoZ
Helt nyt medlem
Indlæg: 64
Tilmeldt: 6. nov 2014, 12:49
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 15 times

Re: Passat Variant GTE alternativ?

Indlæg af LogoZ » 21. nov 2022, 20:32

Har tilbage i april efterr 8 år solgt min passat b7 140hk til fordel for en v60 t6 recharge. Og kan kun sige en ting.... Det er den fedste bil.

Den kører fantastisk både på el og benzin. De samlede 340hk og 4-hjulstræk gør kun det hele meget sjovere. I sommers nåede jeg 52km på en opladning. De sidste 2 dage med sne på Fyn har været en ren fornøjelse og 4 hjulstrækket virker super godt. Ser frem til skiferien i uge 7 :-) benærk den er blevet opgraderet senere (22.5 model) med et større batteri og større elmotor. Har prøvet denne også og den giver lidt mere skub på ren el.

Kvaliteten er virkelig lækker. Sæderne er betydelig bedre end passaten.

Bagagerummet er mindre, 529l. Tilgengæld er tanken på 60l, noget større end både på hybriderne fra Mercedes og BMW.

Købte en fuld inscription med læderkabine, fuld adaptive led lygter, el træk, klimapakke med varme i for og bagsæder og i rattet....

Den semiselvkørende pilotassist med kurveassisten virker også fint på landevejen, men giver mest mening på lange motorvejs stræk.

Pladsmæssigt er den rigeligt til 2 voksne og 2 børn. Midterpladsen bag er ikke det store værd.

Så kan kun anbefale den.
These users thanked the author LogoZ for the post (total 2):
NELY
_________________________________
2020 Ibiza FR, 115HK, DSG, Full LED
2022 Volvo V60 T6 Recharge Inscription, 340hk

ReneJ
Helt nyt medlem
Indlæg: 51
Tilmeldt: 13. jan 2021, 21:26
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 15 times

Re: Passat Variant GTE alternativ?

Indlæg af ReneJ » 22. nov 2022, 10:00

En BMW 330e touring m sport er en lææækker vogn :)

styker
Aktiv medlem
Indlæg: 1571
Tilmeldt: 8. okt 2008, 19:30
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 31 times
Been thanked: 178 times

Re: Passat Variant GTE alternativ?

Indlæg af styker » 22. nov 2022, 17:06

ReneJ skrev:
22. nov 2022, 10:00
En BMW 330e touring m sport er en lææækker vogn :)
Rigtig lækker, og hurtig en af mine kollegaer(sælger) har en.
Downsides er ikke mere end 25-30 km på el og 12km/l hvis han ikke kører morfar.
Der er min chefs C300e noget bedre, den klarer da 90km på el, hvad den kører på literen har jeg ikke rigtig hørt.
Men det lyder som om det ikke er prangende.

Nicklossi
Aktiv medlem
Indlæg: 2754
Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 26 times
Been thanked: 501 times

Re: Passat Variant GTE alternativ?

Indlæg af Nicklossi » 22. nov 2022, 19:10

Hvis du kan finde 50-100k ekstra, så kunne Q5 50 e-tfsi måske være noget?

nbryde
Nyt medlem
Indlæg: 395
Tilmeldt: 17. nov 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 55 times
Been thanked: 100 times

Re: Passat Variant GTE alternativ?

Indlæg af nbryde » 22. nov 2022, 21:45

styker skrev:
ReneJ skrev:
22. nov 2022, 10:00
En BMW 330e touring m sport er en lææækker vogn :)
Rigtig lækker, og hurtig en af mine kollegaer(sælger) har en.
Downsides er ikke mere end 25-30 km på el og 12km/l hvis han ikke kører morfar.
Der er min chefs C300e noget bedre, den klarer da 90km på el, hvad den kører på literen har jeg ikke rigtig hørt.
Men det lyder som om det ikke er prangende.
Det kan jeg kun tilslutte mig. Lækker bil og godt med udstyr. Har haft min i knap 2 år og ca. 62000 km og netop været til garanti tjek inden udløb af de 2 år garanti uden at de fandt noget.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Passat Variant GTE alternativ?

Indlæg af Peder » 23. nov 2022, 13:44

Nu siger jeg noget.
Tesla model Y.

Krav:
- Pris: ~500.000 - den fås fra 480.000 og op.
- Alder: Højest 3-4 år - 6-12 måneder gammel.
- Drivmiddel: Hybrid eller ren el (dagligt kørselsbehov = 2x25-30 km. + det løse) Klarer nemt dette behov.
- ALT i sikkerhed/assistentsystemer- Den sikreste bil i klassen. Måske den bedste NCAP score nogensinde.
- Fuldt læderinteriør - "plastic"læder
- Mindst 250-300 hk - 510 hk
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

nbryde
Nyt medlem
Indlæg: 395
Tilmeldt: 17. nov 2017, 09:58
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 55 times
Been thanked: 100 times

Re: Passat Variant GTE alternativ?

Indlæg af nbryde » 23. nov 2022, 14:44

Peder skrev:Nu siger jeg noget.
Tesla model Y.

Krav:
- Pris: ~500.000 - den fås fra 480.000 og op.
- Alder: Højest 3-4 år - 6-12 måneder gammel.
- Drivmiddel: Hybrid eller ren el (dagligt kørselsbehov = 2x25-30 km. + det løse) Klarer nemt dette behov.
- ALT i sikkerhed/assistentsystemer- Den sikreste bil i klassen. Måske den bedste NCAP score nogensinde.
- Fuldt læderinteriør - "plastic"læder
- Mindst 250-300 hk - 510 hk
Tjo spændende bil men kan ikke rigtig måle sig men en premium bil som BMW, MB eller Volvo når det kommer til samle- og interiørkvalitet.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: Passat Variant GTE alternativ?

Indlæg af Peder » 23. nov 2022, 14:49

nbryde skrev:
23. nov 2022, 14:44

Tjo spændende bil men kan ikke rigtig måle sig men en premium bil som BMW, MB eller Volvo når det kommer til samle- og interiørkvalitet.
Nej, rigtigt nok. Kvaliteten på Y er rimelig. Men den er ikke lækkert bygget som de mærker, du nævner.
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Brugeravatar
Møbbe
Aktiv medlem
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 14. jun 2008, 07:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 11 times
Been thanked: 128 times

Re: Passat Variant GTE alternativ?

Indlæg af Møbbe » 23. nov 2022, 22:39

Mercedes EQC 400 4-matic
MiniCooper SE
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged

Brugeravatar
Møbbe
Aktiv medlem
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 14. jun 2008, 07:38
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 11 times
Been thanked: 128 times

Re: Passat Variant GTE alternativ?

Indlæg af Møbbe » 23. nov 2022, 22:40

ReneJ skrev:
22. nov 2022, 10:00
En BMW 330e touring m sport er en lææækker vogn :)
Der er mere kabine plads i en Fiat 500 ;)
Mercedes EQC 400 4-matic
MiniCooper SE
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged

Brugeravatar
kitora
Medlem
Indlæg: 794
Tilmeldt: 18. jun 2008, 15:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 67 times
Been thanked: 215 times

Re: Passat Variant GTE alternativ?

Indlæg af kitora » 24. nov 2022, 08:21

Jeg er super glad for min BMW 330e touring. Den kører fantastisk og har ganske fornuftigt med kræfter.

Jeg kan ikke genkende den rækkevidde der er skrevet tidligere. Jeg kan sagtens køre de 42 km jeg har til jobbet på ren el, og den kører omkring 15-16 km/l på ren benzin.
1974 Alfa Romeo GT 1300 Junior (Til salg - send PM)
2016 Amber Whiskey Harley Davidson Street Glide Special
2015 Audi A3 limousine 1.4 TFSI COD
1988 Volkswagen T3 1,6 TD

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10864
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1895 times

Re: Passat Variant GTE alternativ?

Indlæg af GaSelle » 24. nov 2022, 08:26

Møbbe skrev:
23. nov 2022, 22:39
Spring budgettet: https://www.bn.dk/brugte-biler/583623025

455hk
Der er mere bagsædeplads i en Skoda Fabia ;)

Brugeravatar
Mikael M109R
Nyt medlem
Indlæg: 441
Tilmeldt: 5. jan 2012, 23:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 28 times
Been thanked: 22 times

Re: Passat Variant GTE alternativ?

Indlæg af Mikael M109R » 26. nov 2022, 15:36


Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13239
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3206 times
Been thanked: 4540 times

Re: Passat Variant GTE alternativ?

Indlæg af HansH » 26. nov 2022, 16:23

Den sidste der er pt reserveret til @Kevinff :)
These users thanked the author HansH for the post:
Kevinff
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

DMJ
Nyt medlem
Indlæg: 489
Tilmeldt: 16. jun 2008, 11:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 7 times
Been thanked: 43 times

Re: Passat Variant GTE alternativ?

Indlæg af DMJ » 26. nov 2022, 21:35

Peder skrev:
23. nov 2022, 13:44
Nu siger jeg noget.
Tesla model Y.
Men hvis A6 ryger på designet, så tænker jeg slet ikke at en Y kan være på tale, for den er da sateme en øjebæ af dimensioner :)
These users thanked the author DMJ for the post:
Morian87

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"