Service og hvad de forskellige dækker over??

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
DangerDane
Nyt medlem
Indlæg: 469
Tilmeldt: 31. aug 2016, 07:51
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 49 times
Been thanked: 36 times

Service og hvad de forskellige dækker over??

Indlæg af DangerDane » 27. dec 2023, 21:43

Konen og jeg kigger som sagt på nyere bil end vores nuværende 2001 Passat TDI, men en ting er jo prisen på bilen, noget andet er også hvad service koster etc. Priserne tænker jeg godt man kan få listet ud af værkstederne idet at de nok ikke fremgår online nogen som helst steder.

Men er der nogen steder udover at kontakte værkstederne direkte hvor at man fx kan finde ud af hvad et stort eller lille service dækker over, altså udover at stå med instruktionsbogen på lige den bil, samt evt kilometer interval der skal udføres x service / opgave??. Her tænker jeg DSG/Gear service osv, medmindre det er dækket ind under stort/lille service osv?.

Har jo været vant til selv at lave service, eller sammen med en makker hvor jeg bare kørte rutinen: 15.000 Km; Olie, Luft, Pollen og Diesel Filter, samt ny olie og hver 6 Service er så opgraderet med komplet rem og remstrammer skift. Og det er nok ikke standard ved service ved forhandleren :)
Mvh Flemming Jacobsen
2001 Passat 1.9 TDI - 101 Stc. (2002 Model / 3BG)

VCDS + OBD11

martinta
Medlem
Indlæg: 1197
Tilmeldt: 26. apr 2021, 07:29
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 808 times
Been thanked: 699 times

Re: Service og hvad de forskellige dækker over??

Indlæg af martinta » 27. dec 2023, 23:24

Om der er andre måder ved jeg ikke.

Men jeg har tidligere fundet den bil jeg var interesseret i, så har jeg fået stelnummer eller nummerplade (hvis den var indregsitreret) fra sælger, og så sendt det til autoriseret værksted og spurgt efter priser samt beskrivelse af service på den givne bil med forklaringen om at jeg overvejer at købe den men gerne vil have kendskab til alle udgifter til service.

Det plejer de ikke at sige noget til, og så får du de service intervaller og dele som er anbefalet fra mærket.

Brugeravatar
VW-GTE
Helt nyt medlem
Indlæg: 76
Tilmeldt: 13. maj 2020, 16:54
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times

Re: Service og hvad de forskellige dækker over??

Indlæg af VW-GTE » 28. dec 2023, 04:56

Det er en udemærket fremgangsmåde som @martinta beskriver det.
Ved en nyere bil ville jeg selv overveje et service abonnement, eller et service og reparations abonnement, men det er jo hvad man lige er til...
Audi Q4 E-Tron 50 Quatro S-Line-2022

DangerDane
Nyt medlem
Indlæg: 469
Tilmeldt: 31. aug 2016, 07:51
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 49 times
Been thanked: 36 times

Re: Service og hvad de forskellige dækker over??

Indlæg af DangerDane » 4. jan 2024, 20:39

martinta skrev:
27. dec 2023, 23:24
Om der er andre måder ved jeg ikke.

Men jeg har tidligere fundet den bil jeg var interesseret i, så har jeg fået stelnummer eller nummerplade (hvis den var indregsitreret) fra sælger, og så sendt det til autoriseret værksted og spurgt efter priser samt beskrivelse af service på den givne bil med forklaringen om at jeg overvejer at købe den men gerne vil have kendskab til alle udgifter til service.

Det plejer de ikke at sige noget til, og så får du de service intervaller og dele som er anbefalet fra mærket.
Det er mit lokale værksted så ikke interesseret i at gøre for mig. Jeg spurgte til det idag med henblik på 2 biler jeg havde haft kigget på og de sagde det ikke direkte, men mellem linjerne at det jo tog tid og blah blah blah. Så med andre ord så er det et værksted jeg IKKE vil bruge fremadrettet :S.

Fandme en skam der ikke findes en online database til at slå sådan noget op, ikke at man måske får den 100% korrekte pris, men så har man da noget at sammenligne med måske. For kigger på en 2018 Golf GTE samt en 2016 Golf 1.4 TSI og ville bare gerne vide prisen for stor/lille service, DSG service, skift af kobling, samt skift at Tandrem etc
Mvh Flemming Jacobsen
2001 Passat 1.9 TDI - 101 Stc. (2002 Model / 3BG)

VCDS + OBD11

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"