Goddag allesammen
Jeg købte for 3 år siden en 2010 Golf 6 Highline 160 DSG - den havde kørt 140.000 og nu er den på 182.000
Købte bilen for 80.000kr, og den var egentlig købt fordi jeg var træt af at reparere på min gamle polo..
Siden købet har bilen haft følgende problemer:
Defekt DSG - komplet udskiftet til 35.000kr
Defekt Turbo - udskiftet til 15.000kr
Defekte trækaksler - udskiftet til 10.000kr
Knækket fjeder - udskiftet til 5000kr
Udover dette har jeg skiftet alle bøsninger, bærearme, og en masse andet i undervognen.
Bilen har også haft en defekt tændspole som også er blevet skiftet.
Bilen har kostet mig mere end dobbelt hvad jeg havde beregnet..
Bilen har på de 3 år tilbragt mere end 6 måneder på værkstedet. Jeg står nu i situationen at jeg ikke kan stole på bilen.
På den ene side har jeg investeret mange penge i den og burde måske køre den ud. Men er bange for mere går galt..
Så nu er mit spørgsmål, skal jeg beholde den og krydse fingre for det eneste jeg skal lave er et fremtidigt kædeskifte?
Eller skal jeg bare komme ud af situationen og finde en erstatning til den?
Burde jeg sælge min 2010 Golf 6 1.4TSI 160HK m. DSG?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 274
- Tilmeldt: 3. feb 2017, 20:18
- Geografisk region: Tyskland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Holland
- Has thanked: 180 times
- Been thanked: 60 times
Re: Burde jeg sælge min 2010 Golf 6 1.4TSI 160HK m. DSG?
Hvad er den værd hvis du sælger den nu? Kontra den anden mulighed som er at køre i den til den går ned næste gang, og så sælge den til lidt over skrotprisen?Jollefyr skrev: ↑22. mar 2024, 09:24Goddag allesammen
Jeg købte for 3 år siden en 2010 Golf 6 Highline 160 DSG - den havde kørt 140.000 og nu er den på 182.000
Købte bilen for 80.000kr, og den var egentlig købt fordi jeg var træt af at reparere på min gamle polo..
Siden købet har bilen haft følgende problemer:
Defekt DSG - komplet udskiftet til 35.000kr
Defekt Turbo - udskiftet til 15.000kr
Defekte trækaksler - udskiftet til 10.000kr
Knækket fjeder - udskiftet til 5000kr
Udover dette har jeg skiftet alle bøsninger, bærearme, og en masse andet i undervognen.
Bilen har også haft en defekt tændspole som også er blevet skiftet.
Bilen har kostet mig mere end dobbelt hvad jeg havde beregnet..
Bilen har på de 3 år tilbragt mere end 6 måneder på værkstedet. Jeg står nu i situationen at jeg ikke kan stole på bilen.
På den ene side har jeg investeret mange penge i den og burde måske køre den ud. Men er bange for mere går galt..
Så nu er mit spørgsmål, skal jeg beholde den og krydse fingre for det eneste jeg skal lave er et fremtidigt kædeskifte?
Eller skal jeg bare komme ud af situationen og finde en erstatning til den?
2020 Volvo XC90 B5 R-design
2021 Mercedes C200 cabriolet
2012 Golf Cabriolet (solgt)
2021 Mercedes C200 cabriolet
2012 Golf Cabriolet (solgt)
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2796
- Tilmeldt: 28. apr 2014, 19:27
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 516 times
Re: Burde jeg sælge min 2010 Golf 6 1.4TSI 160HK m. DSG?
Det er jo altid et sats.
Det er ikke fordi den har kørt voldsomt mange kilometer, men motoren er også notorisk kendt for ikke at være helt vildt stabil og holdbar.
Spørgsmålet er vel også hvad du gerne vil efterfølgende.
Vil du gerne sælge den bare for at få den væk? Vil du sælge den for at få noget andet i samme prisklasse? Vil du give den i bytte på en helt ny bil?
Derudover, så lyder det også til at du vælger de dyre værksteder, hvis en knækket fjeder skal koste 5.000,- at få udskiftet, og at man skifter en komplet gearkasse.
Det er ikke fordi den har kørt voldsomt mange kilometer, men motoren er også notorisk kendt for ikke at være helt vildt stabil og holdbar.
Spørgsmålet er vel også hvad du gerne vil efterfølgende.
Vil du gerne sælge den bare for at få den væk? Vil du sælge den for at få noget andet i samme prisklasse? Vil du give den i bytte på en helt ny bil?
Derudover, så lyder det også til at du vælger de dyre værksteder, hvis en knækket fjeder skal koste 5.000,- at få udskiftet, og at man skifter en komplet gearkasse.
-
- Medlem
- Indlæg: 501
- Tilmeldt: 31. aug 2016, 07:51
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 55 times
- Been thanked: 40 times
Re: Burde jeg sælge min 2010 Golf 6 1.4TSI 160HK m. DSG?
Jeg ville ihvertfald ALDRIG købe sådan en igen. Købte en brugt som kørte umiddelbart fint, men smed en motorfejl. Tænkte det var en banal fejl der var til at rette, men endte med at stå med en bil med underkompression på 3 ud af 4 stempler, med motorskift eller motorrenovering som eneste vej ud af det. Fik salget til at gå tilbage men det kostede mig alligevel 21.000 kontra 40.000+ for en renovering af motoren.
Så det er "næsten" det eneste du mangler, så har du været hele vejen rundt med hvad lige den bil model kan fejle
Så det er "næsten" det eneste du mangler, så har du været hele vejen rundt med hvad lige den bil model kan fejle
Mvh Flemming Jacobsen
2001 Passat 1.9 TDI - 101 Stc. (2002 Model / 3BG)
VCDS + OBD11
2001 Passat 1.9 TDI - 101 Stc. (2002 Model / 3BG)
VCDS + OBD11
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 262
- Tilmeldt: 2. maj 2011, 11:17
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 4 times
Re: Burde jeg sælge min 2010 Golf 6 1.4TSI 160HK m. DSG?
Jeg stod i en lignende situation med en 5-serie. Bilen var på alle måder fantastisk, kørte godt og stod stadig efter 13 år i en flot stand.
Men jeg var uheldig, og skiftede havde alm. vedligeholdelses- og reperationsomkostninger for 45.000 kr. på 18 måneder, hvilket jeg synes var dyrt.
Jeg ville egentlig have beholdt den lidt længere, men da det også var en diesel og værditabet blev værre og værre, så solgte jeg. Det har jeg ikke fortrudt (men heller ikke bilen).
Når først man tænker “hvad går i stykker næste gang”, så spoleres glæden for mig. Og der er altid noget, der går i stykker på en 13-14-år gammel bil!
Men jeg var uheldig, og skiftede havde alm. vedligeholdelses- og reperationsomkostninger for 45.000 kr. på 18 måneder, hvilket jeg synes var dyrt.
Jeg ville egentlig have beholdt den lidt længere, men da det også var en diesel og værditabet blev værre og værre, så solgte jeg. Det har jeg ikke fortrudt (men heller ikke bilen).
Når først man tænker “hvad går i stykker næste gang”, så spoleres glæden for mig. Og der er altid noget, der går i stykker på en 13-14-år gammel bil!