Side 1 af 1

Rustbeskyttelse (2024 tråden[emoji23])

: 11. apr 2024, 11:39
af Carsten Nielsen
Den nye skærgårdstraktor skal have den store tur. Umiddelbart tænker jeg Dinitrol. Men jeg ved godt manden med sprøjtepistolen betyder mere end produktet.

Den dovne udgave er at aflevere den hos FDM. Men deres pris er ca. 1300,- dyrere end at bestille direkte hos et Dinitrolcenter og få 15% rabat.

Jeg bor i Birkerød, men kører gerne en tur i Storkbh/Nordsjælland for en god behandling.

Hvad kan Ø-rådet herinde anbefale?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Rustbeskyttelse (2024 tråden[emoji23])

: 12. apr 2024, 19:39
af Lau16
Why? Ville sgu ikke ofre det.

Re: Rustbeskyttelse (2024 tråden[emoji23])

: 12. apr 2024, 19:52
af Henrik2800
Har god erfaring med Dinitrol.

Pava har jeg dårlig erfaring med, både udførelse og produktet.

Re: Rustbeskyttelse (2024 tråden[emoji23])

: 12. apr 2024, 19:52
af Carsten Nielsen
Vi plejer at beholde bilerne en del år.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Rustbeskyttelse (2024 tråden[emoji23])

: 12. apr 2024, 20:02
af Carsten Nielsen
Henrik2800 skrev:Har god erfaring med Dinitrol.

Pava har jeg dårlig erfaring med, både udførelse og produktet.
Skodaen fik SUVO da den var næsten ny ovre i det mørke Jylland. Det virkede nu ok. Dog med huller boret.

Flere Dinitrol centre prøvet gennem årene med meget blandet resultat. Det ene sted havde ikke haft bundpladen afmonteret under motoren. Forbroen var knastør. Det havde de så “kompenseret” ved at sprøjte på indersiden af hjulene, fordi de heller ikke havde afmonteret dem.

Et andet center var ellers godt flere gange men druknede vist lidt i deres succes efterhånden. De glemte at montere inderskærme bagi som jeg ellers havde bestilt og betalt. Det opdagede jeg selv og var derinde en gang til.

Tiden er gået, og hvilke centre der er gode og dårlige har sikkert ændret sig.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Rustbeskyttelse (2024 tråden[emoji23])

: 12. apr 2024, 20:17
af GaSelle
Carsten Nielsen skrev:
12. apr 2024, 19:52
Vi plejer at beholde bilerne en del år.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvad er en del år? 10? Jeg tror ikke, at en ny bil (minus kinesere) ruster op på den tid. Hvis du ofrer en behandling nu, skal den vel have hvert andet år. Ved brugtsalg får du ikke en øre ekstra, så personligt ville jeg spare de penge.

Insisterer du, så evt gennem FDM så det kan kontrolleres, at der ikke er sjusket og kommet ‘sovs’ på kablerne osv.

Re: Rustbeskyttelse (2024 tråden[emoji23])

: 12. apr 2024, 20:22
af Carsten Nielsen
GaSelle skrev:
Carsten Nielsen skrev:
12. apr 2024, 19:52
Vi plejer at beholde bilerne en del år.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvad er en del år? 10? Jeg tror ikke, at en ny bil (minus kinesere) ruster op på den tid. Hvis du ofrer en behandling nu, skal den vel have hvert andet år. Ved brugtsalg får du ikke en øre ekstra, så personligt ville jeg spare de penge.

Insisterer du, så evt gennem FDM så det kan kontrolleres, at der ikke er sjusket og kommet ‘sovs’ på kablerne osv.
Skodaen er 20 år nu og Forden er 16. Vi kører ikke så mange km, så hvert andet år er ikke nødvendigt at efterbehandle.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Rustbeskyttelse (2024 tråden[emoji23])

: 12. apr 2024, 23:52
af Melle
GaSelle skrev:
12. apr 2024, 20:17
Carsten Nielsen skrev:
12. apr 2024, 19:52
Vi plejer at beholde bilerne en del år.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvad er en del år? 10? Jeg tror ikke, at en ny bil (minus kinesere) ruster op på den tid. Hvis du ofrer en behandling nu, skal den vel have hvert andet år. Ved brugtsalg får du ikke en øre ekstra, så personligt ville jeg spare de penge.

Insisterer du, så evt gennem FDM så det kan kontrolleres, at der ikke er sjusket og kommet ‘sovs’ på kablerne osv.
Nej man skal da ikke ofre en 4-5k på en bil til 300k, det ville da være tåbeligt ;)
Det behøver absolut ikke at være en kineser for at ruste inden for kort tid: viewtopic.php?f=2&t=160487&hilit=rust+golf+8

Og nej de skal ikke efterbehandles hvert andet år
Mine indlæg fra ovenstående link
Den 1997er Octavia 1,8 SLX jeg solgte to uger før dens 25 års fødselsdag (174k km) havde kun rust omkring benzin dækslet og derudover ingen rust.
Min far købte den fra ny, den fik en undervognsbehandling inden for den første uge. Da jeg overtog den i 2010 med 48k km, fik den en fuld gang Pava.
De få gange jeg har købt "ny bil" har "tidligere undervognsbehandlet" helt klart været noget jeg kigget efter :)
Om ikke andet så er jeg enig med @carstenhjorth der skriver et sted:

"Undervognsbeskyttelse gavner kun os fattige der overtager jeres øser når i er trætte af dem" ;o)

Re: Rustbeskyttelse (2024 tråden[emoji23])

: 13. apr 2024, 06:49
af GaSelle
Melle skrev:
12. apr 2024, 23:52
GaSelle skrev:
12. apr 2024, 20:17
Carsten Nielsen skrev:
12. apr 2024, 19:52
Vi plejer at beholde bilerne en del år.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvad er en del år? 10? Jeg tror ikke, at en ny bil (minus kinesere) ruster op på den tid. Hvis du ofrer en behandling nu, skal den vel have hvert andet år. Ved brugtsalg får du ikke en øre ekstra, så personligt ville jeg spare de penge.

Insisterer du, så evt gennem FDM så det kan kontrolleres, at der ikke er sjusket og kommet ‘sovs’ på kablerne osv.
Nej man skal da ikke ofre en 4-5k på en bil til 300k, det ville da være tåbeligt ;)
Det behøver absolut ikke at være en kineser for at ruste inden for kort tid: viewtopic.php?f=2&t=160487&hilit=rust+golf+8

Og nej de skal ikke efterbehandles hvert andet år
Mine indlæg fra ovenstående link
Den 1997er Octavia 1,8 SLX jeg solgte to uger før dens 25 års fødselsdag (174k km) havde kun rust omkring benzin dækslet og derudover ingen rust.
Min far købte den fra ny, den fik en undervognsbehandling inden for den første uge. Da jeg overtog den i 2010 med 48k km, fik den en fuld gang Pava.
De få gange jeg har købt "ny bil" har "tidligere undervognsbehandlet" helt klart været noget jeg kigget efter :)
Om ikke andet så er jeg enig med @carstenhjorth der skriver et sted:

"Undervognsbeskyttelse gavner kun os fattige der overtager jeres øser når i er trætte af dem" ;o)
4-5K er startudgiften, så kommer der efterbehandlinger hvert andet år, så længe man har bilen. Så ja, for mig er det “tåbeligt” og ikke pengene værd. Jeg har fået sprøjtet tre biler fra ny, og ingen af dem indbragte en øre mere ved salg.

Undervognsbehandling havde næppe ændret meget for den Golf 7, du linker til.

Men, vil man beholde bilen i 20 år (!) kan det måske give mening. Jeg ville i det tilfælde hoppe nogle af behandlingerne hvert andet år over.