Cupra mod S3

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Xenonkitsdk
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 27. aug 2008, 00:20
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Cupra mod S3

Indlæg af Xenonkitsdk » 27. aug 2008, 12:23

JensGT500 skrev:
Supermule skrev:Leon Cupra = 1334kg .....5,55kg pr hk std.

Audi S3 = 1455 kg .........5,49hk pr kg std.

Chipper du så en Cupra til 300, så ser regnestykket således ud....4,44kg pr hk.

Så derfor får en S3 kam til håret.......
Jamen det er helt fint med mig
Så MÅ den have været chippet selvom ejeren påstår andet. Ellers er der noget galt med min vogn.
Og min trækker trods alt speedo HELT ud (280) og eks. 100-160 på 6sek rent. i 4.gear.
Laver spind ved 150km/t i 4.gear på "damp" vej :mrgreen:
Har ikke rigtig målt andet endnu :)
[/quote]

:D det har jeg altså af gode grunde ikke videoklip af.. At holde mit digicam med den ene hånd ved den hastighed er ikke rigtig noget for mig. Det skal siges af "damp" vej måske er en lille smule underdrevet. Vejen var godt fugtig, men uden at være decideret våd på nogen måde. Tja..svært at forklare vel. Vejen gik lige ud og hjulene spandt rundt for et godt ord.
Antispin var ON, men den er (gælder også eks. Altea FR) absolut ikke særlig restriktiv og griber slet ikke ind før hjulene har spundet godt og vel :?
Dækkene er de std. Pirelli P-zero rosso i 225/40/18. Bilen står med std. undervogn.

såfremt du hentydede til 100-160 km/t på 6 sek. Har jeg optaget denne video:
http://www.bilgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=17140" onclick="window.open(this.href);return false;
Klippet varer 7sek..

Jeg starter straks med undskyldningerne:

1. Jeg giver først fuld gas da bilen går 110 km/t. Jeg optog kun denne ene video derfor er den ikke "perfekt" :oops:
2. I klippet køres der på Vpower 97oktan, nu køres der på Vpower 99oktan.
3. Starter i klippet på 95km/t og slutter på 165km/t
4. Klippet er optaget ved 20-25gr
5. Find selv på mere.

Såfremt ovenstående Cupra med flere modifikationer kan gøre samme disiplin på 6,8sek som bedst, ser jeg ingen grund til at hive læderet frem og betale for samme :?: :)

Bilen render forresten speedo helt ud. -Det blev selvfølgelig afprøvet på et lukket test-anlæg laaangt nede i Sydtyskland 2km fra noget med en puls ;) :lol:[/quote]


Hehe nu forstår jeg langt bedre, i din film, ja der går dit speedo fra 100-160 ca. men prøv lige med noget måleudstyr i stedet for, i hvert fald hvis du vil postulere 6sek fra 100-160. for det speedo passer altså ikke. tjek evt til at starte med med gps. den er dog for langsom i opdateringen til at man kan lave tider med den.
Men vi må jo bare have et ræs en dag,-)
Nu får jeg et lcr modul senere på ugen, så kan jeg lave endnu mere præcise målinger:-)

JensGT500
Helt nyt medlem
Indlæg: 96
Tilmeldt: 13. aug 2008, 01:16
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 15 times

Re: Cupra mod S3

Indlæg af JensGT500 » 27. aug 2008, 13:34

Xenonkitsdk skrev:

Hehe nu forstår jeg langt bedre, i din film, ja der går dit speedo fra 100-160 ca. men prøv lige med noget måleudstyr i stedet for, i hvert fald hvis du vil postulere 6sek fra 100-160. for det speedo passer altså ikke. tjek evt til at starte med med gps. den er dog for langsom i opdateringen til at man kan lave tider med den.
Men vi må jo bare have et ræs en dag,-)
Nu får jeg et lcr modul senere på ugen, så kan jeg lave endnu mere præcise målinger:-)
Det er nu også helt uvidenskabeligt :)

@ Om speedo passer eller ej...
Alle biler har jo en eller anden form for fejlvisning. Derfor er det muligt at det faktisk er 90-150km/t i stedet. Men kan da ikke lige se hvad forskel det skulle gøre? :? Så siger vi da bare 90-150km/t på 6sek. Er det så ikke rigtig at "postulere"? :)
Leon Cupra - Candy white Landberg
1334/////300/////400/////275

Ahmed
Helt nyt medlem
Indlæg: 95
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:32
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Cupra mod S3

Indlæg af Ahmed » 27. aug 2008, 16:55

Lidt læsning:

http://www.autocar.co.uk/CarReviews/Fir ... S3/232920/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.autocar.co.uk/CarReviews/Fir ... ra/223021/" onclick="window.open(this.href);return false;

I S3 anmeldelsen, anbefaler han en Megane R26 :)

Brugeravatar
Ermin
Medlem
Indlæg: 739
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:35
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Cupra mod S3

Indlæg af Ermin » 27. aug 2008, 21:03

Valutaleasing? Folk snakker og har ingen forstand - det er helt sikkert.
Privatleasing eller ej, det kan kun "betale" sig med bmw og mercedes, da importøren her hjemme ejes af fabrikkerne = støtte fra fabrikken!
Sidst men ikke mindst vil man næsten til hver en tid kunne have bilen kørende til samme penge på en alm. finansiering! Sorry for OT.

Xenonkitsdk
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 27. aug 2008, 00:20
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Cupra mod S3

Indlæg af Xenonkitsdk » 28. aug 2008, 23:27

JensGT500 skrev:
Xenonkitsdk skrev:

Hehe nu forstår jeg langt bedre, i din film, ja der går dit speedo fra 100-160 ca. men prøv lige med noget måleudstyr i stedet for, i hvert fald hvis du vil postulere 6sek fra 100-160. for det speedo passer altså ikke. tjek evt til at starte med med gps. den er dog for langsom i opdateringen til at man kan lave tider med den.
Men vi må jo bare have et ræs en dag,-)
Nu får jeg et lcr modul senere på ugen, så kan jeg lave endnu mere præcise målinger:-)
Det er nu også helt uvidenskabeligt :)

@ Om speedo passer eller ej...
Alle biler har jo en eller anden form for fejlvisning. Derfor er det muligt at det faktisk er 90-150km/t i stedet. Men kan da ikke lige se hvad forskel det skulle gøre? :? Så siger vi da bare 90-150km/t på 6sek. Er det så ikke rigtig at "postulere"? :)
når du kører 100kmt så kører den 96,6-7 stykker når du kører 160kmt kører den 147-148kmt så :) selvfølgelig på 18"

JensGT500
Helt nyt medlem
Indlæg: 96
Tilmeldt: 13. aug 2008, 01:16
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 15 times

Re: Cupra mod S3

Indlæg af JensGT500 » 29. aug 2008, 00:31

Xenonkitsdk skrev:
JensGT500 skrev:
Xenonkitsdk skrev:

Hehe nu forstår jeg langt bedre, i din film, ja der går dit speedo fra 100-160 ca. men prøv lige med noget måleudstyr i stedet for, i hvert fald hvis du vil postulere 6sek fra 100-160. for det speedo passer altså ikke. tjek evt til at starte med med gps. den er dog for langsom i opdateringen til at man kan lave tider med den.
Men vi må jo bare have et ræs en dag,-)
Nu får jeg et lcr modul senere på ugen, så kan jeg lave endnu mere præcise målinger:-)
Det er nu også helt uvidenskabeligt :)

@ Om speedo passer eller ej...
Alle biler har jo en eller anden form for fejlvisning. Derfor er det muligt at det faktisk er 90-150km/t i stedet. Men kan da ikke lige se hvad forskel det skulle gøre? :? Så siger vi da bare 90-150km/t på 6sek. Er det så ikke rigtig at "postulere"? :)
når du kører 100kmt så kører den 96,6-7 stykker når du kører 160kmt kører den 147-148kmt så :) selvfølgelig på 18"
Okay så.......Hvis vi så siger 96,65 km/t -147,50000 km/t er det så ok? Det kan da være et fedt???
:roll:
Optag evt. en video med din egen mage til :)
Leon Cupra - Candy white Landberg
1334/////300/////400/////275

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Cupra mod S3

Indlæg af kimhemm » 29. aug 2008, 07:16

Xenonkitsdk skrev:når du kører 100kmt så kører den 96,6-7 stykker når du kører 160kmt kører den 147-148kmt så :) selvfølgelig på 18"
Min Altea kører 244,5 km/t målt på GPS når speedo står på 250 km/t, på 19"
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

per w
Helt nyt medlem
Indlæg: 61
Tilmeldt: 12. aug 2008, 20:25
VCDS ejer: Nej
Kommerciel bruger: mariagerfjordbilpleje
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Cupra mod S3

Indlæg af per w » 29. aug 2008, 17:47

prøv og gå på youtube der har i resultatet der er en s3 r32 og en golf gti med 300hk som tar begge 4x4.. men det var vist os den gamle s3 men den nye går fan godt er langt feder end r32 ;) men dæk og psi har alt at sige ved optræk i en forhjuls trækker ..jacob kvist som kørte toyota starlet til dba med 450 hk havde en avensis han som tog en viber i hirtshals for nogle år siden, og den er jo os forhjuls træk ..så opsætningen er vigtig ..

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"