Apropos servicepriser

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
jonas petersen
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 16. jun 2008, 06:12
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Apropos servicepriser

Indlæg af jonas petersen » 29. aug 2008, 14:21

Nedenstående er frit hapset fra fpn.dk:

Mange læsere har tilsyneladende haft oplevelser som vor læser, der sparede 10.000 kr. på at få monteret en ganske almindelig trækkrog på sin Audi A4 i Flensborg. Her er et udpluk.
Vi må nøjes med et lille udpluk af de mange (forkortede) kommentarer:

Henrik Jørgensen
»Noget tilsvarende var jeg ude for med en turbolader til en Toyota RAV4, der skulle udskiftes efter 165.000 km. Du må hellere sidde ned, sagde de hos Toyota. 24.000 kr ville en ny koste. Plus 3.000 til montering. En opringning til Christer hos Toyota i Malmø afslørede en pris på 14.000 Skr., ca 11.200 Dkr. En besparelse på 15.800 kr. for nøjagtig samme reservedele og samme arbejde.«

Kristian Gransgaard
»I forbindelse med en ferietur fik jeg en aftale med en SsangYong-forhandler i Hannover om 60.000 km service på min Rexton. Fjorten dage forinden havde jeg fået en pris fra forhandleren, hvor jeg havde købt bilen, som indikerede, at jeg skulle regne med min. 9.000 kr. Prisen i Hannover blev 620 Euro inkl. de 19 % moms og udskiftning af tre pærer. Så når jeg har fået refunderet de 19 %, vil det være under 4.000, kr. - altså under halv pris.«

Henrik Huus, Kjellerup
»Jeg manglede akut et kardankryds til en ældre VW kassevogn LT35 årg. 1988 og gik af nød til SMC i Silkeborg. Det kostede 5.000 kr. Jeg sagde pænt nej tak og gik 200 meter ned ad gaden til Meca. Her var prisen 384 kr. - en trettendedel af prisen hos SMC. Og så var der oven i købet et originalt VW logo på.«

Peter M. Christensen
»Jeg har lige fået skiftet et batteri, en gearkasse, et bundkar og fået foretaget et stort eftersyn på min Lupo i Flensburg. Det kostede i alt ca. 21.200 kr. Vores genbo, der arbejder ved VW i Roskilde, estimerede dette til mindst 10.000 kr. mere i Danmark. Så der er meget at spare på en lille tur til Flensborg. Specielt på Sjælland bliver vi nådesløst taget ved næsen.«

Glenn Hansson, Kalundborg
»Jeg har arbejdet med en VW Golf II, og reservedelene var helt oppe i skyerne. F.eks. koster en original toppakning 500 kr. hos VW. Men 138 kr. hos Krogslund. En spændingsregulator 128 kr. mod 9 kr. hos Brink Miniradio. Jeg har flere gange prøvet at spørge de autoriserede værksteder, hvad de selv synes om deres priser, men det er jeg holdt op med.«

Jesper Wind
»Jeg fik sidste år udført service og skiftet bremser og klodser bagtil - en regning på over 12.000 kr. Omregnet efter reservedele giver det en timepris på over 1.000 kr. Jeg ringede til Citroën og fik det svar, at de ikke bestemte værkstedernes priser. Omvendt siger værkstederne, at de kører efter Citroëns prissystem. Sjovt nok skulle den lokale Automester kun have 5.500 kr. for samme opgave, og så var der gratis lånebil med (sådan en koster ekstra hos Citroën).«


Det er jo helt sygt så meget vi bliver snydt. De store prisforskelle dækker over andet end de sædvanlige undskyldninger: forskel i moms (reelt kun 6% fra tysk til dansk) og forskel i løn osv. Der må simpelthen være et problem med konkurrencen virksomhederne imellem.

Brugeravatar
holberg19
Nyt medlem
Indlæg: 386
Tilmeldt: 8. aug 2008, 17:11
Geografisk region: Bornholm
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 86 times
Been thanked: 35 times

Re: Apropos servicepriser

Indlæg af holberg19 » 29. aug 2008, 15:22

Det er næppe noget nyt? Værkstederne er i fokus nu, men det sker indenfor alle brancher.

"Vil idioterne betale - så lad dem" har altid været en holdning og kan man egentlig bebrejde dem dette? Heldigvis bliver du og jeg hele tiden bedre til at søge informationer - eksempelvis via. Vagcars eller andre steder.

Brugeravatar
Greden
Aktiv medlem
Indlæg: 2329
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:42
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Apropos servicepriser

Indlæg af Greden » 29. aug 2008, 16:05

min bil kommer nok aldrig nogen sinde på et dansk værksted igen..

min lille historie..

min ESP lampe samt min airbag lyste og jeg fik målt fejl ud via en privatperson med nyeste version af vagcom, dette ville VW ikke kendes ved og ville have 1000kr bare for at læse fejl ud.
Ved samme lejlighed skulle jeg have skiftet bremser bag samt skiftet de gummiklodser der sidder i støddæmperne
Nå efter megen snak frem og tilbage, så ville vw godt godtage udskrifte og jeg fik en pris på 4000kr for udskift af retsensor og så ville skifte ledningsnettet under sædet, da det i langt de fleste tilfælde er skyld i airbagfejlen.
Men jeg skulle regne med en 10-12k.

Bare for sjov så blev jeg anbefalet at tage kontakt til vw i flensborg og jeg fik også aftalt en tid med dem.
fik skiftet ratsensor og lavet komplet bremser bagtil og skiftet gummiklodser i støddæmperne. ved samme lejlighed der fandt de et semi defekt forhjulsleje der var ved at være defekt og det blev derfor skiftet på samme tid.
pris: 530€ alt i alt.

ca. 10 dage senere der dukkede airbagfejlen op igen og jeg tog kontakt til vw flensborg igen, de var meget kede af min oplevelse og de ville meget gerne have bilen ned sådan at de kunne se på fejlen igen. hvis jeg ønskede af klage over den pågældende medarbejder så skulle det stå mig frit for.

men jeg futtede til .de igen og der blev skiftet noget ledningsnet til 19€

Brugeravatar
kenndk
Helt nyt medlem
Indlæg: 42
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:54
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Apropos servicepriser

Indlæg af kenndk » 4. sep 2008, 07:33

Min fars G3 GTI 8v, airbag fejl. Gad ikke spilde mere tid på den, så kørte "bare" på VW i Randers med den (Dengang kendte jeg ingen med vagcom) - Det var airbaggen der var fejl i, til 5-6000kr + arbejdsløn.

Tog så op til Hobro ved automester eller hvad de hedder (Dem der importere tyske biler) og købte en brugt airbag til 400kr og satte den i, lånte vagcom og nulstilte airbag(Gratis).. Stadig fejl! De tog airbaggen igen(Fik pengene tilbage), og fik så lov til at kigge på bilen. De rensede et stik og skiftede et andet stik. alt i alt 1000kr med arbejdsløn osv.

Så selvf. skulle jeg lige betale for fejlsøgningen ved vw i randers på lige knap 1000kr osv.

Udover det, så skulle jeg gik næsten 5000kr for et service i Århus på min Golf 4 tdi.. Det klarede jeg så selv (Er selv lastbilmekker) til 900kr med originale dele fra nordisk autoparts. Og skiftede så ALLE filterne, som de ikke gør ved vw.!!

Fik en pris på lidt over 10.000kr med fuld service og tandrem skift. Det er jo dybt godnat :)


Mvh. Kenn Holt

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"