Kan det passe at jeg ikke kan få synet og godkendt en Golf 1 her i DK med en 129 HK gti 16V motor i. Bilen står pt. i TYskland, og er dernede syet og godkendt med 95KW, altså 129 HK og motor. Det er skevet i bilens papire. Eller er jeg helt gal på den?
Det er synshallen der siger det ikke kan godkendes?
mport af g1 med 16v motor
- Henrik
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1526
- Tilmeldt: 9. jun 2008, 15:26
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 7200 Grindsted
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
- Kontakt:
mport af g1 med 16v motor
/Henrik
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk |
| Alle indlæg vedrørende KØB skal postes i Køb - Købe guide - Alt vedr. køb |
2023 Volvo XC90 T8 Ultimate - 2016 Mercedes C63s AMG Coupe - 2022 Polestar 2 - VW Polo DSG -
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk |
| Alle indlæg vedrørende KØB skal postes i Køb - Købe guide - Alt vedr. køb |
2023 Volvo XC90 T8 Ultimate - 2016 Mercedes C63s AMG Coupe - 2022 Polestar 2 - VW Polo DSG -
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: mport af g1 med 16v motor
Det kan det. Kender en der har en magen til, ombygget her i DK. Standard GTI-bremser er fabriksgodkendt til 136 hk, jf. den 16-ventilede udgave til det franske marked. De tyske papirer godkender jo også ombygningen. Jeg mener, at biler før 82 eller 83 ikke skal overholde regler for udstødning og støj ved ombygning og tun. Den nøjagtige dato kan jeg muligvis finde.
Den bil skal de godkende!!!!!
Hvis det ellers kniber, så prøv lige at ringe!
MVH
Den bil skal de godkende!!!!!
Hvis det ellers kniber, så prøv lige at ringe!
MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- Krill
- Nyt medlem
- Indlæg: 420
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 16:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Hjørring
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: mport af g1 med 16v motor
Jeg har min Golf 1 synet med 129hk motor. Den er født med 112 hk, og der var ingen problemer med det til syn. Det er jo også indenfor de 20%
Audi A4 B6 Avant: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 55#p536355
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6809
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 220 times
- Been thanked: 69 times
Re: mport af g1 med 16v motor
find en anden syns hal,hvis der var betalt afgift som gti er det lovligt at lægge den i
fordelen ved at den er lavet er at du så betaler den fri med 129hk og kan nu tune 20% oven i .
og med sports klodser og skiver kan en golf 1 synes med op til 180hk(og det er uden skiver bag)
er du rigtig smart får du sælgeren til at få den synet med 16v bremser foran evt, g60 bremser
så bliver det skrevet i den danske registreringattest
så længe den er synet i de med motoren skal den kunne synes her hjemme,se blot de par golf 1 vr6
der er også en polo 6n med vr6 i(afgiften vil selvfølgelig være en lille smule højere men ikke meget)
VH.
fordelen ved at den er lavet er at du så betaler den fri med 129hk og kan nu tune 20% oven i .
og med sports klodser og skiver kan en golf 1 synes med op til 180hk(og det er uden skiver bag)
er du rigtig smart får du sælgeren til at få den synet med 16v bremser foran evt, g60 bremser
så bliver det skrevet i den danske registreringattest
så længe den er synet i de med motoren skal den kunne synes her hjemme,se blot de par golf 1 vr6
der er også en polo 6n med vr6 i(afgiften vil selvfølgelig være en lille smule højere men ikke meget)
VH.
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6809
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 220 times
- Been thanked: 69 times
Re: mport af g1 med 16v motor
néj men min mekker har haft en sort golf1 gti med en 16v i og den blev synet og godkendt med 160-170hk(den havde så over 180hk )
VH.
VH.