mport af g1 med 16v motor

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
Henrik
Aktiv medlem
Indlæg: 1526
Tilmeldt: 9. jun 2008, 15:26
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7200 Grindsted
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Kontakt:

mport af g1 med 16v motor

Indlæg af Henrik » 7. sep 2008, 20:08

Kan det passe at jeg ikke kan få synet og godkendt en Golf 1 her i DK med en 129 HK gti 16V motor i. Bilen står pt. i TYskland, og er dernede syet og godkendt med 95KW, altså 129 HK og motor. Det er skevet i bilens papire. Eller er jeg helt gal på den?
Det er synshallen der siger det ikke kan godkendes?
/Henrik
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk |
| Alle indlæg vedrørende KØB skal postes i Køb - Købe guide - Alt vedr. køb |

2023 Volvo XC90 T8 Ultimate - 2016 Mercedes C63s AMG Coupe - 2022 Polestar 2 - VW Polo DSG -

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: mport af g1 med 16v motor

Indlæg af G1-manden » 7. sep 2008, 21:30

Det kan det. Kender en der har en magen til, ombygget her i DK. Standard GTI-bremser er fabriksgodkendt til 136 hk, jf. den 16-ventilede udgave til det franske marked. De tyske papirer godkender jo også ombygningen. Jeg mener, at biler før 82 eller 83 ikke skal overholde regler for udstødning og støj ved ombygning og tun. Den nøjagtige dato kan jeg muligvis finde.
Den bil skal de godkende!!!!!
Hvis det ellers kniber, så prøv lige at ringe!
MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
Krill
Nyt medlem
Indlæg: 420
Tilmeldt: 15. jun 2008, 16:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Hjørring
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: mport af g1 med 16v motor

Indlæg af Krill » 8. sep 2008, 15:16

Jeg har min Golf 1 synet med 129hk motor. Den er født med 112 hk, og der var ingen problemer med det til syn. Det er jo også indenfor de 20%

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: mport af g1 med 16v motor

Indlæg af RIX » 8. sep 2008, 15:39

find en anden syns hal,hvis der var betalt afgift som gti er det lovligt at lægge den i
fordelen ved at den er lavet er at du så betaler den fri med 129hk og kan nu tune 20% oven i ;) .
og med sports klodser og skiver kan en golf 1 synes med op til 180hk(og det er uden skiver bag)
er du rigtig smart får du sælgeren til at få den synet med 16v bremser foran evt, g60 bremser
så bliver det skrevet i den danske registreringattest ;)
så længe den er synet i de med motoren skal den kunne synes her hjemme,se blot de par golf 1 vr6
der er også en polo 6n med vr6 i(afgiften vil selvfølgelig være en lille smule højere men ikke meget)

VH.

G1cab
Helt nyt medlem
Indlæg: 73
Tilmeldt: 16. jun 2008, 11:27
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Hammel
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: mport af g1 med 16v motor

Indlæg af G1cab » 9. sep 2008, 06:49

Har du da et merkblad 751 hvor det står at man må det

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: mport af g1 med 16v motor

Indlæg af RIX » 9. sep 2008, 17:14

néj men min mekker har haft en sort golf1 gti med en 16v i og den blev synet og godkendt med 160-170hk(den havde så over 180hk 8-) )

VH.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"