Golf V GTI - faldgruber - m/u DSG
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 489
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 11:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 43 times
Golf V GTI - faldgruber - m/u DSG
Af forskellige årsager overvejer jeg at tilegne mig en Golf V GTI. Det er et par år siden jeg sidst har kørt benziner i privaten og jeg har alle dage synes at det er en lækker motor.
Hvilke fejl er der på bilen? Hvilke årgange skal man gå efter? Er det go eller no go med DSG?
Jeg har DSG på min GTD og er super glad ved det, da jeg i sin tid købte den blev risikoen indregnet ud fra at det var en fabriksny bil og at DSG kassen havde været ude nogle år og håbede på at problemerne var løst. Der har heller ikke været skyggen af problemer, så det er ikke fordi jeg er skræmt. Er dog stadig lidt tilbageholdende når nu det er en "ældre" bil der snakkes om.
Hvilke fejl er der på bilen? Hvilke årgange skal man gå efter? Er det go eller no go med DSG?
Jeg har DSG på min GTD og er super glad ved det, da jeg i sin tid købte den blev risikoen indregnet ud fra at det var en fabriksny bil og at DSG kassen havde været ude nogle år og håbede på at problemerne var løst. Der har heller ikke været skyggen af problemer, så det er ikke fordi jeg er skræmt. Er dog stadig lidt tilbageholdende når nu det er en "ældre" bil der snakkes om.
- qasq
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1516
- Tilmeldt: 18. mar 2011, 22:12
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 10 times
Re: Golf V GTI - faldgruber - m/u DSG
Her lidt erfaringer fra en ikke DSG ejer.
Der er som sådan ikke årgange man decideret skal holde sig fra, men her lidt at kigge efter.
Det kan måske se lidt voldsomt ud, så jeg vil skynde mig at sige at det generelt er en kanon motor, og det sikkert ikke er alle der har de problemer
Cam follower:
På motorer til engang op i 06 blev denne lille hætte, som sørger for at højtryks benzinpumpen og knastakslen ikke har direkte kontakt, lavet af et "svagt" materiale. Det betyder et den med tiden vil blive slidt ned. Går det så galt at den bliver slidt helt igennem vil benzin pumpen begynde at køre direkte på knasten akslen, hvilket i værste fald kan betyde en ny af begge.
Såfremt cam followeren er blevet inspiceret/skiftet "regelmæssigt" er dette ikke et problem og en ny koster ca. 300kr og kan skiftes på en times tid.
Diverter valve:
Denne sidder på turboen og regulerer trykket. På TFSI motorne er den lavet med en membran der med tiden kan blive utæt. Det vil resultere i mistet turbotryk og dermed trækkraft.
En ny koster 600-800kr og kan skiftes på en times tid - her kan det anbefales et købe en fra TSI motoren, hvor membranen er bliver erstattet af et stempel.
PCV ventil:
På motorer med høj kompression og lade tryk, herunder TFSI, vil der i forskellig grad være "blow by" hvor der passere luft fra forbrændingskammeret forbi stempel ringene og ned i krumtapshuset. Overtrykket i krumtapshuset bliver ledt tilbage i indsugningen (vist også udstødningen). Dette overtryk indeholder oliedampe, hvilke sætter sig i indsugningen og fænomenet "carbon built up" bliver skabt.
Løsningen er et "PCV fix" enten ved at lukke kanalen til indsugningen eller ved at monterer en catch can. Alt efter løsning regn med 500-1500kr og times arbejde.
Svinghjul
Det er vel næsten en VAG klassiker på biler der er blevet sejtrukket meget.
Det er et problem på både manuel og dsg kasser. Læg mærke til om drivlinjen ryster ved indkobling i de lave gear eller om motoren rasler i tomgang (og holder op når koblingen trædes ned)
Nyt svinghjul (og kobling) koster mellem 10.000-20.000 autoriseret.
Kig karossen efter i skærmkasser, døre og lygter.
Der er som sådan ikke årgange man decideret skal holde sig fra, men her lidt at kigge efter.
Det kan måske se lidt voldsomt ud, så jeg vil skynde mig at sige at det generelt er en kanon motor, og det sikkert ikke er alle der har de problemer
Cam follower:
På motorer til engang op i 06 blev denne lille hætte, som sørger for at højtryks benzinpumpen og knastakslen ikke har direkte kontakt, lavet af et "svagt" materiale. Det betyder et den med tiden vil blive slidt ned. Går det så galt at den bliver slidt helt igennem vil benzin pumpen begynde at køre direkte på knasten akslen, hvilket i værste fald kan betyde en ny af begge.
Såfremt cam followeren er blevet inspiceret/skiftet "regelmæssigt" er dette ikke et problem og en ny koster ca. 300kr og kan skiftes på en times tid.
Diverter valve:
Denne sidder på turboen og regulerer trykket. På TFSI motorne er den lavet med en membran der med tiden kan blive utæt. Det vil resultere i mistet turbotryk og dermed trækkraft.
En ny koster 600-800kr og kan skiftes på en times tid - her kan det anbefales et købe en fra TSI motoren, hvor membranen er bliver erstattet af et stempel.
PCV ventil:
På motorer med høj kompression og lade tryk, herunder TFSI, vil der i forskellig grad være "blow by" hvor der passere luft fra forbrændingskammeret forbi stempel ringene og ned i krumtapshuset. Overtrykket i krumtapshuset bliver ledt tilbage i indsugningen (vist også udstødningen). Dette overtryk indeholder oliedampe, hvilke sætter sig i indsugningen og fænomenet "carbon built up" bliver skabt.
Løsningen er et "PCV fix" enten ved at lukke kanalen til indsugningen eller ved at monterer en catch can. Alt efter løsning regn med 500-1500kr og times arbejde.
Svinghjul
Det er vel næsten en VAG klassiker på biler der er blevet sejtrukket meget.
Det er et problem på både manuel og dsg kasser. Læg mærke til om drivlinjen ryster ved indkobling i de lave gear eller om motoren rasler i tomgang (og holder op når koblingen trædes ned)
Nyt svinghjul (og kobling) koster mellem 10.000-20.000 autoriseret.
Kig karossen efter i skærmkasser, døre og lygter.
- Vedhæftede filer
-
- 1.jpg (124.84 KiB) Vist 4860 gange
-
- 2.jpg (130.07 KiB) Vist 4860 gange
-
- 333.jpg (90.46 KiB) Vist 4860 gange
-
- 4.jpg (44.5 KiB) Vist 4860 gange
-
- 5.jpg (56.82 KiB) Vist 4860 gange
Nuværende: 2017 Touran
Tidligere: 2015 Golf GTE, 2015 VW UP!, 2005 VW Golf V GTI
- karstein
- Medlem
- Indlæg: 710
- Tilmeldt: 7. jul 2008, 21:38
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 31 times
Re: Golf V GTI - faldgruber - m/u DSG
Underkanten af bagklappen skal du også holde øje med i forhold til rust.
Min ser således ud lige p.t.
Min ser således ud lige p.t.
Nu 100% elektrificeret...
Tesla Model Y (01/2023), Tesla Model 3 SR+ (12/2020) og hverdags transporten (MC) Zero DSR 2018 (08/2020)
Tesla Model Y (01/2023), Tesla Model 3 SR+ (12/2020) og hverdags transporten (MC) Zero DSR 2018 (08/2020)
- carstenhjorth
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1853
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 19:22
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Tappernøje
- Has thanked: 287 times
- Been thanked: 224 times
Re: Golf V GTI - faldgruber - m/u DSG
Hvad sker der lige for de døre? Er det et normalt problem??
Iøvrigt er jeg vildt glad for min, den har kørt 220.000 og trækker sundt og godt
Iøvrigt er jeg vildt glad for min, den har kørt 220.000 og trækker sundt og godt
Carsten.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.
- qasq
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1516
- Tilmeldt: 18. mar 2011, 22:12
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 10 times
Re: Golf V GTI - faldgruber - m/u DSG
Det er is der fryser i bunden af A-stolpen. Der er lavet et hot-fix med nogle skum klodser, problemet er bare at der konstant samler sig vand bag dem - om det på sigt betyder problemer med rust vil jeg ikke spå om, men jeg har i hvertfald afmonteret mine igen.carstenhjorth skrev:Hvad sker der lige for de døre? Er det et normalt problem??
Iøvrigt er jeg vildt glad for min, den har kørt 220.000 og trækker sundt og godt
Nuværende: 2017 Touran
Tidligere: 2015 Golf GTE, 2015 VW UP!, 2005 VW Golf V GTI
- Realtor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4114
- Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9210
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 475 times
Re: Golf V GTI - faldgruber - m/u DSG
Som tidligere GTI DSG ejer vil jeg lige give mit besyv med. Jeg syntes at køreoplevelsen er langt bedre med DSG, prøvede også et par stykker uden, men der skal skiftes en del gear, og der rammer DSG bare perfekt hver gang, og man kan fokusere på at køre.
Min havde kørt ca. 220.000 da jeg solgte den, og DSGen skiftede perfekt, og svinghjulet var også super, og var aldrig skiftet.
Jeg ville ikke frygte en med DSG pga. problemer, går det helt galt kan en brugt nyere gearkasse findes for små 10.000, hvilket jo er ca. det samme som svinghjulet. Min var chippet til 270hk/400nm, og den fik noget at leve af.
Min fik en ny bagklap pga. rust, samt sprøjtet hele undervognen, men det var også det. Dørene var super fine, og det var en årgang 2005.
Min havde kørt ca. 220.000 da jeg solgte den, og DSGen skiftede perfekt, og svinghjulet var også super, og var aldrig skiftet.
Jeg ville ikke frygte en med DSG pga. problemer, går det helt galt kan en brugt nyere gearkasse findes for små 10.000, hvilket jo er ca. det samme som svinghjulet. Min var chippet til 270hk/400nm, og den fik noget at leve af.
Min fik en ny bagklap pga. rust, samt sprøjtet hele undervognen, men det var også det. Dørene var super fine, og det var en årgang 2005.
2020 Audi E-tron 55
- jakethemoss
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3285
- Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 8 times
Re: Golf V GTI - faldgruber - m/u DSG
Alt efter hvor meget du har tænkt dig at eftermontere så er skellet mellem 06 og 07 årgangene, især hvis du vil skifte til stort MFA så er det nemmere med en 06 eller ældre grundet måden startspærren er lavet. Den er både i ECU samt instrumentpanel.
Som qasq skriver skal man være obs på de ting han skriver, men alt i alt er det en super stærk motor der kan lever ca det dobbelte af hvad den har standard hvad hestekræfter angår, moment på en GTI skal helst holdes under 440nm grundet plejlstængerne ikke kan klare mere.
Rust er der som nævnt også en del at; jeg har selv fået ny bagklap på VW's regning samt lavet paneler grundet rust under forskærmene.
Ved en femdørs er der også mulighed for rust i dørfalsen hvor listen på døren beskadiger lakken på karossen.
Problemer på trods er det en super bil med en stærk motor der giver et smil på læben hver gang der køres en tur.
Jeg er tæt på 5 år og 100.000km i min.
Som qasq skriver skal man være obs på de ting han skriver, men alt i alt er det en super stærk motor der kan lever ca det dobbelte af hvad den har standard hvad hestekræfter angår, moment på en GTI skal helst holdes under 440nm grundet plejlstængerne ikke kan klare mere.
Rust er der som nævnt også en del at; jeg har selv fået ny bagklap på VW's regning samt lavet paneler grundet rust under forskærmene.
Ved en femdørs er der også mulighed for rust i dørfalsen hvor listen på døren beskadiger lakken på karossen.
Problemer på trods er det en super bil med en stærk motor der giver et smil på læben hver gang der køres en tur.
Jeg er tæt på 5 år og 100.000km i min.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 489
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 11:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 43 times
Re: Golf V GTI - faldgruber - m/u DSG
Tak for info, jeg troede faktisk ikke det var så grelt med rust i dem. Jeg har ikke tænkt mig at skulle tune den helt vildt, men man kan jo knap tillade sig at have sådan en uden de mest nødvendige mods og en chip.
Jeg vil helst have den med DSG og det virker ikke som om det er så stort et problem på GTI'en sammenlignet med hvad man har hørt fra bl.a. Touran. Der har heller ingen problemer været med min GTD, men den har jo trods alt heller ikke gået noget nævneværdigt.
Flere info modtages naturligvis med kyshånd, men hvis jeg kan finde en uden rust så lyder det som om det er noget der er interessant. Er der noget aktion på nogle dele angående rust? Jeg kan forstå en del har fået skiftet bagklap, men hvad med dørene? Udover at de smider de der skumklodser i, er de så til at bide skeer med hvis dørene er rustne?
Jeg vil helst have den med DSG og det virker ikke som om det er så stort et problem på GTI'en sammenlignet med hvad man har hørt fra bl.a. Touran. Der har heller ingen problemer været med min GTD, men den har jo trods alt heller ikke gået noget nævneværdigt.
Flere info modtages naturligvis med kyshånd, men hvis jeg kan finde en uden rust så lyder det som om det er noget der er interessant. Er der noget aktion på nogle dele angående rust? Jeg kan forstå en del har fået skiftet bagklap, men hvad med dørene? Udover at de smider de der skumklodser i, er de så til at bide skeer med hvis dørene er rustne?
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 358
- Tilmeldt: 29. maj 2009, 20:14
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf V GTI - faldgruber - m/u DSG
hvorfor tager du ikke en golf 6 gti? når nu du har en gtd 6'er og du holder til på den fede side af broen
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7492
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Golf V GTI - faldgruber - m/u DSG
Hvis det skal være en med DSG så bare hold dig fra de helt tidligere udgaver eller tjek at den har fået skiftet mecatronic enheden. Der var problemer med dem som har skræmt mange pga peprede regninger hvis man kører til autoriseret og får det lavetDMJ skrev:Tak for info, jeg troede faktisk ikke det var så grelt med rust i dem. Jeg har ikke tænkt mig at skulle tune den helt vildt, men man kan jo knap tillade sig at have sådan en uden de mest nødvendige mods og en chip.
Jeg vil helst have den med DSG og det virker ikke som om det er så stort et problem på GTI'en sammenlignet med hvad man har hørt fra bl.a. Touran. Der har heller ingen problemer været med min GTD, men den har jo trods alt heller ikke gået noget nævneværdigt.
Flere info modtages naturligvis med kyshånd, men hvis jeg kan finde en uden rust så lyder det som om det er noget der er interessant. Er der noget aktion på nogle dele angående rust? Jeg kan forstå en del har fået skiftet bagklap, men hvad med dørene? Udover at de smider de der skumklodser i, er de så til at bide skeer med hvis dørene er rustne?
Ellers enig med de andre omkring motoren. Den er solid og virker godt. Den bruger lidt olie, men ikke noget voldsomt. Ikke uden grund den vandt prisen som bedste 2.0 med turbo et par år i træk
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 489
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 11:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 43 times
Re: Golf V GTI - faldgruber - m/u DSG
Når du siger de helt tidlige udgaver, har du så en periode eller et partnummer på mechatronic man skal undgå? Jake anbefaler eksempelvis pre-07 hvis man gerne vil optimere på den, kan det kombineres med DSG uden man skal være nervøs for det?kimhemm skrev:Hvis det skal være en med DSG så bare hold dig fra de helt tidligere udgaver eller tjek at den har fået skiftet mecatronic enheden. Der var problemer med dem som har skræmt mange pga peprede regninger hvis man kører til autoriseret og får det lavetDMJ skrev:Tak for info, jeg troede faktisk ikke det var så grelt med rust i dem. Jeg har ikke tænkt mig at skulle tune den helt vildt, men man kan jo knap tillade sig at have sådan en uden de mest nødvendige mods og en chip.
Jeg vil helst have den med DSG og det virker ikke som om det er så stort et problem på GTI'en sammenlignet med hvad man har hørt fra bl.a. Touran. Der har heller ingen problemer været med min GTD, men den har jo trods alt heller ikke gået noget nævneværdigt.
Flere info modtages naturligvis med kyshånd, men hvis jeg kan finde en uden rust så lyder det som om det er noget der er interessant. Er der noget aktion på nogle dele angående rust? Jeg kan forstå en del har fået skiftet bagklap, men hvad med dørene? Udover at de smider de der skumklodser i, er de så til at bide skeer med hvis dørene er rustne?
Ellers enig med de andre omkring motoren. Den er solid og virker godt. Den bruger lidt olie, men ikke noget voldsomt. Ikke uden grund den vandt prisen som bedste 2.0 med turbo et par år i træk
- ABT
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3253
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Jydeland
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 16 times
- Kontakt:
Re: Golf V GTI - faldgruber - m/u DSG
GO for DSG!
Havde min GTI m. DSG i 2 herlige år og det kan bestemt anbefales!
Som tidligere nævnt, så kan du fokusere på køreoplevelsen i stedet for, at røre i gryden konstant.
Med det ved du jo alt om med din nuværende fine vogn..
5'er GTI er sgu en dejlig vogn..
Havde min GTI m. DSG i 2 herlige år og det kan bestemt anbefales!
Som tidligere nævnt, så kan du fokusere på køreoplevelsen i stedet for, at røre i gryden konstant.
Med det ved du jo alt om med din nuværende fine vogn..
5'er GTI er sgu en dejlig vogn..
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7492
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Golf V GTI - faldgruber - m/u DSG
Jeg kan ikke helt huske dem, men mener det er 05'erne og de tidlige 06 udgaver der har en svaghed i mechatronic enheden. Men, de er nok også efterhånden skiftet de fleste af dem med svagheder og ellers kan de skiftes til en rimelig penge. Man kan sikkert finde det på google og så tjekke id med vcds og se om det er en svag enhed eller ejDMJ skrev:Når du siger de helt tidlige udgaver, har du så en periode eller et partnummer på mechatronic man skal undgå? Jake anbefaler eksempelvis pre-07 hvis man gerne vil optimere på den, kan det kombineres med DSG uden man skal være nervøs for det?
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
- Realtor
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4114
- Tilmeldt: 14. jan 2009, 16:26
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 9210
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 475 times
Re: Golf V GTI - faldgruber - m/u DSG
Jeg mener at størstedelen af mech problemer kom fra 07-08, så ville undgå dem
2020 Audi E-tron 55
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 17
- Tilmeldt: 28. jun 2016, 17:32
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Golf V Gti - Faldgruber - M/u Dsg
Hej folkens overvejer at købe en golf v gti dsg. Men ved ikke om det er et godt valg, så smider jer lige en besked
det er den her jeg har kig på. Synes dog den har kørt lidt langt :/
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/gol ... sg/2912131
det er den her jeg har kig på. Synes dog den har kørt lidt langt :/
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/gol ... sg/2912131
- ABT
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3253
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Jydeland
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 16 times
- Kontakt:
Re: Golf V Gti - Faldgruber - M/u Dsg
Lige præcis den vogn ville jeg nu ikke være så bange for at købe..ZapToX skrev:Hej folkens overvejer at købe en golf v gti dsg. Men ved ikke om det er et godt valg, så smider jer lige en besked
det er den her jeg har kig på. Synes dog den har kørt lidt langt :/
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/gol ... sg/2912131
Det er jo et VAG-medlem
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=64&t=119279
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 1
- Tilmeldt: 12. maj 2020, 23:00
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Golf V GTI - faldgruber - m/u DSG
Hejsa alle. har brug for lidt hjælp. jeg er igang med at købe en vw golf 5 gti fra 2005. den har kørt 270.000 km er det noget man skal være bange for. det er manuel gear. hvad skal jeg holde øje med før jeg køber. på forhånd tak
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1587
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:15
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 7100 Vejle
- Has thanked: 358 times
- Been thanked: 168 times
Re: Golf V GTI - faldgruber - m/u DSG
Når man taler om en 15 år gammel Golf 5, så må rust være fjende og opmærksomhedspunkt nummer 1kevinermig skrev: ↑27. maj 2020, 21:07Hejsa alle. har brug for lidt hjælp. jeg er igang med at købe en vw golf 5 gti fra 2005. den har kørt 270.000 km er det noget man skal være bange for. det er manuel gear. hvad skal jeg holde øje med før jeg køber. på forhånd tak
2014 Skoda Octavia 1.2 TSI Combi Elegance
- Madmax
- Medlem
- Indlæg: 1096
- Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 102 times
- Been thanked: 465 times
Re: Golf V GTI - faldgruber - m/u DSG
Tænker jeg lige vil udnytte denne tråd.
Vi har overvejet en Golf V GTI som bil til kæresten, og markedet i Danmark virker både meget småt og måske ret dyrt prissat.
Hvis man overvejer at importere, er der så nogen der har knækket koden til Skats vurderinger. Jer har prøvet alt, men kan ikke finde tidligere vurderinger på GTI’er.
Vi har overvejet en Golf V GTI som bil til kæresten, og markedet i Danmark virker både meget småt og måske ret dyrt prissat.
Hvis man overvejer at importere, er der så nogen der har knækket koden til Skats vurderinger. Jer har prøvet alt, men kan ikke finde tidligere vurderinger på GTI’er.
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 10848
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 656 times
- Been thanked: 1882 times
Re: Golf V GTI - faldgruber - m/u DSG
Find et par, du synes er interessante på fx Mobile, og send dem til en importør (jeg kan anbefale Søren fra Jels Biler fx), og så får du et svar i løbet af kort tid på, hvad den koster leveret i DK på plader. Så har du en indikator for, hvad afgiften er.Pablo skrev: ↑17. aug 2020, 08:24Tænker jeg lige vil udnytte denne tråd.
Vi har overvejet en Golf V GTI som bil til kæresten, og markedet i Danmark virker både meget småt og måske ret dyrt prissat.
Hvis man overvejer at importere, er der så nogen der har knækket koden til Skats vurderinger. Jer har prøvet alt, men kan ikke finde tidligere vurderinger på GTI’er.
-
- Medlem
- Indlæg: 562
- Tilmeldt: 9. jun 2013, 13:45
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 64 times
Re: Golf V GTI - faldgruber - m/u DSG
hvis du får lavet en forhåndsvurdering ved f.eks. afgiftsportal.dk (199 kroner), ved du inden du drejer nøglen, hvad regningen løber op i.
/Jørgen
Audi S1 2.0 TFSI quattro '14
Seat Ibiza Cupra Gti 2.0 16v '99 solgt - Audi S4 3.0 TFSI quattro '09 solgt - Audi TT Coupé 2.0 TFSI '07 solgt
Audi S1 2.0 TFSI quattro '14
Seat Ibiza Cupra Gti 2.0 16v '99 solgt - Audi S4 3.0 TFSI quattro '09 solgt - Audi TT Coupé 2.0 TFSI '07 solgt
- Madmax
- Medlem
- Indlæg: 1096
- Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 102 times
- Been thanked: 465 times
Re: Golf V GTI - faldgruber - m/u DSG
Ja det er nok en god ide at ofre lidt penge på det såfremt det er den vej vi beslutter os for at gå.
De danske starter på ca. 70 og så har de kørt 250.000 km og er 05'ere.
Det håber jeg at kunne gøre billigere, eller bedre.
De danske starter på ca. 70 og så har de kørt 250.000 km og er 05'ere.
Det håber jeg at kunne gøre billigere, eller bedre.
- Madmax
- Medlem
- Indlæg: 1096
- Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 102 times
- Been thanked: 465 times
Re: Golf V GTI - faldgruber - m/u DSG
Jeg blev lidt nysgerrig i dag og sendte en forespørgsel på en tilfældig Golf V GTI til afgiftsportal.dk
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 9fcb1bda0a
De vurderede afgiften til ca. 61.000 kr. på denne + ekspeditionsgebyr og nummerplader som udgør 4.180 kr.
Så små 100.000 kr. for en 08 med DSG. Hvilket vel er ok når billigste med DSG af hvad jeg lige kunne se var 115.000 kr.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 9fcb1bda0a
De vurderede afgiften til ca. 61.000 kr. på denne + ekspeditionsgebyr og nummerplader som udgør 4.180 kr.
Så små 100.000 kr. for en 08 med DSG. Hvilket vel er ok når billigste med DSG af hvad jeg lige kunne se var 115.000 kr.
- qasq
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1516
- Tilmeldt: 18. mar 2011, 22:12
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 10 times
Re: Golf V GTI - faldgruber - m/u DSG
Blev der købt noget?
Nuværende: 2017 Touran
Tidligere: 2015 Golf GTE, 2015 VW UP!, 2005 VW Golf V GTI
- Madmax
- Medlem
- Indlæg: 1096
- Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 102 times
- Been thanked: 465 times
Re: Golf V GTI - faldgruber - m/u DSG
Mig? Vi endte med at gå fornuftens vej og købe en up. Det handlede også lidt om det var der vi fik bedst byttepris for den gamle bil.qasq skrev:Blev der købt noget?
Så ingen GTI til os.
- qasq
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1516
- Tilmeldt: 18. mar 2011, 22:12
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 10 times
Re: Golf V GTI - faldgruber - m/u DSG
Surt show
Vi byttede i øvrigt også GTI'en ud for en UP! i sin tid
Nuværende: 2017 Touran
Tidligere: 2015 Golf GTE, 2015 VW UP!, 2005 VW Golf V GTI
- Mikkel G
- Medlem
- Indlæg: 698
- Tilmeldt: 28. jul 2009, 14:48
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 104 times
Re: Golf V GTI - faldgruber - m/u DSG
Er det bare mig eller er priserne på G5 Gti med DSG stukket helt af?
Ser dem løbende til 115-140k på Facebook..
Ser dem løbende til 115-140k på Facebook..
Skoda Fabia 6Y 1.2 12V vinterracer 2023-? Rundet 319.000 km.
Renault Megane 3 RS Coupé 2023-?
Audi A3 8P 2.0 TFSI Quattro 2015-2023 Solgt
Audi A4 B6 Avant 1.8T Airride 2013-2015 Solgt
Audi A4 B5 1.8T Quattro 2012-2013 Solgt
Renault Megane 3 RS Coupé 2023-?
Audi A3 8P 2.0 TFSI Quattro 2015-2023 Solgt
Audi A4 B6 Avant 1.8T Airride 2013-2015 Solgt
Audi A4 B5 1.8T Quattro 2012-2013 Solgt