HansH skrev:Efter at have spammet Michaels fine Cupra-tråd
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=106&t=97414 med dette spørgsmål, fremsættes det hermed i sin egen tråd.
Jeg forstår ikke behovet for at sløre nummerpladen på billeder, som nogen gør.
Er det bare et gimmick eller er der relle bevæggrunde?
Vil gerne forstå dette og lære noget, så jeg måske finder anledning til at gøre det samme. Men pt. forstår jeg ikke hvad der kan være kompromitterende i at lade sin nummerplade være udækket.
Håber på at høre fra nogen af dem der praktiserer det

Hej Hans
Jeg tror, at det rigtige svar på dit spørgsmål er, at det er fordi nogle af os bilejere er både paranoide og narcissistiske.
Tænk, at nogle i ramme alvor tror, at politi og synsmænd ligger på lur herinde for at kunne bøffe en bil, der har lidt ekstra hk, eller, at nogle gider at undersøge hvor meget gæld, der er i vores biler (det skulle så lige være den irriterende nabo man ligger i krig med, men mon ikke han ikke bare aflæser nummerpladen IRL, i stedet for at gå ind på diverse fora i håb om at kunne finde nummerpladen der...).
Et lignende spørgsmål har tidligere været oppe, og der blev der også spurgt, om der var nogen, der var helt sikker på en ubehagelighed, der kunne relateres til en utilsløret nummerplade på dette forum. Ikke et eneste utevtydigt eksempel kunne opdrives blandt alle os vidende medlemmer af forummet og vores venner og vores familie og dem vi engang næsten havde mødt osv.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.