Seat Leon Cupra - GTX3071R
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
-
- Nyt medlem
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R
- Vedhæftede filer
-
- CTSRFD-2.jpg (162.93 KiB) Vist 5410 gange
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Det ser alligevel lidt sjovt ud med sådan en kant ja, det må næsten kunne svare sig at gå igang med at få det slebet til så du får helt rent og fint flow igennem
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
- Kronborg
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Brønderslev
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 100 times
Der må jo være en mening med det.Peter Pedal skrev:Jeg må indrømme jeg faktisk ikke lige kan huske hvordan det så ud, men vil give dig ret i at der er en kant.
Det var egenligt bare det jeg var ude efter
Om den har en kant, eller er helt glat har nok ikke den vilde betydning aligevel
-
- Nyt medlem
Så kom der lidt lak på skærmene. Jeg fik dog ikke taget flere billeder, så det må lige vente. Men uden kofangeren giver det et meget godt billede af hvor brede de egentlig er.
Det er lige før man skal kigge lidt på mulighederne med de bagerste, men det bliver nok et større projekt
Det er lige før man skal kigge lidt på mulighederne med de bagerste, men det bliver nok et større projekt
- Vedhæftede filer
-
- 20150314_145223.jpg (96.3 KiB) Vist 5234 gange
-
- 20150314_145147.jpg (108.69 KiB) Vist 5234 gange
-
- 20150314_162718.jpg (73.67 KiB) Vist 5234 gange
-
- 20150314_182600.jpg (72.96 KiB) Vist 5234 gange
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
-
- Nyt medlem
Hehe, ja der er nogle timer som er forsvundet derude. Jeg er blevet hentet af konen op til flere gange og smidt i seng
Men det er sgu rart at få lavet alle de ting som man længe har gået og tænkt over - store som små.
-Renovering af gearkasse (Lejer, synchromesher, højgearsaksel, skiftemuffer til 1-2-3-4 gear samt bak.
-Udsk af lejer ved krumtap til aksial slør (var bange for der var for meget, hvilket der ikke var da jeg målte de nye, kontra de gamle lejer men så kan jeg sove trygt igen
-Tandremskit samt vandpumpe
-De sidste ekstra ledninger er lagt ind i de originale kabelbundter og gemt væk.
-Ledninger forlænget til WOTBOX, Styreboks til benzinpumpe, incl diagnosestik til WB og A/F ført over til handskerum.
-Brede forskærme og nye fælge
-Div væsker servicedele samt bremser er blevet nusset
-Bagvogn sænket 15mm efter de nye fælge kom på
-Ny krumtapsføler. Den kunne åbenbart ikke klare at stå stille vinteren over
-RFD kit monteret i indsugningsmanifold samt rensning af ventiler - igen
-Bedre varmebeskyttelse til div slanger rundt om turbo samt nye pinbolte og møtrikker da de blev ved med at falde af.
-Forstærket nedre motorophæng til gearkasse. Der var kommet en kedelig revne i huset som er blevet svejst. Det nye ophæng griber fat i to ekstra huller på siden af gearkassen.
Det er kun småting som mangler nu, som maling af fælge, oil catch can også venter jeg på en ny quick kobling til methanol kittet som ikke gad mere. Så det er lige til at overkomme
Men det er sgu rart at få lavet alle de ting som man længe har gået og tænkt over - store som små.
-Renovering af gearkasse (Lejer, synchromesher, højgearsaksel, skiftemuffer til 1-2-3-4 gear samt bak.
-Udsk af lejer ved krumtap til aksial slør (var bange for der var for meget, hvilket der ikke var da jeg målte de nye, kontra de gamle lejer men så kan jeg sove trygt igen
-De sidste ekstra ledninger er lagt ind i de originale kabelbundter og gemt væk.
-Ledninger forlænget til WOTBOX, Styreboks til benzinpumpe, incl diagnosestik til WB og A/F ført over til handskerum.
-RFD kit monteret i indsugningsmanifold samt rensning af ventiler - igen
-Bedre varmebeskyttelse til div slanger rundt om turbo samt nye pinbolte og møtrikker da de blev ved med at falde af.
-Forstærket nedre motorophæng til gearkasse. Der var kommet en kedelig revne i huset som er blevet svejst. Det nye ophæng griber fat i to ekstra huller på siden af gearkassen.
Det er kun småting som mangler nu, som maling af fælge, oil catch can også venter jeg på en ny quick kobling til methanol kittet som ikke gad mere. Så det er lige til at overkomme
Senest rettet af Peter Pedal 14. mar 2015, 22:07, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
- jakethemoss
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 8 times
Det samme måtte Brian lave på min for 2-3 år sidenPeter Pedal skrev:Hehe, ja der er nogle timer som er forsvundet derude. Jeg er blevet hentet af konen op til flere gange og smidt i seng
-RFD kit monteret i indsugningsmanifold
-
- Nyt medlem
Når okay. Jeg undrede mig også lidt over hvorfor det var gået i stykker, for der var ikke nogle løse bolte eller noget. Havde du også en revne i gearkassen?
Er spændt på om det holder, men har hørt fra flere at mange af rygterne på man ikke kan lave en svejsning i alu der holder er fordi der bruges forkert tråd eller teknik. Men nu må vi se.
Er spændt på om det holder, men har hørt fra flere at mange af rygterne på man ikke kan lave en svejsning i alu der holder er fordi der bruges forkert tråd eller teknik. Men nu må vi se.
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
- jakethemoss
- Aktiv medlem
-
- Nyt medlem
Ja, det ligner sgu meget godt det som jeg har brygget
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
-
- Nyt medlem
Her der 18 april røg jeg en tur til Sverige til Jocks Drift og Trackday på Sturup Raceway.
Må indrømme jeg var lidt spændt på dagen, eftersom det var første gang med det nye setup, men der blev kørt hele dagen og det spillede bare så jeg er mægtig glad
Må indrømme jeg var lidt spændt på dagen, eftersom det var første gang med det nye setup, men der blev kørt hele dagen og det spillede bare så jeg er mægtig glad
Senest rettet af Peter Pedal 26. apr 2015, 22:18, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
-
- Medlem
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Hadsten
- Been thanked: 1 time
Det lyder sgu godt når den lige bliver fyret af.
Ser ud til at gå ret fornuftigt
Ser ud til at gå ret fornuftigt
A3 1,9 TDI AGR "hestebilen" 98'
-
- Nyt medlem
Ja det virker yderst fornuftigt Dog kunne det have været fedt i det høje program, da det bliver en helt anden bil og ikke mindst lyden.
Men på en bane som Sturup var det ikke helt optimalt i mit tilfælde
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
- jakethemoss
- Aktiv medlem
I det store program på min er det kun WOT skift der gav løftede øjenbryn hvad db angik, eller refererer du til banen er for lille?Peter Pedal skrev:Ja det virker yderst fornuftigt Dog kunne det have været fedt i det høje program, da det bliver en helt anden bil og ikke mindst lyden.
-
- Nyt medlem
Det virkede ikke som om de var så strikse ang. DB til dette arrangement. Egentlig også derfor jeg ventede på denne trackday da jeg ikke gad at bygge mit forrør om igen og fjerne screamerpipe.jakethemoss skrev:I det store program på min er det kun WOT skift der gav løftede øjenbryn hvad db angik, eller refererer du til banen er for lille?Peter Pedal skrev:Ja det virker yderst fornuftigt Dog kunne det have været fedt i det høje program, da det bliver en helt anden bil og ikke mindst lyden.
Men den ændre sig meget fra det ene program til det andet. De første par gange jeg ved en fejl kørte i det lave program, troede jeg der var noget galt, da den lyder sådan lidt kvalt når man er vandt til det høje
Og banen er meget lille og rimelig ujævn så det ville nok ikke gavne mig med de ekstra kræfter og intet spær
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
-
- Nyt medlem
Er der en som kan forklare en rookie hvordan man sætter det her overstående link ind så der også kommer billede op fra filmen?Peter Pedal skrev:Her der 18 april røg jeg en tur til Sverige til Jocks Drift og Trackday på Sturup Raceway.
https://www.youtube.com/watch?v=UR2AHPVXJIM
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
-
- Nyt medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- Has thanked: 4 times
https://www.youtube.com/watch?v= ---》UR2AHPVXJIM 《---Peter Pedal skrev:Er der en som kan forklare en rookie hvordan man sætter det her overstående link ind så der også kommer billede op fra filmen?Peter Pedal skrev:Her der 18 april røg jeg en tur til Sverige til Jocks Drift og Trackday på Sturup Raceway.
[you@tube]UR2AHPVXJIM[/you@tube]
Uden @ i youtube
-
- Nyt medlem
FeeedtLenni L skrev:https://www.youtube.com/watch?v= ---》UR2AHPVXJIM 《---Peter Pedal skrev:Er der en som kan forklare en rookie hvordan man sætter det her overstående link ind så der også kommer billede op fra filmen?Peter Pedal skrev:Her der 18 april røg jeg en tur til Sverige til Jocks Drift og Trackday på Sturup Raceway.
[you@tube]UR2AHPVXJIM[/you@tube]
Uden @ i youtube
Tak tak
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
-
- Nyt medlem
Lidt billeder fra dagen
- Vedhæftede filer
-
- billede vag.jpg (153.99 KiB) Vist 4915 gange
-
- 20150418_115740[1].jpg (128.53 KiB) Vist 4917 gange
-
- 20150418_102329[1].jpg (144.12 KiB) Vist 4917 gange
-
- 20150418_102341[1].jpg (175.13 KiB) Vist 4917 gange
-
- 20150418_170205[1].jpg (143.2 KiB) Vist 4917 gange
-
- 20150418_114653[1].jpg (127.31 KiB) Vist 4917 gange
-
- 20150418_165601[1].jpg (148.99 KiB) Vist 4917 gange
-
- 20150418_165444[1].jpg (173.03 KiB) Vist 4917 gange
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
- jakethemoss
- Aktiv medlem
-
- Nyt medlem
Mange tak
Jamen dagen kunne ikke have været bedre. Nu var det også lang tid siden jeg sidst havde været afsted, så det var kanon fedt endelig at få taget sig sammen. Min kammerat og mig havde et kæmpe smil på hele dagen!
Masser af banetid, mange forskellige biler, sindssygt lækkert vejr og gang i grillen hele dagen
Bilen kørte perfekt uden problemer overhoved. Vi kørte en 15 min. inden vi byttede med drifterne hele dagen igennem. Egentlig meget kort tid, men passede perfekt med min methanol tank (hvilket skal laves større i nærmeste fremtid) Det var også meget rart med de korte stints, da vi også meget gerne ville sidde og kigge på de andre biler også var det hurtigt at komme ind på banen igen når vi ville køre.
Eneste lille minus er at drift gutterne sviner sindssygt meget! Så sidst på dagen blev det sgu lidt en skøjtebane. Så ville man ligge og køre hurtige omgangstider, kunne det til tider blive meget spændende Men drift er helt sikkert top underholdning, så vi overlevede
Mht. bilen og køreegenskaber fik jeg hævet den ca 25mm og et hak blødere i affjedringen. Samtidig kørte jeg med fuld tank hele dagen for at sikre den eksterne pumpe ikke kunne suge sig tør. Så bilen hang lidt med røven, men synes faktisk den kørte bedre end hvordan jeg husker tidligere trackdays. Før i tiden ville den gerne skride over forhjulene ved indgangen i de små snævre sving som på sturup, men den her gang var der en meget fin følelse igennem hele svinget. Så tror ikke noget mere vægt på bagvognen har skadet
Jamen dagen kunne ikke have været bedre. Nu var det også lang tid siden jeg sidst havde været afsted, så det var kanon fedt endelig at få taget sig sammen. Min kammerat og mig havde et kæmpe smil på hele dagen!
Masser af banetid, mange forskellige biler, sindssygt lækkert vejr og gang i grillen hele dagen
Bilen kørte perfekt uden problemer overhoved. Vi kørte en 15 min. inden vi byttede med drifterne hele dagen igennem. Egentlig meget kort tid, men passede perfekt med min methanol tank (hvilket skal laves større i nærmeste fremtid) Det var også meget rart med de korte stints, da vi også meget gerne ville sidde og kigge på de andre biler også var det hurtigt at komme ind på banen igen når vi ville køre.
Eneste lille minus er at drift gutterne sviner sindssygt meget! Så sidst på dagen blev det sgu lidt en skøjtebane. Så ville man ligge og køre hurtige omgangstider, kunne det til tider blive meget spændende Men drift er helt sikkert top underholdning, så vi overlevede
Mht. bilen og køreegenskaber fik jeg hævet den ca 25mm og et hak blødere i affjedringen. Samtidig kørte jeg med fuld tank hele dagen for at sikre den eksterne pumpe ikke kunne suge sig tør. Så bilen hang lidt med røven, men synes faktisk den kørte bedre end hvordan jeg husker tidligere trackdays. Før i tiden ville den gerne skride over forhjulene ved indgangen i de små snævre sving som på sturup, men den her gang var der en meget fin følelse igennem hele svinget. Så tror ikke noget mere vægt på bagvognen har skadet
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
-
- Nyt medlem
Fik også skudt lidt ordentlige billeder af de nye skærme og fælge her i weekenden. Synes sgu den slipper meget godt afsted med det
- Vedhæftede filer
-
- IMG_2301.JPG (225.44 KiB) Vist 4840 gange
-
- IMG_2234.JPG (151.96 KiB) Vist 4840 gange
-
- IMG_2290.JPG (140.59 KiB) Vist 4840 gange
-
- IMG_2196.JPG (121.69 KiB) Vist 4840 gange
-
- IMG_2164.JPG (92.5 KiB) Vist 4840 gange
-
- IMG_2157.JPG (125.47 KiB) Vist 4840 gange
-
- IMG_2177.JPG (162.33 KiB) Vist 4840 gange
-
- IMG_2189.JPG (131.93 KiB) Vist 4840 gange
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
-
- Medlem
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Hadsten
Shit det er fedt med de brede skærme.
A3 1,9 TDI AGR "hestebilen" 98'
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Ja det ser utrolig harmonisk ud på billeder i hvert fald, virkelig blevet flotC-hansen skrev:Shit det er fedt med de brede skærme.
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
-
- Aktiv medlem
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 117 times
Meget fin bil. Kan rigtig godt lide dine fælge
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: 2024 Tesla Model Y, L.R. Baghjulstræk
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: 2024 Tesla Model Y, L.R. Baghjulstræk
- keller
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 20 times
Jeg melder mig også ind i fan klubben, den er rigtig flot.
Seat Leon FR TDI solgt! - http://www.bilgalleri.dk/galleri/244021-seat_leon_
Golf 6 highline 2.0 TDI solgt! - http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=108&t=85340
A4 B8.5 1,8 tfsi solgt!
Golf 6 highline 2.0 TDI solgt! - http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=108&t=85340
A4 B8.5 1,8 tfsi solgt!
-
- Nyt medlem
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Danmark
Jeg takker for turen her i går aftes! Den går satme godt
Det var hyggeligt lige at snakke lidt, og få set den i live!
Gennemført projekt må man sige
Det var hyggeligt lige at snakke lidt, og få set den i live!
Gennemført projekt må man sige
Golf VI GTi 3d
APR Stage 2+
Tidligere Golf 5 GT-Sport 170 TSi Revo Stage 1
APR Stage 2+
Tidligere Golf 5 GT-Sport 170 TSi Revo Stage 1
-
- Nyt medlem
Jeg takker mange gange for jeres kommentar. Er også blevet rigtig tilfreds med det
vsoendergaard - Jamen selv tak. Fornøjelsen var helt på min side og altid rart at få set hvem der gemmer sig bagved profilerne herinde
vsoendergaard - Jamen selv tak. Fornøjelsen var helt på min side og altid rart at få set hvem der gemmer sig bagved profilerne herinde
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas