Side 7 af 10

Re: Golf 1 GTI Pirelli - Update 11: Ny g-lader

: 21. jun 2017, 07:44
af Philip
Bilen er på vejen igen :) Så ja, mon ikke den kommer der ud og stå i et hjørne og skamme sig - Farvemæssigt er der nemlig ikke sket noget :lol:
Har dog lidt vandspild jeg ikke lige kan gennemskue - er jo også bare revisor :lol: Må have skilt lortet ad igen. Det kommer fra thermostathuset tror jeg - jeg har skiftet til en 71 grader thermostat, for at kompensere for at jeg fjernede den luftkølede oliekøler :)

Jeg mangler dog også stadig ladetryk. :roll: Er på ca 0,6-0,7 bar med 68mm remhjul og skulle gerne ramme 1,0-1,1. Jeg er dog kommet frem til at jeg skal have skiftet knasten. Teorien er at overlappet på knasten er for stort, således at den puster ladetrykket direkte igennem motoren. I sommerferien regner jeg med den bliver skiftet til en Schrick asymmetrisk 268/276, mener jeg de hedder :)

Men pladsen i motorrummet på en Golf 1 giver altså lange løg! :| Olieretur fra g-lader sidder DIREKTE oven på indgang på intercooler. Jeg har måtte ligge en lille plade imellem, men det er stadig lort! Så er ude i at jeg skal have bygget en anden IC på. Overvejelserne går kraftigt på en løsning med en IC fra MB Sprinter. Skift af G-lader rykkede dog lige projektet et par måneder baglæns, økonomisk set :geek:

Re: Golf 1 GTI Pirelli - Update 11: Ny g-lader

: 21. jun 2017, 10:07
af CULT
Prøv at smide den på rullefelt. Hvis den laver nok power er det jo fint at ladetrykket er holdt nede pga godt flow i motoren


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Golf 1 GTI Pirelli - Update 11: Ny g-lader

: 21. jun 2017, 10:11
af Philip
Ja, det er selvfølgelig en mulighed.

Andy - som jeg købte bilen af, fik den målt på et felt i KBH mener jeg til 214 hk ved 0,6 bar ladetryk og 68mm remhjul.
Så går ud fra vi stadig er i det område. Kan ikke huske hvad den bør lave ved 1,0 bar ladetryk.


Re: Golf 1 GTI Pirelli - Update 11: Ny g-lader

: 21. jun 2017, 10:38
af Philip
hm - men kan da se at både SLS tuning og Theibach kun siger 210-212 hk, på chip, 68mm remhjul, 268/276 knast. :ugeek:
Men det må da stadig være ved 1 bar ca?

Andy sagde vist nok at feltet ikke var et "officielt" felt, men det plejede at passe med andre biler, som var blevet målt andre steder.
Tør ikke rulle den igen, jeg bliver nok bare skuffet :lol: Det er som om et der er et eller andet der ikke passer. :lol:

Re: Golf 1 GTI Pirelli - Update 11: Ny g-lader

: 21. jun 2017, 17:52
af Jimmi K
Philip skrev:Bilen er på vejen igen :) Så ja, mon ikke den kommer der ud og stå i et hjørne og skamme sig - Farvemæssigt er der nemlig ikke sket noget :lol:
Har dog lidt vandspild jeg ikke lige kan gennemskue - er jo også bare revisor :lol: Må have skilt lortet ad igen. Det kommer fra thermostathuset tror jeg - jeg har skiftet til en 71 grader thermostat, for at kompensere for at jeg fjernede den luftkølede oliekøler :)

Jeg mangler dog også stadig ladetryk. :roll: Er på ca 0,6-0,7 bar med 68mm remhjul og skulle gerne ramme 1,0-1,1. Jeg er dog kommet frem til at jeg skal have skiftet knasten. Teorien er at overlappet på knasten er for stort, således at den puster ladetrykket direkte igennem motoren. I sommerferien regner jeg med den bliver skiftet til en Schrick asymmetrisk 268/276, mener jeg de hedder :)

Men pladsen i motorrummet på en Golf 1 giver altså lange løg! :| Olieretur fra g-lader sidder DIREKTE oven på indgang på intercooler. Jeg har måtte ligge en lille plade imellem, men det er stadig lort! Så er ude i at jeg skal have bygget en anden IC på. Overvejelserne går kraftigt på en løsning med en IC fra MB Sprinter. Skift af G-lader rykkede dog lige projektet et par måneder baglæns, økonomisk set :geek:
Det lyder godt Philip. Så længe bilen køre, og der er plader på, så er det hyggeligt. Så kan malingen og alt det andet vente. - Vi lå ved siden af VW Society sidste år. Vi var jeres naboer, det var ganske hyggeligt
:)

Re: Golf 1 GTI Pirelli - Update 11: Ny g-lader

: 21. jun 2017, 22:18
af m power
Standart bør den jo lade ca 0.6 bar, og med et 68mm hjul ca 1.0 bar.
Er motor standart eller ?

Re: Golf 1 GTI Pirelli - Update 11: Ny g-lader

: 22. jun 2017, 07:34
af Philip
Der sidder lettet svinghjul, en anden knast, og en chip, stor golf g60 IC, åbent luftfilter, 2,5" Grp A udstødning. :)
Jeg har ingen spec, svinghul, knast og chip! det er monteret af nogle tidligere ejere, ingen ved hvornår. :?

Re: Golf 1 GTI Pirelli - Update 11: Ny g-lader

: 22. jun 2017, 21:59
af Andreas K
Billede



Her er målingen af den.
Og kan ikke huske hvad ladetrykket sagde da den blev rullet, har i tjekket med andre ladetryks ure ? Mere om den reelt kun køre 0.6 eller ?


Den og to andre biler var på feltet.
Golfen med 214hk
En Passat 2012 model 140hk TDI CR som var chippet, gav 183hk
En Leon fr 2.0 tsi 2010 model 211hk (golf 6 GTI motor) gav 225hk på vpower

Så hvis du spørger mig virker målingerne ikke urealistiske.

Min gamle Cupra blev målt til 366hk og 517nm på Natmekanikerens felt og nogle stillede lidt spørgsmål til feltet osv, og så den blev efterfølgende målt hvor Golfen er målt, til 372hk og 499nm. Så også der er det meget tæt.


Er ked af du har haft hænderne fulde med bilen :(
Men dejligt du er så energisk og går til den !

Jeg får ikke lavet en skid ved bilen jeg erstattede den med :oops:
Syntes bare ikke overskuddet er der overhoved.

Re: Golf 1 GTI Pirelli - Update 11: Ny g-lader

: 23. jun 2017, 07:22
af Philip
Andet trykur? Næh :lol: Man starter altid med at skifte det dyreste først jo :mrgreen:
Var selvfølgelig værd at overveje ;) Det er jo slet ikke fordi bilen overhovedet ikke kan køre :P

Så længe der er plader på den, så går det jo nok :) Planen er stadig at bilen skal være kørerende i april 2018 hvor den bliver synet, som 35-årig på veteransyn,
Herefter kan den store tur starte - men så er den nok heller ikke kørende de næste par år :)

Ser ud til at jeg har byttet rattet i bilen (Cabriolet sportline læder) til et originalt golf 1 læderrat med 4 hornkontakter - billeder kommer senere 8-)


Kender godt det men overskuddet Andreas - min stod også fra september til marts måned uden jeg stort set lavet noget som helst på den :?

Re: Golf 1 GTI Pirelli - Update 12: Blaupunkt Amsterdam 12

: 3. jul 2017, 17:04
af Philip
Bilen er købt uden radio. Da planen er at lave bilen standard, skulle der også en standard radio til :D blaupunkt Amsterdam 12 :)
Heldigvis var der en i området der havde en sprit ny til salg for få penge :P

Re: Golf 1 GTI Pirelli - Update 12: Blaupunkt Amsterdam 12

: 3. jul 2017, 18:28
af JerrilD
Total Retro :D Det fanme lir :)

Re: Golf 1 GTI Pirelli - Update 12: Blaupunkt Amsterdam 12

: 4. jul 2017, 13:52
af Henrik
Du har ikke en utæthed til dit ladetryks ur et sted i slangen evt ? Eller monteret den forkert ?

Hvis jeg ikke husker forkert, lavede min G60 ca 260 HK, den kørte med 58 MM remhjul, med anden knast, topstykker dyser osv.

Re: Golf 1 GTI Pirelli - Update 12: Blaupunkt Amsterdam 12

: 4. jul 2017, 14:07
af Philip
Henrik skrev:kørte med 58 MM remhjul
:shock: :shock: :shock:
Hvor ofte renoverede du lader? :lol:

Trykur og slange kontrolleres i løbet af min ferie :) Efter justering af pot-meter er vi på 0,7 bar. Så det passer nok meget godt at knasten æder resten :)

Re: Golf 1 GTI Pirelli - Update 12: Blaupunkt Amsterdam 12

: 4. jul 2017, 15:15
af Henrik
Kan huke forkert, noget siger mig det måske kun var 62 MM, det er mange år siden efterhånden :oops: :lol: Og så havde jeg måske bare det 58 MM til at ligge.

Kører man ordentligt, og får det lavet ordentligt og ikke mindst kører med original filter, så undgår man mange problemer :)

Re: Golf 1 GTI Pirelli - Update 12: Blaupunkt Amsterdam 12

: 5. jul 2017, 08:33
af Philip
Nu er jeg forholdsvis ny i G-lader verdenen, men i dag har jeg ikke set mindre end 65mm remhjul :) Måske det var anderledes i de gode gamle dage? (da jeg kørte på trehjulet cykel) :mrgreen:

Ved pæn kørsel, holder det meste bare længere :P Åbent filter slider på laderen, da det ikke filtrerer så godt som et alm filter. Jeg vil også gerne bygge luftfilterkasse på igen. Har en volvo 440 kasse til at ligge, som der er plads til i motorrummet - den originale kasse kan ikke være i en 1'er :roll:
Ellers er det omdrejninger der også kan få laderen til at dø. De kloge siger at forskellen på 65 og 68 mm remhjul er ikke ladetrykkets størrelse, men tidspunktet for hvornår det kommer. :)

Re: Golf 1 GTI Pirelli - Update 12: Blaupunkt Amsterdam 12

: 5. jul 2017, 10:16
af Henrik
Har lige prøvet at tjekke lidt op på det. Og jeg kørte med 65 MM og havde en ekstra 62 MM.

Det var fra AME Rennsport Technick, de har bl.a. remhjul ned til 60 MM

Men ja orig. filter og indsats, og så skifte den lidt oftere, så går det ikke helt galt. Er man nede i de små Str remhjul. skal der en ekstra strammer på laderen, samt rigtig remtræk er en god ide, så den ikke glider.

Re: Golf 1 GTI Pirelli - Update 12: Blaupunkt Amsterdam 12

: 5. jul 2017, 14:51
af RIX
sjovt nok kan de godt holde med k&n i original kasse, toppen skal bare være portet så laderen kan komme af med det ;) ;)
plus vente til olien er varm inden den skydes af og afkøling inden den slukkes

VH:

Re: Golf 1 GTI Pirelli - Update 13: Gti læderrat

: 8. jul 2017, 20:34
af Philip
Så fik jeg byttet sportline rattet med et originalt golf 1 læderrat.
Rattet skal på er tidspunkt nok have noget nyt greb, men standen er ret god på læderet :D

Re: Golf 1 GTI Pirelli - Update 14: Schrick 268/276 knast

: 29. jul 2017, 20:52
af Philip
Så fik jeg endelig taget mig sammen til at købe en ny knast til motoren.
Valget blev selvfølgelig en schrick assymetrisk 268/276 knast, som er meget rost til g60 motoren. Samtidig købte jeg nye ventilløftere igen, denne gang også schrick.

Allerede ved første opstart efter skift af knast var der kærlighed i garagen! :P
Ingen ventilløftere der snakker og en hel anden motorgang. Det var også tydeligt på udstødningen at mærke skiftet. Der var slet ikke nær det pust i udstødningen som der var på den gamle knast.

Nå, så til det spændende, ladetryk! :mrgreen: ja det er steget! Det ligger på 0,9 nu hvilket er meget tilfredsstillende! 8-) motoren trækker også utroligt jævnt nu :D jeg ved jeg har en trykslange der ikke er 100% tæt. Men en ny koster 100€ og vil bygge anden intercooler på hvor slangen ikke skal bruges, som koster 400 €, så det må vente lidt.
Næste projekt med motor er at tjekke hvordan tænding står og så få justeret co igen.

Den gamle knast var forresten en schrick 276/276 knast. Når vi slog nummerering på Google stod der "Nicht für g60" :roll: :lol: måske derfor den kørte lidt underligt :geek:

Re: Golf 1 GTI Pirelli - Update 14: Schrick 268/276 knast

: 30. jul 2017, 11:34
af The Micktrix / Dk
Lækkert, skal den rulles igen så ;)

Re: Golf 1 GTI Pirelli - Update 14: Schrick 268/276 knast

: 30. jul 2017, 14:35
af Philip
Måske :) Det er ikke noget mål at den skal lige pt. Ved ikke om det giver nogen mening at måle den når jeg ikke er 200% sikkernpå tryksystemet er tæt.

Men kunne da være meget sjovt at vide hvad den lavede inden den blev skilt ad :)

Re: Golf 1 GTI Pirelli - Update 14: Schrick 268/276 knast

: 22. aug 2017, 23:32
af stanley
Hold da kæft - hvor fandt du den radio?? Jeg har ledt efter noget lignende længe(ikke intenst, skal jeg dog indrømme), og så har du ligefrem fundet en helt ny :D

Re: Golf 1 GTI Pirelli - Update 14: Schrick 268/276 knast

: 22. aug 2017, 23:41
af vw4ever
stanley skrev:Hold da kæft - hvor fandt du den radio?? Jeg har ledt efter noget lignende længe(ikke intenst, skal jeg dog indrømme), og så har du ligefrem fundet en helt ny :D
Kan findes på ebay.de

Men de bliver ikke billigere med tiden :)

http://www.ebay.de/itm/Autoradio-BLAUPU ... Sw5UZY9~kq

Re: Golf 1 GTI Pirelli - Update 13: Gti læderrat

: 25. aug 2017, 08:49
af buda32
Philip skrev:Så fik jeg byttet sportline rattet med et originalt golf 1 læderrat.
Rattet skal på er tidspunkt nok have noget nyt greb, men standen er ret god på læderet :D
Det er desværre ikke et original golf 1 læder rat men et fra en golf 2 kan du også se på reservedels nummeret 191 er golf 2 171 golf 1 plus der skulle have stået L for læder til sidst. 171419091L men fedt projekt :-)

Re: Golf 1 GTI Pirelli - Update 14: Schrick 268/276 knast

: 25. aug 2017, 16:39
af Philip
Ja det fandt jeg også ud af efterfølgende..
min research fejlede til trods for at jeg havde fat i vw et par gange.. :cry:
Vw sagde at 191 nr blev produceret tilbage i 82.

Heldigvis "kostede" det ikke noget, da jeg byttede det med et cabriolet rat. Må se om jeg falder over et 171 rat på et tidspunkt :P men tak for nummeret, der er ingen andre jeg har spurgt der kunne finde det rigtige nummer. :roll:

Re: Golf 1 GTI Pirelli - Update 14: Schrick 268/276 knast

: 28. aug 2017, 21:04
af m power
Renoverede i selv g60 laderen, eller købte du en renoveret (ombytter) ?

Re: Golf 1 GTI Pirelli - Update 14: Schrick 268/276 knast

: 28. aug 2017, 21:18
af Philip
Kennet, som jeg købte laderen af, renoverede den. Lejerne havde kun kørt 2000 km, så de blev ikke skiftet, men pakninger mv. blev skiftet igen. For en mekaniker er der nok ikke så mange ben i arbejdet - men mine revisorfingre dur ikke til det :lol:

Hvis du har brug for hjælp til at renovere den, så tag fat i Kennet, KH Trim på Facebook :)

Re: Golf 1 GTI Pirelli - Update 14: Schrick 268/276 knast

: 28. aug 2017, 21:33
af m power
Philip skrev:Kennet, som jeg købte laderen af, renoverede den. Lejerne havde kun kørt 2000 km, så de blev ikke skiftet, men pakninger mv. blev skiftet igen. For en mekaniker er der nok ikke så mange ben i arbejdet - men mine revisorfingre dur ikke til det :lol:

Hvis du har brug for hjælp til at renovere den, så tag fat i Kennet, KH Trim på Facebook :)
Det er hermed noteret :-)
Min g60 lader lyder fint, men jeg skal lige have tjekket om den smider olie og om den lader det den skal.

Re: Golf 1 GTI Pirelli - Update 15 Intercooler opsætning

: 20. jan 2018, 20:41
af Philip
Vinterens projekt er så småt slået i gang. Jeg har rykket intercooler og vandkøler ud af motorrummet for at kigge nærmere på det. :D

Intercooleren, som er original frontmonteret fra golf 2, er færdig. :lol: Der er større skrammer på begge sider samt noget der ligner et hul i fronten. Jeg går på jagt efter en anden intercooler, ja muligvis helt ny opsætning. G60 IC er bare umådelig stor til motorrummet på en golf 1. Jeg overvejer derfor løsningen med en MB Sprinter IC. Nogen mener jeg skal vælge en IC med alu ender, for at være sikker på det kan holde - men jeg kommer ikke til at køre særlig langt over 1,2 bar.

Vandkøler leder jeg også en ny løsning. Jeg har kigget på en køler fra en golf 1 1,5. De findes både med og uden beholder. Ulempen ved at vælge med beholder er, at der er flere rør der skal blændes af eller laves om. Det gælder f.eks. retur fra varmeapparatet. Men spørgsmålet er om køleren fra en 1,5 er stor nok til en G60 - de er jo glade for at lave varme :?

Den "nemme" løsning er at købe et kit der er lavet til golf 1 G60 - men så er de første 1.000$ eller € også brugt :lol:

Re: Golf 1 GTI Pirelli - Update 14: Schrick 268/276 knast

: 21. jan 2018, 02:24
af BJ3882
En intercooler med plastik ender fra en sprinter virker fint på min 1'er med 1,4 bar i tryk.
Hvis du har målene på køleren fra den 1,5 kan jeg se om det er samme jeg har på min jeg husker ikke hvad den er fra.
Jeg kører med 1,8 T 20v motor og har ikke problemer med at køle den ned, den er uden indbygget beholder.

Ellers er der også denne lækre kombinations køler http://s-pautomotive.com/product/interc ... mbination/