Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400 update d 24/03-16

Denne kategori er KUN for jeres egne STORE projekter – Styling, opbygninger, tuning, kitcar ol.
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Brugeravatar
Lyn274
Medlem
Indlæg: 667
Tilmeldt: 15. okt 2008, 16:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: København S
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400 update d 21/12

Indlæg af Lyn274 » 29. dec 2015, 09:30

bugs skrev:
Lionborg skrev:I følge Chris fra DeatschWerks selv kan den ikke føde 550hk ved 3 bar plus ladetryk, hvilket var grunden til jeg valgt RS4 pumpen i stedet. Men den havde jo været rigeligt til dette projekt :)
Det er på oem benzin slanger ,på 8mm slanger kan den gi til mere
Nu har jeg mailet lidt med Chris ang hvilken pumpe jeg skulle vælge, og på intet tidspunkt nævner han at det er benzinslangernes skyld. Dermed ikke sagt at du tager fejl, men hvis du har ret, så er du måske klar over noget producenten ikke selv er.
VW Golf 4 3,2 V6 4motion, en anelse modificeret

bugs
Nyt medlem
Indlæg: 230
Tilmeldt: 2. dec 2013, 18:39
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400 update d 21/12

Indlæg af bugs » 29. dec 2015, 09:47

Lionborg skrev:
bugs skrev:
Lionborg skrev:I følge Chris fra DeatschWerks selv kan den ikke føde 550hk ved 3 bar plus ladetryk, hvilket var grunden til jeg valgt RS4 pumpen i stedet. Men den havde jo været rigeligt til dette projekt :)
Det er på oem benzin slanger ,på 8mm slanger kan den gi til mere
Nu har jeg mailet lidt med Chris ang hvilken pumpe jeg skulle vælge, og på intet tidspunkt nævner han at det er benzinslangernes skyld. Dermed ikke sagt at du tager fejl, men hvis du har ret, så er du måske klar over noget producenten ikke selv er.
Måske han ikke har tænkt på det, pumpen giver en del mere når den får større slanger , det har jeg målt efter benzintryk regulatoren før og efter

Nicolai Sorensen
Medlem
Indlæg: 675
Tilmeldt: 9. aug 2012, 13:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Skjern
Has thanked: 1 time
Been thanked: 38 times

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400 update d 21/12

Indlæg af Nicolai Sorensen » 29. dec 2015, 18:56

Så kom mig og Mikkel lidt videre idag.
Der blev monteret turbo, lavet olieretur rør i hånden.
Den nye indsugning var med store AGU porte, så toppen blev portet op til AGU porte størrelse, samtidig fik vi en varme reducerings indsugningsmanifolds pakning ind af døren lige som vi var færdige med at porte :D
jeg har samtidig været igang med at føre alle vand og olieslanger til turboen, og ja så har vi fået maskinen i igen. :D
Jeg nåede at starte lidt op på forrøret inden jeg skulle hjem.

Alt i alt en ret produktiv dag
Vedhæftede filer
20151229_162639.jpg
20151229_162639.jpg (143.03 KiB) Vist 3985 gange
20151229_161916.jpg
20151229_161916.jpg (166.96 KiB) Vist 3985 gange
20151229_161911.jpg
20151229_161911.jpg (186.54 KiB) Vist 3985 gange
20151229_142549.jpg
20151229_142549.jpg (155.35 KiB) Vist 3985 gange
20151229_142530.jpg
20151229_142530.jpg (153.77 KiB) Vist 3985 gange
20151229_135831.jpg
20151229_135831.jpg (104.82 KiB) Vist 3985 gange
20151229_133217.jpg
20151229_133217.jpg (120.73 KiB) Vist 3985 gange
20151229_132456.jpg
20151229_132456.jpg (156.77 KiB) Vist 3985 gange
20151229_124046.jpg
20151229_124046.jpg (132.77 KiB) Vist 3985 gange
20151229_084308.jpg
20151229_084308.jpg (170.24 KiB) Vist 3985 gange
20151229_132707.jpg
20151229_132707.jpg (118.42 KiB) Vist 3985 gange
20151229_080929.jpg
20151229_080929.jpg (144.5 KiB) Vist 3985 gange
20151229_081006.jpg
20151229_081006.jpg (143.07 KiB) Vist 3985 gange
Audi RS6 V10 - Ceramic og MTM tunet
Audi Porsche avant RS2
Audi S4 B5 - TTE550S og RS drivlinje
Seat Leon 1M 4-motion HGP stage 4
- Ham der kommer herfra med mest legetøj vinder :twisted:

Nikolaj L
Helt nyt medlem
Indlæg: 15
Tilmeldt: 18. jul 2015, 20:55
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 0

Re: Audi Tt - 1,8t Quattro Motorprojekt +400 Update D 21/12

Indlæg af Nikolaj L » 29. dec 2015, 19:38

Ser sku i orden ud! Godt arbejde! 8-) :mrgreen:

Nicolai Sorensen
Medlem
Indlæg: 675
Tilmeldt: 9. aug 2012, 13:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Skjern
Has thanked: 1 time
Been thanked: 38 times

Re: Audi Tt - 1,8t Quattro Motorprojekt +400 Update D 21/12

Indlæg af Nicolai Sorensen » 30. dec 2015, 19:43

Nikolaj L skrev:Ser sku i orden ud! Godt arbejde! 8-) :mrgreen:
Jo tak. :)
Den 2. Januar er vi igang igen, så laves alle trykrør og indsugning færdig, så er vi flyvende.
Så skal det praktiske bare skrues sammen. :D
Audi RS6 V10 - Ceramic og MTM tunet
Audi Porsche avant RS2
Audi S4 B5 - TTE550S og RS drivlinje
Seat Leon 1M 4-motion HGP stage 4
- Ham der kommer herfra med mest legetøj vinder :twisted:

Nicolai Sorensen
Medlem
Indlæg: 675
Tilmeldt: 9. aug 2012, 13:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Skjern
Has thanked: 1 time
Been thanked: 38 times

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400 update d 29/12

Indlæg af Nicolai Sorensen » 2. jan 2016, 21:18

Så er vi kommet et huk videre igen idag :D
Alle trykrør er svejst færdig, det samme er resten af udstødningen samt VUS ventil + afgangsrør til den.
Den recirkulerende blow off ventil er der også svejst rørføring til.
Ergo er vi stort set færdig på svejsefronten.
Nu er det kun samlearbejde, vandslanger osv.

Den fik også lige en 70 graders termostat, + en anden kontaktføler der gør at vandet i turbokredsen cirkulerer 3 minutter efter tænding er afbrudt. :D
Vedhæftede filer
20160102_173449.jpg
20160102_173449.jpg (166.4 KiB) Vist 3658 gange
20160102_190732.jpg
20160102_190732.jpg (79.77 KiB) Vist 3658 gange
20160102_192121.jpg
20160102_192121.jpg (123.14 KiB) Vist 3658 gange
20160102_192740.jpg
20160102_192740.jpg (157.83 KiB) Vist 3658 gange
20160102_140715.jpg
20160102_140715.jpg (128.68 KiB) Vist 3658 gange
20160102_122132.jpg
20160102_122132.jpg (118.83 KiB) Vist 3658 gange
20160102_084635.jpg
20160102_084635.jpg (97.1 KiB) Vist 3658 gange
Audi RS6 V10 - Ceramic og MTM tunet
Audi Porsche avant RS2
Audi S4 B5 - TTE550S og RS drivlinje
Seat Leon 1M 4-motion HGP stage 4
- Ham der kommer herfra med mest legetøj vinder :twisted:

Jacek Nowakowski
Nyt medlem
Indlæg: 428
Tilmeldt: 6. aug 2008, 10:25
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400 update d 02/01-

Indlæg af Jacek Nowakowski » 5. jan 2016, 22:38

Skal der ikke til at ske noget nyt i projektet :lol:
VW Golf V, R32 3,2 DSG
Solgt - Seat Altea 2,0 TDI DSG
Solgt - VW Golf 2, 1,6

jonskak
Nyt medlem
Indlæg: 159
Tilmeldt: 1. okt 2009, 02:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400 update d 02/01-

Indlæg af jonskak » 5. jan 2016, 22:58

Det svejsning.. Det kunne i da godt have sluppet afsted med at have gjort pænere.. Har i ikke anvendt bag gas? det ligner det ihvertfald på nogen af billederne i ikke har gjort.

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400 update d 02/01-

Indlæg af Sorens2 » 6. jan 2016, 05:09

Jeg syntes det er imponerende så mange mennekser der ved alt om wvejsning, baggas, osv.
Taget i betragtning at dette er et hyggeprojekt med to gutter uden svejsebaggrund må jeg sige det går sgu nogenlunde.

Det er de få der har grej til baggas.
Og hvor vigtigt er det egentligt?
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

d1nz
Medlem
Indlæg: 656
Tilmeldt: 18. jun 2013, 21:22
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400 update d 02/01-

Indlæg af d1nz » 6. jan 2016, 09:37

Sorens2 skrev:Jeg syntes det er imponerende så mange mennekser der ved alt om wvejsning, baggas, osv.
Taget i betragtning at dette er et hyggeprojekt med to gutter uden svejsebaggrund må jeg sige det går sgu nogenlunde.

Det er de få der har grej til baggas.
Og hvor vigtigt er det egentligt?
Udst er Baggas en røver, og betyder ikke noget, du kan ikke mærke forskel når du sidder bag rattet.. Dog er det self den sidste detajle for perfektionismer :lol:

Indsug vil jeg foretrække og bruge det, så der ikke er tvivl om at hvorvidt det der er kokset op kan løsne sig og ryge med ind i motoren :P

Men jeg sys det ser fint ud taget i betrækning det er første gang, :)

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400 update d 02/01-

Indlæg af m power » 6. jan 2016, 13:21

d1nz skrev:
Sorens2 skrev:Jeg syntes det er imponerende så mange mennekser der ved alt om wvejsning, baggas, osv.
Taget i betragtning at dette er et hyggeprojekt med to gutter uden svejsebaggrund må jeg sige det går sgu nogenlunde.

Det er de få der har grej til baggas.
Og hvor vigtigt er det egentligt?
Udst er Baggas en røver, og betyder ikke noget, du kan ikke mærke forskel når du sidder bag rattet.. Dog er det self den sidste detajle for perfektionismer :lol:

Indsug vil jeg foretrække og bruge det, så der ikke er tvivl om at hvorvidt det der er kokset op kan løsne sig og ryge med ind i motoren :P

Men jeg sys det ser fint ud taget i betrækning det er første gang, :)
Jep, baggas er da en lækker detalje, men fuldstændig unødvendig at bruge til sådan et projekt.
Jeg har lavet en del projekter gennem tiden og har aldrig brugt baggas, trykrør er blevet løbet sammen vel lav ampere, og derved kommer der ingen koks på bagsiden.

Som i også skriver så syntes jeg faktisk også at resultatet er blevet rimelig når man tænker på hvilken baggrund de har for svejsning :-)




Nu er det jo så bare ikke et hygge projekt som 2 knejte går og roder med, for det er da ikke det der skrives i første indlæg i denne fine projekt tråd ;-)

Udstødning skal jeg for første gang prøve at svejse ( spændende :roll: :roll: ) , det hele laves i rustfrit 76mm håndlavet, svejst med baggas selvfølgelig. krydret med en 38mm Tial wastegate fungerende som vus, der er nemlig intern wastegate i turboen.

- Mange ting skal laves i hånden, returløb til olie og vand, samt fremløb osv - så jeg håber der kommer en masse lækre billeder og løsninger som jeg går og hygger mig med.
Det er min første rigtige "kunde" bil, så jeg glæder mig til at komme videre og se resultatet.

Nicolai Sorensen
Medlem
Indlæg: 675
Tilmeldt: 9. aug 2012, 13:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Skjern
Has thanked: 1 time
Been thanked: 38 times

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400 update d 02/01-

Indlæg af Nicolai Sorensen » 6. jan 2016, 15:26

jonskak skrev:Det svejsning.. Det kunne i da godt have sluppet afsted med at have gjort pænere.. Har i ikke anvendt bag gas? det ligner det ihvertfald på nogen af billederne i ikke har gjort.
Hej jonskak.
Du kigger på en person som inden dette projekt ALDRIG har haft en tigsvejser i hånden, eller lagt så meget som en svejsning med den.
Baggas blev droppet på alt udstødningssystem, da jeg ikke synes det var besværet vær.
Så det ved jeg ikke, alle skal vel starte et sted og lære tingene på en eller anden måde, og der hvor du lærer det bedst, er ved bare at springe ud i det. ;)
JEG synes jeg har klaret det godt.
Men der vil vel altid være nogen der er bedre som skal "hakke" ned på dem der så ikke er.
Audi RS6 V10 - Ceramic og MTM tunet
Audi Porsche avant RS2
Audi S4 B5 - TTE550S og RS drivlinje
Seat Leon 1M 4-motion HGP stage 4
- Ham der kommer herfra med mest legetøj vinder :twisted:

jonskak
Nyt medlem
Indlæg: 159
Tilmeldt: 1. okt 2009, 02:26
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400 update d 02/01-

Indlæg af jonskak » 6. jan 2016, 16:18

Sorens2 skrev:Jeg syntes det er imponerende så mange mennekser der ved alt om wvejsning, baggas, osv.
Taget i betragtning at dette er et hyggeprojekt med to gutter uden svejsebaggrund må jeg sige det går sgu nogenlunde.

Det er de få der har grej til baggas.
Og hvor vigtigt er det egentligt?
Er faglært rustfast klejnsmed som det nu engang hedder, og har svejset en del i rør. Alt mælk der bliver drukket fra skagen til skanderborg, har været igennem rør jeg har været med til at lave/svejse. (Self kun hvis mælken er fra Arla) Syntes selv det er en meget sjov tanke :roll:

Så lidt viden har jeg da på dette punkt ;)

Men ja fint arbejd når man tænker på i ikke har gjort i det før, den havde jeg ikke lige fanget. Men som der bliver skrevet. I udstødningsystemet er det fuldstændigt lige meget om der er lidt koks på bagsiden. Mens på indsugnings siden godt kan give problemer hvis der kommer løsrivelse derfra. Ikke en chance jeg personligt selv ville tage når man tænker på trykpåvirkningerne i røret.

Og af udstyr, der kan det være så simpelt med et ekstra udtag på gasflasken. En slange ned til rørt, med en ligge stump rør til sidst så slangen ikke smelter. Også anskaffe sig noget alutape til at lukke enderne i røret med.

Nicolai Sorensen
Medlem
Indlæg: 675
Tilmeldt: 9. aug 2012, 13:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Skjern
Has thanked: 1 time
Been thanked: 38 times

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400 update d 02/01-

Indlæg af Nicolai Sorensen » 6. jan 2016, 17:31

m power skrev:
d1nz skrev:
Sorens2 skrev:Jeg syntes det er imponerende så mange mennekser der ved alt om wvejsning, baggas, osv.
Taget i betragtning at dette er et hyggeprojekt med to gutter uden svejsebaggrund må jeg sige det går sgu nogenlunde.

Det er de få der har grej til baggas.
Og hvor vigtigt er det egentligt?
Udst er Baggas en røver, og betyder ikke noget, du kan ikke mærke forskel når du sidder bag rattet.. Dog er det self den sidste detajle for perfektionismer :lol:

Indsug vil jeg foretrække og bruge det, så der ikke er tvivl om at hvorvidt det der er kokset op kan løsne sig og ryge med ind i motoren :P

Men jeg sys det ser fint ud taget i betrækning det er første gang, :)
Jep, baggas er da en lækker detalje, men fuldstændig unødvendig at bruge til sådan et projekt.
Jeg har lavet en del projekter gennem tiden og har aldrig brugt baggas, trykrør er blevet løbet sammen vel lav ampere, og derved kommer der ingen koks på bagsiden.

Som i også skriver så syntes jeg faktisk også at resultatet er blevet rimelig når man tænker på hvilken baggrund de har for svejsning :-)




Nu er det jo så bare ikke et hygge projekt som 2 knejte går og roder med, for det er da ikke det der skrives i første indlæg i denne fine projekt tråd ;-)

Udstødning skal jeg for første gang prøve at svejse ( spændende :roll: :roll: ) , det hele laves i rustfrit 76mm håndlavet, svejst med baggas selvfølgelig. krydret med en 38mm Tial wastegate fungerende som vus, der er nemlig intern wastegate i turboen.

- Mange ting skal laves i hånden, returløb til olie og vand, samt fremløb osv - så jeg håber der kommer en masse lækre billeder og løsninger som jeg går og hygger mig med.
Det er min første rigtige "kunde" bil, så jeg glæder mig til at komme videre og se resultatet.
Skal bare lige forstå noget her. Så fordi det er mit første rigtige projekt så kan det ikke være et hygge projekt? ;-)
Der står "kunde" i gåseøjne, fordi det er den første bil jeg laver selv, og ikke en bil hvor jeg bare lige hjælper med at par småting.
Alle trykrør og indsugningsrør er svejst med max 30 amp, så det er smeltet fint sammen uden krater på bagsiden. Udstødning med 50-60 og der er nærmest heller intet. :-)
Det er ikke en Formel 1 bil, det er nu engang "bare" en Audi TT der bliver nusset lidt om :)
Audi RS6 V10 - Ceramic og MTM tunet
Audi Porsche avant RS2
Audi S4 B5 - TTE550S og RS drivlinje
Seat Leon 1M 4-motion HGP stage 4
- Ham der kommer herfra med mest legetøj vinder :twisted:

Jacek Nowakowski
Nyt medlem
Indlæg: 428
Tilmeldt: 6. aug 2008, 10:25
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400 update d 02/01-

Indlæg af Jacek Nowakowski » 6. jan 2016, 18:17

Nicolai fokus fokus :D

Tilbage til det positive arbejde :P (også selvom du har smileys efter det du skriver)
VW Golf V, R32 3,2 DSG
Solgt - Seat Altea 2,0 TDI DSG
Solgt - VW Golf 2, 1,6

Brugeravatar
Reid
Medlem
Indlæg: 1439
Tilmeldt: 25. jul 2008, 15:02
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9500 Hobro
Has thanked: 14 times
Been thanked: 26 times

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400 update d 02/01-

Indlæg af Reid » 6. jan 2016, 19:06

Jacek Nowakowski skrev:Nicolai fokus fokus :D

Tilbage til det positive arbejde :P (også selvom du har smileys efter det du skriver)
Jeg synes faktisk også at han burde koncentrere sig lidt mere om at lave bil og poste billeder af det;)
Audi A6 3.0 V6 TDI 272 hk avant
Audi RS4 2.9 V6 450 hk

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400 update d 02/01-

Indlæg af m power » 6. jan 2016, 19:10

Sælfølgelig kan det være et hygge projekt :-) det er det jo også for ellers havde i jo været færdige for længe siden ;-)
Du opretter en tråd med en anden mands bil, og skriver så "kunde" bil, og så går jeg også ud fra at det er en du laver en lille skilling på ;-)

Du må ikke misforstå mig, jeg syntes bestemt at det ser ud til at blive et godt garage projekt, og selvgjort er nu engang velgjort 8-)

HeineD
Helt nyt medlem
Indlæg: 98
Tilmeldt: 4. nov 2012, 09:11
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400 update d 02/01-

Indlæg af HeineD » 6. jan 2016, 20:31

Fuck nu det baggas :mrgreen:

WE WANT PICTURES!

Jacek Nowakowski
Nyt medlem
Indlæg: 428
Tilmeldt: 6. aug 2008, 10:25
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400 update d 02/01-

Indlæg af Jacek Nowakowski » 6. jan 2016, 23:10

Reid skrev:
Jacek Nowakowski skrev:Nicolai fokus fokus :D

Tilbage til det positive arbejde :P (også selvom du har smileys efter det du skriver)
Jeg synes faktisk også at han burde koncentrere sig lidt mere om at lave bil og poste billeder af det;)
Jeg kan kun give dig ret !!! Flere billeder flere billeder :P
VW Golf V, R32 3,2 DSG
Solgt - Seat Altea 2,0 TDI DSG
Solgt - VW Golf 2, 1,6

Nicolai Sorensen
Medlem
Indlæg: 675
Tilmeldt: 9. aug 2012, 13:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Skjern
Has thanked: 1 time
Been thanked: 38 times

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400 update d 02/01-

Indlæg af Nicolai Sorensen » 7. jan 2016, 10:03

Det står lidt stille pt.
Jeg er midt i en flytning derhjemme, så der er lidt press på.
Der er lavet lidt udstødningsophæng og samlet alt det mekaniske som ledningsnet, gearforbindelser osv. :D

Og et kort billede af VUS afgangsrøret. Spændebåndet er midlertidig da den sidste stålstrips jeg havde gik kold :lol:
Vedhæftede filer
received_10203905718763027.jpeg
received_10203905718763027.jpeg (116.35 KiB) Vist 2929 gange
received_10203905951288840.jpeg
received_10203905951288840.jpeg (109.31 KiB) Vist 2929 gange
Audi RS6 V10 - Ceramic og MTM tunet
Audi Porsche avant RS2
Audi S4 B5 - TTE550S og RS drivlinje
Seat Leon 1M 4-motion HGP stage 4
- Ham der kommer herfra med mest legetøj vinder :twisted:

Brugeravatar
Reid
Medlem
Indlæg: 1439
Tilmeldt: 25. jul 2008, 15:02
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9500 Hobro
Has thanked: 14 times
Been thanked: 26 times

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400 update d 02/01-

Indlæg af Reid » 9. jan 2016, 13:28

Sidder vus svejst på forrøret?
Audi A6 3.0 V6 TDI 272 hk avant
Audi RS4 2.9 V6 450 hk

Nicolai Sorensen
Medlem
Indlæg: 675
Tilmeldt: 9. aug 2012, 13:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Skjern
Has thanked: 1 time
Been thanked: 38 times

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400 update d 02/01-

Indlæg af Nicolai Sorensen » 9. jan 2016, 19:17

Reid skrev:Sidder vus svejst på forrøret?
Davs du :D
det sidder sådan her, afgangsrøret på vus er svejst direkte på den.
Og så kan den pilles af i clampen
Vedhæftede filer
20160102_122132.jpg
20160102_122132.jpg (118.83 KiB) Vist 2845 gange
Audi RS6 V10 - Ceramic og MTM tunet
Audi Porsche avant RS2
Audi S4 B5 - TTE550S og RS drivlinje
Seat Leon 1M 4-motion HGP stage 4
- Ham der kommer herfra med mest legetøj vinder :twisted:

Brugeravatar
Reid
Medlem
Indlæg: 1439
Tilmeldt: 25. jul 2008, 15:02
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9500 Hobro
Has thanked: 14 times
Been thanked: 26 times

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400 update d 02/01-

Indlæg af Reid » 9. jan 2016, 19:22

Nicolai Sorensen skrev:
Reid skrev:Sidder vus svejst på forrøret?
Davs du :D
det sidder sådan her, afgangsrøret på vus er svejst direkte på den.
Og så kan den pilles af i clampen
Davs:)

Tænkte bare i forbindelse med syn. Synsmænd kan jo desværre ikke se det sjove i ret mange ting:)
Audi A6 3.0 V6 TDI 272 hk avant
Audi RS4 2.9 V6 450 hk

Nicolai Sorensen
Medlem
Indlæg: 675
Tilmeldt: 9. aug 2012, 13:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Skjern
Has thanked: 1 time
Been thanked: 38 times

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400 update d 02/01-

Indlæg af Nicolai Sorensen » 9. jan 2016, 19:32

Reid skrev:
Nicolai Sorensen skrev:
Reid skrev:Sidder vus svejst på forrøret?
Davs du :D
det sidder sådan her, afgangsrøret på vus er svejst direkte på den.
Og så kan den pilles af i clampen
Davs:)

Tænkte bare i forbindelse med syn. Synsmænd kan jo desværre ikke se det sjove i ret mange ting:)
Nej det kan de ikke desværre :D
Jeg tænker til syn at der bliver lavet en blændeprop der lige smides i der hvor vusen monteres, det er bare at skaffe en ekstra flange man lige lukker af.
Audi RS6 V10 - Ceramic og MTM tunet
Audi Porsche avant RS2
Audi S4 B5 - TTE550S og RS drivlinje
Seat Leon 1M 4-motion HGP stage 4
- Ham der kommer herfra med mest legetøj vinder :twisted:

Brugeravatar
Reid
Medlem
Indlæg: 1439
Tilmeldt: 25. jul 2008, 15:02
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9500 Hobro
Has thanked: 14 times
Been thanked: 26 times

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400 update d 02/01-

Indlæg af Reid » 9. jan 2016, 20:00

Nicolai Sorensen skrev:
Reid skrev:
Nicolai Sorensen skrev: Davs du :D
det sidder sådan her, afgangsrøret på vus er svejst direkte på den.
Og så kan den pilles af i clampen
Davs:)

Tænkte bare i forbindelse med syn. Synsmænd kan jo desværre ikke se det sjove i ret mange ting:)
Nej det kan de ikke desværre :D
Jeg tænker til syn at der bliver lavet en blændeprop der lige smides i der hvor vusen monteres, det er bare at skaffe en ekstra flange man lige lukker af.
Okay. Jamen så er der jo Inter problem:)
Skal den køre med katalysator hele tiden så?
Audi A6 3.0 V6 TDI 272 hk avant
Audi RS4 2.9 V6 450 hk

Nicolai Sorensen
Medlem
Indlæg: 675
Tilmeldt: 9. aug 2012, 13:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Skjern
Has thanked: 1 time
Been thanked: 38 times

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400 update d 02/01-

Indlæg af Nicolai Sorensen » 9. jan 2016, 20:08

Reid skrev:
Nicolai Sorensen skrev:
Reid skrev: Davs:)

Tænkte bare i forbindelse med syn. Synsmænd kan jo desværre ikke se det sjove i ret mange ting:)
Nej det kan de ikke desværre :D
Jeg tænker til syn at der bliver lavet en blændeprop der lige smides i der hvor vusen monteres, det er bare at skaffe en ekstra flange man lige lukker af.
Okay. Jamen så er der jo Inter problem:)
Skal den køre med katalysator hele tiden så?
Ja katalysatoren??? Den skal bare væk :lol:
Audi RS6 V10 - Ceramic og MTM tunet
Audi Porsche avant RS2
Audi S4 B5 - TTE550S og RS drivlinje
Seat Leon 1M 4-motion HGP stage 4
- Ham der kommer herfra med mest legetøj vinder :twisted:

Brugeravatar
Reid
Medlem
Indlæg: 1439
Tilmeldt: 25. jul 2008, 15:02
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9500 Hobro
Has thanked: 14 times
Been thanked: 26 times

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400 update d 02/01-

Indlæg af Reid » 9. jan 2016, 20:09

Det er også bedst uden:) laver i så bare er stykke rør, man kan skifte ud med et i samme størrelse, med en kat på når den skal synes?
Audi A6 3.0 V6 TDI 272 hk avant
Audi RS4 2.9 V6 450 hk

Nicolai Sorensen
Medlem
Indlæg: 675
Tilmeldt: 9. aug 2012, 13:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Skjern
Has thanked: 1 time
Been thanked: 38 times

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400 update d 02/01-

Indlæg af Nicolai Sorensen » 9. jan 2016, 23:08

Reid skrev:Det er også bedst uden:) laver i så bare er stykke rør, man kan skifte ud med et i samme størrelse, med en kat på når den skal synes?
Ikke endnu.
Når bilen skal ha stempler/stænger så laves resten af udstødningen færdig. Og så tror jeg vi laver en snap on som du snakker om :D
Går det godt med din Bora ellers?
Audi RS6 V10 - Ceramic og MTM tunet
Audi Porsche avant RS2
Audi S4 B5 - TTE550S og RS drivlinje
Seat Leon 1M 4-motion HGP stage 4
- Ham der kommer herfra med mest legetøj vinder :twisted:

Nicolai Sorensen
Medlem
Indlæg: 675
Tilmeldt: 9. aug 2012, 13:49
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Skjern
Has thanked: 1 time
Been thanked: 38 times

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400 update d 02/01-

Indlæg af Nicolai Sorensen » 9. jan 2016, 23:09

Fik lige dette billede af Mikkel.
Det spiller godt nok bare 100%! :D
Vedhæftede filer
received_10203933465776685.jpeg
received_10203933465776685.jpeg (187.97 KiB) Vist 2705 gange
Audi RS6 V10 - Ceramic og MTM tunet
Audi Porsche avant RS2
Audi S4 B5 - TTE550S og RS drivlinje
Seat Leon 1M 4-motion HGP stage 4
- Ham der kommer herfra med mest legetøj vinder :twisted:

Brugeravatar
Reid
Medlem
Indlæg: 1439
Tilmeldt: 25. jul 2008, 15:02
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9500 Hobro
Has thanked: 14 times
Been thanked: 26 times

Re: Audi TT - 1,8T Quattro motorprojekt +400 update d 02/01-

Indlæg af Reid » 9. jan 2016, 23:19

Ja ja, den står stille hvor den plejer;) er ved at blive lidt glad for den igen. Så mon ikke det nok skal blive en god sommer:)

Det ser pisse godt ud med de bremser. Kan det ikke passe at du købte dem af Dennis?
Audi A6 3.0 V6 TDI 272 hk avant
Audi RS4 2.9 V6 450 hk

Besvar

Tilbage til "Store projekter"