Golf 5 projekt der holder mig igang

Denne kategori er KUN for jeres egne STORE projekter – Styling, opbygninger, tuning, kitcar ol.
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Golf 5 projekt der holder mig igang

Indlæg af ChristianK » 18. nov 2017, 17:36

Efter at have set flere fede bygge tråde her på siden tænkte jeg, at det måtte være min tur til at få lagt min lille ombygning op herinde.

Uden den store intro så er bilen en VW Golf 5 2.0TDI 16V MY05. Jeg er anden ejer, og kender ham der købte den fra ny af i sin tid.

Jeg har valgt at holde alle mine opgrades/retrofits til udelukkende originale VAG dele, hvilket jeg synes gør bilen stadigvæk holder sit originale look uden at blive for meget "brian" eller kina racer..

Grundet alderen på bilen er der kommet mange nyere moduler der tilbyder lidt flere løsninger, hvilket er grunden til jeg har udskiftet følgende:
Canbus Gateway: 7N0 907 530 BL
Central elektronik (ombygget til BCM) :1K0 937 087 BC
Regn/Lys sensor: 1K0 955 559 AH
Rat elektronik: 1K0 953 549 CH
Dørstyremoduler til fordøre: 1K0 959 702 Q / 701 Q

Udstyr der kom med bilen fra VW (selvom det nok ikke er det vigtigste her):
- Bi-Xenon
- Tågelys for/bag
- Læderkabine
- Armlæm
- Regn & lys sensor
- Auto-nedblændeligt bakspejl

Så til den lange liste over udstyr der er eftermonteret, retrofittet m.m :
- Golf 6 instrument bord
- Golf 6 center konsol
- Golf 7 lyskontakt
- Golf 6 windows knapper med stål kant
- Golf 6 spejl-indstillingsknap
- Golf 6 opbevarings med plads til 5 knapper
- Golf 6 speedometer med 3D Tiguan skærm , speciel lavede skiver og blå Golf 7 R nåle
- Golf 6 R-line gearstang
- Golf 6 R-line multifunktions rat
- Golf 6 interiør bakspejl med auto-nedblændeligt spejl samt kamera til fjernlys assistent
- Golf 6 interiør alarm med bevægelses sensor
- Discover Media 2 unit med DAB
- VW facelift Scirocco klimapanel
- DAB antenne i bagrude
- Parkeringshjælp for/bag
- Fartpilot
- Fodrumslys til ved bagsæder
- Indendørs håndtags belysning i døre
- Indstigningslys i døre
- Sidespejle med områdebelysning, folde funktion som er gjort klar til auto-nedblændelig glas
- Side Assist fra Golf 7
- Aktiv dæktrykskontrol
- VW Golf 5 R32 bagkofanger
- VW Golf GTI forkofanger med R-line tågelygte grills
- Opvarmede sprinkler dyser til forrude


Motor, ophæng, affjedring, bremser m.m

- Darkside Developments audi S3 Intercooler
- Darkside Developments audi S3 shortshifter
- Darkside Developments AEM luftfilter kit
- Darkside Developments 4bar MAP sensor
- Darkside Developments Hardpipe alu & silicone kit til Intercooler samt turbo
- Darkside Developments Custom alu TIP rør til lufterfilter fra turbo
- Darkside Developments FIRAD 120% dyser
- Darkside Developmetns turbo kit (med udstødnings manifold, 3'' downpipe, olie slanger m.m)
- Bilstein B12 sportsline fjedre/dæmper kit
- VW Passat B6 alu wishbones
- VW Passat B6 alu spindler foran
- VW Passat B6 alu spindler bagved
- "NQS BBK" monteret bagved (Beståede af Caddy kalibre - helt ny renoverede)
- "NQS BBK" monteret foran (Bestående af Porsche 986/987 kalibre - helt ny renoverede)
- Vagbremtechnic J-HOOKED skiver foran & bagved
- Ferodo DS2500 bremseklodser foran & bagved
- HEL braided bremseslanger foran & bagved
- PowerFLEX kødben bøsning
- SuperPro anti lift kit
- Forge Motorsport kølervæske slanger
- VW Passat R36 "Anti-Roll-Bar" til bag med lilla Powerflex bøsninger


Der er sikker glemt en masse ting, men det her giver i store træk et billede af ombygningen :) Jeg mangler stadigvæk nogle ting før jeg er tilfreds og vil sende bilen afsted for at få lavet rust og en total lakering.


Jeg håber ikke listen har kedet for jer for meget til at kigge billeder. Prøver at sortere det lidt så det nemmere at finde rundt i :)
Senest rettet af ChristianK 30. dec 2018, 18:47, rettet i alt 6 gange.

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - mit lille weekends projekt.

Indlæg af ChristianK » 18. nov 2017, 17:39

Besluttede mig at holde en uge fri fra job for at komme igang med at skifte om til GTI fronten.

Jeg fandt en original GTI forkofanger med en Edition 30 underlæbe i god stand. Fik den hjem, lavede huller til mine PDC sensorer med korrekt værktøj og smed den af hos maleren :)

Sammen med ombygning til GTI fronten skiftede jeg om til min Darkside Intercooler, samtidig skiftede jeg også aircon kondensoren.

Fik også sat Darkside Hardpipe kit på og mit AEM luftfilter kit.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Lige et lille skud forfra, mangler dog mit sorte VW logo på dette billede
Billede
Senest rettet af ChristianK 18. nov 2017, 22:11, rettet i alt 3 gange.

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - mit lille weekends projekt.

Indlæg af ChristianK » 18. nov 2017, 17:41

Med sådan en ombygning/renovering skal der bruges stumper.
Det tager hurtigt plads, når man ikke har egen garage eller et værksted :)

Lidt billeder af forskellige indkøbte dele.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
Senest rettet af ChristianK 18. nov 2017, 20:04, rettet i alt 3 gange.

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - mit lille weekends projekt.

Indlæg af ChristianK » 18. nov 2017, 17:45

Så røg jeg igang med at lave en ny ramme så jeg kan bruge det nye klimapanel fra en Passat.

Det nye Passat panel har en "auto recirkulation" som min Golf ikke har - Så jeg har eftermonteret denne og tilsluttet så jeg ikke får fejl på grund af den mangler i VCDS.


Opstart af arbejdet. Jeg har været igennem et par forsøg. Startede med at tage min eksisterende G5 ramme og skar den ud og plastik smeltede en blank sort Scirocco ramme over i - Det blev super, var dog uheldig og have indbrud i bilen kort efter den var færdig. Rammen knækkede så måtte igang med en ny.

Huskede den her gang at tage lidt billeder af processen.
Billede

Billede

Billede

Billede

Billede


Færdigt resultat pakket ind i 3M black brushed folie. Valgte folie løsningen da det svært at ramme den eksisterende sorte farve fra de originale plastik dele fra luftdyser m.m
Billede

Billede
Senest rettet af ChristianK 18. nov 2017, 21:46, rettet i alt 4 gange.

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - mit lille weekends projekt.

Indlæg af ChristianK » 18. nov 2017, 17:46

Læste en dag på en australsk hjemmeside at en gut havde smidt en Golf 6 instrumentbord i sin Golf 5 da han byggede dej Golf 5, fra venstre styret om til højre styret.

Tænkte det var en super idé til at løfte bilen lidt indvendig da den jo efterhånden er lidt gammel at se på.

Ringede rundt til autohuggere på Sjælland. Her var jeg heldig, at der stod en Golf 6 i Næstved som de ikke havde skrallet endnu.


Billede

Billede

Billede

Billede

Fordelen med omskiftningen var at jeg nu kan få original ramme til mit klimapanel :D

Billede

Det var ret lige til at skifte over. Det eneste du skal huske på er at tværstiveren fra Golf 6 ikke passer over i en Golf 5. Havde ellers malet stiveren fra Golf 6'eren blank sort og gjort den lækker. Så stod med lang næse da den ikke passede over hehe.

Ombygning fra Golf 5 til Golf 6 instrumentbordet skal lige overvejes da der skal laves lidt ledningsarbejde. Eksempelvis går "Passanger Airbag OFF" lampen fra 4 ledninger til 2. Derudover skal der ændre lidt på solsensoren samt ledninger fra havari blink knappen.

Billede
Senest rettet af ChristianK 19. nov 2017, 08:31, rettet i alt 3 gange.

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - mit lille weekends projekt.

Indlæg af ChristianK » 18. nov 2017, 17:53

Det var tid til at skifte mine hjullejer og tænkte, at jeg lige så godt kunne skifte dæmpere, fjedre, spindler og ABS sensorerne ved samme omgang.

Så jeg fik fat i nogle VW Passat B6 alu spindler og wishbones fra den tyske eBay. Bestilte også et Bilstein B12 kit fra eBay da det var billigst herfra.

Købte et B12 sæt som består af Bilstein B8 støddæmpere og Eibach fjedre. Min bil var sports sænket fra VW, og synes den sænkning stod godt til bilen. Må sige jeg er posetivt overrasket over hvor tæt på jeg ramte med de Eibach fjedre :)

Samtidig bestilte jeg ved VW nye originale ABS sensorer, ankerplader, styrekugler, tårnlejer , diverse bolte og møtrikker samt et sæt SUPERPRO anti lift kit.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede


Lidt billeder af de gamle dele før udskiftning
Billede

Billede

Lidt billeder af de nye dele efter sodablæsning og lidt polering med dremmel
Billede

Billede

Billede

Billede
Senest rettet af ChristianK 19. nov 2017, 08:33, rettet i alt 2 gange.

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - mit lille weekends projekt.

Indlæg af ChristianK » 18. nov 2017, 18:01

Har i længere tid gået og overvejet at se hvorvidt det kunne lade sig gøre og "retrofitte" VW's egen side assist.

Fandt sensorerne fra en Golf 7. Købte ledningsnettet og passat indikatorerne fra Aliexpress

Havde først set en bygge side assist i sine Touran diskant rammer ved A-stolpen. Fandt ud af hvilke indikatorer han havde brugt, og bevægede mig ud i opstart af projektet.

Honda lys til side assisten.
Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Var slet ikke tilfreds med det resultat, da runden på Honda lyset ikke passede ordenligt.

Søgte lidt rundt og besluttede mig på at prøve med indikatorer fra en Passat.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Det var en resultat jeg var super tilfreds med. Overvejer nok lige at få smidt det af hos en autolakere for at få malet dem blank sorte. Men pasformen er super :)
Senest rettet af ChristianK 18. nov 2017, 20:13, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
carstenhjorth
Aktiv medlem
Indlæg: 1853
Tilmeldt: 18. jun 2008, 19:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Tappernøje
Has thanked: 287 times
Been thanked: 224 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - mit lille weekends projekt.

Indlæg af carstenhjorth » 18. nov 2017, 19:17

Cool! Fedt at følge med.
Carsten.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - mit lille weekends projekt.

Indlæg af ChristianK » 18. nov 2017, 19:29

carstenhjorth skrev:Cool! Fedt at følge med.
Hej Carsten.
Ja, tænkte det var på tide at få smidt nogle billeder op herinde..

Jeg havde endelig lige lidt tid til at få oprettet tråden :)

- - - - - - - - -
Så jeg har læst frem og tilbage på hvilke bremser jeg skal opgradere til.

De fleste smækker R32, Cupra eller S3 for- og bagbremser på deres Golf 5. Meeen da jeg læste på et andet forum, at jeg kan spare ca 18kg i vægt per forhjul ved at vælge nogle Porsche 986/987 kalibre til fronten besluttede jeg mig får at det var det jeg ville gå efter. Sættet kaldes NQSBBK og står får "Not Quite So Big Brake Kit".

Bilen skal aldrig på bane, så store 6 eller 8 stemplede bremser ser super lækkert ud - men vægten gør jeg ikke finder dem interessante nok til min ombygning.

Læste mig herefter frem til at Caddy kalibre har et stempel på 41mm bagtil hvor normale GTI kalibre har 37mm. Tænkte det var et fint opgrade bagtil.

Gik igang med at lede efter nogle Caddy kalibre på eBay, synes dog ikke der var nogle som var prisen værd. Prøvede at lave et opslag på nemdele.dk og fik heldigvis et svar tilbage fra en super gut fra en autoophug der havde et sæt til at ligge. Vi fik handlet og de kunne ligges i gemmekassen til senere brug.

Købte GTI kaliber holdere fra carstenhjorth herinde fra og så var projektet så småt ved at være igang. Ville ikke købe GTI kalibere da jeg skal have udskiftet alle delene alligevel.

Billede

Fik handlet refurb kit fra Big Red
Billede

Efter jeg modtog refurb kittet gik jeg igang med at pille stempler m.m fra kaliberne så de kunne sendes til vapour/vandblæsning for at få dem gjort klar til en gang pulverlakering.

Sådan ser de ud efter en omgang vandblæsning. - Tak til Morten fra ML Vandtek for super arbejde og service!
Billede


Handlede HEL braided bremseslanger til bagbremser samt skiver fra Vagbremtechnic.
- Havde dog bestilt deres "J-hooked" skiver, men modtog dem i "Grooved". Fik dem stort set gratis da det jo var en fejl fra deres side, og det er dyrt at sende så tunge ting tilbage til UK fra DK. :)

Så selvom det ikke var et første valg med den type skiver har jeg valgt at beholde dem.
Billede
Senest rettet af ChristianK 19. nov 2017, 08:54, rettet i alt 2 gange.

nuggivr6
Medlem
Indlæg: 703
Tilmeldt: 9. sep 2008, 19:29
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 4480
Has thanked: 98 times
Been thanked: 10 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - mit lille weekends projekt.

Indlæg af nuggivr6 » 18. nov 2017, 19:31

Fedt du deler det herinde :P
Tesla 3 SR 2024 (Highland)
Vw bobbel type 1 1956

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - mit lille weekends projekt.

Indlæg af ChristianK » 18. nov 2017, 20:53

Købte et 3D speedometer tidligere på året, og har siden det blev købt synes det var ret kedeligt med de røde nåle og den kedelige skive til 240km/h ;)

Skal lige hurtig nævnes at jeg har i forbindelsen med nyt 3d speedometer været nødsaget til at udskifte/opgradere min ABS enhed til en Mk60ec1. Fik udskiftet enheden og sat nye bremserør på så det hele spiller som originalt :)

Fik monteret blå Golf 6 R nåle med det samme. Købte et kit fra Carsystems.pl og var slet ikke tilfreds med lyset de blå dioder gav.
Billede

Anyway.. Det måtte vente da jeg vidste der skulle ske noget med det speedometer. Gik igang med at forsøge mig med lidt forskellige skiver m.m og kom frem til bedste løsning måtte være at få lavet nogle speciel lavede som kunne passe til mit behov med udseende :)

Billede

Billede


Så fandt en der kunne hjælpe med at lave mine nye skiver - måtte have billede af lampe layoutet på de skiver der var født til speedomeret for at sikre de nye skiver har samme layout så det hele passer sammen.

Billede

Billede

Efter 3 ugers mailen frem og tilbage med flere lange beskrivelser af mit ønske til en gut der så kun svarer med "yes ok..." eller "ok" gjorde mig lidt spændt på slut resultatet :D

Fik af vide han normalt ikke sendte billede af færdig lavede skiver inden de blev afsendt, men fik dog alligevel tilsendt et par billede for at se om han havde forsået mine ønsker korrekt.

Billede

Billede

Billede

Fik Jacob som jeg købte 3d speedometeret af i sin tid til at udskifte dioder til nogle nye lækre med masser af lys, hvilket virkelig gjorde en mega forskel! - Har desværre ikke noget billeder fra før de blev skiftet. Han hjalp samtidig med at montere de nye skiver for at sikre det hele ville spille :)

Billede

Billede

Jeg er MEGA tilfreds med slut resultat og kan nu krydse projekt speedometer af listen! Langt om længe :D
Senest rettet af ChristianK 19. nov 2017, 11:54, rettet i alt 3 gange.

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - mit lille weekends projekt.

Indlæg af ChristianK » 18. nov 2017, 21:10

Da det jo bliver tidligt mørkt og der derfor ikke kan lave noget udendørs, må det blive til inderdørs arbejde.

Fik samlet stumper sammen til eftermontering af originalt tyveri/hældnings alarm. Lavede selv mit ledningsnet da jeg ønskede lidt andre ledninger kørt med i nettet samtidig.

Indkøb af lidt grej til at lave mine egne lednings net
Billede

Jeg har lagt ledninger klar til at tilslutte auto-nedblændelige sidespejle, ledninger til at forbinde indstigninglys i bagdøre på den "originale" måde. Lavede i samme omgang et ledningsnet klar til at tilslutte min aktive dæktrykskontrol.

Mangler et par stik på ledningsnettet til alarm monteringen, men lidt meter går der da til.
Billede

Besluttede at gå med et alarm loftmodul fra en Golf 6/Scirocco i stedet for den det normale Golf 5. Golf 6 modulet kræver lidt tilpasning før det kan sidde i Golf 5 loft rammen - men da jeg på sigt skal have skiftet loft og stolpebeklædning ud til det sorte fra en Golf 6 kan jeg godt trimme i 5'r rammen med god samvittighed.

Billede

Valgte dog at bibeholde deaktiverings-knappen fra en Golf 5 da jeg allerede havde købt en B-stolpe beklædning med korrekt udskåret hul til knappen :)

Billede

Billede

Billede

Billede

HansH hjalp mig med at få gang i Elsawin så jeg kunne lære og se ledningsdiagrammer. Efter vi havde snakket strikkede jeg dette diagram sammen så jeg selv kunne huske hvad der skulle gå til hvor :)

Billede

Ledningsnet klar til montering til dæktrykskontrollen
Billede

Billede



Lavede i sommers nyt ledningsnet til min passagerdør da jeg hellere ville have noget hvor der ikke var lavet 4 samlinger hist og her nu når jeg skulle have instigningslys og lys i indvendige håndtag.

Billede

Billede
Senest rettet af ChristianK 18. nov 2017, 21:41, rettet i alt 2 gange.

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - mit lille weekends projekt.

Indlæg af ChristianK » 18. nov 2017, 21:31

Efter den kære BKD motor har rundet 350.000km at den begyndt at gå utrolig dårligt. Hopper ved acceleration, går ujævn i tomgang, stort udsving på dyser m.m

Håbede på det var en blanding af de "billigere" løsninger nogle har skrevet kunne afhjælpe problemet.

Startede med at købe 4 nye gløderør hos VW gladsaxe hvor jeg har handlet stort set alle mine dele. Fik så leveret nogle forkerte gløderør som var 10mm til en CR motor og ikke 8mm som passer på min PD motor.

Havde taget det hele med til Bornholm da jeg kunne låne min fars garage lige til at stå i tørvejr. Pakke alle gløderør ud af æskerne og lagde dem klar til montering på en klud. Piller topcoveret af monteren for så at stå med lang næse og se de ikke passer i min motor.

Giver VW Gladsaxe et kald for at få at vide de ikke tager dem retur , eller har mod på at lave en ombytning til de korrekte 8mm. Jeg havde endda oplyst min nummerplade ved bestilling så forstår ikke lige hvordan den kunne smutte. Men de mente åbenbart ikke jeg var god nok kunde til trods for utallige besøg og ordre på over X antal 1000kr.

Kørte til en andne VW forhandler og fik fat på de korrekte gløderør og en udskiftning hjalp ikke på problemet.
Billede

Købte derefter en nyt ledningsnet til dyser og gløderør
Billede

Dette afhjalp heller ej problemet. Så jeg kunne bleve ved at finde på mulige løsninger eller købe ny brugt motor.
Jeg traf beslutningen om at handle ny brugt motor.

Fandt en motor fra 2008 der ikke havde kørt mere end små 70.000km på eBay.
Billede

Derefter gik dagen med at få skildt så meget af den som muligt så tingene kunne sendes til blæsning.
Billede

Billede

Billede

Fik delene vandpoleret af Morten fra ML Vandtek som gjorde et super stykke arbejde.
Billede

Billede

Brugeravatar
Michaelds
Nyt medlem
Indlæg: 210
Tilmeldt: 5. apr 2010, 11:44
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 28 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - mit lille weekends projekt.

Indlæg af Michaelds » 18. nov 2017, 21:32

Her snakker vi et stort projekt! Havde det ikke været billigere rent faktisk at købe en G6 istedet?

Thumbs up for dit gå-på mod.
Nuværende: VW Passat Variant Highline Premium 1,5 TSi '19 + VW Polo Highline 1.0 TSi '20
Tidligere: VW Golf Highline 1,4 TSi '10 - Seat Leon Cupra 2,0 TFSi '08

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - mit lille weekends projekt.

Indlæg af ChristianK » 18. nov 2017, 21:53

Michaelds skrev:Her snakker vi et stort projekt! Havde det ikke været billigere rent faktisk at købe en G6 istedet?

Thumbs up for dit gå-på mod.
Jo tak.
Ja det har grebet lidt om sig :D Men jeg kan ikke lide at gøre noget halvt...

Bilen fik jeg til en ekstremt god pris, hvilket gjorde det ikke kunne betale sig at købe en Golf 6 som eksempel - og nu skal den som princip ikke sælges da der er lagt så meget tid og mønt i den. :)

Bilen er købt kontant, stumperne til alle opgraderinger er købt kontant.. Det er blevet min hobby bil, og koster kun forbrug og de normale omkostninger. Skal jeg have en nyere brugt bil med samme i udstyr og motor størrelse så snakker om en pris jeg ikke er villig til at smide efter brugt bil :)

Så vil jeg hellere ligge 200-300k mere og få en lækker ny bil.

Den her fungerer som fruens daglige (undtagen de dage den har stået splittet) køretøj.



-------------------------------------------------
Lidt flere billeder.

Som noget af det første jeg købte til projektet var dette Golf 6 R-line rat. Jeg kunne desværre ikke finde det med blank sort trim, så endte med at købe det i sølv. Herefter fandt et nyt R-line dæksel i blank sort.

Billede

Synes dog ikke det sølv trim der var rundt om knapperne passede så godt ind, så jeg pakkede det ind i folie.

Billede

Skiftede samtidig min RNS 315 m. bluetooth ud til en RNS 510 m. DAB radio, LED skærm og SSD harddisk.
Billede

Den blev dog hurtigt stjålet igen, så endte med en Discover Media 2 nu hvor jeg alligevel skulle have ny.

Billede

Det eneste jeg ikke fik udskiftet da jeg lavede fronten i sommers var min motorhjelmslås. Den kunne ikke låse om gribe-krogen i hjelmen længere, så måtte have en ny.

Billede

Billede

Lige et hurtigt billede af hvordan det ser ud med lys i indvendige greb.

Billede

Har siden jeg lavede dette håndtag lavet det om så lyset kommer tættere på midten for at få placeringen ens på alle 4 håndtag :) Startede med at lave passagersiden, og der er mere plads end som til førersiden. Så det blev en ommer i sidste ende for at få dem så jeg var tilfreds.

Faldt over et billede med et spejl fra Audi og så deres "ON/OFF" knap til auto-nedblændelige spejlglas var som en "power" button der var oplyst. Det tænkte jeg var pænere end 5'erens kedelige knap nedenunder spejlet.

Søgte lidt forskellige steder og kom frem til at Golf 5 delte regn- og lyssensor med Scirocco.
Fandt herefter dette spejl på eBay.

Billede

AAMS
Medlem
Indlæg: 1331
Tilmeldt: 23. aug 2014, 13:36
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 186 times
Been thanked: 157 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af AAMS » 19. nov 2017, 14:15

Det er godt nok en vild tråd det her! Kæmpe tommel op for dit arbejde, og din beskrivelse af projektet.
Det man siger, er man selv

Brugeravatar
KBoesen
Aktiv medlem
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 26. okt 2009, 19:45
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Lowland
Has thanked: 376 times
Been thanked: 261 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af KBoesen » 19. nov 2017, 16:26

Shit et projekt du er igang med. Det er godt nok vildt. ;-)

Men det lader da i hvert fald til at være en tråd, jeg lige må følge lidt nøje. ;-)
2020 Mini Clubman John Cooper Works - Hundehuset

Michael1995
Nyt medlem
Indlæg: 479
Tilmeldt: 15. okt 2014, 13:54
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af Michael1995 » 19. nov 2017, 18:26

Vanvittigt projekt, sindssygt fede opgraderinger du laver hvis du bliver træt af diverse VW forhandlere siger du bare til, så skal jeg nok hjælpe med stumper


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nuværende: VW Passat Variant 2014

(Tidligere)
Golf VII GTI Performance
Seat Leon FR 2.0TSI '10 - Projekttråd: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=124981
Seat Leon 1.9 TDI 2009

Salgsleder ved Nordic Autoparts.
Brug for et godt tilbud på reservedele - ring eller mail.
Mail: Mhe@nap.dk
Direkte telefon: 86 20 33 47.

Brugeravatar
MathiasFB
Medlem
Indlæg: 1036
Tilmeldt: 29. jun 2011, 13:37
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fyn
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af MathiasFB » 19. nov 2017, 19:11

Fede opgraderinger :)
Mvh Mathias Boesgaard
Nuværende: BMW 330e M-Sport '21 • BMW 320d Touring M-Sport '13 • VW Golf IV GTI Exclusive '00
Tidligere: Audi S3 Sportback '16Audi A1 TDI '10Saab 9-3 Turbo X '08 • • VW Golf III GT TDI '96
VW Golf III Variant Bon Jovi '96VW Golf II GTI '91VW Golf II GL Automatic '90

Brugeravatar
malern
Medlem
Indlæg: 1072
Tilmeldt: 31. jan 2012, 19:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: køge
Has thanked: 59 times
Been thanked: 33 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af malern » 19. nov 2017, 21:02

Vildt nok projekt!
Stor respekt herfra og spændende at følge.
T6 Transpeter TDI
Golf 7.5 Variant Highline TDI DSG
Malerfirmaet Vholm. Alt i malerarbejde og maling. Speciel VAGCars rabat

Brugeravatar
vandhunden
Medlem
Indlæg: 1338
Tilmeldt: 25. maj 2010, 11:39
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 46 times
Been thanked: 138 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af vandhunden » 20. nov 2017, 00:31

Super tråd og flotte billeder

Hvad er du egentlig af uddannelse siden du har sådan en viden om teknik?
Nuværende køretøjer: VW Passat 2,0 TDI BMT Variant 190 HK DSG6 & Honda 1100 CBR BlackBird

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af ChristianK » 20. nov 2017, 06:03

Tak for alle jeres kommentarer :) Som sagt, så holder det en igang med sådan et projekt :)

Lige et hurtigt billede af min R32 kofanger jeg fandt fra Tyskland til en lækker pris.
Billede

Så den skal lige en tur til maleren sammen med nye spejlkapper. Har chrom kapper på spejlene nu, og de er begyndt at få grønne pletter... Så nyt nyt nyt...


vandhunden skrev:Super tråd og flotte billeder

Hvad er du egentlig af uddannelse siden du har sådan en viden om teknik?
Jeg er uddannet murer og efterfølgende bygningskonstruktør - Så har hverken elektrisk eller mekanisk baggrund hehe :shock: :lol:

Brugeravatar
Madmax
Medlem
Indlæg: 1096
Tilmeldt: 6. apr 2017, 17:13
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 102 times
Been thanked: 465 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af Madmax » 20. nov 2017, 07:34

Imponerende arbejde på en bil af den alder. Thumbs up!

Men mangler vi ikke et par billeder af selve bilen? :)

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af HansH » 20. nov 2017, 07:38

Pablo skrev:Men mangler vi ikke et par billeder af selve bilen? :)
Der findes så vidt vides ingen billeder af bilen i samlet tilstand :D
Stærkt Christian. Må være en af de vildeste ombygningstråde herinde !
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af ChristianK » 20. nov 2017, 14:00

HansH skrev:
Pablo skrev:Men mangler vi ikke et par billeder af selve bilen? :)
Der findes så vidt vides ingen billeder af bilen i samlet tilstand :D
Stærkt Christian. Må være en af de vildeste ombygningstråde herinde !
Hehe... Joo, det gør der måske nok :) Men vil ikke smide noget op før jeg er tilfreds med resultatet af udseende. Mangler stadigvæk mange hængepartier før jeg synes i skal have lidt at kigge på udover billeder af de ting der bliver monteret på bilen.

Håber stærkt på jeg kan nå at få lavet motor samt bagkofangeren færdig inden jul - og måske bremser. Efter jul håber jeg på det kan lade sig gøre at få handlet sort himmel, stolpebeklædning, nye forstole og få ombetrukket eksisterende dørsider, armlæn og bagsæde. Så det indvendige færdigt.

Så når vejret igen bliver lidt varmere skal der laves rust og den skal have en omlakering til anden farve. Overvejer samtidig med dette at få handlet nye ruder hele vejen rundt om få dem tonet inden montering så det bliver lækkert - mine nuværende har lidt brugsridser/vaskeridser som jeg gerne vil være foruden til at nylakeret bil:)

Pablo skrev:Imponerende arbejde på en bil af den alder. Thumbs up!

Men mangler vi ikke et par billeder af selve bilen? :)
Alder er jo bare et tal :D

Stef coupe
Nyt medlem
Indlæg: 472
Tilmeldt: 3. aug 2009, 18:50
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordfyn
Has thanked: 7 times
Been thanked: 9 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af Stef coupe » 20. nov 2017, 22:19

Super fedt projekt, men kan ikke lade være med at tænke på, hvis det her er konens Daily driver du går sådan amok på, hvad kører du så egentlig i selv? :lol: :lol:
Skoda Octavia RS
Seat Leon Cupra 290. Solgt
VW Golf 6 GTI DSG solgt.
Seat Leon 2.0 TFSI Sport Up APR Stage 2+
[/color] solgt.

Brugeravatar
Jimmi K
Nyt medlem
Indlæg: 372
Tilmeldt: 9. jul 2012, 11:55
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 7 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af Jimmi K » 21. nov 2017, 08:35

Fint projekt 8-)
Ikke så ofte vi ser sådanne projekter.
Med venlig hilsen
Jimmi K
Projekt: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=64903
VW Golf 2 GTI 16V

Glaede
Nyt medlem
Indlæg: 202
Tilmeldt: 17. jun 2008, 21:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aarhus N
Has thanked: 8 times
Been thanked: 1 time

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af Glaede » 21. nov 2017, 08:39

Fedt projekt! 8-)

Glæder mig til at følge med.
Tesla Model 3 Long Range 2022
BMW E30 318iS
Vespa 150 Gran Turismo 1957
Puch Maxi

Brugeravatar
JonasG
Nyt medlem
Indlæg: 177
Tilmeldt: 19. dec 2014, 16:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Sæby
Has thanked: 19 times
Been thanked: 15 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af JonasG » 21. nov 2017, 11:08

Super fedt projekt! :D
Lige et hurtigt spørgsmål, hvor har du købt radioen? :)
Audi A4 B8.5 Avant 3.0 TDI Quattro S-tronic 2014
Instagram - jgadensgaard

Brugeravatar
JGronbeck
Helt nyt medlem
Indlæg: 91
Tilmeldt: 2. nov 2016, 06:47
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af JGronbeck » 23. nov 2017, 06:27

Tråd med potientiale!

Ser ud til jeg roligt kan sende mine bremser til vand behandling hos ML

Fede opgraderinger, melder mig i køen som folkower.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Besvar

Tilbage til "Store projekter"