Golf 5 projekt der holder mig igang

Denne kategori er KUN for jeres egne STORE projekter – Styling, opbygninger, tuning, kitcar ol.
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af ChristianK » 23. nov 2017, 18:41

Tak for jeres kommentarer allesammen! :) Vil holde den løbende opdateret med billeder, når der sker noget nævneværdigt nyt :)

JGronbeck skrev:Tråd med potientiale!

Ser ud til jeg roligt kan sende mine bremser til vand behandling hos MLBillede

Fede opgraderinger, melder mig i køen som folkower.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja det kan du roligt gøre - Håber på jeg kan droppe lidt "småstumper" af hos ham i weekenden. Mangler selv at få sodablastet min motorblok så den er klar til lidt maling, samt jeg skal have vandpoleret mine stempler.


Lige en hurtig lille update :

Bestilte nogle Milltek Cerakote 'Black Velvet' Ø100mm rørhaler til mit Milltek system.
Da det jo er en diesel tænker jeg sorte rørhaler gør sig bedre end det normale blanke der normalt sidder på.

Billede

Billede
Føles til at være super lækker kvalitet - Kan ikke vente til at se hvad jeg kan få mit et udstødningsæt for imorgen når nu det er sorte-fredag :D


Det var dejligt med 20% hos Darkside Developmens på den ordre jeg smed tidligere i hvert fald :shock:

Brugeravatar
Bigfoot
Nyt medlem
Indlæg: 348
Tilmeldt: 20. sep 2009, 19:35
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af Bigfoot » 23. nov 2017, 19:32

fedt projekt.... virkelig mange fede upgrades du får lavet på den gode golf.

Hvad laver du til dagligt? Autoelektriker?
Selv Chuck Norris frygter en værkstedsregning fra VW

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af ChristianK » 23. nov 2017, 19:51

Bigfoot skrev:fedt projekt.... virkelig mange fede upgrades du får lavet på den gode golf.

Hvad laver du til dagligt? Autoelektriker?
Uddannet murer, læst videre til bygningskonstruktør..

Efter jeg uddannede mig til konstruktør har jeg primært siddet med bygherre projektering samt rådgivning - Det blev dog ALT, og jeg mener ALT for trivielt og kedeligt at skulle stryge skjorte hver morgen! :D

Så nu er min gamle murer makker og jeg atter ude i det "nogenlunde" beskidte tøj og arbejder som altan montør.

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af ChristianK » 28. nov 2017, 22:29

Ikke sket det store siden sidste opdatering herinde..
Der er bestilt lidt stumper fra Darkside Developments og powerflexshop til blackfriday , der er bestilt lidt VHT wrinckle maling til min motor blok.

Forhåbentligt kommer der snart en lille ordre fra VW med lidt nye bolte, skruer m.m til at kunne påbegynde at samle motoren igen.


Derudover fik jeg langt om længe taget fat på min Side Assist projekt igen. Lysene til indikatorende er nu testet og diskant rammerne er klar til blive færdig lavet så jeg kan få monteret det hele :)

Billede

Så venter vi bare på lidt mere tørvejr så jeg kan få pillet yderste dørbeklædning af fordøre for at få ført ledningerne korrekt op igennem med det originale ledningsnet i døren :)

m power
Aktiv medlem
Indlæg: 1966
Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 29 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af m power » 29. nov 2017, 17:24

ChristianK skrev:Tak for jeres kommentarer allesammen! :) Vil holde den løbende opdateret med billeder, når der sker noget nævneværdigt nyt :)

JGronbeck skrev:Tråd med potientiale!

Ser ud til jeg roligt kan sende mine bremser til vand behandling hos MLBillede

Fede opgraderinger, melder mig i køen som folkower.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja det kan du roligt gøre - Håber på jeg kan droppe lidt "småstumper" af hos ham i weekenden. Mangler selv at få sodablastet min motorblok så den er klar til lidt maling, samt jeg skal have vandpoleret mine stempler.


Lige en hurtig lille update :

Bestilte nogle Milltek Cerakote 'Black Velvet' Ø100mm rørhaler til mit Milltek system.
Da det jo er en diesel tænker jeg sorte rørhaler gør sig bedre end det normale blanke der normalt sidder på.

Billede

Billede
Føles til at være super lækker kvalitet - Kan ikke vente til at se hvad jeg kan få mit et udstødningsæt for imorgen når nu det er sorte-fredag :D



Det var dejligt med 20% hos Darkside Developmens på den ordre jeg smed tidligere i hvert fald :shock:
Hej.
Får du de blanke rørhaler i overskud ?

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af ChristianK » 5. dec 2017, 22:17

Så var det et par VW Caddy bagbremse kalibre retur fra pulverlakering, er dog desværre ikke helt tilfreds med resultatet af finish. Troede de ville bleve mere glatte end hvad de er blevet.

Men så er mit NQSBBK bagbremse opgraderings kit klart til montering med nye Ferodo DS2500 klodser, Vagbremtechnic grooved 282mm skive og HEL braided slanger sammen med ny-renoverede Caddy kalibre der har 41mm stempel i stedet for 37mm fra GTI'en.

Udover finish på overflade er jeg heller ikke super tilfreds med hvordan farven er blevet, men gider ikke lave den om nu :oops: Bilen er sort, og skal køre på mørke fælg. Har med vilje valgt en lidt anden farve da jeg ikke er til røde da min hverken er en porsche eller GTI hehe.

Billede

Brugeravatar
JGronbeck
Helt nyt medlem
Indlæg: 91
Tilmeldt: 2. nov 2016, 06:47
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af JGronbeck » 13. dec 2017, 20:00

ChristianK skrev:Så var det et par VW Caddy bagbremse kalibre retur fra pulverlakering, er dog desværre ikke helt tilfreds med resultatet af finish. Troede de ville bleve mere glatte end hvad de er blevet.

Men så er mit NQSBBK bagbremse opgraderings kit klart til montering med nye Ferodo DS2500 klodser, Vagbremtechnic grooved 282mm skive og HEL braided slanger sammen med ny-renoverede Caddy kalibre der har 41mm stempel i stedet for 37mm fra GTI'en.

Udover finish på overflade er jeg heller ikke super tilfreds med hvordan farven er blevet, men gider ikke lave den om nu :oops: Bilen er sort, og skal køre på mørke fælg. Har med vilje valgt en lidt anden farve da jeg ikke er til røde da min hverken er en porsche eller GTI hehe.

Billede
Har du haft skilt dem helt, og forkælet dem med nyt rep kit?


Sent from my iPhone using Tapatalk

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af ChristianK » 14. dec 2017, 21:41

JGronbeck skrev:
ChristianK skrev:Så var det et par VW Caddy bagbremse kalibre retur fra pulverlakering, er dog desværre ikke helt tilfreds med resultatet af finish. Troede de ville bleve mere glatte end hvad de er blevet.

Men så er mit NQSBBK bagbremse opgraderings kit klart til montering med nye Ferodo DS2500 klodser, Vagbremtechnic grooved 282mm skive og HEL braided slanger sammen med ny-renoverede Caddy kalibre der har 41mm stempel i stedet for 37mm fra GTI'en.

Udover finish på overflade er jeg heller ikke super tilfreds med hvordan farven er blevet, men gider ikke lave den om nu :oops: Bilen er sort, og skal køre på mørke fælg. Har med vilje valgt en lidt anden farve da jeg ikke er til røde da min hverken er en porsche eller GTI hehe.

Billede
Har du haft skilt dem helt, og forkælet dem med nyt rep kit?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Yes. Alt har været ude, blevet renset og fået monteret nye stempler, frisk fedt, o-ringe, støv beskyttelse og alt hvad der ellers hører til en komplet refurb.

Har bestilt nye fjedre til håndbremsekabel, udluftningsskruer samt beslag til fjedre så det hele er nyt og lækkert.

Så begbremser består af :
Golf 5 GTI kaliber holdere der er blæst rene og pulverlakeret samme farve som kalibre.
Caddy kalibre hvor alle dele er nye.
Ferodo DS2500 klodser med skiver fra Vagbremtechnic samt HEL bremseslanger.

Skal dog lige male yderkant på skiver samt ved tromle for at lukke overfladen så de ikke bliver så hurtigt grimme med rust.

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af ChristianK » 14. dec 2017, 21:46

Lille teaser billede af et udkast af seneste stumper der er landet på adressen.
Bliver dælme lækkert snart at kunne bruge tid på at få lavet en lækker motor som kan komme i bilen, vil dog ikke forhaste noget.

Så topstykket er sendt til afretning, hvor jeg også får tjekket ventilsæder m.m således at jeg er sikker på det hele er som det skal være nu hvor motor skal yde med over 100% power end hvad bilen er født med hos VW.

Billede

Brugeravatar
JGronbeck
Helt nyt medlem
Indlæg: 91
Tilmeldt: 2. nov 2016, 06:47
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af JGronbeck » 14. dec 2017, 21:57

ChristianK skrev:
JGronbeck skrev:
ChristianK skrev:Så var det et par VW Caddy bagbremse kalibre retur fra pulverlakering, er dog desværre ikke helt tilfreds med resultatet af finish. Troede de ville bleve mere glatte end hvad de er blevet.

Men så er mit NQSBBK bagbremse opgraderings kit klart til montering med nye Ferodo DS2500 klodser, Vagbremtechnic grooved 282mm skive og HEL braided slanger sammen med ny-renoverede Caddy kalibre der har 41mm stempel i stedet for 37mm fra GTI'en.

Udover finish på overflade er jeg heller ikke super tilfreds med hvordan farven er blevet, men gider ikke lave den om nu :oops: Bilen er sort, og skal køre på mørke fælg. Har med vilje valgt en lidt anden farve da jeg ikke er til røde da min hverken er en porsche eller GTI hehe.

Billede
Har du haft skilt dem helt, og forkælet dem med nyt rep kit?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Yes. Alt har været ude, blevet renset og fået monteret nye stempler, frisk fedt, o-ringe, støv beskyttelse og alt hvad der ellers hører til en komplet refurb.

Har bestilt nye fjedre til håndbremsekabel, udluftningsskruer samt beslag til fjedre så det hele er nyt og lækkert.

Så begbremser består af :
Golf 5 GTI kaliber holdere der er blæst rene og pulverlakeret samme farve som kalibre.
Caddy kalibre hvor alle dele er nye.
Ferodo DS2500 klodser med skiver fra Vagbremtechnic samt HEL bremseslanger.

Skal dog lige male yderkant på skiver samt ved tromle for at lukke overfladen så de ikke bliver så hurtigt grimme med rust.
Lyder ikke dårligt!

Mine ligger nede ved ML nu, og venter på grønt lys fra maler, der har hentet maling idag.

Skal også have fundet rep kit, derfor jeg var lidt nysgerrig.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af ChristianK » 14. dec 2017, 22:58

Fedt. Morten er en fin fyr så de skal nok blive lækre når de malet færdige..

Jeg købte mit bremse kit på Big Reds eBay side i stedet for deres normale da deres søge funktion er til at lukke op og s**de i medmindre du har engelsk indregistreret bil.

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af ChristianK » 30. dec 2017, 11:01

Så skete der endeligt lidt på projektet igen.

Fik pillet de sidste dele fra motorblokken, så den kunne blæses. Herefter løb jeg den hurtigt over med en stålbørste så der ikke sad gamle flager med maling eller lign.

Billede

Billede

Billede



VHT's wrinkle maling blev taget i brug, gav et tyndt lag til start som sticky coat og herefter 3 lag. Må sige resultatet er blevet overraskende godt :)

Blev hurtigt træt af og skære rulle cirkler i tapen til afdækning ved bolt hullerne - så fandt hurtigt ud af nogle gamle filt dupper til møbel ben kunne bruges til at afdække med i stedet for. Det var SÅ lækkert af de passede til perfekt.

Billede

Kunne simpelthen ikke kontrollere lysten til at få sat lidt dele på blokken, også mere så fruen kunne så der var lidt fremgang på projektet hehe.
Tingene sat løst på så jeg kan begynde at få samlet de ting der skal monteres på blokken så de ikke er spredt over alle vinde.

Billede

Michael1995
Nyt medlem
Indlæg: 479
Tilmeldt: 15. okt 2014, 13:54
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af Michael1995 » 3. jan 2018, 14:23

Det ser rigtig godt ud :!:
Nuværende: VW Passat Variant 2014

(Tidligere)
Golf VII GTI Performance
Seat Leon FR 2.0TSI '10 - Projekttråd: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=124981
Seat Leon 1.9 TDI 2009

Salgsleder ved Nordic Autoparts.
Brug for et godt tilbud på reservedele - ring eller mail.
Mail: Mhe@nap.dk
Direkte telefon: 86 20 33 47.

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af ChristianK » 20. jan 2018, 18:08

Tid til lille update igen, dog ikke noget særligt... Men hey! - De små ting skal der også være plads til mellem motorbygning, overvejelser hvor vidt den skal bygges om med DSG og hvilken stof sammensætning kabinen skal bestå af.

Så fik købt mig en lyskontakt der matcher de smalle blanke chrome detaljer fra MIB2 samt klimapanelet.

Billede

Der er bestilt Darkside EGR kit til at få lukket EGR'en korrekt af på den nye motor. Dertil skulle der gerne lande lidt stumper fra VW med nyt gasspjæld og dele til at få samlet motorblokken færdig. Hvis alt får vel, så går der ikke længe endnu før der kommer lidt billeder af en af de ting der holder bilen kørende :D

Topstykke bliver afleveret på mandag til cylinderservice hvor alt bliver tjekket og lavet. Så når det kommer retur ligger alle dele klar til at blive samlet igen.

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af ChristianK » 10. feb 2018, 22:11

Så kom der lidt bremser hjem til fronten. Så skal der strippes og klargøres til renovering.

Billede

Billede

Billede

Billede


Lidt montering af Forge Motorsport kølevæske slanger til motoren
Billede

andersv9
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 18. feb 2018, 16:55
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Kommerciel bruger: Goleaseit
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af andersv9 » 18. feb 2018, 17:17

Rigtig fedt projekt. Den bliver dælme lækker!
Få op til 3 gratis tilbud på leasing af en Audi her og du kan også få op til 3 gratis tilbud på dit næste syn her

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af ChristianK » 18. feb 2018, 20:47

Jo tak :)

Endeligt blev det lidt ordenligt vejr til at gå ude og rode.... Udskiftning af lort og stolpebeklædning til sort fra en Golf 6 R, fandt det til at lækker pris i Tyskland.

Mens jeg havde loft og stolper ude trak jeg lidt forskellige ledningsnet til de forskellige retrofits.

- Opvarmede sprinkler dyser
- Side Assist
- Highline TMPS
Lavede også nyt ledningsnet til tyveri & hældningsensor så det hele kunne

Derudover fik jeg også monteret mine baglygter med lys i de inderste lygter der sidder i bagklappen.


Sidst men ikke mindst gik jeg igang med at trække ledningsnet til eftermontering af sædevarme, det var dog en lidt større opgave end som så, og nåede ikke at få gjort det hele færdigt i dag. Satser på jeg kan få trukket det sidste imorgen så bilen kan blive samlet og køreklar til fruen skal på job igen tirsdag :D

Brugeravatar
JGronbeck
Helt nyt medlem
Indlæg: 91
Tilmeldt: 2. nov 2016, 06:47
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af JGronbeck » 18. feb 2018, 22:30

Går ud fra der skulle stå loft og stolperer det bare plug and play fra en golf 6 R?? Sort kabine står øverst på min ønskeseddel


Sent from my iPhone using Tapatalk

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af ChristianK » 19. feb 2018, 21:07

JGronbeck skrev:
18. feb 2018, 22:30
Går ud fra der skulle stå loft og stolperBilledeer det bare plug and play fra en golf 6 R?? Sort kabine står øverst på min ønskeseddel Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ha! Ja det smuttede vist lige i farten som man siger ;)

Loft og stolpen selvfølgelig... Men ja loftbeklædningen passer lige over og stolper passer, men da du har G5 instrumentbord ville jeg gå efter G5 loft og stolper, da den er lidt mere grå'ish i farven end hvad G6 farven er.

Jeg tog kun G6 beklædningerne da jeg har G6 instrumentbord i min :)


Håndgrebene passer ikke uden der skal trimmes en "tap" af på det der presses op i de plastik styr skruerne skrues i, men udover det er det hele plug'n play.

Brugeravatar
JGronbeck
Helt nyt medlem
Indlæg: 91
Tilmeldt: 2. nov 2016, 06:47
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af JGronbeck » 19. feb 2018, 21:10

ChristianK skrev:
JGronbeck skrev:
18. feb 2018, 22:30
Går ud fra der skulle stå loft og stolperBilledeer det bare plug and play fra en golf 6 R?? Sort kabine står øverst på min ønskeseddel Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ha! Ja det smuttede vist lige i farten som man siger ;)

Loft og stolpen selvfølgelig... Men ja loftbeklædningen passer lige over og stolper passer, men da du har G5 instrumentbord ville jeg gå efter G5 loft og stolper, da den er lidt mere grå'ish i farven end hvad G6 farven er.

Jeg tog kun G6 beklædningerne da jeg har G6 instrumentbord i min :)


Håndgrebene passer ikke uden der skal trimmes en "tap" af på det der presses op i de plastik styr skruerne skrues i, men udover det er det hele plug'n play.
Det var blot af ren nysgerrighed, da jeg ikke synes de sorte G5 himler ligger på hvert et gade hjørne 🤷🏼‍♂️


Sent from my iPhone using Tapatalk

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af ChristianK » 28. feb 2018, 12:04

Så skete der lidt igen, et par billeder at motoren der ved at blive til motor igen hehe :)

Valgte hurtigt at pille det normal Darkside klistermærke af på EGR delen, og påsætte det nuværende klistermærke i stedet, det lidt mere "stilet" efter min mening :lol:
Billede

Billede

Billede

Billede

Billede


Derudover har jeg fået fat i nogle Cupra forstole, der skal lige bestilles lidt stumper hjem til eftermontering af sædevarme og derefter en tur til en der kan polstre dem i noget lækkeri sammen med mine bagsæder osv.

Eftermontering af "highline" dæktryksovervågning er en succes, mangler dog at få puttet sensorer i mine dæk - så indtil da er den de-aktiveret for ikke at melde fejl.

Eftermontering af ledningsnettet til sædevarme er trukket og tilslutte som originalt og det samme er eftermontering af opvarmede sprinkler dyser til forruden.

Michael1995
Nyt medlem
Indlæg: 479
Tilmeldt: 15. okt 2014, 13:54
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af Michael1995 » 28. feb 2018, 12:09

Den ser altså rigtig lækker ud efterhånden den kværn :D
Nuværende: VW Passat Variant 2014

(Tidligere)
Golf VII GTI Performance
Seat Leon FR 2.0TSI '10 - Projekttråd: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=124981
Seat Leon 1.9 TDI 2009

Salgsleder ved Nordic Autoparts.
Brug for et godt tilbud på reservedele - ring eller mail.
Mail: Mhe@nap.dk
Direkte telefon: 86 20 33 47.

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af ChristianK » 18. mar 2018, 17:35

Jo tak Michael :)
- Glæder mig dælma også til at den skal køres ind efter den er monteret i bilen :D

Intet billede af arbejdet, men har i dag endelig fået startet op på at få gået mine hjulkasser efter for rust og efterfølgende behandlet for at undgå nyt ryst - Det var heldigvis ikke så slemt som først antaget når man tager panelerne i betragtning :roll: :) De er slebet ind til rent metal, behandlet med produkter fra Dinitrol.

Nåede desværre kun venstre side foran og bag, så der skal lige bruges en dag i næste weekend på at tage højre side.


Fik monteret et foldespejl mens behandlingen skulle tørre, så endnu et kryds der kan tjekkes af.

Mine Porsche kalibre, er blevet vandpoleret og skilt ad. De skal afleveres til en gang pulverlakering slut på ugen også skal de samles. kommer til at køre med det såkaldte NQSBKK både foran og bag, så håber de giver en fin balance.

Vagbremtechnic 986 adapter belsag
Vagbremtechnic J-hooked skiver foran
Vagbremtechnic J-hooked skiver bagpå
Ferodo DS2500 klodser bagpå
Ferodo DS2500 kloder foran, speciel lavede så de passer til den "omvendte" montering af kalibre
HEL braided slanger til foran og bag
Anti rattle shims

Og en custom lavet slidindikator så funktionen ikke gå tabt på trods af de nye kalibre og klodser :)

Skal nok lige huske et billede af alle stumper når det hele er landet og de er blevet malede.

skal nok huske et billede af alle delene inden de ryger på bilen
These users thanked the author ChristianK for the post:
Michael1995

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af ChristianK » 26. mar 2018, 17:02

Så fik jeg langt om længe samlet de sidste stumper til at kunne få opgraderet mine bremser hele vejen rundt på bilen.. Bliver nok noget der kan mærkes kontra standard bremserne.

Mit kit består af "NGSBBK" foran og bagtil. Adaptere samt skiver fra Vagbremtechninc, HEL bremseslanger, Ferodo DS2500 klodser både foran og bag, forreste klodser er lavet så de passer til 986 kalibre monteret på Golf5. Derudover er der lavet custom stik til slidindikator på klodserne.


Mangler lige et par hvide decals og klistre på og så skal de på bilen :)

Billede

Michael1995
Nyt medlem
Indlæg: 479
Tilmeldt: 15. okt 2014, 13:54
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af Michael1995 » 27. mar 2018, 10:05

Sgu nogen fede bremser


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nuværende: VW Passat Variant 2014

(Tidligere)
Golf VII GTI Performance
Seat Leon FR 2.0TSI '10 - Projekttråd: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=124981
Seat Leon 1.9 TDI 2009

Salgsleder ved Nordic Autoparts.
Brug for et godt tilbud på reservedele - ring eller mail.
Mail: Mhe@nap.dk
Direkte telefon: 86 20 33 47.

Morten123
Helt nyt medlem
Indlæg: 14
Tilmeldt: 31. jan 2018, 17:41
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af Morten123 » 15. apr 2018, 07:40

Fantastisk projekt du har gang i
👍🏻 For et lækkert indlæg at følge 🏎💨
Mvh. Morten

Vw Polo 6N 1.6
Vw Fox 1.2
Vw Golf VI 2.0 TDI

los
Nyt medlem
Indlæg: 159
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:23
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sverige
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af los » 15. apr 2018, 20:16

Fedt projekt og hatten af for din tilgang til at løse problemer
Prius plugin hybrid

ChristianK
Medlem
Indlæg: 608
Tilmeldt: 7. mar 2015, 12:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 46 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af ChristianK » 22. apr 2018, 10:58

Tak for inputs, vil så vidt muligt få lagt lidt billeder op når der er nyt på projektet.

Lige pt står det dog på indsamling af diverse stumper, det knap så sjovt at ligge billeder op af en tom bank konto så det dropper vi :D hehe.

Der er lagt en lille bestilling how VW på diverse bolte m.m til udskiftning af alle ophæng og bære arme på bagbroen. Har allerede fået alle arme osv så det klart til at blive sat på samtidig med der skal skiftes bremser.

Turboen er endelig valgt, og skal bestilles snarest, når den lander så skal alle mine papirer lige gennemgåes for at sikre der ikke mangler noget til udskiftningen, og så det eller "bare" igang :)

Milltek udstødning med R32 afgang er bestilt, mangler dog en der kan lave et mellem stykke adapter til systemet, da min Darkside Downpipe er 3'' og Milltek kun er 2,75''. Så tager imod anbefalinger fra hvor det vil være muligt at få lavet sådan et adapter mellemstykke.


Derudover er der bestilt stumper til at få lavet min golf 5 elektronik om til BCM. Det giver lidt flere muligheder i komfort menu i speedometeret, samt lidt flere mulighed at eftermontere spejl med fjernlys assistent, og vælger man at gå all-in kan der monteres det store kamera med vognbane assist, skilte genkendelse samt sensor til front assist og adaptiv fartpilot.

Samtidig med udskiftning af central elektronikken, så skifter jeg tragt til indsugning til klimaet, da jeg har det ældre system med 2 spjæld motorer, hvor de nye klimapanler kun opere et system med 1 enkelt motor.

Brugeravatar
carstenhjorth
Aktiv medlem
Indlæg: 1853
Tilmeldt: 18. jun 2008, 19:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Tappernøje
Has thanked: 287 times
Been thanked: 224 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af carstenhjorth » 22. apr 2018, 12:36

Det er for sindsygt det du har gang i, gad godt og ku godt, men konen ville slå mig ihjel bare for at tænke på at gå i gang :lol:
Carsten.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3403
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 576 times
Been thanked: 869 times

Re: Golf 5 2.0TDI 16v - Et Projekt der holder mig igang

Indlæg af Korreborg » 22. apr 2018, 13:02

Satme et fint projekt. Keep up the good work
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Besvar

Tilbage til "Store projekter"