Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558 (Update 26/04 - top død)
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 65
- Tilmeldt: 14. maj 2015, 14:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 6 times
Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558
Jeg er faktisk enig i de røde lygter, de kommer på. Måske de skal tones let, lidt ala kirschrot på VW lygter..?
ENDELIG sker der lidt! Bilen er transporteret til Hjørring, så projektet er hermed i gang
Planen er at motoren bliver pillet ud snarest, så vi kan se hvordan det står til. Alt efter hvordan den ser ud, bliver blokken kørt til cylinderservice for at blive honet og få nye stempler.
Der kommer nye dyser i. Vi snakkede kort om hvilke... Der sidder jo RS4 i nu, hvor spraypattern ikke er optimalt. Peter fra Bakkely Auto snakkede om modificerede S3 dyser fra grækenland, der lyder spændene - de skulle være gode for 600HK. Alternativt er der RS3 8V dyser fra AKS, der også skulle være fine til 600HK https://www.akstuning.co.uk/fueling/515 ... ea113.html
Der bliver skiftet taktkæde når motoren alligevel er ude. Ny camfollower selvfølgelig. Haldex service.
Snakken gik også kort på turbo... Jeg har svært ved at finde ud af om jeg skal "nedgradere" til en TTE480+.
På den ene side er en stor turbo mega fedt, især effekten på toppen og lyden når den spooler. Omvendt set skal bilen køres i til hverdag, så momentet der kommer tidligere kunne være fedt - specielt med 4x4, hvor den virkelig kan udnytte det. Decisions, decisions...
Tråden bliver opdateret med billeder løbende
ENDELIG sker der lidt! Bilen er transporteret til Hjørring, så projektet er hermed i gang
Planen er at motoren bliver pillet ud snarest, så vi kan se hvordan det står til. Alt efter hvordan den ser ud, bliver blokken kørt til cylinderservice for at blive honet og få nye stempler.
Der kommer nye dyser i. Vi snakkede kort om hvilke... Der sidder jo RS4 i nu, hvor spraypattern ikke er optimalt. Peter fra Bakkely Auto snakkede om modificerede S3 dyser fra grækenland, der lyder spændene - de skulle være gode for 600HK. Alternativt er der RS3 8V dyser fra AKS, der også skulle være fine til 600HK https://www.akstuning.co.uk/fueling/515 ... ea113.html
Der bliver skiftet taktkæde når motoren alligevel er ude. Ny camfollower selvfølgelig. Haldex service.
Snakken gik også kort på turbo... Jeg har svært ved at finde ud af om jeg skal "nedgradere" til en TTE480+.
På den ene side er en stor turbo mega fedt, især effekten på toppen og lyden når den spooler. Omvendt set skal bilen køres i til hverdag, så momentet der kommer tidligere kunne være fedt - specielt med 4x4, hvor den virkelig kan udnytte det. Decisions, decisions...
Tråden bliver opdateret med billeder løbende
Leon Cupra 1P stage 1, 2008 - solgt
A3 1.8 TFSI stage 2, 2010 - solgt
Leon Cupra 1P, Precision 5558 & 4x4
A3 1.8 TFSI stage 2, 2010 - solgt
Leon Cupra 1P, Precision 5558 & 4x4
- Kronborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1607
- Tilmeldt: 15. feb 2009, 19:23
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Brønderslev
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 100 times
Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558
Godt at se den er kommet i gode hænder hos Peter, det skal nok blive godt.
Jeg stemmer dog for at du holder nallerne fra af "nedgradere" turbo
Jeg stemmer dog for at du holder nallerne fra af "nedgradere" turbo
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2948
- Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 967 times
- Been thanked: 507 times
Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558
Når det er en daily driver havde jeg uden at tøve nedgraderet turbo. Ik om jeg gad mega lang spool op tider på en hverdags bil.
-
- Medlem
- Indlæg: 546
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 30 times
Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558
Hey
er bilen kommet ud og køre igen ?
er bilen kommet ud og køre igen ?
Nuværende bil
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 65
- Tilmeldt: 14. maj 2015, 14:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 6 times
Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558
Det hele tager noget længere end forventet, bilen kører stadig ikke.
Blokken har været ved cylinderservice i over en måned - og jeg aner desværre stadig ikke hvordan det står til med den, så jeg er ved at være noget irriteret og utålmodig. Havde forventet den var på vejen inden 2019.
I forhold til turbo kører jeg videre med Precision 5558. Synes ikke spool tiden er så slem - og så lyder en større turbo der spooler bare pisse fedt Der skulle have været lidt olie i den, så den bliver også tjekket og evt renoveret.
Hvem ville I få til at køre den ind? Jeg tænker umiddelbart RH er det bedste valg
Blokken har været ved cylinderservice i over en måned - og jeg aner desværre stadig ikke hvordan det står til med den, så jeg er ved at være noget irriteret og utålmodig. Havde forventet den var på vejen inden 2019.
I forhold til turbo kører jeg videre med Precision 5558. Synes ikke spool tiden er så slem - og så lyder en større turbo der spooler bare pisse fedt Der skulle have været lidt olie i den, så den bliver også tjekket og evt renoveret.
Hvem ville I få til at køre den ind? Jeg tænker umiddelbart RH er det bedste valg
Leon Cupra 1P stage 1, 2008 - solgt
A3 1.8 TFSI stage 2, 2010 - solgt
Leon Cupra 1P, Precision 5558 & 4x4
A3 1.8 TFSI stage 2, 2010 - solgt
Leon Cupra 1P, Precision 5558 & 4x4
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 21
- Tilmeldt: 19. aug 2017, 16:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 0
Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558
RH er vældig dygtige folk!
Tror dog mest det er et spørgsmål om hvilken religion man er til Landberg er også en yderst dygtig mand
Ved ikke om du nogensinde fik svar på de skrammer du lavede på dine forlygter? Det er jo plastik så det kan vandslibes ned og poleres op.. eller give det en gang klarlak, igen handler det om hvem man spærger
Mega fedt setup og lækker bil!
Håber på at se den en dag, så hvis du kommer vestpå giver du lige besked
Tror dog mest det er et spørgsmål om hvilken religion man er til Landberg er også en yderst dygtig mand
Ved ikke om du nogensinde fik svar på de skrammer du lavede på dine forlygter? Det er jo plastik så det kan vandslibes ned og poleres op.. eller give det en gang klarlak, igen handler det om hvem man spærger
Mega fedt setup og lækker bil!
Håber på at se den en dag, så hvis du kommer vestpå giver du lige besked
Seat Leon Cupra 1P BTCC - Stage 1
Seat Mii Style 13'
VW Golf 2 GT
Skoda Superb Elegance 3T Combi
Seat Mii Style 13'
VW Golf 2 GT
Skoda Superb Elegance 3T Combi
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 75
- Tilmeldt: 19. jun 2008, 21:47
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: ålborg
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558
Jeg vil Evt. prøve og kontakte Claus møller ved Bosch i sæby, han er pisse dygtig og har kørt en del vilde biler ind og her snakker vi 600-1000+hk.
Har fået chippet min egen golf 6 gtd og kender ham også, så kan godt sætte dig i kontakt med ham hvis du er interesseret.
Men Rh er også dygtige og har rigtig mange år i gamet
Har fået chippet min egen golf 6 gtd og kender ham også, så kan godt sætte dig i kontakt med ham hvis du er interesseret.
Men Rh er også dygtige og har rigtig mange år i gamet
-
- Medlem
- Indlæg: 546
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 30 times
Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558
jeg ville give kk et kald nu du er fra vest jylland
http://kk-autoteknik.dk/
Jeg ved ikke om han er stærk i den 2.0 Tfsi men det kan han vel svare på
Der er dog lavet en del vr6/R32 turbo og biturbo biler hos ham og deres værksted har en del maskine til motor rep så det er ikke bare et tunings jeg putter en fil i forretning
plus de har et 4x4 felt der er god for +1000hk
Måske kan du gå revo/Apr vejen..
http://kk-autoteknik.dk/
Jeg ved ikke om han er stærk i den 2.0 Tfsi men det kan han vel svare på
Der er dog lavet en del vr6/R32 turbo og biturbo biler hos ham og deres værksted har en del maskine til motor rep så det er ikke bare et tunings jeg putter en fil i forretning
plus de har et 4x4 felt der er god for +1000hk
Måske kan du gå revo/Apr vejen..
Nuværende bil
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 65
- Tilmeldt: 14. maj 2015, 14:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 6 times
Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558
Dårlige nyheder fra cylinderservice - blokken er død. Det ser mildest talt ikke for godt ud. Har heldigvis allerede fundet en ny blok, der er på vej fra djævleæøen
Leon Cupra 1P stage 1, 2008 - solgt
A3 1.8 TFSI stage 2, 2010 - solgt
Leon Cupra 1P, Precision 5558 & 4x4
A3 1.8 TFSI stage 2, 2010 - solgt
Leon Cupra 1P, Precision 5558 & 4x4
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 65
- Tilmeldt: 14. maj 2015, 14:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 6 times
Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558
Ingen tvivl om Landberg er dygtig, men jeg mener ikke han kører denne slags tuningsprojekter ind længeremathiasvn skrev: ↑26. jan 2019, 11:39RH er vældig dygtige folk!
Tror dog mest det er et spørgsmål om hvilken religion man er til Landberg er også en yderst dygtig mand
Ved ikke om du nogensinde fik svar på de skrammer du lavede på dine forlygter? Det er jo plastik så det kan vandslibes ned og poleres op.. eller give det en gang klarlak, igen handler det om hvem man spærger
Mega fedt setup og lækker bil!
Håber på at se den en dag, så hvis du kommer vestpå giver du lige besked
Også en mulighed! Den skriver jeg lige bag øretLowrider skrev: ↑29. jan 2019, 20:50Jeg vil Evt. prøve og kontakte Claus møller ved Bosch i sæby, han er pisse dygtig og har kørt en del vilde biler ind og her snakker vi 600-1000+hk.
Har fået chippet min egen golf 6 gtd og kender ham også, så kan godt sætte dig i kontakt med ham hvis du er interesseret.
Men Rh er også dygtige og har rigtig mange år i gamet
Jeg havde også en bekendt der anbefalede KK, der fik sin G4 kørt ind der - de skulle også være rigtig dygtige.Pacs skrev: ↑31. jan 2019, 23:38jeg ville give kk et kald nu du er fra vest jylland
http://kk-autoteknik.dk/
Jeg ved ikke om han er stærk i den 2.0 Tfsi men det kan han vel svare på
Der er dog lavet en del vr6/R32 turbo og biturbo biler hos ham og deres værksted har en del maskine til motor rep så det er ikke bare et tunings jeg putter en fil i forretning
plus de har et 4x4 felt der er god for +1000hk
Måske kan du gå revo/Apr vejen..
Revo eller APR bliver det ikke - jeg har kørt med Revo i mange år, men jeg synes en opsætning som denne skal køres ind med custom software
Leon Cupra 1P stage 1, 2008 - solgt
A3 1.8 TFSI stage 2, 2010 - solgt
Leon Cupra 1P, Precision 5558 & 4x4
A3 1.8 TFSI stage 2, 2010 - solgt
Leon Cupra 1P, Precision 5558 & 4x4
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 67
- Tilmeldt: 21. jun 2015, 22:09
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558
Æv mht blokken, havde Peter ikke en på lager? Det havde været nemmere, eller det ændrer selvfølgelig ikke det store hvis den alligevel sendes direkte til cylinderservice
Ejer af en gammel sur Altea med TTE480.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 65
- Tilmeldt: 14. maj 2015, 14:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 6 times
Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558
Ham fra sjælland der skulle sende mig en blok, er åbenbart ikke interesseret i at sælge alligevel. Jøses jeg får lange løg...
Hvis I kender en, der har en blok til salg, hører jeg gerne fra jer asap
Hvis I kender en, der har en blok til salg, hører jeg gerne fra jer asap
Nej, han har desværre ikke flere
Leon Cupra 1P stage 1, 2008 - solgt
A3 1.8 TFSI stage 2, 2010 - solgt
Leon Cupra 1P, Precision 5558 & 4x4
A3 1.8 TFSI stage 2, 2010 - solgt
Leon Cupra 1P, Precision 5558 & 4x4
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1966
- Tilmeldt: 13. nov 2009, 20:10
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 29 times
Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558
Er det en rå blok du mangler, eller komplet med tap/stempler ?
En 2.0 tfsi blok (200hk) skulle være magen til en cupra blok.
En 2.0 tfsi blok (200hk) skulle være magen til en cupra blok.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 65
- Tilmeldt: 14. maj 2015, 14:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 6 times
Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558
Bare en rå blok - jeg har stænger osv.
Leon Cupra 1P stage 1, 2008 - solgt
A3 1.8 TFSI stage 2, 2010 - solgt
Leon Cupra 1P, Precision 5558 & 4x4
A3 1.8 TFSI stage 2, 2010 - solgt
Leon Cupra 1P, Precision 5558 & 4x4
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 65
- Tilmeldt: 14. maj 2015, 14:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 6 times
Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558
Er så småt ved at nå et punkt, hvor de kan komme i gang med at samle blokken hos cylinderservice. Tak til m power for levering af blok, vi skrives lige ved i forhold til det praktiske
Jeg troede cylinderservice kunne levere stempler, men det kan de ikke til den ønskede effekt - så jeg er på udkig efter et sæt stempler.
Jeg har kigget på Wössner https://www.akstuning.co.uk/engine-comp ... _tfsi-83mm
De skulle være i god kvalitet. Nogen erfaringer eller indvendinger - og burde 9.8:1 kompression ikke være fint, eller skal det være anderledes med større turbo?
Jeg troede cylinderservice kunne levere stempler, men det kan de ikke til den ønskede effekt - så jeg er på udkig efter et sæt stempler.
Jeg har kigget på Wössner https://www.akstuning.co.uk/engine-comp ... _tfsi-83mm
De skulle være i god kvalitet. Nogen erfaringer eller indvendinger - og burde 9.8:1 kompression ikke være fint, eller skal det være anderledes med større turbo?
Leon Cupra 1P stage 1, 2008 - solgt
A3 1.8 TFSI stage 2, 2010 - solgt
Leon Cupra 1P, Precision 5558 & 4x4
A3 1.8 TFSI stage 2, 2010 - solgt
Leon Cupra 1P, Precision 5558 & 4x4
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 65
- Tilmeldt: 14. maj 2015, 14:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 6 times
Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558
Så er der stempler på vej fra England, valget endte på et sæt Mahle PowerPak Plus i M142med 9.3:1 kompression https://shop.marmotorsport.com/mahle-mo ... 3155-p.asp De skulle ankomme i starten af næste uge, så cylinderservice kan begynde at samle blokken.
Cylinderservice nævnte at krumtappen ikke så for god ud, hvilket de mente skyldes oliepumpen. Krumtappen bliver slebet og nye lejer kommer ligeledes i. Min mekaniker mente, at den har kørt med for hæjt olietryk grundet 1.8t oliepumpe konverteringen - der skulle bruges et eller andet fra en TT RS, som også bliver ordnet.
Dyser er også på plads, det bliver et sæt fra Grækenland der skulle være god for 600+ HK med godt spraypattern til TFSI. http://www.dynodrome.gr/?product=tfsi-6 ... -injectors
Cylinderservice nævnte at krumtappen ikke så for god ud, hvilket de mente skyldes oliepumpen. Krumtappen bliver slebet og nye lejer kommer ligeledes i. Min mekaniker mente, at den har kørt med for hæjt olietryk grundet 1.8t oliepumpe konverteringen - der skulle bruges et eller andet fra en TT RS, som også bliver ordnet.
Dyser er også på plads, det bliver et sæt fra Grækenland der skulle være god for 600+ HK med godt spraypattern til TFSI. http://www.dynodrome.gr/?product=tfsi-6 ... -injectors
Leon Cupra 1P stage 1, 2008 - solgt
A3 1.8 TFSI stage 2, 2010 - solgt
Leon Cupra 1P, Precision 5558 & 4x4
A3 1.8 TFSI stage 2, 2010 - solgt
Leon Cupra 1P, Precision 5558 & 4x4
- larslyn
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2145
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 18:34
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Beerpiece
- Has thanked: 230 times
- Been thanked: 110 times
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 65
- Tilmeldt: 14. maj 2015, 14:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 6 times
Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558
Der er sket lidt og det nærmer sig en kørende bil igen - men for fanden hvor har det taget lang tid. Ikke det fedeste, når man er Danmarks mest utålmodig mand og det hele helst skulle ske NU
Blokken ankom til Midtjysk Cylinder Service for et godt stykke tid siden. Her blev det opdaget, at blokken var færdig... På jagt efter en ny, hvor m power heldigvis havde en rigtig fin som han var så flink at levere til cylinder service.
Herefter blev jeg gjort opmærksom på, at de ikke kan levere stempler til den ønskede effekt. På jagt efter et sæt stempler, hvor det blev til et sæt Mahle M142 jeg kun kunne finde i England. Disse blev endelig leveret til ECS, hvorefter de så fandt ud af de ikke kunne skaffe nye lejer til motoren alligevel...
På jagt efter nye lejer, hvor det igen kun var i UK jeg kunnde finde dem. Et sæt Mahle VP2 blev det til, hvorefter jeg betalte fragt fra UK og ventede igen på de blev leveret.
Disse blev leveret og alt var fint - indtil de ringede og nævnte, at bøsningerne i IE stængerne ikke var for gode som så også skulle skiftes. På jagt efter sådan et sæt, hvilket viste sig at være en kamp uden lige... Havde kontakt til samtlige IE forhandlere jeg kunne finde, uden held. Forsøgte også at kontakte IE både i EU og US uden svar.
Jeg var ved at være ret irritteret, da problemet med bøsningerne allerede var nævnt fra Viborg Cylinder Service (blokken blev flyttet til Esbjerg afdelingen, da Viborg er ved at flytte lokaler). Havde nævnt dette, men de mente det var ok... Så at sige jeg var lettere irrriteret, er en underdrivelse
Det lykkedes dog at få dem lavet hos ECS, så blokken er færdig.
Kanon flot stykke arbejde de har lavet, selvom der har været udfordringer og irritationer undervejs. Prisen var også OK.
Blokken ankommet.
Jeg havde problemer med gearskift ved 8k RPM, hvor det var som om den ikke ville koble ud og "hang" selvom pedalen er i bund. Det skulle være et typisk problem med Sachs enkeltmasse løsninger til TFSI. Udover det, var der absolut ingen problemer med koblingen - gled aldrig og var nogenlunde kørbar til dagligdagen.
Den så også ud til at have levet et hårdt liv, så der kommer en ny i. Afventer hvornår Kim fra vagtuning kan få dem hjem, hvor der kommer en RTS Twin Plate med SMF i. Den er rated til cirka 600nm, men flere har testet den med højere også.
Den gamle kobling:
Sidst men ikke mindst er der kommer lidt nye dele til den.
Den får den HELT store tur så jeg ved den er 100% i orden. En opsummering på hvad der bliver lavet (hvis jeg husker det hele):
- Mahle PowerPak Plus M142 9,3:1 stempler
- Nye bøsninger i IE Tuscan stængerne
- Mahle VP2 lejer i hele motoren
- Ny blok med honing
- Polering af krumtap
- Knastkæde
- Tandrem
- Dynodrome stage 2 dyser
- Haldex service
- Service
- Renoveret Precision 5558
- RTS kobling og enkeltmasse svinghjul
- Slavecylinder
- Nyt luftfilter
- Indsugning/ventil rens
- Ny software (bliver med al sandsynlighed RH. Ville gerne have R-tech i UK, men afstanden er en udfordring..)
Jeg mener at det var det hele. Jeg har overvejet methanol nu jeg alligevel er i gang, men der er lidt delte meninger om det, så tror jeg afventer.
En anden ting jeg kraftigt har overvejet, er at droppe bestilingen af kobling og så få DSG i den i stedet. Nogen der har forsøgt sig med en DQ500 ombygning, der har en idé om hvor svært (dyrt) det er?
Leon Cupra 1P stage 1, 2008 - solgt
A3 1.8 TFSI stage 2, 2010 - solgt
Leon Cupra 1P, Precision 5558 & 4x4
A3 1.8 TFSI stage 2, 2010 - solgt
Leon Cupra 1P, Precision 5558 & 4x4
-
- Medlem
- Indlæg: 546
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 30 times
Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558
Godt at se der sker lidt
Det er altid nedtur når ens bil bare holder og glor
Hvis du vil ha WMI kan du ligeså godt få lavet det med det samme når det er skilt af og du alligevel skal ha en ny fil i
DQ500 koster kassen men du kan få en brugt her til 4000€
https://www.bar-tek-tuning.com/dq500dsggetriebers3
så tænker jeg bare at der også skal tilpasses lidt bagefter den er kommet på.
Måske en alm. DSG kasse fra en golf 6R med golf 7 koblinger i kunne være billigere...
R-Tech er kongerne vedr. 2.0 Tfsi men der er meget langt derover og de har pææænt travlt altid
Alternativet kan være https://mtr-performance.de/
De har også ok styr på det
Det kniber lidt med eksperter på speciel løsninger på 2.0 Tfsi
Det er altid nedtur når ens bil bare holder og glor
Hvis du vil ha WMI kan du ligeså godt få lavet det med det samme når det er skilt af og du alligevel skal ha en ny fil i
DQ500 koster kassen men du kan få en brugt her til 4000€
https://www.bar-tek-tuning.com/dq500dsggetriebers3
så tænker jeg bare at der også skal tilpasses lidt bagefter den er kommet på.
Måske en alm. DSG kasse fra en golf 6R med golf 7 koblinger i kunne være billigere...
R-Tech er kongerne vedr. 2.0 Tfsi men der er meget langt derover og de har pææænt travlt altid
Alternativet kan være https://mtr-performance.de/
De har også ok styr på det
Det kniber lidt med eksperter på speciel løsninger på 2.0 Tfsi
Nuværende bil
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
- Bandit
- Nyt medlem
- Indlæg: 242
- Tilmeldt: 23. feb 2009, 11:59
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 13 times
Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558
Er DQ500 ikke den der ligger i T5 fra 2009->?
Hvis ja, burde den da være til at finde til fornuftige priser. Selve gearkassen går jo sjældent, men de har en svaghed ved strålerne til trækakslerne.
Hvis ja, burde den da være til at finde til fornuftige priser. Selve gearkassen går jo sjældent, men de har en svaghed ved strålerne til trækakslerne.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 65
- Tilmeldt: 14. maj 2015, 14:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 6 times
Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558
Jeps, tiden går langsomt når den holder stille!Pacs skrev: ↑27. maj 2019, 23:38Godt at se der sker lidt
Det er altid nedtur når ens bil bare holder og glor
Hvis du vil ha WMI kan du ligeså godt få lavet det med det samme når det er skilt af og du alligevel skal ha en ny fil i
DQ500 koster kassen men du kan få en brugt her til 4000€
https://www.bar-tek-tuning.com/dq500dsggetriebers3
så tænker jeg bare at der også skal tilpasses lidt bagefter den er kommet på.
Måske en alm. DSG kasse fra en golf 6R med golf 7 koblinger i kunne være billigere...
R-Tech er kongerne vedr. 2.0 Tfsi men der er meget langt derover og de har pææænt travlt altid
Alternativet kan være https://mtr-performance.de/
De har også ok styr på det
Det kniber lidt med eksperter på speciel løsninger på 2.0 Tfsi
Jeg har brugt de sidste par dage på at læse lidt om det - en DQ500 kan købes til cirka 15.000 på eBay med garanti, hvilket jeg faktisk ikke synes er slemt. Jeg må dog erkende, at med en DSG løsning vil jeg endnu en gang komme til at vente længere da der er lidt arbejde i det... Så har besluttet at køre videre med manuel indtil videre. Vi må se om det så skal være et vinterprojekt i stedet Hvis det endelig skal være, vil jeg have en DQ500 - mener ikke der er andre Cupra 1P i Danmarrk med quattro og DQ500., så dét synes jeg kunne være fedt.
Jeps, de er enormt dygtige hvilket er grunden til jeg godt ville ha' dem. Turen på 14-15 timer er dog lige lang nok. MTR tager 6 timer, så det kunne faktisk godt være en mulighed.
Ideelt set vil jeg gerne kunne skifte mellem to maps - et hverdags program med 3-400 HK og et sjovt map med 500+, crackle, no lift shift og rullende anti lag. Hvis det kunne kombineres med et elektrronisk spjæld i udstødning der automatisk åbnede efter map, kunne det være kanont... Men aner ikke om det er muligt. Der sidder vakuum styret ventil på min BCS udstødning i dag, der ikke skulle være fantastisk med lidt knald ud af udstødningen.
Den ligger nemlig også i Tiguan kan jeg se, så priserne er faktisk ikke slemme synes jeg. 14-15k med garanti i Deutschland.
Leon Cupra 1P stage 1, 2008 - solgt
A3 1.8 TFSI stage 2, 2010 - solgt
Leon Cupra 1P, Precision 5558 & 4x4
A3 1.8 TFSI stage 2, 2010 - solgt
Leon Cupra 1P, Precision 5558 & 4x4
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 65
- Tilmeldt: 14. maj 2015, 14:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 6 times
Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558
Forlygterne havde lidt småskrammer efter øjenskyggerne blev pillet af, så der er indkøbt et sæt fabriksnye originale lygter der kommer på.
Leon Cupra 1P stage 1, 2008 - solgt
A3 1.8 TFSI stage 2, 2010 - solgt
Leon Cupra 1P, Precision 5558 & 4x4
A3 1.8 TFSI stage 2, 2010 - solgt
Leon Cupra 1P, Precision 5558 & 4x4
-
- Medlem
- Indlæg: 546
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 30 times
Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558
Hov kom lige i tanke om at JVK har fået forhandling af dynodrome fortalte han mig forleden
Deres filer skulle være gode og deres dsg helt uhyggelige gode
De køre golf 6R med op til 700 nm på standart koblinger hvilket jeg ikke selv troede var muligt..
Jeg har altid hørt max 600 nm og så var den pænt hårdt spændt for
Deres filer skulle være gode og deres dsg helt uhyggelige gode
De køre golf 6R med op til 700 nm på standart koblinger hvilket jeg ikke selv troede var muligt..
Jeg har altid hørt max 600 nm og så var den pænt hårdt spændt for
Nuværende bil
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 65
- Tilmeldt: 14. maj 2015, 14:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 6 times
Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558
Også så han kan lave software på motor? Det kunne være fedt, de har satme lavet vilde maskiner gennem tiden!Pacs skrev: ↑3. jun 2019, 16:17Hov kom lige i tanke om at JVK har fået forhandling af dynodrome fortalte han mig forleden
Deres filer skulle være gode og deres dsg helt uhyggelige gode
De køre golf 6R med op til 700 nm på standart koblinger hvilket jeg ikke selv troede var muligt..
Jeg har altid hørt max 600 nm og så var den pænt hårdt spændt for
Leon Cupra 1P stage 1, 2008 - solgt
A3 1.8 TFSI stage 2, 2010 - solgt
Leon Cupra 1P, Precision 5558 & 4x4
A3 1.8 TFSI stage 2, 2010 - solgt
Leon Cupra 1P, Precision 5558 & 4x4
-
- Medlem
- Indlæg: 546
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 30 times
Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558
Det var sådan jeg forstod det at han kunneNikkelsen skrev: ↑3. jun 2019, 22:19Også så han kan lave software på motor? Det kunne være fedt, de har satme lavet vilde maskiner gennem tiden!Pacs skrev: ↑3. jun 2019, 16:17Hov kom lige i tanke om at JVK har fået forhandling af dynodrome fortalte han mig forleden
Deres filer skulle være gode og deres dsg helt uhyggelige gode
De køre golf 6R med op til 700 nm på standart koblinger hvilket jeg ikke selv troede var muligt..
Jeg har altid hørt max 600 nm og så var den pænt hårdt spændt for
- These users thanked the author Pacs for the post:
- Kim B Olesen
Nuværende bil
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 65
- Tilmeldt: 14. maj 2015, 14:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 6 times
Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558
Jeg har lige snakket med JVK, han kan godt lave Dynodrome software - tak for tippet Så det kommer på.Pacs skrev: ↑4. jun 2019, 10:01Det var sådan jeg forstod det at han kunneNikkelsen skrev: ↑3. jun 2019, 22:19Også så han kan lave software på motor? Det kunne være fedt, de har satme lavet vilde maskiner gennem tiden!Pacs skrev: ↑3. jun 2019, 16:17Hov kom lige i tanke om at JVK har fået forhandling af dynodrome fortalte han mig forleden
Deres filer skulle være gode og deres dsg helt uhyggelige gode
De køre golf 6R med op til 700 nm på standart koblinger hvilket jeg ikke selv troede var muligt..
Jeg har altid hørt max 600 nm og så var den pænt hårdt spændt for
Kim fra vagtuning har lige svaret at koblingen er på vej fra UK, så nu nærmer det sig en kørende bil igen - den skal sådan set bare samles. Jeg er dog stadig i tvivl om jeg lige så godt kan få WMI i når jeg er i gang, og om det er det værd eller nødvendigt.
Leon Cupra 1P stage 1, 2008 - solgt
A3 1.8 TFSI stage 2, 2010 - solgt
Leon Cupra 1P, Precision 5558 & 4x4
A3 1.8 TFSI stage 2, 2010 - solgt
Leon Cupra 1P, Precision 5558 & 4x4
- Kronborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1607
- Tilmeldt: 15. feb 2009, 19:23
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Brønderslev
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 100 times
Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558
Jeg havde også hoppet på dynodrome vognen mht. software.
Hvis du beslutter dig for noget DQ500, så tag fat i Andreas Teufner, han burde kunne levere et komplet kit som passer lige på.
Har selv købt MQ500 kit og en hulens masse andre ting til min A3 3.2.
Hvis du beslutter dig for noget DQ500, så tag fat i Andreas Teufner, han burde kunne levere et komplet kit som passer lige på.
Har selv købt MQ500 kit og en hulens masse andre ting til min A3 3.2.
-
- Medlem
- Indlæg: 546
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 20:18
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 30 times
Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558
Selv takNikkelsen skrev: ↑11. jun 2019, 11:56Jeg har lige snakket med JVK, han kan godt lave Dynodrome software - tak for tippet Så det kommer på.
Kim fra vagtuning har lige svaret at koblingen er på vej fra UK, så nu nærmer det sig en kørende bil igen - den skal sådan set bare samles. Jeg er dog stadig i tvivl om jeg lige så godt kan få WMI i når jeg er i gang, og om det er det værd eller nødvendigt.
Vedr wmi så ser jeg en fordel mere end blot køling og lidt hk
Det renser også alt det carbon disse motorer er kendt for at opbygge i indsugningen hvis dysen sidder rigtigt
et kit koster ik ret meget og når du alligevel skal betale for SW så gør det nok ik det store hvis de lige skal kode det med og alt er skilt af så montering er også noget nemmere
Nuværende bil
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam
Golf 6 2,0
Tidligere biler:
Audi S6 V10.... Golf 3 VR6... Golf 3 1,8.... Corolla AE82 GT Twincam