Re: Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558
: 17. nov 2018, 20:19
Jeg er faktisk enig i de røde lygter, de kommer på. Måske de skal tones let, lidt ala kirschrot på VW lygter..?
ENDELIG sker der lidt! Bilen er transporteret til Hjørring, så projektet er hermed i gang
Planen er at motoren bliver pillet ud snarest, så vi kan se hvordan det står til. Alt efter hvordan den ser ud, bliver blokken kørt til cylinderservice for at blive honet og få nye stempler.
Der kommer nye dyser i. Vi snakkede kort om hvilke... Der sidder jo RS4 i nu, hvor spraypattern ikke er optimalt. Peter fra Bakkely Auto snakkede om modificerede S3 dyser fra grækenland, der lyder spændene - de skulle være gode for 600HK. Alternativt er der RS3 8V dyser fra AKS, der også skulle være fine til 600HK https://www.akstuning.co.uk/fueling/515 ... ea113.html
Der bliver skiftet taktkæde når motoren alligevel er ude. Ny camfollower selvfølgelig. Haldex service.
Snakken gik også kort på turbo... Jeg har svært ved at finde ud af om jeg skal "nedgradere" til en TTE480+.
På den ene side er en stor turbo mega fedt, især effekten på toppen og lyden når den spooler. Omvendt set skal bilen køres i til hverdag, så momentet der kommer tidligere kunne være fedt - specielt med 4x4, hvor den virkelig kan udnytte det. Decisions, decisions...
Tråden bliver opdateret med billeder løbende
ENDELIG sker der lidt! Bilen er transporteret til Hjørring, så projektet er hermed i gang
Planen er at motoren bliver pillet ud snarest, så vi kan se hvordan det står til. Alt efter hvordan den ser ud, bliver blokken kørt til cylinderservice for at blive honet og få nye stempler.
Der kommer nye dyser i. Vi snakkede kort om hvilke... Der sidder jo RS4 i nu, hvor spraypattern ikke er optimalt. Peter fra Bakkely Auto snakkede om modificerede S3 dyser fra grækenland, der lyder spændene - de skulle være gode for 600HK. Alternativt er der RS3 8V dyser fra AKS, der også skulle være fine til 600HK https://www.akstuning.co.uk/fueling/515 ... ea113.html
Der bliver skiftet taktkæde når motoren alligevel er ude. Ny camfollower selvfølgelig. Haldex service.
Snakken gik også kort på turbo... Jeg har svært ved at finde ud af om jeg skal "nedgradere" til en TTE480+.
På den ene side er en stor turbo mega fedt, især effekten på toppen og lyden når den spooler. Omvendt set skal bilen køres i til hverdag, så momentet der kommer tidligere kunne være fedt - specielt med 4x4, hvor den virkelig kan udnytte det. Decisions, decisions...
Tråden bliver opdateret med billeder løbende