m power skrev: ↑17. apr 2020, 16:27
Nikkelsen skrev: ↑17. apr 2020, 09:45
Resten af motoren er ikke åbnet endnu, men dommen var umiddelbart blot nye knastaksler og knastforstiller. Tænker det er ualmindeligt heldigt, hvis det er tilfældet! 1000km gammel olie var helt sort. Bilen lød rigtigt og vaccum så helt rigtigt ud på boostcontroller, da den blev slukket, hvilket i det mindste er positivt.
Hvorfor skal der nye knaster i, hvad fejler de gamle knaster, er det gevindet i knasten der er trukket ud eller ?
Ja jeg har jo et komplet topstykke på hylden, som kommer fra den blok du købte, men det er jo en BWA og knasterne har et andet part-nr end dem der sidder i en BWJ.
Da du kørte med 1.8t oliepumpe, kørte du så også med 1.8t oliefilterkonsol ?
Hvis ikke den har brugt olie/vand, så er der kun benzin (dyser), og måske gammel olie i udstødning/intercooler som kan lave den røg.
Der kommer billeder i næste post - topstykket ser ikke godt ud.
Det kan godt være det bliver aktuelt
Der skal andre knaster i alligevel tænker jeg.
Nej, den kørte ikke med den korrekte oliefilterkonsol, så den har haft ALT for højt olietryk. Jeg overvejede blot at skifte konsol, men flere har oplevet at de så faktisk får for lavt olietryk. Jeg gad ikke døje med det og det hele skulle bare spille, så der kom en ny original i (med balanceaksel fjernet).
Vand har den absolut intet brugt af. Til sidst havde den brugt olie, den havde også dryppet i Jacobs indkørsel da jeg holdt der i 5 minutter inden vi kørte fandt vi efterfølgende ud af. Der var kun olie på minimum dengang den endte i nødsporet.
JesperA6 skrev: ↑18. apr 2020, 09:01
m power skrev: ↑17. apr 2020, 08:02
JesperA6 skrev: ↑16. apr 2020, 21:38
Godt nok surt og mega ærgeligt for dig
så noget sker ikke bare lige. Lyder jo ikke software relateret - du har ikke engang nået at gå til den. Lyder mere som om knastforstilleren er røget dissideret af og smadret hele lortet. Den er med linksgevind så vidt jeg husker og med noget not.
Stikker snuden frem - Mit bud er fejlmontering.
Bliver interessant at hører mere om
+1 på snuden
Hvad angår bolten, så er jeg ret sikker på at den ikke er med linksgevind
Godt nok også nogen år siden jeg sidst havde 2.0TFSI men de sad hvertfald fast som jeg ved ikke hvad. I første omgang antog jeg at hele forstilleren var røget af, siden den har kunne skubbe så meget til huset at det har trukket boltene ud. Men det er jo ikke tilfældet her.
Kædesættet er ikke dyrt men forstilleren er - den kan have været igennem meget gennem tiden og afmonteret på finurlige måder. Tyder på sort uheld
Måske sort uheld... Men jeg synes stadig ikke det giver mening, hvordan det kan lade sig gøre
Jeg har specifikt spurgt efter at alt skulle gennemgås og hvis der var den mindste tvivl om en del, skulle det skiftes. De 4 bolte kan jeg simpelthen ikke forstå, hvordan kan gå løs fra skiven på hjulet..? Jeg kan ikke se logikken i andet end de ikke har været spændt ordentligt.
Pacs skrev: ↑22. apr 2020, 12:52
Nikkelsen skrev: ↑17. apr 2020, 09:57
Ja, jeg er 100% sikker på det intet har at gøre med software. Alt så fint ud og Jacob er nok den eneste mand jeg kan komme i tanke om, jeg ville stole blindt på ang. min bil.
Ang. fejlmontering... Han fortæller, at han ikke haft knastforstilleren afmonteret. Jeg spurgte ind til kædeskiftet, hvor han sagde den ikke blev skiftet da den var dyr, sjældent/aldrig gik i stykker og så fin ud. Jeg kan ikke helt forstå/dreje hvordan for højt olietryk på tidligere motor, kan forårsage skade på knastforstileren. Men det kan jeg ikke udelukke, for jeg aner det ikke - logisk giver det blot ikke mening, i mit ikke-mekaniske hoved
Det er ok hvis det virker men jeg synes når man laver sådan en total renovering så skal det bare skiftes og der må ikke spares på vitale dele.
Jeg skifter Camfollow ved hver olie skift pr. 10.000km da jeg har prøvet den gik i stykker og det kostede vist 13-14 k da den ødelagde skjold og min autotech Hpfp også plus der gik lidt tid med at finde alle stumper så der ik lige røg noget videre ind i motoren
De her biler med 4 motion er sjove men de koster specielt når man lister forbi stage 2+..
Meeen 1,2,3½ bum 100 km/t er sjovt
Enig, det meste i motoren er også skiftet - og jeg spurgte specifikt efter at alt skulle tjekkes igennem, og hvis der var tvivl, skulle det skiftes. Planen har hele tiden været at den skulle bruges til hverdag, så jeg orker ikke der skal være småting og halve løsninger.
Men ja, det er sjovt med 4M og lidt hypper når det kører
Dreamer101 skrev: ↑22. apr 2020, 14:36
Kom til at tænke på at næste gang du skal ud at testkører bilen, har du så ikke noget du fx kan lave logs med? Lidt ala det her
https://datazap.me/u/mwow/m135i-mhd-st2 ... 9-23-25-35
Vi der kører BMW har sådan nogle muligheder hvor vi selv kan pille og se hvad der sker.
Jeg ved ikke om det er muligt på vagbiler, men nu ved du hvor dine logs kan ligges op så alle på forum kan se med og evt bidrage til fejlfinding
Det er vidst ikke noget man kan med VCDS, har jeg fået fortalt. God idé ellers, nogen der ved om der findes løsninger til dét?