Seat Leon Cupra 1P - 4x4, Precision 5558 (Update 26/04 - top død)
: 15. aug 2018, 21:06
Efter at have kørt i en stage 2 A3 1.8 TFSI i et par år, skulle der ske noget nyt. Det blev til en Cupra - og en ret spændende en af slagsen, hvis jeg selv skal sige det
Motor:
- Mahle smedede stempler
- Mahle lejer
- IE Tuscan stænger
- IE ventilstyr
- IE ventilfjedre
- Oversize ventiler
- BSH/AFI Work of Art udstødningsmanifold
- Precision 5558 BB turbo
- BCS turboback udstødning uden cat
- 1.8T oliepumpe konvertering
- Enkelmasse svinghjul
- Upgrade kobling
- Fluiddampr
- REVO pcv delete
- REVO indsugning
- REVO software
- TTRS in tank pumpe
- Torqbyte_ PM3 LPFP controller
- Upgrade HPFP
- Dyser..?
- GFB G-Force II boost controller
- GFB DV+
- 034Motorsport motorophæng
- 034Motorsport gearkasseophæng
- 034Motorsport dogboneophæng
Undervogn:
- quattro fra en S3
- Team Dynamics Pro Race 1.2 18" monteret med Michelin Pilot Super Sport
- Revo by Alcon bremser - er usikker på om det er 355 eller 380mm
Der er sikkert glemt noget, men dette opdateres senere.
Jeg hentede bilen i midten af Juli. Tomgangen var noget hård og ujævn, men gik ud fra det var pga PCV delete og toppen der var lavet. Den svedte ligeledes lidt olie fra topdækselpakningen, hvilket jeg ikke bekymrede mig yderligere over. Bilen kørte, omend jeg ikke synes den var så hurtig som den skulle være med det den blev rullet til. Efter 2 år med 250 HK, føltes den dog hurtig og kørte fint...
Glæden var dog kort, da jeg dagen efter afhentingen opdagede olieforbruget. Den sluger 1L olie på 200KM - hvilket virkede så ekstremt der ikke skulle køres i den. Kompression blev målt, resultatet var meget lav kompression på cylinder 1 og lidt lav på cylinder 3... Bilen blev smidt på autotrailer, og nu står den og venter på min mekaniker får tid. Der bliver skudt kompression ud af oliepinden, så vi forventer det er stempler/stempelringe. Om blokken har taget skade, det ser vi når motoren bliver rykket ud.
Første prioritet er at få bilen ud og køre og gøre den stabil, da det skal være min daily driver. Ligeledes er planen den skal bruges til trackdays.
Men der er selvfølgelig også planlagt lidt lir til den, som kommer løbende (efter den kører igen):
- Centerudstødning eller 3.0 tdi stil
- RCD 330 Plus
- Facelift rat
- Facelift bagklap med originale LED baglygter
- Diverse kulfiber dele (B-stolpe indkøbt)
- Upgrade bremser bag
- Sort tag
- Tonede ruder bag
- Sort grill
- Opgraderet anlæg
De ting er planlagt - jeg har også en drøm om at få DSG i den, men jeg aner ikke om det kan lade sig gøre.
Jeg er ikke selv mekaniker og jeg ved kun begrænset om motor/teknik, så jeg ser frem til at lære en helvedes masse af dette projekt. Og måske endda selv kunne skrue en dag
Hvis der er folk der kender til bilen eller har fif, i forhold til de problemstillinger jeg står med, hører jeg gerne fra jer
Motor:
- Mahle smedede stempler
- Mahle lejer
- IE Tuscan stænger
- IE ventilstyr
- IE ventilfjedre
- Oversize ventiler
- BSH/AFI Work of Art udstødningsmanifold
- Precision 5558 BB turbo
- BCS turboback udstødning uden cat
- 1.8T oliepumpe konvertering
- Enkelmasse svinghjul
- Upgrade kobling
- Fluiddampr
- REVO pcv delete
- REVO indsugning
- REVO software
- TTRS in tank pumpe
- Torqbyte_ PM3 LPFP controller
- Upgrade HPFP
- Dyser..?
- GFB G-Force II boost controller
- GFB DV+
- 034Motorsport motorophæng
- 034Motorsport gearkasseophæng
- 034Motorsport dogboneophæng
Undervogn:
- quattro fra en S3
- Team Dynamics Pro Race 1.2 18" monteret med Michelin Pilot Super Sport
- Revo by Alcon bremser - er usikker på om det er 355 eller 380mm
Der er sikkert glemt noget, men dette opdateres senere.
Jeg hentede bilen i midten af Juli. Tomgangen var noget hård og ujævn, men gik ud fra det var pga PCV delete og toppen der var lavet. Den svedte ligeledes lidt olie fra topdækselpakningen, hvilket jeg ikke bekymrede mig yderligere over. Bilen kørte, omend jeg ikke synes den var så hurtig som den skulle være med det den blev rullet til. Efter 2 år med 250 HK, føltes den dog hurtig og kørte fint...
Glæden var dog kort, da jeg dagen efter afhentingen opdagede olieforbruget. Den sluger 1L olie på 200KM - hvilket virkede så ekstremt der ikke skulle køres i den. Kompression blev målt, resultatet var meget lav kompression på cylinder 1 og lidt lav på cylinder 3... Bilen blev smidt på autotrailer, og nu står den og venter på min mekaniker får tid. Der bliver skudt kompression ud af oliepinden, så vi forventer det er stempler/stempelringe. Om blokken har taget skade, det ser vi når motoren bliver rykket ud.
Første prioritet er at få bilen ud og køre og gøre den stabil, da det skal være min daily driver. Ligeledes er planen den skal bruges til trackdays.
Men der er selvfølgelig også planlagt lidt lir til den, som kommer løbende (efter den kører igen):
- Centerudstødning eller 3.0 tdi stil
- RCD 330 Plus
- Facelift rat
- Facelift bagklap med originale LED baglygter
- Diverse kulfiber dele (B-stolpe indkøbt)
- Upgrade bremser bag
- Sort tag
- Tonede ruder bag
- Sort grill
- Opgraderet anlæg
De ting er planlagt - jeg har også en drøm om at få DSG i den, men jeg aner ikke om det kan lade sig gøre.
Jeg er ikke selv mekaniker og jeg ved kun begrænset om motor/teknik, så jeg ser frem til at lære en helvedes masse af dette projekt. Og måske endda selv kunne skrue en dag
Hvis der er folk der kender til bilen eller har fif, i forhold til de problemstillinger jeg står med, hører jeg gerne fra jer