Side 2 af 4

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 13. feb 2020, 19:22
af Lykkegaard
Rust fikset i bagerste undervogn. Nye sealinger og ny gummihud på hele hjulbrønden og hjulkasserne

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 13. feb 2020, 19:23
af Lykkegaard
Panel skiftet v. Side

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 13. feb 2020, 19:25
af Lykkegaard
Fik fat i et alu spinder fra en A3 platform.
De får lige en gang med vandpolerings maskinen.
Dem bliver jeg færdig med idag

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 15. feb 2020, 23:19
af Lykkegaard
Topstykke tilbage fra vandpolering.
Rensede ventiler og friske stamhætter

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 15. feb 2020, 23:22
af Lykkegaard
Blokken er også kommet retur fra honing.
Den er honet med en overstørrelse og fået nye stempler og lejer. Så den skal i gang med at sættes sammen igen

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 15. feb 2020, 23:50
af JerrilD
Ser godt ud :shock:

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 17. feb 2020, 13:07
af Lykkegaard
Tak skal du have jerrilD :D

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 17. feb 2020, 13:52
af Kronborg
Godt at se der er fremgang.

Hvilke stempler og stænger har du købt ? :)

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 18. feb 2020, 17:13
af Lykkegaard
Tak skal du have Kronborg
Ja det er super lækkert at se det begynder at tage form.
Må lige vende tilbage med hensyn til stempler.
Ved at de er leveret gennem HPA ligesom resten af opgraderingen😁

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 1. mar 2020, 01:01
af Lykkegaard
Kronborg skrev:
17. feb 2020, 13:52
Godt at se der er fremgang.

Hvilke stempler og stænger har du købt ? :)
9:1 mahle pistons coupled with head spacer plate = 7:1 compression ratio. Blokken er boret op med en enkelt overstørrelse.
Samtidig er der monteret race grade con rod bearings.
Alle dele er stadig leveret af HPA.
Vil gerne at det meste er samlet fra samme leverandør.
Så det tager så småt form.

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 4. mar 2020, 19:09
af The Micktrix / Dk
Ser rigtig godt ud :)

Der kommet godt med blæs på den hehe. Den lyder skøn sådan en R32 med mølle :mrgreen: :twisted:

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 6. mar 2020, 12:48
af Dreamer101
7:1 kompression.. Shiiit den må være ulidelig død udenfor trykområdet 😁var det ikke tilbage i 90'erne man gjorde meget i ultra lav kompression? Mener jeg ligger med 10,2:1 og presser 17-19 psi igennem til stemplerne 😁
Egt ryger sjældent over 800 gr..

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 17. mar 2020, 20:20
af Jacek Nowakowski
Min ligger med kompression på 8:5,1

Super fedt projekt du har igang og bliver spændende når den er klar og du skal dreje nøglen for første gang :!: :!

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 17. mar 2020, 21:49
af magre
Hvad ender budgettet på for sådan en omgang, sådan ca. :?:

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 17. mar 2020, 22:36
af m power
Dreamer101 skrev:
6. mar 2020, 12:48
7:1 kompression.. Shiiit den må være ulidelig død udenfor trykområdet 😁var det ikke tilbage i 90'erne man gjorde meget i ultra lav kompression? Mener jeg ligger med 10,2:1 og presser 17-19 psi igennem til stemplerne 😁
Egt ryger sjældent over 800 gr..
Det lyder helt tosset med 7:1 kompression.
Som du skriver så hører det til fortiden hvor man ikke havde en moderne motorstyring.
Jeg Kører selv med 9.5:1 og ca 31psi tryk, og har da planer om mere ladetryk 😉
Det er dog ikke en vr6, men en 1.8t

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 18. mar 2020, 20:32
af Dreamer101
Fuldstændigt ja.
Shiit der ryger lidt igennem den stakkels 1.8 motor 😁 Jeg kører ikke længere VAG.. Jeg er hoppet over til darkside og kører nu BMW.. Kommer næppe aldrig tilbage til VAG, ikke efter jeg ejer bil med en n55 motor.. Shiit min gamle VR6 3.2, er noget kedeligt noget kontra en trykladet række6 😁 og så er der bare noget over baghjulstræk som VAG aldrig kommer til at kunne hamle op med.. Jeg har haft quattro, men det er en tam oplevelse i længden 😊

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 20. mar 2020, 21:40
af Lykkegaard
The Micktrix / Dk skrev:
4. mar 2020, 19:09
Ser rigtig godt ud :)

Der kommet godt med blæs på den hehe. Den lyder skøn sådan en R32 med mølle :mrgreen: :twisted:
Ja det gør den absolut. Men indtil videre må jeg nøjes med at sukke efter den😁

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 20. mar 2020, 21:42
af Lykkegaard
Dreamer101 skrev:
6. mar 2020, 12:48
7:1 kompression.. Shiiit den må være ulidelig død udenfor trykområdet 😁var det ikke tilbage i 90'erne man gjorde meget i ultra lav kompression? Mener jeg ligger med 10,2:1 og presser 17-19 psi igennem til stemplerne 😁
Egt ryger sjældent over 800 gr..
Det har du sandsynligvis ret i.
Men jeg tænker at de et langt stykke hen af vejen har nogenlunde styr på hvad det er for et sæt der er sat sammen.
Tiden vil vise om den så meget lavere kompression, bliver en stor ulempe.
Målet er at bygge noget der kan holde som daily driver.

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 20. mar 2020, 21:50
af Lykkegaard
magre skrev:
17. mar 2020, 21:49
Hvad ender budgettet på for sådan en omgang, sådan ca. :?:
Det ligger i niveau, hvor man gør det fordi man vil og har lysten til det.😉

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 20. mar 2020, 21:53
af Lykkegaard
Det lyder helt tosset med 7:1 kompression.
Som du skriver så hører det til fortiden hvor man ikke havde en moderne motorstyring.
Jeg Kører selv med 9.5:1 og ca 31psi tryk, og har da planer om mere ladetryk 😉
Det er dog ikke en vr6, men en 1.8t
[/quote]

Jeg bliver meget klogere når den får drejet en nøgle, og den kan blive luftet igennem.

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 20. mar 2020, 21:55
af Lykkegaard
Super fedt projekt du har igang og bliver spændende når den er klar og du skal dreje nøglen for første gang :!: :!
[/quote]

Ja for Søren, har lidt for mange løse ender lige nu.
Håber at få samlet lidt op i weekenden. Skal have lavet lidt bagagerum, så der bliver plads til det der skal være der.

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 20. mar 2020, 22:01
af Lykkegaard
Skulle lige prøve lidt fælg af til bremse setup.
Det bliver lige tæt nok.
Og så skal leverandør "lige" komme med et nyt setup til bag caliper.😣😭

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 20. mar 2020, 22:03
af Lykkegaard
Motoren kom ned af stativet

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 20. mar 2020, 22:42
af Lykkegaard
Ikke for at det er den vilde forskel.
Fik lige tjekket op. Og med kompressions pladen i mellem bliver den 7,5:1.
Fik tjekket HGP og de laver 8,8:1 i stedet for 10,85:1.

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 21. mar 2020, 08:00
af Dreamer101
Aah surt med kaliber og fælg 😔
Mht kompression, synes jeg bare at 7.5:1 lyder vanvittigt.. Jeg kunne forstå det, hvis bilen skulle kører på 95 oktan og hive sp meget effekt ud der som muligt..
Inden jeg købte min bmw, havde jeg selv sådan en Audi a3 med 3.2 motor som din vr6. Den var jeg også gået i gang med at bestille diverse stumper til, til turbo ombygning.. Men jo flere dele jeg købte ind, jo mere syntes jeg bilen var gammel at kigge på og til sidst endte jeg med at sælge hele lortet igen. Men jeg husker at jeg landede på kompressionsforhold på 9.0:1 til endaily driver, netop fordi den ikke skulle død ved 1500 rpm, men også være rimelig økonomisk på brændstofforbruget, når man cruisede på landevej/motorvej. Mit mål hed dengang i omegn af 500 hk På noget Borg warner efr 7670/8374.. Men i dag, har jeg ikke fortrudt et sekund at jeg solgte alt hvad jeg havde til den bil, og sparede op til en baghjulstrækker i stedet for, men det skal ikke tage din glæde fra dig projekt, jeg synes det er fedt der er nogle der gider at gøre det på de her lidt ældre biler 👍 den er jo stadigt fed sådan en R32 😁

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 21. mar 2020, 09:19
af m power
Lykkegaard skrev:
20. mar 2020, 22:42
Ikke for at det er den vilde forskel.
Fik lige tjekket op. Og med kompressions pladen i mellem bliver den 7,5:1.
Fik tjekket HGP og de laver 8,8:1 i stedet for 10,85:1.
Jeg har været inde og kigge på hjemmesiden hvor du har købt dine dele og der stod også at det er 7,5:1

Du har købt et US-kit, og i USA er pump benzin jo ikke den samme kvalitet/oktan som vi har i DK.

Så jeg tror det er derfor at kittet er lavet til 7,5:1

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 21. mar 2020, 17:43
af Dreamer101
USA kører med 91 og 93 octan.. Det svare til vores 95 ron og 98 ron.. Og så har de i nogle stater e85.. Så selv brændstoffet fejler ikke noget, i forhold til høj(ere) kompression.. :D

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 21. mar 2020, 18:37
af m power
Dreamer101 skrev:
21. mar 2020, 17:43
USA kører med 91 og 93 octan.. Det svare til vores 95 ron og 98 ron.. Og så har de i nogle stater e85.. Så selv brændstoffet fejler ikke noget, i forhold til høj(ere) kompression.. :D
Har lige læst lidt om det, så blev man da lidt klogere 🙂

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 21. mar 2020, 21:04
af Lykkegaard
Dreamer101 skrev:
21. mar 2020, 08:00
Aah surt med kaliber og fælg 😔
Mht kompression, synes jeg bare at 7.5:1 lyder vanvittigt.. Jeg kunne forstå det, hvis bilen skulle kører på 95 oktan og hive sp meget effekt ud der som muligt..
Inden jeg købte min bmw, havde jeg selv sådan en Audi a3 med 3.2 motor som din vr6. Den var jeg også gået i gang med at bestille diverse stumper til, til turbo ombygning.. Men jo flere dele jeg købte ind, jo mere syntes jeg bilen var gammel at kigge på og til sidst endte jeg med at sælge hele lortet igen. Men jeg husker at jeg landede på kompressionsforhold på 9.0:1 til endaily driver, netop fordi den ikke skulle død ved 1500 rpm, men også være rimelig økonomisk på brændstofforbruget, når man cruisede på landevej/motorvej. Mit mål hed dengang i omegn af 500 hk På noget Borg warner efr 7670/8374.. Men i dag, har jeg ikke fortrudt et sekund at jeg solgte alt hvad jeg havde til den bil, og sparede op til en baghjulstrækker i stedet for, men det skal ikke tage din glæde fra dig projekt, jeg synes det er fedt der er nogle der gider at gøre det på de her lidt ældre biler 👍 den er jo stadigt fed sådan en R32 😁
Jep det er lidt surt med fælge. Heldigvis er det kun prøve fælge.
Gudskelov lov for at chefen har en container med sommerhjul. Som lige kan lånes til check af forskellige størrelser.
Leder efter noget andet end OZ.
Hele mit udgangspunkt i alt det her, grunder på at læne mig op ad nogle som har meget større viden og kompetencer end jeg selv.
Og jeg har fuld tillid til at det er det rigtige setup Robin har bestilt hjem til bilen.
Bare rolig. Min glæde bliver ikke hverken mindre eller forsvinder.
Dog ligger vi som alle andre med sådan et projekt med lidt udfordringer. Hvilket er træls.

Re: Vw mk5 r32 upgrade

: 21. mar 2020, 21:06
af Lykkegaard
m power skrev:
21. mar 2020, 18:37
Dreamer101 skrev:
21. mar 2020, 17:43
USA kører med 91 og 93 octan.. Det svare til vores 95 ron og 98 ron.. Og så har de i nogle stater e85.. Så selv brændstoffet fejler ikke noget, i forhold til høj(ere) kompression.. :D
Har lige læst lidt om det, så blev man da lidt klogere 🙂
Hvor fandt du den information?