Livet med en gl. vandkølet - 1979 G1 Cab - Forsæder 1

Denne kategori er KUN for jeres egne STORE projekter – Styling, opbygninger, tuning, kitcar ol.
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Livet med en gl. vandkølet - 1979 G1 Cab - Forsæder 1

Indlæg af G1-manden » 31. jul 2009, 14:38

Forklaring:

Tonny har været så flink, at hjælpe med at flytte billederne af min G1 cabriolet over i sin egen tråd. De første otte updates er kopieret direkte fra tråden om Ådsel-bilen.

Meningen med denne nye tråd er at vise ”livet” med en gammel vandkølet Volkswagen. Der er rigtig mange fornøjelser, men der følger meget vedligeholdelse med. Opdateringerne i denne tråd vil naturligvis være sæsonstyret. I øjeblikket bliver den brugt som bil nummer to, for Ådsel-bilen er under klargøring til syn, og kan ikke køre nogen steder. I løbet af november/december skal den på vinter-opmagasinering, og herefter vil der ikke ske meget før til foråret.

God fornøjelse!!!


Data på bilen:

Årgang 1979, femte produktionsmåned og stelnummeret er under 5500.
Motoren er en JB med 70 heste og et slagvolumen på 1439 ccm. Volkswagen kalder det en 1500, det kan vist kaldes en grov oprunding.

Da jeg overtog den, havde den stået hengemt i en lade i cirka 15 år.

Det er en brugtvogns import fra Tyskland, men det ses tydeligt på nogle af billederne (rat, gulvmåtte og gearknop).
Ved gennemgang af bilen fandt jeg en hel del dårligt udført rustarbejde, men det skulle blive værre. Meget værre. Ved gennemgangen virkede det overskueligt at udbedre det dårlige rustarbejde, og det var det næsten også.

Motoren gik fint, men efterfølgende viste den sig at have et stort olieforbrug. Senere har jeg renoveret topstykket, eller jeg afleverede det, og fik det renoveret tilbage til genmontering. Den ryger ikke så voldsomt længere og forbruget af olie faldt, men det er stadig lidt højt. På sigt bliver det nødvendigt med nye stempelringe, men indtil videre får den lov til at køre, som den er.

I denne her omgang har jeg ikke kommenteret billederne, de taler for sig selv, men de efterfølgende billedserier vil jeg kommentere på.
Der var ikke tænkt på, at udgive billederne da de blev taget. Derfor er der ikke så mange som man kunne ønske. Jeg vil prøve at udfylde manglen på billeder med tekst.

Billederne er taget den 22. december, ikke ligefrem vejr til en åben vogn, men bilen skulle fjernes temmelig pludseligt.

God fornøjelse!

Index
Dagen efter hjemtransporten
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 85#p156285

Rust 1
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 08#p159008

Rust 2
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 06#p161306

Rust 3
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 84#p163784

Rust 4
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 42#p166442

Motorrummet males
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 72#p169072

Motordelene renoveres og samles
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 88#p171388

Det færdige arbejde
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 69#p174369

Til træf i Wolfsburg 2007
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 56#p183356

Små forbedringer i sæson 2009
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 48#p189848

Det afbrudte projekt (Golf 1 GX - 1983)
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 53#p195953

Opmagasinering
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 72#p202272

Opgaver til 2010
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 95#p207295

Ur – cabriolet’en
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 18#p212218

Den overskårne cabriolet
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 11#p226211

Sæsonstart
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 99#p256699

Pakdåser
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 52#p258952

Pakninger i friskluftdyser
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 40#p263340

Originale dørsider
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 49#p265449

Diverse småting
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 39#p291039
Vedhæftede filer
1-1.jpg
1-1.jpg (119.89 KiB) Vist 11003 gange
1-2.jpg
1-2.jpg (146.22 KiB) Vist 11003 gange
1-3.jpg
1-3.jpg (136.09 KiB) Vist 11003 gange
1-4.jpg
1-4.jpg (85.89 KiB) Vist 11003 gange
1-5.jpg
1-5.jpg (130.69 KiB) Vist 11003 gange
1-6.jpg
1-6.jpg (94.86 KiB) Vist 11003 gange
1-7.jpg
1-7.jpg (51.53 KiB) Vist 11003 gange
1-8.jpg
1-8.jpg (129.92 KiB) Vist 11003 gange
1-9.jpg
1-9.jpg (114.6 KiB) Vist 11003 gange
1-10.jpg
1-10.jpg (80.15 KiB) Vist 11003 gange
1-11.jpg
1-11.jpg (130.88 KiB) Vist 11003 gange
1-12.jpg
1-12.jpg (83.38 KiB) Vist 11003 gange
1-13.jpg
1-13.jpg (79.8 KiB) Vist 11003 gange
1-14.jpg
1-14.jpg (101.15 KiB) Vist 11003 gange
1-15.jpg
1-15.jpg (65.79 KiB) Vist 11003 gange
1-16.jpg
1-16.jpg (105.83 KiB) Vist 11003 gange
1-17.jpg
1-17.jpg (112.04 KiB) Vist 11003 gange
1-18.jpg
1-18.jpg (110.88 KiB) Vist 11003 gange
1-19.jpg
1-19.jpg (114.47 KiB) Vist 11003 gange
1-20.jpg
1-20.jpg (66.43 KiB) Vist 11003 gange
Senest rettet af G1-manden 21. dec 2015, 21:22, rettet i alt 18 gange.
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 2

Indlæg af G1-manden » 7. aug 2009, 23:02

Her starter den næsten endeløse rust-saga.

Inden opstart på fronten havde jeg repareret lidt i venstre hjulkasse og inde i bagagerummet. Her tog jeg desværre ingen billeder, men i forhold til rustarbejdet på fronten, var det absolut ingenting, der skulle laves i den ende.

Fra 1979 til 1982 blev G1-cabrioletterne leveret uden inderskærme foran. Det er dette forhold, der er skyld i de massive rustangreb i fronten. Hvis nogen har kig på en cabriolet fra før 1982, så kig godt på billederne i de næste uger.

God fornøjelse!
Vedhæftede filer
2-1.jpg
1. Her var der lavet den helt klassiske: ”Vi banker lige tre stykker plade henover, og så punktsvejser vi det lidt i kanterne”. Sikke noget l…!!!! Det yderste af lygtekransen var væk og rusten havde ædt sig ind i blikket i fronten.
2-1.jpg (111.85 KiB) Vist 10650 gange
2-2.jpg
2. Jeg forsøgte at lave det, så det lignede det originale mest muligt. Jeg kunne ikke banke faconen op i et stykke, så det blev lavet i flere og hæftet sammen.
2-2.jpg (87.75 KiB) Vist 10650 gange
2-3.jpg
3. Ny lygtekrans, og plastickransen fra frontgrillen har været monteret. Så bliver der ikke problemer senere.
2-3.jpg (93.74 KiB) Vist 10650 gange
2-4.jpg
4. Her er der svejst et stykke i frontblikket/tværvangen og er punktsvejst på inderskærmen.
2-4.jpg (99.41 KiB) Vist 10650 gange
2-5.jpg
5. Det yderste af stenpladen blev skiftet ud hele vejen ned.
2-5.jpg (81.37 KiB) Vist 10650 gange
2-6.jpg
6. Det nederste af højre A-stolpe. Rusten er godt i gang i den kraftige panelvange.
2-6.jpg (102.84 KiB) Vist 10650 gange
2-7.jpg
7. Panelvangen repareret med et stykke 2mm plade. Klar til at blive beklædt med noget blik.
2-7.jpg (107.87 KiB) Vist 10650 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Tylleren
Medlem
Indlæg: 570
Tilmeldt: 14. jun 2008, 19:09
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ikke så langt fra Aalborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 2

Indlæg af Tylleren » 8. aug 2009, 08:40

Den er da godt nok seriøst råden :(

Brugeravatar
Big-_-D
Medlem
Indlæg: 1324
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 2860 Søborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 2

Indlæg af Big-_-D » 8. aug 2009, 08:53

Tænk at det kan betale sig at lave sådan noget... fandme heller ikke gennemtænkt fra vw's side :D

Big D
VW Golf IV 2,8 V6 4motion SOLGT
VW Golf IV 1,8 20v SOLGT
VW Golf III 1,8 cl "The Pendler" TOTALSKADET
VW Golf II 1,8 16v GTI - To Be Decided

Projekt-tråd på Low-Budget-Ringtool

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 2

Indlæg af G1-manden » 8. aug 2009, 20:08

Den er da godt nok seriøst råden
Og det bliver meget værre.
Tænk at det kan betale sig at lave sådan noget...
Det kan det heller ikke, hvis man regner timer med i regnestykket. Men sikke en udfordring, og det ender i en billig og iorden Golf 1 Cabriolet ;)

MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Temp2

Indlæg af G1-manden » 14. aug 2009, 21:45

Fortsættelse på højre inderskærm.

Denne omgang er ved A-stolpen og vandkassen. Cabrioletterne er født med en forstærkning i inderskærmene foran.

Forstærkningen er lavet i 2mm plade. Fra fabrikken er der ikke anvendt nogen form for oliebeskyttelse i hulrummet mellem forstærkningen og inderskærmen. Hvor der ikke var rust, så det ud som nyt, men kun med grundmaling. Efter det hele var malet, fik det en ordentlig omgang tynd undervognsolie i hulrummet. Så holder det vel lidt længere, håber jeg.

Forstærkningen måtte også repareres i kanten. Det er nemmere, at svejse i 2mm plade, men noget sværere at få formet.

Et billede af hele højre inderskærm i det færdige stadie er der desværre ikke.

God fornøjelse!
Vedhæftede filer
3-1.jpg
1. Efter afrensning med en roterende stålbørste så det rigtig skidt ud.
3-1.jpg (93.61 KiB) Vist 11501 gange
3-2.jpg
2. Det ser meget stygt ud.
3-2.jpg (114.41 KiB) Vist 11501 gange
3-3.jpg
3. Forstærkningen skåret af. Det er helt tydeligt, hvad der er sket. Vandet er sprøjtet ind i det firkantede hul i forstærkningen, og er rendt ud i bunden.
3-3.jpg (107.52 KiB) Vist 11501 gange
3-4.jpg
4. Der er hul helt ind i kabinen. Det her kommer til at tage lang tid.
3-4.jpg (107.88 KiB) Vist 11501 gange
3-5.jpg
5. Det bliver mange stykker plade, der skal samles her.
3-5.jpg (126.31 KiB) Vist 11501 gange
3-6.jpg
6. Første skridt. Vandkassen og A-stolpen repareret.
3-6.jpg (94.99 KiB) Vist 11501 gange
3-7.jpg
7. Jeg forsøgte at banke reparationsstykket ud, så det passede med den originale plade.
3-7.jpg (95.12 KiB) Vist 11501 gange
3-8.jpg
8. Man skal huske monteringshuller med påsvejst clips til skærmene.
3-8.jpg (95.57 KiB) Vist 11501 gange
3-9.jpg
9. Området i inderskærmen skåret fri for rust.
3-9.jpg (104.28 KiB) Vist 11501 gange
3-10.jpg
10. Kanten på brandvæggen er blevet repareret, klar til punktsvejsning af det nye stykke inderskærm.
3-10.jpg (108.88 KiB) Vist 11501 gange
3-11.jpg
11. Nu begynder det at ligne noget. De hårde ville have lavet hele inderskærmsdelen i et stykke. Jeg valgte at dele den lidt op.
3-11.jpg (111.73 KiB) Vist 11501 gange
3-12.jpg
12. Alle svejsninger blev slebet ned. Det blev sprøjtet med zink, inden forstærkningen blev svejset på igen.
3-12.jpg (111.06 KiB) Vist 11501 gange
3-13.jpg
13. Så er inderskærmen næsten færdig. Hullet skal være der. Sådan kunne jeg lige akkurat ane, at det havde set ud før.
3-13.jpg (100.92 KiB) Vist 11501 gange
3-14.jpg
14. Det foreløbige resultat. Set lidt på afstand. Selvtilfredsheden var stor lige i det her øjeblik.
3-14.jpg (104.92 KiB) Vist 11501 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
Hurtig
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 14. mar 2009, 01:20
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 3

Indlæg af Hurtig » 15. aug 2009, 00:43

Rollin´on rust :lol:

Challenge accepted! Så ruller vi sq møgkasserne til september .. gud hjælpe os ..
Current garage:
2015 Audi A3 Limousine 2.0 TDI 150 HK Ambition.
1982 Volkswagen Golf Mk. 1 "Tintop" - 1,5L JB + 2x40mm Solex
Tidligere biler
2008 Audi S3 8P 265 HK Quattro - Solar Orange - APR Stage 1
2008 Seat Leon 2.0 TFSI FR DSG - Eftermonteret: RNS310 navigation, Bluetooth Premium, PDC sensorer, bakkamera. 270 HK / 400+ NM.
2010 Seat Leon Cupra R 265 HK - Cupra R læderkabine, 19" Cupra R fælge, OPS-sensorer for og bag, RNS310 og ALT i udstyr.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 4

Indlæg af G1-manden » 21. aug 2009, 22:55

I denne omgang er det venstre side der skal repareres. Det var nødvendigt at dele billederne i to dele.

Det var en drøj omgang.

God fornøjelse!
Vedhæftede filer
4-1.jpg
1. Igen er der lavet den helt klassiske: ”Vi banker lige tre stykker plade henover, og så punktsvejser vi det lidt i kanterne”. Sikke noget l…!!!!
4-1.jpg (88.41 KiB) Vist 11321 gange
4-2.jpg
2. Det var virkelig slemt. Mængden af spartel ovenpå var massiv.
4-2.jpg (87.63 KiB) Vist 11321 gange
4-3.jpg
3. Det bliver spændende, at få det skåret fri, og se hvor slemt det er nedenunder.
4-3.jpg (81.37 KiB) Vist 11321 gange
4-4.jpg
4. Billedet er lidt dårligt, men det var nødvendigt at reparere i torpedopladen.
4-4.jpg (58.93 KiB) Vist 11321 gange
4-5.jpg
5. Det gamle pladearbejde skåret af.
4-5.jpg (104.19 KiB) Vist 11321 gange
4-6.jpg
6. Hvor skal man starte?
4-6.jpg (103.22 KiB) Vist 11321 gange
4-7.jpg
7. Hjørnet af den originale A-stolpe kan muligvis genbruges.
4-7.jpg (110.04 KiB) Vist 11321 gange
4-8.jpg
8. Gavlen af vandkassen var meget dårlig, og det var nødvendigt at fjerne den for at reparere alt det andet.
4-8.jpg (88.29 KiB) Vist 11321 gange
4-9.jpg
9. Lige her syntes jeg, det var helt uoverskueligt.
4-9.jpg (84.59 KiB) Vist 11321 gange
4-10.jpg
10. Så er det i gang. Første del repareret.
4-10.jpg (71.57 KiB) Vist 11321 gange
4-11.jpg
11. Første reparation fra en større afstand.
4-11.jpg (91.25 KiB) Vist 11321 gange
4-12.jpg
12. Det midterste stykke af gavlen i vandkassen kunne genbruges. Resten skulle fremstilles. Man se kan se udskæringen af torpedostykket. Første del af A-stolpen er lavet færdig.
4-12.jpg (94.71 KiB) Vist 11321 gange
4-13.jpg
13. Gavlen af vandkasse.
4-13.jpg (68.08 KiB) Vist 11321 gange
4-14.jpg
14. Så er der næsten lukket ind til kabinen igen.
4-14.jpg (70.05 KiB) Vist 11321 gange
4-15.jpg
15. Reparationen i torpedostykket.
4-15.jpg (58.87 KiB) Vist 11321 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 5

Indlæg af G1-manden » 28. aug 2009, 18:15

Resten af reparationen i venstre side.

God fornøjelse!
Vedhæftede filer
5-1.jpg
1. Reparation af længdevangen.
5-1.jpg (104.51 KiB) Vist 11138 gange
5-2.jpg
2. Det bliver spændende, at få alle de pladestykker til at rende sammen.
5-2.jpg (89.33 KiB) Vist 11138 gange
5-3.jpg
3. A-stolpen færdig! JUHU!
5-3.jpg (88.06 KiB) Vist 11138 gange
5-4.jpg
4. Det hele lukket og slebet. Så skal forstærkningen repareres og svejses på.
5-4.jpg (81.58 KiB) Vist 11138 gange
5-5.jpg
5. Lidt bedre billede.
5-5.jpg (94.1 KiB) Vist 11138 gange
5-6.jpg
6. #¤%”!!&¤#”
5-6.jpg (89.63 KiB) Vist 11138 gange
5-7.jpg
7. Kanten af inderskærmen er ikke så skadet.
5-7.jpg (83.15 KiB) Vist 11138 gange
5-8.jpg
8. Lygtekransen skal udskiftes.
5-8.jpg (91.47 KiB) Vist 11138 gange
5-9.jpg
9. Skåret fri.
5-9.jpg (76.98 KiB) Vist 11138 gange
5-10.jpg
10. Fronten færdigsvejst.
5-10.jpg (80.35 KiB) Vist 11138 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 5

Indlæg af G1-manden » 4. sep 2009, 20:52

Endelig blev det tid til maling.

Der blev brugt 12 dåser zinkspray inden primeren.

God fornøjelse!
Vedhæftede filer
6-1.jpg
1. Afventer kammeraten der skal sprøjte farven på.
6-1.jpg (87.33 KiB) Vist 10932 gange
6-2.jpg
2. Nu er det bare rart at se på.
6-2.jpg (79.91 KiB) Vist 10932 gange
6-3.jpg
3. Alle svejsninger blev slebet ned og spartlet ud.
6-3.jpg (94.19 KiB) Vist 10932 gange
6-4.jpg
4. Reparationerne kan næsten ikke ses.
6-4.jpg (63.57 KiB) Vist 10932 gange
6-5.jpg
5. Reparationerne kan næsten ikke ses.
6-5.jpg (75.5 KiB) Vist 10932 gange
6-6.jpg
6. Dagen derpå.
6-6.jpg (104.32 KiB) Vist 10932 gange
6-7.jpg
7. Den er også sprøjtet nedefra.
6-7.jpg (100.96 KiB) Vist 10932 gange
6-8.jpg
8. Der blev brugt zink og primer inden karrosseri-fugen.
6-8.jpg (108.67 KiB) Vist 10932 gange
6-9.jpg
9. Der blev brugt 0,75 liter klarlak plus fortynder og hærder.
6-9.jpg (98.69 KiB) Vist 10932 gange
6-10.jpg
10. Malingen kogte en smule op rundt omkring.
6-10.jpg (99.21 KiB) Vist 10932 gange
6-11.jpg
11. Kammeraten havde lidt svært ved at sprøjte i vandkassen.
6-11.jpg (87.49 KiB) Vist 10932 gange
6-12.jpg
12. Uha! Her var jeg rigtig selvtilfreds!
6-12.jpg (90.17 KiB) Vist 10932 gange
6-13.jpg
13. –
6-13.jpg (94.53 KiB) Vist 10932 gange
6-14.jpg
14. Motoren proppet af på forsiden.
6-14.jpg (115.17 KiB) Vist 10932 gange
6-15.jpg
15. Det her kommer til at tage lidt tid at rense af.
6-15.jpg (104.36 KiB) Vist 10932 gange
6-16.jpg
16. Blokken malet færdig. Herfra går det helt over gevind.
6-16.jpg (132.07 KiB) Vist 10932 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
Skyggen
Aktiv medlem
Indlæg: 1587
Tilmeldt: 11. jun 2008, 20:17
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 6

Indlæg af Skyggen » 4. sep 2009, 22:36

om du vil eller ej så får du sq en krammer for det der, kæft det er jo smukt (og sygt)!
/Skyggen
>>>G1-Mandens fanklub>>>http://www.facebook.com/group.php?gid=1 ... 757&ref=mf<<<
En fjæsing er en herlig dykpumpe - "Det var ikke mig og desuden var jeg fuld!"

Brugeravatar
DJ_Gran
Aktiv medlem
Indlæg: 3071
Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Carsolutions
Has thanked: 14 times
Been thanked: 62 times
Kontakt:

Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 6

Indlæg af DJ_Gran » 4. sep 2009, 23:06

Skyggen skrev:om du vil eller ej så får du sq en krammer for det der, kæft det er jo smukt (og sygt)!
Stik ham lige en fra mig os!

Det er for vildt! Det ser jo imponerende håbløst ud på de første billeder, men det er dælme os blevet imponerende flot!
http://www.CarSolutions.dk tilbyder nu også montering i det meste af Nordjylland! Kontakt os hvis du har brug for en opgradering til din bil!
Tjek os vores facebook side - CarSolutions.dk! Klik!

BagManden
Nyt medlem
Indlæg: 414
Tilmeldt: 8. sep 2008, 08:50
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 6

Indlæg af BagManden » 5. sep 2009, 06:44

Citat G1 Manden billede 12 "Uha! Her var jeg rigtig selvtilfreds!"

Og med rigtig god grund, der er sgu et flot stykke arbejde.
Du har fortjent en kold eller to fra skabet.
Senest rettet af BagManden 6. sep 2009, 11:40, rettet i alt 1 gang.
hilsen BagManden
Golf IV - 2001 - 2.0 - SOLGT Er skiftet over til en Opel Corsa
OPC 2008er

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 6

Indlæg af G1-manden » 5. sep 2009, 13:43

Mange tak skal i have! :oops:

Det var rigtig pænt af jer!!!
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
Panda
Nyt medlem
Indlæg: 132
Tilmeldt: 1. jul 2008, 16:38
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 6

Indlæg af Panda » 6. sep 2009, 08:12

Rockerkrammer man :D

Det er altid optur når man ser der er blevet postet af G1-manden i store projekter. Og endnu engang overrasker du mig.

Det er for lækkert det arbejde inkl resultatet.

Brugeravatar
ThomasMN
Aktiv medlem
Indlæg: 1851
Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:06
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Biersted
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 6

Indlæg af ThomasMN » 6. sep 2009, 08:52

Obey your Master!!!

Det er bare 110% i orden arbejde det der.

Billede

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 6

Indlæg af G1-manden » 6. sep 2009, 13:11

Hvad skal jeg sige? :oops: :oops:

Ørene er noget røde. Mange tak skal I have.

MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
Panda
Nyt medlem
Indlæg: 132
Tilmeldt: 1. jul 2008, 16:38
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 6

Indlæg af Panda » 6. sep 2009, 18:32

G1-manden skrev:Hvad skal jeg sige? :oops: :oops:

Ørene er noget røde. Mange tak skal I have.

MVH
Du skal sandelig være glad for jeg er fra sjælland :) Ellers havde du nok fået besøg et par gange med de skills du har hehe.

Men vildt du faktisk lige pludselig gik i gang med dette. Jeg har ikke læst alt, med de par indlæg før men hvorfor gik du pludselig i gang her? Troede den kørte hver dag?

Morten Olsen
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 23. apr 2009, 18:57
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 6

Indlæg af Morten Olsen » 6. sep 2009, 20:47

Hej. Jeg har virkelig haft stor fornøjelse af at læse denne tråd. Og inspireret af dig, har jeg købt AEZ fælge til min G3. Men hvilke bolte skal jeg bruge? Dem fra stålfælgene er for korte til de forreste fælge, hvorimod de sjovt nok sagtens kunne "nå" bagpå...
Sorry for Off Topic iøvrigt.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 6

Indlæg af G1-manden » 6. sep 2009, 22:08

Men vildt du faktisk lige pludselig gik i gang med dette. Jeg har ikke læst alt, med de par indlæg før men hvorfor gik du pludselig i gang her? Troede den kørte hver dag?
Det er ikke ådsel-bilen. Det er en cabriolet, jeg lavede for et par år siden. Den er forlængst indregistreret og kører i år på tredie sæson. Den første sæson var lidt kort. Bilen blev først færdig i slutningen af juni.
Hej. Jeg har virkelig haft stor fornøjelse af at læse denne tråd. Og inspireret af dig, har jeg købt AEZ fælge til min G3. Men hvilke bolte skal jeg bruge? Dem fra stålfælgene er for korte til de forreste fælge, hvorimod de sjovt nok sagtens kunne "nå" bagpå...
Mange tak!!

Fælgene sad på en bil, da jeg fik dem, så boltene fulgte med. De er meget lange og ikke med radius/kugleform som normalt til en G1, men med konus og gevindet er selvfølgelig det normale.
Du kan kontrollere fælgenes anlægsflade for boltene med fedt eller lignende, helst noget farvet, smør konussen eller kuglefladen i fælgen ind i fedt og stik bolten gennem hullet, med den bolt du har. Hvis bolten har den rigtige anlægsflade er fedtet blevet rørt på hele fladen, hvis ikke, så er det ikke den rigtige bolt til fælgen.
Jeg kan prøve at måle en bolt imorgen, hvis det kan hjælpe?

MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 7

Indlæg af G1-manden » 11. sep 2009, 07:13

I denne omgang er det motoren, med dele, det er gået ud over.

Alle løsdele, uden undtagelse, er blevet filet på alle kanter, og grater er blevet fjernet. Efterfølgende blev kanterne slebet med smergellærred inden delen blev sandblæst og gulkromatiseret. Det samme er gjort med bærearmene, fjederbenene og de andre ting i undervognen foran.

Jeg ved det godt, når man laver sådan noget, så er man ikke helt rask. Ideen med det er, at overfladebehandlingen burde hænge bedre fast på en rund kant end en skarp kant.

Motorrummet er helt uden skarpe kanter, man kan stikke armene ned omkring motoren uden at få en skramme eller ridse i huden.

God fornøjelse!
Vedhæftede filer
1.jpg
1. Motoren pillet ud og afmonteret.
1.jpg (115.17 KiB) Vist 10544 gange
2.jpg
2. Blokken er blevet malet og de første dele er skruet på.
2.jpg (132.07 KiB) Vist 10544 gange
3.jpg
3. Så dykker vi ned i detaljerne.
3.jpg (123.45 KiB) Vist 10544 gange
4.jpg
4. Speederkabel og koblingskabel er nye originale, de gamle kunne ikke rengøres til en fornuftig stand. Bilen er født med niveauføler i bremsevæsken, så det slap jeg for at lave.
4.jpg (100.83 KiB) Vist 10544 gange
5.jpg
5. Batteriet er strippet for reklamer. Batteriskoene har jeg selv lavet, og fået dem forgyldt. Der var engang sådan nogle var meget dyre, de er de ikke længere.
5.jpg (83.77 KiB) Vist 10544 gange
6.jpg
6. Motoren er ikke født med oliekøler, den har jeg selv monteret. Slangerne er i rustfast stål ligesom bøjningerne. Dem lavede jeg et sted, jeg arbejdede i nogle uger. På den arbejdsplads fik jeg lavet mange gode ting.
6.jpg (105.35 KiB) Vist 10544 gange
7.jpg
7. Hjemmelavet opstramningsbeslag til generatoren.
7.jpg (74.21 KiB) Vist 10544 gange
8.jpg
8. Generatoren har været helt adskilt og fået nye lejer og spændingsregulatoren skiftede jeg vist også.
8.jpg (84.88 KiB) Vist 10544 gange
9.jpg
9. De originale bremserør blev slebet og malet grønne igen. Bagved kan man se den hjemmelavede vægtede gearskiftestang. Ideen er kopieret fra Golf 2.
9.jpg (80.72 KiB) Vist 10544 gange
10.jpg
10. Topdækselmøtrikkerne er også hjemmelavede. En blanding af rustfast og sort POM(plastic).
10.jpg (107.04 KiB) Vist 10544 gange
11.jpg
11. Indsugningsmanifolden er også filet og slebet og efterfølgende sandblæst. Karburatoren skilte jeg ikke ad. Jeg var bange for ikke at kunne få den til at fungere ordentligt igen.
11.jpg (113.75 KiB) Vist 10544 gange
12.jpg
12. Jeg skubbede en femtrins-gearkasse på motoren. Gearkassen-typen er også bestemt til en JB-motor.
12.jpg (97.88 KiB) Vist 10544 gange
13.jpg
13. Vacum-slangerne er udskiftet med nye originale.
13.jpg (89.78 KiB) Vist 10544 gange
14.jpg
14. Låsemekanismen på luftfilterkassen er også renoveret.
14.jpg (88.23 KiB) Vist 10544 gange
15.jpg
15. Indsugningsslangen foran oliekøleren var ikke nem at fremskaffe. Den er ny og original.
15.jpg (90.82 KiB) Vist 10544 gange
16.jpg
16. Selve oliekøleren er helt ny original.
16.jpg (104.18 KiB) Vist 10544 gange
17.jpg
17. Hjemmelavet varmeskjold. Den originale maling så fin ud her, men da jeg rørte ved malingen faldt det af, og karrosseriet var meget rustrød. Derfor lavede jeg varmeskjoldet.
17.jpg (87.74 KiB) Vist 10544 gange
18.jpg
18. Trækaksler og bærearme er også malet og renoveret.
18.jpg (85.12 KiB) Vist 10544 gange
19.jpg
19. Ledningsnettet blev rengjort og gennemgået for fejl og skader. Markeringslyset er lavet om til dioder, med en hjemmelavet holder indbygget i den originale fatning.
19.jpg (63.21 KiB) Vist 10544 gange
20.jpg
20. Hjelmstangen er skåret over, og der er indskudt en rustfast aksel. Den er knap så ”dinglet” nu.
20.jpg (112.06 KiB) Vist 10544 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
Prodigy
Aktiv medlem
Indlæg: 1661
Tilmeldt: 18. jun 2008, 13:32
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 7

Indlæg af Prodigy » 11. sep 2009, 09:48

Hold da op et flot motorrum, du gør ikke noget halvt må man sige !! :D

Er der kommet noget småt rust frem igen efter alle de svejsninger der er lavet? for jeg syntes altid jeg har problemer med at det bobler op igen selvom man prøver at rense til komplet rent metal og bruger zink spray.. du har kun brugt zink under grunder og maling ik?
Medlem siden: 2003/05/14

Morten Olsen
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 23. apr 2009, 18:57
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 7

Indlæg af Morten Olsen » 11. sep 2009, 11:08

Stående applaus til din strammer til generatoren. Hvorfor har VW ikke selv udtænkt den. Jeg har godt nok stået og bandet mange gange over en manglende tredje hånd når remmen skulle strammes op, og bikset med små koben og store skruetrækkere. Din løsning er simpelthen genial!!!

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 7

Indlæg af G1-manden » 11. sep 2009, 12:54

Er der kommet noget småt rust frem igen efter alle de svejsninger der er lavet?
Der er zink nederst under alt det andet.

Jeg har ikke set nogle bobler endnu, men bilen har det også nemt. Omkring november bliver den kørt på lager, og kommer frem igen til marts eller april alt efter vejret. Så alt hvad der hedder vinterkørsel er den forskånet for.

Ådselbilen er malet efter samme opskrift i reparationerne rundt omkring, og efter én vinter var der ikke tegn på gennembrud eller start af rustbobler. Det er faktisk lige netop en af formålene med ådsel-bilen, nemlig at få afprøvet produkter og metoder og ikke mindst holdbarheden ved helårsbrug af bilen.
Din løsning er simpelthen genial!!!
Jeg takker mange gange!!!!!

MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
Massimo
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 30. okt 2008, 12:33
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Haslev
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 7

Indlæg af Massimo » 11. sep 2009, 20:47

Hold da op.! Nu står min verden ikke længere. Det opstammer beslag til genratoren er nok det mest geniale/simple/fantastiske vidunder jeg nogen sinde har set.! Nu har du vel taget patent på det fantastiske system? ;)

Jeg må ærligt erkende at jeg nok godt kunne finde på at groft kopiere det en dag jeg har tid. For det er da godt nok godt lavet! og ikke mindst resten af motorrummet. Fantastisk arbejde og gennemført til mindste detalje.

Imponerende...!

Mvh Mads

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 7

Indlæg af G1-manden » 11. sep 2009, 20:56

Hold da op!!

Mange, mange tak Massimo!!!

Du skal være velkommen til at kopiere opstrammeren. Jeg kan tilføje at systemet fungerer ret godt.

MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
Rosendal
Nyt medlem
Indlæg: 370
Tilmeldt: 16. jun 2008, 21:47
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Esbjerg/Hunderup
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Temp3

Indlæg af Rosendal » 13. sep 2009, 19:04

Velkommen hjem og tak for sidst. Det burde vi gøre igen. :)

Puha, de inderskærme i Cab'en. Ligner mine fra Swallowen til forveksling. Så du siger bare til hvis du har lidt tid i overskud en dag. ;) Det ser jo næsten farbriksnyt ud det du har fået lavet.

Btw. Jeg så et par stykker tage billeder af Ådslen og komme med positive kommentare da I var henne ved den sure Pølsemand. :)
Golf 1 1979 Org. og 69.000 km
Golf 1 1985 US Org. Rabbit Aircon 59.000 miles
Golf 3 1996 2.0 GTI Cabriolet
Scirocco 1 1976 Super org. Stand
Passat 1 1976 Org. 39.000 km Som ny
E-Golf 7 2014 100% elektrisk! ALT i udstyr! Sænket & 20" Vossen!
Caddy 2011 1,6 TDI

Fejlkode udlæsning med VCDS udføres. Esbjerg/Bramming området.

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 7

Indlæg af G1-manden » 13. sep 2009, 19:12

Selv tak hr. Rosendal. Det er bestemt ikke sidste gang vi mødes.

Positive kommentarer!? Det lyder da dejligt. Det opvejer næsten den sure pølsemand, med butikken hvor man helst ikke skulle være sulten, kun rig ;) Jeg fik simpelthen verdens mindste pølsemix, målt i kilopris, han burde meldes til Guinnes.

MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Brugeravatar
Kenned
Medlem
Indlæg: 1066
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:46
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Appenæs Auto
Geografisk sted: Næstved
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 7

Indlæg af Kenned » 13. sep 2009, 20:39

G1-manden skrev: Positive kommentarer!? Det lyder da dejligt. Det opvejer næsten den sure pølsemand, med butikken hvor man helst ikke skulle være sulten, kun rig ;) Jeg fik simpelthen verdens mindste pølsemix, målt i kilopris, han burde meldes til Guinnes.

MVH
Ja det var squ hurra pølsemix.. 45 kr for en lille bakke pommes med en halv fritsyrestegt pølle... føj for en beskidt kal..

derudover så jeg jo dit ådsel... FED STIL endnu engang..
Hilsen Kenneth ____-----____-----_______Vw golf 3 cabriolet / Vw Touran 2,0 TDI 150 highline
Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk |
| Alle indlæg vedrørende KØB
skal postes i Køb - Købe guide - Alt vedr. køb

Brugeravatar
G1-manden
Medlem
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 8

Indlæg af G1-manden » 18. sep 2009, 15:37

I denne omgang præsenteres det færdige resultat.

Jeg har ikke kommenteret alle billederne, kun dem jeg har noget fornuftigt at sige til.

Det er så slut på sommerferien. I næste uge er det ådsel-bilen igen. Der er sket lidt her i ferien.

God fornøjelse!
Vedhæftede filer
1.jpg
1. –
1.jpg (122.82 KiB) Vist 10596 gange
2.jpg
2. –
2.jpg (127.64 KiB) Vist 10596 gange
3.jpg
3. –
3.jpg (156.22 KiB) Vist 10596 gange
4.jpg
4. –
4.jpg (127.05 KiB) Vist 10596 gange
5.jpg
5. –
5.jpg (88.41 KiB) Vist 10596 gange
6.jpg
6. –
6.jpg (137.67 KiB) Vist 10596 gange
7.jpg
7. –
7.jpg (149.27 KiB) Vist 10596 gange
8.jpg
8. –
8.jpg (109.07 KiB) Vist 10596 gange
9.jpg
9. Dørlåsemekanismerne er blevet sandblæst og gulkromateret. De er monteret med rustfaste bolte.
9.jpg (75.77 KiB) Vist 10596 gange
10.jpg
10. Hjemmelavet tap til døren. Den er to-delt, så det sorte stykke kan udskiftes, når det er blevet slidt.
10.jpg (78.71 KiB) Vist 10596 gange
11.jpg
11. Den har de helt gamle instrumenter, der minder lidt om bryster. I Tyskland kaldes de: ”Tittentacho”.
11.jpg (89.75 KiB) Vist 10596 gange
12.jpg
12. Recaro- stolene er originalt ekstraudstyr. Jeg har et udstyrskatalog fra VW, dateret april 1974 hvor de stole er afbildet.
12.jpg (98.17 KiB) Vist 10596 gange
13.jpg
13. Hjemmelavet gearknop.
13.jpg (37.59 KiB) Vist 10596 gange
14.jpg
14. Kalecheovertrækket måtte jeg købe en hel bil for at få. For tre år siden kunne det stadig skaffes, til kun 7000kr. inklusive moms.
14.jpg (108.23 KiB) Vist 10596 gange
15.jpg
15. Stænkklapper naturligvis og originale stålhjul med tilhørende kapsler.
15.jpg (102.92 KiB) Vist 10596 gange
16.jpg
16. Man in the mirror.
16.jpg (70.61 KiB) Vist 10596 gange
17.jpg
17. Pyntelisterne er ikke de rigtige til bilen, men jeg har fået samlet et sæt, der er korrekt.
17.jpg (97.44 KiB) Vist 10596 gange
18.jpg
18. Lygterne har fået en sort krans fra en forlygte med kryds i.
18.jpg (93.01 KiB) Vist 10596 gange
19.jpg
19. Hullerne i bagklappen er blevet lukket. Normalt er det kun det midterste der har beklædning.
19.jpg (77.5 KiB) Vist 10596 gange
20.jpg
20. Hele bagagerummet er pakket ind i filt, samlet i stykker. Min mor har syet kanterne, så der er en pæn afslutning.
20.jpg (124.33 KiB) Vist 10596 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.

1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.

Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.

Besvar

Tilbage til "Store projekter"