Livet med en gl. vandkølet - 1979 G1 Cab - Forsæder 1
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Livet med en gl. vandkølet - 1979 G1 Cab - Forsæder 1
Forklaring:
Tonny har været så flink, at hjælpe med at flytte billederne af min G1 cabriolet over i sin egen tråd. De første otte updates er kopieret direkte fra tråden om Ådsel-bilen.
Meningen med denne nye tråd er at vise ”livet” med en gammel vandkølet Volkswagen. Der er rigtig mange fornøjelser, men der følger meget vedligeholdelse med. Opdateringerne i denne tråd vil naturligvis være sæsonstyret. I øjeblikket bliver den brugt som bil nummer to, for Ådsel-bilen er under klargøring til syn, og kan ikke køre nogen steder. I løbet af november/december skal den på vinter-opmagasinering, og herefter vil der ikke ske meget før til foråret.
God fornøjelse!!!
Data på bilen:
Årgang 1979, femte produktionsmåned og stelnummeret er under 5500.
Motoren er en JB med 70 heste og et slagvolumen på 1439 ccm. Volkswagen kalder det en 1500, det kan vist kaldes en grov oprunding.
Da jeg overtog den, havde den stået hengemt i en lade i cirka 15 år.
Det er en brugtvogns import fra Tyskland, men det ses tydeligt på nogle af billederne (rat, gulvmåtte og gearknop).
Ved gennemgang af bilen fandt jeg en hel del dårligt udført rustarbejde, men det skulle blive værre. Meget værre. Ved gennemgangen virkede det overskueligt at udbedre det dårlige rustarbejde, og det var det næsten også.
Motoren gik fint, men efterfølgende viste den sig at have et stort olieforbrug. Senere har jeg renoveret topstykket, eller jeg afleverede det, og fik det renoveret tilbage til genmontering. Den ryger ikke så voldsomt længere og forbruget af olie faldt, men det er stadig lidt højt. På sigt bliver det nødvendigt med nye stempelringe, men indtil videre får den lov til at køre, som den er.
I denne her omgang har jeg ikke kommenteret billederne, de taler for sig selv, men de efterfølgende billedserier vil jeg kommentere på.
Der var ikke tænkt på, at udgive billederne da de blev taget. Derfor er der ikke så mange som man kunne ønske. Jeg vil prøve at udfylde manglen på billeder med tekst.
Billederne er taget den 22. december, ikke ligefrem vejr til en åben vogn, men bilen skulle fjernes temmelig pludseligt.
God fornøjelse!
Index
Dagen efter hjemtransporten
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 85#p156285
Rust 1
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 08#p159008
Rust 2
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 06#p161306
Rust 3
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 84#p163784
Rust 4
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 42#p166442
Motorrummet males
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 72#p169072
Motordelene renoveres og samles
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 88#p171388
Det færdige arbejde
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 69#p174369
Til træf i Wolfsburg 2007
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 56#p183356
Små forbedringer i sæson 2009
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 48#p189848
Det afbrudte projekt (Golf 1 GX - 1983)
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 53#p195953
Opmagasinering
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 72#p202272
Opgaver til 2010
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 95#p207295
Ur – cabriolet’en
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 18#p212218
Den overskårne cabriolet
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 11#p226211
Sæsonstart
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 99#p256699
Pakdåser
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 52#p258952
Pakninger i friskluftdyser
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 40#p263340
Originale dørsider
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 49#p265449
Diverse småting
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 39#p291039
Tonny har været så flink, at hjælpe med at flytte billederne af min G1 cabriolet over i sin egen tråd. De første otte updates er kopieret direkte fra tråden om Ådsel-bilen.
Meningen med denne nye tråd er at vise ”livet” med en gammel vandkølet Volkswagen. Der er rigtig mange fornøjelser, men der følger meget vedligeholdelse med. Opdateringerne i denne tråd vil naturligvis være sæsonstyret. I øjeblikket bliver den brugt som bil nummer to, for Ådsel-bilen er under klargøring til syn, og kan ikke køre nogen steder. I løbet af november/december skal den på vinter-opmagasinering, og herefter vil der ikke ske meget før til foråret.
God fornøjelse!!!
Data på bilen:
Årgang 1979, femte produktionsmåned og stelnummeret er under 5500.
Motoren er en JB med 70 heste og et slagvolumen på 1439 ccm. Volkswagen kalder det en 1500, det kan vist kaldes en grov oprunding.
Da jeg overtog den, havde den stået hengemt i en lade i cirka 15 år.
Det er en brugtvogns import fra Tyskland, men det ses tydeligt på nogle af billederne (rat, gulvmåtte og gearknop).
Ved gennemgang af bilen fandt jeg en hel del dårligt udført rustarbejde, men det skulle blive værre. Meget værre. Ved gennemgangen virkede det overskueligt at udbedre det dårlige rustarbejde, og det var det næsten også.
Motoren gik fint, men efterfølgende viste den sig at have et stort olieforbrug. Senere har jeg renoveret topstykket, eller jeg afleverede det, og fik det renoveret tilbage til genmontering. Den ryger ikke så voldsomt længere og forbruget af olie faldt, men det er stadig lidt højt. På sigt bliver det nødvendigt med nye stempelringe, men indtil videre får den lov til at køre, som den er.
I denne her omgang har jeg ikke kommenteret billederne, de taler for sig selv, men de efterfølgende billedserier vil jeg kommentere på.
Der var ikke tænkt på, at udgive billederne da de blev taget. Derfor er der ikke så mange som man kunne ønske. Jeg vil prøve at udfylde manglen på billeder med tekst.
Billederne er taget den 22. december, ikke ligefrem vejr til en åben vogn, men bilen skulle fjernes temmelig pludseligt.
God fornøjelse!
Index
Dagen efter hjemtransporten
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 85#p156285
Rust 1
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 08#p159008
Rust 2
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 06#p161306
Rust 3
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 84#p163784
Rust 4
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 42#p166442
Motorrummet males
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 72#p169072
Motordelene renoveres og samles
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 88#p171388
Det færdige arbejde
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 69#p174369
Til træf i Wolfsburg 2007
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 56#p183356
Små forbedringer i sæson 2009
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 48#p189848
Det afbrudte projekt (Golf 1 GX - 1983)
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 53#p195953
Opmagasinering
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 72#p202272
Opgaver til 2010
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 95#p207295
Ur – cabriolet’en
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 18#p212218
Den overskårne cabriolet
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 11#p226211
Sæsonstart
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 99#p256699
Pakdåser
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 52#p258952
Pakninger i friskluftdyser
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 40#p263340
Originale dørsider
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 49#p265449
Diverse småting
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 39#p291039
- Vedhæftede filer
-
- 1-1.jpg (119.89 KiB) Vist 11003 gange
-
- 1-2.jpg (146.22 KiB) Vist 11003 gange
-
- 1-3.jpg (136.09 KiB) Vist 11003 gange
-
- 1-4.jpg (85.89 KiB) Vist 11003 gange
-
- 1-5.jpg (130.69 KiB) Vist 11003 gange
-
- 1-6.jpg (94.86 KiB) Vist 11003 gange
-
- 1-7.jpg (51.53 KiB) Vist 11003 gange
-
- 1-8.jpg (129.92 KiB) Vist 11003 gange
-
- 1-9.jpg (114.6 KiB) Vist 11003 gange
-
- 1-10.jpg (80.15 KiB) Vist 11003 gange
-
- 1-11.jpg (130.88 KiB) Vist 11003 gange
-
- 1-12.jpg (83.38 KiB) Vist 11003 gange
-
- 1-13.jpg (79.8 KiB) Vist 11003 gange
-
- 1-14.jpg (101.15 KiB) Vist 11003 gange
-
- 1-15.jpg (65.79 KiB) Vist 11003 gange
-
- 1-16.jpg (105.83 KiB) Vist 11003 gange
-
- 1-17.jpg (112.04 KiB) Vist 11003 gange
-
- 1-18.jpg (110.88 KiB) Vist 11003 gange
-
- 1-19.jpg (114.47 KiB) Vist 11003 gange
-
- 1-20.jpg (66.43 KiB) Vist 11003 gange
Senest rettet af G1-manden 21. dec 2015, 21:22, rettet i alt 18 gange.
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 2
Her starter den næsten endeløse rust-saga.
Inden opstart på fronten havde jeg repareret lidt i venstre hjulkasse og inde i bagagerummet. Her tog jeg desværre ingen billeder, men i forhold til rustarbejdet på fronten, var det absolut ingenting, der skulle laves i den ende.
Fra 1979 til 1982 blev G1-cabrioletterne leveret uden inderskærme foran. Det er dette forhold, der er skyld i de massive rustangreb i fronten. Hvis nogen har kig på en cabriolet fra før 1982, så kig godt på billederne i de næste uger.
God fornøjelse!
Inden opstart på fronten havde jeg repareret lidt i venstre hjulkasse og inde i bagagerummet. Her tog jeg desværre ingen billeder, men i forhold til rustarbejdet på fronten, var det absolut ingenting, der skulle laves i den ende.
Fra 1979 til 1982 blev G1-cabrioletterne leveret uden inderskærme foran. Det er dette forhold, der er skyld i de massive rustangreb i fronten. Hvis nogen har kig på en cabriolet fra før 1982, så kig godt på billederne i de næste uger.
God fornøjelse!
- Vedhæftede filer
-
- 1. Her var der lavet den helt klassiske: ”Vi banker lige tre stykker plade henover, og så punktsvejser vi det lidt i kanterne”. Sikke noget l…!!!! Det yderste af lygtekransen var væk og rusten havde ædt sig ind i blikket i fronten.
- 2-1.jpg (111.85 KiB) Vist 10650 gange
-
- 2. Jeg forsøgte at lave det, så det lignede det originale mest muligt. Jeg kunne ikke banke faconen op i et stykke, så det blev lavet i flere og hæftet sammen.
- 2-2.jpg (87.75 KiB) Vist 10650 gange
-
- 3. Ny lygtekrans, og plastickransen fra frontgrillen har været monteret. Så bliver der ikke problemer senere.
- 2-3.jpg (93.74 KiB) Vist 10650 gange
-
- 4. Her er der svejst et stykke i frontblikket/tværvangen og er punktsvejst på inderskærmen.
- 2-4.jpg (99.41 KiB) Vist 10650 gange
-
- 5. Det yderste af stenpladen blev skiftet ud hele vejen ned.
- 2-5.jpg (81.37 KiB) Vist 10650 gange
-
- 6. Det nederste af højre A-stolpe. Rusten er godt i gang i den kraftige panelvange.
- 2-6.jpg (102.84 KiB) Vist 10650 gange
-
- 7. Panelvangen repareret med et stykke 2mm plade. Klar til at blive beklædt med noget blik.
- 2-7.jpg (107.87 KiB) Vist 10650 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- Big-_-D
- Medlem
- Indlæg: 1324
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:11
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 2860 Søborg
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 5 times
Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 2
Tænk at det kan betale sig at lave sådan noget... fandme heller ikke gennemtænkt fra vw's side
Big D
Big D
VW Golf IV 2,8 V6 4motion SOLGT
VW Golf IV 1,8 20v SOLGT
VW Golf III 1,8 cl "The Pendler" TOTALSKADET
VW Golf II 1,8 16v GTI - To Be Decided
Projekt-tråd på Low-Budget-Ringtool
VW Golf IV 1,8 20v SOLGT
VW Golf III 1,8 cl "The Pendler" TOTALSKADET
VW Golf II 1,8 16v GTI - To Be Decided
Projekt-tråd på Low-Budget-Ringtool
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 2
Og det bliver meget værre.Den er da godt nok seriøst råden
Det kan det heller ikke, hvis man regner timer med i regnestykket. Men sikke en udfordring, og det ender i en billig og iorden Golf 1 CabrioletTænk at det kan betale sig at lave sådan noget...
MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Temp2
Fortsættelse på højre inderskærm.
Denne omgang er ved A-stolpen og vandkassen. Cabrioletterne er født med en forstærkning i inderskærmene foran.
Forstærkningen er lavet i 2mm plade. Fra fabrikken er der ikke anvendt nogen form for oliebeskyttelse i hulrummet mellem forstærkningen og inderskærmen. Hvor der ikke var rust, så det ud som nyt, men kun med grundmaling. Efter det hele var malet, fik det en ordentlig omgang tynd undervognsolie i hulrummet. Så holder det vel lidt længere, håber jeg.
Forstærkningen måtte også repareres i kanten. Det er nemmere, at svejse i 2mm plade, men noget sværere at få formet.
Et billede af hele højre inderskærm i det færdige stadie er der desværre ikke.
God fornøjelse!
Denne omgang er ved A-stolpen og vandkassen. Cabrioletterne er født med en forstærkning i inderskærmene foran.
Forstærkningen er lavet i 2mm plade. Fra fabrikken er der ikke anvendt nogen form for oliebeskyttelse i hulrummet mellem forstærkningen og inderskærmen. Hvor der ikke var rust, så det ud som nyt, men kun med grundmaling. Efter det hele var malet, fik det en ordentlig omgang tynd undervognsolie i hulrummet. Så holder det vel lidt længere, håber jeg.
Forstærkningen måtte også repareres i kanten. Det er nemmere, at svejse i 2mm plade, men noget sværere at få formet.
Et billede af hele højre inderskærm i det færdige stadie er der desværre ikke.
God fornøjelse!
- Vedhæftede filer
-
- 1. Efter afrensning med en roterende stålbørste så det rigtig skidt ud.
- 3-1.jpg (93.61 KiB) Vist 11501 gange
-
- 2. Det ser meget stygt ud.
- 3-2.jpg (114.41 KiB) Vist 11501 gange
-
- 3. Forstærkningen skåret af. Det er helt tydeligt, hvad der er sket. Vandet er sprøjtet ind i det firkantede hul i forstærkningen, og er rendt ud i bunden.
- 3-3.jpg (107.52 KiB) Vist 11501 gange
-
- 4. Der er hul helt ind i kabinen. Det her kommer til at tage lang tid.
- 3-4.jpg (107.88 KiB) Vist 11501 gange
-
- 5. Det bliver mange stykker plade, der skal samles her.
- 3-5.jpg (126.31 KiB) Vist 11501 gange
-
- 6. Første skridt. Vandkassen og A-stolpen repareret.
- 3-6.jpg (94.99 KiB) Vist 11501 gange
-
- 7. Jeg forsøgte at banke reparationsstykket ud, så det passede med den originale plade.
- 3-7.jpg (95.12 KiB) Vist 11501 gange
-
- 8. Man skal huske monteringshuller med påsvejst clips til skærmene.
- 3-8.jpg (95.57 KiB) Vist 11501 gange
-
- 9. Området i inderskærmen skåret fri for rust.
- 3-9.jpg (104.28 KiB) Vist 11501 gange
-
- 10. Kanten på brandvæggen er blevet repareret, klar til punktsvejsning af det nye stykke inderskærm.
- 3-10.jpg (108.88 KiB) Vist 11501 gange
-
- 11. Nu begynder det at ligne noget. De hårde ville have lavet hele inderskærmsdelen i et stykke. Jeg valgte at dele den lidt op.
- 3-11.jpg (111.73 KiB) Vist 11501 gange
-
- 12. Alle svejsninger blev slebet ned. Det blev sprøjtet med zink, inden forstærkningen blev svejset på igen.
- 3-12.jpg (111.06 KiB) Vist 11501 gange
-
- 13. Så er inderskærmen næsten færdig. Hullet skal være der. Sådan kunne jeg lige akkurat ane, at det havde set ud før.
- 3-13.jpg (100.92 KiB) Vist 11501 gange
-
- 14. Det foreløbige resultat. Set lidt på afstand. Selvtilfredsheden var stor lige i det her øjeblik.
- 3-14.jpg (104.92 KiB) Vist 11501 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- Hurtig
- Nyt medlem
- Indlæg: 285
- Tilmeldt: 14. mar 2009, 01:20
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 3
Rollin´on rust
Challenge accepted! Så ruller vi sq møgkasserne til september .. gud hjælpe os ..
Challenge accepted! Så ruller vi sq møgkasserne til september .. gud hjælpe os ..
Current garage:
2015 Audi A3 Limousine 2.0 TDI 150 HK Ambition.
1982 Volkswagen Golf Mk. 1 "Tintop" - 1,5L JB + 2x40mm Solex
Tidligere biler
2008 Audi S3 8P 265 HK Quattro - Solar Orange - APR Stage 1
2008 Seat Leon 2.0 TFSI FR DSG - Eftermonteret: RNS310 navigation, Bluetooth Premium, PDC sensorer, bakkamera. 270 HK / 400+ NM.
2010 Seat Leon Cupra R 265 HK - Cupra R læderkabine, 19" Cupra R fælge, OPS-sensorer for og bag, RNS310 og ALT i udstyr.
2015 Audi A3 Limousine 2.0 TDI 150 HK Ambition.
1982 Volkswagen Golf Mk. 1 "Tintop" - 1,5L JB + 2x40mm Solex
Tidligere biler
2008 Audi S3 8P 265 HK Quattro - Solar Orange - APR Stage 1
2008 Seat Leon 2.0 TFSI FR DSG - Eftermonteret: RNS310 navigation, Bluetooth Premium, PDC sensorer, bakkamera. 270 HK / 400+ NM.
2010 Seat Leon Cupra R 265 HK - Cupra R læderkabine, 19" Cupra R fælge, OPS-sensorer for og bag, RNS310 og ALT i udstyr.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 4
I denne omgang er det venstre side der skal repareres. Det var nødvendigt at dele billederne i to dele.
Det var en drøj omgang.
God fornøjelse!
Det var en drøj omgang.
God fornøjelse!
- Vedhæftede filer
-
- 1. Igen er der lavet den helt klassiske: ”Vi banker lige tre stykker plade henover, og så punktsvejser vi det lidt i kanterne”. Sikke noget l…!!!!
- 4-1.jpg (88.41 KiB) Vist 11321 gange
-
- 2. Det var virkelig slemt. Mængden af spartel ovenpå var massiv.
- 4-2.jpg (87.63 KiB) Vist 11321 gange
-
- 3. Det bliver spændende, at få det skåret fri, og se hvor slemt det er nedenunder.
- 4-3.jpg (81.37 KiB) Vist 11321 gange
-
- 4. Billedet er lidt dårligt, men det var nødvendigt at reparere i torpedopladen.
- 4-4.jpg (58.93 KiB) Vist 11321 gange
-
- 5. Det gamle pladearbejde skåret af.
- 4-5.jpg (104.19 KiB) Vist 11321 gange
-
- 6. Hvor skal man starte?
- 4-6.jpg (103.22 KiB) Vist 11321 gange
-
- 7. Hjørnet af den originale A-stolpe kan muligvis genbruges.
- 4-7.jpg (110.04 KiB) Vist 11321 gange
-
- 8. Gavlen af vandkassen var meget dårlig, og det var nødvendigt at fjerne den for at reparere alt det andet.
- 4-8.jpg (88.29 KiB) Vist 11321 gange
-
- 9. Lige her syntes jeg, det var helt uoverskueligt.
- 4-9.jpg (84.59 KiB) Vist 11321 gange
-
- 10. Så er det i gang. Første del repareret.
- 4-10.jpg (71.57 KiB) Vist 11321 gange
-
- 11. Første reparation fra en større afstand.
- 4-11.jpg (91.25 KiB) Vist 11321 gange
-
- 12. Det midterste stykke af gavlen i vandkassen kunne genbruges. Resten skulle fremstilles. Man se kan se udskæringen af torpedostykket. Første del af A-stolpen er lavet færdig.
- 4-12.jpg (94.71 KiB) Vist 11321 gange
-
- 13. Gavlen af vandkasse.
- 4-13.jpg (68.08 KiB) Vist 11321 gange
-
- 14. Så er der næsten lukket ind til kabinen igen.
- 4-14.jpg (70.05 KiB) Vist 11321 gange
-
- 15. Reparationen i torpedostykket.
- 4-15.jpg (58.87 KiB) Vist 11321 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 5
Resten af reparationen i venstre side.
God fornøjelse!
God fornøjelse!
- Vedhæftede filer
-
- 1. Reparation af længdevangen.
- 5-1.jpg (104.51 KiB) Vist 11138 gange
-
- 2. Det bliver spændende, at få alle de pladestykker til at rende sammen.
- 5-2.jpg (89.33 KiB) Vist 11138 gange
-
- 3. A-stolpen færdig! JUHU!
- 5-3.jpg (88.06 KiB) Vist 11138 gange
-
- 4. Det hele lukket og slebet. Så skal forstærkningen repareres og svejses på.
- 5-4.jpg (81.58 KiB) Vist 11138 gange
-
- 5. Lidt bedre billede.
- 5-5.jpg (94.1 KiB) Vist 11138 gange
-
- 6. #¤%”!!&¤#”
- 5-6.jpg (89.63 KiB) Vist 11138 gange
-
- 7. Kanten af inderskærmen er ikke så skadet.
- 5-7.jpg (83.15 KiB) Vist 11138 gange
-
- 8. Lygtekransen skal udskiftes.
- 5-8.jpg (91.47 KiB) Vist 11138 gange
-
- 9. Skåret fri.
- 5-9.jpg (76.98 KiB) Vist 11138 gange
-
- 10. Fronten færdigsvejst.
- 5-10.jpg (80.35 KiB) Vist 11138 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 5
Endelig blev det tid til maling.
Der blev brugt 12 dåser zinkspray inden primeren.
God fornøjelse!
Der blev brugt 12 dåser zinkspray inden primeren.
God fornøjelse!
- Vedhæftede filer
-
- 1. Afventer kammeraten der skal sprøjte farven på.
- 6-1.jpg (87.33 KiB) Vist 10932 gange
-
- 2. Nu er det bare rart at se på.
- 6-2.jpg (79.91 KiB) Vist 10932 gange
-
- 3. Alle svejsninger blev slebet ned og spartlet ud.
- 6-3.jpg (94.19 KiB) Vist 10932 gange
-
- 4. Reparationerne kan næsten ikke ses.
- 6-4.jpg (63.57 KiB) Vist 10932 gange
-
- 5. Reparationerne kan næsten ikke ses.
- 6-5.jpg (75.5 KiB) Vist 10932 gange
-
- 6. Dagen derpå.
- 6-6.jpg (104.32 KiB) Vist 10932 gange
-
- 7. Den er også sprøjtet nedefra.
- 6-7.jpg (100.96 KiB) Vist 10932 gange
-
- 8. Der blev brugt zink og primer inden karrosseri-fugen.
- 6-8.jpg (108.67 KiB) Vist 10932 gange
-
- 9. Der blev brugt 0,75 liter klarlak plus fortynder og hærder.
- 6-9.jpg (98.69 KiB) Vist 10932 gange
-
- 10. Malingen kogte en smule op rundt omkring.
- 6-10.jpg (99.21 KiB) Vist 10932 gange
-
- 11. Kammeraten havde lidt svært ved at sprøjte i vandkassen.
- 6-11.jpg (87.49 KiB) Vist 10932 gange
-
- 12. Uha! Her var jeg rigtig selvtilfreds!
- 6-12.jpg (90.17 KiB) Vist 10932 gange
-
- 13. –
- 6-13.jpg (94.53 KiB) Vist 10932 gange
-
- 14. Motoren proppet af på forsiden.
- 6-14.jpg (115.17 KiB) Vist 10932 gange
-
- 15. Det her kommer til at tage lidt tid at rense af.
- 6-15.jpg (104.36 KiB) Vist 10932 gange
-
- 16. Blokken malet færdig. Herfra går det helt over gevind.
- 6-16.jpg (132.07 KiB) Vist 10932 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- Skyggen
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1587
- Tilmeldt: 11. jun 2008, 20:17
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 6
om du vil eller ej så får du sq en krammer for det der, kæft det er jo smukt (og sygt)!
/Skyggen
>>>G1-Mandens fanklub>>>http://www.facebook.com/group.php?gid=1 ... 757&ref=mf<<<
En fjæsing er en herlig dykpumpe - "Det var ikke mig og desuden var jeg fuld!"
>>>G1-Mandens fanklub>>>http://www.facebook.com/group.php?gid=1 ... 757&ref=mf<<<
En fjæsing er en herlig dykpumpe - "Det var ikke mig og desuden var jeg fuld!"
- DJ_Gran
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3071
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:15
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Carsolutions
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 62 times
- Kontakt:
Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 6
Stik ham lige en fra mig os!Skyggen skrev:om du vil eller ej så får du sq en krammer for det der, kæft det er jo smukt (og sygt)!
Det er for vildt! Det ser jo imponerende håbløst ud på de første billeder, men det er dælme os blevet imponerende flot!
http://www.CarSolutions.dk tilbyder nu også montering i det meste af Nordjylland! Kontakt os hvis du har brug for en opgradering til din bil!
Tjek os vores facebook side - CarSolutions.dk! Klik!
Tjek os vores facebook side - CarSolutions.dk! Klik!
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 414
- Tilmeldt: 8. sep 2008, 08:50
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Odense
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 6
Citat G1 Manden billede 12 "Uha! Her var jeg rigtig selvtilfreds!"
Og med rigtig god grund, der er sgu et flot stykke arbejde.
Du har fortjent en kold eller to fra skabet.
Og med rigtig god grund, der er sgu et flot stykke arbejde.
Du har fortjent en kold eller to fra skabet.
Senest rettet af BagManden 6. sep 2009, 11:40, rettet i alt 1 gang.
hilsen BagManden
Golf IV - 2001 - 2.0 - SOLGT Er skiftet over til en Opel Corsa OPC 2008er
Golf IV - 2001 - 2.0 - SOLGT Er skiftet over til en Opel Corsa OPC 2008er
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 6
Mange tak skal i have!
Det var rigtig pænt af jer!!!
Det var rigtig pænt af jer!!!
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 6
Rockerkrammer man
Det er altid optur når man ser der er blevet postet af G1-manden i store projekter. Og endnu engang overrasker du mig.
Det er for lækkert det arbejde inkl resultatet.
Det er altid optur når man ser der er blevet postet af G1-manden i store projekter. Og endnu engang overrasker du mig.
Det er for lækkert det arbejde inkl resultatet.
- ThomasMN
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1851
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 17:06
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Biersted
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 6
Obey your Master!!!
Det er bare 110% i orden arbejde det der.
Det er bare 110% i orden arbejde det der.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 6
Hvad skal jeg sige?
Ørene er noget røde. Mange tak skal I have.
MVH
Ørene er noget røde. Mange tak skal I have.
MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 6
Du skal sandelig være glad for jeg er fra sjælland Ellers havde du nok fået besøg et par gange med de skills du har hehe.G1-manden skrev:Hvad skal jeg sige?
Ørene er noget røde. Mange tak skal I have.
MVH
Men vildt du faktisk lige pludselig gik i gang med dette. Jeg har ikke læst alt, med de par indlæg før men hvorfor gik du pludselig i gang her? Troede den kørte hver dag?
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 23. apr 2009, 18:57
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 6
Hej. Jeg har virkelig haft stor fornøjelse af at læse denne tråd. Og inspireret af dig, har jeg købt AEZ fælge til min G3. Men hvilke bolte skal jeg bruge? Dem fra stålfælgene er for korte til de forreste fælge, hvorimod de sjovt nok sagtens kunne "nå" bagpå...
Sorry for Off Topic iøvrigt.
Sorry for Off Topic iøvrigt.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 6
Det er ikke ådsel-bilen. Det er en cabriolet, jeg lavede for et par år siden. Den er forlængst indregistreret og kører i år på tredie sæson. Den første sæson var lidt kort. Bilen blev først færdig i slutningen af juni.Men vildt du faktisk lige pludselig gik i gang med dette. Jeg har ikke læst alt, med de par indlæg før men hvorfor gik du pludselig i gang her? Troede den kørte hver dag?
Mange tak!!Hej. Jeg har virkelig haft stor fornøjelse af at læse denne tråd. Og inspireret af dig, har jeg købt AEZ fælge til min G3. Men hvilke bolte skal jeg bruge? Dem fra stålfælgene er for korte til de forreste fælge, hvorimod de sjovt nok sagtens kunne "nå" bagpå...
Fælgene sad på en bil, da jeg fik dem, så boltene fulgte med. De er meget lange og ikke med radius/kugleform som normalt til en G1, men med konus og gevindet er selvfølgelig det normale.
Du kan kontrollere fælgenes anlægsflade for boltene med fedt eller lignende, helst noget farvet, smør konussen eller kuglefladen i fælgen ind i fedt og stik bolten gennem hullet, med den bolt du har. Hvis bolten har den rigtige anlægsflade er fedtet blevet rørt på hele fladen, hvis ikke, så er det ikke den rigtige bolt til fælgen.
Jeg kan prøve at måle en bolt imorgen, hvis det kan hjælpe?
MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 7
I denne omgang er det motoren, med dele, det er gået ud over.
Alle løsdele, uden undtagelse, er blevet filet på alle kanter, og grater er blevet fjernet. Efterfølgende blev kanterne slebet med smergellærred inden delen blev sandblæst og gulkromatiseret. Det samme er gjort med bærearmene, fjederbenene og de andre ting i undervognen foran.
Jeg ved det godt, når man laver sådan noget, så er man ikke helt rask. Ideen med det er, at overfladebehandlingen burde hænge bedre fast på en rund kant end en skarp kant.
Motorrummet er helt uden skarpe kanter, man kan stikke armene ned omkring motoren uden at få en skramme eller ridse i huden.
God fornøjelse!
Alle løsdele, uden undtagelse, er blevet filet på alle kanter, og grater er blevet fjernet. Efterfølgende blev kanterne slebet med smergellærred inden delen blev sandblæst og gulkromatiseret. Det samme er gjort med bærearmene, fjederbenene og de andre ting i undervognen foran.
Jeg ved det godt, når man laver sådan noget, så er man ikke helt rask. Ideen med det er, at overfladebehandlingen burde hænge bedre fast på en rund kant end en skarp kant.
Motorrummet er helt uden skarpe kanter, man kan stikke armene ned omkring motoren uden at få en skramme eller ridse i huden.
God fornøjelse!
- Vedhæftede filer
-
- 1. Motoren pillet ud og afmonteret.
- 1.jpg (115.17 KiB) Vist 10544 gange
-
- 2. Blokken er blevet malet og de første dele er skruet på.
- 2.jpg (132.07 KiB) Vist 10544 gange
-
- 3. Så dykker vi ned i detaljerne.
- 3.jpg (123.45 KiB) Vist 10544 gange
-
- 4. Speederkabel og koblingskabel er nye originale, de gamle kunne ikke rengøres til en fornuftig stand. Bilen er født med niveauføler i bremsevæsken, så det slap jeg for at lave.
- 4.jpg (100.83 KiB) Vist 10544 gange
-
- 5. Batteriet er strippet for reklamer. Batteriskoene har jeg selv lavet, og fået dem forgyldt. Der var engang sådan nogle var meget dyre, de er de ikke længere.
- 5.jpg (83.77 KiB) Vist 10544 gange
-
- 6. Motoren er ikke født med oliekøler, den har jeg selv monteret. Slangerne er i rustfast stål ligesom bøjningerne. Dem lavede jeg et sted, jeg arbejdede i nogle uger. På den arbejdsplads fik jeg lavet mange gode ting.
- 6.jpg (105.35 KiB) Vist 10544 gange
-
- 7. Hjemmelavet opstramningsbeslag til generatoren.
- 7.jpg (74.21 KiB) Vist 10544 gange
-
- 8. Generatoren har været helt adskilt og fået nye lejer og spændingsregulatoren skiftede jeg vist også.
- 8.jpg (84.88 KiB) Vist 10544 gange
-
- 9. De originale bremserør blev slebet og malet grønne igen. Bagved kan man se den hjemmelavede vægtede gearskiftestang. Ideen er kopieret fra Golf 2.
- 9.jpg (80.72 KiB) Vist 10544 gange
-
- 10. Topdækselmøtrikkerne er også hjemmelavede. En blanding af rustfast og sort POM(plastic).
- 10.jpg (107.04 KiB) Vist 10544 gange
-
- 11. Indsugningsmanifolden er også filet og slebet og efterfølgende sandblæst. Karburatoren skilte jeg ikke ad. Jeg var bange for ikke at kunne få den til at fungere ordentligt igen.
- 11.jpg (113.75 KiB) Vist 10544 gange
-
- 12. Jeg skubbede en femtrins-gearkasse på motoren. Gearkassen-typen er også bestemt til en JB-motor.
- 12.jpg (97.88 KiB) Vist 10544 gange
-
- 13. Vacum-slangerne er udskiftet med nye originale.
- 13.jpg (89.78 KiB) Vist 10544 gange
-
- 14. Låsemekanismen på luftfilterkassen er også renoveret.
- 14.jpg (88.23 KiB) Vist 10544 gange
-
- 15. Indsugningsslangen foran oliekøleren var ikke nem at fremskaffe. Den er ny og original.
- 15.jpg (90.82 KiB) Vist 10544 gange
-
- 16. Selve oliekøleren er helt ny original.
- 16.jpg (104.18 KiB) Vist 10544 gange
-
- 17. Hjemmelavet varmeskjold. Den originale maling så fin ud her, men da jeg rørte ved malingen faldt det af, og karrosseriet var meget rustrød. Derfor lavede jeg varmeskjoldet.
- 17.jpg (87.74 KiB) Vist 10544 gange
-
- 18. Trækaksler og bærearme er også malet og renoveret.
- 18.jpg (85.12 KiB) Vist 10544 gange
-
- 19. Ledningsnettet blev rengjort og gennemgået for fejl og skader. Markeringslyset er lavet om til dioder, med en hjemmelavet holder indbygget i den originale fatning.
- 19.jpg (63.21 KiB) Vist 10544 gange
-
- 20. Hjelmstangen er skåret over, og der er indskudt en rustfast aksel. Den er knap så ”dinglet” nu.
- 20.jpg (112.06 KiB) Vist 10544 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- Prodigy
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1661
- Tilmeldt: 18. jun 2008, 13:32
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 7
Hold da op et flot motorrum, du gør ikke noget halvt må man sige !!
Er der kommet noget småt rust frem igen efter alle de svejsninger der er lavet? for jeg syntes altid jeg har problemer med at det bobler op igen selvom man prøver at rense til komplet rent metal og bruger zink spray.. du har kun brugt zink under grunder og maling ik?
Er der kommet noget småt rust frem igen efter alle de svejsninger der er lavet? for jeg syntes altid jeg har problemer med at det bobler op igen selvom man prøver at rense til komplet rent metal og bruger zink spray.. du har kun brugt zink under grunder og maling ik?
Medlem siden: 2003/05/14
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 23. apr 2009, 18:57
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 7
Stående applaus til din strammer til generatoren. Hvorfor har VW ikke selv udtænkt den. Jeg har godt nok stået og bandet mange gange over en manglende tredje hånd når remmen skulle strammes op, og bikset med små koben og store skruetrækkere. Din løsning er simpelthen genial!!!
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 7
Der er zink nederst under alt det andet.Er der kommet noget småt rust frem igen efter alle de svejsninger der er lavet?
Jeg har ikke set nogle bobler endnu, men bilen har det også nemt. Omkring november bliver den kørt på lager, og kommer frem igen til marts eller april alt efter vejret. Så alt hvad der hedder vinterkørsel er den forskånet for.
Ådselbilen er malet efter samme opskrift i reparationerne rundt omkring, og efter én vinter var der ikke tegn på gennembrud eller start af rustbobler. Det er faktisk lige netop en af formålene med ådsel-bilen, nemlig at få afprøvet produkter og metoder og ikke mindst holdbarheden ved helårsbrug af bilen.
Jeg takker mange gange!!!!!Din løsning er simpelthen genial!!!
MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- Massimo
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 52
- Tilmeldt: 30. okt 2008, 12:33
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Haslev
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 7
Hold da op.! Nu står min verden ikke længere. Det opstammer beslag til genratoren er nok det mest geniale/simple/fantastiske vidunder jeg nogen sinde har set.! Nu har du vel taget patent på det fantastiske system?
Jeg må ærligt erkende at jeg nok godt kunne finde på at groft kopiere det en dag jeg har tid. For det er da godt nok godt lavet! og ikke mindst resten af motorrummet. Fantastisk arbejde og gennemført til mindste detalje.
Imponerende...!
Mvh Mads
Jeg må ærligt erkende at jeg nok godt kunne finde på at groft kopiere det en dag jeg har tid. For det er da godt nok godt lavet! og ikke mindst resten af motorrummet. Fantastisk arbejde og gennemført til mindste detalje.
Imponerende...!
Mvh Mads
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 7
Hold da op!!
Mange, mange tak Massimo!!!
Du skal være velkommen til at kopiere opstrammeren. Jeg kan tilføje at systemet fungerer ret godt.
MVH
Mange, mange tak Massimo!!!
Du skal være velkommen til at kopiere opstrammeren. Jeg kan tilføje at systemet fungerer ret godt.
MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- Rosendal
- Nyt medlem
- Indlæg: 370
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 21:47
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Esbjerg/Hunderup
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Temp3
Velkommen hjem og tak for sidst. Det burde vi gøre igen.
Puha, de inderskærme i Cab'en. Ligner mine fra Swallowen til forveksling. Så du siger bare til hvis du har lidt tid i overskud en dag. Det ser jo næsten farbriksnyt ud det du har fået lavet.
Btw. Jeg så et par stykker tage billeder af Ådslen og komme med positive kommentare da I var henne ved den sure Pølsemand.
Puha, de inderskærme i Cab'en. Ligner mine fra Swallowen til forveksling. Så du siger bare til hvis du har lidt tid i overskud en dag. Det ser jo næsten farbriksnyt ud det du har fået lavet.
Btw. Jeg så et par stykker tage billeder af Ådslen og komme med positive kommentare da I var henne ved den sure Pølsemand.
Golf 1 1979 Org. og 69.000 km
Golf 1 1985 US Org. Rabbit Aircon 59.000 miles
Golf 3 1996 2.0 GTI Cabriolet
Scirocco 1 1976 Super org. Stand
Passat 1 1976 Org. 39.000 km Som ny
E-Golf 7 2014 100% elektrisk! ALT i udstyr! Sænket & 20" Vossen!
Caddy 2011 1,6 TDI
Fejlkode udlæsning med VCDS udføres. Esbjerg/Bramming området.
Golf 1 1985 US Org. Rabbit Aircon 59.000 miles
Golf 3 1996 2.0 GTI Cabriolet
Scirocco 1 1976 Super org. Stand
Passat 1 1976 Org. 39.000 km Som ny
E-Golf 7 2014 100% elektrisk! ALT i udstyr! Sænket & 20" Vossen!
Caddy 2011 1,6 TDI
Fejlkode udlæsning med VCDS udføres. Esbjerg/Bramming området.
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 7
Selv tak hr. Rosendal. Det er bestemt ikke sidste gang vi mødes.
Positive kommentarer!? Det lyder da dejligt. Det opvejer næsten den sure pølsemand, med butikken hvor man helst ikke skulle være sulten, kun rig Jeg fik simpelthen verdens mindste pølsemix, målt i kilopris, han burde meldes til Guinnes.
MVH
Positive kommentarer!? Det lyder da dejligt. Det opvejer næsten den sure pølsemand, med butikken hvor man helst ikke skulle være sulten, kun rig Jeg fik simpelthen verdens mindste pølsemix, målt i kilopris, han burde meldes til Guinnes.
MVH
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
- Kenned
- Medlem
- Indlæg: 1066
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:46
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Appenæs Auto
- Geografisk sted: Næstved
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 7
Ja det var squ hurra pølsemix.. 45 kr for en lille bakke pommes med en halv fritsyrestegt pølle... føj for en beskidt kal..G1-manden skrev: Positive kommentarer!? Det lyder da dejligt. Det opvejer næsten den sure pølsemand, med butikken hvor man helst ikke skulle være sulten, kun rig Jeg fik simpelthen verdens mindste pølsemix, målt i kilopris, han burde meldes til Guinnes.
MVH
derudover så jeg jo dit ådsel... FED STIL endnu engang..
Hilsen Kenneth ____-----____-----_______Vw golf 3 cabriolet / Vw Touran 2,0 TDI 150 highline
Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk |
| Alle indlæg vedrørende KØB skal postes i Køb - Købe guide - Alt vedr. køb
Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk |
| Alle indlæg vedrørende KØB skal postes i Køb - Købe guide - Alt vedr. køb
- G1-manden
- Medlem
- Indlæg: 1205
- Tilmeldt: 17. jun 2008, 07:10
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Tilbage i hjemstavnen
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Ådsel-stil: Golf 1 Diesel 1982 Sommerferie - underholdning 8
I denne omgang præsenteres det færdige resultat.
Jeg har ikke kommenteret alle billederne, kun dem jeg har noget fornuftigt at sige til.
Det er så slut på sommerferien. I næste uge er det ådsel-bilen igen. Der er sket lidt her i ferien.
God fornøjelse!
Jeg har ikke kommenteret alle billederne, kun dem jeg har noget fornuftigt at sige til.
Det er så slut på sommerferien. I næste uge er det ådsel-bilen igen. Der er sket lidt her i ferien.
God fornøjelse!
- Vedhæftede filer
-
- 1. –
- 1.jpg (122.82 KiB) Vist 10596 gange
-
- 2. –
- 2.jpg (127.64 KiB) Vist 10596 gange
-
- 3. –
- 3.jpg (156.22 KiB) Vist 10596 gange
-
- 4. –
- 4.jpg (127.05 KiB) Vist 10596 gange
-
- 5. –
- 5.jpg (88.41 KiB) Vist 10596 gange
-
- 6. –
- 6.jpg (137.67 KiB) Vist 10596 gange
-
- 7. –
- 7.jpg (149.27 KiB) Vist 10596 gange
-
- 8. –
- 8.jpg (109.07 KiB) Vist 10596 gange
-
- 9. Dørlåsemekanismerne er blevet sandblæst og gulkromateret. De er monteret med rustfaste bolte.
- 9.jpg (75.77 KiB) Vist 10596 gange
-
- 10. Hjemmelavet tap til døren. Den er to-delt, så det sorte stykke kan udskiftes, når det er blevet slidt.
- 10.jpg (78.71 KiB) Vist 10596 gange
-
- 11. Den har de helt gamle instrumenter, der minder lidt om bryster. I Tyskland kaldes de: ”Tittentacho”.
- 11.jpg (89.75 KiB) Vist 10596 gange
-
- 12. Recaro- stolene er originalt ekstraudstyr. Jeg har et udstyrskatalog fra VW, dateret april 1974 hvor de stole er afbildet.
- 12.jpg (98.17 KiB) Vist 10596 gange
-
- 13. Hjemmelavet gearknop.
- 13.jpg (37.59 KiB) Vist 10596 gange
-
- 14. Kalecheovertrækket måtte jeg købe en hel bil for at få. For tre år siden kunne det stadig skaffes, til kun 7000kr. inklusive moms.
- 14.jpg (108.23 KiB) Vist 10596 gange
-
- 15. Stænkklapper naturligvis og originale stålhjul med tilhørende kapsler.
- 15.jpg (102.92 KiB) Vist 10596 gange
-
- 16. Man in the mirror.
- 16.jpg (70.61 KiB) Vist 10596 gange
-
- 17. Pyntelisterne er ikke de rigtige til bilen, men jeg har fået samlet et sæt, der er korrekt.
- 17.jpg (97.44 KiB) Vist 10596 gange
-
- 18. Lygterne har fået en sort krans fra en forlygte med kryds i.
- 18.jpg (93.01 KiB) Vist 10596 gange
-
- 19. Hullerne i bagklappen er blevet lukket. Normalt er det kun det midterste der har beklædning.
- 19.jpg (77.5 KiB) Vist 10596 gange
-
- 20. Hele bagagerummet er pakket ind i filt, samlet i stykker. Min mor har syet kanterne, så der er en pæn afslutning.
- 20.jpg (124.33 KiB) Vist 10596 gange
Tynder ud i projekterne - Tiden går, desværre, for hurtigt.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.
1976 1,1ltr. Dansk bil fra ny, tre ejere undertegnede inklusive. Mange sjove detaljer fra de tidlige årgange. Svejsearbejde må påregnes.
Tynder ud i lageret på løsdele. Send PB hvis du mangler et eller andet.