Golf V R32 / Update d. 14/7-2014

Denne kategori er KUN for jeres egne STORE projekter – Styling, opbygninger, tuning, kitcar ol.
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Besvar
King
Nyt medlem
Indlæg: 155
Tilmeldt: 9. dec 2009, 22:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Golf V R32 / Update d. 14/7-2014

Indlæg af King » 29. mar 2012, 11:31

Så er det vist ved at være min tid til at oprette en tråd her under "store projekter". Om det reelt så er et stort projekt, ja, det er jo ikke op til mig at bedømme.

Bilen det drejer sig om er en Golf V R32 importeret fra Tyskland i marts måned 2012.
Den havde på daværende tidspunkt kørt 83.500.
Det er en 06er, men er indregistreret første gang i januar 07.
Eftersom det er en tysker, er der forholdsvis meget udstyr i fra start af, men derved ikke sagt, at der ikke kan gøres en del ved den alligevel. ;)
Bilen har følgende udstyr:
Motorsportssæder (ikke specielt komfortable, men fuck hvor ser de godt ud. ;))
Læder kabine.
Sort loft.
Soltag.
MDF2 navigation.
Ellers standard i forhold til hvad der følger med på sådan en R32.

Planerne med bilen er følgende indtil videre:

Forge indsugning (monteret)
Milltek non resonated udstødning (monteret)
Nye bremser. Valget er faldet på nogle 370mm skiver til foran, sammen med en 4 stemplet kaliber fra en TTRS. Bagpå forbliver jeg på standard 310mm. (monteret)
Eibach gevind undervogn (er bestilt) - Eibach laver åbenbart ikke gevindundervogne til R32, så i stedet har jeg bestilt en fra bilstein Gevindundervognen blev droppet og i stedet endte jeg med nogle H&R sænkningsfjedre. Synes den sidder lige i skabet, så det tror jeg ikke bliver ændret.
S6 Led kørelys (monteret) billeder kommer snarest.
RNS510 navi (monteret)
MDI (monteret)
BT Premium (monteret)
Bakkamera i logoet (monteret)
Montering af 20" Oz Ultraleggera fælge i blank sort. (monteret)
Golf 6R rat. (monteret)
Den skal også have en lille chip. Selvom det ikke giver det store i forhold til turbomotorerne. (APR software er kommet i bilen)

Da bilen lige er hentet står jeg på nuværende tidspunkt og venter på svar fra skat omkring hvad afgiften bliver.
Det betyder samtidig at jeg ikke har nogle planer om at opgradere bilen så længe dette svar ikke er kommet. Selvom jeg har RIGTIG meget lyst til at komme i gang, Den skulle jo nødigt blive mere værd, hvis det skulle ende ud med at jeg ville anke deres beslutning. ;)

Lige så snart der kommer nye "varer" ind af døren, eller jeg modtager en mail fra skat, så skal jeg nok sørge for at opdatere tråden.

/Henrik
Vedhæftede filer
IMG_0693.JPG
IMG_0693.JPG (171.01 KiB) Vist 14310 gange
IMG_0700.JPG
IMG_0700.JPG (170.59 KiB) Vist 14310 gange
IMG_0703.JPG
IMG_0703.JPG (121.32 KiB) Vist 14310 gange
IMG_0702.JPG
IMG_0702.JPG (105.17 KiB) Vist 14310 gange
IMG_0715.JPG
IMG_0715.JPG (130.14 KiB) Vist 14310 gange
IMG_0717.JPG
IMG_0717.JPG (213.42 KiB) Vist 14310 gange
IMG_0720.JPG
IMG_0720.JPG (120.16 KiB) Vist 14310 gange
IMG_0752.JPG
IMG_0752.JPG (99.49 KiB) Vist 14310 gange
IMG_0732.JPG
IMG_0732.JPG (240.27 KiB) Vist 14310 gange
IMG_0743.JPG
IMG_0743.JPG (99.05 KiB) Vist 14310 gange
IMG_0747.JPG
IMG_0747.JPG (134.73 KiB) Vist 14310 gange
Senest rettet af King 14. jul 2014, 21:38, rettet i alt 12 gange.
Audi A7 SB 3.0TDI 313hk og en anelse udstyr
Audi RS6 V10 (Solgt)
Seat Leon Cupra (Solgt)
VW Passat Variant B7 2,0TDI 140hk DSG (Solgt)
VW Golf VI 1,4TSI 160hk DSG (Solgt)
VW Up! Move Up! med DK-Pakke 60hk. (Solgt)
VW Golf V R32 DSG (Solgt)
Seat Altea FR TFSI DSG (Solgt)
Seat Altea FR TDI (Solgt)

puggi
Medlem
Indlæg: 774
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:24
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: kolding
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Golf V R32

Indlæg af puggi » 29. mar 2012, 11:43

Tillykke med bilen.. Bliver spændende at følge, er tosset med de bremser
rigtige mænd kører med turbo.. :-)

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14515
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 848 times
Kontakt:

Golf V R32

Indlæg af Watcher » 29. mar 2012, 11:44

Det ligger klar :)

Bakkam(desværre kun 1 da du ik vil ha hater vision)
MDI
Ny model DSG knop
Nyt rat
BT premium
RNS510


Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
Dakota
Aktiv medlem
Indlæg: 2770
Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 200 times
Been thanked: 399 times

Re: Golf V R32

Indlæg af Dakota » 29. mar 2012, 12:11

Watcher@CarTrends.dk skrev:Bakkam(desværre kun 1 da du ik vil ha hater vision)
Kan du uddybe for os dødelige der ikke fatter noget? :D

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14515
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 848 times
Kontakt:

Golf V R32

Indlæg af Watcher » 29. mar 2012, 12:27

Dakota skrev:
Watcher@CarTrends.dk skrev:Bakkam(desværre kun 1 da du ik vil ha hater vision)
Kan du uddybe for os dødelige der ikke fatter noget? :D

Henrik havde skrevet på facebook da han fik bilen, og fordi det var tidligt om morgen, og jeg skrev hva vi ku lave fik jeg skrevet bakkam 2x :)
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

RIX
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6809
Tilmeldt: 18. jun 2008, 12:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 220 times
Been thanked: 69 times

Re: Golf V R32

Indlæg af RIX » 29. mar 2012, 17:02

det er da et golf gti rat ikke et r for r er da sort ikke blankt ;)

VH:

Turbotrim
Aktiv medlem
Indlæg: 1848
Tilmeldt: 7. okt 2008, 21:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Golf V R32

Indlæg af Turbotrim » 29. mar 2012, 20:54

Ang chip til en R32, så skal jeg holde dig opdateret. Skal til tyskland på tirsdag og have Chippet min R36, de justerer på tænding og knastforstilling. Giver op til 20hk og 50nm.

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7492
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:06
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Golf V R32

Indlæg af kimhemm » 29. mar 2012, 21:06

Fin vogn Henrik, glæder mig til at se den

Har du tænkt dig at beholde den Nokia tlf holder eller :mrgreen: :mrgreen:
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14515
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 848 times
Kontakt:

Re: Golf V R32

Indlæg af Watcher » 29. mar 2012, 21:25

har du ik set han har fået denne her?

Billede
kimhemm skrev:Fin vogn Henrik, glæder mig til at se den

Har du tænkt dig at beholde den Nokia tlf holder eller :mrgreen: :mrgreen:
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
Lisberg
Aktiv medlem
Indlæg: 1571
Tilmeldt: 16. jun 2008, 14:11
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf V R32

Indlæg af Lisberg » 1. apr 2012, 14:25

http://www.slstuning.de/f/vw/golf-v/231 ... w/stufe-3/

selvom det motorrum skriger efter en ordenligt power kur fra HGP/JVK

Turbotrim
Aktiv medlem
Indlæg: 1848
Tilmeldt: 7. okt 2008, 21:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Golf V R32

Indlæg af Turbotrim » 1. apr 2012, 16:43

Lisberg skrev:http://www.slstuning.de/f/vw/golf-v/231 ... w/stufe-3/

selvom det motorrum skriger efter en ordenligt power kur fra HGP/JVK
Vi afleverer min brors R32 hos SLS til præcis det kit på tirsdag :mrgreen: :mrgreen:

King
Nyt medlem
Indlæg: 155
Tilmeldt: 9. dec 2009, 22:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf V R32

Indlæg af King » 1. apr 2012, 18:01

Turbotrim skrev:
Lisberg skrev:http://www.slstuning.de/f/vw/golf-v/231 ... w/stufe-3/

selvom det motorrum skriger efter en ordenligt power kur fra HGP/JVK
Vi afleverer min brors R32 hos SLS til præcis det kit på tirsdag :mrgreen: :mrgreen:
Det vil jeg rigtig gerne høre om, når den er kommet tilbage, tak. :)
Det der tiltaler mig rigtig meget ved dette, er at efter hvad jeg umiddelbart har hørt så skulle det være forholdsvis simpelt at få godkendt?
Er der nogle der kan be eller afkræfte dette?

/Henrik
Audi A7 SB 3.0TDI 313hk og en anelse udstyr
Audi RS6 V10 (Solgt)
Seat Leon Cupra (Solgt)
VW Passat Variant B7 2,0TDI 140hk DSG (Solgt)
VW Golf VI 1,4TSI 160hk DSG (Solgt)
VW Up! Move Up! med DK-Pakke 60hk. (Solgt)
VW Golf V R32 DSG (Solgt)
Seat Altea FR TFSI DSG (Solgt)
Seat Altea FR TDI (Solgt)

gugi
Nyt medlem
Indlæg: 482
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf V R32

Indlæg af gugi » 2. apr 2012, 08:32

Det er da også simpelt af på godkendt et HGP kit ;)
Audi RS6 Avant 2013
Audi SQ5 2013
Porsche 911 Turbo S 2014

http://www.specialcars.dk
Import af biler og Flexleasing
tgs@specialcars.dk

King
Nyt medlem
Indlæg: 155
Tilmeldt: 9. dec 2009, 22:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf V R32

Indlæg af King » 2. apr 2012, 08:58

gugi skrev:Det er da også simpelt af på godkendt et HGP kit ;)
Er det nu også det?
Så vidt jeg har forstået er det ikke rigtig muligt sådan som reglerne er i øjeblikket.

Har snakket med JVK som er i gang med at få lavet alle godkendelserne undervejs på sådan et turbo kit.
Dog er det vist ikke lige på trapperne, og i første omgang er det på et Golf IV R32 kittet bliver udviklet til.

Men hvis det kan lade sig gøre på nuværende tidspunkt, ser jeg da meget gerne lidt beviser på det. ;)

På forhånd tak.

/Henrik
Audi A7 SB 3.0TDI 313hk og en anelse udstyr
Audi RS6 V10 (Solgt)
Seat Leon Cupra (Solgt)
VW Passat Variant B7 2,0TDI 140hk DSG (Solgt)
VW Golf VI 1,4TSI 160hk DSG (Solgt)
VW Up! Move Up! med DK-Pakke 60hk. (Solgt)
VW Golf V R32 DSG (Solgt)
Seat Altea FR TFSI DSG (Solgt)
Seat Altea FR TDI (Solgt)

gugi
Nyt medlem
Indlæg: 482
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf V R32

Indlæg af gugi » 2. apr 2012, 09:55

Min gamle golf 5 R32 med HGP-Biturbo var godkendt med alt.. så det kan godt lade sig gøre...
Audi RS6 Avant 2013
Audi SQ5 2013
Porsche 911 Turbo S 2014

http://www.specialcars.dk
Import af biler og Flexleasing
tgs@specialcars.dk

Brugeravatar
Lisberg
Aktiv medlem
Indlæg: 1571
Tilmeldt: 16. jun 2008, 14:11
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf V R32

Indlæg af Lisberg » 3. apr 2012, 07:56

King skrev:
gugi skrev:Det er da også simpelt af på godkendt et HGP kit ;)
Er det nu også det?
Så vidt jeg har forstået er det ikke rigtig muligt sådan som reglerne er i øjeblikket.

Har snakket med JVK som er i gang med at få lavet alle godkendelserne undervejs på sådan et turbo kit.
Dog er det vist ikke lige på trapperne, og i første omgang er det på et Golf IV R32 kittet bliver udviklet til.

Men hvis det kan lade sig gøre på nuværende tidspunkt, ser jeg da meget gerne lidt beviser på det. ;)

På forhånd tak.

/Henrik
Hvis HGP ikke kan godkendes så kan sådan noget pølle kompressor halløj da slet ikke. Går da ud fra de havde større rygte og salg i deres ting hvis det kunne godkendes i DK fx :P

Havde nu valgt det "lille" HGP kit til golfen istedet for. Mere kvali for pengene og flere hk :)

Brugeravatar
Lisberg
Aktiv medlem
Indlæg: 1571
Tilmeldt: 16. jun 2008, 14:11
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf V R32

Indlæg af Lisberg » 3. apr 2012, 08:00

Tag hellere en snak med JVK - han kan forklare det bedre end de fleste her på vagcars omkring hvad der kan godkendes osv..

Flamiq
Aktiv medlem
Indlæg: 3524
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:16
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 117 times
Been thanked: 117 times

Re: Golf V R32

Indlæg af Flamiq » 3. apr 2012, 08:56

Hej Henrik :)
Bliver spændende at følge dit projekt 8-)
Hvem har du som sponsor :? - Har han/hun plads til en bil mere i projektet ;)
Glæder mig til at se den IRL :P
Mvh.
Flemming
.........................................................................................................................................
2020 Skoda Kamiq Style 1.5 tsi act dsg
Konebil: 2001 VW Lupo 1.4 16V aut.
Svigersøn: 2020 Skoda Scala Style 1,5 tsi act dsg
Datter: (pt. gjort arveløs🤣): 2022 Kia Ceed Stationcar🤫

King
Nyt medlem
Indlæg: 155
Tilmeldt: 9. dec 2009, 22:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf V R32

Indlæg af King » 3. apr 2012, 17:47

gugi skrev:Min gamle golf 5 R32 med HGP-Biturbo var godkendt med alt.. så det kan godt lade sig gøre...
Jeg tror desværre reglerne er blevet ændret siden du fik din godkendt.
For der er da ingen tvivl om at det er den ultimative "kur" til sådan en motor at smide et turbokit på.
Men jeg nået dertil, hvor jeg ikke vil motortune til omkring det dobbelte af standard effekt, uden det kan godkendes...

/Henrik
Audi A7 SB 3.0TDI 313hk og en anelse udstyr
Audi RS6 V10 (Solgt)
Seat Leon Cupra (Solgt)
VW Passat Variant B7 2,0TDI 140hk DSG (Solgt)
VW Golf VI 1,4TSI 160hk DSG (Solgt)
VW Up! Move Up! med DK-Pakke 60hk. (Solgt)
VW Golf V R32 DSG (Solgt)
Seat Altea FR TFSI DSG (Solgt)
Seat Altea FR TDI (Solgt)

King
Nyt medlem
Indlæg: 155
Tilmeldt: 9. dec 2009, 22:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf V R32

Indlæg af King » 3. apr 2012, 17:52

Lisberg skrev:Tag hellere en snak med JVK - han kan forklare det bedre end de fleste her på vagcars omkring hvad der kan godkendes osv..
Hej Thomas,

Den snak har jeg allerede taget med Jakob.
Netop derfor er jeg rimelig sikker på at et turbokit fra HGP ikke kan godkendes sådan som tingene ser ud i øjeblikket.
Derfor venter jeg også til Jakob forhåbentlig en dag ude i fremtiden er klar med hans eget kit, der kan godkendes uden de store problemer. Ja, jeg ved godt at jeg nok ikke slipper for "lidt" ekstra afgift...

Men jeg ser da meget gerne beviser på, at det stadig kan lade sig gøre at få det godkendt et HGP turbokit, vel at mærke uden man behøver at kende nogen der kender nogen... :)

/Henrik
Audi A7 SB 3.0TDI 313hk og en anelse udstyr
Audi RS6 V10 (Solgt)
Seat Leon Cupra (Solgt)
VW Passat Variant B7 2,0TDI 140hk DSG (Solgt)
VW Golf VI 1,4TSI 160hk DSG (Solgt)
VW Up! Move Up! med DK-Pakke 60hk. (Solgt)
VW Golf V R32 DSG (Solgt)
Seat Altea FR TFSI DSG (Solgt)
Seat Altea FR TDI (Solgt)

Brugeravatar
Lisberg
Aktiv medlem
Indlæg: 1571
Tilmeldt: 16. jun 2008, 14:11
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf V R32

Indlæg af Lisberg » 3. apr 2012, 18:09

En anden ting, er det bare mig som synes ratstamme coveret er grønt ?? :shock:

Billede

King
Nyt medlem
Indlæg: 155
Tilmeldt: 9. dec 2009, 22:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf V R32

Indlæg af King » 3. apr 2012, 18:19

Lisberg skrev:En anden ting, er det bare mig som synes ratstamme coveret er grønt ?? :shock:

Billede
Det må være solen der rammer på en eller anden speciel måde...
Vil godt garantere at det ikke er grønt. ;)

/Henrik
Audi A7 SB 3.0TDI 313hk og en anelse udstyr
Audi RS6 V10 (Solgt)
Seat Leon Cupra (Solgt)
VW Passat Variant B7 2,0TDI 140hk DSG (Solgt)
VW Golf VI 1,4TSI 160hk DSG (Solgt)
VW Up! Move Up! med DK-Pakke 60hk. (Solgt)
VW Golf V R32 DSG (Solgt)
Seat Altea FR TFSI DSG (Solgt)
Seat Altea FR TDI (Solgt)

Brugeravatar
jakethemoss
Aktiv medlem
Indlæg: 3285
Tilmeldt: 10. jul 2008, 19:51
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: Golf V R32

Indlæg af jakethemoss » 3. apr 2012, 19:22

RIX skrev:det er da et golf gti rat ikke et r for r er da sort ikke blankt ;)

VH:

GTI rat eller R-line rat, detter er et Golf 6 R rat hvilket Lisberg kan bekræfte ;)

Billede
Billede

Associeret med BNAutoteknik.dk og BNA Performance

Brugeravatar
Andreas K
Aktiv medlem
Indlæg: 2390
Tilmeldt: 12. jun 2010, 12:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 14 times

Re: Golf V R32

Indlæg af Andreas K » 3. apr 2012, 21:43

Hvis HGP ikke kan godkendes så kan sådan noget pølle kompressor halløj da slet ikke. Går da ud fra de havde større rygte og salg i deres ting hvis det kunne godkendes i DK fx :P

Havde nu valgt det "lille" HGP kit til golfen istedet for. Mere kvali for pengene og flere hk :)

Jeg har bare bidt mærke i at på færdelsstyrelsens hjemmeside osv. der står følgende : Hvis bilen eftermonteres med kompressor med wastegate eller med turbolader, vil det i alle tilfælde anses for at have givet en effektforøgelse på mere end 20 %.

Men... kompressor med wastegate ? nu er jeg ikke den store kompressor nørd, men hvad skulle der være wastegate for, på en kompressor ? ergo er en kompressor vel ikke en automatisk udløsning af forøgelse OVER 20% :)
jeg tænker derfor at det er sådan alle de der kompressor kits til BMW'erne kan godkendes.
Seat Leon ST 1.4 TSI 150hk ACT 17’
VW Move Up! 60hk 13’
VW Golf 2 Rallye Projekt 89’

Brugeravatar
Andreas K
Aktiv medlem
Indlæg: 2390
Tilmeldt: 12. jun 2010, 12:26
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 14 times

Re: Golf V R32

Indlæg af Andreas K » 3. apr 2012, 22:18

enten er der jo et hul der, ellers så drømmer jeg bare i min egen lille verden :)
men hvis nogen ved mere om det, så byd gerne ind. Det er i hvert fald lidt interessant syntes jeg.
Seat Leon ST 1.4 TSI 150hk ACT 17’
VW Move Up! 60hk 13’
VW Golf 2 Rallye Projekt 89’

Brugeravatar
Lisberg
Aktiv medlem
Indlæg: 1571
Tilmeldt: 16. jun 2008, 14:11
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf V R32

Indlæg af Lisberg » 4. apr 2012, 04:46

har søgt lidt, og kompressor går ind under trykladning, hvilket ikke må eftermonteres på biler der IKKE er født med det :(

Brugeravatar
Martin Pajko
Nyt medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 26. dec 2009, 23:55
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Kbh
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf V R32

Indlæg af Martin Pajko » 4. apr 2012, 10:36

Syntes det fede ved en kompressor i forhold til turbo er at det ikke skriger af "se mig, jeg kører med tryk"

Det harmonere bedre i motorrummet i den forstand at det ser ud til at det er kommet fra fabrikken..

Hvad frygten så hælder mest imod. Altså om det er til syn eller hvis politiet stopper en, så ville jeg ikke være "bange" for at politet åbner motorrummet og siger at der er lavet konstruktive ændringer - de har for det meste allerde slået den op inden de har stoppet dig, og har set at det er en R32 og ergo har en større motor.

Hvis man nu havde et skjold som så originalt ud istedet for det carbon skjold som på billedet. så ville man da ved første øjekast ikke tro at den havde kompressor? - handler vel også hvor meget man nedtoner motorrummet?

''Det er bare min indsugning hr betjent''! ;) ;)
Vedhæftede filer
45-900-1.jpg
45-900-1.jpg (227.45 KiB) Vist 12912 gange
Golf 3 Vr6 Syncro CC - 1996 TOTAL BG: http://bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=164878

Golf 5 2.0 Tdi GT Sport - 2008 SOLGT BG: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=216212

Golf 6 1.6 Bluemotion - 2010

Brugeravatar
mic72dk
Nyt medlem
Indlæg: 218
Tilmeldt: 27. jun 2011, 07:59
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ungarn
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf V R32

Indlæg af mic72dk » 4. apr 2012, 20:50

Re: Golf V R32
Syntes det fede ved en kompressor i forhold til turbo er at det ikke skriger af "se mig, jeg kører med tryk"

Det harmonere bedre i motorrummet i den forstand at det ser ud til at det er kommet fra fabrikken..

Hvad frygten så hælder mest imod. Altså om det er til syn eller hvis politiet stopper en, så ville jeg ikke være "bange" for at politet åbner motorrummet og siger at der er lavet konstruktive ændringer - de har for det meste allerde slået den op inden de har stoppet dig, og har set at det er en R32 og ergo har en større motor.

Hvis man nu havde et skjold som så originalt ud istedet for det carbon skjold som på billedet. så ville man da ved første øjekast ikke tro at den havde kompressor? - handler vel også hvor meget man nedtoner motorrummet?

''Det er bare min indsugning hr betjent''! ;) ;)

Lige indtil de åbner til deres R36 i Superb`en for at sammenligne :o :lol:
Passat 2.5 v6 TDI 4Motion (3bg 2002)

Brugeravatar
Lisberg
Aktiv medlem
Indlæg: 1571
Tilmeldt: 16. jun 2008, 14:11
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Golf V R32

Indlæg af Lisberg » 4. apr 2012, 21:03

Martin Pajko skrev:Syntes det fede ved en kompressor i forhold til turbo er at det ikke skriger af "se mig, jeg kører med tryk"

Det harmonere bedre i motorrummet i den forstand at det ser ud til at det er kommet fra fabrikken..

Hvad frygten så hælder mest imod. Altså om det er til syn eller hvis politiet stopper en, så ville jeg ikke være "bange" for at politet åbner motorrummet og siger at der er lavet konstruktive ændringer - de har for det meste allerde slået den op inden de har stoppet dig, og har set at det er en R32 og ergo har en større motor.

Hvis man nu havde et skjold som så originalt ud istedet for det carbon skjold som på billedet. så ville man da ved første øjekast ikke tro at den havde kompressor? - handler vel også hvor meget man nedtoner motorrummet?

''Det er bare min indsugning hr betjent''! ;) ;)
ahh pajko :D den må du længere ud på landet med :D Hvis man ikke spotter den kompressor med det samme, så burde man gå til en optiker og få checket synet :mrgreen:
Og en turbo kan man da godt få til at gå normalt uden "show off ventil" - kompressoreren hyler altså en del i tomgang på sådan en R32 ;) bare så du ved det :D Man er ihvertfald ikke i tvivl hvis 2 R32'er står i tomgang med hhv. turbo eller kompressor, hvilken en som har hvad :D

Turbotrim
Aktiv medlem
Indlæg: 1848
Tilmeldt: 7. okt 2008, 21:31
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 20 times

Re: Golf V R32

Indlæg af Turbotrim » 4. apr 2012, 21:40

Lisberg skrev:
Martin Pajko skrev:Syntes det fede ved en kompressor i forhold til turbo er at det ikke skriger af "se mig, jeg kører med tryk"

Det harmonere bedre i motorrummet i den forstand at det ser ud til at det er kommet fra fabrikken..

Hvad frygten så hælder mest imod. Altså om det er til syn eller hvis politiet stopper en, så ville jeg ikke være "bange" for at politet åbner motorrummet og siger at der er lavet konstruktive ændringer - de har for det meste allerde slået den op inden de har stoppet dig, og har set at det er en R32 og ergo har en større motor.

Hvis man nu havde et skjold som så originalt ud istedet for det carbon skjold som på billedet. så ville man da ved første øjekast ikke tro at den havde kompressor? - handler vel også hvor meget man nedtoner motorrummet?

''Det er bare min indsugning hr betjent''! ;) ;)
ahh pajko :D den må du længere ud på landet med :D Hvis man ikke spotter den kompressor med det samme, så burde man gå til en optiker og få checket synet :mrgreen:
Og en turbo kan man da godt få til at gå normalt uden "show off ventil" - kompressoreren hyler altså en del i tomgang på sådan en R32 ;) bare så du ved det :D Man er ihvertfald ikke i tvivl hvis 2 R32'er står i tomgang med hhv. turbo eller kompressor, hvilken en som har hvad :D
Nu var vi jo hos SLS igår med min bror's R32 og de havde netop færdiggjordt en A3 med 3.2L motor i med kompressor i, man hører faktisk ingen hylen i tomgang med lukket hjelm og når den får noget gas lyder det lidt som en kilrem der hyler, en der intet aner om tuning ville ikke kunne høre man kører med kompressor. Det er jo så en RUF kompressor SLS bruger, men ved der andre kompressorer typer der hyler som hev man en kat i halen

Besvar

Tilbage til "Store projekter"