Golf 4 lys ved fødder

Her kan postes guider og tech-info. Indlæg kræver godkendelse af admin for det bliver vist.
Besvar
DrDice
Nyt medlem
Indlæg: 331
Tilmeldt: 17. jun 2008, 13:51
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Rødekro
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Golf 4 lys ved fødder

Indlæg af DrDice » 4. feb 2015, 21:51

Hej

Jeg har fået installeret lys ved fødderne i min Golf 4 og tænkte at jeg da lige ville dele en lille guide med jer, hvordan jeg fik det lavet.

Selve lyset har jeg fra et LED bånd jeg havde liggende. De koster ikke mange penge i dag og det jeg brugte, kunne man klippe over for hver 3 LED.

Så lad os komme i gang.

1: Start med at fjerne dækslet til sikringerne i føresiden. Der er en lille sprække hvor det kan vippes ud med en negl eller en skruetrækker.
Billede

2: Fjern rammen hvori dækslet til sikringerne sad. Her skal man bare trække det forsigtigt ud.
Billede

Billede

3: Nede i kanten af beklædningen under rattet, sidder der 3 skruer der skal fjernes (fik desværre ikke taget et billede af det)

4: Den venstre del af beklædningen under rattet fjernes ved at trække ud mod sædet. Der sidder nogen små metalklips der holder det fast.
Billede

5: Den højre del holdes også fast med metalklips samt 1 skrue der kommer til syne lige under rattet når den venstre del af beklædningen er fjernet. Når skruen er fjernet, trækkes beklædningen ligeledes ud mod sædet.
Billede

Billede

6: Så er der endnu noget plastik der skal fjernes. Det er bare at skrue løs :-) (ialt 7 skruer)
Billede

Under lyskontakten
Billede

Under rattet
Billede

Ved radioen og højre side af rattet
Billede

Skruen på højre side af rattet
Billede

Skruen på venstre side af rattet
Billede

For at fjerne plastik beklædningen under instrumentbordet, trækkes det tilbage imod sædet. Det holdes fast af 2 hvide plasticholder inde ved pedalerne og en enkel metalklips foran.
Billede

7: Så skal dermonteres lys på plastic beklædningen. Jeg har klippet LED båndet i passende længder, sat det på beklædningen, boret huller til ledningerne, loddet ledninger mellem båndene og en ledning til strømmen, samt limet det hele fast med en limpistol :-)
Billede

Billede

Billede

8: Strømmen har jeg taget fra komfortmodulet. Derved tænder det sammen med loftlampen, samt det fader ud ligsom loftlampen. Komfortmodulet er gemt inde bag sikringerne.
Billede

På komfortmodulet, er det det blå stik til højre der skal bruges
Billede

På stikket, er det ben nr. 16 og 18 der skal benyttes.

Nr 16 er afbrudt stel. Denne ledning bliver aktiveret når døren åbnes/låses op
Billede

Nr 18 er permanent 12v+
Billede

9:
Så er det bare at lodde ledningerne fra LED båndet til ledningerne til komfortmodulet, få det sikret ordentligt med krympeflex/tape, eller hvad i ønsker at benytte.

10:
Sæt stikket tilbage i komfortmodulet og samle bilen igen :-)

Her er et par billeder af det færdige resultat.
Billede

Billede

Billede
VW Vento 1.8 GL - Because size DOES matters :)

Besvar

Tilbage til "Tech-Info - Guider"