Skift af DQ200 koblinger på 2010 Octavia

Her kan postes guider og tech-info. Indlæg kræver godkendelse af admin for det bliver vist.
Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Skift af DQ200 koblinger på 2010 Octavia

Indlæg af HansH » 29. nov 2020, 08:57

Har nu fået repareret min mechatronic enhed hos Autogearnord i Brønderslev.
3 af de 8 magnetventiler i min MT var defekte og blev skiftet.
Nu skifter den gear perfekt! :)

Opgaven er købt som en renovering med hele enheden omfattet af garanti, dvs hvis noget går i stykker i garantiperioden - altså ikke kun de 3 udskiftede magnetventiler, men også resten af MT'en - så er dette dækket ind under garantien.

Tusind tak @jan67 for indspark her i tråden samt meget fyldestgørende input via PB, som gav mig den sidste bekræftelse jeg manglede på, at det var MT'en jeg skulle gå i flæsket på! :)

I min bog er der en væsentlig forskel på, om man stiller bilen hos en mekaniker med blot en symptombeskrivelse, og siger - "Fix det" - hvormed fejlsøgning er overladt til ham, og så må han (forsøge at) stå på mål for dette - ELLER, om man selv har stillet diagnosen, og siger til mekanikeren - "bare skift den dims", hvormed man selv har påtaget sig ansvaret .. hvis det så viser sig at det ikke var den dims der var problemet.
Dette sagt i forhold til den klassiske tvist der kan opstå efterflg hvis man ikke kan finde/løse problemet, og regningen løber derudad .. hvem skal bære den risiko .. osv.

I mit tilfælde var scenariet det sidste - dvs at jeg havde selv stillet diagnosen, og gav blot Autogearnord opgaven : "Venligst renovér min mechatronic". Da det er en regning på 12.500 krydser man jo lidt fingrene for at man har bedt om det rigtige.
Heldigvis, og med god hjælp - endnu en gang! - fra vagcars, ramte det plet.
These users thanked the author HansH for the post (total 2):
SunnyKMDTHY
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Skift af DQ200 koblinger på 2010 Octavia

Indlæg af HansH » 29. nov 2020, 09:04

Dermed er problemet med de lejlighedsvist hårde tilkoblinger ved gearskift mellem bestemte gear, samt ligeledes lejlighedsvise "LC-agtige" starter ved lidt frisk igangsætning (symptom min kone rapporterede), løst.
Alt dette foregår nu super smooth som det skal.

Tilbage står så det issue med let skurren/rusken ved acceleration under bestemte omstændigheder.
I forhold til dette er planen at få Landberg til at lave en custom fil til mig, som indeholder højere koblingstryk, for at se om problemet kan kureres ad den vej.
Fortsættelse følger.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
carstenhjorth
Aktiv medlem
Indlæg: 1853
Tilmeldt: 18. jun 2008, 19:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Tappernøje
Has thanked: 287 times
Been thanked: 224 times

Re: Skift af DQ200 koblinger på 2010 Octavia

Indlæg af carstenhjorth » 29. nov 2020, 10:41

Fedt du fik det klaret, men jeg må også sige at tråde som disse bestyrker min holdning til ikke foreløbig at købe DSG, især når man som mig, er så fattig at det er godt brugte biler der er til rådighed, og at 12K er mange penge :shock:
Carsten.
Golf V GTI (solgt)
Tesla M3 SR+
Leverer AUX interface til RCD300, Stream m.fl. PB for info.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Skift af DQ200 koblinger på 2010 Octavia

Indlæg af HansH » 29. nov 2020, 12:01

carstenhjorth skrev:
29. nov 2020, 10:41
Fedt du fik det klaret, men jeg må også sige at tråde som disse bestyrker min holdning til ikke foreløbig at købe DSG, især når man som mig, er så fattig at det er godt brugte biler der er til rådighed, og at 12K er mange penge :shock:
Der er ingen tvivl om at en alm. manuel kasse er et mere sikkert, ukompliceret og billigere ejerskab end DSG.

Når det en dag hedder elbil, så er det slet ikke et tema :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
jan67
Nyt medlem
Indlæg: 174
Tilmeldt: 15. okt 2011, 19:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 10 times
Been thanked: 4 times

Re: Skift af DQ200 koblinger på 2010 Octavia

Indlæg af jan67 » 29. nov 2020, 16:47

Skønt at læse at du har fået den tll at køre ordentligt igen.
Og en god løsning med den garanti på mecatronicen.
Det kunne være intererasant at høre mange der fået renoveret / ombyttet mecatronicen

Med venlig hilsen Jan
These users thanked the author jan67 for the post (total 2):
HansHSunny
Skoda fabia 2006 16v 101hk, Skoda Superb 2012 1.8 tsi

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Skift af DQ200 koblinger på 2010 Octavia

Indlæg af Anders D » 30. nov 2020, 11:12

HansH skrev:
29. nov 2020, 09:04
Tilbage står så det issue med let skurren/rusken ved acceleration under bestemte omstændigheder.
I forhold til dette er planen at få Landberg til at lave en custom fil til mig, som indeholder højere koblingstryk, for at se om problemet kan kureres ad den vej.
Fortsættelse følger.
Det glæder jeg mig til at høre om.
Kan du måske uddybe lidt, hvad det er du mener med rusken?

Er det ved alm. dellast-gearskifte, hvor den forsøger at lave en glidende overgang og man så kan mærke en rusken?
Eller sker det selvom bilen er fuldt ud koblet ind i et gear, men du mærker en rusken ved acceleration i det pågældende gear?

Dejligt med alt det andet der er blevet løst ved renoveringen ;)

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Skift af DQ200 koblinger på 2010 Octavia

Indlæg af HansH » 30. nov 2020, 11:40

Anders D skrev:
30. nov 2020, 11:12
HansH skrev:
29. nov 2020, 09:04
Tilbage står så det issue med let skurren/rusken ved acceleration under bestemte omstændigheder.
Eller sker det selvom bilen er fuldt ud koblet ind i et gear, men du mærker en rusken ved acceleration i det pågældende gear?
.. dette ^^^^^^^^ :)

Det er ikke gearskift der er problemet. Det fungerer simpelt hen perfekt efter ny MT.

Det er når man ER i gear, koblingen helt lukket, og den skal trække.
Og det virker som om det er mest udtalt i 3. og 4. gear.
Min oplevelse af det er, at det forekommer når jeg kører med blød til medium speederfod. Hvis den får lidt mere pedal, dvs medium til medium+ hvor motoren genererer mere moment der skal overføres.. så er det som om gearkassen tager sig sammen :)
Derfor er mit ræson at den godt KAN overføre kræfterne uden rusk hvis den vil ... men at styringen bevirker at den først tager sig ordentlig sammen når den skal overføre moment over en vis værdi.

I forhold til brugeroplevelsen...
Well, lidt svært at beskrive.... men det føles som en slags "uro" i bilen. Lidt som om man kører på halvdårlig / ru vejbelægning.
Når jeg sidder i passagersædet synes jeg ikke at jeg kan mærke det. Kun ganske ubetydeligt i hvert fald.
Man skal sidde i førersædet, og så mærker man det som en let rumlen/skurren op gennem sædet og i rattet. Jeg synes ikke man skal være specielt meget prinsessen på ærten for at kunne mærke det.
Det skal bemærkes, at der IKKE er noget at se på omdr.tælleren. Nålen er ikke urolig, hopper el. lign.

Problemet er kommet et stykke tid efter den fik nye koblinger i februar. Ikke fra den ene dag til den anden, men "snigende"..
Min mistanke går derfor på, at jeg fsva. dette issue har købt mig til DQ200 "fænomenet" med mine nye koblinger.
Min fornemmelse af hvor det stammer fra, peger helt klart i retning af transmissionen, og mere specifikt - koblingerne.
Og derfor har jeg en teori om at Thomas måske - måske! - kan løse dette i softwaren.

Og hvem ved ... et spinoff kunne måske også være en form for "afgørelse" i .. denne tråd om koblingstryk ..
Jeg vil i hvert fald sige det sådan, at hvis Thomas skulle lykkes med at løse det... så skal der en overbevisende argumentation til at vinde mig over på den side der siger, at man IKKE fra software kan styre hvilken kraft hvormed koblingerne i en DQ200 skal klemme :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
jan67
Nyt medlem
Indlæg: 174
Tilmeldt: 15. okt 2011, 19:32
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 10 times
Been thanked: 4 times

Re: Skift af DQ200 koblinger på 2010 Octavia

Indlæg af jan67 » 30. nov 2020, 14:54

Jeg tro at det skyldes de simmer ringe koblingen er montet med, jeg men at dem der er med i sættet springe med 1/10 mm
i tykkelse. det ville være optimalt hvis de sprang med 0.5/10 mm.. hvor mange km siden at du fik ny kobling ?

da den nu er monteret og med nye aktuatorer, så prøv at give kobliungen lidt tæsk. feks ved at køre i et for højt gear
for at se om det ikke lige "filer" koblingen til

Jan
Skoda fabia 2006 16v 101hk, Skoda Superb 2012 1.8 tsi

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 609 times
Been thanked: 348 times

Re: Skift af DQ200 koblinger på 2010 Octavia

Indlæg af kGlerup » 30. nov 2020, 18:52

jan67 skrev:Jeg tro at det skyldes de simmer ringe koblingen er montet med, jeg men at dem der er med i sættet springe med 1/10 mm
i tykkelse. det ville være optimalt hvis de sprang med 0.5/10 mm.. hvor mange km siden at du fik ny kobling ?

da den nu er monteret og med nye aktuatorer, så prøv at give kobliungen lidt tæsk. feks ved at køre i et for højt gear
for at se om det ikke lige "filer" koblingen til

Jan
Sådan kan jeg løse det i vores.
... Men glæden varer ikke længe...

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Skift af DQ200 koblinger på 2010 Octavia

Indlæg af HansH » 11. dec 2020, 07:28

HansH skrev:
30. nov 2020, 11:40
I forhold til brugeroplevelsen...
Well, lidt svært at beskrive.... men det føles som en slags "uro" i bilen. Lidt som om man kører på halvdårlig / ru vejbelægning.
Update på dette -

Thomas leverede en fil hvor koblingstryk var øget med 20% og denne blev puttet i bilen.
Det er den forøgelse han normalt laver til at løse "glidende koblinger". De 20% er samtidig også det maksimale han går med til at øge.

Status er at jeg ikke kan sige helt med sikkerhed om det har gjort en forskel.
Muligvis er problemet blevet reduceret .... men det er ikke væk.
Faktisk kan jeg konstatere at det optræder periodisk :?
Forstået på den måde, at nogen gange kører bilen fuldstændig perfekt, mens andre gange kan den lave det rusk under acceleration i 3. (især) og 4. gear.

Mest udstillet på usikkerheden blev jeg forleden aften, hvor jeg havde lavet en aftale med Michael "norn" om at kigge ned til ham, så han kunne prøve at køre i bilen, og på egen krop opleve symptomet. Og efterfølgende, hvis vi var heldige, have et bud på kilden til problemet.

Jeg havde selv svinghjul i tankerne, om end jeg alligevel ikke helt synes symptomerne kunne mappes 1:1 til defekt svinghjul.
Svinghjulet blev inspiceret da vi skiftede koblinger i februar, og konstateret at det ikke fejlede noget. Så det fik lov til at sidde.
Jeg har ofte tænkt om det var en dum, dum fejl.
Det er 10½ år gammelt, og vi var jo derinde. Bevares, et svinghjul koster også penge, men det hele var jo alligevel skilt ad...

Jeg har har 105 km ned til hvor Michael bor, og de første 100km er på motorvej. Dvs dér oplever man ingen symptomer.
De sidste 5km ad landevej, gennem rundkørsler, små byer med speedbumps osv, hvor man kommer op og ned i fart en del gange, bemærkede jeg godt nok .... "hmm.... den opfører sig faktisk pænt".. Altså - som i VIRKELIG pænt. Symptomet var der ganske enkelt ikke. Den trak fuldstændig rent og rykfri i alle gear.
Det kunne lige passe...

Op til Michael og ham ind bag rattet og ud af de små veje.
Der blev foretaget en lang række af forskellige accelerationer i 3. og 4. gear i både D og M. Ingen problemer!
Da vi vendte ude i en bette by, fik jeg roret for at se om jeg kunne få den til det på hjemturen. Ingen problemer!
Det var fuldstændig som når man skal vise TV-teknikeren at apparatet flimrer :(
Så jeg måtte køre hjem med uforrettet sag og med en aftale om at melde mig igen, hvis der var noget at vise frem.

Et par dage senere kunne jeg så under en lokal køretur konstatere, at jeg godt kunne få den til det igen!

Så jeg kan konstatere at problemet er der stadig. Men ikke altid.
Det virkelig interessante er jo om det kan kobles til et eller andet ..... fugtigt vejr måske ?
Mandag (hvor jeg var hos Michael) og tirsdag var der helt tørt, og der lavede den ikke problemer.
Onsdag, hvor jeg igen kunne fremprovokere det, var det regnvejr.
Så fugt/regn kunne være en parameter, men der skal bruges flere observationsresultater for at komme det nærmere.

Problemets periodiske natur kunne måske pege i retning af at det slet ikke er relateret til transmissionen.
Michael siger: "hvorfor tror du det kommer fra transmissionen? Det kan jo også være motoren.."
Tja... good point.
Tændrør, tændspoler, ledningsnet .. kunne også være kandidater.
Bilen skal til service om 1600km hvor tændrør står til udskiftning, så agter lige at afvente og se om det skulle gøre en forskel.
Når man roder med sådan et issue, skal man helst kun ændre én ting ad gangen, hvis man bagefter gerne vil kunne udpege årsagen :)

Fortsættelse følger...
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14497
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: Skift af DQ200 koblinger på 2010 Octavia

Indlæg af Watcher » 11. dec 2020, 08:55

HansH skrev:
HansH skrev:
30. nov 2020, 11:40
I forhold til brugeroplevelsen...
Well, lidt svært at beskrive.... men det føles som en slags "uro" i bilen. Lidt som om man kører på halvdårlig / ru vejbelægning.
Update på dette -

Thomas leverede en fil hvor koblingstryk var øget med 20% og denne blev puttet i bilen.
Det er den forøgelse han normalt laver til at løse "glidende koblinger". De 20% er samtidig også det maksimale han går med til at øge.

Status er at jeg ikke kan sige helt med sikkerhed om det har gjort en forskel.
Muligvis er problemet blevet reduceret .... men det er ikke væk.
Faktisk kan jeg konstatere at det optræder periodisk :?
Forstået på den måde, at nogen gange kører bilen fuldstændig perfekt, mens andre gange kan den lave det rusk under acceleration i 3. (især) og 4. gear.

Mest udstillet på usikkerheden blev jeg forleden aften, hvor jeg havde lavet en aftale med Michael "norn" om at kigge ned til ham, så han kunne prøve at køre i bilen, og på egen krop opleve symptomet. Og efterfølgende, hvis vi var heldige, have et bud på kilden til problemet.

Jeg havde selv svinghjul i tankerne, om end jeg alligevel ikke helt synes symptomerne kunne mappes 1:1 til defekt svinghjul.
Svinghjulet blev inspiceret da vi skiftede koblinger i februar, og konstateret at det ikke fejlede noget. Så det fik lov til at sidde.
Jeg har ofte tænkt om det var en dum, dum fejl.
Det er 10½ år gammelt, og vi var jo derinde. Bevares, et svinghjul koster også penge, men det hele var jo alligevel skilt ad...

Jeg har har 105 km ned til hvor Michael bor, og de første 100km er på motorvej. Dvs dér oplever man ingen symptomer.
De sidste 5km ad landevej, gennem rundkørsler, små byer med speedbumps osv, hvor man kommer op og ned i fart en del gange, bemærkede jeg godt nok .... "hmm.... den opfører sig faktisk pænt".. Altså - som i VIRKELIG pænt. Symptomet var der ganske enkelt ikke. Den trak fuldstændig rent og rykfri i alle gear.
Det kunne lige passe...

Op til Michael og ham ind bag rattet og ud af de små veje.
Der blev foretaget en lang række af forskellige accelerationer i 3. og 4. gear i både D og M. Ingen problemer!
Da vi vendte ude i en bette by, fik jeg roret for at se om jeg kunne få den til det på hjemturen. Ingen problemer!
Det var fuldstændig som når man skal vise TV-teknikeren at apparatet flimrer :(
Så jeg måtte køre hjem med uforrettet sag og med en aftale om at melde mig igen, hvis der var noget at vise frem.

Et par dage senere kunne jeg så under en lokal køretur konstatere, at jeg godt kunne få den til det igen!

Så jeg kan konstatere at problemet er der stadig. Men ikke altid.
Det virkelig interessante er jo om det kan kobles til et eller andet ..... fugtigt vejr måske ?
Mandag (hvor jeg var hos Michael) og tirsdag var der helt tørt, og der lavede den ikke problemer.
Onsdag, hvor jeg igen kunne fremprovokere det, var det regnvejr.
Så fugt/regn kunne være en parameter, men der skal bruges flere observationsresultater for at komme det nærmere.

Problemets periodiske natur kunne måske pege i retning af at det slet ikke er relateret til transmissionen.
Michael siger: "hvorfor tror du det kommer fra transmissionen? Det kan jo også være motoren.."
Tja... good point.
Tændrør, tændspoler, ledningsnet .. kunne også være kandidater.
Bilen skal til service om 1600km hvor tændrør står til udskiftning, så agter lige at afvente og se om det skulle gøre en forskel.
Når man roder med sådan et issue, skal man helst kun ændre én ting ad gangen, hvis man bagefter gerne vil kunne udpege årsagen :)

Fortsættelse følger...
Tror du ikke også problemet er blevet psykisk nu? Istedetfor du bare køre i din bil, så prøver du hele tiden at køre sådan at du kan fremprovokere fejlen istedetfor bare at køre? Min A3 laver også lidt ballade i dsg7 og efter thomas har lavet ny fil er det blevet 99% bedre, og har fundet “løsningen” til at undgå den gør det også faktisk ved bare at lade den få flere rpm fremfor at sejtrække.. men nogle folk med fejl i biler de fokusere ikke på andet end at den måske en gang hver mdr laver en lille fejl eller en udsætter


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Skift af DQ200 koblinger på 2010 Octavia

Indlæg af HansH » 11. dec 2020, 09:03

Watcher skrev:
11. dec 2020, 08:55
Tror du ikke også problemet er blevet psykisk nu? Istedetfor du bare køre i din bil, så prøver du hele tiden at køre sådan at du kan fremprovokere fejlen istedetfor bare at køre? Min A3 laver også lidt ballade i dsg7 og efter thomas har lavet ny fil er det blevet 99% bedre, og har fundet “løsningen” til at undgå den gør det også faktisk ved bare at lade den få flere rpm fremfor at sejtrække.. men nogle folk med fejl i biler de fokusere ikke på andet end at den måske en gang hver mdr laver en lille fejl eller en udsætter
Hmm... men tilbyder Thomas også psykologhjælp ? En slags "full service package til DQ200 ejere: øget koblingstryk og psyk. bistand" :D

Aj spøg til side. Jeg kan sagtens følge hvad du mener.
Men tro mig - der er tydelig forskel på opførslen i to givne scenarier, hvor den henholdsvis gør det og ikke gør det. Og mit input som fører til bilen er det samme i de to nævnte situationer.
Så for mig er der ingen tvivl om at der "er noget" ....
Jeg ville jo bare ønske at den så havde gjort det da jeg var nede ved Michael, så han kunne bekræfte at jeg ikke er paranoid.

Men som det måske fremgår af tidligere indlæg, så er der ikke noget der peger entydigt i retning af at det skulle være relateret til transmissionen.
Det kan lige så godt være noget andet - og som Michael foreslog, stamme fra motoren.
Så jeg observerer videre, og prøver om det kan indkredses. Den mekanisme kan jeg ganske enkelt ikke slå fra i mig selv.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14497
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: Skift af DQ200 koblinger på 2010 Octavia

Indlæg af Watcher » 11. dec 2020, 09:19

Det så noget fejlsøgning som også bare er virkelig virkelig svært at komme til bunds med.. så noget hvor Michael skal bruge den dagligt et par uger til han måske oplever det.

Jeg ved bare også jeg har haft kunder der mener de kan høre en mislyd når de kører 80km/t med slukket radio osv.. jamen hvorfor fanden køre du så ik 78 eller 85 og tænder din radio.. men de ser sig sur på problemet ligger 24/7 og prøver at fremprovokere det


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Skift af DQ200 koblinger på 2010 Octavia

Indlæg af HansH » 11. dec 2020, 09:38

Watcher skrev:
11. dec 2020, 09:19
Jeg ved bare også jeg har haft kunder der mener de kan høre en mislyd når de kører 80km/t med slukket radio osv.. jamen hvorfor fanden køre du så ik 78 eller 85 og tænder din radio.. men de ser sig sur på problemet ligger 24/7 og prøver at fremprovokere det
:D :D True that....
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Mathiasen
Medlem
Indlæg: 510
Tilmeldt: 8. dec 2009, 19:25
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 159 times
Been thanked: 166 times

Re: Skift af DQ200 koblinger på 2010 Octavia

Indlæg af Mathiasen » 11. dec 2020, 11:28

DGS-mod, nu med hypnose :lol:
Skoda Fabia Combi 1.6 TDI 90 2010

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Skift af DQ200 koblinger på 2010 Octavia

Indlæg af GaSelle » 17. dec 2021, 16:19

Fik du egentlig løst problemet, @HansH?

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Skift af DQ200 koblinger på 2010 Octavia

Indlæg af HansH » 17. dec 2021, 16:42

GaSelle skrev:
17. dec 2021, 16:19
Fik du egentlig løst problemet, HansH?
Nej.

Der blev forsøgt med en custom-fil fra Thomas med koblingstryk øget 20%.
Jeg kunne ikke konstatere at det gjorde nogen forskel for problemet. Til gengæld kunne jeg konstatere, at det havde haft den sideeffekt at gearkassen ikke kunne gennemføre en grundjustering :) Så det blev rullet tilbage igen.
Den lille finurlighed med at at grundindstillingen ikke kan køre igennem, er siden bekræftet på to andre biler, som begge er pre-MQB ligesom vores Octavia. Det samme sker ikke på MQB biler. Det er altså den gamle software der reagerer anderledes på den mod Thomas laver.
Nok om det..

Status er sådan set uforandret, hvilket vil sige noget af det vi også genkender fra beretninger herinde -
I starten af en køretur kan den ruske lidt, og mest mærkbart i 3. og 4. gear. Når bilen har kørt 15-20km forsvinder det.
Fugtigt vejr forstærker problemet.

Så vi (=jeg) har bare lært at leve med det. 99% af tiden kører den fint som den skal.
Min kone registrerer intet og/eller er helt ligeglad.
Så på den måde er vi nok hver især ganske repræsentative for to store grupper af DQ200-ejere :)
These users thanked the author HansH for the post:
Sunny
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Skift af DQ200 koblinger på 2010 Octavia

Indlæg af GaSelle » 17. dec 2021, 16:51

Tak for update ;)
These users thanked the author GaSelle for the post:
HansH

Besvar

Tilbage til "Tech-Info - Guider"